eitaa logo
بنیاد غدیر قزوین
1.9هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
825 ویدیو
134 فایل
💠کانال بنیادغدیرقزوین ویژه اطلاع رسانی ⁦✍️⁩ #کلاس_های_نهج_البلاغه ⁦✍️⁩ #آموزش ⁦✍️⁩ #مسابقات_با_جوایز_نفیس ⁦✍️⁩ #اخبار_غدیری_و_بازتاب_خبری به دوستداران خدمت به مکتب اهل بیت(ع) ارتباط با ادمین و مسئول تبادل و تبلیغات https://eitaa.com/Hosein7174
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🔷ادامه خطبه ۱ [و من خطبة له عليه‌السلام يذكر فيها ابتداء خلق السماء و الأرض و خلق آدم] : وَ مَنْ جَهِلَهُ فَقَدْ أَشَارَ إِلَيْهِ وَ مَنْ أَشَارَ إِلَيْهِ فَقَدْ حَدَّهُ وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّهُ و كسى كه خدا را نشناسد به سوى او اشاره مى‌كند و هر كس به سوى خدا اشاره كند، او را محدود كرده، به شمارش آورده. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🔶شرح: ‮در ادامۀ اين سخن و تكميل آن مى‌فرمايد: «كسى كه خدا را نشناسد به او اشاره مى‌كند و هر كس به سوى او اشاره كند او را محدود شمرده و هر كس او را محدود بداند او را به شمارش در آورده است و در وادى شرك سرگردان شده است». در اينكه منظور از «اشاره به سوى خدا» در اين جا چيست دو احتمال وجود دارد: نخست اين كه منظور اشارۀ عقلى باشد و ديگر اين كه هم اشارۀ عقلى را شامل بشود و هم اشارۀ حسّى را. توضيح اينكه هنگامى كه انسان خدا را با آن حقيقت نامحدود و بيكران و نامتناهيش نشناسد، در ذهن خود مفهوم محدود خاصّى براى وى در نظر مى‌گيرد و به تعبير ديگر با اشارۀ عقلى به او اشاره مى‌كند، در اين حالت طبعا او را محدود دانسته چرا كه نامحدود و نامتناهى براى انسانى كه خود محدود و متناهى است قابل درك و تصوّر نيست. انسان چيزى را درك مى‌كند كه به آن احاطه پيدا كند و در فكر محدود او بگنجد و چنين چيزى حتما موجود محدودى است. در اين حال خداوند در رديف معدودات و اشياء قابل شمارش قرار مى‌گيرد، زيرا لازمۀ محدود بودن، امكان تصوّر موجود ديگرى در جايى ديگر، همانند اوست. تنها نامحدود از جميع جهات است كه دوّمى ندارد و در عدد و شمارش نمى‌گنجد. به اين ترتيب «مولى الموحّدين» حقيقت توحيد را در اين عبارت كوتاه و به تمام معنا منطقى، منعكس ساخته و خداوند را برتر از خيال و قياس و گمان و وهم معرفى نموده است. اين همان چيزى است كه با تعبير زيباى ديگرى در كلام امام باقر (ع) آمده است كه مى‌فرمايد: «كلّ‌ ما ميّزتموه بأوهامكم فى ادقّ‌ معانيه مخلوق مصنوع مثلكم مردود اليكم، هر چيزى را كه در وهم و گمان و فكر خود تصوّر كنيد هر قدر دقيق و ظريف باشد مخلوق شماست و به شما باز مى‌گردد (و ساخته و پرداختۀ خود شما و هماهنگ با وجود شماست و خدا برتر از آن است كه هماهنگ مخلوقى باشد)» 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🍂🍂🍂🍂🍂 https://eitaa.com/qa_alghadir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای عهد .mp3
1.22M
خدایا، پروردگار فرشتگان مقرّب و پیامبران و رسولان؛ عهد و پیمان و بیعت با مولایم را در امروز تجدید می‌کنم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥☝🏽قرار نیست پاسخ انتخاب بد مردم را رهبری بدهند! 🔥بنی صدر ملعون را هم خود مردم انتخاب کردند و دود آن به چشم همه مردم رفت و هشت سال جنگ برما تحمیل و صدها میلیارد دلار به مردم خسارت وارد شد . 🎬 ‏استاد ماندگاری ✋🏽 صلی الله علیک یا مولا علی جان •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• ✅ کانال تولید محصولات علوی @tolidemohtawayghadir •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌
سخنرانی آیت الله وحید خراسانی (نوزدهم دی).mp3
55.05M
🚩🎤 آیت‌الله وحید خراسانی در نوزده دی 1356 دراعتراض به توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی و اشاره به توطئه کشف حجاب پهلوی 👌 خلاصه نکاتی که ایشان در این سخنرانی به آن اشاره می‌کنند : ♨️ - پهلوی از کشف حجاب فراتر رفته و آن را ارتقاء بشریت می‌نامد ♨️ - نتیجه فحشا و کشف حجاب چیزی جز توهین به مقدسات و نور الهی نمی‌شود . ☀️-تشبیه امام خمینی به نور الله و اینکه نور خدا با افواه این و آن خاموش نخواهد شد . ☝️- وظیفه مردم حفظ احکام خداست. ✋🏽 صلی الله علیک یا مولا علی جان •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• ✅ کانال تولید محصولات علوی @tolidemohtawayghadir •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 -مبارک-رجب ✌🏼ماه برگشتن به امیرالمومنین(ع) است 📙🎤آیت الله میرباقری ╭━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╮ ✅ کانال تولید محصولات علوی @tolidemohtawayghadir ╰━═━⊰🍃🌸🍃⊱━═━╯
🪐زيانكار حقيقى ▫️من حاسب نفسه رَبح، و من غفل عنها خَسر. 🟤كسى كه از نفس خود حساب بكشد، سود برد و هر كه از آن غافل ماند، زيان كند. 📚 ❇️کانال خبرگزاری قزوین 👇🏻 🆔 @Basij_qazvin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و از حضرت امام صادق عليه السّلام در پاسخ به سؤال كسى كه از شيوه و شگرد حضرت مهدى(عجّل اللّه فرجه الشريف) پرسيد، آمده است: همان برنامه‌اى كه پيغمبر اكرم(صلّى اللّه عليه و آله) پيش گرفت حضرت قائم(عليه السّلام) انجام خواهد داد، بنيادهاى پيشين را منهدم و ويران مى‌سازد چنان‌كه رسول گرامى(صلّى الله‌ عليه و آله) نظام جاهليت را ريشه‌كن كرد و اسلام را از نو آغاز نمود. غیبت نعمانی: ص ۱۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تمامی کلاسهای کانون و دیگر کانون‌های عجل الله تعالی فرجه الشریف با هدیه 🎁 پنج شاخه 🌺 صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم 🤲🤲 عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب کبری سلام الله علیها 🤲🤲
مفاهیم قرآن در کانون خیابان غیاث آباد ان شاءالله برگزار میشه لطفا متقاضیان هر چه به آیدی پیام بدن جهت تکمیل @mahjor658
مهدویت در کانون خیابان غیاث آباد در برگزاری لطفا متقاضیان هر چه به آیدی پیام بدن جهت تکمیل @Salam2110
حفظ موضوعی آیات قرآن کریم در کانون خیابان غیاث آباد ان شاءالله برگزار میشه لطفا متقاضیان هر چه به شماره درج شده پیام بدن جهت تکمیل ۰۹۱۰۹۵۸۰۸۶۶ رضوانی
حفظ قرآن کریم خواهران در کانون خیابان غیاث آباد ان شاءالله برگزار میشه لطفا متقاضیان هر چه به شماره ۰۹۱۰۹۵۸۰۸۶۶ رضوانی پیام بدن جهت تکمیل
👆👆👆📣📣مهم📣📣مهم📣📣📣 به پیام های بالا دقت بفرمایید
هدایت شده از هیات انصارالصلاة
🔸الهی و ربی من لی غیرک🔸 ♦️زمزمه دعای پرفیض کمیل♦️ 🎙سخنران:حجت السلام محمد کیال ها پنجشنبه : 20دی ماه 🕰️ ساعت :19:30 🕌آستان مقدس امامزاده اسماعیل @yarannamaz
✍باسلام در نظر داریم در این ایام و بخصوص در اعیاد شعبانیه یکسری کتاب برای کودکان تهیه کنیم در جشن های این ایام هدیه بدهیم 🔸کتابهای داستان زندگی امام علی و امام سجاد و امام زمان علیهم السلام 🔹و کتاب‌های داستان با محتوای ادعیه صحیفه سجادیه خواستید شما می توانید در تهیه و ثواب این کار شریک باشید شماره کارت
6104337827518190
به نام زینب سیاهکالی مرادی (بزنی روی شماره کارت کپی میشه) لطفا حتما فیش واریز بفرستید و مشخص کنید طرح خرید کتاب هست. پ.ن پیشنهاد به کسانی که کار فرهنگی می کنند هدیه واقعا مناسبی برای بچه ها هم زیبا و هم معرفتی است. ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولاجان[روحی لک الفداء] بی‌روی تو ای گل، نبود خارتر از من در داغ غمت نیست، گرفتارتر از من گفتند، تو بر عبد خطا کار دهی راه امروز کسی نیست خطاکارتر از من جانم به لب آمد، بگشا دیده که نبود بی‌ نرگس بیمار تو، بیمارتر از من گیرم که همه خلق جهان، یار شوندم بی‌تو ،نبود بی‌کس و بی‌یارتر از من در هجر تو دانی، که من و دل به چه حالیم من زارترم از دل و دل زارتر از من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از دین پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 با نزدیکی ۱۲ رجب، سالروز مرگ معاویه، مطالبی که تا کنون پیرامون وی منتشر کردیم، در این پست تجمیع شد. 💠 با این مطالب می‌توانید، در بیان گوشه ای از مظلومیت مولایمان امیرالمومنین(ع)، سهیم باشید. 🔺لعن معاویه توسط علامه طباطبایی: https://eitaa.com/dinpajouhi/176 🔺بت پرستی و بت فروشی معاویه: https://eitaa.com/dinpajouhi/177 🔺مداومت امیرالمومنین(ع) به لعن معاویه: https://eitaa.com/dinpajouhi/178 🔺لعن معاویه توسط پیامبر(ص): https://eitaa.com/dinpajouhi/179 🔺لعن معاویه توسط حضرت ولیّ‌عصر(عج): https://eitaa.com/dinpajouhi/180 🔺شراب‌خواری معاویه: https://eitaa.com/dinpajouhi/181 🔺حاجت‌روایی با لعن معاویه: https://eitaa.com/dinpajouhi/183 🔺دستور پیامبر(ص) به قتل معاویه: https://eitaa.com/dinpajouhi/184 🔺توصیه معاویه به مغیره: https://eitaa.com/dinpajouhi/185 🔺نام‌گذاری اهلسنت توسط معاویه: https://eitaa.com/dinpajouhi/187 🔺جنایات معاویه در کلام علامه امینی: https://eitaa.com/dinpajouhi/188 ⭕️ این لیست به‌روزرسانی خواهد شد. https://eitaa.com/dinpajouhi
هدایت شده از دین پژوهی
