#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
✅ آیه ای برای فتنه ها
🔸 قسمت دوم
3⃣ باطل را زائل هم می کند
در حصحصه، حق فقط آشکار و از باطل متمایز نمی شود؛ بلکه باطل را هم رسوا و زائل میکند.
❗️شهدای امنیت هم شهید بودند. اینبار اصلا بخاطر تدبیر انتظامی و مقابله با کشته سازی، شهدای امنیت به شکل معنا داری بیشترند. اما آن شهیدان عزیز کل جامعه را به حصحصه نرساندند! برای بعضی این بودکه: در درگیری و آشوب اینها میزنند، آنها هم میزنند؛ طبیعی است برخی از این طرف هم کشته شوند!
⬅️ اما در عملیات تروریستی شاهچراغ، کشتن زن و بچه و پیر و جوان در حال غفلت(ترور) آنهم با آن وضع که بروی و برگردی و تیر دوباره بزنی و...! کودک شیرخوار وبچه دبستان، شهادتش کارکرد اجتماعی متفاوتی از شهادت مرزدار و پلیس دارد؛پس: الآن حصحص الحق!
4⃣ ثبات و استقرار حق را هم در پی دارد
در حصحصه، حق باید به ثبات و استقرار هم برسد. مثل یوسفی که نه فقط تبرئه شد بلکه در حصحصه، امین و عزیز مصر هم شد.
⬅️ ماجرای شاهچراغ و نوع شهادت آن عزیزان، ملت را به صحنه آورد؛ رمز همیشگی استقرار حقِ در این ۴دهه، حضور میلیونی مردم بوده است که دوباره شد؛ پس: الآن حصحص الحق!
5⃣ تکرار ظهور
از دیگر ویژگی های حصحصه این است که امری را درظهور و تبیّن خود، پس از تکرارها به ظهور نهایی می رساند و پس از آن هم تکرارش می کند. ظهور معصومیت یوسف از بدو ورود تا پس از زندان را به رخ می کشد و به اوج خود (تبرئه و امین مصر شدن) می رساند و بعد هم پاکی او را تکرار می کند.
⬅️ شهدای شاهچراغ، نمادی می شود برای التباس های بعدی! مرز مراقبتی در ذهن ایرانیان می شود که مراقب باشند: انتقاد و اعتراض اگر به درگیری یک ماهه خیابان رسید راه برای تروریست ها باز می شود! از این حیث هم: الآن حصحص الحق!
🔸 #به_قلم_اساتید: حجت الاسلام قنبریان
🆔 @tahlil_shjr
#سیاست_های_کلی_نظام
#تحلیل_وقایع
✅ تحلیل جامعهشناسان از وقایع اخیر
🔶 قسمت اول
🔸 وقتی که فقاهت، وضعیت مطلوب و آرمانی را برای امت اسلامی در نظر میگیرد، کار اجتماعی و جمعی را یک فرد نمیتواند انجام دهد. کار جمعی را باید عموم مردم انجام دهند و فرهنگ باید کشش آن را داشته باشد. اگر این کشش وجود نداشت و انجام نشد، به زور نمیشود دیگران را وادار کرد.
🔸 انسانها باید بتوانند به کمالاتی که حقشان است برسند و این کمالات بهصورت یکسان در دسترس آنها قرار گیرد. اموال باید به گونهای در جامعه چرخش و دوران داشته باشد که بین گروه خاصی دست به دست نچرخد.
🔸 ما بین فقه و قانون فاصلهای داریم. قانون عمدتاً تدبیر و مدیریت اجرای آن مطلوبهایی است که دین میخواهد؛ اما این تدبیر و مدیریت مطلوبها توسط خود فقه انجام نمیشود؛ بلکه توسط دانشهایی است که شرایط اجرا را نشان میدهد و معرفی میکند.
🔸 #به_قلم_اساتید: حمید پارسانیا
🆔 @tahlil_shjr
#سیاست_های_کلی_نظام
#تحلیل_وقایع
✅ تحلیل جامعهشناسان از وقایع اخیر
🔶 قسمت دوم
🔸 از پی درگذشت مهسا امینی، یکی از مهمترین غلیانهای اجتماعی در ایران رخ داده و در فضایی لبالب از احساس یگانگی، مردمانی از گروهها و اقشار متفاوت را به هم پیوسته است. غلیان اجتماعی پدیدهای متناقض است: از یکسو اندوهگذاریای عظیم است و از سوی دیگر شادی بیکران.
🔸 هیئت حاکمهی ایران نیز هر کنش اجتماعی را به تنش فرهنگی بدل کرد تا مانع پرداختن مردم به مسائل حقیقی زندگیشان شود.
🔸 این خیزش، کلیهی ابعاد زندگی ایرانی را در برمیگیرد، زندگیای که هماکنون در خطر انهدام قرار دارد. اگر ایران را خانه متصور شویم، باید اعتراف کنیم که این خانه در معرض نابودیست.
🔸 #به_قلم_اساتید: یوسف اباذری
🆔 @tahlil_shjr
#سیاست_های_کلی_نظام
#تحلیل_وقایع
✅ تحلیل جامعهشناسان از وقایع اخیر
🔶 قسمت سوم
🔸 شعار «زن، زندگی، آزادی» مسئله مرکزیاش خیلی روشن، خود زندگی و حق زندگی شاد است. فروکاست این حرکت اعتراضی به شکاف نسلی و آن تحلیلهای عجیب و غریب درباره گیمر بودن، مجازی بودن و خیالاتی بودن جوانان، ندیدن حداقل دوهزار سال تاریخ و دستکم ندیدن مشروطه به این سو است. این تحلیلهای فروکاستگرای پوزتیویستی با نگاهی غیر تاریخی پدیدهها را مبهمتر میکنند تا آشکارتر.
🔸 شکاف میان ایدئولوژی رسمی و زندگی روزمره انسان ایرانی است. ایدئولوژی رسمی از فقه سنتی تغذیه میکند، سیاستهای فرهنگی رسمی رابطهای تقابلی با زندگی روزمره و قیوداتش دارند و پیشاپیش بخش بزرگی از جریانهای معمول زندگی را ذیل نوعی ابتذال و آسیب میفهمند.
🔸 برهنگی به معنای جنسیکردن همهچیز مسئله اصلی منتقدان این حرکت اعتراضی بوده است، نه فعالان آن. اتفاقا اینجا مسئله دارد وارونه میشود. مسئله خود زندگی، بدن زنده و طبیعی و حق زندگیشاد است. مسئله بر سر بدن متحرکطبیعی است، نه بدن تحریککننده. این تیپ تحلیل نوعی فرافکنی بنبستهای گفتمانی جریانغالب سیاستفرهنگی در ایران است. مسئله بر سر انسان بدنمند ذیحق است.
🔸 #به_قلم_اساتید: آرش حیدری
🆔 @tahlil_shjr
#سیاست_های_کلی_نظام
#تحلیل_وقایع
✅ تحلیل جامعهشناسان از وقایع اخیر
🔶 قسمت چهارم
🔸 با تحلیلهای طبقاتی در باب جامعه ایران خیلی موافق نیستم.. منازعه «سبک زندگی» در ایران بیش از آن که ماهیت طبقاتی داشته باشد، مضمون گفتمانی دارد و بیش از آن که بنیانهای معرفتی- اعتقادی داشته باشد، ریشههای نفسانی دارد؛ همان که وبلن هم از آن با عنوان «تنآسایی» یاد کرده است.
🔸 شکاف بنیادی و اصلی جامعه ما که شکافهای دیگر را نیز فعال میسازد، شکاف اسلام و مدرنیته است. اعتراض و آشوبهای اخیر را نیز بر پایه این شکاف، بهتر از شکافهای قومی و نسلی و جنسیتی میتوان تحلیل کرد.
🔸 مساله ما با غرب، بر سر زندگی است؛ بر سر سبک زندگی است که خود برخاسته از نگاه هریک به هستی و بهمعنایی که از زندگی دارد. مساله ما با غرب بر سر فرهنگ است، بر سر سویههای فرهنگ. زن و بدن و حجاب و موسیقی و ورزشگاه و فضای مجازی از فروعات و تبعات آن هستند.
🔸 #به_قلم_اساتید: علیرضا شجاعیزند
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#استقلال_و_آزادی
#مشارکت_سیاسی
✅ تحریک به آشوب را پایان بده
🔸 آقای عبدالحمید! رفراندوم را به دوستان دیکتاتور سعودیتان پیشنهاد نمیدهید؟
🔸 آقای «عبدالحمید اسماعیلزهی» امام جماعت مسجد مکی زاهدان که بعضاً با تحریکات خود به ناامنی در سیستان و بلوچستان دامن زده، در ۱۳ آبان در خطبههای نمازجمعه خواستار برگزاری رفراندوم در جمهوری اسلامی برای تغییر سیاستها شده است.
🔸خواسته آقای اسماعیلزهی در روزی که ملت با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی ۱۳ آبان حمایت خود را از نظام نشان دادند و با فجایع روز پنجشنبه ۱۲ آبان در کرج، ماهیت اغتشاشگران مشخص شد، جای تعجب است اما بهتر بود وی که در انتخابات گذشته در ایران حضور فعال داشت و طعم مشارکت سیاسی را چشیده است، پیشنهاد رفراندوم را به صورت واقعی به دوستانش در دولت خودکامه تروریستی سعودی بدهد.
🔸وی که نزدیکیهای زیادی به فکر حکومتی سعودیها دارد و عضو مجمع فقه اسلامی در مکه است، تاکنون موضع جدی درباره جنایات سعودیها و دیکتاتوریهای آنان نگرفته و تلاش کرده موضع دوپهلو اتخاذ کند اما همه میدانند که حکومت سلطنتی در عربستان گوی دیکتاتوری را از حتی از سایر پادشاهیهای منطقه هم ربوده و جو خفقان و اختناق بر سرتاسر این کشور حاکم است و اقلیتهای مذهبی در اوج فشارهای سیاسی و اقتصادی در این کشور زندگی میکنند. به نحوی که همین چند سال پیش بود که شیخ عبدالباقر النمر روحانی شیعه در عربستان به همراه نزدیک به ۵۰ نفر دیگر به یکباره گردن زده شدند!
🔸 لذا پیشنهاد ما به عبدالحمید این است که ضمن احترام به امنیت در ایران و پرهیز از سخنان درشت، از دوستانش در سعودی بخواهد که ضمن پرهیز از مداخله در امور ایران، جنایاتش در یمن و نقاط بسیاری از منطقه را نیز متوقف کند.
🔸 #منبع: تسنیم
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
✅ هنوز هم صحنه روشن نیست؟
🔶 عقلانیت در چهل روز اخیر برای بخشی از جامعه ایرانی به یغما رفته است؛ حب و بغضها؛ دردها و رنجها؛ نارضایتیها و کاستیها؛ همه و به همه باعث شده است که مگسها روی زخمها حملهور شوند! نارسانههای سعودیانگلیسی از انتشار هر دروغی فروگذار نکرده اند؛ کشتهسازی کردند چنانچه بخشی از جامعه ایران آنقدری مسخ شدند تا حملهای که #داعش به #شاهچراغ کرد و با تمام جزئیات روند آن را در رسانههای رسمی خودش شرح داد؛ باز با عنوان #کار_خودشونه برچسب زدند!
🔶 عملیات بین المللی ایجاد آشوب و خشونت در ایران را ندیدند؛ پروموت گسترده آموزش های اغتشاش؛ آتشزنی و ساخت کوکتولمولوتوف و… ندیدند؛ سانسور آرتین و آرشام در اینستاگرام را ندیدند و با استوری های فوتوشاپی گلشیفته هیجانزده شدند!
🔶 جوگیری آنها تا آنجا جلو رفت که برای قاتلی که بیست انسان را زیر گرفته بود و خودش می گوید اگر بیشتر بودند باز هم این کار را می کردم؛ اگر دوباره اتفاق بیفتد باز هم می کنم هشتگ #اعدام_نکنید زدند!
🔶 همه اینها تا امروز اتفاق افتاد اما اگر نسبت به ماجرای کرج هم همچنان عقلانیت را تعطیل کنند؛ یعنی آنها حتی برای حفظ امنیت آنچه بعدا می خواهند به آن دست یابند نیز ارزشی قائل نیستند!
🔶 #پلیس؛ مظهر #امنیت است؛ در هر حکومتی هم که باشید؛ چه جمهوری اسلامی؛ چه ایرانستان تجزیه شده مد نظرتان؛ چه حکومت سلطنتی و… اقتدار پلیس؛ امنیت فرزندانتان را تامین می کند؛ اینکه ارازل و اوباشی به اسم معترض! با سلاح گرم به جان پلیس بیفتند و از سروان تا سرباز وظیفه را به رگبار ببندند و با چاقو تیکه پاره اش کنند و عده ای هنوز صحنه برایشان روشن نشده باشد یعنی اساسا نمی خواهند ببینند!
🔸 #به_قلم_اساتید:میکائیل دیانی
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
✅ به خونخواهی طلبه شهید
🔶 پیشنهاد می کنم نبینید؛ فیلم منتشر شده از شکنجه شهید علی وردی تماشایی نیست. در واقع این سطح از شقاوت و ددمنشی باور کردنی نیست. بی رحمانه خواستند به مقدساتش توهین کند؛اما این طلبه 21 ساله مقاومت کرد. به همین جرم او را زیر لگد و دشنه و چاقو دوره کردند، زمین گیر کردند و غریبانه کشتند. در تاریخ بماند که برای هوسرانی و هرزگی خون ها ریختند.
🔶 روضه خوان می گفت ای کاش هرآنچه از کربلا گفتند و نوشتند دروغ باشد. اما اگر نمی از یمی از آن سبعیت به داعشی های وطنی رسیده باشد قتلگاه، حقیقت است. در معنوی ترین لحظات و پاک ترین مکان ها، دختر سه ساله را یتیم کردند و چادرها را خون آلود کردند و نمازگزارهای بی گناه را به مسلخ بردند. بعد از چند روز به آرتین خبر دادند که خانواده اش شهید شده و او هنوز معنی شهادت را نمی داند و دنبال مادر است. ما تاب دیدن چند لحظه از فیلم آرمان عزیز را نداریم و با این وصف امان از دل زینب. این داعشی های مزدور و وطنی از همان طائفه سفاک اند.
🔴اما چهار گروه مخاطب اند:
1⃣یکم. نسل ما ندیده و شاید فراموش کرده است. این دست جنایت ها از منافقین آشناست و باسابقه. از طالب طاهری جوان 16 ساله با اتوی داغ اعتراف گرفتند و محسن میرجلیلی را با هویه سوزان در حمام برهنه کردند. پوست سه پاسدار را زنده زنده کندند. این جریان فاسد و خونخوار هنوز زنده است و به انواع نام ها و نشان ها یک روز در نقاب سلیطه ای چون علینژاد و یک روز در شمایل آدمکشی چون اسماعیلیون و غیره با پول مستقیم گاوشیرده ای چون عربستان و دستور سرویس های جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی خون میریزند. حساب این جریان جدا. از سرحلقه اوباش جهانی تا مزدورهای رسانه ای و تا اجیرشده های داخلی در این جنایات سهیم اند؛ انشالله به وقتش.
2⃣دوم. کسانی که از سر هیجان، جاهلانه و غافلانه زمینه ریخته شدن این خون ها را فراهم کردند به قدر خود سهم دارند. همه فحاشی ها و اباحه گری ها زمینه ساز جنایت داعش های وطنی است. همه آنها که اعتراض این مردم را به انحراف کشیدند تا صدای دغدغه مندان داخلی در هیاهوی بی اخلاقی ها و بی حیایی ها شنیده نشود و سنگ زدند و آتش کشیدند، در این داغ های سنگین سهم دارند. در دنیا محاکمه نشوند در آخرت برای همه بددهنی ها وفریاد کشیدن های شبانه و سوت و بوق و لایک و شیر کردن ها باید تقاص پس دهند. ای کاش توبه کنند و جبران.
3⃣سوم. آنها که وسط نشستند باید بدانند که هم از آخور و توبره خوردن برای دوران نفاق و فتنه است. این سفره بزودی جمع می شود که البته شده است. در روزگار روشنی حق وباطل هرکس در میانه میدان به اسم اصلاح طلبی و اعتدالگری و عدالتخواهی و سلبریتی و غیره بماند تا کاسبی کند، با لگد واقعیت بیدار می شود.
🔶رسما با سکوت و به اسم پرهیز از دوقطبی سازی به جریان آشوب و آدم کشی دمیدند؛ دوقطبی سازی را هم نفهمیدند. دو قطبی سازی وقتی مذموم است که موهوم و خیالی باشد، وقتی نادرست است که حق وباطل روشن نباشد. نه اینکه حق را کتمان کنیم تا دوقطبی نشود؛ که اگر چنین باشد در تمام تاریخ انبیا و اولیا و امام و رهبری در حال دوقطبی سازی بودند. دوقطبی حق و باطل، دوقطبی اسلام آمریکائی و اسلام محمدی و دوقطبی مستضعفین و مستکبرین از ازل تا ابد جاری است و دوقطبی انقلاب و ضدانقلاب خلاصه تمام دوقطبی های بحق روزگار ماست.
4⃣چهارم. مسوولینی که سالها حکمرانی مجازی را رها کردند نیز مخاطب این خون ها هستند. امروز چشم باز کنند و ببینند به اسم آزادی رسانه ای چه دیکتاتوری عمیق و تودرتویی فراهم کردند. حتی اجازه نمی دهند خبر حمله ددمنشانه داعش به گوش مردم برسد. همان را هم نعل وارونه روایت می کنند که "کار خودشونه". امروز اینستاگرام اسم آرتین و آرشام را هم محدود کرده است. آنها که نفهمیدند جامعه شبکه ای پلتفرم ها، فراتر از رسانه، ابزار جدید هویت سازی و قدرت سازی است انشالله با این خون های به ناحق ریخته بیدار شوند.
🔸 #به_قلم_اساتید:محسن مهدیان
🆔 @tahlil_shjr
شجر
#عزت_ملی
#استقلال_و_آزادی
✅ هر دو فرزند ایران
🔶 دلسوزی و انسان دوستی برخی در فضای مجازی از استاندارد دوگانه برخوردار است. جان انسانها را به انسانِ دسته اول و انسان دسته دوم تقسیم می کنند. جان هر انسانی محترم است. بله مسلما هر عقل سلیمی می پذیرد آنکه سازمان یافته با اسلحه و قمه به امنیت و جان دیگران حمله می برد در هر کجای دنیا باشد با او برخورد میشود. کسی که جان دیگران را بخطر می اندازد باید تاوان بدهد. نمیتوان برای این جنس افراد اشک تمساح ریخت و روشنفکربازی در آورد. اما وقایع اخیر نشان داد، جانِ انسان ها برای عده ای براساس زاویه دید سیاسی شان اهمیت دارد. چون همه ما دیدیدم که حاضر نشدند حتی جنایت شاهچراغ را تسلیت بگویند.
🔶 یک مساله در محکومیت ها فراموش نشود.
اگر ناامنی ایجاد شود، اگر زیرساخت و عوامل تولید امنیت در هر کشوری تضعیف شوند دود آن به چشم همه خواهد رفت. ناامنی از شهروندان سوال نمی پرسد که اعتقاداتان چیست! چادری هستید یا نه! نظام را قبول دارید یا نه! ناامنی تر و خشک را با هم می سوزاند. یک سوال و نکته اساسی که باید به آن توجه داشت این است: اگر در خانه آتش سوزانی روشن شود، شما با کسانیکه مشغول خاموش کردن آتش اند درگیر میشوید و محکوم شان می کنید یا آنکه آتش را روشن کرد لایق محکومیت است!؟ متاسفانه برخی در تحلیل ها و محکومیت ها به عوامل روشن کننده آتشِ ناامنی که با تحریکات خود بنزین روی شعله بودند نگاه نمی کنند و فقط اطفاکنندگان را زیر سوال می برند. وقتی ناامنی ایجاد شد، تر و خشک با هم می سوزد.
🔶 کسانیکه یک اقدام اجتماعی و سیاسی را در جامعه آغاز می کنند باید به آینده آنچه انجام می دهند توجه کنند. مسئولیت آنچه تبلیغ می کنند را بر عهده بگیرند.
🔸 #به_قلم_اساتید:دکتر زادبر
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#معنویت_و_اخلاق
#امنیت
✅ ما نباید شبیه آنها بشویم!
🔶 چند سال پیش رفته بودم مرکز ۱۱۵ اورژانس؛ لیستی را نشان دادند از پر تکرارترین مزاحمان تلفنی! افرادی بودند که ۱۴۰۰ بار در طول یک سال مزاحم اورژانس شده بودند! افرادی بودند که حتی ۳۰ بار برایشان آمبولانس اعزام کرده بودند و باز متوجه شده بودند که مزاحمت تلفنی بوده!میگفتند از خیلی از آنها نمیشود حتی شکایت کرد چون مشکلات روحی و روانی دارند. اما بچههای اورژانس یک حرف جالب میزدند که نشان دهنده تعهد و صبر و مظلومیتشان بود؛ میگفتند با وجود همه اینها، ما نمیتوانیم شماره این افراد را مسدود کنیم و حرفشان را جدی نگیریم! شاید همین مزاحم تلفنی هم در ۱۴۰۱ مین تماس واقعا نیاز به کمک ما داشته باشد! یعنی با صبر و تعهد نمیگذارند رفتارشان شبیه رفتار مزاحمان تلفنی شود.
🔶 ۶سال پیش در سوریه پرستاری را در یک درمانگاه دیدم که میگفت در بحبوحه نبرد روزی یکی از مجروحان دا.ع.شی را آوردند برای درمان. میگفت با اینکه تصویر رفتار وحشیانهشان جلوی چشممان بود، ولی نتوانستیم رهایش کنیم و به او رسیدگی نکنیم.با اینکه در طول درمان فکر میکردیم او اگر حالش خوب شود ما را خواهد کشت! اما اجازه ندادیم رفتار ما شبیه رفتار آنها شود.
🔶 آدمِ انقلاب اسلامی از نظر من شبیه بچههای اورژانس، شبیه آن خانم پرستار در سوریه است؛ زخم میبیند، خشونت را تحمل میکند، فحش را میشنود اما رفتارش شبیه طرف مقابل نمیشود! آدم تربیت شده انقلاب از دی ماه ۹۶ تا این روزهای ۱۴۰۱ برای جلوگیری از محقق شدن هدفِ کشتهسازی دشمن، بدون سلاح جن.گی در میدان حاضر میشود، دست بسته شهی.د میشود، اما دشمن را مجبور میکند که درباره کشتهها به دروغسازی رو بیاورد! فحش رکیک را از نخبه دانشگاه میشنود، اما شعار میدهد "اگر به من فحش بدی بازم برات جون میدم..." ؛ در فضای مجازی فحش و تهدید را دریافت میکند، اما با زبان منطق و استدلال سخن میگوید؛ شبیه آنها نمیشود... .
🔶 برای همین است که وقتی صحنه درگیر شدن جمعی از بچههای انقلاب را در یک دانشگاه میبینیم تعجب میکنیم؛ وقت جلوی یک ساختمان که تعدادی از اهالیاش شعارهای تند میدهند، جمعی از آنها را میبینیم که میگویند ما هر شب اینجاییم و آرامشتان را میگیریم، این حرف خلاف انتظارمان است؛ وقتی از تعدادی از افراد یگان ویژه رفتاری تند با یک متهم بازداشت شده میبینیم، این رفتار را محکوم میکنیم... این حرفهایم ابدا به معنای این نیست که باید با عوامل اصلی این آشوبها مماشات کرد؛ نه؛ بحثم این است که رفتارهای آنان نباید ما را مجبور کند شبیه آنها رفتار کنیم! ما شبیه آنها نیستیم!
🔸 #به_قلم_اساتید:علی صدری نیا
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
#سبک_زندگی
✅ حواسمان باشد! میخواهند شادی را از ما بگیرند!
🔶 ایران و ایرانی در پنجاه روز گذشته لحظات سختی را پشت سر گذاشته است، فشاری که بر جامعه ایران در این مدت کوتاه وارد شده، هزاران ساعت مطالعه کارشناسی و نیاز به ماه ها درمان طولانی مدت برای خروج از #تروما موجود دارد!
🔶 ایران و ایرانی تحت بزرگترین بمباران اطلاعاتی قرار گرفته است که در آن مرزهای واقعیت، شایعه، دروغ و خیانت باریک شده بود و هر تقلبی به نام واقعیت از سوی رسانه های بیرون از ایران به خورد جامعه داده می شد و بر این تروما می افزود!
🔶 در این مدت هر یک از اعضای جامعه در هر طرف طیفها به گونهای تحت فشار و ناراحتی بوده است و «گفتگوی جمعی ملت ایران مختل شده است!» و امروز وقتی با هر ایرانی صحبت میکنی مهمترین خواسته اش این است «کاش همه چیز به روزهای قبل برگردد!»، «کاش دوباره کنار هم با آرامش زندگی کنیم!»، «کاش بتوانیم دوباره با هم #گفتگو کنیم!»
🔶 حالا باید حواسمان باشد، آنهایی که دارند این فشار را ادامه میدهند، نمیخواهند ما از این تروما خارج شویم، نمی خواهند ما به #زندگی برگردیم! نمی خواهند ما #شاد باشیم و شادی کنیم، نمی خواهند ما با هر عقیده و اختلاف نظری در کنار هم در یک قاب قرار بگیریم! همانهایی که در تریبونها دم از آزادی مردم ایران می زنند اما در مکالمههای خصوصیشان، راهبرد کلانشان را طرح میکنند که «ایران «تکّهپاره» و «تجزیهشده» هدف است، نه دموکراسی!» تمام فشارشان را بر جامعه ایران، بر قهرمانان ایران در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و... گذاشته اند که هیچ پالس امیدبخشی در جامعه ما بوجود نیاید و هیچ #شادی_جمعی ای نداشته باشیم!
🔶 آنها می دانند که ملت ایران، نسبت به ملیت خود غیرت دارد، همانطور که در حوادث و اتفاقات مختلف ناراحتکننده؛ همهی ایران مغموم و ناراحت اند، در خوشحالی و شادی نیز ایران یکپارچه می شود و شادیهایش را در مواجهه با همین موفقیتهای قهرمانانش بصورت جمعی انجام میدهد و #شادی جمعی امروز خلاف سیاست های آنهاست که ایرانی واحد و متحد را نمی خواهند! آنها می دانند که برای خارج از شدن از این فشار بزرگ، شادی جمعی در مواجهه با قهرمانی قهرمانانمان یک دوپینگ پربازده محسوب می شود و نمی خواهند جامعه ایران خوشحال بشود!
🔸 #به_قلم_اساتید: میکائیل دیانی
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#رفراندوم
✅ درباره رفراندوم
🔶 اولا چرا باید رفراندوم گذاشت؟
🔶 پاسخ اولیه این است: شما در کجای دنیا تجربه ای داشته اید که به خاطر گمانه زنی عده ای اصل حکومت را مجدد به رفراندوم بگذارند؟
🔸تجربه دنیا هیچ؛
فرض کنیم رفراندوم برگزار شود؛ اگر گروه دیگری تشکیک کرد چه؟ این زنجیره کجا متوقف می شود؟ فردا یکی بگوید رای دیروز برای دیروزی هاست، امروز رای گیری مجدد، قبول می کنید؟
🔶 خطای روشی هم هیچ؛
سوال کننده احتمالا می داند که تنها حکومتی که در عالم رای مردم برایش حیثیتی است جمهوری اسلامی است.
🔶 لذا سوال عمیقترش اینست:
"مگر امام نگفت انتخاب پدران ما در زمان طاغوت انتخاب ما نیست؟ پس نسل جدید هم انتخاب پدران خود را نمی خواهند و لذا رفراندوم".
🔶 اولا از کجا به این شناخت از نسل جدید رسیدید؟ ولی قبول؛ نخواهند. رفراندوم چرا؟
🔶 پاسخ در تفاوت بین قانون اساسی دوره طاغوت با قانون اساسی جمهوری اسلامی است. در قانون اساسی دوره طاغوت راه بر هرگونه اصلاح بسته بود و امکان تغییر شاه وجود نداشت. لذا فرزند حق نداشت خلاف انتخاب پدر انتخاب کند. اما در قانون اساسی ما همه چیز دست خود مردم است. حتا انتخاب رهبری نیز غیر مستقیم دست مردم است و این یعنی در این کشور انتخاب هیچ پدری انتخاب نهایی نیست.
🔶 لذا رفراندوم بی معنی است، چون هر آنچه قرار باشد تغییر کند مسیرش مهیاست. ممکن است سوال شود که تغییر از طریق انتخابات زمانبر است. صدالبته چنین است. زمانبرست چون نیاز به فرهنگ سازی و اقناع افکار عمومی و کار تشکیلاتی و غیره دارد تا تغییرات هیجانی و ناشی از القائات و اغواگری های رسانه ای نباشد.
🔶 در نهایت اینکه؛
کسانی که حرف از رفراندوم می زنند احتمالا یک برداشت فانتزی از مردم دارند که چون از برخی رویه ها و مسوولین گلایه دارند از اصل نظام برگشتند. این نیز خطای فاحشی است. چرا؟
🔶 مگر اصل نظام چیست؟ اسلامیت و جمهوریت. یعنی ممکن است از این دو برگردند؟ این تصور نابخردانه از کجا آمده است که مردم ایران دچار ارتجاع فکری شدند؟ یعنی دیگر اخلاق و اسلام و معنویت نمی خواهند؟ عدالت نمی خواهند؟ حاکمیت مردم بر مردم را بر نمی تابند؟ جامعه ای که عالم شد دیگر به جاهلیت باز نخواهد گشت.
🔶 به سخن صریحتر مردم ایران از جمهوری اسلامی برگردند، عقب نخواهند رفت و دنبال جمهوری اسلامی متعالی تر اند؛ این نیز در اصلاح تدریجی است.
🔶 خلاصه اینکه چرا باید نشانه های قطعی دلبستگی این ملت به نظام را در رویدادهای مختلف رها کنیم و به کری خوانی ناشی از توهم اکثریتی که هم اشکال منطقی دارد و هم روشی و هم در هیچ کجای عالم تجربه نشده است بها دهیم؟ اهل تغییرید؟ بسم الله. تغییر از دالان بینش ها و گرایش هاست.
🔸 #به_قلم_اساتید:محسن مهدیان
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#استقلال_و_آزادی
✅ وطن!
وطن پرست!
کدام وطن؟ کدام وطن پرست؟
🔶 یکجای تاریخ را برای ما درست تصویر نکرده اند و یا ما تصورمان ناقص است. وقتی صدام بعثی به ایران عزیز حمله ور شد"همه حاضر به دفاع نشدند" برخی با نخستین پرواز گریختند. مهندس، دکتر و تاجر با گردبند اهورامزدا و شعار وطن پرستی بازگشتند! بعدها همین ها طلبکار شدند، صاحب منصب و بالای شهرنشین شدند. شما یک شهید از جبهه ملی یا نهضت آزادی یا جامعه روشنفکری نام ببرید! نیست.
🔶 گروه دوم از جنس شیعه انگلیسی بودند، در بین شان آخوند و روحانی برجسته هم بود. آنها می گفتند: آیت الله خمینی جنگ شیعه با شیعه راه انداخته است. بردارکشی نکنیم! صدام دارد شیعه را با شیعه می کشد! (حال که طرف مقابل ما حزب بعث متجاوز بود.)
🔶 گروه سوم مذهبی هایی بودند که از کنج حسینیه ها با مناجات و کمیل برای سلامتی جان رزمندگان اسلام دعا میکردند و حاضر نبودند جان بدهند. حاضر نبودند گوشت جلوی تانک شوند.
🔶 چه کسانی از ایران و اسلام دفاع کردند؟
آن مردم عادی عاشق امام،به مزار شهدای شهرتان سر بزنید. شغل آن جوانان شهید شهر و روستا را بخوانید: خیاط، راننده کامیون، معلم
داوطلب، جوشکار، بنا، نجار، سرباز وظیفه.
🔶 بهترین گواه بر اعتقادات این شهدا، وصیت نامه های آنان است. انگیزه شان چه بود، محرک شان که بود، عاشق چه کسی بودند، در وصیت نامه ها آمده است. خودتان مستقیم رجوع کنید.
🔸 چرا اینها را نوشتم؟
در این دو ماه که ایران ما مورد طمع بیگانه و خودی های اجنبی پرست بود. این سه گروه باز رخ نشان دادند. این دوماه تاریخ دوباره تکرار شد. سکوت و مواضع دو پهلو این گروه ها سابقه دار است.
🔸 #به_قلم_اساتید:دکتر زادبر
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
✅ شیعه باید اهل کیاست و تحلیل باشد.
🔶 ذکاوت شیعه در تحلیل باید خواندن دست و نقشه طرف مقابل باشد. نباید ناخواسته در زمین طراحی شده توسط دشمن بازی کرد. الان آسان ترین و راحتترین کار توهین به مقدسات اهل سنت است. این توهین ها به نفع عبدالحمید است. آیا راضی هستید که یاریگر او در رسیدن به هدفش باشید؟
🔶 در این دوماه بسیاری از تیرها به سنگ خورد
تیر شکاف قومی، تیر شکاف طبقاتی، تیر جنگ عظیم رسانه ای.
🔶 البته مردم ایران شرافت به خرج دادند و در پازل طرف مقابل بازی نکردند. حالا مانده تیر آخر: جنگ شیعه و سنی.
🔶 با اظهارات احساسی، با تحلیل های سطحی
کمک کننده این پازل نباشیم.
🔸 #به_قلم_اساتید: دکتر زادبر
🆔 @tahlil_shjr
#ولایت_فقیه
#نشریه #خط_حزب_الله
#رمز_پیروزی #تحول_مستمر
#کتابخوانی
✅ قیام ملی علیه جنگ ترکیبی
🆔 @tahlil_shjr
خط حزب الله_۳۶۶.pdf
2.81M
#ولایت_فقیه
#نشریه #خط_حزب_الله
#رمز_پیروزی #تحول_مستمر
#کتابخوانی
✅ قیام ملی علیه جنگ ترکیبی
🔸 گزارش هفته شماره جدید خط حزب الله، با بررسی ابعاد برنامهریزی دشمن در اغتشاشات اخیر و نقش مردم در شکست نقشههای دشمنان به این سوال پاسخ داده است که رمز پیروزی و غلبه ایرانیطلبان بر ویرانیطلبان چیست؟
🔸خط حزبالله در آستانه بیست و چهارم آبانماه، روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار مروری بر توصیههای رهبر انقلاب درباره کتاب داشته است.
🌷شماره این هفته خط حزبالله، به روح مطهر شهید اغتشاشات اخیر، سید روحالله عجمیان تقدیم میشود.
🔸 خط حزبالله، شماره ۳۶۶
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#استقلال_و_آزادی
#تحلیل_و_تبیین
✅ ۵ دروغی که بیشترین بازنشر را در رسانه های ضدایرانی داشتند
🔶 بررسی عملکرد ۵ رسانه ضدایرانی و صفحات مجازی آنها نشان میدهد این رسانهها در بازه زمانی ۲۳ شهریور تا ۹ آبان بیش از ۳۸ هزار دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کردهاند.
🔶 ۵ دروغی که در بیشترین بازنشر را از این رسانهها داشتهاند به ترتیب شامل موارد زیر است:
1⃣ ادعای دروغ حمله نیروهای امنیتی به مدرسه شاهد اردبیل و بازداشت ۱۹ دانشآموز و جان باختن یک نوجوان به دلیل خونریزی داخلی
2⃣ ادعای دروغ کشته شدن ۳۴ کودک در اغتشاشات اخیر توسط پلیس
3⃣ ادعای دروغ فرار مقامات جمهوری اسلامی با ۵ پرواز روزانه به خارج از کشور
4⃣ انتساب دروغ عملیات تروریستی شاهچراغ و اتفاقات زندان اوین به نظام
5⃣ ادعای دروغ استفاده از کودکان به عنوان نیروهای امنیتی
🆔 @tahlil_shjr
#علم_و_پژوهش
#دانشگاه
#مسئولین
✅ در باب این روزهای دانشگاه
🔶 جمهوری اسلامی از دهه هفتاد به علت نیاز به متخصص در حوزه های مختلف کشور، بنا بر نیاز جامعه و جمعیت جوان، سیاست توسعه دانشگاه را در پیش گرفت. این سیاست دو بخش داشت: کمی و کیفی
🔶 ارزیابی موفقیت یا عدم موفقیت این سیاست جای خود اهمیت دارد. در موارد متعدد به نتیجه ختم شد و مهمترین نشانه آن رشد شاخص تولید علم در کشور است. از بُعد کمی نیز قابل نقد است.در این یادداشت امکان تحلیل و ارزیابی همه ابعاد سیاست توسعه دانشگاه و آموزش عالی ممکن نیست اما در کل اگر دستگاه هزینه و فایده ایجاد شود، جمهوری اسلامی با توسعه دانشگاه و سرمایه گذاری روی علم نمره قبولی می گیرد. علم، پایه توسعه است. با این وجود باید توجه داشت: دانشگاه فقط "کارخانه تولید مدرک" نیست، وقایع دو ماه اخیر و چهره ناپسندی که برخی از دانشجویان از دانشگاه نشان دادند حیثیت محیط آکادمیک را زیر سوال برد. با این حال یک راه حل یا نقص بزرگ وجود دارد:
🔶 بین حاکمان(دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادها) با دانشگاه ارتباط وجود ندارد. مسئولانی هم که از درون دانشگاه به مسئولیت می رسند ارتباط خود را با دانشگاه قطع می کنند، هر چند در این دولت لایه های حفاظتی ارتباط با دانشجو برداشته شد اما مقصود فقط حضور رئیس جمهور در دانشگاه نیست، رهبر انقلاب در چند دیدار متوالی تاکید داشتند: مسولان کشور در دانشگاه و بین دانشجویان حاضر شوند.
🔶 در استانها: استانداران، نمایندگان مجلس،
مدیران کل،برای پاسخگویی و ارتباط در دانشگاه حاضر میشوند؟ نه.
🔶 وزرا، مدیران عالی کشور، نهادهای گوناگون
برای طرح بحث، طرح نیاز و پروژه برای پاسخگویی در دانشگاه حاضر میشوند؟ نه.
🔶 دانشگاه یک بازوی مطالبه گری است. جمهوری اسلامی باید افتخار کند که دسترسی به دانشگاه را توسعه داده است (با وجود نقد به کیفیت برخی دانشگاه ها) اما اگر ارتباط بین دانشگاه، دانشجو با مدیران عالی، سیاست گذران منظم و مرتب باشد، حرف زده شود، حرف شنیده شود، فاصله بین حکومت و دانشگاه کاسته می شود. البته متاسفانه دانشگاه های زیادی نیز برای معضلات روز جامعه راه حل ندارند.
🔶 مدل #علی_بهادری سخنگوی دولت جواب داد. چون خود او از بدنه دانشگاه آمده، در دوران دانشجویی فعال بوده است. دانشگاه و دانشجو را می شناسد اما این وظیفه یک فرد نیست، باید به جریان تبدیل شود. منظم باشد.
🔶 دانشکده ها بنا بر تخصص خود
مدیران عالی را دعوت و نقد کنند، راه حل بدهند. دانشکده اقتصاد، مدیریت، الهیات، علوم سیاسی، فنی پزشکی و...
🔶 ارتباط و احترام این خلا را پر می کند.
🔸 #به_قلم_اساتید:دکتر زادبر
🆔 @tahlil_shjr
#استقلال_و_آزادی
#سبک_زندگی
#حجاب
✅ سرنوشت حجاب چگونه خواهد بود؟
🔶بررسیهای گفتمانی در تحلیل تطورات معنای حجاب بهوضوح نشان میدهد حجاب در صد سال گذشته، هرگز یک معنای ثابت نداشته و زمانی که از حجاب صحبت شود، بعید نیست که آن چه که در ذهن و قلب هر مخاطب شکل میگیرد با دیگران بهکلی متفاوت باشد؛ لذا معلوم نیست مراد از الزامی بودن یا نبودن حجاب، الزام کدام معنای حجاب است. معنای حجاب در قرن گذشته، روبنای نزاع گفتمانهایی بوده که در زیربنا در مورد معنای زن با هم منازعه داشته و تا امروز یکی از پرمناقشهترین مسائل را رقم زدهاند.
🔶 دههی پنجاه و شصت دهههای بازیابی قدرت اجتماعی زن است. زن ایرانی پس از توفیق نسبی در نبردی پنجاهساله با جریاناتی که در سطح روبنا، حجاب و در سطح زیربنا، حرمت زن را هتک میکردند، عامل پیروزی یکی از بزرگترین انقلابهای مردمی تاریخ شد. تغییر یک نظام سیاسی مستبد با پیشرانی زن را باید حاکی از قدرت اجتماعی او دانست. بر همین اساس، پس از وقوع انقلاب 57 در یک برآیند نسبی، هنوز گفتمان حجاب با مؤلفههای نظیر کرامت، شخصیت و جایگاه والای زن در جامعه مفصلبندی میشود. پذیرش عمومی قانون پوشش و عمومی نشدن مخالفتها با آن در این فضا بهویژه مقارن با اتمسفر فرهنگی ناشی از جنگ تحمیلی قابل توضیح است.
🔶 اما سالهای واپسین دههی شصت مصادف است با بروز برخوردهای خشن و تند مردمی با «بدحجابها» و متعاقباً دوباره مسالهشدن حجاب. در دورهی دوم دولت سازندگی و سپس دولت اصلاحات با تقبیح مواجههی قهری فضای تساهل فرهنگی در موضوع حجاب، فتح بابی برای جریانهای مدگرا بود. مقارن با پایان جنگ، قرائتهای سنتی و غیرسیاسی از زن، بر اساس همان تعریف ثانویپندارانه، او را به حاشیهی زندگی اجتماعی سوق میداد و هر چه میگذشت صحنه بیشتر به نزاع دو نیروی سیاسی نگران از بیبندوباری و مایل به آزادی در سبکزندگی (با تمایل به سبک زندگی غربی) رقم میخورد. در این فضا ما شاهد یک چرخش گفتمانی در حجاب هستیم. هر چه میگذرد در همنشینی معنای حجاب، امر جنسی و فحشا، تحریک مردان و... قرار میگیرد. یک سوی میدان سیاست، حجاب زن را نه برای تشخص او بلکه برای کنترل تحریک مردانه معنا میکند و سوی دیگر این میدان پوشش زن را دقیقاً برای تزئین جهان مردانه توضیح میدهد. دست آخر محصول این نزاع مردانهی «غربستیزی - غربزدگی» فروکاست گفتمان حجاب از منظری هویتی و تشخصی (با دلالتهای زنانه) به تنظیمگری امر جنسی (با دلالتهای جنسی مردانه) بود.
🔶 در تجربهی تاریخی دلالتهای زنانه که ناظر به هویت و تنظیم جایگاه زن در جامعه بود، توفیقات گفتمانی متعددی کسب کرد (دههی پنجاه و شصت) اما همزمان با توسعه و تورم ادبیات جنسی با دلالتها و اصالتهای مردانه از دههی هفتاد تا کنون شاهد ناکارآمدی گفتمان حجاب هستیم. در حالیکه از منظر زنانه نه حجاب انگیزهای جنسی دارد و نه کشف آن صرفاً با غایتهای جنسی قابل تفهم است.
🔶 حوادث اخیر را نقطهی معکوس شدن گفتمان اصیل حجاب میبینم. گفتمان جدید برخلاف گفتمان دهه شصتی این بار کشف حجاب را با مؤلفههایی چون قدرت و تشخص زن را معنا میکند و طبیعتاً ذیل این گفتمان ساختارشکنی حتی در سطح خرد و هرآنچه که بوی مبارزه و قدرتورزی بدهد امری بهنجار و هویتساز (زیربنا) است. حال بیایید به آیندهی حجاب و زن ایرانی از منظر گفتمان حجاب فکر کنیم. مشخص است که گفتمان حجاب در دهههای اخیر جمهوری اسلامی ناکارآمد و معیوب است و این خلل از ناحیهی تخلیهی معناپردازیهای زنانه و اصالتبخشی به قرائتهای مردانه از حجاب زن و جوانب آن ایجاد شده است. در سرنوشت حجاب نزاع اصلی این است که زن قدرتمند چه تصویری دارد؟ باحجاب یا بیحجاب؟ درهرصورت آنچه که بدیهی است این است که زن غیرسیاسی، ضعیف و فاقد نسبتهای روشن با سرنوشت تاریخی از این نزاع بیرون است.
🔸 #به_قلم_اساتید: مهدی تکلو
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#استقلال_و_آزادی
#عدالت_و_مبارزه_با_فساد
✅ کارشناس شبکه سعودی اینترنشنال: «واقعه کربلا مزخرف و پروپاگانداست!»
🔶 در این دو ماه رفتارشناسی ایرانیان خارج از کشور پیامها و پیامدهای قابل توجهی دربردارد. سالها مخالفین جمهوری اسلامی در غرب، تلاش داشتند از خود تصویری دموکرات، آزادی طلب و مهربان نشان دهند. چیزی شبیه به مهربانی آقامیری ها در ایران، اهل مدارا، اهل گفتگو، اهل تحمل مخالف، اهل احترام به عقاید و مذهب دیگران! در این دوماه تمام این تصویر برهم خورد. خشونت تجویز کردند، کشتن و آتش زدن را مشروع و توجیه کردند. فحش دادند، ناسزا گفتند. به دین و مذهب با رکیک ترین الفاظ توهین کردند.
🔶 اما پرسش من این است:
آیا ایرانیان مقیم خارج (عضو گروهک ها و سازمان)، همین منوتو، همین سعودی نشنال، همان خانم شیرده، مصیح علینژاد، ابی، گوگوش، شاهین و... نماینده مطالبات مردم ایرانند؟
🔶 مطالبات مردم داخل ایران چیست؟
امنیت اقتصادی و تامین معیشت، کنترل تورم، مبارزه با فقر و بالاتر از همه برپایی "عدالت" عدالت در توزیع، عدالت در فرصت، عدالت در قانون، مبارزه با فساد، رانت و آقازادگی، احترام به قانون و...
🔶 حال باید دنبال پاسخ بود.
بین آنچه ایرانیان خارج کشور فریاد می زنند و مطالبات بحق مردم ایران چه نسبتی وجود دارد؟ تقریبا هیچ!
🔶 پس نباید این گروهک ها و سازمان های فرقه گرا ساکن خارج از کشور را بعنوان نماینده مردم ایران معرفی کرد. این توهین به مقدسات که حال علنی بیان می کنند گواه بر این فاصله است. در گذشته با این صراحت و جرات به عقاید میلیونها ایرانی توهین نمیکردند و تلاش داشتند در لفافه به مبارزه با اعتقادات بپردازند. چه چیزی امروز به آنان جرات داده است تا نقاب بردارند؟
🔸 #به_قلم_اساتید:دکتر زادبر
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
✅ بازندگان بلندمدت!
🔶 جمهوری اسلامی باید کلی هزینه میکرد تا نشان میداد دنیای پس از خودش چه جهنمی است، از درگیریهای قومی و قبیلهای،از تجزیهطلبی و تکه تکه کردن کشور، از افتادن کشور به دست کسانی که حتی با دا..عش هم مرز روشنی ندارند، از کسانی که مخالفانشان را در گوشه خیابان شکنجه و سلاخی میکنند،از کسانی که در لباس نخبگی فحاشی میکنند و سلاح سرد وارد دانشگاه میکنند؛ کسانی که سریع خودشان را لو میدهند که کاری به اعتراضات مردم ندارند،بلکه هدفشان عادی سازی لخت شدن و همجنس گرایی است؛کسانی که خودشان هزار گروهاند که حتی نمیتوانند حفظ ظاهر کنند و یک تجمع بدون درگیری برگزار کنند!
🔶 کسانی که حتی با پلیس انگلیس و فرانسه هم درگیر میشوند، آنها را مجروح میکنند و به آنها هم بی شرف بی شرف میگویند! کسانی که به اسم آزادی، چادر از سر زنان میکشند، عمامه از سر روحانی میپرانند و طلبه و پلیس را سلاخی میکنند! کسانیکه حتی با مهناز افشار و گوگوش و ساسی مانکن هم در میافتند و آنها را هم بی شرف خطاب میکنند...
🔶 نه رهبرشان معلوم است،نه برنامهشان برای اداره کشور! کلی آدماند که هر کدام آویزان و بودجه بگیر و حرف شنوی یک یا چند دولت خارجیاند! برای مقاصد خود،طرفدار تحریم مردماند و حتی از درخواست حمله دولت های خارجی به مردم کشورشان هم هیچ ابایی ندارند!
🔶 حالا حتی خیلیها که به وضع کشور معترضاند، هم این روزها به این فکر میکنند که ما در کشور چند صدهزار طلبه داریم،چند میلیون حزباللهی و مذهبی،چند هزار مسئول در ادارات و نهادهای نظامی،چند میلیون آدم معمولی داریم که مخالف رفتار براندازان هستند،چندصد هزار نفر خانواده شه..ید؛ایثارگر،رزمنده،مدافع امنیت و... این جماعت که امروز بیهیچ قدرتی، عمامه میپرانند، چادر میکِشند، مخالفانشان را میکُشند، بر فرض که توهمشان درست بود و روزی اندک قدرتی در این کشور به دست میآوردند، چند میلیون نفر از این مخالفان را میکشتند؟ ۱۰ میلیون؟۲۰ میلیون؟۵۰ میلیون؟چه جویی از خون به راه میانداختند؟ در درگیریهای سهمخواهانه خودشان با خودشان چند نفر را میکشتند؟
🔶 امروز معترضان هم فهمیدند که فردای جمهوری اسلامی چه جهنمی است؛ و راهی نداریم جز تلاش برای اصلاح مشکلات درون همین نظام!
🔶 میلیاردها دلار هزینه جمهوری اسلامی هم نمیتوانست این تصویر دقیق را بسازد! چند سخنرانی، چند برنامه تلویزیونی، چند گزارش و تحلیل و خبر و مستند و فیلم و سریال لازم بود که چهره اینها را به مردم نشان دهد؟ درست است که آنها در کوتاه مدت سر و صدایی میکنند، اما نهایتا بازندگان بلندمدتاند...
🔸 #به_قلم_اساتید: علی صدری نیا
🆔 @tahlil_shjr
#عدالت_و_مبارزه_با_فساد
#استقلال_و_آزادی
✅ میدان داری سلبریتی ها در غیاب مصلحان اجتماعی
🔶 ما به چهره های وجیه المله و مصلح نیاز داریم. کسانی که وقتی میان گروه هایی از ملت و حاکمیت، چالشی، شبه قهری، برخوردی پیش می آید به میدان آیند و نظام خانه- کشور- را به تنظیمات اولیه مهر و رافت برگردانند.
🔶 علمای دین، دانشگاهیان صاحب نام، امرا و سرداران پیشکسوت، فرهیختگان اجتماعی و همه کسانی که در گذر زمان و به سابقه خدمت صادقانه، صاحب شان شده اند، در این شمارند و توقع این که با آبروی خویش بسان سرمایه ای موثر در میدان باشند و جلوی تند شدن فضا را بگیرند.
🔶 سرمایه اگر زایا نشود در خدمت جامعه، راکد خواهد ماند. از رکود هم جز رخوت و سستی نمی زاید. امروز وقت به میدان آمدن و دست گرفتن از مُلک و ملت است. مردم هم چنین توقعی دارند.
🔶 این را مکرر شنیده ام که سراغ بزرگان را می گیرند در روزگاری که "کوچک" ها میدان دار شده ومطالبات ملت را به حضیض کشانده اند. تنازل سطح کنشگران و خواسته هاشان، وزن ملی ما را سبک می کند.
🔶 وقت است بزرگان، میدان را از سبک وزنان بگیرند. به قول عزیزی اگر امروز به کمک نیایند پس که می خواهند بیایند؟ هرچند اززبان های دیگر هم شنیده ام که انگار گرفتار حساب و کتاب و سنجش سود و زیان اند که سکوت شان چنین دامنه دار شده است.
🔶 یاد آن شعر می افتد آدم که"ادعای انتظار" ما را به نقد می کشد ومی گوید؛
این جمعه نیا، امیرمان می آید / آن جمعه نیا وزیر مان می آید
داریم حساب می کنیم آقا جان / با آمدنت چه گیرمان می آید!
🔶 انگار امروز هم درگیر حساب و کتاب اند و سنجه سود و زیان در دست دارند که نشسته اند و الا باید خیلی پیش تر برمی خواستند برای میدان داری "و اصلاح ذات البین" ملی.....
🔸 #به_قلم_اساتید:عباس محمدیان
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#امنیت
#انقلاب_بدون_اقناع
✅ برای بازاریان!
🔸 این توییت مجری شبکه سلطنت طلب #منوتو خطاب به بازاریان یک نمونه از صدها توییت و خطابه تهدیدآمیز علیه اصناف، اقشار مردم، ورزشکاران، هنرمندان است. اگر خوب نگاه کنید قاطبه و اکثریت مردم با وجود نارضایتی از وضع موجود حاضر به همراهی با جریانات اخیر نشدند. حتی در بین ورزشکاران و هنرمندان اگر کسی تحقیق کند و آمار دقیق ارائه کند اکثریت موضع گیری نداشته اند. نمیخواهم نام ببرم. خودتان نام ها را رصد کنید. اما آن تعدادی که در این ایام موضع گیری کردند با وجود کم بودن از نظر تعداد بیشتر تبلیغ شدند. اصلا کار سختی نیست میتوان اسامی را ردیف کرد. با این وجود سخن من چیز دیگری است.
🔸 چرا در این توییت و صدها پیام دیگر خطاب به مردم، اقشار و اصناف با لحن تهدید و تولید ترس صحبت می کنند؟ پاسخ اهمیت دارد.
🔸 انقلاب در هر جامعه ای، یک پدیده جمعی و عقلانی است. عقل جمعی جامعه باید به آن نقطه برسد. وقتی عقل جمعی جامعه به نقطه انقلاب نرسد، شما ناچارید با تهدید، ارعاب، ترس، خونریزی مردم را مجبور به حضور کنید.توده مردم با "زور و وحشت" به کف خیابان نمی آیند.
🔸 این جماعت بیسواد، این بلاگرها، این سلبریتی ها، این شبکه های خارجی چون درکی از مفهوم انقلاب و عقل جمعی ندارند، فکر می کنند شبیه به "شوآف" آنهاست!
پس شما بفرمایید، مردم چه زمانی در یک جامعه به آن نقطه حضور خودجوش می رسند؟
🔸 زمانیکه اقناع شوند. در انقلاب سال ۵۷ رهبر جامعه و جریانات فکری مردم را به نقطه "اقناع درونی" رساندند. وقتی جامعه اقناع شد، دیگر نیاز نیست با تهدید و تولید وحشت از بازاریها بخواهید که به شما بپیوندند. شما خشونت کور بخرج دادید، شما موضع تان با تجزیه طلبان را مشخص نکردید، شما با هم اختلاف جدی و مبنایی دارید. شما سر در آخور و بودجه اجنبی دارید. جامعه هم اینها را دید و درک کرد، درک کرد آینده با شما را.
🔸 انقلاب لحظه اقناع جامعه ست، انقلاب عقل جمعی جامعه ست.
🔸 با ارعاب و تولید وحشت انقلاب شکل نمی گیرد. بزرگترین هنر امامخمینی و رهبران فکری انقلاب سال ۱۳۵۷ رساندن مردم به نقطه "اقناع" بود. جامعه وقتی قانع شود خودجوش حاضر به پرداخت هزینه است. دیگر نیاز نیست با توییت، با خونریزی، با آتش زدن نیروهای مدافع امنیت جامعه را برای انقلاب مجاب کنید.
🔸 #به_قلم_اساتید:دکتر زادبر
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
#تلاش_فشرده_ضدانقلاب
✅ دوره فشرده انقلاب اسلامی
🔶 حوادث این روزها انگار، دوره فشرده انقلاب اسلامی است! برای کسانی که نتوانستهاند در دهههای گذشته این حوادث را ببینند...
🔶 ضدانقلاب هر نوع دشمنیای که به تدریج و کم کم در طول این چهل و چند سال علیه این ملت انجام داده بود را حالا یکدفعه دوباره به میدان آورده! از تلاشش برای جلوگیری از پیروزی این ملت قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ با هر روش و فشاری، تلاش برای تجزیه طلبی شهرها بلافاصله بعد از انقلاب، حمله مسلحانه، تر.ور هر کسی که چهرهای مذهبی داشت یا فکر میکردند طرفدار انقلاب است، تحریم، جنگ رسانهای و عملیات روانی، سوءاستفاده سیاسی از دانشجویان، تلاش برای ایجاد دوقطبی در کشور و راه اندازی جن.گ داخلی و... هر کاری در چهار پنج دهه گذشته انجام داده بودند را در این دو ماه بصورت فشرده دوباره انجام دادهاند...
🔶 چیزی که مشخص است این است که ما همچنان با همان دشمنان قدیمی طرفیم؛ پیچیدهتر شدهاند؛ نقابشان شیکتر شده؛ اما همانهایند! تلاش بسیاری میکنند که خودشان دیده نشوند، از زخم داخلی ما استفاده کنند، پشت معترضِ داخلی ما پنهان شوند و اعتراض او را به حاشیه ببرند و اهدافشان را دنبال کنند... اما هر کس اندکی تصاویر تاریخ انقلاب را در خاطر داشته باشد، شباهت های بسیار میبیند بین اتفاقات این روزها و حوادث دهههای گذشته...
🔸 #به_قلم_اساتید:علی صدری نیا
🆔 @tahlil_shjr