🔹️از همین رو در روایات آمده است که در زمان ظهور حضرت مهدی(عج)، امنیت در عالیترین حد خود در جهان برقرار میگردد.
🔺 چون بروز ایمان در جامعه به عالیترین درجات خود میرسد.
#استاد_یزدان_پناه
#ابعاد_اجتماعی_ایمان
🎙 سلسله جلسات دهه محرم ۱۳۹۹، آمل
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
مولفه دوم حقیقت نماز:
🔰 به محضر حق بار یافتن
▫️قسمت اول
منظور از «در محضر بودن»، احساسِ در برِ حق قرار گرفتن و مواجهه وجودی با او داشتن است. این را میگویند به پیشگاه حق باریافتن.
🌱 اگر انسان در ابتدای راه، فکر در محضر حق بودن را داشته باشد، اشکال ندارد؛ ولی به تدریج باید با احساس وجودی، گرمای حضور حق را احساس کند.
🕊 احساس، از قلب برمیخیزد و آنچه باید رو به حق کُند، قلب است.
#استاد_یزدان_پناه
#اسرار_الصلاه
🗂 جلسه ۶۷
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#اسرار_عبادات
#اسرار_نماز
🔰 قسمت صد و چهاردهم 🔰
🔹فصل پنجم :
« شمهاى از آداب وضو به حسب باطن و قلب»
✨امام رضا علیه السلام مىفرمايد:
🔸همانا امر شده است به وضوء
🔻تا آن كه بنده پاك باشد هنگامى كه مىايستد مقابل خداى جبّار.
🔻و وقت مناجات نمودن با حق و براى آن كه مطيع باشد در آنچه او را امر فرموده.
🔻و پاكيزه باشد از كثافات و نجاست.
🔸با آن كه در آن است فوائد ديگر از قبيل:
🔻 بر طرف شدن كسالت
🔻 رفع شدن چرت
🔻 پاكيزه شدن دل
❇️ براى ايستادن در مقابل خداى جبّار.
#امام_خمینی_ره
#اسرار_الصلاه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#تمدن_نوين_اسلامی
قسمت سی و هفتم
در قسمتهای قبل به اهمیت سبک زندگی اشاره شد. در این قسمت ادامه سخنان مقام معظم رهبری ارائه میشود:
⚫️ در انقلاب، در بخش سبک زندگی و تمدن سازی، پیشرفت ما چشمگیر نیست؛
✖️در این زمینه، مثل بخش اول(بخش ابزاری) حركت و پیشرفت نكردیم.
❓باید آسیبشناسی كنیم و ببینیم چرا در این بخش پیشرفت نكردیم؟
⏪بعد از آنكه علتها را پیدا كردیم، به این بپردازیم كه چگونه میتوانیم این آسیبها را علاج كنیم.
⁉️اینها به عهدهی كیست؟
✅به عهدهی نخبگان - نخبگان فكری، نخبگان سیاسی - به عهدهی شما، به عهدهی جوانها.
🔵 اگر در محیط اجتماعی ما گفتمانی به وجود بیاید كه ناظر به رفع آسیبها در این زمینه باشد، میتوان مطمئن بود با نشاطی كه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران دارند، با استعدادی كه وجود دارد، ما در این بخش پیشرفتهای خوبی خواهیم كرد؛
☑️آن وقت درخشندگی ملت ایران در دنیا و گسترش اندیشهی اسلامیِ ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران در دنیا آسانتر خواهد شد.
♦️🔸باید آسیبشناسی كنید و بعد علاج كنید.🔸♦️
۱۳۹۱/۰۷/۲۳
#رهبر_معظم_انقلاب
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#توحید
✅ توحید ما به الاختصاص انسان است که می تواند معرفت پیدا کند به ذات اقدس اله و این نصیب موجودات دیگر نیست
✅ لذا همین هم هست که موجودات دیگر همه در خدمت انسان هستند و انسان در خدمت هیچ کس نیست
✅ یعنی همه موجودات زمین و آسمان و ملائک زمینی و ملائک آسمانی همه در خدمت انسان هستند
🔆 «فَسَجَدَ الْمَلائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ» (ص۷۳) کل ملائک آسمانی و زمینی ساجد شدند ⬅️ یعنی خاضع اند و در خدمت انسان هستند به خاطر این که انسان می تواند یک امانتی را دارا باشد.
✅ آن امانت اهمیت دارد. آن هایی هم که خاضع اند در مقابل آن امانت است. امانت هم ⬅️ عبارت از معرفت خداوند تبارک و تعالی است.✨
#استاد_امامی
#از_شاگردان_سلوکی_علامه_حسن_زاده
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#طینت_پاک
🔰قسمت صد و چهل و یکم🔰
🔹 در برزخ، نوعی قطع ارتباط با بدن وجود دارد ولی باز تعلّقات فی الجمله هست؛ حتی تعلّق به دنیا.
❌تعلّق به دنیا که در برزخ هست برای خودش توضیحی دارد. منظور این تعلّق نیست.
◽️یک نحوه تعلّق به این زمین و این خانه و این دوست این همسایه و این همسر و این ها هست فی الجمله و تأثیر هم دارد.
🔸 شخص مرحوم به این دنیا میآید، توجّه هم میکند، نگاه هم میکند، مثل یک روحی است که سرش به این طرف است نگاه میکند ببینید آنجا چه خبر است.
✅امام صادق که دربارۀ برزخیان میگویند درست مثل مرغی که میآید بالای دیوار مینشیند، به خانه نگاه میکند، خانه را زیر نظر دارد.
◀️ ارواح هم چنین هستند و در مرحله برزخ، این گونه مثلِ یک مرغ به خانۀ خود نگاه میکنند؛ یعنی تعلّقات به این شکل هست.
🔸حالا مؤمنین مثلاً به دارالسلام میروند، آن ها که بد هستند، میروند به برهوت،
این ها برای خودش توضیحی دارد؛
ولی یک نوع تعلّق هست.
اما روز قیامت که می شود تمامِ این تعلّقات برداشته میشود، مثل اینکه اصلاً هیچی وجود نداشت.
"هباءً مُنبَثاً" میشود.
◽️یعنی این ها هیچ کدام مثل اینکه نیستند، هیچ خبری از این ها نیست، این دنیا و این اوضاع کیهانی و .... همه به هم میریزد.
🔅همه ی این ها با یک صیحة، با یک فریاد، که فریادِ حضرتِ اسرافیل است و در صور میدمد، رخ میدهد.
#استاد_یزدان_پناه
#لغت_موران
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 استقامت در ایمان
🔩هنگامی که ایمان پیدا کردی، ایمانت را باید محکم و ثابت کنی.
❌تا وقتی ایمان ثابت نشود، سلوک ممکن نیست.
🔺 بعد از اینکه گفتی «رَبُّنَا اللَّهُ»، بگو «ثُمَّ اسْتَقَامُوا» و استقامت بورز.
#استاد_یزدان_پناه
#اوصاف_الاشراف
🗂 جلسه ۱۰
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#گام_های_سلوک
🔰 معرفینامه علامه طباطبایی ره
▫️قسمت دوم
2⃣ بيان مثانى و تفسير قرآن به قرآن:
معنى مثانى همان است كه امير عليه السلام فرمود: «الكتاب الله ينطق بعضه ببعض و يشهد بعضه على بعض»
مثانى جمع مثنيه، اسم مفعول از ثنى به معنى عطف و لوى يعنى پيچيدن و برگشتن است.
🌊 مثلا رودخانه كه در بعضى از
جاهاى مسيرش پيچ مىخورد و دور مىزند و برمىگردد، آن جاها مثانى اويند كه به سبب اين انعطاف قسمت قبل از
پيچ رودخانه و قسمت بعد از پيچ آن ناظر يكديگرند. آيات قرآنى هم با هم اينچنيناند كه ناظر به يكديگرند يعنى بيان و زبان يكديگرند.
📍 اين خلاصه مضمونى از تحقيق رشيق جناب استاد روحى فداه در تفسير كبير الميزان در بيان مثانى است.
✔️به
همين مبنای متين، قرآن كريم را به زبان قرآن كريم تفسير فرموده است و در آغاز تفسير به اين نكته عليا اشارتى فرمود كه خلاصه مفادش اين است:
🌅 حاشا كه قرآن نور و تبيان كل شى باشد و تبيان نفس خود نباشد.
💎 اين تفسير شهر حكمت و مدينه فاضلهایست كه در آن از بهترين و بلندترين مباحث انسانى و شعب دينى:
🔹 از عقلى
🔸و
نقلى
🔹و عرفانى
🔸و فلسفى
🔹و حكمت متعاليه
🔸و اخلاقى
🔹و اجتماعى
🔸و اقتصادى
🔹و غيرها بحث شده است.
#علامه_حسن_زاده
#نامه_ها_و_برنامه_ها
#معرفی_نامه_علامه_طباطبایی_ره
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#جایگاه_بانوان
🔰 زن در نگاه عارفان
✅قيصری در شرح فصّ محمدی از فصوص محي الدّين چنين میگويد:
«اعلم أنّ المرأة باعتبار الحقيقة عين الرجل وباعتبار التعيّن يتميّز كلٌّ منهما عن الآخر ... »
يعنی:
✔️ از نظر حقيقت بين زن و مرد امتيازی نيست.
✔️ و حقيقت زن عين حقيقت مرد است.
فقط از جهت تعيّن و تشخّص از يكديگر ممتازند و چون اصل هر دو يكی است و از نظر حقيقت بين آنها تمايزی نيست، همه مقام هايی كه براي مرد متصور است نيل به آنها مقدور زن نيز میباشد.
ادامه دارد...
#آیت_الله_جوادی_آملی
#زن_در_آینه_جمال_و_جلال
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
«مَا کانَ فِی هَذِهِ الْأُمَّةِ أَعْبَدُ مِنْ فَاطِمَةَ کانَتْ تَقُومُ حَتَّی تَوَرَّمَ قَدَمَاهَا»
عابدتر از فاطمه در دنیا نبود؛ (آن قدر عبادت کرد) که پاهای [مبارکش] ورم می کرد.
مناقب آل ابی طالب، ج3، ص341.
#فاطمیه
https://eitaa.com/joinchat/3838181378C8d1d2d5742
🔰 ابعاد اجتماعی ایمان
▫️ قسمت دوازدهم
یکی از بهترین شیوههایی که دین برای کنترل جامعه، از راه ایجاد فشار اجتماعی، طراحی کرده، مساله امر به معروف و نهی از منکر است. هر عملی که در صحنه اجتماع واقع میشود، چون در حریم عمومی است، به همگان مربوط است و همه موظفند نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.
اما راه سومی که دین برای کنترل اجتماعی مطرح کرده است، مساله ایمان به خداست، ایمانی که به شکل اجتماعی در جامعه بروز میکند؛
✔️ زیرا اولین خاصیت ایمان، تقوای نسبت به خداست و تقوا همان مهار و کنترل درونی است.
در قرآن کریم رابطه بین ایمان و تقوا، یک رابطه مستقیم و تنگاتنگ است.
☀️ خداوند در سوره مائده میفرماید اگر اهل ایمانید، تقوا پیشه کنید؛ یعنی ایمان به خدا باید شما را با تقوا کند.
یکی از ویژگیهای جامعه ایمانی این است که خدا را در صحنه اجتماع، حاضر و ناظر میبیند و مومنین، خود را در پیشگاه خدا، مسئول میدانند. و این همان مهار درونی است.
▪️بنابراین اگر ایمان به خدا در جامعه نهادینه شود، خود به خود تبدیل میشود به کنترل اجتماعی از طریق مهار درونی، نه فشار بیرونی؛
🔺 و این هنر دین است.🔺
#استاد_یزدان_پناه
#ابعاد_اجتماعی_ایمان
🎙 سلسله جلسات دهه محرم ۱۳۹۹، آمل
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#ابعاد اجتماعی اسلام
🔰قسمت هفتاد و سوم🔰
🔹عقيده، اگر در ذهن انسان پيدا شود، اين حاصل شدنش عمل اختيارى انسان نيست، تا بشود فلان شخص را از فلان عقيده، منع کرد و يا در آن عقيده ديگر آزاد گذاشت.
🔸بلكه آنچه در مورد عقايد مى شود تحت تكليف در آيد:
✔ لوازم عملى آن است.
يعنى:
🔺 بعضى از كارها را كه با مقتضاى فلان عقيده منافات دارد منع،
🔺و بعضى ديگر را كه مطابق مقتضاى آن عقيده است تجويز كرد.
⬅️ پس آنچه" بكن" و" نكن" بر مىدارد، لوازم عملى به عقايد است، نه خود عقايد.
🔹و وقتى لوازم عملى نام برده، با مواد قانون داير در اجتماع مخالفت داشت:
✔️حتما قانون از چنان عملى جلوگيرى خواهد كرد.
🔸 پس آيه شريفه ☘لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ☘، تنها در اين مقام است كه بفهماند:
🌀 اعتقاد اكراه بردار نيست🌀
نه مى تواند منظور اين باشد كه:
⛔️ اسلام كسى را مجبور به اعتقاد به معارف خود نكرده.
و نه این كه:
⛔️مردم در اعتقاد آزادند.
🌀و اسلام در تشريع خود جز بر دين توحيد تكيه نكرده🌀
دين توحيدى كه اصول سه گانه اش توحيد، و نبوت، و معاد است،
و همين اصول است كه مسلمانان و يهود و نصارا و مجوس و اهل كتاب بر آن اتحاد و اجتماع دارند،
⬅️پس حريت هم تنها در اين سه اصل است و نمى تواند در غير آن باشد،
زيرا گفتيم آزادى در غير اين اصول يعنى ويران كردن اصل دين،
🔸بله البته در اين ميان حريتى ديگر هست و آن حريت از جهت اظهار عقيده در هنگام بحث است.
📚 ترجمه المیزان، ج۴، ص:۱۸۴
#علامه_طباطبایی
#تفسیر_المیزان
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 ادب حضور
در پیشگاه قرار گرفتن، آداب ویژهای دارد، از جمله، نداشتن حرکت زائد. ابوحمزه ثمالی از امام سجاد علیهالسلام میپرسد، عبای شما در نماز افتاد. چطور آن را درست نکردید؟
حضرت در جواب فرمودند: «وَیْحَک، أَتَدری بَیْنَ یَدَیْ مَنْ کُنْتُ؟»
وای بر تو! نمیدانی من در چه پیشگاهی بودم!
ادب حضور، مانع شد امام عبای خود را درست کند.
#استاد_یزدان_پناه
#اسرار_الصلاه
🗂 جلسه ۶۷
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#توحید
✅ خداوند تبارک و تعالی یک دارایی بالقوه در ما نهاده است. آن دارایی بالقوه ، دارایی حقیقی خداوند تبارک و تعالی است، البته همه دارایی ها حقیقی اند منتها بعضی از آن ها دارایی پوستی و بعضی ها دارایی مغزی اند ⬅️ این مغز نصیب آدمی است.
✅ آدم می تواند مغز پیدا کند و می تواند « أُولُیِ الْأَلْباب» بشود
⭕️ اما موجودات دیگر، در و دیوار عالم و زمین و آسمان نمی تواند صاحب لُب و مغز شوند.