🔥 شجاعت معاویه ‼️ 🔹 ابن قتیبه دینوری عالم اهل تسنن می‌نویسد: روزی عمرو عاص، معاویه را دید که می‌خندد به او گفت: ای امیرالمؤمنین به چه می‌خندی؟ 🔹معاویه گفت: یاد کار تو در برابر ابن ابی طالب (علیهما السلام) افتادم که عورت خود را عریان ساختی!! به خدا قسم، او بسیار منان و کریم بود که تو را به قتل نرساند. 🔹پس عمرو عاص گفت: به خدا قسم من در کنارت بودم هنگامی که تو را به مبارزه فراخواند، پس رنگت پرید و چیزی ازت سر زد که کراهت دارم بگویم: «خودت را خراب کردی»‼️ پس به خودت بخند یا این حرفها را رها کن. 📚 عیون‌الاخبار، ج ۱، ص ۱۶۹ 🔺این تازه حال معاویه موقع به مبارزه بوده، نه خود مبارزه! اگر با حضرت اسدالله در میدان روبه رو می‌شد، حالش چی بود؟ https://eitaa.com/dinpajouhi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🔷ادامه خطبه ۱ [و من خطبة له عليه‌السلام يذكر فيها ابتداء خلق السماء و الأرض و خلق آدم] : وَ مَنْ قَالَ فِيمَ فَقَدْ ضَمَّنَهُ وَ مَنْ قَالَ عَلاَ مَ فَقَدْ أَخْلَى مِنْهُ و آن كس كه بگويد «خدا در چيست‌؟» او را در چيز ديگرى پنداشته است، و كسى كه بپرسد «خدا بر روى چه چيزى قرار دارد؟» به تحقيق جايى را خالى از او در نظر گرفته است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🔶شرح: ‮امام (ع) در اين بخش از خطبه، انگشت روى نقاط بسيار حسّاس و دقيق و ظريفى از مباحث توحيدى گذاشته و در عباراتى كوتاه و پر معنى پنج نكته را بيان مى‌فرمايد: نخست نامحدود بودن ذات پاكش از نظر مكان - و يا به تعبيرى ديگر برتر از مكان بودنش - را بيان مى‌كند، مى‌فرمايد: «كسانى كه سؤال كنند و بگويند خدا در چيست او را در ضمن موجودات پنداشته‌اند» . زيرا واژۀ «فى» (و معادل فارسى آن «در») در جايى به كار مى‌رود كه موجودى ظرف وجود ديگرى شود و بر آن احاطه داشته باشد، مانند بودن انسان در خانه، يا گل در باغ و يا حتّى گلاب در لا به لاى ذرّات گلبرگها و نتيجۀ آن محدود بودن ذات اوست و همان گونه كه در بالا نيز اشاره شد، تمام دلايل توحيد نشان مى‌دهد كه ذات او نامحدود از هر جهت است. ‮همچنين اگر كسى سؤال كند كه خدا بر چه چيز قرار دارد؟ (بر عرش، بر كرسى، بر فراز آسمانها) او نيز خدا را محدود شمرده، چرا كه مناطق ديگر را از او خالى پنداشته است. لازمۀ اين سخن نيز محدوديّت ذات پاك اوست كه با واجب الوجود بودن سازگار نيست و بنا بر اين تمام كسانى كه او را بر فراز عرش يا در آسمانها و يا در هر جاى ديگر مى‌پندارند، موحّد خالص نيستند و در واقع پرستش مخلوقى مى‌كنند كه با فكر خود ساخته و نام «اللّه» بر او نهاده‌اند. (خواه در جرگۀ عوام باشند يا در لباس و سكوت خواصّ‌). گاه بعضى از ناآگاهان چنين پنداشته‌اند كه آيۀ شريفۀ «اَلرَّحْمٰنُ‌ عَلَى اَلْعَرْشِ‌ اِسْتَوىٰ‌» دليل بر جسمانيّت خداوند و قرار گرفتن او بر عرش است، در حالى كه جملۀ «استوى» به معناى سلطه بر چيزى مى‌باشد و تنها به معناى سوار شدن و نشستن بر چيزى نيست و اصولا تعبير «استوى على العرش، بر تخت سلطنت قرار گرفت» در مقابل «ثلّ‌ عرشه، تختش فرو ريخت» كنايۀ معروفى است كه در موارد رسيدن به قدرت و يا كناره‌گيرى از قدرت به كار مى‌رود نه اين كه به معناى شكستن تخت سلطنت يا نشستن بر آن بوده باشد. بنا بر اين «استوى على العرش» به معناى استقرار حكومت و حاكميّت خداوند بر عرش است. به هر حال بسيار كودكانه است كه اگر كسانى بخواهند از اين تعبير، توهّم جسميّت خداوند را داشته باشند. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🍂🍂🍂🍂🍂 https://eitaa.com/qa_alghadir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا