eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 سفینة_النجاة ▪️ در حدیثی از رسول اکرم(ص) آمده است که فرموده اند: «همانا حسین در آسمان مقامی بالاتر از زمین دارد. در عرش خداوند نوشته شده است: حسین است...» ▪️ را که در منابع شیعه و سنی از پیامبر(ص) نقل شده و اهل بیت(ع) را همانند و مایه نجات انسان معرفی می کند، مؤید مضمون این روایت می دانند. ▪️ در اعلام می کند که همه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند، امّا کشتی که انسان ها را به می برد، بزرگتر و سریعتر است. @mouood_org
3️⃣1️⃣ ⭕️ غایت انگاری و صیروریت در تفکر دینی 🔺 آخرت نگری و معاداندیشی یکی از کلیدی ترین مفاهیم در تفکر دینی است. در این دیدگاه، مرگ پایان راه نیست. مرگ اندیشی، صاعقه ای غفلت شکن است. آنان که غرق زندگی این جهانی شده اند، مرگ را مترادف با نیست شدن انگاشته و از آن می گریزند؛ در مکتب ادیان توحیدی، آدمی می آموزد که از اولین لحظه تولد، پا در جاده مرگ گذارده و هر لحظه در حال مردن و کوچ کردن به سوی سرای باقی است. 🔻 وظیفه انبیای الهی و کتب آسمانی، بازدارندگی، کنترل و این موجود است تا مبادا در طی حیات این جهانی، غرقه هواجس نفسانی و وساوس شیطانی شده و مقصد را گم کند و همه دارایی خدادادی اش را از کف بدهد. اگر میل به حرکت و دگرگونی ذاتی نهاده شده در را از انسان سلب کنند، در ایستایی، جان خواهد داد. 🔺 صیروریت، تغییری تدریجی است که موجودی، تحت مراقبت و ارشاد ربانی آن را تجربه و مرتبه به مرتبه بر کشیده می شود. آدمی با طی همه مراتب و در صیروریتی تمام، آنگاه که در مقام عالی انسانی جذب و هضم می شود، سیر خود را تمام کرده و کمال خود را حسب وسعت وجودی، به تجربه می نشیند. 🔻 گم شده ناقص و طالب کمال است و این کمالطلبی، نه به کالبد حیوانی؛ بلکه به روح متعالی مستقر در کالبد آدمی مربوط است. بدا به حال آدمی که در سیری معکوس، به جای طی مدارج و صیروریت والا، در درکات سیر کرده و از مقام انسانی چنان نزول کند. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
1️⃣2️⃣ 🔘 دروازه های عالم دینی و عالم غربی 🔹 دروازه ورود به عالَم دینی، و دروازه ورود به عالم غربی است. خروج از عالم غربی هم ممکن نیست، مگر آنکه مهاجر الی الله از دروازه نفی خود بگذرد. 🔹 جمله من می اندیشم، پس هستم. ، مبتنی بر مراجعه و تحویل به خود، منجر به بروز جهانی شد، که از آن با عنوان عالم غربی یاد می شود. این جمله کوتاه، ناظر به تحول در جان او بود. به هر روی، دکارت پای به عالمی نو نهاده بود. 🔹 این مراجعه، باعث کشف معرفت جدیدی درباره عالم و شد؛ معرفتی که به تمامی، متکی به برداشت صرفاً کمی از زمان و مکان بود به این ترتیب، عالم و آدم از حیثیت قدسی تهی شدند. 🔹 انانیت، بنیاد جدیدی برای معرفت تلقی شد و در مدت چهار قرن، تأثیر عمیقی در حیات فرهنگی و مادی ملل جهان گذاشت؛ چنان که امروزه علم تجربی داعیه دار علم به حقیقت اشیاء است. 🔹 اتخاذ استراتژی نفی خود، بدون پرسش از غرب، ممکن نیست، وقتی چیزی را نمی شناسیم، چگونه می توانیم آن را نفی کنیم؟ 🔹 حتی اگر همگان با سلام و صلوات و غرقه صورت های مذهبی هم کلنگ بزنند، ولی ندانند که با چه موجودی و با کدامین ابعاد و وجوه رو به رو هستند چنانکه شایسته است، نتیجه ای نخواهند گرفت. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 ▪️ مقتول به معنا کشته شده و کسی است که به قتل رسیده از القاب است که در از سوی به ایشان نسبت داده شده و فرموده اند: «آن امام معصوم، مقتول مظلوم...» ▪️ تأکید بر کشته شدن امام حسین(ع) تأکیدی است بر مظلومیت ایشان در عصر خودشان و اینکه افرادی بوده اند که تا آن حد خباثت داشته اند که امام زمان خود را به قتل برسانند. ▪️ مقتول خواندن امام حسین(ع)، پنجره است برای تحقیق بیشتر که مردم در این عصر به لحاظ فکری، فرهنگی و اعتقادی به کدامین دچار شده بودند، علّت و نحوه این انحراف چه بود و واقعه و امام حسین(ع) و یارانشان چه تأثیری در اصلاح این وضعیت داشت. @mouood_org
1⃣ 🔳 سیره حکومتی 🔸 مهدوی، دقيقاً همان سیره حکومتی نبوی و علوی است؛ با اين تفاوت كه در دوران ایشان بستر لازم برای اجرای كامل سياست هایشان، فراهم نبود؛ ليكن در عصر ظهور امام مهدی(ع) آمادگی های لازم در جامعه جهانی برای اجرای سياست های ايشان، به طور كامل وجود دارد. 🔸 امام باقر(ع) فرمودند: «[مهدی(ع)] به همان سيره رسول خدا(ص) [عمل می كند] تا اینکه را چيره نمايد.» 🔸 از امام صادق(ع) نقل شده است: «هنگامی كه قائم ما قيام كند، جامه علی(ع) را می پوشد و مطابق سيره علی(ع) رفتار خواهد نمود.» 🔸 احاديث با تعبيرهای گوناگون و با صراحت، تأكيد دارند كه پايه های اصلی سياست ها و برنامه های حكومت امام مهدی(ع)، رهنمودهای كتاب خدا و سنت خاتم انبياست. 🔸 پيامبر(ص) می فرمايند: «او مردی از [خاندان ] من است. نام او، نام من است. خداوند [دين ] مرا با او حفظ می كند و به سنت من عمل می كند.» 🔸 فلسفه مهدويت، چيزی جز احيای احكام الهی و سنت نبوی و به اجرا در آوردن ارزش های اصيل اسلامی نيست. بنابراین اگر هيچ گزارشی هم از سیره حکومتی امام مهدی(ع) وجود نداشته باشد، با در نظر گرفتن سیره حکومتی پيامبر اكرم(ص) و اميرمؤمنان(ع)، سیره حکومتی امام مهدی(ع) را - به استثنای مواردی كه زمان و مكان در آنها دخيل هستند - می توان پيش بينی كرد. 🔸 افزون بر اين، خوشبختانه اسناد ارزنده ای از پيش گويی های خاندان رسالت در دست است كه با تكيه بر آنها، سیره حکومتی امام مهدی(ع) حتی در موارد استثنايی، به روشنی قابل تبيين است. 📚 تلخیص از کتاب (عج) 🖊 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/ کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009 فراکتاب: https://B2n.ir/b16073 طاقچه: https://B2n.ir/q02086 @mouood_org
🔘 ▪️ هر چند همه امامان(ع) دعوت کنندگان به خدا بوده اند، امّا در زیارات هیچیک از آنها «لبیک داعی الله» نیامده است. ▪️ در زیارت می خوانیم: «لبیک داعی الله؛ دعوت تو را به سوی خدا اجابت می کنم.» ▪️ امام حسین(ع) پیام ویژ ه ای داشت و این دعوت را با خون خود به مردم رساند، پس هر کس این دعوت را شنید، باید لبیک گوید و اهداف حضرت را استمرار بخشد. ▪️ در این زیارت به هفت بار لبیک گفتن توصیه شده است. مرحوم شیخ جعفر بیان لطیفی در باب حکمت تکرار دارد: «یک وجه آن ملاحظه حالات مُجیب است و وجه دیگر اینکه هفت بار لبیک گفتن برابر کمک خواهی های هفت گانه آن حضرت در کربلاست.» @mouood_org
📚زنان عاشورایی 🔹«زنان عاشورایی» بیانی تاریخی- روایی از واقعه عاشورا با رویکردی خاص است. شاید در مقاتل و کتاب‌ های مختلف، درباره‌ سید شهیدان، امام حسین(ع) و یاران ایشان و نحوه‌ شهادتشان خوانده‌‌باشید ولی... 🔹در پشت میدان کربلا و در جایی که با نام «خیمه‌ ها» از آن یاد می‌ کنیم، زنانی بودند که شاید بدون آنها نخل کربلا، به ثمر نمی‌ رسید. این کتاب زنان حاضر در کربلا را معرفی و نقش آنها را بیان می‌ کند. 🔹سه فصل این کتاب، «حضور زنان در حماسه عاشورا»، «نقش زنان در نهضت عاشورا و چگونگی ادامه رسالت» و «تاثیر نهضت امام حسین(ع) بر زنان غیر حاضر در کربلا و ادامه رسالت» نام دارند. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/zanan_ashura/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
🔘 ▪️ قتیل الکفره به معنای شهید به دست کفر است. در زمانی که کفر بر حق و عدل حکومت می کند، خود را ملزم بر علیه کفر دانست. ▪️ همچنین این لقب می تواند اشاره ای به روایت امام حسن مجتبی(ع) در آخرین لحظات عمرشان داشته باشد که فرمودند: «!» ▪️ ایشان در ادامه فرمودند: « روزی خواهد رسید که سی هزار نفر از مردم مسلمان نما که ادّعا دارند از امّت جدّ ما، محمّد(ص) هستند، تو را محاصره کرده و برای کشتن تو و جسارت به اهل بیت تو و خاندان تو و اموال آنها اقدام می کنند. در این هنگام است که خداوند خود را بر خاندان فرو فرستد و از آسمان خون و خاکستر فرو ریزد و همه مخلوقات حتی حیوانات درنده در بیابان ها و ماهیان در دریاها بر مصیبت تو گریه کنند.» @mouood_org
🔘 ▪️ خداوند هستند. ▪️ امام صادق(ع) فرمودند: «تو نوری در صلب های بلند مرتبه هستی و نوری در تاریکی های زمین و نوری در هوا و نوری در آسمان های بلند و نوری که هرگز خاموش نخوهد شد.» ▪️ امام حسین(ع) حتّی به لحاظ ظاهری هم درخشان و تابنده بودند؛ تا جایی که رسول اکرم(ص) در هنگام بارداری حضرت زهرا(س) به ایشان فرمودند: « دخترم! در پیشانی تو درخشندگی ویژه ای می بینم که بیانگر آن است به زودی بر مردم را به دنیا خواهی آورد.» ▪️ سپاهیان یزید روایت کرده اند: تاکنون هیچ کشته به خاک و خون غلتیده ای را به نورانیت چهره او ندیده ام. ▪️ دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست @mouood_org
🔘 محروميّت مسلمانان از تشييع جنازه‌ خمسه‌ طيبّه ▪️ می دانيم كه تشييع جنازه‌ مؤمن چقدر ثواب دارد؟ فرموده ‌اند: اوّل عنايتی كه خدا به ميّت هنگام ورود به عالم برزخ مي ‌كند اين است كه گناهان همه‌ تشييع‌ كننده‌ها را می آمرزد. ▪️ امّا ياللاسف كه مسلمانان از تشييع جنازه‌ي خمسه‌ طيّبه‌ اصحاب كسا‌محروم شدند. ▪️ جنازه‌ پيامبراكرم…(صلي الله عليه و اله و سلم) كه طبق وصيّت در حجره‌ خودشان دفن شد و تشييعی به عمل نيامد. ▪️ امير‌المؤمنين(عليه السلام) هم در شب بيست و يكم ماه رمضان جز چند نفری از فرزندان و اصحاب خاصّش كسی همراه جنازه‌اش نبود و مخفيانه در بيابان خارج كوفه دفنش كردند. ▪️ صدّيقه‌ كبری (عليها السلام)نيز كه می ‌دانيم طبق وصيّتش شبانه به دست همسر دلسوخته‌اش دفن شد و امّا حسين عزيز ما هم كه خاطره‌اش هميشه دل‌ها را می ‌سوزاند و چشم‌ها را می ‌گرياند. ▪️ تنها جنازه‌ای كه از خمسه‌ طيّبه‌ اصحاب كسا تشييع شد، جنازه‌ امام حسن مجتبی (عليه السلام) بود و ای كاش آنهم تشييع نمی ‌شد! ▪️ وقتی جنازه را بلند كردند كه به سمت حرم مطهّر جدّ بزرگوارش پيامبر اكرم (صلي الله عليه و أله و سلم) ببرند ▪️ آن زن آشوبگر دختر ابوبكر با اعوان و انصارش سر راه جنازه را گرفت و گفت: من نمي گذارم حسن را در خانه‌ي من دفن كنيد (چون بيوه پيامبر بود و ادّعاي مالكيّت حجره‌ي پيامبر را داشت).بني ‌هاشم خواستند مقاومت كنند؛ امام حسين(عليه السلام) فرمود: نه وصيّت برادرم اين است كه خوني در پاي جنازه‌اش ريخته نشود. جنازه را برگردانيد در بقيع دفن كنيد. ▪️ تا خواستند برگردانند صداي شليك تير بلند شد و هفت يا هفتاد تير به جنازه‌ امام (عليه السلام) مسموم اصابت كرد....! 📚 از فرمایشات حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی ؛ تفسیر سوره یونس صفحه ۵۰ @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اربعین، محور امت سازی ▪️ در سفر مهمان کرامت هستید و امنیت دارید... ▪️ ویژگی های سفر اربعین در بیان آیت الله @mouood_org @mouood_multimedia
