🔴 شگردهای تبلیغ در بهائیت
♨️مهناز رئوفی متبری بهائی: تبلیغ، کار اصلی بهائیان است. از کودکی بچه ها را مبلغ بار میآورند و تبلیغ تنها کاری است که بهطور جدی و مداوم از #بهائیان خواسته میشود. تمام رفتارهای دیگر مثل منصف بودن،ارتباطشان با مسلمانان و سایر افراد، نشان دادن رفتارخوب از خودشان، منصف بودن در صنفهای مختلف و خصوصیات خوب اهلاقی، همه ابزاری است برای جذب افراد به سمت بهائیت.
↩️یکی از شگردها همین خوش اخلاق بودن با دیگران و شاخص بودن در صنفهای مختلف است. شگرد دیگرشان این است که به کمک دیگران میشتابند تا با این کار فرد را به سمت #بهائیت جذب کنند و در نهایت بگویند ما بهائی هستیم. اگر کسی مشکل مالی داشته باشد سعی در رفع آن میکنند تا فرد مدیون شده و به وی پیشنهاد بهائی شدن میدهند.
❗️بعضا به روستاها رفته و به سراغ سالمندان و افرادی که اطلاع کمی از #اسلام دارند میروند و تلاش میکنند اسلام را از چشم <نها بیندازند -خودشان اسم این کار را خدمت گذاشتهاند- و در نهایت بهائیت را تبلیغ میکنند.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انتظار فرج به مقصد کج!
👈🏻فیلم کوتاه در خصوص رویکرد انفعالی #انجمن_حجتیه به انتظار
@feraghvaadyan
💢 ادیان از اهداف اصلی تروریستها محسوب میشوند
✅روشنگر به نقل از ایرنا/ در بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در محکومیت حادثه تروریستی در افغانستان آمده است: حمله تروریستی به نمازگزاران در روستای جودره استان ننگرهار افغانستان در نماز جمعه روز ۲۶ مهرماه ۱۳۹۸، ۹۸ انسان بیگناه را به خاک و خون کشید.
🔻در ادامه این بیانیه آمده است: این حمله و دیگر حملات مشابه همچون حمله به مساجد افغانستان و پاکستان و مصر و مسجد کرایست چرچ در نیوزلند و کلیساهای مصر و پاکستان و سریلانکا و بورکینافاسو و کنیسهها در امریکا و آلمان نشان میدهند که نه تنها #ادیان منشا تروریسم نبوده، بلکه خود نیز از جمله اهداف اصلی تروریستها محسوب میشوند و هرگونه ارتباط تروریسم با ادیان الهی را منتفی مینمایند.
بیشتر بخوانید: 👇🏻
https://plink.ir/ryfq4
@feraghvaadyan
💢تقابل با نفوذ جریانهای فرقه ای
🔘امروزه بیشترین تمرکز جریانهای فرقهای، از جمله #مسیحیت_تبشیری بر اقشار آسییبدیده بهویژه معتادان و سرخوردگان اجتماعی است. چنانچه توجه و حمایت ویژه تری به این اقشار وجود داشته باشد بخش اعظم جذب فرقه ها کنترل می شود. هرچه در این زمینه بهتر عمل شود موفقیت بیشتر خواهد بود. کنترل زمینه های گرایش از اهمیت زیادی برخوردار است.
↩️یک وجه دیگر، آگاهی بخشی در خصوص جنبه های معنوی است که نهادهای فرهنگی باید به پاخیزند و حقیقت دکانبازیها و دغلکاریهای بهاصطلاح معنوی را برهمگان عیان سازد. تازمانی که آگاهی فراگیر باشد مفری برای ظهور ورشد #جریانهای_فرقه ای وجود ندارد.
@feraghvaadyan
👁🗨شناسایی شبکه هنجارشکن بهاییت در استان فارس
🔴روشنگر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، تعدادی از عوامل تشکیلاتی #فرقه_بهاییت که با هدایت مسئولان خود در خارج از کشور به بهانه سالروز #تولد یکی از سرکردگان فرقه، درصدد ساماندهی عناصر خود در مناطق مختلف #شیراز و برگزاری جلسات و محافل خصوصی و نامتعارف در ایام سوگواری دهه آخر #ماه_صفر بوده، شناسایی شده و دستگیر شدند .
🔴همچنین عوامل این شبکه مدتها قبل با سفر به خارج از کشور و برنامه ریزی گسترده، قصد تحت الشعاع قرار دادن پیاده روی #اربعین حسینی را داشتند که با شناسایی و #دستگیری به موقع عوامل دخیل در موضوع در این پروژه نیز ناکام ماندند.
@Feraghvaadyan
❌ نقش صوفیگری در سیاست خارجی آمریکا
🔸بیش از دو دهه است که اسنادی مبنی بر سرمایهگذاری غرب و در رأس آن، ایالاتمتحده بر جریان صوفیگری در یکی از محوریترین و مهمترین حوزههای تصمیمگیری و عمل خود یعنی سیاست خارجی، عیان گردیده. انتشار گزارشهایی از اجلاس مراکز بینالمللی امریکا یا طرحها و پروژههای بلندمدتی چون «ایجاد شبکههایی از #مسلمانان میانهرو» در سالهای گذشته، نمودهایی از ایندستاند.
▪️حمایت آشکار ایالاتمتحده از برخی تحرکات و جریانهای برآمده از تصوففرقهای در شرق و غرب از یکسو و اعمال فشار بر برخی جوامع هدف، از جمله ایران به بهانه سرکوب اقدامات تخریبی برخی #فرقههای_درویشی فعال در کشور، از جمله دراویش نعمتاللهی گنابادی از سوی دیگر، سرنخهایی هستند که در انتها به طرحی عمیق و گسترده ختم خواهندشد. با عنایت به تداوم این طرح و رویکرد در سیاست خارجه امریکا، یادداشت حاضر به بررسی این مسئله اختصاص یافتهاست.
🔹تصمیمگیران و خطدهندگان به سیاست خارجی امریکا، #صوفیگری را ابزاری برای نشر و ترویج اسلامی مبتنی بر ارزشها و هنجارهای برآمده از فرهنگ سرمایهداری غرب، بهویژه «سکولاریسم» قلمداد نموده و سعی در بهرهبرداری حداکثری از آن و تبدیلش به یک «فرصت» در برابر آنچه «جریانهای افراطگرا» میخوانند، دارند. جالبآنکه از دیدگاهی، وهابیت و سلفیگری، دستپخت همین سیاست راهبردی ایالاتمتحده میباشد که برای پیشبرد مقاصد خویش در منطقه، به مقتضیات شرایط، عَلَمشان کرد و اینک با تغییر شرایط مزبور، مترصد امحا و جایگزینیشان با گزینههای دیگر است.
@feraghvaadyan
May 11
💠نگاه قرآن به گفت و گوی #ادیان و مذاهب
♦️بارزترین آیه نسبت به موضوع گفت و گوی ادیان و مذاهب، آیه شریفه "قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَی کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ" میباشد. با الهام گیری از این آیه شریفه چند نکته قابل توجه است. نکته اول؛ این آیه شریفه پیامبر اکرم(ص) را به گفتگوی با اهل کتاب امر می کند. امر هم ظهور در وجوب دارد. یعنی تا قرینه ای نباشد ما شرعاً امر را دالّ بر وجوب می دانیم و اینجا نه تنها قرینه صارفه از وجوب نداریم بلکه مؤید داریم؛ لذا مدلول این آیه کریمه وجوب دعوت اهل کتاب و گفتگوی با آنها بر پیامبر(ص) است.
بیشتر بخوانید:👇🏻
https://plink.ir/HCLX1
@feraghvaadyan
♨️نقد شیطان پرستی رتبه نخست کتابهای انتقادی در موضوع عرفانهای کاذب
▪️تاکنون نزدیک به ۲۴۵ عنوان کتاب در موضوع نقد پیرامون #عرفانهای_کاذب نوظهور در کشور منتشر شده است. از این تعداد کتاب، ۶۵ عنوان (حدود ۲۶ درصد) به نقد و بررسی «شیطان پرستی» اختصاص دارد. این آثار از سال ۱۳۸۸ وارد عرصه نشر شده و تا سال ۱۳۹۲ با رشد فزاینده ای در انتشار آنان مواجهیم. مهمترین عواملی که به رواج گسترده این کتاب ها که برخی از آنها به چاپ بیستم نیز رسیدند، موج وسیع نقد و بررسی شیطان گرایی در رسانه ها و جوامع دانشجویی بود.
💢 عمده نقدهای منتشره در موضوع شیطان پرستی، چه در حوزه مکتوب و چه در کارگاه ها و برنامه های چندرسانه ای، از توصیف غلط این پدیده رنج می برد. بسیاری از نمادها به نفع این جریان مصادره و تا مدتی تب نمادگرایی و معرفی نمادهای #شیطان_پرستی در اقصی نقاط کشور به چشم می خورد.
بیشتر بخوانید:👇🏻
https://plink.ir/wPP9Q
@feraghvaadyan
❌نقش صوفیگری در سیاست خارجی آمریکا(2)
👈🏻تمرکز بر ایران
▪️در اسناد سیاست راهبردی امریکا، مطالب زیادی در خصوص اهمیت ایران در جریان تصوف و لزوم تمرکز بر آن وجود دارد: «اما در ایران در یک دهه گذشته، موج بزرگی از #صوفیگری در اشکال مختلف به راه افتاد. بسیاری از کتابهایی که نویسندگان غربی راجع به عرفان و تصوف نوشتند، به فارسی ترجمه شد. برخی تشکیلات شناختهشده صوفیها که در ایران فعال هستند و شاخههایی در اروپا و آمریکا دارند، عبارتند از: تشکیلات نعمتاللهی، قادریه (محبوبعلی شاه، پیر مراغه) که شریعت را مد نظر قرارداده و به مناسبت اسلامی و شیعی، مجالسی برپا میکنند، نعمتاللهی گنابادی، شمسیه، ذهبیه و در بین سنیها، نقشبندیه و قادریه که در کردستان، فعال هستند.
🔻صوفیگرایی، نماد جهانوطنی عقلانیت و ابعاد روحانی و معنوی اسلام است که میخواهد با سایر ادیان و فرهنگهای ابراهیمی در مکاشفههای روحی، تعامل داشته باشد. از آنجا که صوفیگری از طریق تجار و مسافرت کردن علما گسترش یافت، توانست هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی، مخاطبانی جذب کند.»(1)
▫️بر اساس همین نگرش است که در نشستهای -بهاصطلاح- «آزادی ادیان» برگزارشده در امریکا طی سالهای اخیر، همواره بیانیههایی در خصوص نقض حقوق #دراویش گنابادی –بهویژه پس از غائله گلستان هفتم اسفندماه 1396- یا ادعای «حصر» رئیس فرقه مزبور(نورعلی تابنده) از سوی شرکتکنندگان صادر شده، بیآنکه به اقدامات و تحرکات ایشان در حوزه تهدید امینت ملی و اعتقادی اشاره گردد.
1. «نقش بالقوه صوفی گری درسیاست خارجی آمریکا»، مجله ویستا به نقل از روزنامه جمهوریاسلامی ایران.
https://t.me/feraghvaadyan/6825
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ بعضی از شبانان ایرانی به گناه جنسی مبتلا شده اند!
❗️اعتراف هرمز شریعت پناهی مدیر یکی از شبکههای #مسیحی به فساد در #کلیساهای_خانگی ایرانی؛ وی همچنین به کلاهبرداری توسط #کشیشها نیز اشاره کرده است. موضوعی که در گفتگوهای مستبصران مسیحی با نشریه «روشنا» با صراحت گفته شده بود و این بار از زبان خود گردانندگان جریان تبشیر بیان میشود.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⁉️پایان «مجذوبعلي شاه»؟
🔸🔹فرقه گنابادی و چالشهای قطبیت؛ تحلیلی بر آخرین تحولات دراویش گنابادی
✍🏻روزهای گذشته، ایامی پرتلاطم برای دراویش گنابادی بود؛ «نورعلی تابنده»، قطب سالخورده فرقه به سبب مشکلات ناشی از کهولت سن در بیمارستان بستری شد و حال و روز خوبی نداشت.
🔸این مسئله، جوش و خروشی نهانی در میان دراویش بر پا کرد. در این میان، گروهها و جناحهای رقیب داخلی، هر یک از موضعی خاص نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند تا بار دیگر شاهد چنددستگی حاکم بر فرقه باشیم.
👈🏻با وجود تأکید ظاهری تمام جرگه ها بر «لزوم اتحاد و پرهیز از تفرقه»، اما اعمال و مواضع، حکایت از حقایقی دیگر دارد. وخامت حال تابنده، ولولهای در میان جریانهای رقیب –مدعی جانشینی- میاندازد و هر یک میکوشند بهترین اقدام را در مسیر تحقق منویات خویش عملی سازند.
🔹برخی شخصیتها و منتسبان از خارج از کشور برای ملاقات وی میآیند، عدهای با هجمه و تخریب شخصیت جانشین معرفیشده از سوی تابنده(علیرضا جذبی، از مشایخ فرقه) سعی در کارشکنی دارند، شماری به طرفداری از یکی از مشایخ مطرح و مدعی جانشینی میپردازند، جرگهای نیز با برگزاری جلسات مخفیانه و آشکار، مسیر و رویکرد تازه خود را در شرایط کنونی، طراحی مینمایند.
👈🏻و تمام اینها، ترجمان همان عبارت «چالش قطبیت» در فرق درویشی است که فرقه گنابادی نیز از آن مستثنی نمیباشد. چالشی مهم و حیاتی که آینده فرقه بدان وابسته است.
🔺 تابنده را در مرور کارنامه فکری-عملیاش باید قطبی متفاوت برای دراویش گنابادی، ارزیابی کرد که میتوان ادعا کرد در دروان قطبیت وی، چالشبرانگیزترین مسائل و فراز و نشیبهای دارای تم اجتماعی-سیاسی در فرقه مزبور رقم خورد؛ امری که فرقه گنابادی را در مسیری تازه از درویشیگری قرار دادهاست.
🔺 با وخامت حال تابنده و بلند شدن زمزمههای جانشینی این و آن در فرقه، با دو مسئله اساسی مواجه هستیم:
1️⃣نخست آنکه، با توجه به شرایط بحرانی و پیچیده حاکم بر فرقه، آیا اساساً از این چالش و پیچ تاریخی به سلامت عبور خواهد کرد یا اینکه همچون برخی دیگر مصادیق موجود در تاریخ، دستخوش پیامدهایی چون انشعاب، تجزیه، اضمحلال و دی یک کلام، تحول ماهوی-ساختاری خواهدشد؟
2️⃣دوم اینکه، جانشین قطب فعلی –فارغ از جناحبندیهای تندرو، میانهرو موجود در فرقه- به لحاظ شخصیتی-عملی چه اثاری بر فرقه مترتب خواهدشد و آیا تحولات ناشی از مدیریت نورعلی تابنده همچنان بر دراویش گنابادی، حاکم خواهد بود یا اینکه به مرور رنگ میبازد و فرقه را به لحاظ بینشی-عملی در مسیری تازه قرار خواهدداد؟
◀️به نظر میرسد، سال 98 را باید جزء یکی از نقاطعطف فرقه گنابادی تحلیل کرد.
📚بخش تحلیلی روشنگر
https://www.instagram.com/p/B3_caBshIcs/?utm_source=ig_web_copy_link
@Feraghvaadyan
💢 بهاء الله همان حضرت مسیح(ع) است?!
🔷فرقه بهائیت دارای اعتقادات عجیبی است که با آموزه های دیگر ادیان الهی تطابق ندارد. یکی از این اعتقادات موعود بودن سرکرده فرقه است که میرزا حسینعلی نوری را همان حضرت مسیح میدانند. عبدالبهاء برخلاف پدرش رجعت حضرت مسیح(ع) را «حضرت اعلی» یعنی« باب» معرفی مینماید و خطاب به بهائیانی که در این مسئله دچار اختلاف شده بودند، میگوید:« در خصوص رجعت ثانوی حضرت مسیح، مرقوم نموده بودید که در میان احبا اختلاف است. سبحان الله، بکرات و مرات از قلم عبدالبهاء جاری و نص صریح قاطع صادر که مقصود در نبوات از ربالجنود و #مسیح موعود جمال مبارک و حضرت اعلی است و باید عقاید کل مرکوز بر این نص صریح قاطع باشد»(1)
👈🏻آنچه میان #بهائیان کنونی متداول است دیدگاهی است که شوقی افندی درباره رجعت حضرت مسیح(ع) دارد که معتقد است بهاءالله همان مسیح موعود است که رجعت نموده و همراه باب که مدعی مهدویت بوده ظهور کرده است.
@feraghvaadyan
45.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅یادی از شهدای #ارمنی جنگ تحمیلی در شبکه قرآن سیما
@feraghvaadyan
❗️واکنش دوگانه رسانه تبشیری در خصوص محدودیتهای مذهبی
🔘رسانه تبشیری که به هنگام برخورد شدید مقامات چینی با مسلمانان این کشور با ادبیاتی همگرایانه، محدودیتهای مذهبی علیه #مسلمانان این کشور را تائید میکرد حالا با تخریب کلیسا و دستگیری کشیشان توسط این کشور را مورد انتقاد قرار داده است.
↩️در اندیشه تبشیریها، فقط محدودیت علیه #مسیحیان، تشدید آزارهای مذهبی است!
@feraghvaadyan
⭕️ تعطیلی بی فایده انجمن حجتیه
💢امام در پاسخ به سؤال «آیتالله گرامی» در خصوص #انجمن_حجتیه فرمودند: « ... راجع به شخصى كه مرقوم شده بود جلساتش، ضررهايى دارد؛ از وقتى مطلع شدهام، تأييدى از او نكردهام و ان شاءاللَّه تعالى نمىكنم.»(1) با توجه به سخنرانی امام در سال 1362 که به تعطیلی انجمن انجامید، گویا ایشان با هوشياري دريافته بود که تعطيلي انجمن فقط به خاطر حفظ ظاهر و عدم قدرت در رويارویي با رهبر انقلاب بودهاست. امام(ره) در يک جلسه خصوصي با اشاره به اينکه انجمن، خود را «تعطيل» کرده، نه «منحل»، این اقدام را بيفایده خواندند.
📚1.صحیفه امام خمینی، ص 357.نامه به آقای گرامی، 1350 ه.ش.
https://www.instagram.com/p/B4EyVCPBEQq/?utm_source=ig_web_copy_link
@feraghvaadyan
♨️ ماهیت وجودی رسانه های تبشیری
🔹 با مشاهده اخبار رسانه های تبشیری، بیشتر متوجه جریان حامی این رسانهها یعنی #مسیحیت_صهیونیستی می شویم. مطالب منتشره در این رسانه ها به خوبی نشان میدهد که آنها از اعمال محدودیتهای مذهبی علیه مسلمانان استقبال میکنند اما در برابر تخریب کلیسا و یا یهودی ستیزی دراروپا و آمریکا به شدت ابراز نگرانی میکنند.
👈🏻 این رسانهها که بیشتر کارکرد سیاسی دارند همواره میکوشند اخبار منفی ایران را با سیاه نمایی منعکس کرده و از طرفی در صدد تطهیر چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی هستند.
@feraghvaadyan
♨️ طیفهای مختلف انجمن حجتیه
«باید توجه داشت، تمام اعضای #انجمن_حجتیه، اندیشه واحدی نداشتند و از لایه¬ها و دیدگاه-های متفاوتی برخوردار بودند. در یک دستهبندی کلی میتوان اینگونه مورد اشار قرار داد:
1️⃣برخي #انتظار را در دعا براي فرج، امر به معروف و نهي از منكرهاي جزئي، منحصر دانسته، بيش از آن وظيفهاي براي خويش قائل نيستند.
2️⃣گروهي ديگر، حتي امر به معروف و نهي از منكرهاي جزئي را نيز بر¬نميتابند، چون معتقدند در دوران غيبت، كاري از دست آنها بر¬نميآيد و تكليفي به عهده ندارند و امام زمان(عج)، هنگام ظهور، كارها را اصلاح ميكند.
3️⃣گروه سوم بر این عقیدهاند كه جامعه بايستي به حال خود رها شود. نبايد كاري با فساد آن داشت تا زمينه ظهور ـ كه دنيايي پر از ظلم و فساد است ـ فراهم آيد.
4️⃣ديدگاه چهارم ، هر حكومتي را به هر شكل، باطل و برخلاف اسلام ميداند و معتقد است: «هر اقدامي براي تشكيل حكومت در زمان غيبت، خلاف شرع و مخالف نصوص و روايات معتبر میباشد». به اين استدلال كه در روايات آمده: «هر عَلَم و پرچمي قبل از ظهور قائم علیه السلام باطل است.»(1)
📚1.گفتگو با سید ضیاءالدین علیا نسب، فصلنامه روشنا، شماره 82.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
↙️ورود «رضا تابنده » به میدان؛ یک تیر و دو نشان؟! 🔺بسترسازی برای قطبیت از رهگذر پیاده سازی تئوري «شب
↙️ورود «رضا تابنده » به میدان؛ یک تیر و دو نشان؟!
🔺بسترسازی برای قطبیت از رهگذر پیاده سازی تئوري «شبکه ای از مسلمانان میانه رو»
✍🏻به تازگی صفحه منتسب به «رضا تابنده » ، فرزند «محبوبعلیشاه»، قطب سابق #فرقه_دراویش سلطانعلیشاهی (طاووسیه) ،از برگزاری سخنرانی با موضوع «تصوف؛ پادزهری برای تندروان اسلامی» در ساختمان #گوگل ( مانتین ویونا) در تاریخ سوم آبان ماه جاری ، خبر داد.
بر اساس خبر مزبور، محتوای این سخنرانی پیرامون «تاریخ #تصوف و فواید آن برای روزگار امروز» بوده است. این مطلب در کانال خبری منتسب به فرقه نیز همراه با پوستر سخنرانی، منعکس گردید؛ امری که پیش از این در کانال مورد اشاره، بی سابقه بود.
📌برگزاری سخنرانی مذکور از چند جهت حایز اهمیت و قابل تحلیل است، ازجمله:
1️⃣نخستین نکته به خط و ربط فهوای سخنرانی با یکی از مهم ترین راهبرد های سیاست خارجی #امریکا یعنی پروژه « ایجاد شبکه ای از مسلمانان میانهرو» باز می گردد.
➕نیک واقفیم که موسسه امریکایی « #رند » با پشتیبانی بنیاد «اسمیت ریچاردسون» در سال ۲۰۰۷ میلادی، اقدام به انتشار گزارشی با محوریت ارایه راهکارهایی برای مقابله با اسلام و به زعم ایشان «افراط گرایی اسلامی» نمود.
به اعتقاد تدوین کنندگان گزارش مزبور، امریکا و غرب می توانند بر سه دسته به عنوان متحدان بالقوه خود حساب کنند: سکولارها، مسلمانان لیبرال و سنت گرایان میانه رو همچون صوفیها. این گزارش، بار دیگر در همایش « نقش #تصوف در سیاست خارجی امریکا» از سوی بنیاد «نیکسون» مورد بررسی قرار گرفت.
❗️اکنون به نظر می رسد #رضاتابنده ، قطب زاده غرب نشین در راستای پیاده سازی همان تئوري، دست به قلم و بیان گشته. البته در فرض خوشبینانه می توان محتمل دانست که از طرح و نقشه بیگانگان، بی اطلاع است!
2️⃣اما نکته دوم؛ #فرقه_گنابادی در شرایط خاصی بسر می برد. اکنون که «#نورعلی_تابنده» (قطب فعلی) در میانه دهه نهم عمر خویش، با انواع بیماری های جسمی_ روحی دست به گریبان است، چالش تعیین جانشین، وارد مرحله ای تازه شده و مدعیان جانشینی، دور جدیدی از رقابت را با تغییر تاکتیک ها آغاز نموده اند. در این میان، رضا تابنده نیز این قسم از تحرکات را دستمایه زورآزمایی قرار داده و قدم در میدان رقابت نهاده. با این امید که از رهگذر این تاکتیک _ظاهر پسند و پرپرستیژ_ حامیانی برای خویش دست و پا کند اما ناگفته پیداست و _خود نیز بهتر از هر کسی می داند_ که کارزار سختی پیش رو دارد و رقبایی قدر.
📝چنانچه در تحلیل های پیش تر نیز اشارت رفت، دسته بندی های درون فرقه ای دراویش #سلطانعلیشاهی در ماه های اخیر، تشدید و تعمیق یافته و کار به جایی رسیده که مدعیانی چون رضا تابنده، فرصت را برای پیاده سازی تاکتیک های خود مغتنم شمرده اند.
⭕️یک نکته، مسلم است؛ نتیجه این کارزار مبارزاتی، با توجه به رویکردهای متفاوت مدعیان _ محافظه کار، میانه رو و افراطی_ بی تردید، ماهیت و ساختار #فرقه را دستخوش تحولاتی چند قرار خواهدداد. چنانچه با روی کار آمدن نورعلی تابنده نیز طی مدت زعامت وی بر فرقه، شاهد تغییراتی چشمگیر در بینش و منش دراویش بودیم.
✅بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
💠7 آبانماه روز بزرگداشت کوروش نامیده شده است. در سالهای اخیر برخی از جریان های معاند درصدد هستند تا از این فرصت سوءاستفاده کرده و موجب اغتشاش و ناآرامی گردند. اتفاقی که جامعه زرتشتی کشور نسبت به آن هم ابراز نگرانی کرده و هم آن را محکم کردهاست.
✅«اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی: #زرتشتیان، جامعهای سیاسی نبوده و کاملاً فرهنگی، آرام و بیدردسر هستند.. و به عنوان یک ایرانی، عرق ملی زیادی دارند؛ خاستگاه ما ایران است و آن را وطن خود میدانیم اما گاه اتفاقاتی رخ میدهد که باب میل ما نیست. «#باستانگرایی»، کلمهای نیست که ما زرتشتیها به کار ببریم. همچنین به «#سلطنتطلبی» نیز اعتقاد نداریم. آنچه ما دوست داریم، فرهنگ ایران است و اعتقاد داریم ایران، تاریخ پر فراز و نشیبی داشته و این قابل احترام و افتخاراست.
🔻گاهی اتفاقاتی رخ میدهد که دستمایه جریانهای فرصتطلب قرار میگیرد. این در حالی است که جامعه زرتشتی، یکی ازقانونمدارترین و آرامترین جوامع ایران است.تحقیقات صورتگرفته از سوی پلیس ونیروی انتظامی، نشان میدهد در تحرکاتی که طی سالهای اخیر در پاسارگاد شاهد بودهایم، افرادی از جامعه زرتشتی حضورنداشتهاند اما به هر حال، برخی از این موقعیتهــا بهرهبرداری میکنند و به دنبال رسیدن به اغراض سیاسی خود هستند.البته با روشنگریهای صورتگرفته از سوی نخبگان اجتماعی و روحانیون زرتشتی در این زمینه طی سالهای گذشته، این توطئه ها تا حد زیادی خنثی شدهاست.»(1)
📚1.گفتگو با نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، فصلنامه روشنا، شماره 81.
@feraghvaadyan
♨️ حضور نمایندگان اقلیتهای دینی در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه ادیان و مذاهب
🔸دکتر همایون سامه یح، رییس #انجمن_کلیمیان تهران، نماینده #مسیحیان آشوریان در مجلس شورای اسلامی و نماینده #زرتشیان در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت کردند. در این برنامه که با حضور شخصیتهای سیاسی و علمی برگزار شد، علاوه بر سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، حجتالاسلام والمسلمین ربانی رئیس دفتر وزارت امور خارجه در قم به قرائت پیام دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پرداخت. همچنین حجتالاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه به ایراد سخنرانی پرداخت.
@feraghvaadyan