eitaa logo
سلام فرشته
179 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
8 فایل
خدایا، قلب هایمان را آماده سلام کردن به فرشته هایت بگردان رمان ، داستان و کلیپ و پادکست هاي #تولیدی هشتک خورده انتشار مطالب با ذکر منبع، بلامانع است. فهرست مطالب: https://eitaa.com/salamfereshte/2162 نویسنده: #سیاه_مشق
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن میوه ای که فاطمه آن را طلب نمود چون باب میل اوست شد این میوه تاجدار 🔘 شعرخوانی سید حمید برقعی در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
مادر شهیدی که ۴۰ سال است در شبِ یلدای فراقِ فرزندش، منتظر صبحِ خبری است. یکی از شهدای گمنام در شب یلدا میهمان او شده تا مایه اُنس و دل‌گرمی‌اش باشد. هیچ دلی تاب تحمل هُرم حرارت دلش را ندارد. میزبانی مادر شهید «رضا کارگر» از شهیدی گمنام یاد کنیم شهدا را با یک صلوات ... اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عجل فرجهم و العن من عاداهم ‎توحید تشیع ● @ShiaTowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 پناه بی‌پناه‌ها باش... 🔹 خاطره شنیدنی دکترسید‌بشیرحسینی از اولین و آخرین مواجهه با شهید 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte
هدایت شده از علیرضا پناهیان
34.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 نماز به کی مزّه میده؟ 🔹 راه لذت بردن از عبادت چیه؟ @Panahian_ir
مداحی_آنلاین_حرمت_خانه_امام_علی_حجت_الاسلام_مومنی.mp3
5.1M
♨️حرمت خانه امام علی(علیه السلام) 🎤 حفظه الله 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom سلام الله علیها
💠تبعیت از نفس یعنی چه؟ حفظه الله: 🌺ای ابوذر، آدم زرنگ، کیس، کسی است که خودش را تربیت و تادیب کند وَ عَمِلَ لِمَا بَعْدَ الْمَوْتِ و برای آخرت عمل بکند نه برای دنیا. دنیا اصلا ارزش این را ندارد که آن را هدف زندگی قرار بدهیم. چون موقت است. در مقایسه و نسبت با آخرت، اصلا قابل مقایسه نیست. آخرت ابدیت است. بی نهایت. اینجا دنیا اصلا شما بگو هزار سال هم عمر کند، هزار با بی نهایت اصلا قابل مقایسه نیست. اصلا بگوییم قطره و دریا هم باز درست نگفته ایم. 🍀و الْعَاجِزُ در مقابل کیس، عاجز است. عاجز کیست؟ وَ الْعَاجِزُ مَنِ اتَّبَعَ نَفْسَهُ وَ هَوَاهَا وَ تَمَنَّی عَلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَمَانِیَّ عاجز کسی است که این ویژگی ها را داشته باشد. یک تبعیت از نفسش بکند. یعنی دل بخواهی زندگی بکند. اگر کسی از ما سوال کند تبعیت از نفس یعنی چه؟ یعنی کسی که دل بخواهی زندگی می کند. هر کاری انجام می دهد بگوید دلم خواست. دلم خواست. 🌸 ذکر خیری باشد، خدا رحمت کند، یک دفعه خدمت مرحوم آیت الله سید عبدالکریم کشمیری رسیده بودیم. با یکی دو نفر از دوستان. یک جمعی بودند و داشتند صحبت می کردند. می گفتند بعضی دل بخواهی زندگی می کنند. بعضی در زندگی شان خداخواهانه زندگی می کنند. این دو دسته. آنی که دل بخواهی زندگی می کند هر کاری را از او سوال کنیم می گوید دلم خواست. اما عده ای هم هستند که ملاک و اساس زندگی شان را خواسته دل قرار نمی دهند. خدا. چرا این کار را می کنی؟ خدا دوست دارد. خدا امر کرده. چون خدا می خواهد. چرا این کار را نکردی؟ چون خدا می خواهد. حالا اینجا می گوید، کسی که تبعیت کند از نفس خودش، یعنی همان دل، دل یعنی تعلقات مادی، البته توجه داشته باشید یکی از استعمالات دل، تعلقات مادی است. می گوید ای فدای تو هم دل و هم جان. وی نثار رهت، همین و همان. ای فدای تو هم دل و هم جان. دل تعلقات مادی است. کسی که تبعیت بکند از نفسش، این عاجز است. 🔻و هَوَاهَا تبعیت بکند از هوا و هوس. هوا یعنی چه؟ یعنی خواسته ای که عقل و دین تاییدش نمی کند. اگر بخواهیم یک جور حرف بزنیم که آسان باشد و همه فهم باشد، هوی و هوس را اینجوری معنا کنیم. بگوییم خواسته ای که مورد تایید عقل و دین نیست. اما آن خواسته ، آن علاقه، آن خواهشی که دل ما داشته باشد، عقل و دین تایید بکند، آن هوی و هوس نیست. اشکالی ندارد. مثلا احتیاج به غذا دارد. دوست دارد غذا بخورد. بعضی ها که می شنوند باید برخلاف هوی و هوس عمل کند، فکر می کنند هر چه دل انسان می خواهد را باید پا بگذارند رویش. نه این طور نیست. آن خواسته ای که عقل و دین تایید می کند، آن اصلا در راستای دینداری است. در راستای آخرت است. آن دنیا نیست. آن نقطه ضعف نیست. آن را باید تامین کنیم. پس عاجز این ویژگی ها را دارد. کسی است که از نفسش، یعنی دلش از تعلقات مادی و جسمی و بدنی خودش تبعیت می کند و تبعیت می کند از هوی و هوسش. هوی و هوس یعنی چه؟ یعنی خواسته ای که مورد تایید عقل و دین نیست. این یک ویژگی. 🌀ویژگی بعدی که عاجز دارد وَ تَمَنَّی عَلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَمَانِیَّ و از خدا آرزوها را می خواهد. آرزوها، بدون اینکه توجه داشته باشد اصلا این آرزوها به صلاح او هست یا نیست. آیا مشروع هست یا نیست. آیا خدا دوست دارد یا نه. و بدون اینکه در تحقق این آرزوها هم تلاش کند. ببینید نه تلاش و کوشش می کند. نه اصلا توجه دارد اینی که من می خواهم و آرزو دارم، آیا این آرزو مورد تایید دین است؟ مشروع است یا نه؟ کاری به این ندارد. واقعا آدم اینچنینی عاجز است. نه از عقلش استفاده می کند. نه از نعمت های الهی خوب بهره مند می شود. آدم به معنای دقیق کلمه عاجز. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ دوشنبه 1400/10/13 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 به مناسبت سالروز ولادت حضرت عیسی ابن مریم علیه‌السلام ☘️ ✨خاطره‌ای از یک کشیش مستبصر! ✅ حضرت آیت‌اللّٰه بهجت قدس سره: 🔸آن نصرانی که در زمان ما کشیش بوده، گفت: «کتابخانه سوریه دست من بود. عموم [مردم] به اذن من از این کتابخانه استفاده می‌کردند. یک اتاق خصوصی بود که کتاب‌های خصوصی در آن اتاق بود، هیچ‌کس را به آن راه نمی‌دادیم. فقط من خودم که رئیس آن کتابخانه بودم، اجازه داشتم که بروم؛ دیگران را اجازه نداشتم راه بدهم. 🔹[روزی] رفتم و تورات یا انجیلی را دیدم. دیدم روی یک اسمی، یک مومی گذاشته‌اند، یک شَمعه‌ای گذاشته‌اند [که نوشته بود:] «بعد از من، این پیغمبر است». هر طور بود، سعی کردم، این شمعه را بردارم، به‌طوری که زیرش هر چه هست، پاره نشود. خیلی‌خیلی زحمت کشیدم که این شمعه را بردارم. 🔆دیدم بله! همین حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ است ـ که آنها در لغت خودشان، حالا لغت عِبری است، سریانی است، چه هست، می‌گویند: مُدمُد ـ این سبب شد از برای اینکه من، اختیار کردم دین اسلام را». 📚 درس خارج فقه، کتاب جهاد، اردیبهشت١٣٨٨ 💻 مشاهده این مطلب از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت(ره):🔻 💠 https://bahjat.ir/fa/content/1019 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
🎙 رحمه الله: هر كس محاسبه نفس خويش را نكشد، اهل دنيا است و دليل آن اين است كه اهل دنيا به واسطه دوستى دنيا و فرورفتن در لذات و شهوات، از آخرت و نعمت‏ها و عذاب‏هاى آن غافل مى ‏شوند و نفس خود را به محاسبه نمى‏ كشند تا- هر چند كه ظاهراً اهل ايمان و فرمانبردارى هستند- كاستى ‏ها و عيوب نفس را ديده، به چاره ‏جويى اقدام كنند. 🔹نتيجه اين غفلت و بى ‏توجهى آن است كه عمرشان را در زر و زيور دنياى فانى تباه مى‏ سازند، مرگشان فرا مى ‏رسد در حالى كه چيزى از حسنات در مزرعه دنيا براى خود نكاشته‏ اند و عيوب و نواقص نفس را تكميل ننموده‏ اند؛ بلكه در هر لحظه از زندگى بر زيان و كاستى و دورى خود از فطرت افزوده ‏اند. 📚 ترجمه ، ج2، ص 67 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روضه‌خوانی آقای حاج محمدرضا طاهری در اولین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره).۱۴۰۱/۱۰/۰۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 ایام شهادت جانسوز و جانگداز سیده زنان عالم، بنت رسول الله(ص)، ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا علیها‌السلام تسلیت باد.🏴 ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ◾️زمانی آقا شیخ هادی خراسانی رحمه‌الله ایام فاطمیه، پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را در خواب می‌بیند؛ حضرت به ایشان می‌فرماید: «چرا روضه نمی‌خوانی؟ مگر مجالس عزا را نمی‌بینی؟!» 📚 رحمت واسعه، ویراست سوم، ص٣٩٠ (مجموعه فرمایشات حضرت آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اصحاب و یاران آن حضرت) ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
... یکمی حرف بزن علی نمیره... حرف رفتن نزن علی میمیره... حفظه الله 🏴 شهادت سیده زنان عالم، دخت نبی مکرم اسلام(ص)، ام أبیها، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها‌ تسلیت باد.🏴 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte عليهاالسلام
🔻 از آینده خبر می دهند حفظه الله: 💠در ادامه حضرت، این بحث را اینطور پیش می برند و به ابوذر می فرمایند یَا اباذر! إِنَّ أَوَّلَ شَیْ ءٍ یُرْفَعُ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ الْأَمَانَةُ وَ الْخُشُوعُ، حَتَّی لَا تَکَادَ تَرَی خَاشِعاً باز هم صحبت از خوف است. و حضرت پیش بینی می فرمایند و از آینده خبر می دهند که این معجزه حضرت رسول صلی الله علیه و اله است. اولین چیزی که از این امت اسلامی برداشته می شود، امانت داری است. منظور کدام امانت است؟ امانت خدا. امانت رسول الله. مصادیقش فراوان بودند. امیرالمومنین امانت بود. امانت خدا و رسول. حضرت زهرا سلام الله علیها امانت بود. قرآن امانت بود. شریعت امانت بود. اصلا امانت داری از میان این امت برداشته شد. اولین چیزی که برداشته شد، امانت بود. 🔹آن امانتی که آسمان ها و زمین نتوانستند تحمل کنند و انسان تحملش کرد و وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ ، امانت ولایت است. امانت توحید است. امانت معرفت است. که متاسفانه در این امت، اولین چیزی که برداشته شد، امانت داری بود. امانت ولایت، توحید، شریعت، همه ضایع شد. امانت داری در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها مراعات نشد وَ الْخُشُوعُ،. خشوع هم برداشته می شود. این برداشته شدن امانت، با خشوع یک ارتباط معنا داری دارد. چون خشوع گفتیم یک خوف ناشی از درک عظمت الهی. وقتی خشوع برداشته می شود یعنی دیگر ترس از خدا نیست. این کاملا هم راستا هست با آن برداشته شدن امانت داری. امانت های الهی ضایع می شود چون دیگر ترسی از خدا نیست. اینجا ببینید جایگاه خوف و خشیت. حَتَّی لَا تَکَادَ تَرَی خَاشِعاً، دیگر اصلا فرد خاشعی مشاهده نمی شود. در روایت ما هست که ارتد الناس بعد النبی صلی الله علیه و آله و سلم الا ثلاثه او اربع. که سه چهار نفر باقی ماندند. بقیه همه مرتد شدند. مرتد از ولایت شدند. پشت به ولایت کردند. دنیا برایشان مهم تر از آخرت و معنویت شد و روی کردند به دنیا. 📌تا اینجا پس حضرت نظر ما را جلب کردند به اهمیت خوف در زندگی. در بندگی. در دین داری. در کسب معنویت. در سیر به سوی الی الله. خوف خیلی اهمیت دارد. مهم است. ترس از گناه. ترس ناشی از درک عظمت الهی. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ دوشنبه 1400/10/13 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
‌ ‌ 🏴 شهادت سیده زنان عالم، دخت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و اله و سلم)، ام أبیها، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها‌ تسلیت باد.🏴 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte عليهاالسلام ‌ ‌
📣گزارشى از دوزخ، درمان قساوت 📌در « منازل الآخرة » به سند صحيح از ابوبصير منقول است كه به خدمت امام جعفر صادق عليه السلام عرض كردم : اى فرزند رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم ! مرا بترسان از عذاب الهى كه دلم بسيار قساوت به هم رسانيده است . امام فرمود : « اى ابومحمّد ! آماده باش براى زندگى دور و دراز كه زندگى آخرت است و آن را نهايت نيست و فكر آن زندگانى را بكن و تهيه آن را درست بنما به درستى كه جبرئيل روزى به نزد حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم آمد كه روترش كرده و آثار اندوه در چهره‌اش ظاهر بود و پيش از آن هرگاه مى‌آمد متبسم و خندان بود . رسول خدا فرمود : اى جبرئيل ! چرا امروز چنين غضبناك و محزون آمده‌اى‌؟ جبرئيل گفت : امروز دمهايى را كه بر آتش جهنم مى‌دميدند از دست گذاشتند . رسول خدا فرمود : دمهاى آتش جهنم چيست‌؟ گفت اى محمّد صلى الله عليه و آله و سلم ! خداوند امر فرمود : هزار سال بر آتش جهنم دميدند تا سفيد شد، پس هزار سال ديگر دميدند تا سرخ شد، پس هزار سال ديگر دميدند تا سياه شد، اكنون سياه است و تاريك و اگر قطره‌اى از ضريع ( عرق اهل جهنم كه از چرك فرجهاى زناكاران است كه در ديگهاى جهنم جوشيده و به جاى آب به اهل جهنم مى‌خورانند ) در آبهاى دنيا بريزند، جميع اهل دنيا از گندش بميرند و اگر يك حلقه از زنجيرى كه هفتاد ذرع است و بر گردن اهل جهنم مى‌گذارند بر دنيا بگذارند، از گرمى آن تمام دنيا بگدازند و اگر پيراهنى از پيراهنهاى جهنميان در ميان زمين و آسمان بياويزند اهل دنيا از بوى گند آن هلاك شوند؛ چون جبرئيل اينها را بيان كرد، رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم و جبرئيل هردو به گريه آمدند، پس حق تعالى ملكى فرستاد به سوى ايشان كه پروردگارتان شما را سلام مى‌رساند و مى‌فرمايد كه من شما را ايمن گردانيدم از اينكه گناهى كنيد تا مستوجب عذاب من شويد، بعد از آن هرگاه جبرئيل به خدمت آن حضرت مى‌رسيد، متبسم بود » . پس امام صادق عليه السلام فرمود : « در آن روز اهل آتش، بزرگى و سختى عذاب را مى‌فهمند و اهل بهشت، بزرگى و راحتى بهشت و نعمتهاى آن را مى‌دانند و چون اهل جهنم داخل جهنم مى‌شوند، هفتاد سال سعى مى‌كنند تا خود را به بالاى جهنم مى‌رسانند؛ چون به كنار جهنم مى‌رسند، خزنۀ جهنم گرزهاى آهن بر كلۀ ايشان مى‌كوبند تا به قعر جهنم برمى‌گردند و چون پوستهاى ايشان به آتش سوخته گردد، پوست تازه به بدنشان بپوشانند تا عذاب در ايشان بيشتر اثر كند، پس امام عليه السلام به ابوبصير فرمود : آنچه تو را گفتم كافى است‌؟ ( يعنى قساوت دلت كم شد؟ ) گفت مرا بس است و كافى است » . غرض از نقل اين حديث آن است كه خواننده عزيز ! مراقب دل خود باشد چنانچه قساوتى ديد رجوع كند به طبيب روحانى و چون در اين اوان كه زمان غيبت كبراست امام ما از نظرها غايب و دسترسى به آن حضرت نيست و نيز مؤمن كاملى كه بتواند مرض قلب را تشخيص دهد و از عهدۀ درمان آن برآيد مانند كبريت احمر است، پس بايد به قرآن مجيد و كلمات اهل‌بيت وحى عليهم السلام كه به حمداللّه در دسترس همه است، رجوع كرد و شفاى دل را از آنها طلبيد . قلب سلیم - 1، صفحه 368 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte
🔶گریه برای امام حسین ع ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌دعا برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🎙 حفظه الله 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte علیه السلام
🍂به اندازه یک جرعه آب هم به او نمی داد. حفظه الله: 🌺 از این به بعد، حضرت یک محور بسیار مهم دیگری را مطرح می فرمایند که باز در دینداری و در سیر و سلوک، حائز اهمیت است. و آن بحث دنیا و محبت به دنیا و بی ارزش بودن دنیاست. این هم خیلی محور مهمی است. با دنیا باید چه کار کنیم؟ دنیا را دوست داشته باشیم یا دشمن؟ دنیا خوب است یا بد است؟ این سوال. جواب: کدام دنیا را می گویی؟ مگر چند تا دنیا داریم؟ دوتا دنیا داریم. دنیای مذموم و دنیای ممدوح. اگر بخواهیم توضیح بدهیم، دنیا به حساب این موجوداتی که خداوند در عالم طبیعت قرار داده است، کوه، دشت،بیابان، دریا، جنگل، این نعمت های گوناگون، طلا، تقره، این ها بدون در نظر گرفتن نسبت این ها با انسان، نه خوب است نه بد. موجودات الهی دارند. از منظر تکوینی همه نعمت های الهی هستند. همه آیات الهی هستند که دارند کمالات خدا را نشان می دهند. 🔹اما وقتی نسبت پیدا می کنند با انسان، باید ببینیم که انسان نسبتش با این موجوداتی که در عالم طبیعت هستند، چگونه تعریف شده است. اگر این ها را دوست داشته باشد به گونه ای که هدف خودش قرار داده باشد این می شود دنیای مذموم. اگر به عنوان ابزار به این ها نگاه کند، حتی دوست داشته باشد به عنوان ابزار، این می شود آخرت. این می شود دنیای ممدوح. پس دنیا دو گونه است. دنیای مذموم و دنیای ممدوح. همین دنیایی که داریم مشاهده می کنیم. همین موجوداتی که داریم می بینیم، امکاناتی که داریم می بینیم، اگر هدف ما بشود، ما را از خدا باز بدارد، این می شود دنیای مذموم. اما اگر نه، هدف نباشد، ابزار باشد، از این ها استفاده کنیم برای رسیدن به کمالات. برای رسیدن به قرب. برای آبادانی آخرت، این می شود دنیای ممدوح. 🍀حالا اینجا ببینیم توصیه های حضرت در این باره چیست. می فرماید یَا اباذر! وَ الَّذِی نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِیَدِهِ، لَوْ أَنَّ الدُّنْیَا کَانَتْ تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ جَنَاحَ بَعُوضَةٍ أَوْ ذُبَابٍ، مَا سَقَی الْکَافِرَ مِنْهَا شَرْبَةً مِنْ مَاءٍ الله اکبر. قسم می خورد به جان خودش، ای ابوذر، اگر دنیا، پیش خدا به اندازه بال پشه، یا بال مگس، ببینید بال پشه ومگس چه ارزشی دارد. اصلا پشه و مگس تمامش چه ارزشی دارد که بالش بخواهد ارزشی داشته باشد. دنیا، دنیا که می گوید نه یک بخش دنیا مثلا یک خانه، یک ماشین، کل دنیا، کل عالم طبیعت، کل کره زمین، بلکه همه کرات، همه آسمان ها، کل عالم طبیعت، اگر پیش خدا، به اندازه بال پشه یا مگس، ارزش می داشت، خداوند به کافر، یک جرعه آب نمی داد. شَرْبَةً مِنْ مَاءٍ جرعه ای از آب نمی داد. نه یک لیوان آب. یک جرعه که دهانش مثلا پر بشود و بتواند فرو ببرد. به اندازه یک جرعه آب هم به او نمی داد. ✨الله اکبر.. برای انسان عاقل، فرهیخته، فهیم، متدین، این یک جمله، برای اثبات بی قدری و بی ارزشی دنیا، کفایت می کند. با توجه به اینکه حضرت قسم هم خورده. قسم به جان شریفش خورده است. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ دوشنبه 1400/10/13 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله
پيامبر خدا صلى اللَّه عليه وآله: رَكعَتانِ خَفيفَتانِ فِي التَّفَكُّرِ، خَيرٌ مِن قِيامِ لَيلَةٍ دو ركعت نماز مختصر با تفكّر، بهتر از يك شب به عبادت ايستادن است 📚ثواب الأعمال صفحه68 حدیث1 📣کانال در ایتا، سروش، بله @salamfereshte
📌نگاه ابزاری حفظه الله: 🌸در جمله بعدی این مطلب را باز تاکید می فرمایند یَا اباذر! الدُّنْیَا مَلْعُونَةٌ، مَلْعُونٌ مَا فِیهَا إِلَّا مَنِ ابْتَغَی بِهِ وَجْهَ اللَّهِ به به. آن بحث دنیای ممدوح و مذموم را اینجا درست می کنند. دنیا ملعونه است. ملعونه یعنی دور از رحمت خداست. البته از چه حیث، از این حیث اگر بخواهد حجاب بین ما و خدا بشود. اگر بخواهد چنان ما را به خودش مشغول بکند خدا را فراموش بکنیم، این ملعونه است. دور از رحمت خداست. ملعون است آنچه که در این دنیاست. 🌼مگر اینکه به وسیله این دنیا و آنچه که در آن هست، ما بخواهیم خشنودی خدا را طلب کنیم. مَنِ ابْتَغَی بِهِ وَجْهَ اللَّهِ ابتغی یعنی طلب. ابتغاء طلب است. طلب وجه خدا. طلب خشنودی خدا. اگر از دنیا استفاده کنیم، خشنودی خدا را و آن جهت الهی را در نظر بگیریم، این ارزش پیدا می کند. می شود دنیای ممدوح. یعنی نگاه ابزاری. اما اگر هدف بشود دنیا، این می شود مذموم و ملعون. اما ابزار باشد برای رسیدن به خدا، این می شود ممدوح. 📚برگرفته از سلسله جلسات شرح وصیت نامه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ابوذر، در تاریخ دوشنبه 1400/10/13 ادامه دارد... 📣کانال مدرسه علمیه الهادی علیه السلام 🆔@alhadihawzahqom صلی الله علیه و آله