▪️ یعنی: وقتی زنگ کاروان عشق بر می‌خیزد، برخیزی؛ بهانه نشناسی و با حسین تا حسین سفر کنی؛ عاشقانه از کربلا بگذری تا عاشقانه کربلا در تو بگذرد... ▪️ فرارسیدن اربعین سیّد و سالار شهیدان، حضرت را به محضر مقدّس صاحب‌الزمان(عج) و تمامی عاشقان آن حضرت تسلیت عرض می‌کنیم. @mouood_org
⭕️ رزق و روزی 🔸 رزق، جمله آفریده ها روزی خوار، طالب روزی و بسته روزی اند. حسب آموزه ها، همه آنچه که موجودی ارضی یا سماوی برای ماندن، رفتن و کمال بدان احتیاج پیدا می کند، رزقی است که باید به او برسد، خواه نان باشد و آب و خواه علم باشد و سیر و سلوک در مراتب کمالی. 🔸 سیر رزق: همانطور که روزی، از منبعی اخذ می شود و از مسیری عبور می کند تا به طالب و نیازمند آن برسد، مسدود شدن و منع آن هم بسته موانعی است. وقتی که ندانیم که همه چیز روزی است و صاحب مجرا و مسیر و باعث دارد، در اندیشه حفاظت از روزی و دفع موانع و رفع عوامل مسدودکننده هم نمی افتیم. 🔸 متولی رزق؛ از هر که بپرسید، دست کم، به صورت زبانی اقرار می آورد که: روزی رسان خداست. نباید فراموش کنیم که این همه روزی، بی دلیل و واسطه به نمی رسد. 🔸 بزرگ ترین رزق و نعمت؛ برای معصوم بیش از یکصد و هشتاد شأن ذکر شده است که واسطه فیض بودن تنها یکی از آن همه است. نعمت اول و بزرگ ترین نعمت خداوند که فتح باب جمله نعمت های اوست، خلق ایشان و جعل مقام و منصب ایشان در عرصه هستی است. 🔸 امام مبین و بر حق، از آن رو که بزرگ ترین و اصلی ترین نعمت و کلیددار خزانه خداوند هستند، جمله موجودات به اذن خداوند روزی خوار او هستند و مدیون وجود شریفش. ماندن، قرار و استمرار حیات زمین هم با همه ساکنانش باید روزی زمین بشود و به واسطه حجت خداوند، زمین امکان ماندن می یابد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 توصیه استاد فاطمی‌نیا برای 🔸️ جاماندگان به هر دلیلی که از این سفر معنوی جا مانده باشند، با این توصیه مهم و کلیدی استاد جزو اربعینی‌ها به شمار خواهند رفت. @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣3️⃣ 🔘 متدولوژی غربی! 🔹 متدولوژی غربی، آثار شرقی را در خود هضم می کند. صورت تاریخی خود را بدان ها می زند و از حیثیت معنوی تهی می سازد. ضمن آنکه، مشرق زمینیان نیز دانسته و ندانسته به واسطه فراماسونرها و تربیت شدگان غربی و مساعدت برنامه ریزی شده سازمان هایی همچون ، متدولوژی جاری در میان همه شاخه های علوم و فنون جدید را در میان پژوهشگران، دانشجویان و مراکز علمی و پژوهشی خود، منتشر می سازند. 🔹 ضمن آنکه مشرق، با بریدن از سنت های شرقی، همه هم خود را مصروف پیشرفت و مدرنیته کرده است. 🔹 از اواخر قرن هجدهم میلادی، هم عنان با مردان نظامی و سیاسی دول استعماری، هجمه خود را به شرق آغاز کردند، ذخایر فرهنگی مشرق زمین را با خود بردند، موزه ها و کتابخانه های ، ، ، و را با آثار شرقی انباشتند و تفاسیر خودبنیاد خود را از آثار فرهنگی شرقی ارائه کردند. 🔹 آنها آرا و اقوال دینی را سکولاریزه کردند و با تربیت دانشجویان شرقی و حضور در مجامع بین المللی و دانشگاهی، متدولوژی ویژه علوم جدید را در حوزه مطالعات فرهنگی و انسانی، تسری بخشیدند. 🔹 چگونه می توان پذیرفت که معلمان و مبلغان علم جدید ـ که فاقد ابزار و قدرت درک گستره معارف و حکمت شرقی اندـ می توانند از شأن و دریافت عالمان حوزه حکمت و معرفت شرقی و قلبی سخن به میان آورده و از مقام آنها تجلیل کنند؟! ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 نام نخست: ستوده ▪️ رسول گرامی اسلام (ص)، در حدیثی مفصل به ، چنین فرمودند: «من شبيه‏ ترين مردم به هستم و شبيه ‏ترين مردم از نظر خلقت و اخلاق به من است و خداوند از بالاى ‏ خود مرا با ده ‏ ناميده است...» ▪️ نام نخست: . ▪️ حضرت رسول(ص) فرمودند: «... [خداوند] نام مرا از نام خود مشتق ساخته و مرا محمّد ناميده و او خود، است و مرا در بهترين نسل از امتم مبعوث كرده است...» ▪️ و «...مرا در محمّد ناميده و من در در داورى محمود هستم و كسى جز من نمى‏كند.» ▪️ و فرمودند: «مرا محمد نامیدند؛ زیرا که در زمین مورد قرار گرفتم...» 📚 شیخ صدوق، «الخصال»، ترجمه جعفرى، ج‏ ۲، ص ۱۴۱. @mouood_org
1️⃣7️⃣ ⭕️مقابله با جریان های انحرافی و مدعیان دروغین 🔸 از همان سال های آغاز طرح موضوع امام مهدی(ع) از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص)، ادعای مهدویت نیز آغاز شد و عده زیادی بر اساس انگیزه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، قومی، مذهبی، نژادی و برای رسیدن به جاه و مقام و منزلت اجتماعی و همراه کردن عوام با خود مدعی مهدویت شدند. 🔸 البته باید توجه داشت که ادعای مهدویت لزوماً به معنای این نیست که کسی خود یا دیگری را مهدی بنامد که البته این اساس کار است، بلکه ممکن است در شکل های دیگری، این ادعاها مطرح شود که از آن جمله است نسبت دادن برخی از خصایصی که در مجموع و در یک دایره کلی تر، در تعریف مهدویت جا می گیرد، به خود یا دیگری؛ 🔸 برای مثال، اگر برای میتی ادعا شود که او نمرده و زنده است و نخواهد مرد، می توان آن را نوعی ادعای مهدویت دانست. 🔸 یکی از مهم ترین وظایف صاحب نظران و مراکز و مؤسسات فعال در حوزه مهدویت آگاهی بخشی به مردم و مصونیت بخشی به آنان در زمینه ادعاهای دروغین و افشای چهره واقعی و انگیزه های غیر الهی و دنیا طلبانه مدعیان است. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
🔘 نام دوم: حقیقت توحید ▪️ رسول گرامی اسلام (ص)، در حدیثی مفصل به ، چنین فرمودند: «من شبيه‏ ترين مردم به هستم و شبيه ‏ترين مردم از نظر خلقت و اخلاق به من است و خداوند از بالاى ‏ خود مرا با ده ‏ ناميده است...» ▪️ نام دوم: . ▪️ رسول خدا فرمودند: «خداوند در مرا احيد ناميده كه از است و با توحيد، بدن‏ هاى امّت مرا بر آتش حرام كرده...» 📚 شیخ صدوق، «الخصال»، ترجمه جعفرى، ج‏ ۲، ص ۱۴۱. @mouood_org
3️⃣2️⃣ ⭕️ میل ماندگاری تا همیشه 🔸 برای هر موجودی، نقطه کمالی ویژه ای تعریف شده است که به شرط فراهم آمدن شرایط لازم بدان می رسد و مقام ثمرگی خود را تجربه می کنند. 🔸 هیچ موجودی بیهوده آفریده نشده و جهل ما درباره مأموریت آنها در پهنه هستی، دلیل بر فاقد نقش بودن عموم موجودات نیست. برای متعارف، قبله، است. تجربه انسان کامل میل جان و گم شده آدمی است و آدمی بی آنکه بداند، در جانش، میل وصال به انسان کامل دارد. 🔸 موجودات فاقد شعور، تکویناً به سوی قبله رو به روی خود می روند و در نهایت، جمله موجودات در تسخیر انسان وارد می آیند. راز پنهان این همه آمد و شد، به میل و نیاز فطری ماندگاری تا همیشه، بازگشت می کند. 🔸 برای انسان، متصل به انسان کامل شدن، عالی ترین تمنای نهفته در جانش است. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org