eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
677 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
توصیه برای عزاداری امسال.mp3
1.71M
🎵 🔸 امسال باید با سال های دیگه فرق داشته باشه!! پیشنهادی برای تمییز هیئت های انقلابی با غیر انقلابی 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستهجن‌تر از این بیت احمقانه که "آقا مرا به همان زنی که پشت دسته‌های عزا می‌رود، ببخش"، کار مداحیه که بی توجه به عواقب این ذوقیات آن را در رسانه ملی منتشر میکنه؛ و امان از رسانه ملی! وقتی بدون داشتن مبنا تریبون‌دار بشی، به اسم ، بسترساز اباحی‌گری یه عده جوان دنبال‌کننده‌ت میشی. 🆔️ @rajaaei_ir
🔹سخنی با اساتید و فضلای روانشناس حوزوی (بخش اول)🔹 ✅ محمد عالم‌زاده نوری ✅ دانش روانشناسی موجود در فضایی گسسته از اندیشه‌های اسلامی و مبتنی بر مبانی و اصولی غیر الهی پدید آمده است؛ این دانش البته مطالب مفید و آموزه‌های حقی دارد که برای جامعه ما قابل استفاده است؛ یعنی تا زمانی که با روش متقن و قابل قبولی نتوانسته‌ایم دانش روانشناسی اسلامی را متکی بر مبانی الهی و اصول و قواعد دینی ارائه و جایگزین نماییم، لازم است از این دانش به قدر ضرورت و کفایت و با هوشمندی کامل استفاده نموده و در مسیر بزرگ تمدن‌سازی اسلامی از آن بهره بگیریم. از سوی دیگر در همین دانش گسترده و به‌ظاهر کارآمد، رویکردهای باطل و آموزه‌های نادرستی وجود دارد که با بنیاد تفکر دینی و مبانی معرفتی اسلامی ناسازگار است یا دست کم آنها را تضعیف می‌کند و بایستی عالمانه و هوشمندانه از آن تبری جست و فاصله گرفت. توجه داریم که باطل به شکل مطلق، جذابیت و قابلیت عرضه ندارد. همچنین باطل به ذات خود از بین رفتنی و مردنی است و نمی‌تواند باقی بماند (ان الباطل کان زهوقا)، بنابراین کسانی که حرف نابجا و باطلی را طرح می‌کنند برای ماندگاری سخن خود و اثرگذاری بر دیگران مجبورند آن را با سخن حقی بیامیزند: أَلَا إِنَّ الْحَقَّ لَوْ خَلَصَ لَمْ يَكُنْ فِيهِ اخْتِلَافٌ وَ إِنَّ الْبَاطِلَ لَوْ خَلَصَ لَمْ يَخْفَ عَلَى ذِي حِجًى وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَيُحْسَبَانِ مَعاً فَهُنَالِكَ اسْتَوْلَى الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ در دانش روانشناسی غربی نیز گرچه برخی دانشمندان قصد ارائه باطل و آمیختن آن با حق و انتشار آن در جوامع را نداشته‌اند، اما نظریات خود را در دل جریان باطل و بر مبنای باطلی بنا نهاده‌اند که چنین اقتضایی دارد. ✅ ما حوزویان کاری که حوزویان و عالمان دین در این موضع باید انجام دهند این است که همه وسع خود را در فحص عالمانه و فقیهانه از حق و باطل در آموزه‌های این دانش به‌کارگیرند و انحراف و تباهی را نشان دهند تا مشمول لعنت خدا نگردند: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِي أُمَّتِي فَلْيُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ. این حدیث خطاب به ماست. ما حوزویان و عالمان موظف هستیم باید خط‌نگه‌دار حق و باطل باشیم و در دنیایی که حق و ناحق به هم درآمیخته و بنیاد اندیشه اسلامی و اعتقادات دینی را نشانه گرفته است، سره را از ناسره و حق را از ناحق تمیز دهیم و در بزنگاه‌ها سخن باطل را از رهنمود اصیل دینی نمایان سازیم. گاهی یک فضله موش کافی است که دیگ بزرگ غدایی را نجس کند؛ اینجا کسی باید این فضله‌های موش را نمایان کند و خارج سازد. ✅ مرزهای تمایز برادران عزیز؛ تاکید بر سخنان درست، آموزه‌های مشترک و گزاره‌های حقی که در این آمیزه‌های حق و باطل وجود دارد کافی نیست. به رسمیت شناختن دانش‌های موجود گرچه کسانی را با ما همراه می‌کند و ما را همواره عزیز و محترم و دوست‌داشتنی نشان می‌دهد اما اگر به بهانه حفظ روابط یا جلب محبت دیگران، دائماً در این مرحله بمانیم و روشنگری و هدایت‌گری به سوی مطلوب نداشته باشیم، خطا کرده‌ایم و وظیفه حقگرایی و راهبری خود را ادا نکرده‌ایم. حضرت ابراهیم هم گرچه در ابتدا به ظاهر با مشرکان در پرستش ستاره و ماه و آفتاب همراهی کرد اما در نهایت، باطل بودن آن را نشان داد و برائت خود را اعلام کرد و اگر حضرت ابراهیم اسوه حسنه است به خاطر همین تبری از باطل و انحرافات است: «قَدْ كانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ في‏ إِبْراهيمَ وَ الَّذينَ مَعَهُ إِذْ قالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآؤُا مِنْكُمْ وَ مِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنا بِكُمْ وَ بَدا بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمُ الْعَداوَةُ وَ الْبَغْضاءُ أَبَداً حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَه»‏ ما حوزویان از بعد از انقلاب با آموختن دانش روانشناسی و به‌کارگیری آن، برادری خود را ثابت کرده‌ایم و همراهی خود را نشان داده‌ایم. آیا زمان آن نرسیده که به صراحت، کفر و برائت خود را به آموزه‌های نابجا و استفاده‌های نادرستی که از این دانش می‌شود نشان دهیم؟ بله؛ نقاط قوت و اشتراک را باید نشان داد ولی در کنار آن بلکه بسیار مقدم بر آن، لازم است شائبه‌ها و آمیزه‌های باطل را هم نشان دهیم. روحانیت یا همان نهاد عالمان دینی (یعنی من و شما) باید موضع دین را تقویت کنیم و اجازه ندهیم به هر اسم و عنوان و بهانه‌ای در قالب‌های پرطمطراق علمی، آموزه‌های دینی در معرض هجمه و خطر قرار گیرند. 🔸http://eitaa.com/mohammad_nooori
🔹سخنی با اساتید و فضلای روانشناس حوزوی (بخش دوم)🔹 امروزه علوم انسانی غربی با همین درآمیختن حق و باطل، قرآن‌سوزی و همجنس‌گرایی و نسل‌کشی پنهان را تئوریزه کرده و عالمانه و بشردوستانه نشان می‌دهد. ما کی و کجا باید برانگیخته شویم و موضع‌گیری کنیم و سخن حق را عرضه کنیم و جلوی این سیل بنیان‌برافکن را بگیریم؟ چرا وقتی یک استاد روانشناس، آن سخن ناروای باطل را گفت دوستان عزیز روانشناس ما (جز یکی دو نفر) واکنشی نشان ندادند؟ همین رگه‌های باطل به بهانه آن همه گزاره‌های درست در بزنگاه‌ها جریان را عوض می‌کند، محاسبات مسئولین را بهم می‌ریزد و افکار عمومی را مخدوش می‌کند و فضای اجتماعی را به جهت ضدارزش‌ها و ناهنجاری‌ها سوق می‌دهد. ✅ فعلی العالم ان یظهر علمه از دوستان روانشناس حوزوی صمیمانه درخواست می‌کنم برخیزند و علم خود را آشکار کنند و تحت تاثیر رابطه استاد و شاگردی یا هر عنوان دیگر در مقابل رگه‌های اندیشه انحرافی موجود در این دانش مسموم سکوت نکنند. این دانش اگر هنری دارد باید در مسیر بندگی و تسلیم خرج کند و آب به آسیاب اسلام بریزد نه اینکه خلاف شرع را توجیه و تجویز کند. ما حوزویان میثاق بسته‌ایم که همه دانش و توان و تخصص خود را در راه سعادت نهایی انسان که همان عبودیت و تسلیم و خضوع در مقابل خدا و اوامر اوست به کار بگیریم و انسان را به سمت قرب خدا و لقای الهی رهنمون باشیم و سربازان ساخت جامعه اسلامی ذیل توحید و عدالت و اسلام باشیم. اگر این همه درس که در حوزه خوانده‌ایم نتیجه‌ای غیر از این دهد همه سرمایه خود را باخته‌ایم. آیا تحصیلات دانشگاهی ما حوزویان و آشنایی با دستگاه علوم غربی این روحیه ما را تقویت کرده و ما را در سربازی دین خدا و گسترش فرهنگ اسلامی و تعبد به احکام دینی موفق‌تر ساخته است؟ اساسا روانشناسان حوزوی این همه درس خوانده‌اند که همین کار را بکنند. اگر قرار بود ما مصرف‌کننده علوم انسانی غربی باشیم این علوم را در دانشگاه با سرعت و سهولت بیشتری می‌آموختیم و مدرک می‌گرفتیم. چرا پس از این همه تحصیل حوزوی به آن می‌پردازیم؟ چرا حوزه‌های علمیه به دانش‌های انسانی از جمله روانشناسی ورود کردند؟ قرار نبود ما حوزویان این دانش‌های مسموم را با عمامه پیامبر خدا تبلیغ یا مصرف کنیم! قرار بود عالمان دین از طریق آشنایی با همین علوم انسانی غربی که در مبانی اختلال دارند، موضوع‌شناسی کنند و در نهایت، کاستی‌ها و کژی‌های آن را نمایان سازند و مدل جایگزین اسلامی آن را به انسان عصر جدید عرضه کنند. مدل جایگزین اسلامی همان مدلی است که آدمی را به خدا نزدیک می‌کند و روح تسلیم و عبودیت را در او می‌افزاید و امکان ساخت تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌سازد. ✅ قم؛ پایگاه انتشار علم به همه جهان قرار بود علم از قم به سراسر جهان منتشر شود و معارف اسلامی از پایگاه حوزه‌های علمیه عالم‌گیر شود: فَيُفِيضُ الْعِلْمُ مِنْهُ إِلَى سَائِرِ الْبِلَادِ فِي الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ فَيَتِمُّ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى الْخَلْق‏؛ نه اینکه دانش، از سراسر جهان به حوزه‌های علمیه سرازیر شود و حوزویان عمامه به سر، خاموش و منفعلانه آن را بپذیرند و با آیات و روایات معصومان، تزیین و آزین کنند. مباد که این یافته‌های بشری، به جای دین و خدا بنشینند و رساله حل المسایل بشر امروز گردند و هدایت او را به سرمنزل کمال و سعادت بر عهده بگیرند. ما تلاش‌ها و خدمات فضلا و علمای روانشناس اسلامی در حوزه‌های علمیه را که سال‌هاست در این جهت دغدغه و اهتمام داشته‌اند قدر می شناسیم و به پشتوانه همین گام‌های اساسی در اسلامی‌سازی روانشناسی اکنون با صدای رسا اعلام می‌کنیم وقت آن رسیده تا پرچم اسلام را در این دانش به فراز آورده و در مقابل آموزه‌های باطل آن موضع علنی بگیریم. ✅ علوم انسانی در خدمت توسعه بندگی لازم است فراتر از تاکید بر نقاط اشتراک، نقاط انحراف و تمایز را نشان دهیم و این دانش را به خدمت توسعه عبودیت و تسلیم در مقابل دین حق درآوریم و در راهبری جریان‌های اجتماعی، پرچم اسلام را تقویت کنیم. یادمان نرود ما حوزویان مسئول این هستیم تا نیاز انسان به دین و حاجتمندی جامعه انسانی به وحی را نشان دهیم و بر تعبد و تسلیم و عبودیت انسان و جوامع انسانی بیفزاییم. این غیرت و تعصب مقدس را باید پاس داشت و هویت و رسالت اجتماعی حوزه را باید حفظ کرد. دوستان روانشناس حوزوی! 🔹 بسم الله ، اکنون زمان اقدام است ... 🔸http://eitaa.com/mohammad_nooori
خط قرمز است. حساب کاربری را حذف کردم. 🆔️ @rajaaei_ir
🔰 زیارت عاشورا را چگونه بخوانیم؟ . ⬅️ زمان در روز عاشورا، باید قبل از زوال (قبل از اذان ظهر) قرائت شود. اما در روزهای دیگر، در هر وقت از شبانه روز میتوان آنرا خواند. . ⬅️ لعن ها و سلام ها این روش که یک بار سلام و لعن گفته میشود و بعد بگوییم: «مائۀ مرۀ» یا «تسع و تسعین مرۀ» در روایات نیامده است. در روایتی چنین آمده که را یک مرتبه و «اللهم العنم جمیعا» را صد مرتبه بگویید. همچنین سلام را یک مرتبه، و چهار سلام آخر یعنی: «السلام علی الحسین، و علی علی بن الحسین، و علی أولاد الحسین، و علی أصحاب الحسین» را صد مرتبه بگویید. البته سند این روایت باید بررسی شود. سایر تلخیص ها هیچ ریشه روایی ندارد. البته اگر کسی به قصد رجاء زیارت عاشورا بخواند و لعن و سلام آن را یک مرتبه بگوید، اشکالی ندارد، ولی این کار، سندی ندارد. . ⬅️ قبل و بعد از زیارت در روایات گوناگون، مستحبات مختلفی برای زیارت عاشورا بیان شده است که روش جمع همه این روایات به این صورت است که: ۱. انسان به صحرا و فضای وسیع و یا بالای بام برود ۲. به قبر سیدالشهداء (ع) اشاره کرده و یک سلام و لعن مختصر بدهد ۳. دو رکعت نماز بخواند ۴. تکبیر بگوید و زیارت ششم (ع) یا زیارت امین الله قرائت کند ۵. زیارت عاشورا را بخواند ۶. دو رکعت نماز زیارت به جا آورد. ۷. دعای علقمه بخواند ضیافت بلا. صص۸۲-۸۸ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁روایت‌قیــــام | معـرفی آثــار عاشـورایی دفتــر چهارم: 📚 کتاب وارثــان عاشورا اثــر استاد علی صفــایی‌حائــری ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
45.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍁روایت‌قیــــام | معـرفی آثــار عاشـورایی دفتــر چهارم • کتاب وارثــان عاشورا اثــر استاد علی صفــایی‌حائــری راوے‌‌ حجت‌الاسلام مــرتضی ~ ۱۵ دقیقه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
در صحن آزادی حرم مطهر (سلام‌الله‌علیه) خادمی را دیدم که نزدیک یک خوابیده روی فرش حرم ایستاده بود و همان‌طور که مسئولیت خودش را انجام می‌داد، حواسش هم به صورت آن زائر بود تا وقتی مگس به سمت صورتش می‌رود، آن را با پَرِ توی دستش بپراند. آری؛ در حرم امام رئوف ها هم مهربان‌ترند. 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه اینا خوبه عزیزم؛ اما لطفاً گواهینامه‌تون رو بدید! مواظب باشیم فریب نخوریم؛ دین رو از منابع اصلی و دست اول بگیریم.
تأثیر بر ضعف در نوجوانی انکارناپذیر است. بیشتر ما در خانه‌های کوچک با دیوارهایی به ضخامت مقوا زندگی می‌کنیم که صدا از آنها رد می‌شود. کنجکاوی و بیخوابی شبانه کودکان هم که چیز عجیبی نیست. امام صادق فرمود: اگر در اتاقی که کودک بیدار است آمیزش کنید، آن کودک رستگار نمی‌شود. نمی‌شود مردم را مجبور به کنیم، بعد از آن‌ها بخواهیم که حریم حیا و عفاف را در جامعه رعایت کنند. 🆔️ @rajaaei_ir
📌برنامه مردم میدان در شبکه افق با موضوع و ارائه: مرتضی رجائی؛ مدیر واحد حکمرانی تربیت 1️⃣ گفت‌وگو (تاریخ پخش: چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲):👇 https://telewebion.com/episode/0x745f642 2️⃣ گفت‌وگو (تاریخ پخش: سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲): 👇 https://telewebion.com/episode/0x7ff1b97 🆔️ @rajaaei_ir
آنچه در غرب به اسم تولید و ترویج شده، ادعای علم بودنش دروغ و یک است. روش علمی "مشاهده مکرر تغییر پدیده‌ها و کشف قواعد حاکم بر آنها" است. بر این اساس، چگونه می‌توان مثلاً را -که در حقیقت انسان شناسی است- علم دانست، درحالیکه نه کامل و نه درست شناخته نشده است. 🆔️ @rajaaei_ir
باشه، قبول، ایام امسال در مسیر تا نجف یه‌کم بیشتر از شرایط معمولی و حتی بیشتر از سال‌های قبله؛ ولی راستش ما هم چندان آدم‌های معمولی‌ای نیستیم و مون با بعضی‌ها یه‌کم فرق داره! مثلاً خود من سی ساله که دو ماه از سال رو فقط پیراهن مشکی میپوشم؛ از اول محرم تا آخر صفر. 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌از چاله به چاه! آن‌ها که به مهاجرت می‌کنند، انگیزه‌های مختلفی دارند؛ اما اگر دغدغه و آرامش روح و روان فرزندانشان را دارند و برای آن‌ها و آینده‌شان می‌کنند، احتمالاً پشیمان می‌شوند. می‌شود از ایران مهاجرت کرده باشی و بخشی از ضروریات دینت را کنار گذاشته باشی، می‌شود به نقد داشته باشی و حتی از آن متنفر باشی، اما اهل باشی و هایی را که می‌بینی تحلیل کنی تا دست‌کم درباره برخی چیزها به برسی؛ به شرط آنکه هم داشته باشی تا به آن حقیقت نشوی و با آن را توجیه و انکار نکنی. آن وقت اگر بهره‌ای هم از و برده باشی، صدایت درمی‌آید و شجاعانه و آزادمنشانه حقیقتی را که درک کرده‌ای اعلام می‌کنی؛ حقیقتی که خیلی‌ها در داخل مرزهای این کشور از آن خبر ندارند و حواسشان نیست که حتی اگر نقدهایی هم داریم، نباید برای اصلاح اشکالات کشورمان دنباله‌رو حرکت خارجی‌ها و خارج‌نشین‌هایی شویم که بودن یک مرد چهل ساله را در رختکن استخری که یک دختر شانزده ساله در آن حضور دارد پذیرفته‌اند و این و بدویت را نشانه می‌دانند! کاش باور کنند سرانجام آتشی که به اسم "زن، زندگی، آزادی" به پا کردند و این روزها سعی می‌کنند با تلاش برای و انداختن روسری‌های دختران نجیب ایران زمین آن را روشن نگه دارند، همین جهنم کثیف و پلشتی است که هیچ مادر شریف و نجیبی حاضر نیست دخترش را در آن ببیند! 🆔️ @rajaaei_ir
دیگر شیراز همیشگی نیست؛ حالا دیگر شده است برای خودش. شادی روح شهدای تأمین جمهوری اسلامی صلوات. 🆔️ @rajaaei_ir
آقای ، آنها که از سرِ بلاهت یا خیانت دارند دوباره به چند نفر از اهل اجازه تولید و پخش برنامه در میدهند، از استعفای اعتراضی شما از برنامه اگر خوشحال نشوند،ناراحت هم نمیشوند و برایشان مهم نیست؛ پس بمانید و در راه تبیین نفوذها و خیانتهای جریان جهاد کنید. کسانی که باید بروند، آن‌ها هستند نه من و شما. 🆔️ @rajaaei_ir
📌حکمرانی رسانه‌ای سلبریتی‌ها (در حاشیه کناره‌گیری محمدرضا شهبازی از برنامه پاورقی و واکنش علی زکریایی به این کناره‌گیری) خیلی سال است که اهل هیئت و روضه‌ام، ولی هیچ‌وقت دلِ شنیدن روضهٔ باز نداشته‌ام. وقتی طاقت شنیدن روضهٔ باز ندارم، تکلیف دیدن روضهٔ مجسم که معلوم است. برای همین، هنوز هم که هنوز است دلم از دیدن همان یکی دو فیلم مات و شطرنجی شدهٔ لحظات شکنجه و شهادت شهیدان «» و «سید » خون است. حال مثل منی را تصور کنید وقتی می‌شنود قرار است به کسانی که با سردمداران آن جریان هم‌نوا شدند و به اعتبار سلبریتی بودنشان، در صفحه‌شان در حمایت از این فتنه گران چیزی گفتند یا نوشتند، اجازه تولید و پخش یک برنامهٔ تلویزیونی بدهند. چه باید کرد؟ راه مقابله با حکمرانی رسانه‌ای سلبریتی‌ها بر جامعهٔ اسلامی، مبارزهٔ هوشمندانهٔ انقلابی‌ها در سه سطح مدیران رسانه، کنشگران فعال رسانه و مخاطبان رسانه است. به نظرم دیگر دورهٔ ساده‌اندیشی و ساده‌لوحی در سطوح مدیریتی جمهوری اسلامی گذشته است. پذیرفتنی نیست که کسی یا کسانی با برچسب مخالفت یا زاویه داشتن با جمهوری اسلامی ایران در جایگاه‌های حساس نظام مشغول فعالیت باشند. از کلیدی‌ترین و اثرگذارترین موقعیت‌های هر نظام، آن است. با هیچ توجیهی، حتی به بهانهٔ مخاطب برای رسانه و ایجاد یک رویکرد فراجناحی و ملی نمی‌توان به حامیان اقدام کنندگان علیه کشور اجازهٔ فعالیت در رسانه ملی را داد. ازاین‌رو، مدیران انقلابی رسانه ملی باید جلوی اختصاص آنتن رسانه را به چنین عناصری بگیرند؛ چراکه در غیر این صورت، یا باید در انقلابی بودن آن‌ها شک کرد، یا در هوش و فراستشان. ولی حقیقت آن است که ما در اسلامی در همهٔ عرصه‌ها در یک دورهٔ گذار به سر می‌بریم؛ ازجمله در عرصهٔ رسانه ملی. بی‌شک بسیاری از مدیران این رسانه دغدغه‌های انقلابی دارند، ولی نمی‌توان انتظار داشت که درک همهٔ ما از انقلابی گری یکی باشد، همان‌گونه که نباید پنداشت همهٔ مدیران رسانه ملی انقلابی‌اند و «» یک توهم توطئه است. در چنین شرایطی، اگر مدیران رسانه نتوانند یا نخواهند جلوی فعالیت عناصر نامطلوب سلبریتی را در رسانه ملی بگیرند، تهیه‌کنندگان و کارگردانان و مجریان و هنرمندان انقلابی باید با هوشمندی و شهامت، فعالانه در برابر این نفوذ ایستادگی کنند. این مبارزه گاهی به نشانه اعتراض است و گاهی ماندن در فضای رسانه و ادامه دادن به تولید برنامه‌های انتقادی و روشنگرانه؛ حتی اگر بدانی ممکن است بعد از مدتی عذرت را بخواهند و از رسانه حذفت کنند. این‌ها راهبردهای مختلفی است که باید با مشورت و تأمل و البته با توکل و توسل بهترینش را پیدا کنیم؛ مهم، سیاست و جهت حرکت ما است که حتماً مبارزه با حکمرانی سلبریتی‌ها بر جامعه است. اما همهٔ بار مبارزه با ، بر دوش مدیران و کنشگران فعال رسانه نیست و مخاطبان رسانه ملی نیز دراین‌باره مسئولیت دارند. درست است که مدیران رسانه ملی با اختیاراتی که دارند می‌توانند به کسانی برنامه بدهند و کسانی را حذف کنند، ولی این آن‌قدرها هم قدرت ندارد، وقتی به‌عنوان اصلی جامعه و رسانه ملی چیز دیگری بخواهند و طور دیگری عمل کنند. مطالبه‌گری‌های صریح و شفاف از مسئولان رسانه ملی، حمایت از مبارزه فعالان رسانه‌ای انقلابی در رسانه ملی، و تماشا نکردن برنامه‌های تولیدشده از سوی حامیان فتنه گران و حتی شبکۀ مربوط، فقط چند نمونه از کارهایی است که از عهدهٔ مردم انقلابی و منتقمان خون پاک شهدای مدافع امنیت برمی‌آید. بنابراین، مردم انقلابی هم می‌توانند با رفتارهای هوشمندانه و کنشگری فعال خود، مدیران و کنشگران رسانه ملی را به‌سوی مطلوب‌های خودشان که همان مطلوب‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب است، جهت‌دهی کنند. خلاصه آنکه، گذشته از ضرورت هوشمندی و اقدام متعهدانه مدیران رسانه ملی در مقابله با فعالیت دوبارهٔ هواداران در رسانه پیش از و و تعهد کتبی رسمی آن‌ها، فعالان رسانه‌ای و مردم انقلابی نیز در این زمینه مسئول‌اند و نباید از مبارزه انقلابی خود خسته و ناامید شوند. با این نگاه، فعالان رسانه‌ای و مخاطبان رسانه هم باید در حکمرانی کشور مشارکت جدی و فعال داشته باشند؛ هرچند این کنشگری در چارچوب ابزارهای حکمرانان و در مقیاس نیست. فعالیت‌های ما مردم به دنبال ساختن یک برای جامعهٔ اسلامی است که در فضای آن، هیچ‌یک از مدیران و فعالان رسانه‌ای، با فتنه گران را امری طبیعی قلمداد نمی‌کند و این یعنی یک . برای حمایت از پویش مخالفت با حضور این سلبریتیها در رسانه، وارد شوید. 🆔️ @rajaaei_ir
رئیس صداوسیما: ادامه خواهد یافت؛ خواهد ماند. ان‌شاءالله جبهه انقلاب به پیش خواهد رفت.
در مقاله کوتاه حکمرانی رسانه‌ای سلبریتی ها در همین کانال تربیت و حکمرانی درباره جایگاه و امکان اثرگذاری فعال (به‌عنوان ذینفعان اصلی جامعه) بر فرآیند اشاره‌ای داشته‌ام. یکی از ابزارهای اصلی مردم برای این اثرگذاری است. تا اینجا ظاهراً این مطالبه‌گری مردمی اثر داشته است: رئیس گفته: آقای و برنامه ادامه خواهد یافت. هم اعلام کرده: زمان مناسب‌تری به تلویزیون برمی‌گردم. الحمدلله. هرچند هنوز برای اطمینان از تحقق مطالبه زود است و نباید خوش‌دلانه پیگیری را رها کنیم. 🆔️ @rajaaei_ir