eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
677 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌توصیه یک مقام اسرائیلی به یک مقام آمریکایی برای تسلط بر غرب آسیا (خاورمیانه) کاربرد دوباره یک استراتژی قدیمی استفاده شده در آندلس پیش بینی ۲۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب از در ایران اگر می‌توانید، این دو دقیقه را به گروه‌های خانوادگی که عضوید، هدایت کنید. 🆔️ @rajaaei_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 📌چه مدرن! در یک کارگاه مقاله‌نویسی پنج پاراگرافی، یکی از شرکت‌کنندگان برایم تعریف کرد که دختر نوزده‌ماهه‌اش چند روزی است به دلیل زخم پایش، نمی‌تواند آن‌طور که دوست دارد بازی کند و تحرک داشته باشد؛ برای همین، مدام با دست پایش را می‌زند و انگار که او را مقصر این وضعیت بداند، با همان ادبیات کودکانه‌اش آن را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «پای بد!» دوستم در ادامه گفت: می‌دانم در این ماجرا نکته‌ای هست که می‌توانم از آن برای نوشتن بخش «انگیزشی» یک مقالهٔ پنج پاراگرافی استفاده کنم؛ ولی هرچه در آن «تدبر» می‌کنم، متوجه آن نمی‌شوم. همان‌طور که داشت این‌ها را می‌گفت، به او گفتم: «چه مدرن!». توضیح این گفتهٔ مرا در ادامهٔ این نوشتار بخوانید که برای تبیین این جمله نوشته شده است: در مبتنی بر رابطهٔ «»، هر یک از اعضا دیگران را جزوی از کلیت خود می‌داند و با همین رویکرد با آن‌ها رفتار می‌کند؛ حتی اگر از نظر او خطایی از آن‌ها سر زده باشد. اما در ، افراد یا در برابر خطای دیگران بی‌اعتنایند، یا بدون هیچ اقدام مؤثری برای اصلاح تنها به اعلام انزجار بسنده می‌کنند، یا خطاکارانی را که خطرشان بیشتر است طرد می‌کنند و آن‌ها را از جامعه دور نگه می‌دارند. ممکن است شما هم با من هم‌نظر باشید که در سال‌های اخیر، جمله‌های «عیسی به دین خود، موسی به دین خود»، «هر کس را توی قبر خودش می‌خوابانند» و مشابه آن‌ها بیشتر در سطح جامعه به کار برده می‌شود. تازه همین جمله‌ها هم تا وقتی به گوش می‌خورد که کسانی از پایگاه سنت اسلامی، به دلیل اهمیتی که به و دیگران می‌دهند، به یک نفر با یک رفتار متناسب با غربی تذکری بدهند. وگرنه، چند وقتی است این آن‌ها نیز در همان درونشان سرکوب می‌شود و نهی از منکرشان را فرومی‌خورند؛ گویا این‌ها نیز از این دوگانگی درونی بین و دردسرهای آن خسته شده‌اند و ناچار به روند مدرن شدن جامعه تن داده‌اند. در جامعهٔ مدرن، هر کس در جهان خودش زندگی می‌کند و جامعه یک پدیدهٔ حقیقی نیست که کسی بخواهد برای حفظ آن تلاشی بکند. البته انصاف آن است که اوضاع همیشه هم این‌قدر بد نیست؛ چون شهروندان جوامع مدرن گاهی به خطاهایی که از دیگران سر می‌زند واکنش هم نشان می‌دهند، اما در حد یک غُر زدن یا ابراز تنفر یا سرزنش کردن. هنگامی‌که اعضای جامعه یکدیگر را جزوی از کلیت جامعه و درنتیجه، از خودشان بدانند، در صورت دیدن خطا از دیگری، سعی می‌کنند رفتار و گفتارشان با او سازنده باشد. درست مانند یک سالم و متعادل که وقتی یک برادر یا خواهر خطایی می‌کند، دیگر خواهران و برادران فقط به سرزنش او بسنده نمی‌کنند؛ بلکه دلسوزانه تلاش می‌کنند تا اول مشکل او را به‌درستی بفهمند، بعد هم آن را به بهترین شکل حل کنند. به حکم آیهٔ «»، جامعهٔ ایمانی هم یک است و باید چنین رابطه‌ای میان اعضای آن برقرار باشد؛ همان « و » که در رساله‌های عملیه، جزو شرایط آمده است. اما در یک جامعهٔ مدرن، کسی دیگری را خواهر یا برادر خود نمی‌داند؛ پس در برابر خطای او به‌جای دلسوزی، حداکثر ابراز تنفر می‌کند. اما اگر روابط جامعه بر پایهٔ قاعدهٔ «خواهر و برادری» میان اعضا تنظیم نشود، کار به همین‌جا ختم نمی‌شود. در جامعهٔ مدرن، انسان‌ها به‌تدریج از بی‌اعتنایی و سرزنش دیگران، گرگ همدیگر می‌شوند. «» توصیف جامعه‌ای است که اگر کسی به هر دلیلی منافع دیگران را تهدید کند، باید از آن جامعه طرد یا به‌کلی حذف شود؛ مگر آنکه زورشان به او نرسد. پس مدرن‌ترین رفتار ممکن با یک خطاکار، به‌جای تلاش برای ریشه‌یابی مشکلش و تلاش برای حل آن مشکل و اصلاح آن فرد و بازگرداندنش به مسیر زندگی سالم، حذف او است. اصرار و تأکید بر برخوردهای قانونی جدی و سخت‌گیرانه با خطاهای اجتماعی، بدون برنامه‌ریزی دقیق و اقدام متناسب برای مواجهه‌های تربیتی با خطاکاران، تناسبی با جامعهٔ ایمانی و ندارد. خلاصه آنکه، جامعه‌ای که نمی‌خواهد اسیر شود باید مردمش را طوری بار بیاورد که در برابر خطاها و منکرهای دیگران، دلسوزانه رفتار کنند؛ همان‌گونه که با خواهر یا برادر خودشان. البته ممکن است کسی بگوید: انحصار مواجهه جوامع مدرن در سه حالت پیش‌گفته، بی‌انصافی است؛ چراکه در همان جوامع هم خیلی‌ها درست همین‌طور دلسوزانه رفتار می‌کنند. پاسخ روشن است: آن عدهٔ قلیل، یا در ذات خود مدرن نیستند، یا هنوز چندان‌که بایدوشاید مدرن نشده‌اند؛ وگرنه، تمدن مدرن باید گرگ انسان باشد، و لاغیر. ✍مرتضی رجائی 🆔️ @rajaaei_ir
📌امام حسین(ع)؛ مظهر رحمت واسعهٔ الهی مرحوم (ره) می‌فرمود: می‌گویند مرحوم دربندی با آن فضلش در بالاسر (ع) داد می‌زد: «، به حق مادرت زهرا (س) را شفاعت نکن!». [در هر بار تشرف به حرم مطهر،] سه دفعه بلند این را می‌گفت. به او می‌گفتند: «آیا شمر ممکن است؟»😯 می‌گفت: «چرا ممکن نیست؟! چرا محال است؟! مظهر خدا هستند. ما چه می‌دانیم؟ ما قسمش می‌دهیم که این کار را نکند». (📕رحمت واسعه، ص۲۰۷) خدایا، توفیق را فراوان و به سهولت روزی همه محبان اهل‌بیت بفرما. 🆔️ @rajaaei_ir
یک با وجود مشکلات اقتصادی کشور و این همه نیازمند، دولت با چه مجوزی از محل بیت المال مسلمین برای هزینه‌های در داخل یا خارج از کشور خرج می‌کند؟ این کار چون تجاوز به حقوق کسانی است که در آن شرکت نمی‌کنند و به پولش محتاجند، است. : فارغ از ناچیز بودن میزان کمک مالی دولت در برابر کل هزینه‌های پیاده‌روی اربعین، طبق آیه "و أعدّوا لهم ما استطعتم من قوة" و وجوب نهفته در فعل امر "أعدّوا"، بسترسازی حداکثری برای این رزمایش، است؛ زیرا به فرموده رهبر انقلاب، امروز مصداق قوت اسلام است. 🆔️ @rajaaei_ir
یه درزمینه : نمی‌شه که مردم از خانم‌های کارمند در بخش‌های مختلف حکومت ببینند و ذائقه‌شون این‌طور تربیت بشه؛ بعد نماینده حاکمیت راه بیفته تو خیابان‌ها و با خانم‌های برخورد قانونی کنه. این اقدام مبتنی بر یک درک درست از است؛ ان‌شاءالله درست هم اجرا بشه. 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حسین کیست؟!...1️⃣ امام حسین با به جهان معرفی شده است؛ اسلام با جهانی شده است. 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حسین کیست؟!...2️⃣ چند نفرمان حاضریم طفلمان در راهی غیر از چنین رنجی را و حتی کمتر از آن را تحمل کند؟! این فقط عشق حسین است و بس... 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حسین کیست؟!...3️⃣ یکی نوشته: این خانواده عراقی که یک موکب کوچک در جنوب عراق دارند، حالا که زمان عبور زائران از این منطقه گذشته و دیگر مهمان ندارند، این‌طور گریه می‌کنند؛ چون دیگر توفیق خدمت ندارند. یکی دیگر نوشته: این خانواده فقیر از این ناراحت‌اند که دستشان تنگ بوده و نتوانسته‌اند با چیزی جز نان از پذیرایی کنند. یکی دیگر... اصلاً چه اهمیتی دارد چه کسی چه چیزی نوشته است؛ چه اهمیتی دارد کدام‌یک از این روایت‌ها درست است. من که می‌گویم همه این‌ها هست و هیچ‌کدامشان نیست؛ آنچه در پس همه این روایت‌ها نهفته هست، اشتیاق این خیل عظیم است برای در راه امام. 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امسال اربعین راوی جزئیاتی باشید که اربعینی ها، بوسیله آنها، اربعینی میشوند. فقط به دنبال زیبایی های ظاهر شده نباشیم. جزئیاتی هست که عراقی ها و زائر ها با رعایت انها، این عرصه را متمایز میکنند. عجیب است که عراقیها خود متوجه نیستند که میتوانند این مدت از سال را به مرور تبدیل به کلیت خرد و کلان زندگی کنند! و شاید این وظیفه ما ایرانی ها باشد، چنانچه همیشه تاریخ، ما نرم افزار دیوان و دولت را با جهان عرضه میکردیم. شاید این وظیفه را به ما سپرده اند در این یک دقیقه شما را به روایت اربعین دعوت کرده ام https://eitaa.com/safiranTV 🆔 @social_theoryدوستان عزیز، هر طور که می‌تونید به این حرکت کمک کنید. لازمه اصلی پاسخ به این دعوت، داشتن و است و بعد از آن، نوبت به مهارت‌هایی مثل نوشتن یا عکاسی و فیلم‌سازی به‌عنوان قالب‌هایی برای می‌رسد. و صد البته که توفیق پیش از هر چیز دیگر و بیش از آن لازم است؛ از خودشان بخواهید نگاهتان را به چیزهایی باز کنند که برای خودتان و دیگران در سطوح مختلف فردی، اجتماعی و تاریخی افق‌گشایی‌کند. بسم الله... 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 امام زمان شیعیان مظلوم را به حال خود رها کرده!؟ ⚠️ امسال در یکی را دیدم که داشت با تبلیغ چهره‌به‌چهره جوان‌ها را متقاعد می‌کرد که "ادعای امتداد خط ولایت در غیبت صغری و بعد از آن در عصر غیبت" یک کلاشی بزرگ است و ما اصلا جریان نیابت از امام زمان نداریم؛ چه نائب خاص، چه نائب عام (فقها). ❓مقابل مخاطب‌هایش از او پرسیدم: "یعنی برای یک دوره طولانی، که اصلاً معلوم نبوده چقدر طول می‌کشد، شیعیان را به حال خودشان رها کرده که هرطور خواستند آیات و روایات را بخوانند و برداشت کنند؟!" ❗با خونسردی گفت: "به حال خود رها نکرده؛ نشانه‌اش هم همین است که هرسال دارد باشکوه‌تر می‌شود و این از لطف و عنایت خاص ایشان است!" ⁉️ با تعجب پرسیدم: "یعنی شما معتقدید پی‌ریزی در عصر غیبت و تشکیل ، در این همه شور مردم در برگزاری زیارت اربعین و حضور این همه زائر ایرانی و غیر ایرانی هیچ تأثیری نداشته؟!" ‼ با وقاحت گفت: "جمهوری اسلامی کاری نکرده؛ این‌ها همه‌اش لطف خود امام زمان بوده است". 🇮🇷 بی‌منطقی‌اش را که دیدم، فهمیدم ادامه بحث فایده‌ای ندارد؛ رو کردم به مخاطبانش و همین یک جمله را گفتم و رفتم: "شما باورتان می‌شود که اگر در امتداد حکومت تشکیل نمی‌داد و صدام سرنگون نمی‌شد، حالا ما ایرانی‌ها که هیچ، خود عراقی‌ها بتوانند زیارتی با این شور و گستردگی ببینند؟!" 🇦🇿 کاش آنجا این فیلم👆در گوشی‌ام بود تا رو به جمعیت بپرسم: علت تحمل این هم ظلم،بی‌توجهی امام زمان است یا نداشتن حکومت اسلامی؟!" 🆔️ @rajaaei_ir
از دیروز در طریق هستم و از قضا بیش از هر چیز ذهنم درگیر مفهوم ترقی و پروگرِس است. دوست دارم وقتی برگشتم، از یک پروگرس جدید بنویسم. کوفه پایتخت آینده جهان است و بطور واضحی و با سرعتی عجیب در حال طی کردن راه به سوی آینده خود است. نکته مهم این است که مردمی که باید ام القرای همه جهان آینده باشند، یک گام از همه ما دنبال کنندگان جهان آینده جلوتر هستند: آنها در حال تجربه وجه طبیعی پیشرفت هستند و ما که هنوز طبیعتِ پیشرفت را پیدا نکرده ایم، در نفرین صناعتِ بی طبیعت دست و پا میزنیم و انها بدون نگرانی از آغاز نشدن وجه صناعی پیشرفت، با دردی بسیار کمتر از ما، روزگار میگذرانند! ما ایرانی ها، همه تاریخ تمدن بشر، بزرگترین و معروف ترین نظریه پردازان دولت و سیاست و تدبیر و دیوان بوده ایم، الان شاید تکلیف ما این است که نقش خودمان را ایفا کنیم و این پروگرس و ترقی جدید راصورت بندی و قابل تعمیم به دیگر قُراء کنیم.... ان شا الله برگشتم خواهم نوشت... 🆔 @social_theory
چاره‌ای نیست جز آنکه بپذیریم جهان آینده ما با برآمده از حماسه حسینی ساخته خواهد شد. 🆔️ @rajaaei_ir
🌀 قبله‌شدن کربلا! 🖋 🔸 خدا آسید کاظم قزوینی را رحمت کند، از منبری‌های خوب و محقق و فاضل بود. یک وقتی با هم نشسته بودیم، فرمود: من از شیخ اسد حیدر _صاحب کتاب الامام الصادق و المذاهب الاربعه_ شنیدم که می‌گفت: من روایتش را دیده‌ام که در آخرالزمان، کربلا قبله می‌شود. من نمی‌دانم این روایت یعنی چه؟ ✅ امروز در فکرش بودم که خدا رحمت کند مرحوم سید کاظم قزوینی را، بلند شود و ببیند که چگونه واقعا کربلا قبله شده است. ✅ کجای عالم این جمعیت، این قلوب و این نفوس، متوجه یک مکان، یک فضا و یک منظومه فکری می‌شود؟ 💠 فصل اربعین است. خدا نصیب کند -ان شاء الله- همه‌مان بتوانیم به زیارت آقایمان مشرف شویم و پای ما بنویسند. ═✧❁🏴❁✧═ ═✧❁🏴❁✧═
رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم "نگرشی چند‌ رشته ای" 🔴برگزارکننده: آکادمی اخلاق‌پژوهی روشمند، انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و دفتر هم‌اندیشی استادان دانشگاه با همکاری انجمن ها و مراکز علمی و فرهنگی ☑️ مزایا: بهره‌مندی از ایده‌های ۱۳۰ استاد داخلی و خارجی/ اعطای گواهینامه معتبر دانشگاهی 📅زمان: ۲۸ شهریور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ 👈 آی‌دی ثبت نام: @Ethics_academy (پیام‌رسان ايتا، بله و تلگرام) 🌐اطلاعات نشست ها: http://eitaa.com/ethicssbu 📌جزئیات رويداد: https://eitaa.com/ethicssbu/1035 🚨لطفا در به اشتراک‌گذاری این رویداد علمی فرهنگی،‌ سهیم باشید.
4_807267849499312481.mp3
6.16M
چقدر زود دلمون تنگ شد براتون....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 آفریقا؛‌ معدن سرمایه‌های پنهانی که غرب که نمی‌خواهد ایران به آن نزدیک شود! این قسمت: کودتا در و نگرانی از پایان استعمار اقتصادی این کشور. نظم فعلی جهان دارد دگرگون می‌شود! 🆔️ @rajaaei_ir
می‌روم خیابان‌ها شلوغ سمت رفتم شبستان‌ها شلوغ هم کل ایوان‌ها شلوغ اربعین حتی بیابان‌ها شلوغ هیچ کس مثل تو بی زوار نیست دور قبرت یک در و دیوار نیست دسته‌گل نه، بوته‌ای از خار نیست چون هیچ جا غمبار نیست یابن زهرا یا 🖤😭 🆔️ @rajaaei_ir
این جمله، یعنی نمی‌دونی اصلاً برای چی وضع شده. "یه محجبه خااااص که با همه فرق داره"، خودش یه نوع و جلوه‌نمایی و جلب توجه دیگرانه. اساساً حجاب در جایی برای خانم‌ها واجبه که نامحرمی باشه؛ برای اینکه جلوی جلب توجه اون نامحرم رو به‌سوی خانم بگیره. پ.ن: این فرسته (پست)، تبلیغ شبانه یک کانال انقلابی در ایتا است. 🆔️ @rajaaei_ir
🔸مدرسه علوم انسانی و اسلامی فکرت برگزار می‌کند: 💠 نشست حکمرانی تعلیم و تربیت (بررسی چالش‌های نظام آموزشی کشور) با حضور: ▪️حجت‌الاسلام مرتضی رجایی، دانش‌پژوه دکتری حکمرانی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی ▫️حجت‌الاسلام حمید ساجدیان، پژوهشگر تربیت و حکمرانی ⏰ زمان: شنبه اول مهر، ساعت ۱۴ تا ۱۶ 📌مکان: قم، بلوار بسیج، مؤسسه شناخت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
برای یک ۳۰میلیون تومانی شش ماه به همه رو زده بود تا یک ضامن موردپسند جناب مستطاب پیدا کند، و البته مطمئن بود در این کشور کسانی بی هیچ وثیقه‌ای وام‌های میلیاردی می‌گیرند و می‌خورند و می‌روند؛ آن‌وقت دیوارنگاره میدان ولیعصر بار امانت یک جمله را هم به دوش نکشید. 🆔️ @rajaaei_ir
سال ۹۶ بود شب، خیابان کنار ریل قم ماشینم خاموش شد حیرون ، کاپوت بالا ،کنار ریل ایستاده بودم یه سمند نوک مدادی مدل پایین ایستاد یه طلبه خوشرو با دختر چهار پنج ساله اش ، پیاده شد یه نیم ساعتی ور رفت روشن نشد گفتم زنگ بزنیم امداد خودرو گفت نه خودم بوکسل میکنم بوکسل کرد برد یم تعمیرگاه اول دید مکانیک وارد نیست داره الکی تو موتور ماشین می پلکه با یه ارامشی گفت حاج اقا بریم جای دیگه گفتم ممنون شما برید من خودم انجام میدم با ته لهجه اهوازی گفت مگه میشه شیخنا؟ با ادب هر چه تمام از مکانیک عذرخواهی کرد باز بکسل کرد بردیم مکانیک دوم... حسابی سفارش کرد و تا مطمین نشد مکانیک عیب خودرو رو درست تشخیص داده یا نه اجازه نداد شروع کنه معلوم بود خودشم خیلی به ماشین و خودرو وارد بود داشت خیلی دیر میشد حدودا ساعت ۱۰ شب شده بود مغازه های کناری داشتن یکی یکی می بستن هر چی گفتم حاج اقا شما برید منزل با یه متانتی می گفت نه حالا که هستم خدمتتون. خیلی داشتم خجالت زده میشدم معذب بودم دو ساعتی بود معطل من بود اهوازی بود مشغول صحبت بودیم از تبلیغ هاش برام گفت.... از خانوادشون ... خیلی کم حرف بود تا اینکه یه مرتبه صدای مهیبی اومد دخترش که اگه اشتباه نکنم اسمش ریحانه بود از عقب افتاد داخل چال سرویس صورتش خورد توی پله های چال پرید پایین دخترشو بغل کرد خدا روشکر آسیب جدی ندید فقط گونه اش کبود شد و بیشتر ترسیده بود طفل معصوم اون لحظه ای که بچه توی بغلش داشت از پله های چال بالا می اومد هیچ وقت یادم نمیره و هنوز جلو چشممه من بالای چال پر پر میزدم و میپرسیدم چی شد نه بهم نگاه میکرد نه جواب میداد اول گفتم حق داره حسابی از دستم عصبی شده داشتم از خجالت و شرمندگی دیوونه میشدم ولی بعد از دقایقی همه چیز عادی شد و رفتارش مثل قبل شد فهمیدم نمیخواسته بروم بیاد و نخواسته نکنه من خجالت زده بشم نمیدونم چرا اینقدر جزییات رفتارش توی ذهنم نقش بستن و نشستن تا مدتها برای همه تعریف میکردم این کارشو دیگه داشتم از دستش ناراحت می شدم که چرا ول نمیکنه بره بچه دستاشو دور گردن باباش حلقه کرده بود و پایین نمی اومد و آروم نمیگرفت بالاخره اومد جلو عذرخواهی کرد و اجازه خواست که بره عجیب ادب موج میزد توی رفتارش نمیدونم شما حال من رو تو اون لحظه می فهمید؟ گفتم حاج اقا شرمنده کردید من لطفتون رو فراموش نمیکنم گفت شمارمو سیو کنید من نمیخوابم به محض اینکه ماشین استارت خورد به من خبر بدید شمارشو زدم گفتم اسم شریفتون گفت: حجت اعتبار 😭 فامیل منو پرسید گفتم دردمند یه خوش و بشی هم سر فامیلهامون باهم کردیم بعد از اون روز دوبار دیگه با هم ملاقات داشتیم ولی متاسفانه شمارشون از دستم رفت اما اسمشون همیشه تو ذهنم بود و از طلاب اهوازی هم سراغشون رو میگرفتم اما پیداشون نکردم . همیشه دوست داشتم یکبار دیگه ببینمشون چه مفت و مجانی توفیق ارتباط با چنین انسانی از دستم رفت واحسرتا چهره شون از یادم رفته خدایا یعنی این حجت اعتبار توی این اعلامیه ها، همون طلبه پاک و مودبه ؟ اگر آری انی لا اعلم منه الا خیرا حقا حقا
تربیت و حکمرانی
سال ۹۶ بود شب، خیابان کنار ریل قم ماشینم خاموش شد حیرون ، کاپوت بالا ،کنار ریل ایستاده بودم یه س
پیشنهاد می‌کنم حتماً بخوانید. چقدر خوب نوشته این شیخ جوان... انصافا بیان روایی روان و زیبایی داره.