eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
181 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 هر روز یک صفحه قرآن بخوانیم 🔹 امروز؛ صفحه دویست و نود و یک قرآن کریم سوره مبارکه الإسراء ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اي جان عالم جان ناقابل فدايت درويشم و جانْ برگ سبزي از نداريست از من هميشه سمت تو دست نياز و از تو هميشه سمت من دستان ياريست @mola_amiralmomenin_as
امام محمد باقر علیه السلام «اذا غضب الله تبارک و تعالي علي خلقه نحانا عن جوارهم». «هنگامي که خداوند بر قومي غضب کند ما را از مجاورت آنها دور مي سازد (اشاره به غيبت حضرت صاحب الامر)». 📓اصول کافي/ ج1/ ص277 @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#آيات_فضائل_امیرالمومنین_عليه_السلام 🔰#آيۀ_علم_الكتاب ✔️وَ يَقُولُ‌ الَّذِينَ‌ كَفَرُوا لَسْتَ‌ م
🔰 ✔️وَ يَقُولُ‌ الَّذِينَ‌ كَفَرُوا لَسْتَ‌ مُرْسَلاً قُلْ‌ كَفى‌ بِاللّهِ‌ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ‌ وَ مَنْ‌ عِنْدَهُ‌ عِلْمُ‌ الْكِتابِ‌ «سورۀ مبارکه رعد،آيۀ ٤٣» 🍃آن‌ها كه كافر شدند مى‌گويند:«تو پيامبر نيستى» بگو: «كافى است كه خداوند،و كسى كه علمِ‌ كتاب (و آگاهى بر قرآن) نزد اوست،ميان من و شما گواه باشند.» 🔰 چگونگى شاهدبودن امیرالمؤمنین على(ع)! ⁉️: با توجّه به روايات فراوانى كه در شأن نزول آيۀ شريفه وارد شده، پذيرفتيم كه آيۀ مذكور در مورد حضرت على(ع)است، ولى سؤالى ديگر پيش مى‌آيد و آن اينكه: ⁉️چگونه آن حضرت شاهد و گواه بر نبوّت و رسالت حضرت محمّد(ص) است‌؟ : براى روشن شدن جواب اين سؤال،به دو مثال توجّه كنيد: 🍃الف_ اگر شخصى وارد شهرى شود كه هيچ‌ كس از اهالى آن شهر را نمى‌شناسد و به هنگام نماز به مسجد برود تا هم فضيلت نماز اوّل وقت را درك كند و هم فضيلت نماز جماعت را،با توجّه به اين كه هيچ‌كس را نمى‌شناسد،چگونه مى‌تواند به عدالت امام جماعت پى ببرد و به او اقتدا كند؟ فقهاء مى‌فرمايند: همين‌كه عدّه‌اى از مردم متشخّص و اهل دقّت، به او اقتداء كرده باشند، مى‌توان از اقتداء اين عدّه پى به عدالت امام جماعت برد؛ مثل اين كه صدها روحانى سالخورده به آن امام جماعت اقتدا كرده باشند، در اينجا از طريق مأمومين به عدالت امام جماعت پى مى‌بريم. 🍃ب_ اگر مشاهده كنيم شخصى كه از لحاظ‍‌ علمى سرشناس و مورد احترام همۀ مردم است، نزد استادى كه ما او را نمى‌شناسيم زانوى أدب زده و درس مى‌خواند، از علم و دانش شاگرد به عظمت استاد پى مى‌بريم؛مثلاً، اگر شيخ انصارى، يا علّامۀ حلّى را مشاهده نماييم كه نزد استاد گمنامى درس مى‌خواند، از طريق اين شاگرد به عظمت استاد پى مى‌بريم. ✔️با توجّه به اين دو مثال، اكنون به پاسخ سؤال مذكور توجّه كنيد: 🔰هنگامى كه به مطالعۀ شخصيّت على(ع) مى‌پردازيم، وى را در تمام صفات اخلاقى و انسانى برترين مى‌بينيم: ♻️على(ع) با آن علم و دانش،كه يك نمونۀ آن است كه وقتى انسان در آن تفكّر و انديشه مى‌كند باور نمى‌كند از مغز انسانى تراوش كرده باشد،بدين جهت در وصف آن گفته‌اند:«پايين‌تر از كلام خداوند و بالاتر از كلمات تمام انسان‌ها است.» ♻️على(ع) با آن قضاوت‌هاى عجيب و مبهوت‌كننده،كه سخت‌ترين پرونده‌هاى قضايى را به بهترين وجه حلّ‌ و فصل مى‌كند و حق مظلوم را از ظالم مى‌ستاند. ♻️على(ع) با آن عبادت و بندگى غير قابل توصيف، كه به هنگام نماز جز به خداوند نمى‌انديشد و به هيچ‌كس جز او توجّهى ندارد. تا آنجا كه معالجه‌اى كه در غير نماز بر على(ع) سخت است را به هنگام نماز بر روى او انجام مى‌دهند و با موفقيّت انجام مى‌شود. ♻️على(ع) با آن شهامت و شجاعت مثال زدنى‌اش، كه در هيچ جنگى مغلوب نمى‌شود و هرگز پشت به دشمن نمى‌كند. ♻️على(ع) با آن عدالت شديدش كه هيچ‌ كس و هيچ‌چيز نمى‌تواند او را از مسير عدالت خارج كند و بالاخره همين عدالت منتهى به شهادتش مى‌شود. 🔰آرى،اگر على عليه السلام را،كه در اين اوصاف و ويژگى‌هاى ديگر برترين انسان‌ هاست، ملاحظه كنيم كه به پيامبر اسلام(ص) ايمان آورده و تمام زندگى خويش را وقف تبليغ دين او نموده و خود را بنده‌اى از بندگان محمّد مى‌داند، آيا از على(ع) به حقانيّت ادّعاى رسالت حضرت محمّد پى نمى‌بريم‌؟ 🟢بنابراين، على(ع) شاهد و گواه ديگرى بر نبوّت پيامبر اسلام (ص) است. ✔️به اعتقاد ما اين شاهد و گواه بر نبوّت پيامبر اسلام (ص) آن‌قدر با اهمّيّت است كه اگر فرضاً حضرت رسول (ص) هيچ دليل ديگرى بر نبوّت خويش نداشت جز شهادت علىّ‌ بن أبي طالب،كافى بود! @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
#رفتارشناسی_امام_علی_در_آیینه_تاریخ 🔰2_ حضرت علی(ع) و اسلام بديهى است كسى كه اين گونه در نزديكى
🔰2_ حضرت علی(ع) و اسلام پايان تحريم عشيرۀ رسول خدا(ص) -بنى هاشم- موجب گشايش صفحۀ جديدى در روابط‍‌ مسلمانان با قريش نشد،و اين قبيله در دشمنى خود پيش رفت و اسلام با شرايطى بسيار دشوارتر از دوران تحريم روبه‌رو گرديد. ابوطالب(ع) در دهمين سال بعثت دار فانى را وداع گفت و بدين ترتيب حمايتش از اسلام پايان يافت. در اين هنگام مكه،از همه سو به جبهه‌اى كاملا بسته در برابر رسول خدا(ص)تبديل شد و وى براى نخستين بار در انديشۀ يافتن جايگزينى براى آن برآمد. پيامبر(ص)به همراه على(ع)رو به سوى طائف گذاشت، و از قبيلۀ آن يعنى ثقيف ياورى خواست. ولى اين سفر براى مسلمانان كه از هر سو در تنگنا بودند، ضربه‌اى مهلك بود. به ويژه كه پاسخ ثقيف هم پيمان قريش، بسيار شديدتر و سرسخت‌تر از خود قريش بود. در اين هنگام رسول خدا(ص)به رغم رنج و ناراحتى، به سوى مكه در حركت بود. تا همچنان از آنجا به عنوان پايگاه براى دعوت شهرها و قبيله‌هاى عربى حجاز به اسلام استفاده كند. او در اين شهر كه تجارت مشرق زمين را در كنترل داشت،مركزيت دينى و اجتماعى را مجسم مى‌يافت؛ ديگر شهرهاى منطقه از اين خصوصيت بى‌بهره بودند و نمى‌توانستند مانند مكه گذرگاه مناسبى در جهت نشر فرامين الهى باشند. تلاشهاى پيگير پيامبر(ص)با قريش صرفا در اين مسير بود. ولى سرانجام وى به اين باور رسيد كه نمى‌تواند در قريش نفوذ كند و بايد از مكه به شهر ديگرى برود؛ تا شعلۀ دعوت به سوى دين خدا خاموش نگردد و از شور و نشاط‍‌ پيروانش كاسته نشود. پس از تماسهاى نااميد كننده‌اى كه با قبيله‌هاى بزرگ و از جمله حنيفه داشت به طور كاملا تصادفى با مردى از قبيلۀ (سويد بن صامت)برخورد كرد. او كه براى اداى عمره به مكه آمده بود پس از اين ديدار، اسلام آورد.امّا پس از بازگشت به يثرب به وسيلۀ خزرج به قتل رسيد. البته اين گروه بعدها نقش مؤثرى در انتشار و تقويت اسلام ايفا كردند. اندكى بعد تعدادى از خزرجيان با رسول خدا ديدار كردند؛ اينها هسته‌هاى اوّليه اسلام در يثرب بودند، سپس بعد از دو بيعت ، مدينه براى استقبال از مسلمانان آماده گرديد. در حقيقت شايد مدينه نسبت به مكه پايگاه مناسب ترى براى اسلام بود. به خصوص وجود دو قبيلۀ اوس و خزرج كه از ديرباز با يكديگر مى‌جنگيدند و از سوى ديگر با يهود در نبرد بودند و همچنين روابط‍‌ دوستانه‌اى با قريش نداشتند. 📗کتاب رفتارشناسی امام علی(ع) در آیینه تاریخ؛ نوشته ابراهیم بیضون؛ مترجم: علی اصغر محمدی سیجانی @mola_amiralmomenin_as