eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
60 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5855225006493008510.mp3
12.93M
🔷 منطق هم وسیله ای است برای رسیدن به علم فلسفه و هم به عنوان یک میزان و ترازوی سنجش است که انسان فکر خود را با این ترازو بسنجد. 🔷 در حقیقت تمام مردم در محاورات روزمره با منطق حرف می زنند و علم منطق اختصاص به جناب ارسطو ندارد بلکه ایشان منطق را مدون کرده و از قوه به فعل آورده است. 🔉 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
معارف حقّه الهیه آب حیات به منطق وحی و براهین عقل، معارف حقّه الهیه در این نشئه مادی به صورت آب تمثّل می‌یابد و خود را نشان می‌دهد. لذا عالم الهی، که معارف و حِکَم به جانها القا می‌کند، در حقیقت معنایش این است که آب حیات به جانها بخشیده است. قرآن کریم فرموده است: "یا ایها الذین آمنوا استجيبوالله و للرسول اذا دعاكم لما یحییکم" بیایید ندایی را لبیک بگویید که شما را احیا می‌کند، روح در شما می‌دمد؛ بیایید به سوی منطقی که شما را زنده بگرداند. زنده دلا، مرده ندانی که کیست؟ آن که ندارد به خدا اشتغال 📗، ص۴۴، ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
باسلام و عرض ادب طاعات و عبادات شما عزیزان قبول باشه نکته ای می‌خواستیم با شما عزیزان دردل کنیم بعضی از کانالها و گروههای همسو متاسفانه با کپی برداری از این کانال و حذف نام و نشان کانال سعی می‌کنند زحمات پیاده سازی مطالب نابی که توسط گروه محترم شاخه طوبی برای اولین بار از آثار و فایلهای صوتی حضرت علامه حسن زاده آملی ره انجام می‌شود را نادیده بگیرند لطفا و خواهشا به پاس قدردانی از این بزرگواران و زحمات شبانه روزی آن در نشر پیام ها و پست های این کانال با ذکر لینک با ما سهیم باشید قطعا این کار موجب رضایتمندی و دلگرمی دوستان گروه شاخه طوبی میباشد چرا که نشر آن باعث جذب بیشتر و بهره مندی علاقه مندان و تشنگان این معارف خواهد شد با تشکر از همراهی شما مدیریت و گروه شاخه طوبی
إلهی، آدمِ شب کور کجا و عبد شکور کجا؟ که شب کور شکور نباشد. فراز ۴۶۹ @shakhehtoba
تطابق قرآن و عالَم و انسان کامل قرآن مجید می‌فرماید: ما نظام عالَم و کلمات دار هستی را به میزان و قدر آفریدیم: "انّا كل شيء خلقناه بقدر" هیچ اعوجاجی و انحرافی در آن راه ندارد، و زیباتر از این تصور شدنی نیست. آن قلمی که عالَم را بدین زیبایی نگاشت، همان قلم آدم را به نیکوترین صورت در آورده است و همان قلم نگارنده قرآن است. عالَم و آدم و قرآن از یک نگارنده و یک قلم‌اند. نه شیرین‌تر از عالم و رصین‌تر و موزون‌تر از آن تصور شدنی است، و نه زیباتر از آدم می‌توانید موجودی پیدا کنید و نه محکم‌تر و حکیم‌تر از قرآن کتابی. این همه صنایع یک صنع‌اند و نگاشته یک قلم و همه کلمات وجودی یک مؤلف‌اند. چو قاف قدرتش دم بر قلم زد هزاران نقش بر لوح عدم زد این دو کتاب تدوینی و تکوینی، هر دو مطابق هم‌اند، و انسان کامل هم با هر یک از آنها مطابق است. آنچنان‌که عالَم را و یا انسان کامل را در یک کفه ترازو و قرآن را در کفۀ دیگر ترازو قرار دهیم می‌بینیم که سر موئی کم و زیاد ندارند: انسان کامل عالَم است، انسان کامل قرآن است. جهان انسان شد و انسان جهانی از این پاکیزه‌تر نبود بیانی 📗، ص ۵۱، ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_5855225006493008511.mp3
14.56M
⚪️ همیشه این طور نیست که ادراکات و معلومات نفس به صورت معانی کلیه باشد بلکه گاهی به صورت معنای جزئی هم هست. ⚪️ مشاء ادراک را بر چهار قسم می داند: ادراک حسی، ادراک خیالی، ادراک وهمانی و ادراک عقلی. ⚪️ حکمت متعالیه ادراک را بر تثلیث می داند: ادراک حسی، ادراک خیالی و ادراک عقلی. ⚪️ قوه عاقله یک حقیقت است که دو جور کار انجام می دهد: اگر عقل از موطن سعه و کلی بینی اش ساقط شود و معنا را بی قید و اطلاق ادراک نکند این ادراک، جزئی و تنزل یافته است که به آن وهم گویند. ⚪️ خواجه طوسی می فرماید اگر قوای انسان هفت باشد که همه تحت قوه واهمه باشد هفت در جهنم است و اگر تحت قوه عاقله باشد می شود هشت در بهشت. ⚪️ فصل هر شیء صورت شیء یعنی حقیقت آن است نه صورت و شکل ظاهری. در روز قیامت افراد به صورت ملکات و حقیقت شان محشور می شوند. 🔉 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💠 ♦️ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﻓﺮﻣﻮﺩ : 🔹 ﻫﺮ ﻛﺲ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻋﻈﻤﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ ، ﺩﻫﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺨﻦ ، ﻭ ﺷﻜﻤﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﻌﺎﻡ ، ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ 🔹ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺳﺎﺯﺩ . ♦️ﭘﺲ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻓﺪﺍﻳﺖ ﺍﻯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ! ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺷﺨﺎﺹ ، ﺍﺯ ﺍﻭﻟﻴﺎﻯ ﺧﺪﺍﻳﻨﺪ؟ ♦️ﻓﺮﻣﻮﺩ : 🔹 ﺍﻭﻟﻴﺎﻯ ﺧﺪﺍ ﺳﻜﻮﺕ ﻛﻨﻨﺪ ، ﻭ ﺳﻜﻮﺕ ﺷﺎﻥ ﺗﻔﻜﺮ ﺑﺎﺷﺪ ، 🔹 ﻭ ﺳﺨﻦ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻭ ﺳﺨﻦ ﺷﺎﻥ ﺫﻛﺮ ﺑﺎﺷﺪ 🔹، ﻭ ﻧﻈﺮﺷﺎﻥ ﻋﺒﺮﺕ ﺍﺳﺖ ، 🔹 ﻭ ﻧﻄﻖ ﻛﻨﻨﺪ ﻧﻄﻖ ﺷﺎﻥ ﺣﻜﻤﺖ ﺑﺎﺷﺪ . 🔹ﺭﺍﻩ ﺭﻓﺘﻦ ﺷﺎﻥ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﻛﺖ ﺍﺳﺖ . ♦️ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺟﻠﻰ ﻣﻘﺮﺭ ﻧﻔﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ، ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﻋﺬﺍﺏ ﻭ ﺷﻮﻕ ﺑﻪ ﺛﻮﺍﺏ ، ﺍﺭﻭﺍﺡ ﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﺟﺴﺎﺩﺷﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﮔﻨﺠﻴﺪ . ، حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي🌹 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
: ✨✨🌷🌷 ✍️ یاد استاد مهدی الهی قمشه ای : 🌷 ...و آنکه گفتم «شبی» ، جهتش این است که درس ما سالیان دراز بعد از نماز مغرب و عشا که به ایشان (مرحوم استادم جناب آقا میرزا مهدی الهی قمشه ای) اقتدا می کردیم ، به تعبیر شیرین آن بزرگوار بجای تعقیبات نماز، درس میخواندیم ‌. آنجناب در نماز سوز و گداز عجیبی داشت و اکنون در این حالِ نوشتن ، آن زمزمهٔ آتشین دل نشین او را در قنوت نماز که با آهنگی خاص مترنم بود ، می شنوم که « الهی و ربی من لی غیرک اسئله کشف ضرّی والنظر فی امری » . 📗 ۹۴۶ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹ن 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