HONAR3.pdf
3.75M
✅ مهارتهای کاربردی تحقیق از آغاز تا پایان
▫️#هنر_پژوهش
🖊 دکتر احسان ابراهیمی
💠 قابل توجه #اساتید و پژوهشگران گرامی
▫️چیستی #طرح_تحقیق
▫️اهمیت طرح تحقیق
▫️اجزای طرح تحقیق
▪️#عنوان_تحقیق
▪️انتخاب اساتید راهنما و مشاور
▪️نوع تحقیق به لحاظ هدف
▪️تبیین موضوع و #بیان_مساله
▪️ضرورت و #اهمیت_تحقیق
▪️#پیشینه_تحقیق و جنبه نوآوری آن
سوالات تحقیق
▪️#فرضیه و #پیش_فرضهای_تحقیق
▪️#اهداف و #روش_تحقیق
▪️#ساختار و سازماندهی تحقیق
▪️#منابع اولیه و مهم تحقیق
📌 فیلمهای آموزشی و فایلهای هنر پژوهش، در سایت پویش موجود است.
#طرح_تحقیق
#طرحنامه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔 @valiasrk
#شبهه
#امام_حسین_ع
#حضرت_عباس_ع
#نسبت_شمرلعین_با_اباالفضل_العباس_ع
از دیرباز، شبهات بسیاری به اصل قیام عاشوراء و برخی مسائل تاریخی آن گرفته میشد که به احسن وجه توسّط علمای شیعه پاسخ داد شده است.اخیراً برخی از جاهلان مغرض، شمر بن ذی الجوشن قاتل حضرت اباعبد الله الحسین(علیهالسلام) را برادر حضرت امّالبنین، همسر دوم حضرت امیرالمؤمنین و مادر حضرت اباالفضل العباس(سلام الله علیه) دانستهاند. قصد ایشان از این دروغ پراکنیها، خانوادگی جلوه دادن قیام بزرگ آن حضرت بوده است.امّا منشأ این افتراء کلماتی است که تاریخ نگاران از قول شمر بن ذی الجوشن در شب عاشوراء نقل میکنند. در آن شب، شمر همراه امان نامهای به نزدیک خیمه حضرت اباالفضل العباس آمد و ایشان را با این عبارت صدا زد:«ای فرزند خواهر من! شما را امان دادم؛ خود را به کشتن ندهید و چنگ بر طاعت امیرمومنان یزید بزنید». [۱]
اگر شمر بن ذی الجوشن، دایی عباس بن علی بوده باشد، باید شمر را برادر أم البنین بدانیم و حال آنکه اینگونه نیست.
پدر أم البنین، حزام بن خالدربیعةو پدر شمر، جوشن بن شرحبیل بن الأعور بوده است.
درست است که شمر بن ذی الجوشن و أم البنین هر دو از قبیلهٔ بنی کﻠﺎب هستند، امّا هرگز برادر و خواهر نبودهﺍند.
زمانی که شمر امان نامه را عنوان کردند به خاطر هم قبیله بودن گفتند خواهر زاده های من کجایند!!!
شمر بن ذی الجوشن و مادر حضرت عباس، هر دو از نسل «کلاب» میباشند. هر کدام با چند واسطه به «کلاب» میرسند. «کلاب» یازده پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است. حضرت ام البنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است.
نسب ام البنین: ام البنین بنت حزام بن خالد بن ربیعه بن وحید بن کعب بن کلاب.
نسب شمر: شمر بن ذیالجوشن (جمیل) بن اعور (عمرو) بن ضِباب (معاویه) بن کلاب. حضرت عباس نوة دختری کلاب و شمر نوه پسری کلاب است. [۲]
شمر چون دید که ابن سعد مهیای قتال است به نزدیک لشکر امام علیه السلام آمد و بانگ زد که کجایند فرزندان خواهر من عبدالله و جعفر و عثمان و عباس چه آنکه مادر این چهار برادر ام البنین از قبیله بنی کلاب بود که شمر ملعون نیز از این قبیله بوده....
امام حسین علیه السلام بانگ او را شنید برادران خود را امر فرمود که جواب او را دهید اگرچه فاسق است لکن با شما قرابت و خویشی دارد، پس آن سعادتمندان با آن شقی گفتند چه بود کارت؟
گفت ای فرزندان خواهر من شماها در امانید با برادر خود حسین رزم ندهید از دور برادر خود کناره گیرید و سر در طاعت امیرالمؤمنین یزید (ملعون) درآورید.
جناب عباس بن علی علیه السلام بانگ بر او زد که بریده باد دستهای تو و لعنت باد بر امانی که تو از برای ما آوردی، ای دشمن خدا امر میکنی ما را که دست از برادر و مولای خود حسین بن فاطمه علیه السلام برداریم و سر در طاعت ملعونان و فرزندان ملاعینان درآوریم آیا ما را امان میدهی و از برای پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله امان نیست؟
شمر از شنیدن این کلمات خشمناک شد و به لشکرگاه خویش بازگشت.
نتیجه اینکه: حضرت امّ البنین هیچ نسبت فامیلی نزدیکی با شمر بن ذی الجوشن(لعنه الله) نداشته است و با این سخن فریبکارانه خود میخواسته حضرت ابالفضل العباس را که مهمترین حامی اباعبدالله بود، به سمت خود جلب کند. حضرت عبّاس نیز جواب دندان شکنی به او داد و فرمود:
«دستهای تو شل باشد و قطع شود و خدا امان تو را لعنت کند، ای دشمن خدا! ما را امر میکنی بر اینکه برادر و سید خود امام حسین را رها کنیم و به زیر طاعت ملاعین فرزند ملاعین داخل شویم...». [۳]
------------------------
پی نوشت:
[۱]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰.
[۲]. مقتل الحسین ، ص ۲۰۹ ،سید عبد الرزق موسوی مقرم ، قم ،منشورات دار الثقافه والنشر ، نقل از جمهره انساب العرب، ۲۷۰، ۲۶۵ ـ ۲۶۱.
[۳]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#پاسخ_به_شبهه
#راوی_حوادث_کربلا
یکی از شبهات موجود این است که اگر تمام یاران ابی عبدالله علیه السلام به شهادت رسیدند پس خبر شهادت امام و اصحاب ایشان و کیفیت آن باید طبیعتا از طریق لشکریان عمرسعد برای آیندگان منتقل شده باشد که در اینصورت اخبار ایشان نمیتواند سندیت داشته باشد.
در #پاسخ به این شبهه باید یاد آور شد که اولا زنان کاروان حسینی زنده مانده و بازگو کننده اتفاقات کربلا بودند.
علاوه بر این امام سجاد علیه السلام خود نیز از باز ماندگان این حادثه هستند.
افزون بر این افراد دیگری از همراهان امام حسین علیه السلام زنده ماندند و وقایع کربلا را نقل کردند مانند عقبه بن سلمان ،مرقع بن قمامه، مسلم بن ریاح،حسن بن حسن بن علی بن ابی طالب معروف به حسن مثنی،عمر بن حسن،قاسم بن عبدالله،محمد بن عقیل،زید بن حسن و در نهایت ضحاک بن عبدالله مشرقی که در روز عاشورا امام را تنها گذاشت و رفت ؛ این افراد ، از اصحاب امام بودند و زنده ماندند تا بازگو کننده وقایع کربلا و روز عاشورا باشند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
#سامانهپژوهشی
#کاربردی
#پیشنهادویژه
سامانه پیشینه پژوهش
دسترسی آسان به پیشینه مسئله پژوهش
بسیاری از پژوهشهای دانشگاهی در پاياننامهها و رسالهها انجام میشوند و بخشی از مقالههای علمی نیز دستاورد همین پژوهشها هستند.
#آسانیدستیابی به اين #منابعکلیدی و کاربست دستاوردهای آنها در فرایند پژوهش برای پژوهشگران و در چرخه توليد برای صنعت کشور بسيار ارزشمند است.
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کار ثبت، سازماندهی، و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را بر عهده دارد و از ديرباز مرکز دريافت نسخهای از پاياننامهها و رسالهها و ارائه خدمات اطلاعرسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است.
ایرانداک با این پشتوانه، سامانه پیشینه پژوهش را برای خدمت به نظام علمی کشور راهاندازی کرده است و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران #کمک میکند تا از پیشینه کار خود، بهویژه در #پایاننامهها و #رسالههای #انجام شده در #کشور آگاهی یابند و از کار دوباره #پرهیز کنند و با #منابعموجود درباره پژوهش خود نیز آشنا شوند.
گفتنی است که درخواست پیشینه پژوهش و پاسخ ایرانداک، هیچگونه حقی را برای درخواست کننده پدید نمیآورد. برای کاربست این سامانه، پس از #ثبت نام و تأیید آن، وارد سامانه شوید و پس از ارائه اطلاعات و موضوع پژوهش خود و #پرداخت هجده هزار تومان برای هر جستوجو (غیر قابل برگشت)، پاسخ خود را در ده روز کاری (به جز روزهای پنجشنبه، جمعه، و تعطیل رسمی) دریافت کنید
(نمونه پاسخ)
کاربران گرامی، خود نیز میتوانند با جستوجوی رایگان در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) ، #پیشینهپژوهش خود را بررسی نمایند.
آدرس دسترسی به سامانه
https://pishine.irandoc.ac.ir/
تماس با پشتیبانی سامانه:
(برای دسترسی،نیاز به ثبتنام است)
https://pishine.irandoc.ac.ir/Home/ContactUs
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
#نشست_علمی
💢 اقتصاد مقاومتی به معنای اسلامی و ایرانی کردن مدیریت اقتصادی کشور است
🔰 حجتالاسلام والمسلمین جواد عبادی در نشست بصیرتی تأکید کرد؛
🔹 هر چند ابتدای انقلاب در برخی حوزهها همانند سیاسی، فرهنگی و دینی انقلاب و تغییرات اساسی رخ داد، ولی متأسفانه در مباحث اقتصادی، آن انقلابی که باید رخ میداد، رخ نداد.
🔹 در استعمار نوین، نرم افزارها و آموزههای اقتصادی که اقتصاد سرمایهداری تدوین کرده از طریق دانشگاهها به کشورهای مستعمره تزریق شده و میشود.
🔹 اقتصاد مقاومتی میگوید ما باید نرم افزارها و آموزههایی که از مسیر دانشگاه وارد بحث مدیریت اقتصادی کشور میشود را اسلامی و ایرانی کنیم.
🔹 تا زمانی که ما نسخههای غربی را دنبال کنیم، کارهای اساسی اقتصادمان به دست آنها خواهد بود.
🔹 این مشکلات با توصیه کردن، نشستن، نگاه کردن و منتظر ماندن و یا وارد کردن نسخههای غربی درمان نمیشود.
🔹 کشور نیازمند یک انقلاب اقتصادی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع پرداخته شده است.
📖 متن کامل در:
🌐 http://meftaah.com/?p=19306
📚#با_ما_همراه_باشید
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
✅ مقایسه دو #مکتب_اصلی در فقه
🔹مقایسه مکتب فقه قناعت (مکتب تجمیع ظنون، قم) و مکتب فقه صناعت (مکتب تطبیق قواعد، نجف)
▫️منبع: مقاله مقایسه روش اجتهاد صاحب جواهر و محقق خویی، به قلم استاد علیدوست و محمدجواد لطفی
▫️یادداشت مرتبط: مقایسه دو مکتب بنیادین در روش اجتهاد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
مقایسه روش اجتهاد صاحب جواهر و محقق خویی.pdf
7.38M
✅ مقاله مقایسه #روش_اجتهاد صاحب #جواهر و محقق #خویی
🔹به قلم: استاد #علیدوست و محمدجواد لطفی
🔹در این مقاله روش اجتهاد صاحب جواهر به نمایندگی از مکتب تجمیع ظنون یا #فقه_قناعت و روش اجتهاد محقق خویی به نمایندگی از مکتب تطبیق قواعد یا #فقه_صناعت مورد مقایسه قرار گرفته است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
تحلیل_الگوی_اقتصادی_آیت_الله_شاه_آبادی.pdf
356.1K
🔻مقالۀ مهم و ارزشمند «تحلیل الگوی اقتصادی آیت الله شاه آبادی»
🔸علیرضا پناهیان در سخنرانی مهم خود در شب تاسوعا، در هیئت میثاق با شهدا، با موضوع «تنها راه جلوگیری از سقوط انسان و جامعه»، بخشهایی از این مقاله را قرائت و تبیین کرد و خواندن آن را به مخاطبان توصیه کردند.
🔸خواندن بخشهایی از این مقاله که ارتباط بیشتری با بحث داشته، و با رنگ زرد مشخص شده است، حدود ۱۵دقیقه زمان نیاز دارد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین (ع) - اندیشکده مطالعات یهود Jewish Studies Center
1.25M
اثبات نقش یهود در شهادت امام حسین (ع) - اندیشکده مطالعات یهود
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
#فراخوان_آثار_پژوهشی
✅کرونا هم نتوانست مانع از رکوردزنی فراخوان آثار پژوهشی شود؛
هادی حصاری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در دنياي امروز دانايي يکي از محورها و شاخص هاي اصلي پيشرفت و تعالي هر جامعه محسوب مي شود، تصریح کرد: استقبال گسترده طلاب، اساتید و پژوهشگران در پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی این حوزه، نشان دهندهی اشتیاق به علم افزایی و تحول در عرصهی پژوهش حوزه علمیه خراسان است که جای تقدیر دارد.
✴️مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان،تصریح کرد: پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی این حوزه با وجود محدودیت های کرونایی بازهم توانست ارتقای سطح کمی و کیفی به نسبت سال قبل را داشته باشد و براین اساس، حدود 4 هزار اثر دریافت شد که رشد 14 درصدی نسبت به فراخوان گذشته و رشد 17 برابری نسبت به نخستین فراخوان، در کارنامهی آن به ثبت رسید.
✳️حصاری، با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به دبيرخانه پانزدهم، گفت: فرآيند ارزيابي و داوري آثار به صورت روزانه و آنلاين انجام می شود و نتايج نهايي و اسامي برگزيدگان تا مهرماه 1399 اعلام خواهد شد.
