eitaa logo
ثقلین (قرآن و اهلبیت ع)
144 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
823 ویدیو
11 فایل
قران و تفسیر آیات، چهارده معصوم(ع) (داستان و احادیث)، اخلاق و سبک زندگی، شهدا، احکام شرعی، اخبار و مناسبت روز و عناوین متنوع دیگر. . . . . ارتباط با مدیر:. @jtmyaali
مشاهده در ایتا
دانلود
✅3⃣ 🔰از آنجا که امامان معصوم علیهم السلام برترین نمونه و اسوه کامل صفات عالیه انسانی بودند، رفتار آنان در همه ابعاد می تواند برای پیروانشان درس آموز باشد. و یکی از آن صفات زیبا، سخاوت است. ما در مورد سخاوت امام عسکری علیه السلام فقط به نقل یک روایت بسنده می کنیم: 🌟محمد بن علی می گوید: زمانی بر اثر تهیدستی کار زندگی بر ما سخت شد. پدرم گفت: بیا با هم به نزد ابو محمد (امام عسکری علیه السلام) برویم. می گویند او مردی بخشنده است و به جود و سخاوت شهرت دارد. گفتم: او را می شناسی؟ گفت: نه، او را هرگز ندیده ام. 🔅با هم به راه افتادیم. در بین راه پدرم گفت: چقدر خوب است که آن بزرگوار دستور دهد به ما 500 درهم بپردازند! تا با آن نیازهایمان را برطرف کنیم. دویست درهم برای لباس، دویست درهم برای پرداخت بدهی و صد درهم برای مخارج دیگر! ✨من پیش خود گفتم: کاش برای من هم سیصد درهم دستور دهد که با صد درهم آن یک مرکب بخرم و صد درهم برای مخارج و صد درهم برای پوشاک باشد تا به کوهستان (در اطراف همدان و قزوین) بروم. هنگامی که به سرای امام رسیدیم، غلام آن حضرت بیرون آمده و گفت: علی بن ابراهیم و پسرش محمد وارد شوند. چون وارد شده و سلام کردیم، امام به پدرم فرمود: «یا علی! ما خلفک عنا الی هذا الوقت؟ ; ای علی! چرا تا کنون نزد ما نیامده‌ای؟» پدرم گفت: ای آقای من! خجالت می کشیدم با این وضع نزد شما بیایم. ⚡️وقتی از نزد آن حضرت بیرون آمدیم، غلام آمده و کیسه پولی را به پدرم داد و گفت: این پانصد درهم است، دویست درهم برای پوشاک، دویست درهم برای بدهی و صد درهم برای مخارج دیگر. آنگاه کیسه ای دیگر درآورده وبه من داد و گفت: این سیصد درهم است، صد درهم برای خرید مرکب و صد درهم برای پوشاک و صد درهم دیگر برای سایر هزینه ها، اما به کوهستان نرو بلکه به سوراء برو... . (۱) 📚1_اصول کافی، کتاب الحجة، باب مولد ابی محمد الحسن بن علی، ح 3. @thaghlain 🌹
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ✨قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: لا یَشْغَلُکَ رِزْقٌ مَضْمُونٌ عَنْ عَمَل مَفْرُوض. 🌟امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: مواظب باش که طلب روزی که از طرف خداوند متعال تضمین شده، تو را از کار و اعمالِ واجب باز ندارد. (یعنی؛ مواظب باش که به جهت تلاش و کار بیش از حدّ نسبت به واجبات سُست و سهل انگار نباشی). 📚«تحف العقول، ص. ۴۸۹» @thaghlain 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴شیخ عباس قمی رضوان الله تعالی علیه در مفاتیح الجنان 💢 💢روز نهم: روز عيد بزرگ است، و روز عيد بقر است، و براى آن شرح مفصلى است كه در جاى خود ذكر شده. 🔵در روايتي  آمده: هركه در اين روز چيزى انفاق كند، گناهانش آمرزيده ميشود. ✅و گفته  اند: در اين روز مستحبّ است: اطعام نمودن برادران مؤمن، و خشنود گرداندن ايشان، و توسعه دادن در نفقه بر اهل و عيال، و پوشيدن جامه هاى نو، و شكر و عبادت حق تعالى، و اين روز، روز برطرف شدن غمها، و روز بسيار شريفى است، و چون روز هشتم ماه شهادت امام عسکرى عليه السّلام بوده و اين روز، روز اول امامت حضرت صاحب الزمان ارواح العالمين فداه است، سبب مزيد شرافتش خواهد بود. @thaghlain 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️لطفا بدعت نیارید⛔️ 🚫جشن تاجگذاری🚫 یا عیدالزهرا🌸 🔵 آیت الله وحید خراسانی دام ظله به نقل از کتاب میرمهر, ص 243 فرمودند: اين روش فرزندان پادشاهان و سلاطين ظلم و جور است كه به دنبال مرگ پدر بودند تا خود به فرمانروايي برسند. 🔸در كجاي تاريخ ديده ايد فرزندان ائمه از شهادت پدر بزرگوارشان خوشحالي كنند؟ يا صحابي آنها به آنان شادباش بگويند ؟؟ 🔸آیا صحابی امام حسن(عليه السلام) از اينكه با شهادت اميرالمؤمنين(عليه السلام) به امامت رسيدند به ايشان تبريك گفتند!؟ آیا به امام حسين (عليه السلام) از اينكه پس از مسموميت برادر به امامت رسيدند تبريك گفتند!؟ پس از عاشورا به امام سجاد(عليه السلام) تبريك و شادباش گفتند!؟ 🔸به كدام يك از ائمه روز بعد از شهادت پدرشان ، به امامت رسيدن شان را تبريك گفته اند!؟ 🔸آيا ما بايد به امام زمان صلوات الله عليه از اينكه پدرشان به شهادت رسيده اند و ايشان به مقام امامت واصل شده اند تبريك و شادباش بگوييم!؟ مگر نه اينكه با غم اهل بيت، غمگين و با شادی اهل بيت شاد باشيم. 💠💠💠💠💠💠💠💠 ♻️ آغاز امامت امام زمان روحی فداه نیست بلکه دومین روز امامت حضرت می‌باشد ولذا نهم ربیع الاول براساس روایات به مناسبت دیگر عید است و باید از این باب تبریک گفت. @thaghlain 🌹
✅آیات6_15 «٦» ﻳَﺂ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﺈِﻧﺴَﺎﻥُ ﺇِﻧَّﻚَ ﻛَﺎﺩِﺡٌ ﺇِﻟَﻲ ﺭَﺑِّﻚَ ﻛَﺪْﺣﺎً ﻓَﻤُﻠﺎَﻗِﻴﻪِ «٧» ﻓَﺄَﻣَّﺎ ﻣَﻦْ ﺃُﻭﺗِﻲَ ﻛِﺘَﺎﺑَﻪُ ﺑِﻴَﻤِﻴﻨِﻪِ «٨» ﻓَﺴَﻮْﻑَ ﻳُﺤَﺎﺳَﺐُ ﺣِﺴَﺎﺑﺎً ﻳَﺴِﻴﺮﺍً «٩» ﻭَ ﻳَﻨﻘَﻠِﺐُ ﺇِﻟَﻲ ﺃَﻫْﻠِﻪِ ﻣَﺴْﺮُﻭﺭﺍً «١٠» ﻭَﺃَﻣَّﺎ ﻣَﻦْ ﺃُﻭﺗِﻲَ ﻛِﺘَﺎﺑَﻪُ ﻭَﺭَﺁءَ ﻇَﻬْﺮِﻩِ «١١» ﻓَﺴَﻮْﻑَ ﻳَﺪْﻋُﻮﺍْ ﺛُﺒُﻮﺭﺍً «١٢» ﻭَﻳَﺼْﻠَﻲ ﺳَﻌِﻴﺮﺍً «١٣» ﺇِﻧَّﻪُ ﻛَﺎﻥَ ﻓِﻲ ﺃَﻫْﻠِﻪِ ﻣَﺴْﺮُﻭﺭﺍً «١٤» ﺇِﻧَّﻪُ ﻇَﻦَّ ﺃَﻥ ﻟَّﻦ ﻳَﺤُﻮﺭَ «١٥» ﺑَﻠَﻲ ﺇِﻥَّ ﺭَﺑَّﻪُ ﻛَﺎﻥَ ﺑِﻪِ ﺑَﺼِﻴﺮﺍً ﻫﺎﻥ ﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ! ﺗﻮ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺗﻠﺎﺵ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺩﺍﺭﻱ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺑﻪ ﻟﻘﺎﻱ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﺭﺳﻴﺪ. ﭘﺲ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﺎﺭﻧﺎﻣﻪ ﺍﺵ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ، ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﻭ ﺑﻪ ﺁﺳﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻭ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﻭ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ (ﻳﺎ ﻫﻤﻔﻜﺮﺍﻧﺶ) ﺑﺎﺯ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺵ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ (ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﭼﭗ) ﺍﻭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ، ﭘﺲ ﺯﻭﺩ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻓﻐﺎﻥ ﺑﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻭﺭﺩ، ﻭ ﺩﺍﺧﻞ ﺩﻭﺯﺥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺍﻭ (ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ) ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩ. ﺍﻭ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﺑﺎﺯﻧﻤﻲ ﮔﺮﺩﺩ. ﭼﺮﺍ (ﺑﺎﺯ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺸﺖ) ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ. 🔰ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: 🌟ﻛﻠﻤﻪ «ﻛَﺪﺡ» ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺗﻠﺎﺵ ﻭ ﻛﻮﺷﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺁﺳﻴﺐ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﺮﺩﻥ، ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﭘﻴﺶ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﻭﻟﻲ ﺭﻓﺘﻨﻲ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺭﻧﺞ ﻭ ﺗﻌﺐ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﺧﺪﺷﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. 🌟ﺩﺭ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﻫﺮ ﻛﺲ ﺳﻪ ﺧﺼﻠﺖ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺁﺳﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﻮﺩ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻲ ﺳﺎﺯﺩ: ﺑﻪ ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﻣﺤﺮﻭﻣﺶ ﻛﺮﺩﻩ، ﻋﻄﺎ ﻛﻨﺪ؛ ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﻗﻄﻊ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻛﺮﺩﻩ، ﺻﻠﻪ ﺭﺣﻢ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻇﻠﻢ ﻛﺮﺩﻩ، ﺩﺭﻣﻲ ﮔﺬﺭﺩ. «ﺗﻌﻄﻲ ﻣﻦ ﺣﺮﻣﻚ ﺗﺼﻞ ﻣﻦ ﻗﻄﻌﻚ ﻭ ﺗﻌﻔﻮ ﻋﻤﻦ ﻇﻠﻤﻚ»(٧٦٨) 🌟ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻧﻬﻢ ﻭ ﺳﻴﺰﺩﻫﻢ، ﺳﺨﻦ ﺍﺯ ﺷﺎﺩﻱ ﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﺩﺭ ﻧﺰﺩ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻳﻜﻲ ﻣﻨﻔﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻳﻜﻲ ﻣﺜﺒﺖ ﻛﻪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ﺁﺭﻱ، ﺛﻤﺮﻩ ﺳﺮﻭﺭ ﻣﺴﺘﺎﻧﻪ ﻭ ﻏﺎﻓﻠﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ، ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺛﻤﺮﻩ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺗﻘﻮﻱ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ، ﺳﺮﻭﺭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺴﺘﮕﺎﻥ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ. 🌟ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻳﻪ ﻱ «ﻳﻨﻘﻠﺐ ﺍﻟﻲ ﺍﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍ» ﺳﺆﺍﻝ ﺷﺪ. ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﻫﻞ ﻭ ﻋﻴﺎﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻬﺸﺘﻲ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﮔﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻧﻴﺰ ﺍﻫﻞ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. 🌟«ﻳَﺤﻮﺭ» ﺍﺯ «ﺣﻮﺭ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺭﺟﻮﻉ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﺍﺧﺮﻭﻱ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. 🔰ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﻳﺎ ﺍﻳّﻬﺎ ﺍﻟﺎﻧﺴﺎﻥ ﺍﻧّﻚ ﻛﺎﺩﺡ ﺍﻟﻲ ﺭﺑّﻚ» (ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﺍﻧّﺎ ﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍﻧّﺎ ﺍﻟﻴﻪ ﺭﺍﺟﻌﻮﻥ»(٧٦٩)) ٢- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ، ﺑﺎ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺑﻲ ﺷﻤﺎﺭﻱ ﺭﻭﺑﺮﻭﺳﺖ. «ﺍﻧّﻚ ﻛﺎﺩﺡ ﺍﻟﻲ ﺭﺑّﻚ» ٣- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻗﻮﺍﻧﻴﻨﻲ ﺛﺎﺑﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﺒﻌﻴّﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻧﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺗﻮﻗﻒ ﻛﻨﻨﺪ، ﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻘﺐ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺳﻮﻳﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﻭﻧﺪ. «ﻛﺎﺩﺡ ﺍﻟﻲ ﺭﺑّﻚ ﻛﺪﺣﺎ» ٤- ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺣﺮﻛﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻓﻤﻠﺎﻗﻴﻪ» ٥ - ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺛﺒﺖ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻣﻜﺘﻮﺏ ﻭ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﺍﻭﺗﻲ ﻛﺘﺎﺑﻪ» ٦- ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺣﺴﺎﺏ ﻣﺮﺩم ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺧﻮﺑﺎﻥ ﺣﺴﺎﺑﻲ ﺁﺳﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ. «ﺣﺴﺎﺑﺎً ﻳﺴﻴﺮﺍً» (ﻭ ﺗﺒﻪ ﻛﺎﺭﺍﻥ ﺣﺴﺎﺑﻲ ﺳﺨﺖ. «ﺣﺴﺎﺑﺎً ﺷﺪﻳﺪﺍً»(٧٧٠)) ٧- ﺑﻪ ﺷﺎﺩﻱ ﻫﺎﻱ ﺩﻧﻴﻮﻱ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻲ ﮔﺬﺭﺩ، ﺑﻪ ﺷﺎﺩﻱ ﻫﺎﻱ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻴﺪ. (ﺍﮔﺮ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺯ ﺑﻌﻀﻲ ﻟﺬّﺕ ﻫﺎﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﮔﻲ ﺻﺮﻑ ﻧﻈﺮ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻬﺎﺩ ﻳﺎ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻋﻠﻢ ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﻭﺭ ﺷﺪﻳﻢ، ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.) «ﻳﻨﻘﻠﺐ ﺍﻟﻲ ﺍﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍ» ٨ - ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺑﺮﺧﻲ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ: «ﻳﻮم ﻳﻔﺮّ ﺍﻟﻤﺮء ﻣﻦ ﺍﺧﻴﻪ...»(٧٧١) ﺁﻥ ﻛﻪ ﺣﺴﺎﺑﺶ ﺁﺳﺎﻥ ﻭ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﺶ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ ﺑﺎﺯﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. «ﻳﻨﻘﻠﺐ ﺍﻟﻲ ﺍﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍً» (ﺷﺎﻳﺪ ﻓﺮﺍﺭﻳﺎﻥ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ، ﻣﺮﺍﺩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﺎﺷﻨﺪ) ٩- ﻣﻨﺸﺄ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﺩ ﻳﺎ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻦَّ ﺍﻥ ﻟﻦ ﻳﺤﻮﺭ» ١٠- ﻣﻨﻜﺮﺍﻥ ﻣﻌﺎﺩ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﮔﻤﺎﻥ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻧﻪ ﻋﻠﻢ. «ﻇﻦّ ﺍﻥ ﻟﻦ ﻳﺤﻮﺭ» ١١- ﺭﻳﺸﻪ ﺧﻮﺷﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﺴﺘﺎﻧﻪ، ﻏﻔﻠﺖ ﺍﺯ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺳﺖ. «ﻛﺎﻥ ﻓﻲ ﺍﻫﻠﻪ ﻣﺴﺮﻭﺭﺍ... ﻇﻦّ ﺍﻥ ﻟﻦ ﻳﺤﻮﺭ» ١٢- ﻋﻘﻞ ﻭ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﺣﻜﻢ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻳﻘﻴﻦ ﺑﻪ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ، ﻟﺎﺍﻗﻞ ﺑﻪ ﻭﻗﻮﻉ ﺁﻥ ﮔﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ، «ﻳﻈﻨّﻮﻥ ﺍﻧﻬﻢ ﻣﻠﺎﻗﻮﺍ ﺭﺑّﻬﻢ»(٧٧٢) ﻧﻪ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﻋﺪم ﻭﻗﻮﻉ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﮔﻤﺎﻥ ﺑﺮﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻨﺸﺄ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻦّ ﺍﻥ ﻟﻦ ﻳﺤﻮﺭ» ٧٦٨) ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ. ٧٦٩) ﺑﻘﺮﻩ، ١٥٦. ٧٧٠) ﻃﻠﺎﻕ، ٨. ٧٧١) ﻋﺒﺲ، ٣٤ - ٣٦. ٧٧٢) ﺑﻘﺮﻩ، ٤٦. ۳۰ @thaghlain 🌹
❣ بوی‌نرگس می‌دهد هرصبح انگارے ڪه‌یار هر سحر از ڪوچه‌ے دلتنگی‌ام رد می‌شود هرڪه می‌خواند "فرج" را تا سرآید‌انتظار شامل الطاف بی‌پایان ایزد می‌شود. @thaghlain 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا