eitaa logo
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
308 دنبال‌کننده
449 عکس
86 ویدیو
271 فایل
مقام معظم رهبري: «فقه خیلی اهمّیّت دارد؛ یک عدّه‌ای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است.» ●《الانوار الهادیه》مجله علمی مدرسه علمیه امام هادی علیه السلام-اهواز
مشاهده در ایتا
دانلود
در روز اول فروردین سال ۱۳۵۳ که فرزند دانشمندشان مرحوم آقا سید جعفر وفات یافت همه نگران بودند که این خبر وحشت اثر را چگونه می‌توان به ایشان گفت⁉️ اما چه باید کرد در هر حال باید ایشان را آگاه ساخت پس از آنکه عده ای از علماء و پزشک مخصوص در خدمتشان حاضر شده و به هر کیفیتی بود به ایشان اطلاع دادند ایشان همچنان که جد بزرگوارشان رسول اکرم صلی الله علیه و آله در مرگ فرزندش جناب ابراهیم فرمود: -دلم می‌سوزد و اشکم جاری می‌شود لکن حرفی که مخالف رضای خداوند باشد نمی گویم- عمل فرمودند. 💠در سوگ فرزند گریه کردند لکن صبر و متانت را از دست نداده و فرمودند: مسجد برویم و نماز بخوانیم. عمل ایشان نمونه ای از ایمان راسخ و یقین کامل و نفس مطمئن بود و ضمناً عمل به دستورات اسلام و قرآن و روش اولیاء دین……… 📸تصویری از •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 روحانیت و دنیاگرایی 📝 اندر احوالات مرحوم مدرس افغانی (ره) ✅ مدد ز غیر تو ننگ است یا علی مددی 🔹 مرحوم استاد مشهور ادبیات عرب در [زمان سکونتش در نجف]، حجره نداشت و شب‌ها در صحن مطهر حضرت اميرالمؤمنين سلام الله علیه می‌خوابيد و روزها، اغلب در وادی السلام، در سايه ديوار قبور و حجره‌هاي آن، مدتي را به استراحت مي‌پرداخت. 🔹 وی می‌گفت سرور و خوشحالی من زمانی بود كه برای درس دادن به بعضی از آقازاده‌ها به مدارس يا منازل‌شان می‌رفتم. گاه اتّفاق می‌افتاد كه من در آن هوای گرم برای تدريس پيش آنها می‌رفتم ولی به من می‌گفتند امروز حوصله نداريم؛ باشد براي فردا! 🔹 روزی از روزها در وادی‌السلام در شدّت گرما، شديداً احساس تشنگی كردم. اين طرف و آن طرف دنبال آب بودم. ديدم كمی آب در حال جريان است؛ بدون اين كه به فكرم برسد كه اين نواحي كه چشمه ندارد. در حال نوشيدن آب بودم كه ناگهان عربی فرياد زد: چه كار می‌كنی؟ چرا از اين آب می‌خوری؟ گفتم: خيلی تشنه بودم. گفت: اين آب مرده‌شورخانه است. 🔹 از اين وضع چنان منقلب و دل شكسته شدم كه از همانجا به حرم مطهر اميرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه رفتم و گريان تا صحن مطهر حضرت دويدم و پشت در صحن -كه ظهرها بسته می‌شد- ايستادم تا در باز شد و خود را مقابل ايوان رساندم و روبه‌روی ضريح مطهر ايستادم و با زبانِ دل شروع كردم با مولايم حرف زدن؛ 🔹 گفتم: «آقا جان! اگر من در اين شهر غريبم، در شهر خود كسي بودم. يا اميرالمؤمنين! اين قدر مرا تحت فشار قرار داده است. من مهمان شمايم. شما كه می‌دانيد من آنجا كسی بودم. آيا اين است اسم هم جواري مولا جان؟ آيا اينگونه با پناهندگان درگهت رفتار می‌كنی؟» 🔹 گوشه‌ای نشستم. بعد از گذشت چند ساعت، ديدم شخصی آمد نزديكم و گفت: شما شيخ محمدعلی هستيد؟ گفتم: بله. گفت: آقا شما را می‌خواهد. گفتم: آقا كيست؟ گفت: آقای سيد ابوالحسن (اصفهانی). گفتم: آقای سيد ابوالحسن از كجا مرا می‌شناسد؟ از من چه می‌خواهد؟ گفت: نمی‌دانم. وقتی خدمت ايشان رسيدم، با خنده سؤال كرد: شما شيخ محمدعلی هستی؟ گفتم: بله. گفت: مَثَل من مَثَل سقّاست كه مشک آب را بر دوش دارد و به تشنگان آب می‌دهد. بعد دستور داد كه به مقدار كفاف به زندگی من رسيدگی شود. 📗 زندگینامه مرحوم مدرس افغانی b2n.ir/486268 @Manahejj
﷽ اَللّهُمَ عَجِّل‌لِوَلیِّڪَ الفَرَج . ❤️ . گفتم که رخصتی بده بهتر بخوانمت مهرت اجازه داد که بخوانمت. 💫💥میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهراء بر تمام شیعیان مبارک باد💥💫 🌺 🌺 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
دختر فکر بکر من، غنچه لب چو واکند  از نمکین کلام خود حق نمک ادا کند  طوطی طبع شوخ من گر که شکرشکن شود کام زمانه را پر از شکر جان‌فزا کند  بلبل نطق من ز یک نغمه ی عاشقانه ای  گلشن دهر را پر از زمزمه و نوا کند  خامه ی مشک‌سای من گر بنگارد این رقم  صفحه ی روزگار را مملکت ختا کند  مطرب اگر بدین نمط ساز طرب کند گهی  دایره ی وجود را جنت دل‌گشا کند  منطق من هماره بندد چو نطاق نطق را  منطقه ی حروف را منطقه ی‌السما کند  شمع فلک بسوزد از آتش غیرت و حسد  شاهد معنی من ار جلوه ی دلربا کند  نظم برد بدین نسق از دم عیسوی سبق  خاصه دمی‌ که از مسیحانفسی ثنا کند  وهم به اوج قدس ناموس اله کی رسد؟  فهم که نعت بانوی خلوت کبریا کند؟  ناطقه ی مرا مگر روح قُدُس کند مدد  تا که ثنای حضرت سیده ی‌النسا کند  فیض نخست و خاتمه، نور جمال فاطمه  چشم دل ار نظاره در مبدأ و منتها کند  صورت شاهد ازل، معنی حسن لم‌یزل  وهم چگونه وصف آیینه ی حق‌نما کند؟  مطلع نور ایزدی، مبدأ فیض سرمدی  جلوه ی او حکایت از خاتم انبیا کند  بسمله ی صحیفه ی فضل و کمال معرفت  بلکه گهی تجلی از نقطه ی تحت «با» کند  دایره ی شهود را نقطه ی ملتقی بود  بلکه سزد که دعوی «لو کشف الغطا» کند  حامل سرّ مستسر، حافظ غیب مستتر  دانش او احاطه بر دانش ماسوی کند  عین معارف و حکم، بحر مکارم و کرم  گاه سخا محیط را قطره ی بی‌بها کند  لیله ی قدر اولیا، نور نهار اصفیا  صبح، جمال او طلوع از افق علا کند  بضعه ی سید بشر، ام ائمه ی غرر  کیست جز او که همسری با شه لافتی کند؟  وحی نبوتش نسب، جود و فتوتش حسب  قصه ای از مروتش سوره ی «هل اتی» کند  دامن کبریای او دسترس خیال، نی  پایه ی قدر او بسی پایه به زیر پا کند  لوح قدر به دست او، کلک قضا به شست او  تا که مشیت الهیه چه اقتضا کند  در جبروت حکمران، در ملکوت قهرمان  در نشئات «کن‌ فکان» حکم «بما تشا» کند  عصمت او حجاب او عفت او نقاب او  سرّ قدم حدیث از آن ستر و از آن حیا کند  نفخه ی قدس بوی او، جذبه ی انس خوی او  منطق او خبر ز «لاینطق عن هوی» کند  قبله ی خلق روی او، کعبه ی عشق کوی او  چشم امید سوی او، تا به که اعتنا کند  بهر کنیزی‌اش بود زهره کمینه مشتری  چشمه ی خور شود اگر چشم سوی سها کند «مفتقرا» متاب رو از در او به هیچ سو  زآنکه مس وجود را فضه ی او طلا کند  📜ابيات محقق اصفهاني(صاحب نهاية الدرايه) •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
💠 قَالَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ عَلَیهِمَاالسَّلامُ: «فَأَبْشِرُوا مَعَاشِرَ عُلَمَاءِ شِيعَتِنَا بِالثَّوَابِ الْأَعْظَمِ وَ الْجَزَاءِ الْأَوْفَر.¹» 🎉 علیه‌السلام فرمود: بشارت باد بر ما به ثواب و پاداش اَعظم و بزرگ و جزای فراوانی که خداوند (بابت کارشان) به آنها عطا می‌فرماید. 🎤 کلام فقیه: ⁉️ آن ثوابی که صاحب صحیفه‌ی سجادیه بفرماید: ، چه ثوابی است و آن ثواب از آن کیست؟ ☝️🏻 آن ثواب از آن کسی است که مردم را با آشنا کند و کاری کند مردم خدا را دوست بدارند؛ این کار اول. ✌️🏻 کار دوم: از ما بیزارشان کند؛ حالا اجر چنین کسی چیست؟ 👑 می‌فرماید: چنین کسی روز قیامت تاجی به سرش می‌گذارند که «یضیء لجمیع اهل العرصات.» 💡 عالمی که از آن که از اهل‌بیت آموخته، را به آن علم کفالت کند و و را به مردم بیاموزد، چنین ثوابی دارد... 📌 ۱. التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام، ص۳۴۲. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۱۰/ خرداد/ ۱۳۹۱ ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
*عمامه عاریتی؟!* مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود. *میرودمحضر امیرالمؤمنین (ع)* در حرم زیارت و به آقا امیرالمؤمنین می‌گوید: *آقا ما داریم برمی‌گردیم به ایران و می‌دانم برگردم، سیل مقلّدین و مراجعین در مسائل شرعیه به سمت ما می‌‌‌آید.آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آینده‌ی زندگی‌ام،این الگو بشود برای ما شاخص،این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند.* *حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند* و صبح و شام وقتی حرم مشرّف می‌شد، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا می‌کرد. *سه ماه هم ایشان کربلا می‌ماند.* جمعاً می‎شود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید می‌شد که شاید آقا امام حسین (ع)هم مصلحت نمی‌دانند که معرفی کنند،آن شب با دل شکسته از حرم می‌‍‌رود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب می‌خوابد، *خواب سیدالشهداء (ع) را می‌بیند. آقا می‌فرمایند:* "شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته می‌خواهی به عنوان الگو؟" می‌گوید: بله آقا. *می‌فرمایند:"فردا صبح وارد حرمِ ما که می‌خواهی بشوی طلوع فجر،کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان 18 ساله‌ای نشسته،* عمامه‌ای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی ولباس کرباسی هم پوشیده.شما که وارد می‌شوی،این جوان بلند می‌شود وارد حرم می‌شود یک سلامی پایین پا به من می‌کند،یک سلام به علی اکبر،یک سلام به جمیع شهداء،از حرم خارج می‌شود بعدازطلوع فجر.این جوان را دریاب که یکی از انسان‌های بزرگ است ". حاج شیخ می‌فرماید:بیدار شدم.طلوع فجر،وقتی وارد حرم شدم،دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر،همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود،نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سیدالشهداء(ع)،یک سلام به علی اکبر ویک سلام به جمیع شهداء،ازحرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن،صدایش زدم و گفتم:آقا،بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: "آقا! عمامه‌ی من عاریتی است "و رفت. از صحن رفت بیرون،رفت در کوچه‌ پس‌کوچه‌های کربلا، دنبالش دویدم:آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت: "آقا! عبای من هم عاریتی است "؛ و رفت. آقای حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: دیدم دارد از دستم می‌رود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانه‌‌ی دو امام،بااین دو کلمه دارد می‌گذارد و می‌رود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم:بایست.عبای من عاریتی است؛ عمامه‌ی من عاریتی است یعنی چه؟ *شش ماه التماس کرده‌ام تا شما را معرفی کرده‌اند، کار داریم با شما*. یک نگاهی به حاج شیخ می‌کند و می‌گوید: "چه کسی من را به شما معرفی کرد؟". آقا شیخ عبدالکریم می‌گوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سیدالشهداء(ع). به حاج شیخ عبدالکریم می‌گوید: "امروز چندمِ ماه است؟" حاج شیخ عبدالکریم روز را می‌گویند. می‌گوید: "دنبال من بیا ". در کوچه‌پس‌کوچه‌های کربلا می‌روند تا به خارج از کربلا می‌رسند.یک تلّی بود که روی آن تل،یک اتاقکی بود.میرسد به درِ آن اتاق و می‌گوید: "اینجا خانه‌ی من است،فردا طلوع فجر،وعده‌ی دیدار من و شما همین جا ". می‌رود داخل و دررا می‌بندد. مرحوم حاج شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا،این چه مطلبی می‌خواهد به من بگوید که موکول کردبه فردا.چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آینده‌ی من راتضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام. ایشان می‌فرماید: لحظه‌شماری می‌کردم.آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا،روی همان تل.پشتِ همان اتاقک.آمدم در بزنم،صدای ناله‌ی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا می‌زد: وَلَدی! وَلَدی.پسرم، پسرم. در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک¬آلود در را گشود. گفتم:خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانه‌ی من است و با من وقت ملاقات گذاشته.این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود،الآن پیشِ پای شمااز دنیا رفت.وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم..یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم،این خاطره را نقل کرده بود ازدوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع)به من آموخت، درسِ عملی بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامه‌ی من عاریتی است، عبای من عاریتی است.فردا جلوی چشمانِ من،عبا و عمامه را گذاشت و رفت. می‌خواست به من بگوید: *شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت،عاریتی است؛ ریاست،عاریتی است؛ خانه‌هایتان،عاریتی است؛ پول‌های حسابتان،عاریتی است؛وجودتان،عاریتی است؛سلامتی‌تان،عاریتی است.هر چه می‌بینید،عاریه است و امانت است؛ دل به این عاریه‌ها نبندید.این‌ها را یاازشمامی‌گیرند.یا حوادث، یا وارث می‌برد. 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
ما سامرا نرفته گدای تو می‌شویم ای مهربان امام فدای تو می‌شویم هادی خلق، کوری چشمان گمرهان پروانگان شمع عزای تو می‌شویم ◾️شهادت دهمین امام شیعیان، امام علی‌النقی الهادی تسلیت باد •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواجه نصیر طوسی وصیت کرد روی قبرش بنویسند...... بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی ۱۳۹۶/۹/۲۹ انتشار به مناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی قدس سره ⬜ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
📸 انتشار هشدار آيت الله خويي به حكومت محمد رضا پهلوی در پی مداخلات رژیم اسراییلی‌ در امور کشور ایران و انتقاد از ارتباط دربار پهلوی با رژیم غاصب صهیونیستی در هفته نامه لبناني الاحد. 🗓۱۹۷۰میلادی=۱۳۴۸شمسی پ.ن: لازم به ذکر است که این بیانیه به صورت جزوه ایی مفصل به نام‘التصریحات الخطیره’ در دهه چهل در نجف اشرف چاپ شد و به صورت گسترده منتشر گردید واین جزوه را می توان اولین مقابله حوزه مقدسه نجف با رژیم پهلوی دانست. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر | گفت‌وگوی علمی آیت‌الله علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفولی ➖➖ آیت‌الله علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی مطالبی پیرامون اقتصاد اسلامی مطرح کرده بود که واکنش‌هایی در حوزه علمیه داشت که از جمله حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه از اساتید حوزه بود که سخنان استاد علوی بروجردی را رد و از وی درخواست گفت‌وگو و مناظره علمی نموده بود که در چند روز اخیر این گفت و گوی علمی بین این دو استاد حوزه برگزار گردید. ‌ 📄 متن گفت‌وگوی علمی آیت الله علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفولی👇 hawzahnews.com/news/946803 📹 فیلم کامل این گفت‌وگو:👇 hawzahnews.com/xb4n9 📸 تصاویر: hawzahnews.com/xb4nr •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
اهمیت حوزه‌های علمیه فقط در تبلیغ دین نیست، گرچه این رشته از وظایف مهم حوزه‌ها است ولی از این مهم‌تر آموزش علمی و فنی معارف اسلامی است. حال، در این زمینه چه مباحثی را باید اصل دانست؟ ریشه‌های اصلی در حوزه‌ها، فقه و کلام و فلسفه است. فقه، ستون فقرات حوزه‌ها و علم کلام، از پایه‌های مهم حوزه علمیه و فلسفه هم از لوازم حتمی است. البته در کنار اینها، علوم دیگری هم باید باشد؛ مثل تفسیر، حدیث، رجال و غیره که مقدمات فهم کتاب و سنّت است، و علم اصول که در کنار فقه، به عنوان مقدمۀ آن حتماً لازم است. 💠(جلسه اول خارج فقه،قصاص) 🗓۱۳۷۸/۶/۲۸ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
📜اجازه اجتهاد شیخ محمد حسین کاشف الغطاء قدس سره به آیت الله مکارم شیرازی دام عزه. 📍پ.ن: آیت الله مکارم در آن زمان۲۴سال داشته است. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
💠روس بیانات منتشر شده مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله سیستانی حفظه الله: 🔰بیان چالش ظلم،فقر،عدم آزادی،تروریست،تحریم اقتصادی در منطقه خاور میانه بخصوص در فلسطین اشغالی. 🔰بیان قدرت تاثیر رهبران دینی در حل مشکلات مذکور. 🔰بیان اهمیت زندگی مسالمت آمیز بار عایت حقوق شهروندی واحترام متقابل تمام ادیان. https://www.sistani.org/arabic/statement/26506/ •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
دو فصلنامه《الانوار الهادیه》
💠روس بیانات منتشر شده مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله سیستانی حفظه الله: 🔰بیان چالش ظلم،فقر،عدم آزا
🔹در این بیانیه افزوده که آیت الله سیستانی در این دیدار به رنج های بسیاری انسان ها در سرزمین های گوناگون و ظلم و سرکوب و فقر و سرکوب دینی و فکری و محرومیت از آزادی های اصلی و نبود عدالت اجتماعی به خصوص در منطقه ما که دچار جنگ و خشونت و تحریم های اقتصادی و آوارگی های اجباری است به خصوص در سرزمین فلسطین پرداخته است. •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
بسم الله الرحمن الرحیم 📣 فراخوان مقاله 📗فصلنامه تخصصی مفتاح الفقاهه ✔️حضرت امام خمینی ره : «این جانب معتقد به فقه سنّتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلّف از آن را جایز نمی دانم. اجتهاد به همان سبک صحیح است, ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست. زمان و مکان, دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند. مسأله ای که در قدیم, دارای حکمی بوده است به ظاهر همان مسأله در روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد یک نظام, ممکن است حکم جدیدی پیدا کند.... مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد.» 👈مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان در راستای انجام رسالت حوزوی خود در زمینه گسترش پژوهش های فقهی اقدام به راه اندازی مجله علمی تخصصی در زمینه فقه و اصول و رجال تحت عنوان «مفتاح الفقاهۀ» نموده است. از اینرو طی این فراخوان آمادگی خود را برای پذیرش آثار پژوهشگران فاضل استان خوزستان اعلام می نماید: 🔰موضوع مقالات: 📝کلیه پژوهش هایی فقهی، اصولی و رجالی که به روش استدلالی و در قالب مقاله علمی مطابق با شرایط مذکور در شیوه نامه مربوطه تدوین شده باشد. تبصره: 📝مقاله می تواند بخشی از پایان نامه سطح 3 یا 4 و یا کتابی باشد که قبلاً توسط پژوهشگر نگاشته شده است. 🔰اولویت های مقالات: 1️⃣ مسائل مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی. 2️⃣ مسائل مورد بحث در دروس خارج فقه واصول حوزه علمیه استان خوزستان. 🔰شرایط مقاله 1️⃣رعایت شیوه نامه نگارش مقالات فراخوان (پیوست شماره یک) 2️⃣ مقالات ارسالی نباید قبلاً در مجله یا مجموعه دیگری چاپ شده یا زیر چاپ باشند. 3️⃣ فصلنامه در تلخیص، اصلاح و ویرایش مقالات رسیده جهت انتشار آزاد است. 4️⃣ در صورت پذیرش مقاله، تا پایان ارزیابی و اعلام نتایج، پژوهشگر بدون هماهنگی با مرکز، اجازه انتشار و ارائه مقاله در نشریات دیگر را ندارد. 🔰شرایط پژوهشگر ⬅️ صلاحیت علمی: ⏺اساتید و فضلای محترمی که امتحانات کتبی پایه 10 خود را به اتمام رسانده باشند. ⏺ اشتغال به فعالیت دراستان خوزستان. تبصره: منظور از فعالیت، تدریس، تحصیل در دروس خارج یا اشتغال در شئون مختلف مربوط به روحانیت در محدوده استان خوزستان است. ⭕️مهلت ارسال متن کامل مقالات: 🗓 30 اردیبهشت ماه 1400 📤ارسال مقالات: از طریق نام کاربری(ID): «@Mfegh1400» در پیام رسان ایتا به آدرس: https://eitaa.com/mfegh1400 . ✳️حمایت ها و امتیازات: ۱. ارائه مشاوره در طول مدت پژوهش و نگارش مقاله ۲. انتشار مقالات برگزیده در فصلنامه ۳. فراهم نمودن زمینه ارائه مقاله در قالب کنفرانس و همایش ۴. معرفی به مراکز پژوهشی و اولویت بکارگیری در فعالیت های پژوهشی به عنوان پژوهشگر و همکار. ۵ تقدیر مادی از مقالات برگزیده به شرح ذیل: الف: مقالات حائز رتبه «مقاله برتر» : ب: مقالات حائز رتبه «مقاله شایسته تقدیر»: ج: مقالات بعدی حائز رتبه «قابل نشر»: 💠از تمامی نویسندگان مقالات ارسالی برگزیده بر اساس رتبه کسب شده تقدیر ویژه صورت خواهد گرفت. ♻️جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال معاونت پژوهش مدیرت حوزه خوزستان در پیام رسان ایتا 🌐 به آدرس: https://eitaa.com/pajooheshkhozestan . مراجعه نمایید. 📞شماره تماس مستقیم: 09106483775 از ساعت10:30 تا 12:30 📞شماره تماس ثابت : 35510015 داخلی 143 🔳معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان- امور واحد های پژوهشی ونشریات
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 سخنان تکان‌دهنده آیت‌الله بروجردی در واپسین روزهای حیات 🎥 شهید مطهری 🔸 من به شخص آیت‌الله بروجردی اعتقاد داشتم؛ هرچند عده‌ای به دستگاه ایشان انتقاد داشتند که خود من هم انتقاد داشتم. ولی ایشان را یک مرد روحانی واقعی می‌دیدم؛ یک مرد کاملا مؤمن و معتقد و خداترس. 🔹 ایشان در واپسین روزهای حیات (کسالت قلبی منجر به فوت) گفتند: من خیلی ناراحتم از اینکه کاری نکردم و می‌روم. 📌 ادامه را از بیان شهید مطهری بشنوید... @Manahejj
⚫️اَلسَلامُ عَلَی الْمُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُونِ وَظُلَمِ الْمَطَامِير ِ ⚫️اَلسَلامُ عَلَیک یا مُوسِی بنِ جَعفَر(ع) 🏴شهادت امام کاظم(ع)باب الحوائج تسلیت باد🏴 •┈••✾••┈• ♨️موسسه امام هادي(عليه السلام): https://eitaa.com/madresetakhasosiemamhadi
هدایت شده از حوزه نیوز خوزستان
🔅 راه‌اندازی دفتر واحدهای پژوهشی و نشریات در معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان حوزه| حجت‌الاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» اظهارداشت: ▫️ یکی از خلاء های معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان نبود دفتری جهت پیگیری امور واحدهای پژوهشی و منشورات است. ▫️واحدهای پژوهشی اعم از پژوهش سرا، مرکز پژوهشی، پژوهشکده، موسسه و پژوهشگاه، که رسالتشان کار پژوهش محور است، باید در کنار واحدهای آموزشی در حوزه استان رشد کنند. ▫️یکی از ثمرات گسترش واحدهای پژوهشی در استان جلوگیری از مهاجرات طلاب مستعد و فضلای نخبه استان است که طبق برنامه‌ریزی اولیه بناست در سه‌نقطه از استان تأسیس شود. ◀️ مشروح مصاحبه؛ hawzahnews.com/xb4Ry 🌐خبرگزاری حوزه در خوزستان eitaa.com/joinchat/1139933203Ced8a13e413
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢الزامات فقه پویا در جهت تحقق اهداف انبیاء 📹 آیت الله کعبی در جلسه هم اندیشی فقه نظام(بخش اول): 🔷 «اگر بخواهیم فقه متحرک باشد و اهداف و مکتب انبیاء را در ساحت عمل محقق کند مجموعه الزاماتی دارد که نیاز است فقیه به آن ها پایبند باشد و این موارد در استنباط، محتوا، ساختار، نتایج و خروجی سیستم موثر است: اول...» ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢الزامات فقه پویا در جهت تحقق اهداف انبیاء 📹 آیت الله کعبی در جلسه هم اندیشی فقه نظام(بخش اول): 🔷 «اگر بخواهیم فقه متحرک باشد و اهداف و مکتب انبیاء را در ساحت عمل محقق کند مجموعه الزاماتی دارد که نیاز است فقیه به آن ها پایبند باشد و این موارد در استنباط، محتوا، ساختار، نتایج و خروجی سیستم موثر است: اول...» ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com
🔸این عَلَمی که بلند شده، نباید بیفتد🔸 📝 دکتر علی حائری از ملاقات با 🕌 پس از استقرارمان در هتل نجف، پدر غسل زیارت کرد و دشداشۀ سفیدِ بلندی پوشید و به جای عمامه یک دستار سفید به سر کشید. عصا به دست، با آن محاسن سفید، هیبت دلربایی پیدا کرده بودند. به مزاح گفتم: بسان حضرت موسی شدید! لبخند زدند و گفتند: با این هیبت قابل شناسایی ام؟ سری به انکار و لبخند تکان دادم و به سمت حرم راه افتادیم. 🕌 به محض ورود در حرم، پاها را برهنه کردند. سرشان کاملاً پایین بود. چیزی را با صدای بی جوهری تند تند زمزمه می‌کردند و اشکشان متصل جاری بود. حال عجیبی پیدا کرده بودند. این حال و این حجم از تواضع را نه در حرم رضوی و نه حتی در کربلای معلی ندیده بودم. گویی هیبت امیر مؤمنان را به تمامه درک می‌کردند. گوشۀ حیاط حرم در آفتاب سوزان نشستند و شروع به خواندن زیارت کردند. به نظرم زیارت جامعه کبیره بود. نمی‌دانم، هرچه بود، طولانی بود. زیارت که تمام شد، باز با تواضعی زائدالوصف به سمت حرم راه افتادیم. هر دیوار یا دری را که می‌دیدند گونه ها را متواضعانه به آن می مالیدند. صورت یکسره تَر بود و اشک، دائم سرازیر. سرشان پایین بود و یک لحظه هم سر را بلند نکردند. بوسه ای کوتاه به گوشه ضریح و زیارتی مختصر. بدون آنکه روی برگردانند، سر به زیر و آرام آرام عقب رفتند. حالشان طبیعی نبود. گویا اتفاقی رخ داده بود که من از درک آن عاجز بودم. نماز ظهر را هم همانجا خواندیم. 🕌 در مسیر بازگشت، درست در ورودی، یک فردی که روی ولیچر بود -یک انسان هیکل مندِ نورانی، با جای مهر روی پیشانی بلندش و یک لباس سفید - حال معنوی پدر را که دید، دست پدر را محکم گرفت و بصورت چسباند. می‌بوسد و می گریست و فریاد می‌زد: یا ابا صالح مددی! ... یا انصار دین الله مددی! پدر که متوجه حال غریب او شده بودند، آرام دستشان به قلبش کشیدند و پیشانی اش را بوسیدند و گفتند: «یا اخی! سیأتی قريباً، اطمئن، اطمئن، نحن أيضاً ننتظره ...» آرام شد و دست پدر را بوسید و رها کرد. این مواجهه توجه برخی را به ما جلب کرد؛ مِن جمله، سید جوانی که متوجه شدم دارد پشت سر ما به سمت هتل می‌آید. در ورودی هتل، خودش را به ما رساند. به من با ته لهجۀ عربی گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» بدون آنکه جواب مشخصی بدهم گفتم: «مطلبی هست؟» گفت از طرف آیت الله سیستانی است و برای ترتیب ملاقات آمده. یکه خوردیم، گویا پس از دیدار پدر با عبدالمهدی کربلایی (امام جمعۀ کربلا)، ایشان زمان مراجعت ما را به نجف، به دفتر آیت الله اطلاع داده و ایشان آمادگی این دیدار را داشتند. البته شاید کسی از همراهان ما این تقاضا را از عبدالمهدی کرده باشد که من مطلع نبودم. 🕌 بگذریم. به پدر در راه گفتم. ایشان هم کمی غافلگیر شدند. ... بنا شد کسی از دفتر برای راهنمایی بیاید. یک پیرمرد سیه چرده عینکی آمد. فاصلۀ هتل و دفتر آیت الله را پیاده راه افتادیم. جلو کوچه، گیت بازرسی بود. چیزی به عربی گفت، زنجیر را برداشتند و وارد دفتر شدیم. ما که چند نفری بودیم را در اتاق انتظار جای دادند و پدر را بردند. چند دقیقه بعد، دنبال من هم آمدند. گویا پدر سفارش کرده بود. قبل از ورود، کسی به من فهماند که فقط مصافحه کنم. اینجا دست بوسی قدغن است. خیلی ساده، دو زانو در اتاق بزرگی که با موکت پوشیده شده بود، کنار میزی کوچک روی ملحفه ای سفید نشسته بودند. خیلی لاغرتر از آن چیزی که تصور می‌کردم. پیشانی را بوسیدم و سلام کردم. گویا در خلال صحبت با پدر بودند. پاسخ سلام را دادند. فارسی را روان صحبت می‌کردند اما با ته لهجۀ غلیظ عربی. 🕌 از مرحوم پدر بزرگ ما -شیخ عبدالحسین حائری- گفتند که ایشان را ندیده بودند، اما به عنوان یک فقیه زاهد متقی در کربلا معروف بودند. بعد، از پدر گفت که مطالب شما را مدتیست پیگیری می کنم. از طرح «فلاحت در فراغت» خبر داشت. می گفت ورود در اینگونه مسائل، روحانیت را واقع بین می‌کند. از نظریات اقتصادی پدر مطلع بود و می‌گفت هر چند شاید قابلیت اجرا نداشته باشد اما تحقیقات در این رابطه را برای اسلام مفید می دانم و قائلم از وجوهات می‌توان در آن خرج کرد و حمایت خواهند کرد. بعد گفتند: «با این همه، که برای شما قائلم، بیشتر به خاطر و حضور فعالتان در است (این دیدار در سال 89 واقع شده بود [و منظور ایشان، فتنۀ سال 88 است]). اندکی تأمل کردند، بعد ادامه دادند: «این ، حالا که بلند شده، . اگر افتاد دیگر هیچ کس نمی‌تواند آنرا بلند کند. البته که مسائلی هست که باید بیان شود که حفظ این عَلَم و بیان آن مسائل، مانعة الجمع نیست. شما در شرایطی که مسئولیتی نداشتید و شاید بی مهری هایی دیده باشید، نقش ممتازی ایفا کردید» (ادامه دارد) ... منبع: (@dralihaeri در تلگرام) @haerishirazi