010_03.8.17 علم دینی،نظریه مخالفان،تفکیک داوری و گردآوری.mp3
8.59M
#کلام_جدید
#علم_دینی
نظر مخالفان علم دینی
تفکیک میان گردآوری و داوری
جلسه دهم
102_03.8.19 شرح منازل السائرین، توبه.mp3
8.31M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_توبه
جلسه یکصد و دوم
054_03.8.19 حرکت،موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه.mp3
10.9M
#حرکت
#نهایه_الحکمه
#المرحله_التاسعه_فی_القوه_و_الفعل
الفصل الرابع اقسام التغیّر
موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه
جلسه پنجاه و چهارم
191_03.8.19 الفصل الثامن،ویژگی مشترک صفات ثوبی و سلبی.mp3
11.07M
#نهایه_الحکمه
#مرحله_دوازدهم
#الهیات_بمعنی_الاخص
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها
بحث اسماءو صفات واجب تعالی
ویژگی مشترک صفات ثبوتی و سلبی
جلسه یکصدو نود و یک
002_03.8.19 مرحله ۶،مقولات عشر .mp3
14.42M
#دوره_دوم_نهایه_الحکمه
#مرحله_ششم_مقولات_عشر
ومنها یظهر:
مقولات بسیط اند...
جلسه دوم
💠 پُرخوانیروایات
🔰 دستیابی به نظام روایات
💢 پُرخوانی روایات، عناوین ذهنی میآورد.
⁉️عناوینذهنی⁉️
🔸اگر شخص با عناوینذهنی به تجربه روایی برسد....👇👇👇
🔸خود میدان فهمِمضاعف نسبت به روایات ایجاد میکند یعنی با عناوینی به میدان میرود و در میدان یکسری یافتها پیدا میکند، بعد به عناوین و روایات برمیگردد که وجوه متعددی از این روایات را میفهمد.
🔸یکی از راههای انسجامدهی به روایات و تفسیر روایات و نظامدهی به روایات، رفتن از میدان به روایات است....👇👇👇
⬅️ مثلاً ربط دادن دوحکمت از نهجالبلاغه از طریق میدان باشد و کسانی از عناوین ذهنی به میدان میروند و در میدان آن عنوان ذهنی را مییابند و از میدان سراغ آن عناوین میروندکه....
🔹 آن عناوین لایههای متعدد و جوانب مختلف و ابعاد گوناگون پیدا میکند لذا...
1⃣ اولاً دائم بین میدان و روایات باید رفت و آمد داشت.
2⃣ ثانیاً پُرخوانی روایات را به صورت مُکرّر باید داشت.
👈مثلا روایتی را خواندهاید و روایت دیگر را میخوانید یکی از مصادیق روایت قبلی را میگوید...
👈اینکه مصادیق آن روایت را میگوید از میدان میفهمید و حلقههای وصل فهمیده میشود و هرکدام از روایات، جهات و ابعادی را از واقعیت مطرح میکند و زمانی که از دریچه روایات سراغ واقعیت میرویم و واقعیت را میبینیم، این ابعاد مختلف به وهم وصل میشود.
✅ انسجام روایی از تجارب روایی و میادین فهمیده میشود.
#حدیث_خوانی
#پُرخوانیروایات
#اُنسبااحادیث
◾️ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد.
قال النبی صلّی الله علیه و آله :
اَوَّلُ شخصٍ تدْخُلُ الجنةَ فاطمةُ.
اولین کسی که داخل بهشت میشود، فاطمه است.
🔹«بحار الانوار، ج 43، ص 44»
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
192_03.8.20 فصل ثامن،نکات مشترک صفات ثبوتی و سلبی.mp3
10.81M
#نهایه_الحکمه
#مرحله_دوازدهم
#الهیات_بمعنی_الاخص
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها
بحث اسماءو صفات واجب تعالی
ویژگی مشترک صفات ثبوتی و سلبی
جلسه یکصدو نود و دوم
055_03.8.20 موجودیت حرکت قطعیه و توسطیه.mp3
11.71M
#حرکت
#نهایه_الحکمه
#المرحله_التاسعه_فی_القوه_و_الفعل
الفصل الرابع اقسام التغیّر
موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه
جلسه پنجاه و پنجم
103_03.8.20 شرح منازل السائرین،توبه.mp3
10.49M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_توبه
جلسه یکصد و سوم
قال النبی صلّی الله علیه و آله -:
اما اِبْنَتی فاطمةُ فهی سیدةُ نِساءِ العالمینَ من الاوّلینَ و الآخرینَ.
اما دخترم فاطمه پس او سرور زنان جهان هستی از گذشتگان و آیندگان است.
🔹«تفسیر نور الثقلین، ج 1، ص 338»
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
104_03.8.21 شرح منازل السائرین،توبه.mp3
9.39M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_توبه
جلسه یکصد و چهارم
193_03.8.21 الفصل الثامن،صفات فعلی و ذاتی.mp3
7.88M
#نهایه_الحکمه
#مرحله_دوازدهم
#الهیات_بمعنی_الاخص
الفصل الثامن فی صفات الواجب بالذات علی وجه کلی و انقسامها
بحث اسماءو صفات واجب تعالی
🔷 صفات ذاتی و فعلی
جلسه یکصدو نود و سوم
056_03.8.21 حرکت،موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه.mp3
11.39M
#حرکت
#نهایه_الحکمه
#المرحله_التاسعه_فی_القوه_و_الفعل
الفصل الرابع اقسام التغیّر
موجودیت حرکت توسطیه و قطعیه
جلسه پنجاه و ششم
001_03.8.21 سلوک علمی.mp3
5.34M
#سلوک_علمی
سلوک علمی،چالشها و راهکارها
🔷در جمع طلاب مدرسه عالی آزاد عروج
حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی منصوری
جلسه بیست و هشتم
لینک دانلود صوت کامل سلسله جلسات سلوک علمی
#سلوک_علمی
https://B2n.ir/SOLUK.ELMI.OSTADMANSORI
105_03.8.22 شرح منازل السائرین،توبه.mp3
8.13M
#منازل_السائرین
شرح منازل السائرین
#منزل_توبه
جلسه یکصد و پنجم
#بدایه_الحکمه
مقدمات فلسفه https://B2n.ir/d49368
مرحله1 مقدمه فصل1و2و3 https://B2n.ir/k67072
مرحله1 فصل4 https://B2n.ir/b65749
مرحله1 فصل5 https://B2n.ir/s95675
مرحله1 فصل6و7 https://B2n.ir/n54492
مرحله1 فصل8تا12 https://B2n.ir/k18869
مرحله2 https://B2n.ir/q04828
مرحله3 https://B2n.ir/g12991
مرحله4 https://B2n.ir/n26081
مرحله5 https://B2n.ir/bedaye5
مرحله6 https://B2n.ir/bedaye6
مرحله7 https://B2n.ir/bedaye7
مرحله8 https://B2n.ir/bedaye8
مرحله9 https://B2n.ir/bedaye9
در حال تکمیل
#بدایه الحکمه
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
30.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای شنیدنی استاد شیخ حسین انصاریان در مورد روش جذب و تبلیغ دین ایشان
#تبلیغ
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
قال النبی صلّی الله علیه و آله :
اِنَّ فاطمةَ مِنّی وَ هی نُورُ عَینی و ثَمرةُ فؤادی یَسُوؤنی ما ساءَها و یَسُرُّنی ما سَرَّها.
همانا فاطمه پاره تن من است و او روشنایی چشمانم و میوه قلب من است، آنچه او را بیازارد مرا آزار میدهد و آنچه او را خوشحال کند مرا خوشحال میکند.
🔹«بحار الانوار، ج 43، ص 24»
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
جهت شادی روح مطهر حکیم الهی،عارف روشن ضمیر،مفسر بزرگ قرآن کریم
حضرت علامه سید محمدحسین طباطبایی (رحمه الله علیه) فاتحه ای قرائت فرمایید.
◾️۲۴ آبان ۱۳۶۰ سالروز رحلت حضرت علامه ره.
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حفظه الله:👇
🔹شاگردپروریِ مرحوم آقای طباطبائی چیز عجیبی است. این یکی از هنرهای هر عالِمی است؛ در بین علما داریم کسانی که شاگردپرورند و شاگردهای زیادی دارند؛ مرحوم آقای طباطبائی از این قبیل آدمها است.
🔹 در بین این فلاسفهی دورهی اخیرِ فلسفه در ایران ــ که مرکز فلسفهی کشور هم در واقع تهران بوده ــ از دورهی مرحوم ملّا عبدالله زنوزی و پسر ایشان، آقا علی حکیم، بعد مرحوم میرزای جلوه، میرزا اسدالله قمشهای، اینهایی که برجستگان حکمت و عرفانند که عمدتاً در تهران متمرکز بودند و بخشی هم در جاهای دیگر، مثل مرحوم حاجی سبزواری در سبزوار، یکی دو نفر در قم، یکی دو نفر در اصفهان، یکی دو نفر در مشهد ــ که اینها برجستگان فلسفهاند ــ هیچ کدام از اینها به قدر مرحوم آقای طباطبائی شاگرد برجستهی معروف فیلسوف ندارند.
بله، مثلاً حاجی سبزواری شاگردان زیادی دارد که میآمدند پیش ایشان درس میخواندند؛ مرحوم آخوند خراسانی هم شاگرد ایشان است، لکن آخوند خراسانی فیلسوف نیست، فقیهی است که یک مقدار فلسفه خوانده.
🔹تربیتِ شاگردِ فیلسوف مثل شهید مطهّری، مثل شهید بهشتی، مثل مرحوم آقای مصباح و دیگران، و مثل بعضی از بزرگانی که امروز هستند، تربیت امثال اینها را به تعدادی که از درس مرحوم آقای طباطبائی استفاده کردند، بنده هیچ سراغ ندارم در هیچ کس دیگری؛ مسئلهی شاگردپروری. تا فلاسفهی بعدیِ زمانِ ما که در تهران کسانی بودند [مثل] مرحوم آمیرزا احمد آشتیانی، قبل از ایشان مرحوم آمیرزا مهدی آشتیانی، یا مرحوم آقای آملی (رضوان الله علیهم)؛
خب اینها فیلسوف بودند، منتها تربیت شاگرد از اینها به قدر آقای طباطبایی معهود نیست؛
🔹ایشان زنده کرد فلسفه را و انصافاً فیلسوفسازی کرد.
🔹حالا این نکته هم جالب است که شاگردان ایشان ــ یعنی بسیاری از شاگردان ایشان ــ غالباً جزو نقشآفرینان در انقلاب اسلامیاند. در این مجلس خبرگانی که قانون اساسی را نوشت، تعداد زیادی از آن افراد شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند؛ چه در مجلس خبرگان، چه قبل از مجلس خبرگان در آن جمعی که قانون اساسی نوشته میشد که مرحوم آقای مطهّری هم جزو آنها بود، اینها شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند.
🔹 و تعدادی از شهدای بنامِ انقلاب اسلامی از شاگردهای آقای طباطبائیاند؛ شهید مطهّری شاگرد ایشان است، شهید بهشتی شاگرد ایشان است، شهید قدّوسی شاگرد ایشان است، شهید آشیخ علی حیدری نهاوندی شاگرد ایشان است؛ از این قبیل شهدای برجسته شاگردهای آقای طباطبائی (رضوان الله علیه) هستند، بعضی هم بحمدالله در قید حیاتند که منشأ افادات زیادی هستند.
🔸بیانات معظم له در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بینالمللی بزرگداشت علامه طباطبائی،۱۴۰۲/۰۸/۱۷
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26
26.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی ره
🔹... دو خصوصیّت از برجستگیهای مرحوم آقای طباطبائی بنده را خیلی متوجّه خودش میکند و جذب میکند؛
▫️یک خصوصیّت، جهادِ فکریِ کمنظیرِ آقای طباطبائی در بحبوحهی تهاجم اندیشههای وارداتی و بیگانه است... در بحبوحهی این حوادث، مرحوم آقای طباطبائی توانست یک پایگاه فکری مستحکم با آرایش تهاجمی به وجود بیاورد؛ ...
از آقای طباطبائی یاد بگیریم: تشکیل پایگاههای فکری پُرکنندهی خلأها و دارای جنبهی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی.
▫️خصوصیّت دوّم ایشان که آن هم به نظر من خیلی خصوصیّت برجسته و مهمّی است، این است که ایشان در عرصهی معارف توحیدی و مفاهیم عرشیای که به آنها در فکر رسیده بود، صرفاً به زایش فکری بسنده نکرد؛
در نفْس شریف خودش و قلب شریف خودش به آن حقایق و معارف متحقّق شد، عمل کرد به آنچه میدانست.
(مقام معظم رهبری، آبان ١۴٠٢)
https://eitaa.com/joinchat/2673606670Ca1a62c4f26