✅ مغز حقیقت ، نصیب آدمی است. این مغز بالقوه در آدم است، اما بعداً شکوفا می شود.✨
#استاد_امامی
#از_شاگردان_سلوکی_علامه_حسن_زاده
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#طینت_پاک
🔰قسمت صد و چهل و دوم🔰
🔹"فلولا اذا بلغت الحلقوم"
جان که می خواهد در برود، آهسته آهسته انسان میبیند پا کرخت شده و اصلاً روح ندارد. کم کم این کرختی به دست و پا و بعد به قفسه سینه میرسد و بعد به حلقوم و در نهایت میرود.
✅ این را می گویند "اذا بلغت الحلقوم"
معنی آیه می شود: هنگامی که جان به حلقوم می رسد، یعنی لحظه مرگ.
بعضی ها ادامه ی آیه را اینجوری معنا کردند:
🔹"و أنتم حینئذٍ تنظرون"
یعنی شما این میّت را میبینید.
🔹"و نحن أقرب إلیه منکم و لکن لا تُبصِرون"
و ما به او نزدیکیم ولی شما نمیبینید.
ولی بعضی ها اینجور معنا کردند:
🔹"فلولا إذا بلغت الحلقوم"
هنگامی که جان به حلقوم رسید،
آن لحظه تازه چشم هایتان باز میشود، میبینید یعنی قبل از آن نمیتوانستید نظر کنید، الان میتوانید.
✅ شاهدی که آوردهاند این است؛ یعنی با مرگ انسان خیلی از حقایق را میبیند لذا در قرآن آمده که همین که لحظه مرگ میآید و انسان از این نشئه به در میرود، میفهمد که بدی به دردش نمیخورد، مایۀ عذابش هست، خوبی مایۀ نجاتش هست.
لذا همان جا میگوید:
🔹"ربّ ارجعونی*لعلّی أعمل صالحاً"
خدایا من را برگردان تا شاید عمل صالح کنم؛
❓چرا همین لحظه مرگ؟
🔻چون تازه چشم هایش باز شد و فهمید چه خبر است!🔺
#استاد_یزدان_پناه
#لغت_موران
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 مراحل ایمان در سلوک
1⃣ ایمان زبانی: یعنی به زبان بگویم که ایمان آوردهام.
2⃣ ایمان تقلیدی: یعنی چون خدا و پیغمبر فرمودهاند چنین است، من هم یقین دارم که همینطور است.
✔️ ایمان عمومی مردم اینگونه است. این سطح از ایمان، مهمترین سطح است چون شروع درجات ایمانی است.
3⃣ ایمان تحقیقی: یعنی با استدلال به اینجا برسیم که خدا وجود دارد و او قادر و حکیم است.
4⃣ ایمان شهودی: یعنی ایمانی که مِن ورایِ حجاب نیست.
برای چنین مؤمنی، پرده کنار رفته است و خدا را (با چشم دل) میبیند.
❓ با کدام ایمان باید سلوک را شروع کرد؟
🔹 با ایمان نوع اول نمیتوان کار سلوکی را آغاز کرد. چرا؟ چون چنین شخصی، فقط به زبان گفته است، ایمان دارم و به دل او ننشسته است. این نوع ایمان حرکتآفرین نیست.
🔹 با ایمان تقلیدی و ایمان برهانی میتوان سلوک را آغاز کرد؛ چون دل، خدا را باور کرده است و خدا را کمال مطلق مییابد و به سمت کمال مطلق میرود. ایمان نوع چهارم هم مربوط به مراحل نهاییِ سلوک است.
