eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
181 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#گفتگو_در_محضر_اميرالمؤمنين_(ع) 🔰تعصّب‌هاى نابجا ⁉️11- عرض كردم: اماما! آيا پيامبر صلى الله عليه
(ع) 🔰تعصّب‌هاى نابجا ⁉️13- عرض كردم: آيا موارد ديگرى هست كه تعصّب مذموم نباشد؟ 🍃فرمودند: اگر به‌ناچار بايد تعصّب داشته باشيد پس در مورد صفات نيك و كارهاى پسنديده و امور خوب تعصّب داشته باشيد. تعصّب ورزيدن در اخلاق نيك مانند: رعايت كردن حقوق همسايگان، و پاى‌بندى به عهد و پيمان‌ها، و اطاعت از نيكى، و نافرمانى از تكبر و خودخواهى، بخشش نمودن و دورى از ظلم، خونريزى را گناهِ‌ بزرگ شمردن، انصاف با مردم، فروبردن خشم و دورى از فساد در زمين. 📗(نهج البلاغه، خطبه 234.) شايسته است كه مردم در اعمال پسنديده تعصّب ورزيده و به آنها مباهات نمايند؛ و در امور ناپسند و صفات زشت جاهلى مانند تعصب روى جناح يا گروه خاص (هرچند باطل باشند) عملى ناپسند و كفر و شرك محض است. جامعۀ اسلامى بايد حق را بنگرد و تابع حق و حقيقت باشد؛ هرچند تلخ بوده، يا به ضرر و زيان خود و گروه خود باشد. قرآن كريم مى‌فرمايد: «يا ايُّهَا الَّذينَ‌ امَنُوا كُونُوا قَوّامينَ‌ بِالْقِسْطِ‍‌ شُهَداءَ لِلهِ‌ وَ لَوْ عَلي انْفُسِكُمْ‌ اوِالْوالِدينَ‌ وَ الْاَقْرَبينَ‌.» (نساء: 135)؛ «اى مؤمنين! از گروه اقامه‌كننده عدالت باشيد و براى خدا شهادت دهيد هر چند به زيان خود يا والدين و يا ساير خويشان شما باشد!» تعصّب كوركورانه بر قوميّت (مانند: عربيّت، كُرد، ترك، فارس بودن)، نژاد (سياه يا سفيد بودن، يا قبيله‌گرايى يا زبان و فرهنگ... همگى غلط‍‌، شرك و جاهليّت بوده و ضد فرهنگ اسلام و قرآن و مردود مى‌باشد. اوّل متعصبّى كه به نژاد خود باليد بود و خداوند درسى به او داد كه همۀ متعصبّين عالم عبرت گيرند. تنها معيار طرفدارى و حمايت از هر امرى بايد حق باشد و بس. @mola_amiralmomenin_as
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
♻️#توحيد و #يگانه_پرستى ⁉️اى اميرمؤمنان! آيا پروردگارت را ديده‌اى‌؟ 3 - ذعلب يمانى پرسيد: اى اميرم
♻️ و ⁉️از اميرمؤمنان على عليه السلام از قدرت خدا سؤال شد... 4 - زيد بن وهب گويد: از اميرمؤمنان على عليه السلام از قدرت خدا - جلّت عظمته - سؤال شد. حضرت برخاست و خطبه‌اى خواند و خدا را ستوده و بر او ثنا نمود. آنگاه فرمود: به راستى كه خدا را فرشتگانى است كه اگر فرشته‌اى از آنان به سوى زمين فرود آيد، به جهت بزرگى خلقت و بسيارى بالهايش، زمين گنجايش او را ندارد و از جملۀ آنان فرشته‌اى است كه اگر جن و انس مكلّف شوند كه او را توصيف كنند، آنان به جهت دورى ما بين مفاصل و بندهاى او و خوبى تركيب صورتش نمى‌توانند او را توصيف كنند و چگونه وصف شود از فرشتگانش، فرشته‌اى كه ما بين دو كتف و نرمۀ گوش‌هاى او هفتصد سال راه است‌؟ و از جملۀ آنان فرشته‌اى است كه افق آسمان را - قطع نظر از بزرگى بدنش - به بالى از بال‌هايش مى‌بندد و پر مى‌كند. و از جملۀ آنان فرشته‌اى است كه آسمان‌ها تا بند كمر اوست. و از جملۀ آنان فرشته‌اى است كه پايش بر چيزى قرار و آرام ندارد، بلكه در هواى پايين‌تر ايستاده و زمين‌ها تا زانوهاى اوست. و از جملۀ آنان فرشته‌اى است كه اگر همۀ آب‌ها در گودى انگشت ابهامش ريخته شود، گنجايش آنها را دارد. و از جملۀ آنان فرشته‌اى است كه اگر كشتى‌ها در اشك چشمهايش انداخته شود، روزگارهاى زيادى روان گردد. فتبارك اللّٰه احسن الخالقين. @mola_amiralmomenin_as
♻️ و ⁉️و از اميرمؤمنان علی علیه السلام در مورد سؤال شد... فرمود: حجاب‌ها هفت حجاب است كه بزرگى هر حجابى پانصد سال راه است كه ميان هر دو حجاب از آنها (از حجابى تا حجابى ديگر) پانصد سال راه است و حجاب دوّم هفتاد حجاب است كه ميان هر دو حجاب به مسافت پانصد سال راه و طولش پانصد سال راه است. حاجبان هر حجابى هفتاد هزار فرشته‌اند كه آن را دربانى مى‌كنند. نيروى هر فرشته از آنان با نيروى ثقلين (جن و انس) برابرى مى‌كند. از جملۀ آن حجابها، حجاب ظلمت و تاريكى، حجاب نور و روشنى، حجاب آتش، حجاب دود، حجاب ابر، حجاب برق، حجاب باران، حجاب رعد، حجاب ضوء و روشنى، حجاب ريگ، حجاب كوه، حجاب غبار، حجاب آب، حجاب جويهااست، اينها حجاب‌هاى گوناگونى هستند كه بزرگى هر حجابى هفتاد هزار سال راه است. بعد از آن، سراپرده‌هاى جلال است كه هفتاد سرا پرده است كه در هر سراپرده هفتاد هزار فرشته است و فاصلۀ ميان هر سرا پرده پانصد سال راه است. بعد از آن سراپردۀ عزّت، سپس سراپردۀ كبرياء، سپس سراپردۀ عظمت، سپس سراپردۀ قدس، سپس سراپردۀ جبروت، سپس سراپردۀ فخر، سپس [سراپردۀ] نور سفيد، سپس سراپردۀ وحدانيّت - كه آن مسافت هفتاد هزار سال راه در هفتاد هزار ساله راه است - سپس حجاب اعلى است. سخن آن حضرت در اينجا به پايان رسيد و حضرتش ساكت شد. در اين هنگام عمر به آن حضرت گفت: اى ابا الحسن! باقى نمانم روزى كه تو را در آن نبينم (!!!) شيخ صدوق رحمه الله در توضيح اين حديث شريف مى‌گويد: 🟢اين حجاب‌ها به خداوند متعال نسبت داده نمى‌شود، چرا كه او با مكان وصف نمى‌گردد، ولى اين‌ها به عظمت والايى از خلقش كه اندازۀ آن را جز حضرت حق نمى‌داند، نسبت داده مى‌شود. 📗الخصال: 400 الحديث 109. 📗التوحيد: 276 الحديث 3. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 هر روز بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه صد و شصت و چهار قرآن کریم سوره مبارکه الأعراف ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود ✏️ رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم(ص) برگزار شد، گفتند: مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است و مرزهای جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد. ✏️ ایشان با اشاره به تلاش‌های خصمانه برای بی‌تفاوت کردن مسلمانان به هویت اسلامی خود، افزودند: این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد. ✏️ رهبر انقلاب اسلامی، علمای اهل سنت را به تکیه بر هویت اسلامی و امت اسلامی فراخواندند و با اشاره به طراحی‌ها و فعالیت‌های سابقه‌دار بدخواهان برای دامن زدن به اختلاف‌های مذهبی در جهان اسلام بویژه در ایران، خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از ابزارهای فکری، تبلیغی و اقتصادی به دنبال جداسازی شیعه و سنی در کشور ما و هر منطقه دیگر اسلامی هستند و با اقداماتی همچون وادار کردن افرادی از طرفین به بدگویی به لجاجت و اختلاف دامن می‌زنند. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علاج و راه مقابله با این توطئه‌ها را تکیه بر وحدت خواندند و تاکید کردند: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرانی است. ✏️ رهبر انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از برخی اقدامات دانسته یا نادانسته برای مخدوش کردن وحدت شیعه و سنّی گفتند: البته با وجود انبوه توطئه‌ها، جامعه اهل سنت ما مجدانه با این انگیزه‌های خصمانه مقابله کرده است که گواه آن ۱۵ هزار شهید اهل سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر و شهادت جمع زیادی از علمای اهل سنت در راه حق و انقلاب است. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی را جز از راه اتحاد میسّر ندانستند و گفتند: امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت. 🔹در این دیدار، مولوی عبدالرحمن چابهاری از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه چابهار، مولوی عبدالرحیم خطیبی از علمای اهل سنت استان هرمزگان و امام جمعه قشم، و ماموستا عبدالسلام امامی از علمای اهل سنت آذربایجان غربی و امام جمعه مهاباد، با تقدیر از رویکردهای وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و حمایت‌های ایشان از جامعه اهل سنت، بر تقویت زمینه های وحدت‌زا و استفاده از ظرفیت‌های بومی بخصوص در مناطق سنی‌نشین برای پیشرفت کشور تأکید کردند و موضوع مقابله با جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا را نیز یک ضرورت دانستند. ۱۴۰۳/۶/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 (ع) 1- كينه‌توزى‌ها نسبت به پيامبر خدا(ص) شرح نهج البلاغة: پرسشگرى از امام على عليه السلام پرسيد: اى امير مؤمنان! به نظر تو،اگر پيامبر خدا فرزند پسرى از خود به جا مى‌گذاشت كه به سنّ رشد رسيده بود،عرب،امورشان را به او واگذار مى‌كردند؟ فرمود: «خير؛بلكه او را مى‌كشتند،اگر چه آنچه من انجام دادم،انجام مى‌داد. عرب،از كار محمّد صلى الله عليه و آله ناخرسند بودند و به آنچه خداوند از فضل خويش به وى بخشيده بود، حسادت مى‌ورزيدند و در زمان حياتش به وى بى‌حرمتى كردند، تا آن جا كه به همسرش تهمت زدند (آیه اِفك) و شترش را رم دادند، با اين كه نيكى‌هاى بسيارى به آنان كرده و نعمت‌هاى بزرگى به آنان ارزانى داشته بود. در زمان حياتش براى اين كه رهبرى را پس از رحلتش از خاندانش باز ستانند، همراه شدند و اگر قريش، نمى‌خواستند نام وى را وسيله‌اى براى رياستْ و نردبانى براى عزّت و حكومت كنند، پس از رحلت او هرگز يك روز هم خدا را عبادت نمى‌كردند و به خوى‌هاى پيشين خود برمى‌گشتند و شتران باردار، چهارساله مى‌شدند... (مَثَلى است كه در بازگشتن كارها به وضع سابق خود،زده مى‌شود.) خداوند،كشورهاى بسيارى را براى آنان فتح كرد [ و آنان] پس از فقر و مسكنت و گرسنگى،به رفاه و نعمت رسيدند. سپس آنچه از اسلام در ديدگانشان زشت مى‌نمود، زيبا جلوه كرد و در قلب‌هاى بسيارى از ايشان كه نسبت به دستورهاى دينى ترديد داشتند،ثبات برقرار شد و گفتند: چنانچه آن [دينِ] حق نبود،اين گونه نمى‌شد. آن گاه،اين كشورگشايى‌ها را به انديشه‌هاى سردَمداران و حُسن تدبير فرماندهان دست‌اندركار، نسبت دادند و نزد مردم، قومشان را بلندپايه و ديگران را دون‌پايه معرّفى كردند و ما از فراموش‌شدگان بوديم. التهابشان خاموش گشت و صدا و آوازه‌شان بريده شد و روزگار،بر خلاف ميل ما خورد و نوشيد و سال‌ها به همين منوال گذشت و بسيارى از نامداران مُردند و افرادى كه گم‌نام بودند، پا به عرصه نهادند. 🍃 اگر [پيامبر صلى الله عليه و آله را] فرزندى بود،چه مى‌شد؟! شما آگاهيد كه پيامبر صلى الله عليه و آله مرا به خاطر نژاد و خويشاوندى،به خود نزديك نكرد؛ بلكه به خاطر جهاد و خيرخواهى [ من ]چنين كرد. آيا فكر مى‌كنى كه اگر او پسرى داشت،آنچه را من انجام داده‌ام،انجام مى‌داد؟! و همچنين به‌اندازه‌اى كه من به پيامبر صلى الله عليه و آله نزديك شدم، نزديك نمى‌شد. افزون بر آن،اين نزديكى،نزد قريش،سبب برخوردارى و شأن و مقام نبود؛بلكه خود، سبب محروميت و پشت كردن مردم به ما بود. بار الها! تو آگاهى كه من،نه خواهان حكومت بوده‌ام و نه خواهان بهره‌مندى از جاه و مقام و خواهان برپا داشتن فرمان‌هاى تو،اجراى دستورهايت، قرار دادن امور در جايگاهش، دادن حق به صاحبانش،گام نهادن بر روش پيامبرت، و راهنمايى گم‌گشتگان به راه‌هاى رستگارى‌ات بوده‌ام». 📗شرح نهج البلاغة:ج 20 ص 298 ح 414. @mola_amiralmomenin_as
هدایت شده از حلقه معرفت
‌ حقیقتاََ امشب دلم خیییییییلی خنکای صحن‌ نجف رو میخواد... مخصوصا وقتی که مؤذن به میرسه و ناخودآگاه لبخند‌ میزنی! و نمیدونی این لبخنده به واسطه‌ی اینجا بودنته یا اعتراف به دوست‌ داشتنِ مولا در محضر خودشون❤️ @halghemarefat313
🔰تعيين در پرتو انقلاب اسلامى 🍃برپايى مراسم ميلاد رسول اكرم صلى الله عليه و آله در دو روز جداگانه (دوازدهم و هفدهم) از ماه ربيع‌الاول، نه‌تنها شكوه و ابهتى را نداشت كه از آن انتظار مى‌رفت، بلكه‌جلوه‌اى از دو دستگى مسلمانان‌بود. اين‌وضع‌نامناسب ادامه داشت تا اينكه با پيروزى به رهبرى حضرت امام خمينى رحمه الله، دوازدهم تا هفدهم ربيع الاول هر سال، «» نام‌گذارى شد. 🍃بدين ترتيب، مسلمانان جهان يك‌صدا و هم‌سو، يك هفته را به نام نامى پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله گرامى داشتند و «هفته وحدت» هر سال باشكوه‌تر از سال پيش گرامى داشته شد. 🍃امام خمينى رحمه الله درباره شكوه اين روز مبارك در سايه وحدت مى‌فرمايد: «اين عيد بزرگ سرمنشأ تمام بركات در عالم است و مركز در جهان است.» 📗صحيفه امام، ص 159. . @mola_amiralmomenin_as
🔰 از ديدگاه امام خمينى رحمه الله امام خمينى رحمه الله به وحدت داخلى (درون مرزى) و وحدت خارجى (برون مرزى) مى‌انديشيد. وحدت مورد نظر آن بزرگوار را در موارد زير مى‌توان خلاصه كرد: ✅1. ميان همه گروه‌هاى كشور بين خودتان برادر باشيد. حفظ‍‌ كنيد اين برادرى را با حفظ‍‌ برادرى به اينجا رسيديد و با حفظ‍‌ برادرى بايد جلو برويد. (صحيفه نور، ج 20، ص 5.) ✅2. ميان همه كشورهاى اسلامى و همه مسلمانان جهان امام مى‌فرمود: جامعه اسلامى از هر نژاد و مليتى بايد ابراهيمى شود تا به خيل امت محمد صلى الله عليه و آله بپيوندد و يكى شوند و يد واحده شود. (صحيفه نور، ج 21، ص 299.) ✳️حضرت امام خمينى رحمه الله به تشكيل بسيج جهانى مسلمانان مى‌انديشيد و در يكى از سخنانش فرمود: به راستى، اگر بسيج جهانى مسلمين تشكيل شده بود، كسى جرئت اين همه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوى رسول‌اللّٰه صلى الله عليه و آله داشت. (همان، ج 2، ص 244.) ✳️ايشان همواره براى تحقق ميان مردم از ياران خود مى‌خواست كه در تبليغ، محور وحدت را در نظر داشته باشند: 🍃شما آقايان كه مردم را هدايت مى‌كنيد، همه را به وحدت كلمه دعوت كنيد. خداى تبارك و تعالى امر فرموده است كه «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ‌ اللّٰهِ‌ .» اجتماع كنيد، لكن اجتماع با تشبّث به حبل‌الله هر اجتماعى مطلوب نيست. «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ‌ اللّٰهِ‌» مطلوب است. «اِقْرَأْ بِاسْمِ‌ رَبِّكَ‌» اسم ربّ‌ همان ريسمانى است كه همه بايد به آن اعتصام كنيم. مردم را دعوت كنيد به وحدت. دعوت كنيد به اينكه گروه گروه نشوند. (همان، ج 4، ص 200.) 🔰از ديد امام(ره)، يكى از دلايل تشكيل حكومت اسلامى، ضرورت ايجاد ميان مسلمانان است؛ زيرا از ديدگاه آن بزرگوار، امت اسلامى، يد واحده است كه استعمارگران و زمام‌داران مستبد و جاه‌طلب آن را به صورت ملت‌هاى از هم جدا درآوردند. 🍃بنابراين، براى اينكه بتوانيم امت اسلامى را تأمين كنيم، راهى جز تشكيل نداريم.. 🔰ايشان در اين زمينه به فرازى از خطبه حضرت زهرا عليها السلام اشاره مى‌كند كه فرموده است: «امامت براى حفظ‍‌ نظام و تبديل افتراق مسلمانان به اتحاد است». (ولايت فقيه (حكومت اسلامى)، ص 35.) واژه ، وفاق و يك‌پارچگى يا مفهوم مخالف آن؛ يعنى تفرقه و پراكندگى در گفتمان سياسى - اجتماعى امام كاربرد فراوانى دارد. . @mola_amiralmomenin_as
💫به یاد مولا و به رسم هر شب دعای فرج ... 💫 💫بسم الله الرحمن الرحیم💫 اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين 💫وبراي سلامتي محبوب💫 اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . *اللهم عجل لولیک الفرج* یادمان باشد اگر حال خوشی پیدا شد جز برای فرج یار دعایی نکنیم 💥💫صلوات💫💥 @mola_amiralmomenin_as