💠 #مقاله: تطبيق هرمنوتيك #اسفار_خمسه با قواعد عام و خاص نزد عالمان مسلمان
🖌 نویسندگان: هدایی علیرضا، معارف مجيد
🔸 #چکیده:
🔻 يهوديان بر اين باورند كه اسفار خمسه كتابی يگانه است كه به گونه وحيانی به بشر منتقل شده است. نيز معتقدند كه با برگزيدن چند اصل هرمنوتيكی میتوان به معانی عميقتری از آن دست يافت و زمينه را برای كاربرد كاملتر آنها فراهم ساخت.
معروفترين اين اصول، قواعد #خاخام_اشماييل است كه مقاله حاضر به بحث تطبيقی آنها با قواعد مشابه آن نزد عالمان مسلمان میپردازد.
🆔 @ostadmaaref
@tafaqqoh
تطبيق_هرمنوتيك_اسفار_خمسه_با_قواعد.pdf
413.6K
#مقاله تطبيق #هرمنوتیک #اسفار_خمسه با قواعد #عام_و_خاص نزد عالمان مسلمان
#قياس
#حجيت_ظهور
🆔 @ostadmaaref
@tafaqqoh
پاسخ به شبهات مهم قرآنی.mp3
25.85M
#صوت
💠 پاسخ به شبهاتی پیرامون #قرآن_کریم
🔹دکتر مجید معارف
🔸 زمان: 1397.12.7
🔹 جلسه دوم
✅ مکان: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
🆔 @ostadmaaref
@tafaqqoh
تدبر در قرآن - دانشگاه آزاد تبریز.mp3
32.82M
#صوت
💠 تدبر در قرآن
🔷 دکتر مجید معارف
🔸 زمان: 1397.12.7
🔹 جلسه اول
✅ مکان: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
🆔 @ostadmaaref
@tafaqqoh
🔹 ۱۳۹۸/۱/۸
✔️ آیة الله شبیری زنجانی حفظه الله:
🔷 محدودیت در انتخاب درس و استاد، استعداد طلاب را خاموش میکند./حوزه نسبت به طلاب مستعد، اهتمام داشته باشد. 🔷
آیة الله شبیری زنجانی صبح امروز در دیدار مدیر حوزههای علمیه کشور با ایشان، ساختار مدرسهای را برای دروس سطح عالی حوزههای علمیه، نامناسب و باعث «خاموش شدن استعدادهای طلاب» دانستند.
آیة الله شبیری زنجانی صبح امروز در دیدار مدیر حوزه های علمیه کشور با ایشان، ساختار مدرسهای را برای دروس سطح عالی حوزههای علمیه، نامناسب و باعث «خاموش شدن استعدادهای طلاب» دانستند.
معظم له تصریح کردند: ممکن است کسی بیان زید یا عمرو را نپسندد. چرا باید سر درس او بنشیند. طلبه باید برای انتخاب استاد آزاد باشد و محدود نباشد. #محدودیت، استعداد را از بین می برد.
آیة الله شبیری زنجانی در این دیدار، خواستار #توجه_ویژه مدیریت حوزه به طلاب مستعد شدند و افزودند: علمای سابق نسبت به طلاب مستعد اهتمام ویژهای داشتند اما الان برخی از طلبههای مستعد به خاطر مشکلات مالی از درس و تحقیق باز می مانند.
معظم له با اشاره به #هجرت آیة الله مرتضی مطهری به #تهران فرمودند: مرحوم آقای #مطهری به خاطر مشکل مالی از قم به تهران رفت. ممکن است بگوییم از او در تهران استفاده شد؛ اما با این استعدادی که ایشان داشت، اگر در قم می ماند شاید مؤفقیت بالاتری داشت.
آیة الله شبیری زنجانی در بیان سیره علمای گذشته افزودند: میرزای شیرازی خرج سالیانه مرحوم آخوند را میدادند. نسبت به طلاب با استعداد سرمایه گذاری خاصی داشتهاند. صاحب معالم و صاحب مدارک یک درس استثنایی نزد محقق اردبیلی داشتند. طلبهها آنها را مسخره می کردند که این چه درسی است که شما می روید. محقق اردبیلی پاسخ داده اند که من می بینم که این افراد به مناطق خودشان رفته و صاحب رساله شدهاند در حالی که شما همچنان اینجا ماندهاید!
ایشان ادامه دادند: مرحوم حاج آقا رضا زنجانی می گفت به مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حایری گفتم نظر شما درباره «آسید محمد تقی خونساری» چیست؟ ایشان گفتند علما و عملا نظیر او در حوزه وجود ندارد. گفتم بر اثر استیصال میخواهد کاسبی کند. ایشان برای آقای خونساری #شهریه_ویژه قرار میدهد.
معظم له توجه به #تقوا و #تربیت اخلاقی و دقت در مصرف وجوهات را در حوزههای علمیه ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: شیخ انصاری و فاضل اردکانی در تشییع جنازهای شرکت میکنند و چون خانههای نجف کوچک بود، در کوچه نشسته مینشینند. شیخ روی زمین مینشیند و فاضل نیم خیز. شیخ انصاری به فاضل اردکانی میگوید شما پیرمرد هستید و اینگونه نشستن برای شما خوب نیست. فاضل میگوید لباس من از #وجوهات تهیه شده است. من باید برای تمیز کردن آن پول صابون و آب بدهم و نمیدانم که استفاده از وجوهات برای این کار صحیح است یا خیر؟! جدای از اینکه شستن مکرّر لباس سبب فرسوده شدن آن میشود. بین شیخ و فاضل اردکانی #مباحثه در میگیرد و بعد همه میبینند که شیخ هم نیم خیز میشود.
آیة الله شبیری زنجانی در این دیدار خواستار انتشار مجموعهای درباره علمای #یزد شدند و فرمودند: استان یزد علمای بزرگی داشته که به صورت پراکنده در منابع نقل شده است. اگر بتوانید مجموعهای برای معرفی علماء و آثار منطقه منتشر کنید کار خوبی است.
Ble.im/tafaqqoh
Eitaa.com/tafaqqoh
@tafaqqoh
✔️ تکاملِ عقلی علامه طباطبایی رحمهالله در بیان آیةالله جوادی آملی حفظهالله
🔹 اوج #تكامل_عقلی و تجرد روح اين #ابرمرد حكمت، به مقامی رسيد كه #كليات_عقلی را بدون دخالت قوّه #تخيل و تمثّل مصداق آنها در مرحله #خيال و تجسّد آن در مرتبه #مثال_متّصل يا با صرف نظر از آن ادراک مینمود و خلاصه اينكه يكی از ادلّه #تجرد روح، همانا ادراک #كليات_مرسله است كه از هر قيدی مجرد و از هر كثرتی منزّه باشد و روحی كه يک موجود مجرد تام را ادراک میكند و میيابد، حتماً مجرد است.
🔹 صدر المتألّهين (رحمهالله) ضمن قبول اصل دوم، در اصل اول اشكال كرد؛ (الأسفار الأربعه، ج ۸، صص ۲۶۴ تا ۲۶۶) زيرا اكثريت مردم از ادراك كلی مجرد محرومند؛ بلكه #وجود_كلی در اذهان آنها همانند وجود كلی در خارج طبيعت است؛ يعنی كلی در خارج با نعت #كثرت موجود است و در ذهن توده مردم نيز همانند خارج با وصف كثرت يافت میشود و تفاوت آن است كه در خارج، مادی است و در ذهن اكثر مردم، در حد #تجرد_برزخی است؛ زيرا آنان كلی را در مرتبه #خيال_منتشر درك میكنند و با كمك انتشار #خيالی و تكثّر #مثالی، جامع گسترده در ميان آنها را میيابند و هرگز مقدور آنها نيست كه مثلاً مفهوم كلی #درخت را ادراك كنند و هيچ #ريشه و #تنه و #ساقه و #شاخه و #برگ در خيال آنها متمثل نشود و نيز هيچگونه انبساط و كثرت و گستردگی از كلی تخيل نكنند؛ بلكه هم مفهوم جامع شجر را در پرتو تمثّل خيالی درك میكنند و هم كلّيت آن را به كمك انتشار و گستردگی و كثرت ذهنی میفهمند و يك مفهوم منزّه از ريشه و برگ و مبرّای از #مصداق و #فرد را درك نمیكنند؛
بنابراين، برهان #تجرّد_روح از راه ادراك كلی در باره اوحدی از نفوس ناطقه، صادق است؛ نه درباره نفوس همه مردم.
🔹 بعد از پايان بحث مزبور، از حضرت استاد، علامه پرسيدم: آيا شما میتوانيد كلی را بدون تمثل هيچ فرد خيالی آن و نيز بدون تخيل انتشار آن در بين مصاديق مثالی ادراك كنيد؟ فرمود: تاحدّی.
🔹 اين جواب با توجه به #خفض_جناح و تواضع جبلّی آن بزرگوار كه هرگز #اعجاب و #خودبينی نداشت، يعنی «آری»؛ كه طبق بيان اميرالمؤمنين (عليهالسلام): «إعجابُ المرء بنفسه، دليلٌ علی ضعف عقله» (اصول كافی، ج ۱، ص ۲۷، كتاب العقل و الجهل)
📚 سرچشمه اندیشه، ج ۳ (مقالات فلسفی)، #سیره_فلسفی استاد علامه طباطبایی رحمهالله، صص ۳۴۲ و ۳۴۳
@tafaqqoh
#دریافت_مقاله
✔️ حیات سیاسی و فرهنگی امام موسی بن جعفر (علیهالسلام)
🖊 آیةالله جعفر سبحانی (توفیقشان روزافزون)
🔹 مجله کلام اسلامی، سال 1387، شماره 68
🌐 http://ensani.ir/fa/article/download/95284
✔️ مبارزه امام موسی بن جعفر با تجمل پرستی هارون الرشید
🖊 استاد مهدی پیشوایی (عزتشان مستدام)
🔹 مجله درسهایی از مکتب اسلام، سال شانزدهم، شهریور 1354، شماره 9
🌐 http://ensani.ir/fa/article/download/267328
@tafaqqoh
💥 مطالعه یا مرور کنید:
حجیتِ حکومت دینی و ولایت فقیه در عصر غیبت؛ استاد محمدمهدی میرباقری «دام عزه»
⬇️⬇️
🌀 قبل از ظهور، نظامی رشدیافتهتر از «ولایت فقیه» نداریم.
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/633
🌀 «عارف» اگر «فقیه» نباشد، نمیتواند ولیِّ اجتماعی بشود.
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/430
🌀 در جمهوری اسلامی، قوانين به «شريعت» و ساختار قدرت به «ولايت» مقيد میشوند.
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/1117
🌀 جامعه شیعه در عصر غیبت به دستگاه فقها (ولایت فقیه) واگذار شده است، و امام(عج)، این دستگاه را سرپرستی میکنند.
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/565
🌀 حجيت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، به فقاهت برمیگردد.
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri/1059
@tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دورۀ نوروزی "نظام پولی"
قسمت 7⃣ : محذوریت اجرای احکام شرعی - بیع
#سيدمحمدحسين_متولي_امامي
🔴سیستم پول اعتباری امکان اجرای احکام معیشتی را از ما گرفته است.
😵پول اعتباری جهالت دائمی دارد؛ ثمن معامله معلوم نیست و همواره بیع غرری شکل میگیرد.
زیرا، ارزش ریال هر 7 ثانیه تغییر میکند.⁉️
🗝ثبات بلندمدت «پولطلا» بیع را میسّر مینماید.
🏅پولطلا ؛ تحریم گریز و تورم ناپذیر
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
کانال پخش آنلاین ویدئوهای متا در آپارات :
https://www.aparat.com/BinesheTamadoni.ir
@tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دورۀ نوروزی "نظام پولی"
قسمت 8⃣ : محذوریت اجرای احکام شرعی- قرض
#سيدمحمدحسين_متولي_امامي
🔴امکان قرض دهی شرعی بر بستر قرض ممکن نیست و به قرض گیرنده یا قرض دهنده ظلم میشود.
🗝ثبات بلندمدت «پولطلا» قرض شرعی را امکان پذیر مینماید.
🏅پولطلا ؛ تحریم گریز و تورم ناپذیر
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
کانال پخش آنلاین ویدئوهای متا در آپارات :
https://www.aparat.com/BinesheTamadoni.ir
@tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دورۀ نوروزی "نظام پولی"
قسمت9⃣ : محذوریت اجرای احکام شرعی- خمس
#سيدمحمدحسين_متولي_امامي
🔴خمس را با چه سنجه ای محاسبه کنیم؟ ریال، دلار، طلا؟
⚠️محاسبۀ خمس شرعی با ریال غیرممکن است.
🚗قیمت پراید در سال 1380 معادل 138 سکۀ طلا و در سال 1397 معادل 12 سکه است.😳
پراید ارزان شده یا گران⁉️
🗝محاسبۀ قیمت براساس طلا، نشان دهندۀ ارزش واقعی ست.
🏅پولطلا ؛ تحریم گریز و تورم ناپذیر
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
کانال پخش آنلاین ویدئوهای متا در آپارات :
https://www.aparat.com/BinesheTamadoni.ir
@tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دورۀ نوروزی "نظام پولی"
قسمت🔟: محذوریت اجرای احکام شرعی- مهریه
#سيدمحمدحسين_متولي_امامي
🗝کلید حل مشکل اقتصاد کشور دست حوزه های علمیه است. علما توانسته اند با انتقال مهریه از ریال به طلا ، مشکل ظلم پول اعتباری را حل کنند.
👌همین راهکار میتواند در خمس هم اتفاق بیفتد. پس از محاسبۀ خمس با طلا ، شهریۀ طلبه ها هم با طلا پرداخت میگردد.
🏅پولطلا ؛ تحریم گریز و تورم ناپذیر
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
کانال پخش آنلاین ویدئوهای متا در آپارات :
https://www.aparat.com/BinesheTamadoni.ir
@tafaqqoh
خمس اعتباری.pdf
1.01M
مقالۀ "فاصلۀ خمس شرعی با خمس اعتباری"☝️
در قسمت9⃣ دورۀ نظام پولی با موضوع "خمس" ، چالش بزرگی مطرح شد.
🔍سالهاست، محاسبات خمس با ریال انجام میشود، درحالیکه جهالت و خطای آن محرز است.
⚠️جامعه و فعالین اقتصادی، این خطای محاسباتی را لمس میکنند و این خطر وجود دارد که اعتماد به حوزه های علمیه کاهش یابد.
🏅جهالت آشکار ریال در سال خمسیِ 97-98 فرصت مناسبی ست، تا این مسئله بازنگری گردد.
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
@tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دورۀ نوروزی "نظام پولی"
قسمت1⃣1⃣: محذوریت اجرای احکام شرعی- دیه
#سيدمحمدحسين_متولي_امامي
🔴درحالیکه ارزش ریال بیش از 70% کاهش یافته و قیمت سبد دیه بیش از 3 برابر شده؛ نرخ دیۀ سال 98 تغییر محسوسی نداشته است.
🔺چرا قوۀ قضائیه حق خانوادۀ مقتول را نادیده گرفته است!؟
⚠️ریال، صلاحیت تعیین دیۀ شرعی را ندارد.
🏅پولطلا ؛ تحریم گریز و تورم ناپذیر
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
کانال پخش آنلاین ویدئوهای متا در آپارات :
https://www.aparat.com/BinesheTamadoni.ir
@tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دورۀ نوروزی "نظام پولی"
قسمت2⃣1⃣: محذوریت اجرای احکام شرعی- عقود شرعی
#سيدمحمدحسين_متولي_امامي
🔴عقود شرعی بر بستر "ریال" ممکن نیست و آنچه تحت عنوان مضاربۀ بانکی مطرح میشود، بازی با کلمات است.
🔺عبارت "بانکداری اسلامی" موجب فریب جامعه شده و اندیشمندان را از توجه به ماهیت ظالمانۀ بانک بازمیدارد.
🏅پولطلا ؛ تحریم گریز و تورم ناپذیر
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
کانال پخش آنلاین ویدئوهای متا در آپارات :
https://www.aparat.com/BinesheTamadoni.ir
@tafaqqoh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽دورۀ نوروزی "نظام پولی"
قسمت3⃣1⃣: شاخص های رهبری در مواجهه با مشکلات و تطبیق با پولطلا
#سيدمحمدحسين_متولي_امامي
مقام معظم رهبری (حفظه الله) در بیانات 23 اسفند 97 ، نحوۀ مواجهه با مشکلات کشور را در 10 دوگانۀ راهبردی شرح دادند.
در قسمت 13 از دورۀ "نظام پولی" میزان تطبیق پولطلا با این دوگانه ها را بررسی میکنیم.
🔴متاسفانه به مسکّن های مقطعی اقتصادی عادت کرده ایم.
🎯 حرکت به سمت الگوی پول ثابت، به صورت ریشه ای و جامع مشکلات اقتصادی را حل میکند.
«پولطلا»» همگرایی ایجاد میکند و این همگرایی در بعد ملی و منطقه ای و جهانی قابل دستیابی است.
🏅پولطلا ؛ تحریم گریز و تورم ناپذیر
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
کانال پخش آنلاین ویدئوهای متا در آپارات :
https://www.aparat.com/BinesheTamadoni.ir
@tafaqqoh
🔹 #دریافت_مقاله تجلی عرفان از مناجات ماه شعبان (بخش اول)
🖊 آیةالله محمد محمدی گیلانی رحمهالله
📚 مجله پاسدار اسلام، مرداد ۱۳۶۶، شماره ۶۸
🌐 http://ensani.ir/fa/article/download/275264
Eitaa.com/tafaqqoh
تفقه
🔹 #دریافت_مقاله تجلی عرفان از مناجات ماه شعبان (بخش اول) 🖊 آیةالله محمد محمدی گیلانی رحمهالله 📚 م
🔹 #دریافت_مقاله تجلی عرفان از مناجات ماه شعبان (بخش دوم)
🖊 آیةالله محمد محمدی گیلانی رحمهالله
📚 مجله پاسدار اسلام، شهریور ۱۳۶۶، شماره ۶۹
🌐 http://ensani.ir/fa/article/download/275282
Eitaa.com/tafaqqoh
هدایت شده از مرکز فقهی امام محمد باقر علیه السلام
✳️بحثی درباره وثاقت ابو خدیجه سالم بن مکرم جمّال
نویسنده: «سید مرتضی ابطحی»
🔅سالم بن مکرم، معروف به ابو خدیجه از یاران امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) و واسطه نقل روایاتی از ایشان است. از سخنانی که ابو خدیجه واسطه نقل آن بوده است، روایتی است که در آن شیعیان از ارجاع تخاصم به حکّام جور منع میشوند.
🔹تضعیف در برابر توثیق
نکتهای که ابو خدیجه را به یکی از راویان بحث بر انگیز تبدیل کرده است آن است که از یک سو نجاشی ایشان را توثیق و حتی تعبیر «ثقة ثقة» را برای او به کار میبرد؛ اما در مقابل شیخ طوسی در فهرست، وی را تضعیف میکند. اما برداشت کلّی رجالیون توثیق ابو خدیجه است. دست کم سه راه برای توثیق ابوخدیجه و توجیه کلام شیخ مطرح شده است که در ادامه به بررسی این سه راه میپردازیم.
1⃣تشابه اسمی
مرحوم آقای خوئی ضمن توثیق ابوخدیجه این نکته را مطرح میکند که دو نفر با نام سالم بن ابو سلمه در بین روات حضور دارند؛ که یکی از آنها «سالم بن ابی سلمه کندی سجستانی» است و نه تنها توثیق نشده است، بلکه بعضی او را تضعیف نمودهاند. اما دیگری «سالم ابو سلمه بن مکرم اسدی» است که کنیه اول وی «ابو خدیجه» بود و امام صادق علیهالسلام دستور داد که وی کنیهاش را «ابو سلمه» بگذارد. با توجه به این نکته دلیل تضعیف شیخ، این بوده است که ایشان این دو راوی را یکی تخیّل کردهاند.
2⃣عضویت در فرقه خطّابیه
وجه دیگری که ممکن است باعث تضعیف ایشان در کلام شیخ شده باشد آن است که سالم بن مکرم در بخشی از حیات خود از اصحاب ابی الخطّاب بوده است. ابی الخطاب سر سلسله فرقه غالی خطّابیه بود. در تجمّعی که طرفداران وی در مسجدکوفه داشتند، مأموران حکومتی به آنها یورش برده و همگی را قتل عام نمودند. تنها شخصی که در این جمع زنده ماند ابو خدیجه بود. وی به سختی خود را از این معرکه نجات داد و سپس توبه نمود و توفیق شتر داری حضرت امام صادق(ع) را در سفر حج داشت. در همین سفر بود که حضرت به وی دستور داد کنیه خود را از ابوخدیجه به ابو سلمه تغییر دهد. ممکن است بگوییم این تغییر رویه ابوخدیجه از منظر شیخ پنهان مانده است و ایشان وی را جزء فرقه غالی خطّابیه تصور نمودهاند و از همین رو حکم به تضعیف وی نمودهاند.
3⃣تعارض در کلام شیخ
نکته قابل تأمل آنکه شیخ طوسی علیرغم تضعیف این راوی در فهرست خود، اما آنگونه که علامه حلّی در خلاصة الاقوال نقل میکند، ایشان در جای دیگر قائل به توثیق ابو خدیجه شدهاند. صاحب قاموس الرجال با تکیه بر همین نکته که کلام شیخ درباره این راوی به دو شکل متضاد مطرح شده است، بر این باور است که وجود دو قول متضاد از شیخ درباره این راوی باعث میشود که ما بتوانیم در این زمینه بدون هیچ مناقشهای به کلام نجاشی رجوع کنیم.
مرحوم آقای خوئی در نقد این کلام با تنظیر این اقوال به بحث درباره خبر واحد به این نتیجه میرسد که در اینجا در حقیقت با دو دسته اخبار واحد متعارض روبرو هستیم که باعث تساقط هر دو دسته میشود.
اما آیتالله شبیری با نقد کلام محقق خوئی معتقد است در این مسأله کلام شیخ به دلیل آنکه به صورت متهافت در مورد یک راوی سخن گفته است قابل استناد نیست و عقلا در این مسأله به سراغ کلام کسی میروند که یکنواخت سخن گفته باشد. از همین رو کلام شیخ قابل اعتماد نبوده و در وثاقت این راوی باید به سراغ توثیق نجاشی رفت.
👈متن کامل این مقاله و نتیجه بحث را اینجا بخوانید:
👉http://bit.ly/mfeqhi158
#رجال
#نقد_و_نظر
_______
کانال مرکز فقهی امام محمد باقر علیهالسلام
@mfeqhi
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
کتاب روح توحید.pdf
2.73M
فایل pdf کتاب
روح توحید #نفی عبودیت غیرخدا
مقالهای از مقام معظم رهبری، حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای.
تهیه شده در طرح سراسری تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
هدایت شده از صوتهای رهبر انقلاب
در آرزویت.mp3
2.91M
با یاد رویت جای در بستر گرفتم
با آرزویت سر ز بستر برگرفتم
۹۴/۳/۱۰
#حلول_ماه_شعبان
#مناجات_شعبانیه
#در_آرزویت
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
المعجم الفهرس.pdf
4.98M
💠 مقدمه ی کتاب المعجم المفهرس لألفاظ بحار الانوار
🔹 تألیف استاد مهدوی راد
🔻 حاوی مطالبی پیرامون تاریخ حدیث شیعه
🔺 نشر، برای اولین بار
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🆔 @OstadMahdaviRad
@tafaqqoh
#مقاله اصحاب الاجماع در دایرة المعارف بزرگ اسلامی
🌐 https://www.cgie.org.ir/fa/publication/entryview/9720
@tafaqqoh
✳️مقدمات مفوته از دیدگاه آیةالله شبیری زنجانی(دام ظلّه)
نویسنده: «حجج اسلام اصغری، مهاجری، سنایی دام عزهم»
🔷 در روایات بین تعلیق در اصل وکالت و تعلیق در موکلفیه تفاوت وجود دارد؛ تعلیق در اصل وکالت، باطل و تعلیق در موکلفیه، صحیح است. فقیهان درباره تفاوت بین این دو گفتهاند که اگر وکالت فعلي و موکلفيه معلق باشد، مانند واجب معلق است؛ پس چنانچه انجام وکالت، بر مقدماتي متوقف باشد، تهيه آن مقدمات واجب و تصرف در مال وکالتشده، جايز است؛ اما اگر اصل وکالت نيز معلق باشد، مانند واجب مشروط ميشود و تهيه مقدمات آن نیز واجب نبوده و تصرف در مال موکلفيه جايز نخواهد بود.
🔶 البته در دید عرف بين اين دو صورت از وکالت، فرقی نبوده و در هر دو صورت، توکيل و اذن در تصرف در مال موکلفيه، فعلي است. از آنجا که اذن در شيء، اذن در مقدمات آن است، پس اگر انجام وکالت، بر تصرفات مقدماتي در مال موکلفيه متوقف باشد، در هر دو صورت جايز خواهد بود. از اين جهت نیز بين تعليق در اصل وکالت و تعليق در موکلفيه فرقی نيست و تفاوت بین دو صورت وکالت، تعبدی است.
👈 متن کامل مقاله را اینجا بخوانید:
✅http://bit.ly/mfeqhi157
🌐 کانال مرکز فقهی امام محمدباقر علیه السلام
👉 @mfeqhi
@tafaqqoh
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
سیرمطالعات تاریخ اسلام.pdf
450.9K
سیر مطالعات تاریخ اسلام و انقلاب
فهرستی از منابع تاریخی برای علاقمندان به تاریخ اسلام، تاریخ تشیع، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) و تاریخ انقلاب.
👇👇
🌻 @ahlolbit