eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
108 عکس
126 ویدیو
19 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️علم دینی (12) 💠مقصود از دین،دراصطلاح علم دینی چیست❓ 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:معرفت شناسی(11) ⁉️لذت موهوم‼️ حضــرت علامه میفرمایند کســانی مانند کمونیســتها که به جهان آخرت اعتقاد ندارند، ایثار و شــهادت آنها هم فقط ناشــی از لذت توهمی و تخیلی است؛ چون از دید ایشان، پس از مرگ کسی نیست که بخواهد این لذت را بچشد. ًحتی اگر فرضا مدرکی پس از مرگ وجود داشــت، بــاز هم چیزهایی کــه میتواند در ذهن انســان مادی، انگیزه هایی برای ایثار جان باشــد (از قبیل شــهرت و پرآوازه شدن نام پــس از مــرگ و افتخار فرزنــدان و...)، تماما لذت هایی هستند که با اصلِ وجــود، برابری نکــرده و در فرآیند لذت برآینــدی، عقل را قانع به ایثار جان نخواهند کرد. بنابرایــن شــهادت (به معنــای عرفــی و نــه حقیقــی آن) در فضای کمونیستی یا صرفا برخاســته از عاطفه و انفعال بــوده و یا عقل، براساس یک توهم، به آن حکم کرده است و گرنه عقل خالص هیچگاه بــه آن رأی نخواهــد داد؛ زیــرا عقل انســان فقط و فقــط به دنبال لذت است و جز لذت طلبی، هیچ امر دیگری را تقاضا نمیکند. پس دانســتیم که لذت طلبی، در فضای ایثار، ریاضت و سختی وجــود دارد و انگیــزۀ تمــام افعــال اختیــاری انســان را در بــر میگیــرد. همچنین بر اســاس همین لذت طلبی، اسلــام حکم میکند که ایثار در امور آخرتی ً مثلا جایز نیست که شخصی در مجلس گناهــی شــرکت کند تا بــرادر دینی خودش را نجات دهــد، زیرا برآیندایثــار در امــور آخرتی ضرر و رنج اســت و در نتیجه، کاری غیرعاقلانه بــوده و اسلــام کار غیرعاقالنــه را تأییــد نمیکنــد. چرا کــه انســان در قبــال کاری کــه انجام میدهد بــه لذت برتر نمیرســد؛ بلکه در قبال ایــن ایثــار، آخــرت خــود را هم از دســت خواهد داد. بــه همین جهت حضدت امیرالمومنین می فرمایند:  وَ إِنِّي لَعَالِمٌ بِمَا يُصْلِحُكُمْ وَ يُقِيمُ أَوَدَكُمْ وَ لَكِنِّي لَا أَرَى إِصْلَاحَكُمْ بِإِفْسَادِ نَفْسِي 📚معرفت شناسی/ص۳۶و۳۷ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عادتهای_رفتاری_خوب_و_بد_استاد_وکیلی.mp3
7.81M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (29) 🔶عادت های رفتاری خوب و بد 🔹مذمت عادت در روایات ناظر به عادات ناپسند است 🔹نفس نباید محکوم عادت باشد بلکه باید حاکم بر او باشد 🔹 شخصیت مومن منعطف است 🔹نظم هم بد و خوب دارد، نظم نباید موجب شود که یک طرفه رفتار کنیم و بدون انعطاف 🔹الگوی عادت سازی و ملکه شدن عمل یک امر عقلایی است و مورد نهی شارع واقع نشده 🔹در عادت های رفتاری عبادی باید توجه تمرکز و حضور قلب و تصحیح نیت مد نظر باشد، عادت صرفا سهولت در صدور عمل باشد نه یک فعل ناخودآگاه https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️عیار تجربه(6) 💠پشتیبانی از حس 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman05_5.mp3
281.8K
💠استاد وکیلی؛(27) ❓واحد بلاعدد به چه معناست؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا