eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
450 عکس
22 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام خدمت مبلغین عزیز مدتی کانال به خاطر بیماری حقیر تعطیل بود ان شاءالله فعالیت رو از امروز آغاز میکنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فیش احکام 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
احکام نماز(۹۹) احکام مقدمات نماز(۹۸) احکام طهارت(۹۸) احکام وضو(۱) 💠وضو عبارت است از: 📌شستن صورت(از جایی که مو رشد میکند تا پایین چانه(طول) به اندازه مابین انگشت شصت و وسط(عرض)) 📌شستن دست راست از آرنج تا نوک انگشتان 📌شستن دست چپ به همان کیفیت 📌مسح جلوی سر با تری مانده از آب وضو 📌مسح پای راست از نوک یکی از انگشتان تا برآمدگی پشت پا 📌مسح پای چپ به همان کیفیت کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۰۰) احکام مقدمات نماز(۹۹) احکام طهارت(۹۹) احکام وضو(۲) در شستن صورت و دستها اگر مقداری از آنها را نشوید وضو باطل است و برای این که مطمئن شود تمام محدوده را شسته باید کمی اطراف آن را هم بشوید برای آنکه یقین کند آرنج را کاملاً شسته باید مقداری بالاتر از آرنج را هم بشوید کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۰۱) احکام مقدمات نماز(۱۰۰) احکام طهارت(۱۰۰) احکام وضو(۳) صورت و دستها را باید آنچنان شست که آب به پوست بدن برسد، و اگر موانعی وجود دارد باید برطرف کند، حتّی اگر احتمال مانع می دهد باید وارسی نماید. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۰۲) احکام مقدمات نماز(۱۰۱) احکام طهارت(۱۰۱) احکام وضو(۴) اگر پوست صورت از لای مو پیدا باشد باید آب را به پوست برساند و اگر پیدا نباشد شستن مو کافی است و رساندن آب به زیر آن لازم نیست. و اگر شک کند پوست معلوم است یا خیر باید آب را به پوست هم برساند کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۰۳) احکام مقدمات نماز(۱۰۲) احکام طهارت(۱۰۲) احکام وضو(۵) کسی که پیش از شستن صورت دستهای خود را تا مچ شسته، در موقع وضو باید تا سر انگشتان را بشوید و اگر فقط تا مچ را بشوید وضوی او باطل است. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1) قال النبیّ ـ صلّى اللّه علیه و آله ـ : یا علیّ، ترید ستّمائة ألف شاة أو ستمائة ألف دینار أو ستّمائة ألف کلمة؟ قال علی ـ علیه السلام ـ : یا رسول اللّه ستّمائة ألف کلمة. فقال ـ صلّى اللّه علیه و آله ـ : اجمع ستمائة ألف کلمة فی ستّ کلمات: یا علیّ، إذا رأیت الناس یشتغلون بالفضائل فاشتغل أنت بإتمام الفرائض. و إذا رأیت الناس یشتغلون بعمل الدّنیا فاشتغل أنت بعمل الآخرة. و إذا رأیت الناس یشتغلون بعیوب الناس فاشتغل أنت بعیوب نفسک. و إذا رأیت الناس یشتغلون بتزیین الدّنیا فاشتغل أنت بتزیین الآخرة. و إذا رأیت الناس یشتغلون بکثرة العمل فاشتغل أنت بصفوة العمل. و إذا رأیت الناس یتوسّلون بالخلق فتوسّل أنت بالخالق.[1][1] پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: اى على! آیا ششصد هزار گوسفند مى‏خواهى یا ششصد هزار دینار یا ششصد هزار کلمه؟ حضرت علی ـ علیه السلام ـ عرض کرد: اى رسول خدا! ششصد هزار کلمه. پیامبر فرمود: ششصد هزار کلمه را در شش کلمه جمع کن: یا على! چون ببینى مردم به مستحبات پردازند، تو به واجبات بپرداز؛ چون دیدى دیگران به کار دنیا مشغول‏اند، تو کار آخرت را دریاب؛ هنگامى که مردم را مشغول عیبجویى دیگران بینى، تو در فکر عیوب خود باش؛ وقتى که دیدى همه سرگرم تزیین دنیا هستند، تو به زینت آخرت پرداز؛ زمانى که ببینى همت ها همه در زیادى عمل صرف مى‏شود، تو به اخلاص در عمل همت گمار؛ هر گاه بندگان به خلق متوسل شدند، تو دست توسل‏ به جانب خدا دراز کن. (2) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلی الله علیه و آله ـ : کُلُّ عَیْنٍ بَاکِیَةٌ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا ثَلَاثَ أَعْیُنٍ عَیْنٌ بَکَتْ مِنْ خَشْیَةِ اللَّهِ وَ عَیْنٌ غُضَّتْ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ وَ عَیْنٌ بَاتَتْ سَاهِرَةً فِی سَبِیلِ اللَّه.‏ [2][2] هر چشمى روز قیامت گریان است به جز سه چشم: چشمى که از ترس خدا گریسته و چشمى که از محرمات الهى دیده پوشى کرده و چشمى که در راه خدا شب زنده‏دار بوده است. (3) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ـ صلی الله علیه و آله ـ : لِلْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ سَبْعَةُ حُقُوقٍ وَاجِبَةٍ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیْهِ : الْإِجْلَالُ لَهُ فِی عَیْنِهِ وَ الْوُدُّ لَهُ فِی صَدْرِهِ وَ الْمُوَاسَاةُ لَهُ فِی مَالِهِ وَ أَنْ یُحَرِّمَ لَهُ غِیبَتَهُ وَ أَنْ یَعُودَهُ فِی مَرَضِهِ وَ أَنْ یُشَیِّعَ جَنَازَتَهُ وَ أَنْ لَا یَقُولَ فِیهِ بَعْدَ مَوْتِهِ إِلَّا خَیْرا.[3][3] مؤمن را بر مؤمن هفت حق از طرف خداى عز و جل واجب است: در چشم خود والایش شمارد؛ در سینه دوستش دارد؛ در مال مساعدتش کند؛ بدگوئى او را حرام داند؛ در بیمارى عیادتش کند؛ تشییع جنازه‏اش نماید؛ پس از مرگ جز خیر او نگوید. (4) کَانَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ـ علیه السلام ـ یَقُولُ: مَنِ اخْتَلَفَ إِلَى الْمَسَاجِدِ أَصَابَ إِحْدَى الثَّمَانِ: أَخاً مُسْتَفَاداً فِی اللَّهِ أَوْ عِلْماً مُسْتَظْرَفاً أَوْ آیَةً مُحْکَمَةً أَوْ رَحْمَةً مُنْتَظَرَةً أَوْ کَلِمَةً تَرُدُّهُ عَنْ رَدًى أَوْ یَسْمَعُ کَلِمَةً تَدُلُّهُ عَلَى هُدًى‏أَوْ یَتْرُکُ ذَنْباً خَشْیَةً أَوْ حَیَاء. [4][4] هر کس پیوسته یا در وقت هر نماز به طرف مساجد روان باشد یکى از این هشت چیز را بهره خواهد بُرد: برادرى که در راه خدا مورد استفاده او باشد، یا طرفه دانشى که از زبده‏هاى علم باشد، یا نشانه محکمى که در راه حقّ او را استوار سازد، یا رحمتى از طرف حقّ که در انتظار او بوده، یا کلمه و سخنى که او را از بدى باز دارد، یا شنیدن جمله‏اى که او را به راه خیر و نجات راهنمایى کند، یا گناهى را از ترس خدا ترک نماید، و یا آن که از سر شرم و حیا گناهى را ترک کند. (این فوائد همه در رفتن به مسجد است). (5) جَاءَ رَجُلٌ إِلَى الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ـ علیه السلام ـ فَقَالَ لَهُ: یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَخْبِرْنِی بِمَکَارِمِ الْأَخْلَاقِ. فَقَالَ ـ علیه السلام ـ : الْعَفْوُ عَمَّنْ ظَلَمَکَ وَ صِلَةُ مَنْ قَطَعَکَ وَ إِعْطَاءُ مَنْ‏ حَرَمَکَ وَ قَوْلُ الْحَقِّ وَ لَوْ عَلَى نَفْسِک‏.[5][5] 1] . تحریر المواعظ العددیة، ص 431.( ترجمه: احمد جنتی) مشکینى، علی؛ تحریر المواعظ العددیة؛‌ الهادى - قم، هشتم، 1424ق. [2] . الخصال، ج‏1، ص98.( ترجمه: سید احمد فهرى زنجانى‏) شیخ صدوق؛ الخصال؛ جامعه مدرسین ، قم، اول، 1362ش. [3] . أمالی الصدوق، ص 32.(ترجمه: محمد باقر کمره‏اى‏) شیخ صدوق؛ أمالی الصدوق؛ اعلمى - بیروت، پنجم، 1400ق. [4] . من لا یحضره الفقیه، ج‏1، ص 237.(ترجمه: مرحوم علی اکبر غفاری) شیخ صدوق؛ من لا یحضره الفقیه؛ جامعه مدرسین، قم، دوم، 1404 ق. [5] . أمالی الصدوق، ص 281.( ترجمه:محمد باقر کمره‏اى‏) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر میلاد امام حسن عسکری(ع) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
امام حسن عسکری (ع): اُوصیکُم بِتَقوَی اللّه، وَالوَرَعِ فی دینِکُم، وَالاِجتِهادِ للّه ِِ، وصِدقِ الحَدیثِ، وأداءِالأَمانَهِ إلی مَنِ ائتَمَنَکُم مِن بَرٍّ أو فاجِرٍ، وطولِ السُّجودِ، وحُسنِ الجِوارِ، فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ صلی الله علیه و آله. صَلّوا فی عَشائِرِهِم، وَاشهَدوا جَنائِزَهُم، وعودوا مَرضاهُم، وأدّوا حُقوقَهُم، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنکُم إذا وَرَعَ فی دینِهِ وصَدَقَ فی حَدیثِهِ وأدَّی الأَمانَةَ وحَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النّاسِ قیلَ: هذا شیعِیٌّ، فَیَسُرُّنی ذلِکَ. اِتَّقُوا اللّه َ وکونوا زَینًا ولا تَکونوا شَینًا، جُرّوا إلَینا کُلَّ مَوَدَّةٍ وَادفَعوا عَنّا کُلَّ قَبیحٍ، فَإِنَّهُ ما قیلَ فینا مِن حَسَنٍ فَنَحنُ أهلُهُ، وما قیلَ فینا مِن سوءٍ فَما نَحنُ کَذلِکَ. لَنا حَقٌّ فی کِتابِ اللّه ِ وقَرابَةٌ مِن رَسولِ اللّه ِ وتَطهیرٌ مِنَ اللّه ِ، لا یَدَّعیهِ أحَدٌ غَیرُنا إلاّ کَذّابٌ. أکثِروا ذِکرَ اللّه ِ وذِکرَ المَوتِ وتِلاوَةَ القُرآنِ وَالصَّلاةَ عَلَی النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله، فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلی رَسولِ اللّه ِ عَشرُ حَسَناتٍ. اِحفَظوا ماوَصَّیتُکُم بِهِ، وأستَودِعُکُمُ اللّه َ، وأقرَأُ عَلَیکُمُ السلام.     از امام حسن عسکری علیه‌السلام به شیعیان شما را سفارش می کنم به تقوای الهی و مراقبت درامر دینتان وکار و کوشش برای خدا وراستگویی و ادای امانت به کسی که امانتی به شما سپرده است، صاحب امانت نیکوکار باشد یا تبهکار و سجده طولانی و نیکو همسایه داری؛ زیرا محمّد صلی الله علیه و آله برای این امور آمده است. در میان عشیره های (مخالفان ما)، نماز بخوانید، در تشییع جنازه هایشان شرکت کنید، از بیمارانشان عیادت کنید، حقوق آنان را بگذارید؛ زیرا هرگاه فردی از شما در دینش، پارسا و در گفتارش، راستگو باشد و امانت را أدا کند و با مردم خوشخویی کند، گفته شود: این شیعه است و این، مرا شاد می سازد. تقوای الهی پیشه کنید، مایه آراستگی ما باشید، نه باعث ننگ و زشتی. هرگونه دوستی را برای ما جلب کنید و هرگونه زشتی را از ما دور سازید؛ زیرا هر خوبی که در حقّ ما گفته شود، ما اهل آن هستیم و هر بدی که درباره ما گفته آید، نه چنانیم. ما را در کتاب خدا، حقّی است و با رسول خدا، خویشاوندیم و خداوند، ما را پاک شمرده است و جز ما، هر کس چنین ادعایی کند، دروغگوست. خدا و مرگ را فراوان یاد کنید و بسیار قرآن بخوانید و فراوان بر پیامبر صلی الله علیه و آله صلوات بفرستید؛ زیرا صلوات بر رسول خدا صلی الله علیه و آله ده ثواب دارد. آن چه را به شما سفارش کردم پاس دارید، شما را به خدا می سپارم و بدرودتان می گویم.     تحف‌العقول، صفحه ۴۸۷ کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم امام عسکری (علیه السلام) دومین امامی است که در سن کم به شهادت رسیده است. اول امام جواد(علیه السلام) است که در سن 25 سالگی و دوم امام عسکری (علیه السلام) است که در سن 28 سالگی به شهادت رسیده است. زندگی امام عسکری (علیه السلام) هم زندگی عجیبی است. ایشان یازدهمین امام است. آخرین پدر حجت و ولی خداست. لذا یکی از بخش های برجسته ی زندگی امام نهادینه کردن تفکر مهدویت است. اینکه مردم را با تفکر مهدویت و با امام زمان (علیه السلام) آشنا کند. ایشان بیشرت عمرشان را در سامرا به حالت کنترل و تبعید گذرانده است. فوق العاده تحت نظر بود که حضرت مهدی (ارواحنا فداه) متولد نشود و اگر متولد بشود مانع بشوند. به همین جهت امام یکی از کارهای عمده اش این بود که از امام مهدی (ارواحنا فداه) حفاظت کنند وایشان را به شیعیان شان نشان بدهند. احمد بن اسحاق قمی می گوید که من خدمت امام عسکری رفتم. همین که با آقا صحبت می کردم دیدم آقا زاده سه ساله ای هم آنجا نشسته است وامام فرمود که به ایشان سلام کنید او حجت خدا بعد از من و وصی من است. امام خصوص به افراد ایشان را نشان می دادند و این نکته ی مهمی درزندگی امام عسکری (علیه السلام) است ♦️ما برای شناساندن امام زمان به جامعه چه کرده ایم؟؟؟ بچه های ما تمام بازیگران و فوتبالیست ها و خواننده ها و قهرمان های هالیوودی را می شناسند اما امام زمان را خیر اگر سوئیچ ماشین ما گم شود تا صبح خوابمان نمی برد چند سال است امام زمان را گم کرده ایم؟؟؟چرا انقدر راحتیم؟؟ اگر در خانه باز بماند و مرغ ما بیرون رود تا کجا می رویم دنبالش می گردیم و از چند نفر سراغش را می گیریم؟ چند سال است امام زمان را گم کرده ایم ؟؟؟تا کجا رفتیم دنبال حضرت بگردیم؟ از چند نفر سراغش را گرفته ایم؟؟؟ دیگر اینکه از زندگی ایشان یک سری احادیث و مناظره ها به ما رسیده است که من یک حدیث کوتاه را اشاره می کنم. امام می فرماید: بدترین بنده ی خدا، بنده ای است که دو چهره و دو زبانه باشد. یعنی جلوی شما از شما تعریف می کند و پشت سر غیبت می کند و منافق هستند. در روایت داریم: کسانی که در دنیا دو چهره و دو زبانه هستند در روز قیامت با دو تا زبان و چهره محشور میشوند. رسول اکرم‌ فرمودند: من بعد از مرگ خودم، از منافق دو چهره می ترسم. خواهی که چو صبح صادق القدر شوی خورشید صفت با همه کس یکرو باش. خورشید که صبح بیرون می آید دیگر پشت ندارد و با همه صادق است و خورشید را همه جا یک جور و یک سطح می بینی مگر اینکه کسی خودش را محدود کند تا از آفتاب بهره نگیرد. ما هم در زندگی باید این طور باشیم. امام عسکری (علیه السلام) می خواهد در این حدیث بفرماید که یکی از ویژگی های بد بندگان این است که در زندگی دو چهره و دو برخورد باشند. خوب است که انسان هم گفتارش و هم رفتارش با مردم یکسان باشد. بعضی ها جلوی رو چاپلوسی می کنند و پشت سر مذمت می کنند. ♦️ارسالی از حجت الاسلام علی فتح آبادی از کرمان با اندکی تلخیص و پرورش مطلب کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر و روضه وفات حضرت معصومه(سلام الله علیها) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
1_6034_xhaDI1Zi.mp3
15.63M
ویژگی های بی نظیر حضرت معصومه(علیها سلام) 🎤 سخنران:استاد عالی کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فیش احکام 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
احکام نماز(۱۰۴) احکام مقدمات نماز(۱۰۳) احکام طهارت(۱۰۳) احکام وضو(۶) در وضو، شستن صورت و دستها مرتبه اوّل واجب و مرتبه دوم جایز و مرتبه سوم و بیشتر از آن، حرام می باشد و اگر با یک مشت آب، تمام عضو شسته شود و به قصد وضو بریزد یک مرتبه حساب می شود چه قصد بکند یک مرتبه را، یا قصد نکند. 💠سیستانی،صافی،وحید:مرتبه دوم مستحب 💠مکارم: برای وضو، شستن صورت و دستها مرتبه اول واجب است و احتیاط واجب، ترک مرتبه دوم است وامّا سوم و بیشتر حرام است کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۰۵) احکام مقدمات نماز(۱۰۴) احکام طهارت(۱۰۴) احکام وضو(۷) بعد از شستن هر دو دست باید جلوی سر را با تری آب وضو که در دست مانده مسح کند. و لازم نیست با دست راست باشد یا از بالا به پایین مسح نماید. 💠صافی،نوری:احتیاط واجب این است که با دست راست مسح نماید 💠وحید: احتیاط واجب آن است که مسح با کف دست راست باشد... 💠سیستانی: احتیاط مستحبّ آن است که با کف دست راست مسح نماید... 💠شبیری: احتیاط آن است که با داخل دست راست مسح نماید... 💠صافی: احتیاط آن است که مسح از بالا به پایین باشد اگر چه أقوی جواز مسح از پایین به بالا است. 💠سیستانی، زنجانی: مسح را از بالا به پایین انجام دهد. 💠وحید: بنابراحتیاط مستحبّ مسح را از بالا به پایین انجام دهد. 💠مکارم: و بنابراحتیاط واجب، لازم است با دست راست باشد و بهتر این که از بالا به پایین دست بکشد، ولی عکس آن یعنی از پایین به بالا نیز اشکال ندارد. 💠خامنه ای:احتیاط واجب آن است که مسح سر با دست راست باشد، ولی کشیدن مسح از بالا به پایین لازم نیست کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۰۶) احکام مقدمات نماز(۱۰۵) احکام طهارت(۱۰۵) احکام وضو(۸) یک قسمت از چهار قسمت سر که مقابل پیشانی است جای مسح می باشد و هر جای این قسمت را به هر اندازه مسح کند کافی است اگر چه احتیاط مستحب(شبیری:بنابراحتیاط) آن است که از درازا به اندازه درازای یک انگشت و از پهنا به اندازه پهنای سه انگشت بسته، مسح نماید. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام نماز(۱۰۷) احکام مقدمات نماز(۱۰۶) احکام طهارت(۱۰۶) احکام وضو(۹) لازم نیست مسح سر بر پوست آن باشد بلکه بر موی جلوی سر هم صحیح است. ولی کسی که موی جلوی سر او به اندازه ای بلند است که اگر مثلاً شانه کند به صورتش می ریزد، یا به جاهای دیگر سر می رسد، باید بیخ موها را مسح کند(یا فرق سر را باز کرده پوست سر را مسح نماید) و اگر موهایی را که به صورت می ریزد یا به جاهای دیگر سر می رسد جلوی سر جمع کند و بر آنها مسح نماید، یا بر موی جاهای دیگر سر، که جلوی آن آمده مسح کند باطل است. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20