eitaa logo
روشنگر مدیا
1هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
559 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
20.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناظره امام رضا(علیه‌السلام) با عالمان و میلاد‌ امام‌رئوف مبارک https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
▫️ناقد سالک 🔹نصایح سالکانه بیدآبادی به محقق قمی ✍️میرزای قمی، قرابت بسیاری با وادی سلوک داشت و شاید همین جستجوی حقیقت، قمی را به نقد بازی‌های سلوک‌مآبانه و اجناس بدلی سوق داد تا تعالی معنوی خود را با ایفای رسالت اجتماعی، محقق سازد. مرحوم قمی، ارتباط با جامعه بر سبیل امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد افرادی چون فتحعلی‌شاه را از ارکان سلوک عملی خود می‌دانست تا با مشخص ساختن سره از ناسره، مسیر حقیقی عرفان و را برای آحاد اجتماع روشن ساخته و مانع از آلودگی این راه توسط سودجویان در ردای عرفان شود. البته باید اذعان داشت که این «» به سالکان واقعی احترام می‌گذاشت و با عارفان کاملی چون «آقا محمد بیدآبادی» ارتباط دوستانه داشت و از جانب ایشان، ‌شایسته دریافت مسیر هدایت شناخته شد؛ امری که در رساله موسوم به «آداب السیر والسلوک»، اثر بیدآبادی نمود یافته‌است. 🔺چنانکه از متن این رساله برمی‌آید، میرزا قصد زیارت مشاهد متبرکه را داشته و دستوری خواسته تا مشوقی برای طاعات و عبادات باشد. بیدآبادی نیز که سائل را فردی آماده و مستعد برای تذکر یافته، تازیانه‌های سلوک را در قالب الفاظ پی درپی بر جان طالب کمال به نوازش درآورده‌است: «ای برادر! شخص فهیمی مانند جنابعالی، به‌خوبی واقف است که توجه و دلبستگی به دنیا و علاقه به ماندگار شدن در آن و بند و بارهای گران بر نفس نهادن با روی آوردن به ابزار طبیعی و جسمانی و مشغول شدن به لذت‌های نفسانی و خواهش‌های پست حیوانی، مانع از رشد و ترقی و رسیدن به مرتبه والای معارف حقیقی و الهی هستند؛ بلکه بالاتر از آن، صرف نمودن تمام لحظات عمر در تدریس علوم رسمی و چشم‌پوشی از طریقه تهذیب و تزکیه نفس با ریاضت‌های شرعی و تقلید از پدران و استادان در مسائل اصلی و فرعی نیز مانع از عروج به آسمان حقیقی و رسیدن به واقعیات هستی است. ➕بعد از آنکه از علوم لازم به اندازه نیاز تحصیل کردی، به پاک‌سازی و روانت بپرداز، زیرا که علم بستگی به زیادی تحصیل ندارد، بلکه آن نوری است که در قلب‌ها و دل‌های مستعد که صلاحیت افاضه آن را داشته باشند، می‌تابد. همچنین نهاد دل‌ها و قلب‌ها با علم سرشته شده، اگر به آداب شایسته الهی آراسته شوی، آن را خواهی یافت... با به جا آوردن نمازهای نافله به خدای تقرب جوی تا …در زمره مردانی باشی که...امانت را به صاحب آن برگردانیده‌اند... در زیر آسمان‌های خدا، اولیا و بندگان محبوبی می‌زیند که کسی غیر حق، آنان را نمی‌شناسد. زینهار از طلب ریاست!...زیرا کسی که بدون داشتن صلاحیت، ادعای ریاست کند ...[و] در آرزوی رسیدن به آن باشد، از رحمت الهی به دور است. ریاست، [شایسته] ...مؤمنانی[است] ... که خواهش‌های نفسانی را مهار نموده و نفس خود را رام ساخته و دل‌های خود را به یاد آخرت و با ذکر و یاد الهی، زنده نموده و ضمیر خود را، چندان که قلب‌ها و دل‌های آنان محل جلوه مشیت و خواست الهی گردیده و جز خواست خدا چیزی نمی خواهند.»(۱) 📚1. بیدآبادی، محمد بن محمد رفیع، حسن دل، تصحیح علی صدرایی خویی، قم: نهاوندی، 1380. 👥 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09 👥
