بر "زلالاندیشه" #جرعهنوش_قلزم_غدیر
غدیریه(۵)
💢حضرت آیتالله صمدی آملی (حفظه الله) :
#تنازع و #تشاجر
#صحابه_ظلمانی عامل
#رجم_و_سقوط_ابدی از
محضر جناب رسولالله(ص) و
#سکوت_صحابه_شهودی عامل
#اتحاد_و_معیت_ابدی با خاتم انبیاء (ص)
✍در روایات داریم:
حضرت رسولالله(ص)، نه تنها
《شفیع مردم》 است بلکه حتی
《شفیع همه انبیاء》 است.
این صحابه یک چنین آقایی(ص) داشتند.
این صحابه ظلمانی و نزاعی که آمدند خودشان را به بدبختیهای دنیا دچار کردند،
معرفت نداشتند که
در محضر چه کسی تشرّف دارند؟!
ببینید فرق رفتار دو صحابه در زمانی که پیامبر(ص) در حالت کسالت جسمی هستند و میخواهند از این نشئه به نشئه بالاتر تشرّف فرما شوند؛
1⃣یک صحابه میگوید:
این آقا(ص) هذیان میگوید(نعوذ بالله)؛
2⃣اما صحابه دیگر(امام علی(ع)) میفرماید:
همان موقعی که تو میگویی
خاتم انبیا(ص) هذیان میگوید
برای من هزار باب علم گشوده شد
و از هر بابی از آن هزار باب
هزاران باب علم باز شد.
چه صحنهای مشاهده میشود⁉️
تمام علمای اهل سنّت و تمام منابع روایی اهل سنّت، حدیث ابنعبّاس در واقعهی زمان وفات حضرت(حدیث قرطاس و قلم یا یوم خمیس) را نقل کردهاند که یک عدهای در محضر حضرت بودند؛ بین آنان کشمکش و تنازع برخواست؛ چون جناب رسول الله(ص) فرمودند:
برای من قلم و کاغذ بیاورید
تا من کتابی را بنویسم که
هرگز گمراه نشوید؛
یکی از صحابه در مورد پیغمبر(ص) گفت:
ایشان الآن تب کرده است؛ «قد غلبه الوجع»؛
و با این حالش نمیتواند مطلبی بنویسد و
وانگهی هذیان میگوید.(نعوذ بالله)
خلاصه یک عده به دفاع از امر پیغمبر(ص) و یک عده هم در مخالفت با امر نبی(ص) با طرف مقابل، در محضر انسان کامل تنازع میکردند؛
در همین لحظه جناب خاتم انبیاء(ص) به امیرالمؤمنین(ع) که در گوشهای نشسته و سکوت کرده بودند و اصلاً در بین متنازعین نبودند، فرمودند:
علی جان! گوش خودت را بیاور. امام علی(ع) جلو رفتند و برگشتند؛ چند لحظهای طول کشید؛ بعداً از جناب امیرالمؤمنین(ع) سؤال کردند چه اتفاقی افتاد؟ فرمودند:
هزار باب به من علم یاد داد که از هر دری از این هزار باب، هزار در به روی من باز شد.
ای نظام هستی!
ای همهی عالم!
ای آقایان اهل سنّت!
ای آقایان اهل تشیّع!
بفرمایید! این کتاب صحنهی وفات جناب رسول الله(ص)
را محضر شما میگشاییم؛
یک شاگردی است که میگوید:
پیغمبر(ص) هذیان میگوید
و یک شاگرد دیگر همین لحظه
از او هزار باب علم میگیرد.
❤️ما به دنبال این آقاجان(ع) هستیم❤️.
@shakhehtoba
هو العلّی الا علی
یوم غدیر یوم الله ولایت وصی ولیّ علی الاطلاق
به بسم الله الرحمن الرحیـم اســـت که در عالم امــام لطـف عمیم اســت
امــــامـت در جهان اصلی است قائم چو اصل قائمش نسلی اسـت دائـــم
عــــلی ما را امـــــام اولیـن است امــــــام اولــین و آخــریــن اســـت
کـــه سّـــر انبـیــا و عــــالمیـــن است لســــان صـــــدق قـــرآن مبیـن است
سلام صلوات الهی بر سّر اسرار و مُشرِق انوار،سِرّ انبیاء و مرسلین و سیدا وصیا و صدیقین، فاتحه مصحف وجود، بسمله کتاب موجود، حقیقت نقطه ی بائیه و نَیِّر جَلِیّ و نجم ثاقب، امام الائمّه علیّ عالی أعلی حضرت وصیّ امیرالمومنین امیر عالم و آدم علیّ ابن ابیطالب علیه السلام که غدیرش پیام آور آزادی انسانی بر اساس امامت و ولایت و خلافت الهیه است ، لذا ولایت فصل حقیقی و صورت دین است که دین الهی با آن کامل شده است"پس حق به حقیقت علی است "
عـــــلی نـــــــور دل و تـــــــاج ســر دل عـــلی ســـر لوحــه و سر دفتــر دل
حضرت #علامه-حسن زاده آملي روحي الفداء
@shakhehtoba
31.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعه غدیر و تشکیل خانواده ایمانی خطاب به يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا
قسمت سوم
✍چرا امیرالمؤمنین(ع) بعد از واقعهی وفات جناب رسول الله(ص) و افتادن حکومت به دست دیگران، این همه ناراحت است؟
برای اینکه قرار شد خانوادهای تشکیل بدهند تا بتوانند مجموعهی خانواده را به سوی سعادت انسانی آنها سوق بدهند و بالا ببرند.
اینکه ما مکرّر دم از
《غدیر》 میزنیم، یعنی
دم از《سعادتی انسانی》میزنیم؛
در واقع میخواهیم بگوییم
بیایید به سعادت خودتان برسید!
وگرنه امیرالمؤمنین(ع) نه از شما
دنیا میخواست و نه حتّی از شما
آخرت میخواهد.
آن کسی که حتی با خدا هم،
این طوری حرف میزند و میگوید:
《بارالها! نه برای بهشت تو را عبادت میکنم؛
و نه برای ترس از جهنم؛ بلکه چون تو را
دوست دارم و میبینم که شایستگی
عبادت و بندگی داری، تو را عبادت میکنم》
با این بیانِ حضرت، حالا ایشان بیاید
روی مبنای حب به حکومت،
از مردم دنیا را مطالبه نماید⁉️ حاشا و کلا...
این است که جناب رسول الله(ص)،
این 《خانواده ایمانی》 را در روز غدیر تشکیل داد،
محور این خانواده را روی اساس
#محبت و #مودت دایر کرد.
البته اگر برخی از کلام ما برداشت غلطی که منجر به انکار خلافت بلافصل وصی(ع) بعد نبی(ص) بشود ارائه ندهند،
از یک جنبه به این آقایانی که میفرمایند :
مولی به معنای محبّت و مودّت است،
عرض میکنیم بله، درست است؛
#استاد_صمدی_آملی_حفظه_الله
@shakhehtoba
الْوالِداتُ يُرْضِعْنَ أَوْلادَهُنَّ حَوْلَيْنِ كامِلَيْن
#شيرمادر پس از دو سال به #مزاج_طفل آسيب می رساند؛
🔸 چنانكه پيش از پايان دو سال اگر مادر باردار شده است؛
🔸شير پستان او مهلك طفل رضيع (شیرخواره ) است،
🔸زيرا كه #نفس_مادر متوجه به پرورش فرزند در #رحم می شود، و شير در پستان مانند مايع مانده در مَشكى، لجن می گردد و براى مزاج طفل رضيع، سخت مضرّ است؛
بلكه مهلك اوست.
📚هزار و یک کلمه
علامه حسن زاده آملی
@shakhehtoba
نكته 946
شيخ رئيس ابو على سينا رساله اى در خواص كاسنى نوشته است اين رساله در كتابخانه مشهد رضا عليه السلام و روحى لتربته الفداء بشماره «5090» موجود است. مرحوم استادم جناب آقا ميرزا مهدى الهى قمشه اى شبى در اثناى درس حكايت فرمود كه باعث شيخ بر تصنيف اين رساله در خواص كاسنى يك حديث حضرت رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم شده است كه در آن حديث رسول الله فرمود ريشه كاسنى را نشوييد اين سخن موجب اعجاب شيخ رئيس شد كه حضرت رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم آن همه سفارش كه در مراعات نظافت فرموده است و نظافت را از ايمان دانسته است چرا درباره ريشه كاسنى فرمود آنرا نشوييد، پس اگر شسته شود خاصيت او زايل گردد و اين كلام پيغمبر او را برانگيخت كه آن رساله را در خواص كاسنى نوشت.
و آنكه گفته ام شبى، جهتش اين است كه درس ما در ساليان دراز بعد از نماز مغرب و عشاء كه با ايشان اقتدا مى كرديم، به تعبير شيرين آن بزرگوار بجاى تعقيبات نماز درس مي خوانديم.
آن جناب در نماز سوز و گداز عجيبى داشت و اكنون در اين حال نوشتن، آن زمزمه آتشين دلنشين او را در قنوت نماز كه با آهنگى خاص مترنم بود مى شنوم كه الهى و ربى من لى غيرك اسأله كشف ضرى و النظر فى أمرى
📗#هزار_و_يك_نكته
#علامه_حسن_زاده_آملي
@shakhehtoba
نكته 974
ميكائيل موكل ارزاق است، و اسرافيل مفيد ارواح و آن اصل كه صور نوعيه را بر ماده تبديل مى كند، و عزرائيل ترقى دهنده مواد است از صور نازلتر به كاملتر، و جبرئيل متوجه سازنده مجردات كه ادراك مى كنند بفهم و تعقل و آن سه اول مظاهر رحمت رحمانيه اند، و جبرئيل رحمت رحيميه. و همه اين چهار را مى شناسيم براى اين كه به زندگى ما مربوط اند. فافهم.
📗#هزار_و_يك_نكته
#علامه_حسن_زاده_آملي
@shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
حدیثی از جناب رسول الله در رفتار پدر با خانواده در بیان حضرت علامه حسن زاده آملی
@shakhehtoba
☘️بياني عرشي از #اسرار_حروف :
"الف" قطب حروف است كه در همه حروف يا بي واسطه و يا با واسطه دركار است و مقوّم هر حرف است و به منزله ماده آن حرف است. اما بيواسطه مثل با تا يا ثا صاد ضاد واو ، و اما به واسطه مثل ميم و نون و جيم و سين كه قوام آنها بر واو و يا است و قوام واو و يا به الف است علاوه بر اينكه هريك از واو و يا در مقام الف قرار مي گيرند
و به اين سبب آن را قطب حروف گويند، و به همين جهت اين اسم شريف را حرف ذات اقدس حق دانند كه ظهور حق در صوَر موجودات چون ظهور الف است در صور حروف.
"الف" قطب حروف است زيرا كه زبر ملفوظي "ا" كه الف است لفظ قطب است ( ا=١ ، ل=٣٠ ، ف=٨٠ جمع آن ١١١ كه عدد قطب است )
و بيّنه الف هم مطابق با "علي" است و زبر الف هم مطابق با "علي" است.
بيانش اينكه زبر ملفوظي الف همزه است و عدد آن صد و ده است.
و از بيّنه الف "علي" را بطلب ( ها=٦ ، ميم=٩٠ ، زا=٨٠ ، ها=٦ كه مجموع آنها صد و ده است ).
و بيّنه الف كه لف است هم صد و ده است كه مطابق با "علي" است.
پس هم ظاهر الف "علي" است، و هم باطن الف "علي" است.
لذا فرموده اند : من عرف ظاهر الالف و باطنه و صل الي درجة الصديقين و مرتبة المقربين.
و لااله الاهو مساوي با "علي" است.
📚 #هزار_و_يك_كلمه حضرت علامه حسن زاده آملي
@shakhehtoba
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم
✴ صبر مفتاح فرج است
🔶️ صبر مفتاح فرج است واگر تلخ است، سر انجام میوه ی شیرین دهد و در هر حال دست از دامن طلب بر ندارد.
🔶️ طالبان را صبر می یابد بسی
🔶️ طالب صابر نه افتد هر کسی
🔶️ تا طلب در اندرون ناید پدید
🔶️ مشک در نافه ز خون ناید پدید
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
📚 رساله #انسان_کامل
#_علامه_حسن_زاده_آملی
@shakhehtoba
عِوَض الهی جلسه ۶.mp3
21.79M
مبحث #عِوَض_الهی _جلسه ۶
استاد داود صمدی آملی
@shakhehtoba
✨﷽✨
⚜ با خود چه می بریم؟
🔰همه مى روند و نمى دانند با خود چه مى برند
🔰 خنك آنكه دفتر هستيش را بگشود و از روزنامه كارهايش آگاه شد.
🔰چون هر كسى كشته چند ساله زندگيش هست.
🔰 دل مردگان از مرگ هراس دارند و از كشتزار خود بيزارند.
🔰و زنده دلان از كشت خود سپاسگزارند و به پروردگار خود اميدوار.
« نامه ها برنامه ها »
«علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی »
@shakhehtoba
🔰 مسبحات ست
🔹حضرت علامه حسن زاده آملی روحی فداه:
🔸حالا بنده هم پا در كفش آقايان كردم و از خودم چيزى ندارم.
نخستين دستورالعملى كه عرض میكنم همان است كه در اصول كافى آمده و اين اولين دستورالعملى است كه به انسان دردمند میدهند و آن، عمل جناب رسول الله صلى الله عليه و آله است كه حضرتش هر شب قبل از خواب مسبحات است را قرائت میكرد و آن همان شش سورهاى است كه با تسبيح شروع مىشود
🔸و ما در هزار و يك نكته اقوال و آراء در مسبحات را آورديم آن سورهها با «سبح» و «يسبح» شروع میشود نه با «سبحان الله» كه عده اى گفته اند و عبارتند از:حديد، حشر، صف، جمعه، تغابن، واعلى.
🔸ان شاءالله از امشب شروع كنيد كه اهل قرآن بشويد و با قرآن حشر پيدا كنيد و ما كه طلبه هستيم بايد با قرآن محشور باشيم نه اين كه از قرآن جدا باشيم و شبانه روز به عوامل لفظى و معنوى و انباشتن اصطلاحات دلخوش باشيم تن به كار دهيد و با اخلاص بياييد كه فرمودند:
يك صبح به اخلاص بيا بر در ما
گر كام تو بر نيامد آنگه گله كن
🔸حال حضرت رسول الله صلى الله عليه و آله را اسوه خود قرار دهيد كه:
لقد كان «لكم فى رسول الله أسوة حسنة»
و اين مسبحات را قبل از خواب بخوانيد.
البته عالميد و درس خوانده ايد، در اين سوره ها توغل فرماييد سپس میبينيد كه اين سوره ها به انسان، توان و حال میدهند.
آرى انسان است و بايد آيينه دل را صاف نگه دارد تا كام معنوى بگيرد. پس اين شش سوره را شبها بخوانيد تا گرم شويد.
اين نكته را به شما عرض كنم كه آقاجان قرآن به شما ديد میدهد يعنى چشم برزخيتان باز میشود.
« شرح فصوص الحکم قیصری »
«حضرت علامه حسن زاده ی آملی روحی فداه»
@shakhehtoba
34.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطراتدبیرخانهبینالمللیضیافتوارهنور
نگاهی به دعوت از مقام عزیز رهبری در
ضیافتواره۱۰هزارشهیدگمنام_ ۱۳۹۸
💢حضرت آیتالله صمدی آملی(حفظهالله):
✍《ما بسیجی هستیم
اما بسیجی که فرمانده دارد و
فرمانده ما مقام عزیز رهبری هستند.
بسیجی تحت فرمان مبارک ایشان هستیم
آماده هستیم که هر کجا ایشان صلاح بفرمایند
امر نمایند تا در خدمت امر ایشان باشیم
در جبهه مقاومت و استقامت...
در جبهه مقاومت لبنان علیه اسراییل که در خدمت رزمندگان حزبالله بودم تمام شیعیان میگفتند:
ما سیدحسن نصرالله نمیشناسیم ما فقط 《قائد سیدنا الامام خامنئی》 میشناسیم. رهبر ما امام خامنهای است.
سید حسن نصرااله را از این باب که سرباز در محضر حضرت قائد(امام خامنهای) هستند به رسمیت میشناسیم.
در عراق نیز هنگام حضور در جبهههای نبرد علیه داعش شاهد بودم که تمام کتائب حزبالله عرلق و گردانهای بسیج مردمی عراق محو در فرامین مقام معظم رهبری بودند.》
@shakhehtoba
هو 🔸نفس انسانى مستعد قبول علم از جواهر عقول است و هيچ حجابى از جانب آنان نيست حجاب از قابل است چون حجاب مرتفع شود و نفس بصفت تخليه متصف شود مقام تحليه كه متحلى شدن به حقائق انوار ملكوتيه است براى او حتم است.
سعدى حجاب نيست تو آينه پاكدار
زنگار خورده چون بنمايد جمال دوست 🔸و نفس انسانى چون به نيروى علم و نور حضور و مراقبت قوى شد حواس وى را بمدركات خود مشغول نتوانند گردانيد در حال بيدارى وى را افاضات علمى چنان حاصل شود كه ديگران را در خواب بلكه چون نفس قوى شود رؤيا كم گردد كه حسن بن على بن حسين بن شعبه حرانى رضوان الله تعالى عليه در كتاب شريف تحف العقول از حضرت رسول (ص) روايت كرده است كه: قال ص لا يحزن احدكم ان ترفع عنه الرؤيا فانه اذا رسخ فى العلم رفعت عنه الرؤيا (ص 50 كلمه 124) و سرش اين است كه حال در بيدارى مىبيند.
غرض اين كه چون مرآة قلب را شطر شمس ملكوت داشته باشى و چهره جان را با عالم آله بدارى تا ماه دل با خورشيد آسمان حقيقت در مقابله بود تمام آن نور گردد و بدر شود آنگاه به زمزمه و ترنم آيى كه:
ز اخترم نظر سعد در رهست كه دوش
ميان ماه و رخ يار من مقابله بود 🔸همچنانكه رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم قرآن را در شب قدر انزالا تلقى كرد و تدريجا و نجوما بتفصيل تنزيل شد، تو نيز بقدر خود از ملكوت عالم خواهى گرفت كه حصول استعداد همان و نزول حقايق همان چه هيچكس در عالم محروم نيست چنانكه آحاد رعيت كه تأسى بحضرتش داشتند چنين موهبتى را يافتند چنانكه صاحب فصوص الحكم آنرا يكبارگى در مبشرهاى از دست خاتم صلى الله عليه و آله و سلم گرفته است و آن را بتفصيل و تدريج در بيست و هفت فص پياده كرده است.. ____________
📚#هزار_و_یک_نکته/نکته۸۸۹
👤علامه حسن زاده ی آملی روحی فداه
@shakhehtoba
عِوَض الهی جلسه ۷.mp3
21.02M
مبحث #عِوَض_الهی _جلسه ۷
استاد داود صمدی آملی
@shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
اسراری از طایفه اجنه و حکایات و دستوراتی عرشی از ارتباط با جن در بیان حضرت علامه حسن زاده آملی
@shakhehtoba
#ايام_فاطميه
#آخرين_تنز_ل_حقيقت_فاطمه(س)
#بقية_الله_الاعظم
💠امام صادق (ع) می فرماید: می خواهید راجع به ما با کسی به مباهله بروید، با سوره ی قدر و دُخان بروید. با سوره ی انّا انزَلناهُ فی لیله القَدر به تقابل پنجه علمی با دشمنان ما بروید.
💠می خواهید با هر کسی بحث علمی کنید، با سوره ما با سوره ی مبارکه ی انّا انزَلناهُ فی لیله القَدر و سوره ی مبارکه ی دُخـان بحث کنید. اگر هم احیاناً می خواهید مباهـله کنید، با این سوره ها با
آن ها مباهله کنید.
💠چون این دو سوره، سوره های ولایت است. مال ماست. به خصوص سوره ی مبارکه ی انّا انزَلناهُ فی لیله القَدر و لذا دائماً فاطمه در فاطمه تنزّل پیدا می کند. یعنی فاطمه در نسل فاطمه، تنزّل پیدا می کند. فاطمه در امام حسن، فاطمه در امام حسین، فاطمه در حضرت امام زین العابدین. اجازه بفرمایید زبان ما به این انوار مطهره مترنم بشود. فاطمه در امام باقر، فاطمه در امام صادق، فاطمه در امام کاظم، فاطمه در امام جواد، فاطمه در امام نقی، فاطمه در امام عسگری و فامه در مهدی همین جور نازل است.
@shakhehtoba
💠الان شبانه روز او در حضرت بقیه الله هی تنزّل تا کی حتی یخرج المهدی حتی یخرج القائم.
♦️تا این که آقا قیام کند، وقتی که قیام کرد، یعنی آقا ایشان آخرین تنزّل حقیقت فاطمیه است. دیگر ما بعد از او به غیر از این دوازده نفر کسی را نداریم که بتوانند فاطمه را تحمل کنند. معلوم می شود که فقط این دوازده تا فاطمه شناسند که فاطمه در این ها نازل می شود، فقط به این دوازده اند که می توانند به کنه فاطمه برسند. و لذا اینهایند که
♦️من عرف فاطمه الحق مَعرِفَتها فَقَد ادراک لیله القَدر
#ايام_فاطميه 90
استاد #صمدي_آملي
🌹كانال شاخه طوبي 🌹
@shakhehtoba
.
🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹
#شرح_فص_فاطمیه
◾️کسی ادعا نکرده است که غیر از پیغمبر و وصی او امام امیرالمؤمنین علی و حضرت فاطمه کفو امام علی و دو فرزندش حسن و حسین،دیگری در روز مباهله داخل در اصحاب کساء بوده است و با آنان شرکت داشته است و اگر کسی ادعا کند بدون هیچ شک و پیکار،بر خدا و رسولش دروغ بسته است و افتراء زده است.
▪️حمد خدای را که ما را از متمسكين به ولایت اصحاب کساء قرار داده است.
◾️مفسران قرآن در تفسیر آیۂ مباهله،از عایشه روایت کرده اند که گفت : رسول خدا در روز مباهله برای مباهله از خانه خارج شده است و عبای مشکین نشانه دار از موی سیاه بر دوش گرفته بود،پس حسن آمد و او را داخل در عباء فرمود و پس از آن حسین آمد و او را داخلدر عباء فرمود و پس از آن فاطمه و سپس على،آنگاه گفت :
« انما یریدالله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت و يطهركم تطهيرا ...»
📖 #شرح_فص_حکمة_عصمتیه
#فی_کلمه_فاطمیة
حضرت علامه حسن زاده آملي
🌹كانال شاخه طوبي 🌹
@shakhehtoba