eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
103 عکس
122 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
28Safar1395-128k.mp3
47.59M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام ✔️ https://eitaa.com/taraef110
29Safar1395-128k.mp3
47.7M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام ✔️ https://eitaa.com/taraef110
30Safar1395-01-128k.mp3
46.12M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام ✔️ https://eitaa.com/taraef110
30Safar1395-02-128k.mp3
44.31M
🎙استاد وکیلی ⚫️هجرت تمدن ساز امام رضا علیه السلام ✔️ https://eitaa.com/taraef110
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی.ج.ثالث۷.mp3
1.82M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (۱۸) ✨ معنای اصطلاح حرکت اشتدادی ترکیبی بین معاصرین ❓ آیا میتوان صورت اخیر را مثل مخروط دانست که طرفی در وحدت و طرفی در کثرت دارد؟ 📌 معرفی شی با هر دو حیث وحدت و کثرت https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالةالوضع(18) ✨ ذکر فوائدی از خلال تقریرات هشتگانه نظریة 💠 قد تحصل مما ذکر من الوجوه مجموعة فوائد یجب التنبه علیها قبل بیان المختار: 🔅 الاولی: اللفظ المشتق ذو وضع نوعی و له نوع عمومیة باعتباره. 🔅الثانیة: کل لفظ دال علی امر محسوس یشمل المعنی المادی و المثالی. 🔅 الثالثة: ربما یتصور اخذ خصوصیات فی الموضوع له و هی راجعة الی المصادیق دون المفهوم الکلی کخصوصیة الحرکة علی الرجل فی المجئ. 🔅الرابعة: بعض الالفاظ لا سیما أسماء الآلات موضوع للغایة. 🔅الخامس: اذا کان الوضع مع التعلیل یعم و یخص باعتباره. 🔅السادسة: قد یتسع معنی اللفظ باعتبار حمل الحقیقة و الرقیقة. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۴ (مع تصرف یسیر) ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظریه و اشکالات آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان اشاره شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman07_3.mp3
338.9K
💠استاد وکیلی؛(41) ❓چه دلیلی بر علم خدا وجود دارد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_4.mp3
1M
💠استاد وکیلی؛(42) ❓اطلاع از علم نامتناهی خداوند چه تاثیری بر زندگی ما میتونه داشته باشه؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۴. الفصل الرابع۱۰ -0.mp3
1.93M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۸) ✨ روایت جنید عن موسی بن جعفر (علیه السّلام) 💎 کان الله و لا شی ء معه و هو الآن کما کان ❓چنین تعبیری مربوط به معصوم (علیه السلام) است؟ ❓آیا عرفا میگویند خدا بود و اشیا با او نبود ولی او با اشیا بود؟ ❓«صورت» و «جسم» در زمان امثال زراره تفاوتی با معنای مستعمل امروز داشته است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنبیه، تشویق. محبت. استاد وکیلی.mp3
2.53M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (35) 🔶نظام محبت در همه افراد و حالات و شرايط پاسخگو نیست 🔹بی نیاز از روش تادیب و تنبیه نیستیم 🔹باید یک تعادلی بین الگو های تنبیه تشویق و محبت برقرار کنیم تا کودک بر مدار اعتدال قرار گیرید 🔹نه الگوی تنبیهی صرف و افراطی که دافعه محض باشد و ارتباط عاطفی از بین برود و نه الگوی محبت و تشویق محض و جاذبه صرف که منجر به استقلال و سرکشی و طغیان شود https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman07_5.mp3
632.6K
💠استاد وکیلی؛(43) ❓اگر خداوند از تمام افعال ما در آینده خبر دارد. آیا این علم او با اختیار ما ناسازگار نیست؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman07_6.mp3
588.6K
💠استاد وکیلی؛(44) ❓اگر خداوند همه چیز را میداند پس دیگر چه نیازی به دعا کردن و حاجت خواستن ماست؟ https://eitaa.com/taraef110
هوالعلیم 📚دروس خارج حضرت استاد حاج شیخ محمد حسن وکیلی 📕تفسیر 📗حدیث 📘خارج فقه 📒 خارج اصول 🔴مشهد مقدس،مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام ☑️ https://eitaa.com/taraef110
تامل در جزئیات بحث معاد و ترویج آن در جامعه چه ثمراتی دارد.الانسان ج۱۰.mp3
750.3K
⭕️استاد وکیلی 💠تامل در جزئیاتِ بحث معاد‼️ 🔸ترویج معاد در جامعه چه ثمراتی دارد❓ 🔹سیره اهل بیت ع در بحث معاد چگونه است❓ 🔸نتیجه درک غیر صحیح از معاد چیست❓ 📚رساله الانسان بعدالدنیا علامه طباطبایی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل علامه طباطبایی. ج۵. الفصل الرابع۱ -0.mp3
1.49M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (۱۹) ✨ روایت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السّلام) در التوحید 💎 أحد لا بتأویل عدد ظاهر لا بتأویل المباشرة ❓«ظاهر فلاشی فوقه» اشاره به مقام احدیت دارد؟ ❓«باطن» اشاره به مقام حضور خداوند در ذات اشیاء است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالة الوضع(19) ✨ قول مختار در مسألة وضع الفاظ برای معانی عامة 💠 نذکره فی ضمن امور سیأتی واحدا واحدا: 🖋 الاول: قد اتضح من البحث فی حقیقة الدلالة الوضعیة أن اللغة تابعة للعادات الذهنیة. و من تلک العادات تسویغ ابداع اللغات الجدیدة و المعانی الجدیدة للغات. و جعل المعانی الجدیدة - و بتعبیر افضل التوسعة فی معنی الفاظ اللغة - اخف مؤونة و اسهل. و قلنا أن هذا النحو من الاستعمال لیس بحقیقة و لا مجاز و لذا لا یری المتکلم علی نفسه أن ینصب قرینة صارفة. 🖋الثانی: قال کثیر من اهل العرفان أن الانسان اذا وصل الی عالم المجردات یشاهد حقائق لا یجد لها الفاظا یعبر عنها بها عن تلک الموجودات المجردة فان الوضع تابع للحاجة و لذا لا یعم الا المعانی الحسیة. فلایجد طریقا للاخبار عن تلک الحقائق الا بالالفاظ الموضوعة للمادیات علی طریق التمثیل. و اهل اللغة یرون هذا النحو من الاستعمال جائزا لانفسهم من دون أن یکون هناک اصطلاح خاص. 🖋الثالث: إن من شاهد تلک الحقائق المجردة یجد کلا منها مسانخا لشئ من الموجودات المادیة. و من ذلک تمثل الحقائق بصور حسیة فی الاحلام لما بین هذه الصورة و تلک الحقیقة من المسانخة و علیه مدار تفسیر الرؤی. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۶۵ (مع تصرف و تلخیص) ⚠️ برای اطلاع دقیق از تفصیل نظر مختار و شواهد آن به سائر سطور کتاب در نشانی مذکور مراجعه فرمایید. 🏷 برای نظریة «وضع الالفاظ للمعانی العامة» تقریرات گوناگون و احتمالات متعددی ذکر شده است که به برخی از آنان اشاره شد. https://eitaa.com/taraef110