سنتهای خالی از سنت (تبیین جریان سنت گرایی و معرفی کتاب سنجش سنت) 🔹یکی از جریان های پرنفوذ در حوزه دین که در دهه های اخیر چهره بیشتری از خود نشان داده، جریان است که در قرن بیستم با اندیشه‌های (رنه گنون) گرفت و رفته رفته به یک گفتمان و جریان فکری مبدل شد. سنت گرایان مدعی‌اند این مکتب فکری واکنشی نسبت به است که با وجود بشر و سن تأکید دارد. اگرچه سنت‌گرایان بر مولفه هایی چون حکمت، دین، امر قدسی، راست اندیشی، هنر، تجدد گرایی و وحدت متعالی ادیان، تکیه داشته و همانند روشنفکران به رابطه دین و مدرنیته توجه دارند، اما برخلاف ایشان بر هماهنگ سازی دین با مدرنیته معتقد نیستند بلکه چاره را در بازگشت به اصول سنتی می‌دانند. 🔽 یکی از چهره‌های شاخص کنونی این جریان محسوب می‌شود. وی همه ادیان و آیین های محلی و... را دارای اعتبار می داند و ادیان یکتاپرستانه مانند اسلام و یهودیت و مسیحیت غیر یکتاپرستانه هندی مانند هندوئیسم و بودیسم و حتی ادیان چینی ژاپنی و سرخپوستی را که از گونه هایی از عرفان بهره مندند، منتهی به حقیقت توحیدی می داند و معتقد است که توحید، واحد است و بر این باور است که هدف نهایی از معنویت چه سخن از خود در میان باشد چه از نیروانا، یکی است. در واقع او نقطه مشترک میان ادیان را تنها معنویت می داند و در این میان اهمیتی نمی دهد که منشاء این چیست توحید است یا شرک. از نظر نصر مسلمان کسی است که با عقل و اختیار خود، شریعتی الهی را گردن می نهد. در جایی دیگر گفته من به منزله یک مسلمان می پذیرم که هیچ فرد به جز از طریق پسر یعنی از طریق مسیح به خدا راه نمی یافت. 🔷 همچنین در جایی دیگر بیان کرده که حصر گرایی یعنی اعتقاد به اینکه یک دین حق وجود دارد از بین برنده معنای عدالت و رحمت الهی است. این دیدگاه انحرافی بر نظریه تکثرگرایی از اصحاب سنت، مبتنی است. اینان معتقدند مسیح برای مسیحیان و پیامبر برای مسلمانان، پیامبر بر حق است و زیستن بر طبق هر دینی به طور کامل به معنای زیستن بر طبق همه ادیان است. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
متن کامل پیام تبریک اسقف ، خلیفه ارامنه کاتولیک ایران به منتخب مردم حجت‌الاسلام #ابراهیم_رئیسی منتشر شد. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
✍️در سال ۱۳۲۰ اتفاق مهمی در کشور رخ داد که طی آن ایران به اشغال متفقین درآمد و در نتیجه تغییر و تحولات زیادی در جامعه به وجود آمد، به عنوان مثال جریان های اسلامی در دوران رضاخان نتوانستند به تشکیلات سازمان های وابسته به شوروی مثل حزب توده فعال باشند اما به هر حال برخی فعالیت های اسلامی نیز در این دوره شروع شد. یکی از مهمترین مسائل جریان بود چرا که رژیم پهلوی که ساخته دست بهاییان و بود، به صورت غیر مستقیم از این فرقه حمایت می کرد. 🔹لذا جریان اسلام گرا از نفوذ آنها بسیار نگران بود و درصدد جلوگیری از آنان و آگاه سازی مردم بر آمده بود، اما با وجود تلاش های آنها به دلیل پشتیبانی هایی که از بهائیت می شد این از صحنه خارج نمی شد. بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بعضی گروه ها از جمله ها احساس کردند باید به شکلی محدود و با روشی جدید با بهائیت مقابله کنند و اصولی برای خود تدوین کردند. اصولی که می گفت اگر می‌خواهیم فعالیت تشکیلاتی انجام دهیم نباید کاری به رژیم داشته باشیم تا رژیم ما را برای خود تهدید حساب نکند‌‌. یعنی صرفاً یک گروه مذهبی باشند و حتی مبارزه سیاسی و تشکیلاتی هم نداشته باشند، دوم اینکه نیمه مخفی باشند و علنی نباشند و سوم اینکه آموزش گسترده مبانی اعتقادی برای اعضای خودشان برای آشنایی و تسلط و با بهائیان داشته باشند، اما حتی به نفوذ سیاسی آنها هم کاری نداشته باشند و فقط بحث عقیدتی و فکری را جلو ببرند. مثلاً در دولت هویدا حدود نیمی از بدنه دولت و از جمله خود هویدا بهایی بودند اما انجمنی ها با دولت کاری نداشتند. و اما اصل آخر که جالب ترین اصول آنهاست این است که اگر برای پیشبرد اهدافشان لازم شد، با رژیم همکاری داشته باشند. تا حدی که که حتی آنها را نه تنها به دید منفی نگاه نمی کرد، بلکه به آن ها نظر مساعد داشت. 🔸انجمن دیدش به انقلاب این بود که آنچه ما داریم جمهوری مسلمانان است نه جمهوری اسلامی، یا جای دیگر یکی از اعضای شان گفته بود جمهوری اسلامی باعث شد بزرگترین انقلاب، اسلام باشد. که این جملات ضدیت بهائیان را با جمهوری اسلامی نشان می‌دهد. این فرقه از لحاظ تهدید مشابه است با آنچه انگلیس از گروهی به عنوان استفاده می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⭕️محمدمسعود سعیدی، استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که افرادی بیشتر جذب این گروه‌ها می‌شوند که در سنین پایین قرار دارند؛ یعنی عمدتاً از ۱۸ تا ۳۵ سالگی جذب این گروه‌ها می‌شوند؛ همچنین افرادی که دارند، ولی در عین حال و احساسی هستند بیشتر در معرض هستند. ↙️سعیدی بیان کرد: کسانی که وارد می‌شوند، غالباً چند پیش زمینه شخصی داشتند؛ اینها عمدتاً دارای گرایشات دینی و هرچند ضعیف هستند. اکثر کسانی هم که در این باقی می‌مانند، چنین پیش‌زمینه دینی را داشته‌اند و گرفتار اطلاعات ناقض و غلط بودند. همچنین کسانی که بیشتر اهل احساسات و نه تفکر منطقی بودند، جذب این عرفان شده‌اند، بنابراین روحانیون و مبلغانی که می‌خواهند با این افراد مواجهه داشته باشند، نباید چندان به برهان و استدلال تمسک کنند، زیرا اینها به استدلال اهمیت نمی‌دهند، بلکه آن‌چه به دلشان می‌نشیند و برقرار می‌کنند، مدنظر آنهاست. برخی از این افراد هم خیلی دچار هیجانات هستند. 🔹ادامه در سایت فرق و ادیان: https://b2n.ir/s87355 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
⏺زندگی مناسب ها در ایران را هیچ جای دنیا نیافتم پریدون دارمو، دبیر کل اسبق اتحادیه جهانی آشوریان در مصاحبه با : درباره وضعیت اقلیت ها در ایران باید گفت جامعه که در شهر ها و نقاط مختلف ایران مانند و و بسیاری از روستاها هستند در کمال صلح و آزادی و شرایط مطلوب تر از هر کشور دیگری در خاورمیانه زندگی می کنند و در واقع کشوری نیست که به این جوامع بیشتر از آزادی داده باشد. تا حدی که یکی از پارک های بزرگ تهران، به نام نامگذاری شده و مجسمه مریم مقدس یا عیسی کودک و بره او در وسط پارک قرار گرفته است. یکی دیگر از مسائل اقلیت های مذهبی در کشور، پدیده مهاجرت است که موجب کاهش جمعیتشان شده. وعده های متفاوتی که به افراد داده می شود مثل وعده کار با درآمد بالا نقش مهمی در این مساله دارد، اما علی رغم دیگر کشور ها در ایران شرایط متفاوت است. 📚منبع: روشنا، پاییز۹۵ https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
✍️انحصارگرایی افراطی پایه مسیحیت تبشیری 📌انحصار گرایی، شمول گرایی و پلورالیزم سه رویکرد در دین پژوهی هستند که اغلب محققان یکی از این سه را برگزیده و اندیشه های شان را تابع آن قرار داده اند. در رویکرد انحصارگرایی جمیع اندیشه های مغایر باطل شمرده می شود و باید از آن ها اجتناب کرد. 📌با این حال، در رویکرد انحصارگرایی نیز انواعی وجود دارد که بدترین آن از حیث منطقی متعلق به جریان مسیحیت می باشد. از آنجا که در مسیحیت باورها باید تعبدی و بدون سنجش عقلی پذیرفته شوند، طرح هرگونه سوال یا پرسش به معنای خروج از مسیحیت تلقی می شود. 📌با این وصف، رویکرد مسیحیت تبشیری در خصوص دین را می توان انحصارگرایی مبتی بر جزم و ارتجاع نامید چراکه کوچکترین انعطافی در مواجهه با عقلانیت ندارند و به همین سبب نیز بین آن ها و خردگرایان در غرب همواره نزاع و درگیری بوده است. 📌ویل دورانت خود در این خصوص می نویسد: کلیسا حتی در ساعاتی که صلح و صفا را موعظه می کرد، در فرانسه، مردم را به جنگ های مذهبی برمی انگیخت و در آستانه قرن هفدهم، به جنگ سی ساله تشویق می کرد.(درآمدی بر تاریخ تمدن صفحه 207) 📌امروزه نیز مانند گذشته مبلغان مسیحیت تبشیری سعی دارند تا با رواج انحصارگرایی جزمی، در جامعه تفرقه ایجاد کنند و آرامش ذهنی افراد را با خرافات فرقه ای شان خدشه دار کنند. @roshangarmedia @antisect
🔴دروغ‌های بهاییت به مناسبت صدمین سالمرگ عباس افندی ↙️ تشکیلات فرصت‌طلب که هر مناسبتی را بهانه‌ای می‌کند تا فریبکارش را معرفی و تبلیغ کند، طی برنامه‌ریزی‌هایی که از مرکز اصلی فرقه موسوم به «» واقع در «حیفا» دریافت کرده‌ است، بنا دارد گردهمایی‌ و برنامه‌هایی به مناسبت صدمین سالمرگ دومین سرکرده بهاییت ملقب به «» برگزار کند. ادامه مطلب در سایت: https://b2n.ir/m92147 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴اسیدپاشی کشیش متخلف به ۷ اسقف کلیسای ارتدوکس در یونان 👈یک کشیش کلیسای ارتدوکس به دلیل اسیدپاشی به ۷ در بازداشت شده است. ↩️به گفته پلیس، به این اسقف‌ها در حین جلسه کمیته انضباطی این کشیش ۳۷ ساله در روز چهارشنبه ۲ تیر صورت گرفت. سه اسقف به دلیل سوختگی صورت در بیمارستان تحت درمان هستند. مامور پلیسی هم که تلاش کرد به اسقف‌ها کمک کند به بیمارستان منتقل شده است. 👤فرد مظنون ، کشیشی در آستانه اخراج از کلیساست که به مشارکت در قاچاق متهم شده. در جلسه کمیته انضباطی، قرار بود اسقف‌ها احتمال خلع لباس این را بررسی کنند./ منبع: بی. بی. سی https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔴جریان‌های فرقه‌ای در یک صف ✍️مروری بر عملکرد طی انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر نشان داد فرقه‌ها صرف‌نظر از ادعای معروف یگانه راه نجات‌بخش بودن و نفی دیگران، از یک‌سو و تکیه صرف بر جنبه‌های تعالی و کمال و بُعد از امور دنیایی، به‌ویژه سیاست، از سوی دیگر، به واسطه ذات و ماهیت شکاف‌زی‌شان در هنگامه‌های حساس و مؤثر بر وحدت یک جامعه، همه در قامت سربازان جبهه معاند به خط شده و درست در همین نقطه است که اشتراکات فرقه‌ای نیز رخ می‌نماید. چنانچه در تبلیغات ضدانتخاباتی اغلب جریان‌های فرقه‌ای، از و گرفته تا معنویت‌های نوظهور چون ، شاهد بودیم. ↙️هجمه به نامزدها، زیر سؤال بردن اصل ،‌ تشویق مردم به عدم مشارکت و در ادامه، ‌تخریب وجهه منتخب و تلاش برای مخدوش ساختن اصالت انتخابات، از جمله تحرکات رسانه‌ای جریان‌های مورد اشاره طی روزهای اخیر است که مصادیق آن در فضای مجازی‌، فراوان یافت می‌شود. ⚠️این ائتلاف ناخواسته، نمایشی است از و تلاش برای ضربه هویت و به عنوان عوامل انسجام‌بخش و ازقضا موانع ظهور و فعالیت فرقه‌ها. https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
منتشر شد اثر جدید دکتر بهزاد حمیدیه با عنوان «درسنامه نقد معنویت‌های نوپدید» روانه بازار شد. این کتاب جدیدترین اثر دکتر حمیدیه است که در سه بخش شناخت، چالش و معرفی معنویت اسلامی تشکیل شده است. جهت خرید کتاب به لینک زیر مراجعه شود. http://www.bustaneketab.com/کتابها/پدیدآورندگان/محصول/4178-درسنامه-نقد-معنویت-های-نوپدید https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09