#استاد_یزدان_پناه
#اوصاف_الاشراف
🗂 جلسه ۹
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
#ابعاد اجتماعی اسلام
🔰قسمت هفتاد و چهارم🔰
🔶 مجتمع اسلامى راه بسوى تحول و تكامل چيست؟
✔بر فرض اینکه سنت اسلامى سنتى است جامع همه لوازم يك زندگى باسعادت
✔و بر فرض اینکه مجتمع اسلامى مجتمعى است واقعا سعادت يافته و مورد رشك همه جوامع عالم
✖لكن اين سنت به خاطر جامعيتش و به خاطر نبود حريت در عقيده در آن باعث ركود جامعه و باز ايستادنش از تحول و تكامل مىشود و اين خود يكى از عيوب مجتمع كامل است چون سير تكاملى در هر چيز نيازمند آن است كه در آن چيز قواى متضادى باشد.
تا در اثر نبرد آن قوا با يكديگر و كسر و انكسار آنها مولود جديدى متولد شود، خالى از نواقصى كه در آن قوا بود.
🔸بنا بر اين نظريه، اگر فرض كنيم كه اسلام نواقص و عقايد متضاده را از ريشه بر مىكند، لازمه اش توقف مجتمع از سير تكاملى است، البته مجتمعى كه خود اسلام پديد آورده.
🔹لكن در پاسخ اين ايراد مىگویيم ريشه آن جاى ديگر است و آن:
📌مكتب ماديت و اعتقاد به تحول ماده است.
یعنی همان:
📌مكتب ماترياليسم ديالكتيك و هر چه باشد در آن خلط عجيبى به كار رفته است.
چون عقايد و معارف انسانيت دو نوعند:
1⃣ عقايدی كه دستخوش دگرگونى مىشود و همپاى تكامل بشر تكامل پيدا مىكند و آن عبارت است از علوم صناعى كه در راه بالا بردن پايههاى زندگى مادى و رام كردن طبيعت سركش به كار گرفته مىشود، از قبيل رياضيات و طبيعيات و... كه هر قدمى از نقص به سوى كمال بر میدارد، باعث تكامل زندگى اجتماعى مىشود.
ادامه دارد...
📚 ترجمه المیزان، ج ۴، ص ۱۸۶
#علامه_طباطبایی
#تفسیر_المیزان
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 ابعاد اجتماعی ایمان
▪️ قسمت سیزدهم
گفته شد یکی از مهمترین راهکارهای دین برای کنترل اجتماعی، مساله ایمان است.
ایمان در دو سطح، زمینه ایجاد کنترل اجتماعی را فراهم مینماید:
1️⃣ از این جهت که لازمه ایمان، تقوا و مهار درونی است که توضیح داده شد.
2️⃣ جهت دیگر اینکه تعمیق ایمان در جامعه، باعث رواج خُلقیاتی میگردد که کنترل اجتماعی را تسهیل میکنند.
▪️برای مثال، ایمان با تقویت روحیه مدارا، حسن خلق و کظم غیظ در افراد جامعه، زمینه کنترل اجتماعی را فراهم می آورد.
▪️از طرف دیگر، باعث از بین رفتن روحیه منفعت طلبی، بخل و حرص و غضب و حسد که معمولا منشا فرار از قواعد اجتماعی هستند، میگردد.
و این امر میتواند تا حد زیادی از جرایم گوناگون جلوگیری نماید و موجبات اصلاح جامعه را فراهم آورد.
#استاد_یزدان_پناه
#ابعاد_اجتماعی_ایمان
🎙 سلسله جلسات دهه محرم ۱۳۹۹، آمل
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از نسیم حکمت
🔰 برنامه دروس دهه دوم فاطمیه
▪️ شرح تفسیر المیزان
▪️ شرح منازل السائرین
📆 تاریخ: سهشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۷ تا ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
⏰ زمان: ۱۵:۳۰ - ۱۷
📍مکان: آمل، خیابان شیخ فضلالله نوری، مسجد چهارده معصوم
این جلسات را میتوانید به صورت بر خط از طریق آدرس زیر، دنبال نمایید👇
http://heyatonline.ir/heyat/1013
#فاطمیه
#استاد_یزدان_پناه
@nasimehekmat
#اسرار_عبادات
#اسرار_نماز
🔰 قسمت صد و پانزدهم 🔰
🌴 نكته اصل وضو که بيان شد:
🍀 اهل معرفت و اصحاب سلوك را متنبّه نمود
🔹 به اين كه در محضر مقدّس حقّ جلّ و علا ايستادن
🔹و مناجات با قاضى الحاجات نمودن را آدابى است كه بايد منظور شود.
🔻حتّى با قذارات صوريّه و كثافات ظاهريّه
🔻و كسالت چشم ظاهر نيز نبايد در آن محضر رفت.
🔻چه جاى آن كه دل معدن كثافات باشد.
⚫️ و قلب مبتلاى به قاذورات معنويّه كه اصل همه قذارات است باشد.
✨با آن كه در روايت است كه:
«خداى تعالى نظر نمىكند به صورتهاى شما بلكه نظر مىفرمايد به قلبهاى شما.»
#امام_خمینی_ره
#اسرار_الصلاه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 توجه قلبی
حضرت استاد حسن زاده از آیت الله العظمی رفیعی قزوینی نقل میکردند که ایشان با حسرت بسیار میفرمودند ما نمیدانیم چقدر در نماز کفران نعمت میکنیم.
▪️ این همه نعمت در نماز برای توجه به حق و ارتباط حضوری با او قرار داده شده ولی ما آن را از دست میدهیم.
اگر بدانیم تمام مقصود خلقت و کمال نهایی انسان همین احساس حضور است، میببینیم چه نعمتی را از دست میدهیم.
#استاد_یزدان_پناه
#اسرار_الصلاه
🗂 جلسه ۶۷
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فاطمیه
🔰 مقامات فاطمه زهرا بی حد و حصر است.
امام صادق علیهالسلام میفرماید زهرا را زهرا گفتند چون نوری بود از سوی خدا.
نوری بود از سوی خدا که چشم ملائکه را میزد و از این نور دوازده امام پدید آمدند.
مقام باطنی فاطمه زهرا این است که آن نور، بسط پیدا میکند و کل عالم را فرا میگیرد.
اگر این حقیقت را در فاطمه زهرا بفهمید، همه جا جلوه او است.
همه آنچه در عالم میبینیم در امامان ریشه دارد و امامان ریشه در مادرشان فاطمه زهرا دارند.
در روایات آمده ما اهل بیت حجتیم بر مردم و فاطمه زهرا مادرمان حجت الله علی الحجج است.
حجة الله علی الحجج یعنی از نور آن حضرت، نور ائمه منتشی شده است.
#استاد_یزدان_پناه
https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از نسیم حکمت
🔰 برنامه سخنرانی حضرت استاد یزدانپناه در دهه دوم فاطمیه
▪️ صلی الله علیک ایتها الصدیقة الشهيدة
همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری امابیها حضرت فاطمه سلاماللهعلیه، مجلس روضه و سخنرانی حضرت استاد یزدانپناه در شهرستان آمل برگزار میگردد.
🕌 مسجد رسول صلیاللهعلیهوآلهوسلم:
شهرستان آمل - میدان ۱۷ شهریور
زمان: بعد از نماز صبح، سهشنبه ۷ دیماه لغایت پنجشنبه ۱۶ دیماه ۱۴۰۰
🕌 مسجد سادات نیاکی:
شهرستان آمل - نیاکی محله
زمان: بعد از نماز مغرب و عشاء، سهشنبه ۷ دیماه لغایت شنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۰
🕌 مسجد امام حسن عسکری علیهالسلام:
شهرستان آمل - پایین بازار آمل
زمان: یکشنبه ۱۲ دیماه لغایت پنجشنبه ۱۶ دیماه ۱۴۰۰
#فاطمیه_1443
#استاد_یزدان_پناه
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
@nasimehekmat