eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
💢ما به دستان خودمان، ملت مان را مسخره کرده ایم! مگر ما را، ما دنیای سومی ها، ما شرقی ها، ما مسلمان ها را چه کار کردند؟ اول ، زبانمان، ، فکرمان، گذشته مان، تاریخمان و اصلاً نژادمان را و همه چیزمان را چنان تحقیر کردند، و ما را به قدری آدم های «دست دوم» کردند، که ما نشستیم خودمان، خودمان را مسخره کردیم ! و در عوض، خودشان را آنقدر برتر و بالاتر و عزیزتر نشان دادند، به ما باوراندند، که ما تمام تلاش و دعوت و آرزو و مبارزه مان برای «نوکری فرنگ» شد، تا اینکه ادای آنها را در بیاوریم، شبیه به آنها حرکت کنیم، حرف بزنیم، راه برویم...! 📚 کتاب چه باید کرد بخش ص ۲۰۶ @tabyinchannel
✅امیرالمؤمنین علی علیه السلام : 🚩 أقِلُّوا الْعُرْجَةَ عَلَي الدُّنْيَا وَ انْقَلِبُوا بِصَالِحِ مَا بِحَضْرَتِكُمْ مِنَ الزَّادِ فَإِنَّ أَمَامَكُمْ عَقَبَةً كَئُوداً وَ مَنَازِلَ مَخُوفَةً مَهُولَةً لَا بُدَّ مِنَ الْوُرُودِ عَلَيْهَا وَ الْوُقُوفِ عِنْدَهَا. 🌺 وابستگی به زندگی دنیا را كم كنید، و با زاد و توشه نیكو به سوی آخرت باز گردید، كه پیشاپیش شما گردنه ای سخت و دشوار، و منزلگاه هایی ترسناك وجود دارد، كه باید در آنجاها فرود آیید، و توقف كنید. 📚 ،خطبه ۲۰۴
💢 احزاب و فريضه امر به معروف و نهی از منكر 🔺 شکی نیست که در فرهنگ دینی حق و باطل و حرام و حلال نسبی و دارای اندازه و حجم و مقدار نیست، بلکه مثلاً یک گام نهادن در میدان باطل قرار گرفتن در برابر حق تلقی می‌شود. 🔺 اما در میان منکرات و معروفات به گونه‌هایی برمی‌خوریم که حتی در فرهنگ دینی از آنان به کلید و مادر منکرات دیگر و سرچشمه و آغازگر ورود به دیگر مشکلات یاد شده است. 🔺 اگر امروز بزرگترین معروف سرچشمه و آغازگر معروف‌های دیگر در کشور، منطقه و بین الملل به شمار آوریم، تخریب و تضعیف چنین نظامی را بزرگترین منکر و سرچشمه و آغازگر منکرات دیگر در گستره‌ای فراتر از داخل و منطقه می‌توان به حساب آورد. 🔺 باید گفت و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی کشور نه تنها رسالت بزرگ تاریخی را نسبت به نظام و مردم بر دوش دارند بلکه در امتحان بزرگی قرار دارد که نسل آینده این سرزمین به ویژه مومنان درباره عملکرد و موضع گیری‌های آنان به قضاوت خواهند نشست. 🔺 بر این اساس است که (ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات بر می‌شمردند و بزرگترین معروف را حفظ نظام می‌خوانند. 🔺 رهبری فرمودند بزرگترین معروف‌ها در درجه اول عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی. معروفی بالاتر از ایجاد نظام اسلامی نداريم. 🔺 بر اساس رهنمودهای رهبری معظم انقلاب هر و جریانی که در تضعیف و تخریب چهره نظام اسلامی گامی برخلاف پایه‌های اصلی نظام سلطه بردارد در دایره قرار دارد. ✍️ استاد حسن ابراهیم‌زاده @tabyinchannel
⚠️نکند فراموش کنیم را… در راه است! جمل، جنگ اسلام و کفر نیست، جنگ و است. در این جنگ هرکس نداشته باشد در چاه می افتد، و هرکس ذره ای کند، از راه… در جمل: ، بستگانِ نزدیکِ بنیانگذارِ انقلاب 👈 👉 را با خود همراه کردند و مقابل برحق او صف آرائی کردند! و متاسفانه تعداد زیادی از هم فریب خوردند و در لشکر قرار گرفتند، و قربة الی الله با طرفداران حقیقت جنگیدند!! آن روز (ع) تنها بود، و اما باید هوشیار باشیم تا امروز هم علی تنها نماند 📌به قول 👇 رودل کرده و داره خوار بالا میاره، فقط چشم و گوشتون پیش این سید باشه 👌
#اطلاعات_کاربردی #قانون_مجازات_اسلامی 👈آیا می‌توان با استناد به فیلم ضبط شده‌، شکایتی تنظیم و از شخصی در دادگاه شکایت کرد؟ ماده 160 #قانون_مجازات_اسلامی ✍دلایل اثبات جرم عبارتند از: اقرار، شهادت، قسامه(قسم خوردن) و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی. 🔴بنابراین فیلم ضبط شده یا صدای ضبط شده و سایر مواردی از این دست، نمی‌تواند به ‌عنوان تنها دلیل شاکی، کافی باشد. 🔴هرچند که می‌توان چنین مواردی را به ‌عنوان اماره‌ای( نشانه و علامتی )در کنار سایر اماره‌ها قرار داد که قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده بتواند براساس آن به علم کافی در مورد قضیه دست یابد و رای صادر کند. @Sadat6191
🔰رهبرانقلاب: مذاکره چندجانبه هم با آمریکا نمی‌کنیم. 🔸حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنان خود در خصوص مذاکره با آمریکا را در دو نکته جمع‌بندی کردند: ۱) مذاکره با آمریکا یعنی تحمیل خواسته‌های آنان بر جمهوری اسلامی، ۲) مذاکره یعنی نمایش موفقیت سیاست فشار حداکثری آمریکا. 🔸برای همین است که مسئولان کشور از رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و دیگران، یک‌صدا اعلام کردند که با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد نه مذاکره دوجانبه نه چند جانبه. 🔸چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آن‌وقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت می‌کنند، آمریکا هم می‌تواند شرکت کند، اما در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن. @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
💬 ای شهدا چشماتون رو ببندید، ببندید و نبینید همونهایی که بخاطرشون از جان گذشتین حالا مفت و مجانی خودشون رو به حراج گذاشتن دشمن ازطریق خاک نتونست دست درازی کنه ولی از طریق افرادی روح‌وفکر اعتقاد رواز آن خودش میکنه اما مافرزندان عاشورا نمیگذاریم. #کوچه_شهید ✍"اسکیزوئید" @tabyinchannel #کانال_تبیین #کانالی_متفاوت_برای_ارائه_ی_اندیشه_ها #رصد_بهترین_تحلیل_های_روز
🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴 🏳🏴 🏴 ✅نقش  در احياي تفكر 🔷نزديك به هزار و چهارصد سال از وقوع حادثه ی مصيبت‌بار می‌گذرد؛ اين حادثه از نظر ، از حوادث كم‌نظير تاريخ است. اگر چه حوادثي مشابه آن در تاريخ رخ داده است و خساراتي به مراتب بيشتر برجاي گذاشته است، ولي جز در كتابهاي تاريخ نامي از آنها برجاي نمانده است. از اين رو از نظر در يادها و خاطره‌ها از تاريخ است و گذشت قرنها از تازگي آن نكاسته و غبار فراموشي برآن ننشانده است، بلكه با گذشت زمان به عنوان شيعه مطرح گرديده است و علاوه بر شيعيان، اين مراسم در ميان نيز راه يافته است و بعضي از اهل سنّت، اقدام به نگارش كتابهايي در شرح آن حضرت نموده‌اند. از جمله و كه خود صاحب كتاب روضة الشهداء، علت تأليف كتاب را وجود مراسم ساليانه ی عزاداري معرفي ميكند. حتي شخصي به نام محمد معين سندي كه از عالمان حنفي می‌باشد، كتابي به نام قرة العين في البكاء علي الحسين، تأليف كرده و در آن ثابت نموده است كه گريه بر  مختصّ شيعه نيست. حتي اين مراسم به ميان بت‌پرستان شبه قارة هند نيز راه يافته است.[۱] لذا حادثه ی از اين جهت با حوادث ديگر تاريخ هيچ‌گونه شباهتي ندارد. اما در اين جا لازم است كه به دنبال علت مطلب بگرديم؛ زيرا اين ماندگاري و زنده بودن نام (ع) در يادها و خاطره‌ها نمي‌تواند و باشد، اگر چه و عامل اصلي در اين مورد مي‌باشد و خداي تعالي از ميان عليهم السّلام، (ع) را براي اين امر برگزيده است. البته تمام هستند و اگر امام ديگري نيز در زمان (ع) زندگي مي‌كرد، همان كار امام حسين(ع) را انجام مي‌داد، ولي شرائط عصر امام حسين(ع) اقتضا كرد كه آن حضرت كرده، خود را فداي كند. @tabyinchannel 👇👇
👆👆 🔷اما علل ديگري نيز در طول اراده ی خدا در زنده ماندن ياد و خاطره ی آن حضرت مؤثر بوده است كه از مهمترين آنها مي‌توان به توصيه‌هاي عليهم السّلام درباره‌ی ثواب عزاداري و گريه بر (ع) اشاره كرد كه حتي پيش از شهادت آن حضرت نيز اين توصيه‌ها وجود داشته است و هر كدام از به سهم خود مردم را به زنده نگهداشتن ياد (ع) و خاطره ی و ثواب گريستن بر آن حضرت توصيه مي‌كرده‌اند.[۲] عامل ديگر را نيز مي‌توان عليهم السّلام درباره ی عزاداري (ع) به شمار آورد كه اين اقدام در عصر (ع) و (ع) به خاطر شرايط زماني آن دو بزرگوار، نمود بيشتري داشته است، زيرا كه شرايط زماني ساير سخت بود و آنان به خاطر ، مانند اين دو امام قادر به توسعه شعائر شيعي نبودند، از اين رو (ع) براي بيان اهميت مي‌فرمود: «وقتي كه ماه فرا مي‌رسيد، پدرم شاد ديده نمي‌شد؛ پيوسته غمگين بود، تا اينكه ده روز مي‌گذشت و روز دهم محرم مي‌رسيد، اين روز، روزِ مصيبت و غم و اندوه او بود و مي‌فرمود: ‌اين روز، روزي است كه (ع) در آن شهيد شد.»[۳] ابن شهر آشوب نيز نقل كرده كه (ع) مي‌فرمود: ماهي است كه در جنگ را در آن ماه مي‌دانستند، ولي در ، در اين ماه ما را شمردند، ما را شكستند، در اين ماه و ما را اسير كرده و آتش در خيمه‌هايمان زدند و هر چه در آنها بود، به غارت بردند و حرمت رسول خدا را در مورد ما رعايت نكردند، روزي كه (ع) به رسيد، چشم‌هاي ما مجروح شد و اشك‌هاي ما سرازير گشت.»[۴] @tabyinchannel 👇👇
👆👆 🔷همچنين نقل شده است كه (ع) در تمام محزون و غمگين بود، و مجلس و ترتيب مي‌داد و اگر شاعر يا مرثيه‌سرايي حضور داشت، مي‌فرمود اشعاري در مرثيه (ع) بسرايد و در غير اين صورت خودش مصائب جدش را ذكر مي‌كرد و مي‌گرياند؛ چنانچه ابوالفرج اصفهاني يكي از مجالس مرثيه سرايي (ع) را نقل كرده كه دعبل خزاعي در آن به مرثيه‌سرايي پرداخته است. داستان مجلس را دعبل چنين نقل مي‌كند: خدمت سرورم (ع) رسيدم، ديدم آن حضرت همراه اصحابش محزون و اندوهگين نشسته‌اند، وقتي كه مشاهده كرد من به سوي او مي‌آيم، فرمود: «مرحبا به دعبل، مرحبا به كسي كه با دست و زبانش ما را ياري مي‌كند؛ آنگاه مرا يك طرف خود نشاند و فرمود: اي دعبل! مي‌خواهم شعري بگويي؛ زيرا اين روزها، ايام حزن و اندوه ماه اهل بيت است و ايام سرور دشمنان ما خصوصاً بني‌اميه است. اي دعبل! هر كس بر مصيبت ما بگريد و بگرياند، (حتی يك نفر را) اجرش با خداست. اي دعبل! هر كس چشمش بر مصيبت ما اشك بريزد و بگريد همراه ما و در زمره ی ما محشور مي‌شود. اي دعبل! هر كس بر مصيبت جدم (ع) بگريد، ‌البته خدا گناهان او را مي‌آمرزد. آنگاه دستور داد ميان ما و اهل حرم پرده‌اي زدند و فرمود كه در پس پرده بنشينند و در مصيبت جدّ خود بگريند. در اين هنگام به من فرمود: اي دعبل! بر مرثيه بخوان. مادامي كه تو زنده‌اي ياور و مدح كننده ی ما هستي، پس هر چه توانستي از ياري ما كوتاهي نكن. @tabyinchannel 👇👇
👆👆 🔷آنگاه من گريستم و این اشعار را خواندم: افاطم لو خلت الحسين مجدلاً و قد مات عطشاناً بشط فرات اذا لطمت الخذ فاطم عنده و اجريت و مع العين في الوجنات افاطم قومي يابنة الخير فاندبي نجوم السموات بارض فلات قبور بكوفان و اخري بطيبه و اخري بفخ نالها صلواتي قبور ببطن النهر من جنب كربلا معرسهم فيها بشط فرات تُوفوا عطاشاً بالفرات فليتني توفيت فيهم قبل حين وفاتي الي الله اشكو لوعة عند ذكرهم سقتني بكاس الثكل و الفزعات بنات زياد في القصور مصونه و آل رسول الله منهتكات و آل زياد في الحصول منيعه و آل رسول الله في الفلوات و آل رسول الله تسبي حريمهم و آل زياد آمنوا السربات اي فاطمه(س)! اي كاش مي‌ديدي كه (ع) چگونه جنگ كرده و در كنار نهر فرات كشته شده است. در آن صورت (س) نزد (جنازه) او به صورت خود مي‌زدي و اشك چشمت را به صورتت جاري مي‌كردي. اي فاطمه(س)، اي دختر بهترين مردم، برخيز گريه كن به ستارگان آسمان كه در بيابان افتاده‌اند، قبرهايي در كوفه، قبري در طيبه (مدينه)، قبر ديگري در فخ كه درود من بر آنها باد. قبرهايي در كنار رودخانه در جنب كه حجله‌گاه‌هاي آنها در كنار فرات است. در كنار فرات از دنيا رفتند، اي كاش قبل از وفاتم، در ميان آنها مي‌مُردم. به خدا شكايت مي‌كنم كه ذكر مصيبت آنها به من جام سوگ و بي‌تابي را نوشانده است. دختران زياد، در قصرها مصون بودند، اما (ص) هتك حرمت شدند. خاندان زياد در قلعه‌ها در امنيت بودند و (ص) در بيابانها . (ص) اسير مي‌شدند، ولي خاندان زياد در امنيت زندگي مي‌كردند.[۵] و در كل، ‌(ع) و بقيه ی عليهم السّلام با استفاده از امكانات، فرصت‌ها و شرايط پيش آمده، مانند و ساير موارد تبليغي، به جهت اهميت و ، همه ی همّ خود را براي و عظمت ، به كار مي‌بردند و بي‌گمان حيات پر بركت و با عظمت ، و دوام پر شور آن تا الآن، مرهون اهتمام خاص (ع) و ساير عليهم السّلام به اين حادثه ی عظيم، بوده است. 🔺پی نوشت [۱] . ر.ك: ‌آيت الله مصباح يزدي، آذرخشي ديگر از آسمان كربلا، ‌انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، قم،‌ چ ۶، ۱۳۸۱ ص ۳۵ [۲] . ر.ك: ابن قولويه،‌كامل الزيارات، مكتبة صدوق، قم، ط ۱، ۱۳۷۵ ش. [۳] . الحر العاملي، محمد بن الحسن، وسائل الشيعه، المكتبة الاسلاميه، تهران، ط ۶، ۱۴۰۳ ق، ج ۱۰، ص ۳۹۴ [۴] . مناقب آل ابي‌طالب، مؤسسه انتشارات علامه، قم، ج ۴، ص ۸۹ [۵] . الاغاني، دار احياء التراث العربي، بي‌تا، ج ۲۰، ص ۱۴۸ ∆منبع: وبسایت اندیشه قم @tabyinchannel
🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴 🏳🏴 🏴 ✅ : 💠سَأَلتُ أبي عليه السلامعَن... مَجلِسِهِ [أي رَسولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله] فَقالَ: كانَ رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله لا يَجلِسُ و لا يَقومُ إلاّ عَلى ذِكرٍ، و لا يوطِنُ الأَماكِنَ، ويَنهى مِن إيطانِها، و إذَا انتَهى إلى قَومٍ جَلَسَ حَيثُ يَنتَهي بِهِ المَجلِسُ و يَأمُرُ بِذلِكَ، يُعطي كُلَّ جُلَسائِهِ نَصيبَهُ، لا يَحسِبُ جَليسُهُ أنَّ أحَدًا أكرَمُ عَلَيهِ (مِنهُ)، مَن جالَسَهُ أو قاوَمَهُ في حاجَةٍ صابَرَهُ حَتّى يَكونَ هُوَ المُنصَرِفَ، و مَن سَأَلَهُ حاجَةً لَم يَرُدَّهُ إلاّ بِها أو بِمَيسورٍ مِنَ القَولِ، قَد وَسِعَ النّاسَ مِنهُ بَسطُهُ و خُلُقُهُ، فَصارَ لَهُم أبًا وصاروا عِندَهُ فِي الحَقِّ سَواءً، مَجلِسُهُ مَجلِسُ حِلمٍ و حَياءٍ و صَبرٍ و أمانَةٍ، لا تُرفَعُ فيهِ الأَصواتُ، و لا تُؤبَنُ فيهِ الحُرَم [أي يُذْكَرنَ بقبيح، كان يصان مجلسه عن رَفث القول. (النهاية، ۱ / ۱۷)]، و لا تُنثى فَلَتاتُهُ [أي لاتُشاع و لا تُذاع، و لا يُتحدّث بتلك الفلتات. (لسان العرب، ۱۵ / ۳۰۴)]، مُتعادِلينَ يَتَفاضَلونَ فيهِ بِالتَّقوى، مُتَواضِعينَ، يُوَقِّرونَ فيهِ الكَبيرَ، و يَرحَمونَ فيهِ الصَّغيرَ، و يُؤثِرونَ ذَا الحاجَةِ، و يَحفَظونَ الغَريبَ. قُلتُ: كَيفَ كانَ سيرَتُهُ في جُلَسائِهِ؟ فَقالَ: كانَ رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله دائِمَ البِشرِ، سَهلَ الخُلُقِ، لَيِّنَ الجانِبِ، لَيسَ بِفَظٍّ و لا غَليظٍ، و لا سَخّابٍ و لا فَحّاشٍ و لا عَيّابٍ و لا مَزّاحٍ، يَتَغافَلُ عَمّا لا يَشتَهي، و لا يُؤيِسُ مِنهُ و لا يُحَبِّبُ فيهِ، قد تَرَكَ نَفسَهُ مِن ثَلاثٍ: المِراءِ، والإِكثارِ، و ما لا يَعنيهِ، و تَرَكَ النّاسَ مِن ثَلاثٍ: كانَ لا يَذُمُّ أحَدًا و لا يُعَيِّرُهُ، و لا يَطلُبُ عَورَتَهُ، و لا يَتَكَلَّمُ إلاّ فيما رَجا ثَوابَهُ. إذا تَكَلَّمَ أطرَقَ جُلَساؤُهُ كَأَنَّما عَلى رُؤوسِهِمُ الطَّيرُ، فَإِذا سَكَتَ تَكَلَّموا و لا يَتَنازَعونَ عِندَهُ، مَن تَكَلَّمَ أنصَتوا لَهُ حَتّى يَفرُغَ. حَديثُهُم عِندَهُ حَديثُ أوَّلِهِم، يَضحَكُ مِمّا يَضحَكونَ مِنهُ، و يَتَعَجَّبُ مِمّا يَتَعَجَّبونَ مِنهُ، و يَصبِرُ لِلغَريبِ عَلَى الجَفوَةِ في مَنطِقِهِ و مَسأَلَتِهِ حَتّى إذا كانَ أصحابُهُ لَيَستَجلِبونَهُم، و يَقولُ: إذا رَأَيتُم طالِبَ الحاجَةِ يَطلُبُها فَأَرفِدوهُ. و لا يَقبَلُ الثَّناءَ إلاّ مِن مُكافِئٍ [معناه: مَن صحّ عنده إسلامه حَسُن موقع ثنائه عليه عنده، و من استشعر منه نفاقًا و ضعفًا في ديانته ألقى ثناءه عليه ولم يَحْفِل به. (معاني الأخبار، ۸۹)]، و لا يَقطَعُ عَلى أحَدٍ حَديثَهُ حَتّى يَجوزَ فَيَقطَعَهُ بِنَهيٍ أو قِيام [دلائل النبوة للبيهقيّ، ۱ / ۲۹۰، و راجع نفس المصادر في الحديث السابق]. @tabyinchannel 👇👇