✅علاقمندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 32008327- 051 (دبيرخانه آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان) تماس حاصل نمايند،
┈┈•✾•🍀🌸🍀•✾•┈┈
💐با ما همراه باشید؛
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
╔═🦋🌺════╗
@howzehpajohesh
╚════🍀🦋═╝
آیین نامه تدوین و نگارش پایان نامه.pdf
389.7K
#آئین_نامه_تدوین_پایان_نامه_و_رساله_دکتری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
اصول مقالات ISI _پژوهشی .ppt
3.83M
#اصول_نگارش_مقاله_ISI
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
کارگاه بهداشت پژوهش.ppt
1.34M
#کارگاه_بهداشت_پژوهش
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
روش های قرآن پژوهی.doc
54.3K
#زوش_پژوهشهای_قرآنی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
فرآیند پژوهش.doc
49.2K
جدول تقویت مهارت های پژوهشی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
کاربرگ شماره 1 لیست منابع کتاب.doc
786.9K
#پژوهشهای_قرآنی
لیست منابع پژوهشهای قرآنی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
مراحل راه اندازی سامانه پژوهشی.doc
51.2K
مراحل راه اندازی سامانه پژوهشی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
501 نكته در روش هاي مطالعه و يادگيري.docx
21.2K
نکات برجسته کتاب 501 نکته در روش مطالعه و یادگیری
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
پايان نامه نويسي.docx
23.4K
نکاتی از کتاب پایان نامه نویسی اثر جمعی از نویسندگان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
تند خواني به روش توني بازان..docx
23.2K
نکاتی از کتاب تند خوانی به روش تونی بازان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
خود اموز مطالعه و تحقيق.docx
17K
نکاتی از کتاب خود آموز مطالعه و تحقیق
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
نمايه سازي و چكيده نويسي.docx
14.4K
نکاتی از کتاب نمایه سازی و چکیده نویسی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
📜 #متن
#پاسخ_به_سوالات
استاد دکتر محمدحسین #رجبی_دوانی
ویژه ماه #محرم
🚦 #سوال : عاقبت عبیداللهبنزیاد چه شد؟
📍 #پاسخ : در سال ۶۴ هجری وقتی که یزید لعنه الله بعد از چندین جنایت بزرگ و فاجعهای که به بار آورد به درک واصل شد و به جهنم رفت، خبر که به عراق رسید، عراق دچار طغیان شد.
📍باید ذکر کرد که عبیداللهبنزیاد لعنهالله فرمانروای عراقین بود یعنی هم فرمانروای کوفه بود و هم بصره. در حقیقت فرمانروای نیمه شرقی عالم اسلام بود. چون علاوه بر کشور فعلی ما بخشهایی از شمال ایران چه شرق و چه غرب دریای مازندران و چه کشور افغانستان و بخش هایی از کشور پاکستان تا رود سند، همه جزو ایران به شمار میرفتند و همه اینها تابع حکومت کوفه و بصره بود. عبیدالله لعنهالله ۶ ماه در کوفه حضور داشت و نایب خود در بصره را برادر خودش عثمان بن زیاد قرار داده بود و ۶ ماه که در بصره مستقر میشد نایب او در کوفه عمروبنحریث بود.
📍هنگامی که یزید لعنهالله به هلاکت رسید عبیدالله در بصره بود. در بصره ابتدا مسئلهای پیش نیامد اما در کوفه مردم وقتی متوجه مرگ یزید شدند و مقابل عمروبنحریث ایستادند و در آنجا داریم که عمروبنحریث توان مقابله پیدا نکرد و او را سنگ باران کردند و از حاکمیت کوفه به زیر کشیدند.
📍البته بزرگان کوفه آمدند امیری برای خود تعیین کنند تا ببینند اوضاع و احوال عالم اسلام در امر خلافت به کجا میانجامد، که بر روی عمربنسعد توافق کردند اما زنان قبیله حمدان شیونکنان داخل مسجد کوفه ریختند و فریاد میزدند: از شمشیر این جنایتکار هنوز خون حسین علیهالسلام می چکد. لذا با تلاش آنها عمرسعد لعنهالله از این جایگاه به زیر کشیده شد و یک فرد بی طرفی را حاکم کردند. در نتیجه کوفه به هر صورت از تبعیت یزید موقتاً بیرون آمد.
📍عبداللهبنزبیر که کارش بالا گرفت، کوفه زیر نفوذ عبداللهبنزبیر درآمد و عبداللهبنمطیع عدوی را حاکم کوفه کرد که بعد مختار با او درگیر میشود و او را از کوفه بیرون میکند و زمام و امور کوفه را به دست می گیرد.
🔸اما در بصره وقتی عبیداللهبنزیاد خبر را شنید حتی به نقلی ادعاهایی برای خلافت خود داشت، اما با مخالفت مردم مواجه شد و متوجه گشت که ترس مردم از او به خاطر مرگ یزید ریخته لذا از بصره فراری شد و به سوی شام رفت....
#ادامه_دارد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk