♦️ تفاوت قاعده فقهی با قاعده اصولی؟
👌 یکی از موضوعات مهم در مدیریت و کارکرد دانشها، تعیین مرزهای دانش است.
👈 در این نوشتار محمد ملایی، طلبه محترم حوزه علمیه امام علی بنابیطالب علیهالسلام به تفاوت قاعده فقهی با قاعده اصولی پرداخته است.
✍️ پاسخ اجمالی
تفاوت جوهری بین قاعده فقهی با قاعده اصولی این است که قاعده فقهى، يک حکم شرعى کلى است که از راه تطبيق، بر مصاديق خود بار مىشود، اما قاعده اصولى از راه استنباط، ما را به حکم شرعى مىرساند.
چهار تفاوت قاعده فقهی با قاعده اصولی را به همراه توضیح و مثال در ادامه بخوانید ⬇️
#اصول #محتوای_تولیدی
ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
معاونت علمی مدرسه علیبنابیطالب علیهالسلام
♦️ تفاوت قاعده فقهی با قاعده اصولی؟ 👌 یکی از موضوعات مهم در مدیریت و کارکرد دانشها، تعیین مرزهای د
👌 تفاوت قاعده فقهی با قاعده اصولی؟
♦️محقق: محمد ملایی
✍️ پاسخ تفصیلی
1️⃣ نتیجه قاعده فقهی در مقام تطبیق حکمی شخصی و نتیجه قاعده اصولی در مقام تطبیق، حکمی کلی و عام است و اساسا در رابطه با قاعده فقهی تطبیق رخ میدهد و در رابطه قاعده اصولی استنباط.
2️⃣ حکم منتج از قاعده فقهی در مقام تطبیق، از سنخ حکم کلیای است که از آن تعبیر به قاعده فقهی میکنیم، اما حکم منتج از قاعده اصولی در مقام تطبیق، بیگانه با حکم کلیای است که از آن تعبیر به قاعده اصولی میکنیم.
3️⃣ مکلف قاعده فقهی را تطبیق میدهد و به حکم جزئی میرسد و نیاز به اجتهاد ندارد، مانند: تطبیق قاعده لاضرر در جایی که روزه برای مکلف ضرر داشته و مکلف پی به عدم وجوب روزه میبرد (البته بعد از اینکه مجتهد قاعده را استنباط کرد و قاعده فقهی را بسان کبرایی کلی به مکلف ارایه نمود)، اما تنها مجتهد میتواند قاعده اصولی را تطبیق دهد و این کار از عهده مکلف بر نمیآید، مانند: استفاده از حجیت خبر ثقه برای استنباط حکم عام "حرمت نوشیدن شراب".
4️⃣ قاعده فقهی به افعال مکلفین تعلق گرفته ولی قاعده اصولی مستقیم به فعل مکلف تعلق نگرفته است.
✅ توضیح و مثال:
نتیجه تطبیق قاعده فقهی در تطبیق بر مصداقش، حکمی شخصی و از سنخ همان قاعده است، مانند قاعده اصالتطهارت که در تطبیق بر موبایلی که شما در دست گرفتهاید و احتمال نجاست آنرا میدهید، طهارت این موبایل را نتیجه میدهد (حکمی که هم شخصی است و هم از سنخ همان قاعده طهارت کلی است قاعدهای که تطبیق آن بر گوشی موبایل بر عهده خود مکلف است).
در حالی که قاعده اصولی در تطبیق بر مصداقش، حکمی عام و در عین حال غیر متجانس با قاعده اصولی را نتیجه میدهد، مانند قاعده اصولی حجیت خبر ثقه که در تطبیق بر خبر ثقهای که گفته شراب حرام است، حرمت شراب را نتیجه میهد. (حکمی که هم عام است -حرمت شرب خمر- و هم بیگانه با قاعده اصولی حجیت خبر ثقه است، قاعدهای که تطبیق آن بر خبر ثقه بر عهده مجتهد است و نیازمند استنباط است)
#اصول #محتوای_تولیدی
ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻
@M_v_110
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
♦️ آیا متجری مستحق عقاب است؟
👌 متجری کسی است که علیرغم اینکه میدانسته تکلیف متوجه او بوده، اما به تکلیف عمل نکرده ولی در واقع او اشتباه فکر میکرده و در واقع تکلیفی متوجه او نبوده است.
✍️ پاسخ تفصیلی:
✅ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید ببینیم گستره حق طاعت مولی چه مقدار است و آیا رفتار متجری را دربرمیگیرد یا خیر؟
✅ فرضیات در موضوع حقالطاعه
در موضوع حقالطاعه دو احتمال وجود دارد:
۱. تکلیفی که واقعا وجود دارد و مکلف آنرا کشف کرده است.
۲. انکشافی که برای مکلف حاصل شده است (مطابق با واقع باشد یا نباشد).
✅ تطبیق فرضیه بر مورد:
براساس فرضیه اول، موضوع حقالطاعه درباره متجری وجود ندارد، 👈 پس دلیلی برای عقاب متجری نیست.
براساس فرضیه دوم، چون متجری یقین به تکلیف داشته و تکلیف برای او منکشف بوده و فرض بر این است که صرف انکشاف و قطع به تکلیف، موضوع حق طاعت را به وجود میآورد، 👈 مولی میتواند شخص را به خاطر عمل نکردن به تکلیف منکشف عقاب کند (ولو که در واقع تکلیفی نبوده باشد)
✅ (انتخاب فرضیه درست)
از آنجا که حقالطاعه از حکم عقلی لزوم احترام مولی نشات گرفته و عقل از این جهت تفاوتی بین شکستن مرز احترام مولی توسط عاصی با شکستن مرز احترام مولی توسط متجری نمیبیند، فرضیه دوم صحیح است.
✅ نتیجه
متجری مستحق عقاب است.
پاسخ اجمالی:
متجری مستحق عقاب است زیرا رفتار او در گستره حق طاعت مولی بوده است، زیرا موضوع حقالطاعه، انکشاف تکلیف است و نه تکلیف.
#اصول #محتوای_تولیدی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋═╝
♦️ چالش نقشپذیری جمله
✍️ علی جعفری بر این باور است که دیدگاه رایج مبنی بر نقشناپذیری جمله و اصالت عدم اعراب در جمله درست نیست و نیز آنچه در توجیه اعراب محلی جملاتی مانند جمله حال، خبر و مانند آندو گفته شده است صحیح نیست.
👌 سؤال کلیدی که فکر او را به خود مشغول داشته این است که مَصَبِّ توارد معنا که به عنوان مقتضیِ اعراب به عنوان پیش فرض مورد قبول همگان است، چیست؟
🔸 او در پاسخ به این سؤال ابتدا جمله را به طرفین إسناد و خود إسناد تحلیل نموده و بر این باور است که جمله چیزی بیش از این نیست! بنابراین یا طرفین إسناد که هر کدام معنایی اسمی هستند باید مصب توارد معنا باشند یا خود إسناد که معنایی حرفی است. او در ادامه مدعی شده است که معانی اسمی در جمله، هر کدام به تنهایی بی ربط از هم هستند و نمیتوانند نماینده جمله باشند و ناگزیر این إسناد و معنای حرفی است که باید مصبِّ توارد معنا باشد.
👈 چالش اعرابپذیری معنای حرفی [چالش مقتضیِ اعراب در معنای حرفی]
معنای حرفی از زاویه دید نحویون صلاحیت برای پذیرش معانی مختلف را ندارد، زیرا معنایی غیر مستقل است و حلول جمله در محل مفرد که در توجیه اعرابپذیری جمله گفته شده است این اشکال را برطرف نمیکند، مگر اینکه قائل به دگردیسی معنای حرفی بعد از استعمال شویم و بگوییم که معنای حرفی بعد از استعمال نسبت به پذیرش معانی مختلف لابشرط است.
#محتوای_تولیدی #ادب_عربی
#نحو
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
#شیعه_پژوهی_در_غرب
@studiesofshia
✳️ #بخش_اول: آشنایی با #دانشگاه_ها و #مراکز_علمی_غربی در حوزه #شیعه_شناسی
🔹 برخی از مهم ترین دانشگاه ها و مراکز علمی جهان غرب که دارای کرسی تخصصی شیعه شناسی هستند و یا دروس مربوط به تشیع، از جایگاه و اهمیت خاصی در آنها برخوردارند، عبارتند از:
1. #دانشگاه_عبری_اورشلیم (بیت المقدس/ رژیم اشغالگر قدس)
www.ol.huji.ac.ir
دانشگاه عبری اورشلیم دارای کرسی تخصصی شیعه شناسی است. «تشیع(ساختار سنتی دنیای اسلام)» و «اندیشمند مسلمان مؤثر سده های میانه: ابن طاووس و کتابخانه اش» و «کلام و فقه در شیعه امامیه» به قلم «اتان کولبرگ» و «کتاب مقدس و تفاسیر آن در شیعه امامیه اولیه» به قلم براشر، از جمله آثار منتشر شده توسط انتشارات این دانشگاه است.
2. #دانشگاه_حیفا (رژیم اشغالگر قدس)
www.haifa.ac.il
توجه این دانشگاه بیشتر بر زبان و ادبیات عرب است و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. یکی از دروس آن «ابوالفرج اصفهانی»(صاحب الاغانی) است.
جهت گیری مقالات و اخبار این دانشگاه به سمت ایران، عراق، لبنان و شیعیان این مناطق است که عناوین بعضی از آنها عبارتند از: حزب الله کیست؟، قبایل عراقی و نظام پس از صدام.
3. #دانشگاه_بارایلان (رژیم اشغالگر قدس)
www.biu.ac.il
تمرکز تحقیقات بخش مطالعات عربی ـ اسلامی این دانشگاه و دانشکده زبان عربی، بر مسائل مربوط به ایران به عنوان مدل عینی حکومت شیعه است. در این دانشگاه مجله «مریا» در حوزه مذهب، فلسفه، کلام و عرفان منتشر می شود. از جمله طرح های مطالعاتی این دانشگاه عبارتند از: انتخابات سال 2000م (2 خرداد 1376) ایران؛ انتقال نظام سیاسی ایران به سمت مدلی جدید؛ تلاش برای ایجاد دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران؛ ارزیابی نیروهای مسلح و نظامی جمهوری اسلامی ایران؛ مطالعه بر عکس العمل ایران نسبت به تحریم اقتصادی؛ ایران حل معما(نیکی کدی).
4. #دانشگاه_هاروارد (آمریکا)
www.harvard.edu
تمرکز این دانشگاه بر حقوق اسلامی در عصر معاصر است که با افتتاح برنامه «مطالعات حقوق اسلامی» در دانشکده حقوق این دانشگاه از سال 1991م به صورت جدی پیگیری می شود. دروس این دانشگاه نیز عمدتاً درباره نظام قضایی و حقوقی اسلام بوده و سمینارهای آن نیز اکثراً حول موضوعات حقوق اسلامی است؛ ولی به تأثیر از وقایع 11سپتامبر همایش هایی مرتبط با آن برگزار کرده اند. در این دانشگاه در باره «مفهوم سلطان عادل در جامعه چند حزبی دینی» مناظراتی میان دکتر عبدالکریم سروش و دکتر محسن کدیور در سال 2001م برگزار شد.
5. #دانشگاه_پرینستون (آمریکا)
www.princeton.edu
هدف بخش مطالعات اسلامی این دانشگاه توسعه و پیشرفت مطالعات در حوزه عقاید و آداب اسلامی با تأکید بر تاریخ و فرهنگ خاورمیانه است. برخی از مواد درسی این دانشگاه عبارتند از: شیعه در دوران میانه، درآمدی بر اسلام، زیارت و سفر به اماکن مقدس اسلام،. ...
از کتاب های الکترونیکی درباره خاورمیانه و اسلام این دانشگاه می توان به «دشمن در آینه بنیادگرایی اسلامی و محدوده های عقل گرایی مدرن» نوشته «ایبان» اشاره کرد.
6. #دانشگاه_کالیفرنیا (UCLA آمریکا)
www.ucla.edu
«مرکز مطالعات خاور نزدیک گوستاو وون گرانبوم» این دانشگاه به مطالعات اسلامی و بررسی مسائل مختلف فرهنگی ـ اجتماعی خاورمیانه مشغول است. اولین پایگاه اطلاعاتی خاورمیانه در این دانشگاه با عنوان MEORO جهت دستیابی به منابع و اطلاعات در رابطه با خاورمیانه فعال است.
عناوین بعضی از دروس کارشناسی ارشد و دکتری عبارتند از: متون اسلامی، مشکلات موجود در هنر اسلامی، بررسی خاورمیانه، نهادهای نخستین اسلامی، مردم و حکومت در خاورمیانه، و مقدمه ای بر اسلام.
از پژوهش های انجام شده در این مرکز می توان به این موارد اشاره کرد: «مطالعات اسلامی و آینده اسلام» (فضل الرحمن) و «تصوف و شهادت» (آنه ماری شیمل).
7. #دانشگاه_ییل (آمریکا)
www.yale.edu
این دانشگاه در زمینه مطالعات اسلامی در مقطع دکتری پذیرش دارد. برخی از مواد درسی آن عبارتند از: شیعیان کلاسیک، توسعه افکار شیعی، جهاد و بنیادگرایی اسلامی (با تمرکز بر ایران، لبنان و مصر)، ساختار ایران مدرن.
از موضوعات و پروژه های تحقیقی مرتبط با تشیع در این دانشگاه می توان به این موارد اشاره کرد: درآمدی بر تشیع (تاریخ و دکترین شیعیان دوازده امامی)، ریشه های انقلاب (تاریخ تشریحی ایران مدرن)، اسلام تندرو، اسلام و انقلاب در خاور میانه. در سایت دانشگاه مقالات متعددی در مورد شیعه موجود است.
مجله معارف، مهر و آبانماه سال ۱۳۹۱ ، شماره ۹۴
♨️ دستخط مقام معظم رهبری حفظهالله برای دوست دیرین خود حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا دهشت رحمهاللهعلیه در ابتدای کتاب "ادعانامهای علیه تمدن غرب و دورنمائی از رسالت اسلام" (ترجمه کتاب سید قطب)🔻
✍️به برادر فاضل گرامی حضرت شیخ محمدرضا دهشت اعلی الله قدره وافاضل بره (که خداوند متعال شأن او و برترین کارهای نیک او را بلندمرتبه گرداند) تقدیم میگردد. ۱۳۵۱/۳/۲۳ اول جمادی الاولی ۱۳۹۲
#کتابخانه_تخصصی_استاد_دهشت #خاطره_بازی #محتوای_تولیدی
#دستخط
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
🔸 تحریر جدیدی از : ترجمه گزارش گونه کتاب « منیة المرید فی آداب المفید و المستفید »
📘 کتاب آداب تعلیم و تعلم در اسلام
✅نکته مثبت کتاب : تجدید نظر و اضافات و استخراج منابع
📍فهرست کتاب (۷۷۲ صفحه) در ۴ باب
۱ - آداب و وظایف معلم و شاگرد
۲ - آداب فتوی و مفتی و مستفتی
۳ - آداب مناظره و شرایط و آفات آن
۴ - آداب و آئین نگارش و نگاهداری کتاب
خاتمه کتاب
تتمه کتاب
پیوست ترجمه
#کتاب_شناسی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
منیة المرید فی آداب المفید و المستفید)شهید ثانی(.pdf
3.42M
🔹 فهرست تفصیلی کتاب فوق
❌ به زودی نقشه ذهنی مطالب کلی کتاب به صورت پی دی اف ارسال خواهد شد.......
📍ترجیحا با برنامه Adobe Acrobat اجرا شود.
با تشکر از برادر ارحمی
#محتوای_تولیدی #کتاب_شناسی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علیبنابیطالب_علیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
ضمیر.pdf
660.4K
نقشه جامع انواع ضمیر
با تشکر از برادر احمدی
#محتوای_تولیدی #صرف #ادب_عربی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علیبنابیطالب_علیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
هدایت شده از کتابخانه مجازی بیت الحسن علیه السلام
35.اساورمن ذهب دراحوال حضرت زینب علیهاالسلام.pdf
7.22M
📗اَساوِر مِن ذَهب در احوال حضرت زینب علیها السلام
📝مولف:شیخ مهدی نجفی اصفهانی
🔹توضیح:
در این اثر مولف محترم به احوالات حضرت زینب علیها السلام از جمله: نسب،سن،اولاد،فصاحت،حلم،علم و احوالات ایشان در روز تاسوعا و عاشورا و کوفه و شام و در نهایت مدح ایشان توسط ائمه علیهم السلام پرداخته است.
#حضرت_زینب_علیها_السلام
کتابخانه مجازی 👈
@Ketabkhaneh118
📚۳۵
کارگاه بسترها و ظرفیتهای تحقیق و پژوهش در دانش فقه
در این کارگاه ابتدا مسئله درون دانشی و برون دانشی مطرح گردید و سپس درباره چگونگی تحقیق در رابطه با "مدعیات فقهی"، "مستندات فقهی" و "فقه فتوایی" نکاتی ارایه شد.
مشروح جلسه انشاءالله در ادامه خواهد آمد.
#محتوای_تولیدی #کارگاه_ازایده_تامحتوا
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علیبنابیطالب_علیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
♦️ قاعده ۴و۵ اعلال؛ تلفیق یا جدایی
(بررسی ایده تلفیق قاعده ۴ با قاعده ۵ اعلال)
👈 در کتاب صرف ساده قاعده ۴ و ۵ اعلال به صورت جدا از هم آمده است، اما سجاد گلدوست بر این باور است که میتوان قاعده ۴ و ۵ اعلال را با هم تلفیق نمود، بدون اینکه تفاوتی در نتیجه بوجود آید.
✅ در این تحقیق با پیمایش تمام موارد قاعده ۴ و ۵ اعلال، گستره قاعده جدید در چهار محور مورد ارزیابی قرار گرفته است.
👇 قاعده جدید و چگونگی راستیآزمایی آنرا در مطلب بعدی بخوانید.
#محتوای_تولیدی #ادبیات #صرف
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علیبنابیطالب_علیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
♦️ قاعده ۴و۵ اعلال؛ تلفیق یا جدایی
(بررسی ایده تلفیق قاعده ۴ با قاعده ۵ اعلال)
👈 در کتاب صرف ساده قاعده ۴ و ۵ اعلال به صورت جدا از هم آمده است، اما سجاد گلدوست بر این باور است که میتوان قاعده ۴ و ۵ اعلال را با هم تلفیق نمود، بدون اینکه تفاوتی در نتیجه بوجود آید.
✅ در این تحقیق با پیمایش تمام موارد قاعده ۴ و ۵ اعلال، گستره قاعده جدید در چهار محور مورد ارزیابی قرار گرفته است.
✍️ قاعده 4 اعلال: واو ساکن ما قبل مکسور، قلب به یاء میشود، مانند: مِوزان ⬅️ میزان
قاعده 5 اعلال: واو در صورتی که لامالفعل و ما قبل آن مکسور باشد قلب به یاء میشود، مانند: رَضِوَ ⬅️ رضِیَ
🔸 طرح ایده:
با یک قید عدمی برای واو ما قبل مکسور -اینکه فاءالفعل و عینالفعل متحرک نباشد- میتوان این دو قاعده را با هم تلفیق نمود و با قاعدهای واحد، به همان نتایج دست یافت.
🔹 قاعده جدید:
✅ واو ماقبل مکسور به شرط اینکه فاءالفعل و عینالفعل متحرک نباشد، قلب به یاء میشود.
👇 در ادامه با بررسی گستره قاعده جدید، به لحاظهای مختلف، قاعده فوق را مورد راستی آزمایی قرار میدهیم.
1️⃣ گستره قاعده به لحاظ محل قرار گرفتِ "واو"، حرکت "واو" و حرکت حرف ماقبل "واو":
1. "واو"، فاءالفعل و ساکن باشد و ماقبل آن مکسور باشد، مانند: اِوعاد ⬅️ ایعاد
2. "واو"، عینالفعل و ساکن باشد و ماقبل آن مکسور باشد، مانند: قِول ⬅️ قیل
3. "واو"، لامالفعل و ساکن باشد و ماقبل آن مکسور باشد، مانند: دُعِون ⬅️ دعِین
4. "واو"، لامالفعل و متحرک باشد و ماقبل آن مکسور باشد، مانند: اُعطِوَ ⬅️ اعطِیَ
2️⃣ گستره قاعده به لحاظ حرف قبل از "واو" و حرف بعد از "واو":
فرقی ندارد که حرف قبل و حرف بعد از "واو"، چه حرفی باشد، مانند: اِوعَاد ⬅️ ایعاد اِنقِوَاد ⬅️ انقِیاد
3️⃣ گستره قاعده به لحاظ حرکت حرف مابعد "واو":
در قاعده تفاوتی نمیکند که حرکت حرف ما بعد "واو" چه حرکتی باشد، مانند: مِوعَاد ⬅️ میعَاد یُقِولُ ⬅️ یقِیلُ
4️⃣ گستره قاعده به لحاظ اصلی یا زائد بودن "واو":
واو میتواند هم اصلی و هم زائد باشد، البته مثالی برای زائده بودن آن یافت نشد.
😉 مثالهای بیشتر:
دُعِونَ دُعِینَ مِوزَان مِیزَان اعطِو اعطِی
اِورَان اِیرَان اِوعَاد اِیعَاد مِولاد مِیلاد
داعِو داعِی یُدعِو یُدعِی یُدعِوَان یُدعِیَان داعِوٌ داعِىٌ
صِوغه صِیغه دُعِون دُعِین قِول قِیل
خِوف خِیف
دُعِوَ دُعِیَ
#محتوای_تولیدی #ادبیات #صرف
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علیبنابیطالب_علیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
🚌 بازدید دو ساعته اساتید و طلاب محترم مدرسه علمیه علیبنابی طالب علیهالسلام از شرکت دانش بنیان احیا درمان پیشرفته (اولین تولیدکننده ونتیلاتور مراقبتهای ویژه و ماشینهای بیهوشی در ایران)
✅ مقام معظم رهبری مدظلهالعالی: عالم دینی میتواند کار بکند؛ میتواند روشنگری کند... نشان دادن مراکز علمی به دیگران و بازدید از مراکز علمی کار بزرگی است، به حرکت درمیآورد و با برکت است. (در دیدار مردم آذربایجان شرقی با معظمله ۱۴۰۱/۱۱/۲۶)
اطلاعات این شرکت دانشبنیان و تصایر تکمیلی را در ادامه ببینید🔻
(به دلیل حفاظت اطلاعات شرکت، تصاویر بازدید از کارگاهها و خطوط تولید، قابل انتشار نیست)
#محتوای_تولیدی #بازدید #دهه_فجر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علیبنابیطالب_علیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹معرفی شرکت مهندسی پزشکی احیا درمان پیشرفته که مورد بازدید اساتید و طلاب محترم مدرسه علمیه علیبنابی طالب علیهالسلام قرار گرفت:
♦️ این شرکت اولین تولید کننده دستگاههای ونتیلاتور مراقبت ویژه و دستگاههای ماشین بیهوشی، تنها تولید کننده دستگاههای ونتیلاتور مراقبت ویژه و همچنین تولید کننده دستگاه CT Scan در ایران می باشد.
🔹 این شرکت در ابتدا اقدام به واردات و ارائه خدمات پس از فروش دستگاه ونتیلاتور مراقبت ویژه و دستگاه ماشین بیهوشی از یک کمپانی اروپایی در ایران نمود و بعد از آن با توجه به کسب تجربه و انتقال دانش فنی و تکنولوژی تولید محصولات مذکور در ایران موفق به تولید مستقل در محل کارخانه خود در شهرک صنعتی توس گردید و در اقدام بعدی موفق به دریافت پروانه تولید مستقل و همچنین مجوز دانش بنیان برای دستگاه ونتیلاتور مراقبت ویژه خود شد.
✅ این شرکت ضمن دریافت تاییدیه از مراجع داخلی و همچنین متخصصین کمپانی اروپایی در خصوص کیفیت مطلوب و مناسب تولیدات خود موفق به کسب استاندارد بین المللی CE اروپا برای سه محصول خود شد.
🔸 شرکت احیا درمان پیشرفته با دارا بودن سابقه 12 ساله در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و آشنایی با چالش های موثر در زمینه تولید، فروش، ارائه خدمات پس از فروش و نیز صادرات گام بعدی خود را در مسیر تولید دستگاه CT Scan برداشته و با بهره گیری از دانش فنی مناسب و متخصصین مجرب خود و همچنین سابقه ای خوش نام در زمینه ارائه خدمات پس از فروش دستگاه های CT Scan، اقدام به انتقال تکنولوژی تولید این دستگاه از کمپانی Neusoft نموده و موفق به دریافت پروانه مونتاژ این محصول در ایران گردید.
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹معرفی کتاب جهاد تبیین
این کتاب در پنج فصل با عناوین و موضوعات زیر تدوین شده است:
🔸فصل اول: #کلیات؛ به #تعریف جهاد و جهاد تبیین و همچنین #فواید و #آثار تبیین و مطالبی از این دست، پرداخته است.
🔸فصل دوم: #الزامات جهاد تبیین؛ به #سیاستها و #بایدها و #نبایدهای این فریضه اختصاص دارد.
🔸فصل سوم: #روشها و #انحاء؛ مربوط به برخی از روشهایی است که در بیانات رهبر انقلاب، به آن اشاره شده است.
🔸فصل چهارم: #موضوعات_نیازمند تبیین؛ در بیانات رهبر، موضوعاتی مورد مطالبه قرار گرفته است که مجاهدان این عرصه لازم است تبیین این موضوعات را در #اولویّت قرار دهند و در این فصل به بیش از سی مورد از این موارد، پرداخته شده است.
🔸فصل پنجم: #وظایف_اقشار_خاص؛ به وظایف اقشار و نهادهای مختلف در این زمینه اختصاص یافته است.
📖بخشی از کتاب جهاد تبیین
در قبال این حرکت گمراهکنندهای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تاثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتن افکار و رهاکردن اذهان مردم و بهخصوص جوانها، «جهاد تبیین» خنثیکنندهٔ این توطئهٔ دشمن و این حرکت دشمن است.
هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی💡، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید… و میتوانید در این زمینه بهمعنای واقعی کلمه جهاد کنید.
#جهاد_تبیین
#نقشه_ذهنی
#معرفی_کتاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علیبنابیطالب_علیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
بسم الله الرحمن الرحیم
🔹معرفی کتاب حوزه و روحانیت در نگاه رهبری
📍کتاب بر اساس #شصت_کلیدواژه مرتبط با موضوع حوزه و روحانیت، در هشت بخش تدوین شده است :
1️⃣ «کلیات»
2️⃣ «مدیریت و تشکیلات»
3️⃣ «منابع انسانی و مالی»
4️⃣ «حوزه و نظام اسلامی»
5️⃣ «تهذیب و تربیت»
6️⃣ «تبلیغ و اطلاعرسانی»
7️⃣ «پژوهش»
8️⃣ «آموزش»
#نکته : هر بخش نیز، به سه فصل تقسیم شده
است :
1️⃣ «نگرشهای بنیادین»
2️⃣ «توصیف وضعیت»
3️⃣ «توصیهها»
▪️انتشار کننده کتاب
کتاب «حوزه و روحانیت در نگاه رهبری (بیانات مقام معظم رهبری از سال 1368 تا 1388) از سوی دبیرخانه شورای عالی حوزههای علمیه منتشر شد. کتاب «حوزه و روحانیت در نگاه رهبری»، شامل #بیانات، #پیامها و #نامههای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) از سال 1368 تا سال 1388 درباره مسائل حوزه و روحانیت است که به صورت موضوعی، دستهبندی و تدوین شده است.
#جهاد_تبیین
#هدف_دوم
#حوزه_و_روحانیت
#معرفی_کتاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#پژوهش_مدرسه_علیبنابیطالب_علیهالسلام
╔═🦋🌸════╗
@pajohesh110
╚════🌼🦋
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#گزارش_تصویری
#خبر_پژوهشی
#نمایشگاه_پژوهشی
✅بازدید رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه علمیه خراسان در حاشیه دیدار با مدیر حوزه علمیه خراسان
حجت الاسلام و المسلمین خیاط در این دیدار در خصوص پژوهش؛ توجه در حل مسائل با تکیه بر گروه های پژوهشی در این حوزه را از جمله فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد که در کنار سایر فعالیت های پژوهشی و علمی مد نظر بوده است.
💎حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و اعضای این کمیسیون بعداز جلسه دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان بازدید کردند
🔶در این نمایشگاه که به همت اداره زیرساخت های پژوهشی حوزه علمیه خراسان دایر شده بود بیش از 60 عنوان اثر علمی پژوهشی در معرض دید مهمانان محترم حوزه علمیه خراسان گذاشته شد.
هادی حصاری مدیر پژوهش و توسعه علمی و همچنین مدیر انتشارات حوزه علمیه خراسان این آثار را به بازدیدکنندگان معرفی نموده و به بخشی از فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه خراسان اشاره کردند.
♻️گفتنی است تمامی این آثار به همت مدیریت پژوهش و توسعه علمی و توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان از سال 96 تاکنون به زیور طبع آراسته شده که شامل تقریرات دروس اساتید دروس خارج، آثار فاخر و کاربردی پژوهشگران و گروه های پژوهشی حوزه علمیه خراسان می باشد.
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh
هدایت شده از پژوهش حوزه علمیه خراسان
#گزارش_تصویری
#همایش_علامه_مصباح_یزدی(ره)
🔶نشست هماهنگی دبیر اجرایی همایش ملی علامه مصباح یزدی (ره) با مسئولان پژوهش برادر و خواهر مدارس علمیه مشهد
🔶موضوع نشست: هماهنگی حضور باشکوه طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان در همایش
✳️این نشست از سلسله نشست های هماهنگی و ستادی همایش ملی علامه مصباح یزدی (ره) می باشد که در روز شنبه 7 اسفند ماه ۱۴۰۱ در محل سالن شیخ طوسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
💢همایش ملی علامه مصباح یزدی (ره) 11 اسفندماه از ساعت 8:30 در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
•┈┈••••🌟📚🌟•••┈┈•
🌐پژوهش
eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🌐 @howzehpajohesh