eitaa logo
کانال نقد الحاد
346 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
978 ویدیو
553 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎پاسخ به یقه درانی های کافر شیادي که حتي بلد نیست آیه را صحیح بخواند و با مدعي‌ست که قرآن براي اعراب نازل شده نه براي ایرانیان و دیگران! کجا قرآن گفته«نازل شدم للاعراب»؟! اتفاقاً برعکس، بارها فرموده براي نازل شده‌ام: الآیات لقومٍ یتفکّرون(یونس/24) پس فقط به زبان عربي‌ست و براي اهل تفکر نازل شد با هر زبان و نژادي که باشند چطور ندانسته همین آیه دقیقاً برضد اعراب جاهلي و نژادپرستي‌ست؟ [طبق آیه] نژادپرستي و تعصبات قومي آنها به قدرى شدید است که اگر قرآن بر فردي غیرعرب نازل مىشد، امواج تعصب‌ها مانع از پذیرش آن مىگردید [کافران چرا این‌قدر احمق‌اند]🤠 اتفاقاً ذیل آیه احادیثي آمده که ضد اعراب جاهلي و تعصبات آنان است نه ایرانیان رسول‌خدا ص: كسىكه در قلبش به اندازه دانه خردلى باشد خداوند روز قيامت او را با محشور مى‌كند همچنین برتري و تأیید ایرانیان از نگاه ائمه اطهار اگر قرآن بر عجم نازل شده بود عرب به آن ايمان نمى‌آورد، ولى قرآن بر عرب نازل شد و عجم‌ به آن ايمان آورد و اين فضيلتىست براى عجم‌ از خودت نپرسیدي که چرا قرآن بي‌ترجمه آورده؟! آیا ارزش افکارت این است که هر کافري فریبت دهد؟ ☑️ @naghdeelhad
4_5872869226066216721.pdf
807.9K
- آیا قرآن کریم محدود به اعراب و زمان آنهاست؟ ارائه دهنده: جناب احسان در این مقاله به این سوال که چرا قرآن به زبان عربی نازل شد پرداخته میشود. همچنین اثبات جهانی بودن دین اسلام هم یکی از بحث های این مقاله است؛ در ادامه آن هم احادیثی از اهل بیت (علیم الاسلام) در مدح ایرانیان آورده میشود ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#اشکال_دوم : سه تن از راویان این گزارش از علما و راویان بزرگ و شناخته شده ی اهل سنت و مخالفین شیعه ه
: تنافی با مقام عصمت است که جدای از قصه سراییِ قصاصون و جعل کنندگان و پیش کشیدن مبحث افسانه ای کنیز، مشاجره بین آن دو روح بزرگ و شفاعت کنندگان خلایق در دنیا و آخرت، تقسیم کنندگان بهشت و جهنم، مضمون روایت (مشاجره) خلاف مقام شامخ و عصمت است و خلاف آیه ۳۳ احزاب، آیه تطهیر است. 🔆 همچنین ما به کلیت نظرِ شیخ الاسلام علامه مجلسی رحمه الله مولف جلاء العیون نیز دسترسی داریم و ایشان که - درود خداوند بر او باد - نیز به غضبناک شدن حضرت زهرا (س) از امیرالمومین علی علیه السلام اعتقاد نداشته و آن را منافی با عصمت میدانسته است، همانگونه که ایشان در شرح حدیثی میفرمایند: 📃 حمل حدیث بر اینکه شدت غضب و تاسف، حضرت زهرا (س) را به بیان این سخنان وا داشته است، با علم ایشان به حق بودن اعمال امیرالمومنین، در دفع فساد نافع نیست و با عصمت و جلالت قدر ایشان منافات دارد. : و أما حمله على أن شدة الغضب والاسف حملتها على ذلك – مع علمها بحقية ما ارتكبه عليه السلام – فلا ينفع في دفع الفساد، وينافي عصمتها وجلالتها التي عجزت عن إرتكابها أحلام العباد 📗نام کتاب: بحارالأنوار - نویسنده : العلامة المجلسی جلد ۲۹ صفحه ۳۲۵ https://b2n.ir/q30055 🔆 همچنین مولف کتاب علل الشرائع شیخ صدوق (رحمه الله) که اصل روایت در آنجاست هم نظرشان مشخص است. میفرمایند: 📃 خبرى که گذشت نزد من مورد اعتماد نیست .. وجه عدم اعتماد به این حدیث آن است که امیرالمؤمنین و فاطمه سلام الله علیهما چنین نبوده که بینشان مشاجره واقع شود تا نیاز باشد که پیامبر (ص) بینشان اصلاح نماید و آنها را با هم آشتى دهد؛ زیرا امیر المؤمنین علی (ع) سرور و آقاى تمام اوصیاء و حضرت فاطمه سلام الله علیها بانو و بزرگ زنان عالم می‏باشند و هر دو بزرگوار در حسن خُلق اقتداء به رسول خدا (ص) میکردند. (لذا ممکن نیست بین این دو معصوم مشاجره و منازعه واقع شده باشد) : قال محمد بن علي بن الحسين مصنف هذا الكتاب ليس هذا الخبر عندي بمعتمد و لا هو لي بمعتقد في هذه العلة لأن عليا (ع) و فاطمة (ع) ما كان ليقع بينهما كلام يحتاج رسول الله (ص) إلى الإصلاح بينهما لأنه (ع) سيد الوصيين و هي سيدة نساء العالمين مقتديان بنبي الله (ص) في حسن  الخلق لكني أعتمد في ذلك على ما حدثني به أحمد بن الحسن القطان 📗نام کتاب: علل الشرائع نویسنده: شيخ الصدوق جلد ۱ صفحه ۱۵۶ http://lib.eshia.ir/10107/1/156 🔆 به علاوه حضرات معصومین علیهم السلام در مورد ماجراهایی که حمل بر مشاجره میشود (و جاعلان نقل میکردند را پرونده سازی میدانند و) میفرمایند: 📃 راوی گوید: به امام صادق (علیه‌ السّلام) عرض کردم: ‌ای فرزند رسول خدا ! مردم به ما کارهای زشتی نسبت می‌دهند، به‌طوری که سینه ما تنگ شده و شدیداً ناراحت میشویم. امام فرمود: ‌ای علقمه انسان نمی‌تواند خشنودی مردم را جلب نموده و جلو زبان آن‌ها را بگیرد. چگونه سالم میمانید از چیزی که انبیاء و پیامبران و اوصیاء (علیهم ‌السّلام) از او سالم نماندند. 🔅آیا درباره حضرتش نگفتند که او درباره پسر عمش علی (علیه ‌السّلام) نظر خصوصی دارد و طبق هوای نفس خود سخن می‌گوید تا اینکه خداوند دروغ آنان را روشن ساخت و این آیه را نازل فرمود وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوی اِنْ هُوَ اِلَّا وَحْی یُوحی؟. .. و درباره اوصیاء بیش از اینها گفتند. 🔅آیا نسبت ندادند به سید اوصیاء (علیهم ‌السّلام) که او طالب دنیا و در پی خلافت و سلطنت است و این‌که او همیشه در صدد فتنه و آشوب است و سکون و آرامش اجتماع را دوست ندارد. و اینکه او خون مسلمانان را بدون جهت می‌ریزد و اینکه اگر او مرد خوبی بود خالد بن ولید را مامور کشتن او نمی‌کردند. 🔅آیا نسبت ندادند که او می‌خواهد با دختر ابوجهل با داشتن فاطمه زهرا (علیها السلام) ازدواج کند و اینکه پیامبر در حضور مسلمین بالای منبر از او شکایت کرد و فرمود: مردم! علی تصمیم گرفته دختر دشمن خدا را بر سر دختر پیامبر خدا بیاورد. آگاه باشید فاطمه (س) پاره تن من است هر که او را آزار دهد مرا آزاد داده و هر که او را خوشحال کند مرا خوشحال کرده و هر که او را بخشم آورد مرا بخشم آورده است. سپس حضرت صادق (علیه ‌السّلام) فرمود: ‌ای علقمه! چه شگفت‌انگیز است گفتارهای متناقض مردم درباره علی (علیه‌ السّلام)! 📗 نام کتاب: الأمالی نویسنده: شيخ صدوق جلد ۱ صفحه ۱۶۴ http://lib.eshia.ir/15033/1/164/%D9%81%D9%82%D9%84%D8%AA ✍ جمع بندی: روایت مذکور را از چند جهت منهدم کردیم: ۱. راوی اصلی ابوذر (رض) به حبشه نرفتند. ۲ جعفر (رض) طبق هیچ سند تاریخی کنیز نیاوردند۳. راویان اهل سنت در سند وجود دارد و شبهه به مکتب و خلیفه شان وارد است ۴. سند روایت طبق روش مشهور اسلام ستیز و مولف (رض) ضعیف است. ۵. روایات با قرآن و عصمت در تضاد است. ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نقد سخنان آقای سجودی کارنشناس شبکه وهابی کلمه آیا گریه کردن شیعیان برای مردگان خلاف سنت پیامبر است؟! قسمت دوم - طی سالیان اخیر فعالیت ضد دین و وهابیون و کسانی که با پوشش های مختلف مثل روشنگری و مقابله با خرافات! سعی در نقد مبانی دین مبین اسلام و مذهب برحق شیعه را دارند زیاد شده است و متاسفانه عده ای هم دنباله روی این جماعت شده اند با به اشتراک گذاشتن این فایلها در روشنگری جامعه در مقابل خرافات منتشر شده توسط ملاحد و وهابیون سهیم باشید. ☑️ @naghdeelhad
4_5810037539607677970.ogg
2.14M
🔈 سلسله ویس های نقد سخنان آقای ایمان سلیمانی امیری+نقد کلیپ 342 و 343 زئوس در مورد خلافت علی بن ابیطالب (ع) ادعای ایشان در مورد آیا پیامبر اسلام در طول زندگیشان کسی را به عنوان جانشین خود انتخاب نکردند؟! (قسمت اول) ارائه دهنده جناب شهرام - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
📹 کشف الحیل ( با موضوع شیعیان، جنگ در اسلام، ابراهیم (ع) و کعبه) قسمت چهارم در ایام شبهای قدر سال ۱۳۹۵ برنامه صفحه آخر شبکه صدای آمریکا مناظره ای بین آقای بهرام مشیری و مهدی خزعلی در مورد اسلام و احکام آن و همچنین بررسی حقانیت شیعه و یا اهل سنت ترتیب داده بود که در آن زمان سر و صدای زیادی هم به پا کرده بود و به هر نحوی آقای خزعلی نتوانست از اصول اعتقادی دین اسلام و به خصوص مذهب برحق شیعه دفاع کند بعد مدتی جناب حجت الاسلام بهرامی نیکو این مناظره را به باد انتقاد گرفت و از اسلام و به خصوص مذهب شیعه دفاع کرد و ویدیوی آن را در اینترنت منتشر کرد و بعد از آن از سنگ خارا صدا در آمد اما از مخالفان اسلام خیر! این ویدیو جالب را ببینید تا به حقانیت اسلام عزیز پی ببرید و همچنین آن را برای آن دسته از کسانی که گول این نوع اوباش را خورده و گمراه شده اند بفرستید لینک دانلود👇 ✅ http://tvshia.com/fa/content/50379 ☑️ @naghdeelhad
📊 رشد پیوستن به در جهان 🔺با وجود تبلیغات منفی و تمام عیار رسانه‌های غربی و عملکرد ضعیف کشورهای مسلمان، باز هم اسلام فراگیرترین ادیان در جهان است باید این را هم اضافه کنیم که کشورهای استکبار و زورگو با ایجاد و حمایت گروه های تروریستی از جمله داعش توانستند این همه مسلمان کشی کنند و موج اسلام هراسی در جهان به راه بندازن که دین و پیروان ادیان دیگه کمتر درگیر این موانع و مشکلات بودن اما در یک کلام میتونیم با اعتقاد راسخ این آیه قرآن رو بلند بخونیم❤️ خداوند دینش را گسترش خواهد داد هر چند کافران کراهت داشته باشند❤️ ☑️ @naghdeelhad
4_5814271720231535012.pdf
676.8K
✅ نقد و بررسی ماجرای گزارش اعدام مردان بنی قریظه 🗞نویسنده: ولید عرفات ایشان در این مقاله نکات تازه ای را مطرح میکنند و از منظری دیگر این افسانه را رد میکنند؛ضمن مطالعه این مقاله جذاب آن را برای آگاهی بخشی منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
⛔️ متن شبهه ⛔️ " کمیل کیست? کمیل ابن زیاد درسال ۳۶ هجری ازطرف امام علی بحکومت فارس منصوب شد،اما پس از واقعه حکمیت و خلع امام علی از خلافت؛ از حکومت ابقاء شد. کمیل حاکم فارس؛ وقتی متوجه شد مردم پنهانی بزیارت آرامگاه کوروش بزرگ میروند تصمیم گرفت آنرا خراب کند و این باعث شد مردم فیروزاباد فارس(شهر گور) که از شهرهای پر رونق آن زمان بود،علیه او قیام کردند و کمیل پس از شکست به شام گریخت..... این کسی است که دعایش ما را به بهشت میبرد؟؟؟؟؟!!!! (دعای کمیل) 🔴 در پاسخ به شبهه "کمیل ابن زیاد که بود ؟!" : 1️⃣ شبهه با هدف بدگمانی ایرانیان غیور به یاران امامان معصوم(ع) و ایجاد تعصب نژادی به منظور از تقابل دادن اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تهیه شده است! جالب است که در قرآن ، به ایرانیان به عنوان یاری دهندگان خاص دین خدا، اشاره شده است. yon.ir/62VV 2️⃣ تاریخ طبری ناآرامی ذکر شده در متن شبهه را مربوط به ماجرای دیگری می داند و زمامدار امام در آن ماجرا "زیاد ابن ابیه" بوده است! 3️⃣ متن تاریخ طبری : "وقتی مردم درباره علی (ع) اختلاف کردند (ماجرای حکمیت) مردم فارس و کرمان از دادن خراج به کارگزاران خویش امتناع ورزیدند ، علی (ع) "زیاد ابن ابیه" را بسوی ولایات فارس وکرمان فرستاد. مردم فارس در مورد زیاد می گفتند : رفتار این مرد عرب همانند خسرو انوشیروان بود که نرمش و مدارا می کرد و به جنگ نپرداخت و مردم به اطاعت او در آمدند." yon.ir/3u1t 4️⃣ جناب كمیل فرماندار امیرالمؤمنین در شهرى به نام "هیت" در كنار فرات و در عراق بود و در ایران هیچ مسوولیتی نداشته است! yon.ir/CM8i 5️⃣ بزرگان شیعه و حتی سنی کمیل را ستوده اند و ذهبى از علماى بزرگ اهل سنت مى گوید: كمیل مردى شریف و در میان قومش مورد احترام بود و دستورات او را اطاعت مى كردند. مردى مورد اطمینان و در پیروى امیرالمؤ منین و اطاعت خدا مى كوشید و كم سخن ، مى گفت قاتل او حجاج بن یوسف بود . yon.ir/kmeil 6️⃣ کمیل از یاران مخلص و رازدار حضرت علی(ع) بود که ایشان دعای ارزشمندی به وی آموختند که به یاد وی به دعای کمیل مشهور است و در حوالی کوفه مزار وی زیارتگاه شیفتگان اهلبیت است. yon.ir/X2Hc yon.ir/OdXf ☑️ @naghdeelhad
بررسی چرایی نصف بودن دیه جنین دختر به جنین پسر در اسلام عزیز 💎 پاسخگوی گرامی: دکتر سجاد SG - پژوهشگر و حقوق دان برجسته لینک مشاهده یا دانلود ویدیو👇 ✅ https://youtu.be/jhqp56qM4bUhttps://www.aparat.com/v/MOkGt ☑️ @naghdeelhad
4_5810037539607677971.ogg
837.2K
🔈 سلسله ویس های نقد سخنان آقای ایمان سلیمانی امیری+نقد کلیپ 342 و 343 زئوس در مورد خلافت علی بن ابیطالب (ع) ادعای ایشان در مورد آیا آیات قرآن فقط برای دوران پیامبر بوده است؟! (قسمت دوم) ارائه دهنده جناب شهرام - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
⚡️ ثبت رسوایی دیگر در کارنامه ننگینِ كانالچه " دروغها و خرافات ( عليه ) اسلام " ⚡️ این کانالچه و که در خرافه سرایی یگانه عالَم است، خرافه ديگري را به اسم خود ثبت نموده و گوي سبقت را در اين حيطه از رفقايش ربوده است... 👊🏿 پاسخ كوبنده در پست بعدی 👊🏿 ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
⚡️ ثبت رسوایی دیگر در کارنامه ننگینِ كانالچه " دروغها و خرافات ( عليه ) اسلام " ⚡️ این کانالچه #شیا
✍🏿 حقیقتا در وصفِ ناداني و جهالت اين جماعت هر چه بگوييم حق مطلب را ادا نكرده‌ایم ، و زبانمان الكن از بيانِ عمقِ نفهمي ايشان است... باري در مورد اين شبهه نيز ، كما في السابق كانالچه الحادي را مانند اعلاميه به در و ديوار خواهيم كوبيم... 🔥 و اما پاسخ به اين شبهه آبكي : 🟢 بررسی دقیق و علمی روایت مورد استناد زنديق : مصدر اصلي روايتي كه مرحوم مجلسي در كتاب حلية المتين نقل ميكنند ، كتاب شريفِ كافي است و روايت مورد نظر بدين شرح است : 1- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع↩️ يَقُولُ‌ إِنَّمَا الْمَرْأَةُ قِلَادَةٌ فَانْظُرْ إِلَى مَا تَقَلَّدُهُ ↪️قَالَ وَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ لَيْسَ لِلْمَرْأَةِ خَطَرٌ لَا لِصَالِحَتِهِنَّ وَ لَا لِطَالِحَتِهِنَّ أَمَّا صَالِحَتُهُنَّ فَلَيْسَ خَطَرُهَا الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ بَلْ هِيَ خَيْرٌ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ أَمَّا طَالِحَتُهُنَّ فَلَيْسَ التُّرَابُ خَطَرَهَا بَلِ التُّرَابُ خَيْرٌ مِنْهَا 📘 الكافي- ط الاسلامية  جلد : 5  صفحه : 332 ======================= : همانطور كه در متن روايت ديديم ، كلمه استعمال شده است. اكنون بايد بررسي كنيم كه اين كلمه به چه معناست. در ترجمه اين روايت ، ٢ معنا براي اين كلمه گفته شده است. 1- گردنبند 2- قلاده ابتدا معناي كلمه در روايت را بررسي ميكنيم ، سپس بررسي خواهيم نمود كه اگر كدام از اين ٢ باشد ، آيا تراوشات ذهن معيوب ملحد طبق اين روايت اثبات مي شود يا خير . 🔺 كلمه قلادة را اهل لغت چه معنا ميكنند ؟ 👳🏻‍♂ ابن منظور ميگويد :  والقِلادَة: مَا جُعِل فِي العُنُق يَكُونُ للإِنسان والفرسِ والكلبِ والبَدَنَةِ الَّتِي تُهْدَى ونحوِها؛ و معنای قلاده: آن است که در گردن انسان ، اسب ، سگ و شتر (یا گاو) و مانند اینان برای هدایت آنان قرار داده شود. 📙 لسان العرب  جلد : 3  صفحه : 366 👳🏻‍♂ راغب اصفهاني مي گويد : والْقِلَادَةُ: المفتولة التي تجعل في العنق من خيط وفضّة وغيرهما، وبها شبّه كلّ ما يتطوّق، وكلّ ما يحيط بشيء. قِلَادَة: هر چيز تابيده شده‌‏اى از ريسمان و مفتول نقره‏‌اى و غير از اينها كه در گردن می‌نهند و هر چيز طوق دار و حلقوى هم كه به چيزى محيط باشد به (قلادة) تشبيه شده است. 📓 المفردات في غريب القران  جلد : 1  صفحه : 682 👳🏻‍♂ فخر الدین طریحی می‌گوید : والقِلَادَة : التي تعلق في العنق. قلاده : چیزی که به گردن آویخته می‌شود. 📕 مجمع البحرين ط-الحسیني   جلد : 3  صفحه : 131 📃 ، ديديم كه اهل لغت را در كل اينطور معنا ميكنند : 👈🏿 چيزي كه به گردن آويخته مي‌شود که میتواند متعلق به یا اسب یا سگ یا... باشد. 👈🏿 هرچیز تابیده شده ای که در گردن می‌نهند. 🍃اکنون با توجه به معناي كلمه و با توجه به روايت ، در مي يابيم كه ترجمه صحيح اين كلمه در اينجا است قلّاده ( = به معناي وسيله اي كه به گردن سگ مي اندازند و با آن سگ را كنترل ميكنند ) . فلذا ترجمه صحيح روايت بدين شكل است : راوی گوید : از امام صادق(ع) شنیدم که ↩️ می فرمود: همانا زن ، گردنبندی است؛ پس به کسی که می خواهی به گریبان خود بیاوریزی به خوبی بنگر.↪️ راوی گوید: هم چنین شنیدم که حضرتش می فرمود: زن، قیمت ندارد، نه صالح اش قیمت دارد و نه بدش؛ قیمت زنان صالح، قیمت طلا و نقره نیست، بلکه از و هستند؛ و درباره زنان بد حتی خاک را نمی توان به عنوان بهای آنها داد، بلکه خاک از زنان بد بهتر ست. 🔆 در ترجمه‌هایی كه از مصادر محتوي اين حديث شده است ، از لفظ استفاده شده است. ( هرچند كه اصلا نيازي به ارائه اين ترجمه‌ها نیست , لکن صرفا جهت تبرک و مؤیداً یک مورد را ارائه میدهیم. ✨ ) : 🎆 ترجمه فروع کافی ( که ملحدین نیز به همین ترجمه استناد کرده و میکنند ) : 🖇 b2n.ir/b13159 بنابراین ترجمه صحیح روایت چیزی است که چند سطر قبل ارائه دادیم و معنای فارسي كلمه در متن عربي روايت ، است. ✨✨واضح است كه حضرت امام صادق ع ، به مخاطب خود پند و اندرز ميدهند و از تشبيه بسيار زيبايي استفاده ميكنند تا اورا متوجه سازند كه در امر ازدواج دقت لازم را به عمل آورد و با ديدگاه صحيحي اقدام به انتخاب همسر نمايد. و تحقيقا براي هر انساني لازم است كه در فرمايش نوراني حضرت صادق ع تأمل كند و آنرا به خاطر بسپارد... ‼️حال آن همه مهملي كه ملحدِ بافته بود كجاي روايت است؟ 🔅ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
به اونایی که بعد از یه حادثه تروریستی در فرانسه رفتن جلوی سفارت فرانسه در تهران شمع روشن کردن، بگید آمریکا 80 دانش آموز چشم آبی فرانسوی رو کشته، ولی باید برید جلوی سفارت افغانستان تسلیت بگید! شاید یه تکونی به خودشون دادن! در دنیایی زندگی می‌کنیم که ناراحتی از مرگ انسان‌ها بستگی به نژادشون و قاتل داره... ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️"آتئیست‌هاي پفك‌مغز خودخفن‌پندار" با تقطیعِ کلیپ‌هائي که اساسِ آنها هم اسلام را هدف قرار نمي‌دهد، و با تحمیق مخاطبانِ خود درصددِ اجباري قلمداد کردن اسلام‌اند. فقط به 2سوال مطروحه در کلیپ پاسخ بدهند↑ 💥گاردین انگلستان↓ Quran: no compulsion in religion. قرآن: هیچ اجباري در پذیرش دین نیست 🌐Guardian https://www.theguardian.com/commentisfree/belief/2009/jul/21/apostasy-islam-quran-sharia ☑️ @naghdeelhad
4_5766909612619990292.pdf
1.41M
📩 مطالعه مقاله اثبات الهی بودن قرآن کریم ارائه دهنده: استاد دریس ☑️ @naghdeelhad
⛔️شبهه لیست کامل زنان حضرت محمد « ص » : 1 - خدیجه دختر خویلد 2 - سوده دختر زمعه بن قیس 3 - عایشه دختر ابوبکر که در سن 9 سالگی و با مهریه چهارصد درهم . 4 - ام سلمه دختر امیه 5 - حفصه دختر عمر بن الخطاب ❇️ پاسخ همسران پیامبر! 🔻۱. پیامبر تا ٢٥ سالگی مجرد است و به گواهی تمام اسناد و متون تاریخی در کل این ٢٥ سال دوران نوجوانی و جوانی در نهایت پاکدامنی و قداست زندگی می‌کند. گویی در این دوران وی رهبانیّت اختیار کرده است. 🔻۲. پیامبر در ٢٥ سالگی با «خدیجه» ازدواج می‌کند و تا وفات وی، ٢٥ سال، تنها همسر پیامبر، خدیجه است. اینک پیامبر ٥٠ ساله می‌باشد. 🔻۳. پیامبر تا ٣ سال در سوگ حضرت خدیجه است و همسری اختیار نمی‌کند، اینک پیامبر ٥٣ ساله است. 🔻۴. پیامبر در ٥٣ سالگی با «سوده بنت‌زمعه‌بن‌قیس» که ٥٠ ساله، شوی‌مرده و بدون‌سرپرست است، ازدواج می‌کند و تا ٣ سال تنها همسر پیامبر سوده می‌باشد. 🔻۵. اینک رسول خدا ٥٦ ساله است. وی فقط هفت‌سال دیگر در این دنیای خاکی خواهد بود. 🔻۶. پیامبر در هفت‌سال آخر حیات خود ١١ همسر دیگر برمی‌گزیند که تعدادی از آنان به دلیل کهولتِ سن فوت می‌کنند. 🔻۷. تمامی پرسش‌هایی که در مورد همسران پیامبر مطرح است در مورد همین هفت‌سال آخر زندگی پیامبر است. ☑️ چند نکته در مورد این هفت‌سال: 🔹-یکم: این هفت‌سال از پر مشغله‌ترین دوران حیات پیامبر است. مشکلات داخلی مدینه، چون اختلاف‌های اوس و خزرج، مهاجر و انصار، یهودیان داخل مدینه با مسلمین از یک طرف، و تربیت مردم تازه مسلمان این شهر، یکی از صدها مشکلات پیامبر در این هفت‌سال است. در شرایطی که مدینه هر لحظه در معرض هجوم قبایل اطراف است، لاجرم پیامبر و یارانش مدام در حال آماده‌باش جنگی‌اند. 🔹دوم: تعدادی از این زنان، شوی‌مرده و یا بی‌سرپرست هستند که از مکّه یا شهرهای دیگر به مدینه پناهنده، و یا فرستاده شده‌اند. لذا در مدینه از حمایت اقوام خود نیز بی‌بهره‌اند. سوده بنت‌زمعه، زینب بنت‌خزیمة، ‌ام‌سلمه، ماریه قبطیه این‌چنین‌اند. 🔹سوم: مابقی این زنان، دختران سران قبایل ذی نفوذی بودند که پیامبر با این ازدواج‌ها، هوشمندانه روابط خصمانۀ آن‌ها را تلطیف نمود و با کمترین خونریزی، صلح و سازش را با آنان برقرار نمود. عایشه و حفصه، دختران دو تن از بانفوذترین مهاجران از مکّه یعنی ابوبکر و عمر بودند. رمله، دختر بزرگترین دشمن پیامبر یعنی ابوسفیان بود. زینب بنت‌جحش، از بنی‌مخزوم یکی از پرنفوذترین طوایف قریش بود. ریحانه و صفیه، دختران سران دو قبیلۀ یهودی بودند. جویریه، دختر یکی از سران قبیله خزاعه بود که بعد از آن وصلت، خزاعه یکی از متحدین استراتژیک مسلمانان شدند. 🔹چهارم: در این هفت‌سال که پیامبر حکومت شهر مدینه را دارد و سال به سال از لحاظ سیاسی قوی‌تر می‌شود، بزرگان انصار (ساکنان اصلی مدینه) حاضر بودند که جوان‌ترین و زیباترین دختران خود را به عقد پیامبر درآورند. ولی در میان این ١١ همسر، هیچ زن انصاری دیده نمی‌شود، چرا که در مورد زنان انصار هیچ‌یک از دو دلیل اجتماعی و سیاسی پیش گفته وجود ندارد. ✅ بنابراین ازدواج‌های ١١ گانۀ پیامبر در این مدّت نه تنها رنگی از لذّت‌جویی ندارد، بلکه ایثاری شگرف از این روح متعالی است که حتی از خصوصی‌ترین و شخصی‌ترین امور زندگی خود، یعنی زناشویی، در خدمت اهداف انسانی و الهی خود می‌گذرد. ✍️علی طبیعت پور بیاییم یکبار به مطالب ضد اسلامی در فضای مجازی به دیده تردید بنگریم و با تحقیق درستی اعتقادات خودمان را اثبات بکنیم ☑️ @naghdeelhad
📝 بررسی مسئله تعارض اخلاق و دین از نگاه دکتر آرش نراقی: 👤 پاسخگوی گرامی: مهندس مهران بهرامی پژوهشگر فلسفه و دین لینک مشاهده یا دانلود ویدیو👇 ✅ https://youtu.be/RcFWes1Bt-c ☑️ @naghdeelhad
4_5810037539607677973.ogg
1.55M
🔈 سلسله ویس های نقد سخنان آقای ایمان سلیمانی امیری+نقد کلیپ 342 و 343 زئوس در مورد خلافت علی بن ابیطالب (ع) ادعای ایشان در مورد آیا پیامبر بعد از خود جانشینی انتخاب نکرده اند؟؟! (قسمت سوم) 👈 بررسی تناقضات اهل سنت در اثبات جانشین بودن خلفایشان(انتخاب ابوبکر) ارائه دهنده جناب شهرام - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_اول ✍🏿 حقیقتا در وصفِ ناداني و جهالت اين جماعت هر چه بگوييم حق مطلب را ادا نكرده‌ایم ، و زبان
🔮 در قسمت اول به بررسي دقيق ترجمه روايت پرداختيم و شبهه را ساقط نموديم... اكنون به ادامه پاسخ مي‌پردازیم: : مفروض بر اينكه ما را به صورت " قلاده " ترجمه كنيم. بازهم ملحد محلي از اعراب ندارد. زيرا قلاده در اينجا به معناي وسيله اي كه به گردن سگ مي اندازند و با آن سگ را كنترل مي‌كنند نيست. بلكه همانطور كه در كلام اهل لغت ديديم ، و با توجه به استعمال آن در مورد انسان و معناي كلي روايت، به اين معناست : " چيزي كه به دور گردن آويخته ميشود " . يعني امام همسر را به " چيزي كه به دور گردن آويخته مي شود تشبيه كرده اند." بازهم ميبينيم كه خبري از ذهن معيوب ملحدك نيست. بنابراين ظاهرا ملحد ماجرا وقتي كه كتاب حلية المتقين را در دست داشته است ، آنرا با آيينه اشتباه گرفته است و بعد لب به گفتن چنين اراجيفي گشوده است 🤠 : زنديق قسمت دوم اين روايت زيبا را اصلا نياورده است. حال آنكه قسمت دوم روايت گور خيلي از شبهات او را ميكند: 1- عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‌ إِنَّمَا الْمَرْأَةُ قِلَادَةٌ فَانْظُرْ إِلَى مَا تَقَلَّدُهُ قَالَ وَ سَمِعْتُهُ 👈🏿يَقُولُ لَيْسَ لِلْمَرْأَةِ خَطَرٌ لَا لِصَالِحَتِهِنَّ وَ لَا لِطَالِحَتِهِنَّ أَمَّا صَالِحَتُهُنَّ فَلَيْسَ خَطَرُهَا الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ بَلْ هِيَ خَيْرٌ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ أَمَّا طَالِحَتُهُنَّ فَلَيْسَ التُّرَابُ خَطَرَهَا بَلِ التُّرَابُ خَيْرٌ مِنْهَا👉🏿 راوی گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که می فرمود: همانا زن ، گردنبندی است؛ پس به کسی که می خواهی به گریبان خود بیاوریزی به خوبی بنگر. راوی گوید: هم چنین شنیدم که 👈🏿حضرتش می فرمود: زن، قیمت ندارد، نه صالح اش قیمت دارد و نه بدش؛ قیمت زنان صالح، قیمت طلا و نقره نیست، بلکه از و هستند؛ و درباره زنان بد حتی خاک را نمی توان به عنوان بهای آنها داد، بلکه خاک از زنان بد بهتر ست.👉🏿 📘 الكافي- ط الاسلامية جلد : 5  صفحه : 332 🦅🦅 ميبينيم كه امام صادق ع ، به زيبايي هرچه تمام تر زنان صالح را و ميفرمايند. همين فرمايش امام ع ، خيلي از موهومات ملحدين در مورد حقوق زن در اسلام و همچنين اراجيفي كه در مورد مي بافند ( خودشان خوب میدانند چه میگوییم 😃 ) بر باد میدهد...آري در اسلام عزيز ، براي زن خوب قيمتي تعيين نمي شود. زيرا شأن او بالاتر از تعيين قيمت است... 🐒آيا ملحد جرأت دارد ادامه روايتي كه خودش به آن استناد كرده را ارائه دهد؟! اینجاست که آتئيست نادان مشت محکمی بر دهان خودش فرود می آورد 😂 علی هذا اين شبهه آبكي نيز براي هميشه منهدم و معدوم گشت و بازهم نصيبِ زنادقه شد... ☑️ @naghdeelhad
✅ می‌دانید رعایت خودش احترام به آزادی است؟ 💯همه حق دارند بدون هیچ مزاحمت فکری و برانگیختن ولع جنسی، آزادانه در جامعه رفت و آمد کنند و به کار و زندگی‌ خود برسند ...♻️ ☝️کسی که حجاب خود را رعایت نمی‌کند، در واقع جلوی آزادی دیگران را می‌گیرد⚡️ 👈بیایید مزاحم آزادی دیگران نشویم🙏 ☑️ @naghdeelhad
👌پس از آنکه ما با بیان مستندات متعدد تاریخی ، در نمایه ذیل ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3874 ❕ثابت کردیم که امیر مومنان علی علیه السلام ، نهایت مدارا را با دشمنان خود داشته اند و نقلهایی که خبر از به آتش کشیدن خانه برخی از افراد توسط امام علی ع به صرف مخالفت با ایشان به میان می آورد ، بر خلاف سیره امیر مومنان ع است و سند ضعیفی نیز دارند ، لذا قابل اعتماد نیست . ❕ با این بیان معاند شبهه افکن را رسوا کردیم ، و روشن کردیم که هر کس به این نقلهای شاذ استناد کند ، استناد باطل و مردودی کرده است . ❕معاند در پاسخ به ما به سایت حوزه نت استناد کرده است که در مقاله ای در آن سایت ، به این نقلهایی که ما گفته ایم قابل استدلال نیست ، استناد کرده اند ، در حالی که از آنچه گفتیم ، آشکار شد که این استناد باطل و بی اساس بوده است و فرقی نمی کند که چه کسی به این نقلها استناد کرده است . 👌پایگاه حوزه نت ، از مقالات و نوشته های ما در سایتش بهره می گیرد ، چنان که در ذیل نشان داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3285 ❕بنابراین استناد به سایتی که خودش از مطالب ما بهره می گیرد ، بر علیه مطالب ما موجه نیست . 👌معاند دروغگو و رسوا ، مجددا به بحث شهادت خزیمه بن ثابت به نفع پیامبر استدلال کرده است و مدعی شده است که توانسته ما را در قضیه مذکور مجاب کند ، در حالی که همان زمانی که شبهه مذکور را مطرح کرد ، ما پاسخش را دادیم ، اما او برای فریب مخاطبینش ، وانمود می کند که ما پاسخی برای اشکالش نداشته ایم ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3620
👌در رابطه با قدرت طی الارض علی علیه السلام ، در ذیل پاسخ مفصلی داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2870 ❕معاند اشکال کرده است که اگر امام علی ع قدرت طی الارض داشتند ، چرا با این قدرت غیبی فاطمه س نجات ندادند ، در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1897 ❕در رابطه با بیعت امام علی ع هم با ابوبکر ، در ذیل پاسخ مفصلی داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3140
👌در رابطه با فلسفه جعل عبادت قربانی کردن در اسلام در ذیل پاسخ مفصلی داده ایم و اشکال معاند را پاسخ گفته ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3048
❕در رابطه با فلسفه مهلت دادن خداوند به شیطان و زمان پایان این مهلت ، در ذیل پاسخ مفصلی داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2575 👌در ذیل نیز توضیح داده ایم که اگر به شیطان ، مهلت داده نمی شد ، چنین نبود که راه گناه و عصیان بسته شود ، چرا که زمینه های گناه و عصیان در انسان می باشد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3428