eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تقديم هدايا به شاعر اهل بيت اباصلت هروى حكايت كند: روزى دعبل خزاعى شاعر اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام - در شهر مَرْوْ به محضر مبارك امام علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام شرفياب شد و اظهار داشت: ياابن رسول اللّه! قصيده اى در شاءن و عظمت شما اهل بيت، سروده‌ام و علاقه مندم آن را در محضر شما بخوانم؟ امام عليه السلام فرمود: بخوان. پس دعبل خزاعى قصيده خود را در حضور مبارك حضرت آغاز كرد ؛ و چون به اين شعر رسيد: (۱۷) مى بينم كه حقوق و شئون اهل بيت در بين غير صاحبانش تقسيم گشته، و دست ايشان از تمامى حقوق، قطع و خالى گشته است. امام عليه السلام شروع به گريستن نمود ؛ و پس از لحظه اى فرمود: راست گفتى، اى خزاعى! حقيقت را بيان كرده اى. و چون دعبل، اين شعر را سرود: هنگامى كه در تنگ دستى قرار گيرند و جهت احقاق حقّ خويش به غاصبين مراجعه نمايند، آن‌ها از پرداخت هرگونه كمكى امتناع مى ورزند و ايشان دست خالى خواهند بود. حضرت دست هاى مبارك خود را به هم مى فشرد و كف دست پشت و رو مى نمود و مى فرمود: آرى، به خدا سوگند، تمامى آن‌ها را قبضه و غصب كرده اند. و هنگامى كه اين شعر را خواند: همانا من در دنيا از روزگار آن وحشت داشته‌ام ؛ وليكن اميدوارم بعد از مرگ به جهت علاقه و محبّت به شما اهل بيت در اءمنيت و آسايش قرار گيرم. حضرت فرمود: اى دعبل! خداوند متعال تو را از سختى‌ها و شدايد قيامت در اءمان دارد. و همين كه به اين شعر رسيد: و قبر نفس زكيّه يعنى ؛ امام موسى كاظم عليه السلام در بغداد است، خداوند متعال او را در عالى ترين غرفه‌ها و مقامات اُخروى جاى داده است. امام عليه السلام اظهار نمود: آيا مايلى دو قصيده هم من بسرايم و بر اشعارت افزوده شود؟ دعبل خزاعى عرضه داشت: بلى، ياابن رسول اللّه! پس حضرت رضا عليه السلام چنين سرود: و قبر ديگرى در طوس خواهد بود، كه چه ظلم‌ها و مصيبت هائى را متحمّل شده و درونش را از زهر جفا به آتش كشيده اند كه تا روز محشر سوزان است. و خداوند، حجّت خود يعنى ؛ امام زمان عجّل اللّه تعالى فى فرجه الشّريف را مى فرستد و تمام ناراحتى‌ها و اندوه ما اهل بيت را برطرف مى گرداند. بعد از آن، دعبل خزاعى سؤ ال كرد: اين قبر از چه كسى است، كه در طوس مدفون مى گردد؟! حضرت در پاسخ فرمود: قبر خود من مى باشد، و طولى نخواهد كشيد كه طوس محلّ تجمّع شيعيان و زوّار من گردد. پس هركس مرا در غريبى طوس با معرفت زيارت نمايد، آمرزيده شود و در قيامت با من محشور خواهد شد. سپس امام عليه السلام به دعبل فرمود: لحظه اى درنگ كن و از جاى حركت منما. و آن گاه حود حضرت وارد اندرون منزل شد ؛ و پس از گذشت لحظاتى، خادم وى بيرون آمد و مقدار صد دينار تحويل دعبل خزاعى داد و اظهار داشت: سرور و مولايم فرمود: اين پول‌ها را خرجى راه خود قرار بده. دعبل عرضه داشت: به خدا سوگند، كه من براى پول نيامدم ؛ و دِرهم‌ها را برگرداند و گفت: اگر ممكن است لباسى از لباس هاى حضرت به من داده شود، پس چون خادم آن دراهم را خدمت امام عليه السلام برد ؛ و حضرت همان مقدار پول را با يك لباس مخصوص از لباس هاى خود را براى دعبل ارسال نمود. پس از آن كه دعبل - ضمن جريانات مهمّى كه در مسير راه برايش اتّفاق افتاد - به منزل خويش وارد شد، كنيزى داشت كه بسيار مورد علاقه اش بود، چشمش نابينا گشته و تمام پزشكان از معالجه و درمان آن عاجز و نااميد بودند، لذا مقدارى از آن لباس حضرت را بر صورت و چشم هاى كنير ماليد، كه به بركت آن بلافاصله كنيز، بينائى خود را باز يافت.... (۱۸) همچنين محدّثين و مورّخين به نقل از دعبل خزاعى - كه شخصاً حكايت كند - آورده اند: روزى در خراسان به مجلس حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام وارد شدم، پس از گذشت لحظه اى حضرت فرمود: اى دعبل! شعرى براى ما بخوان. و من هم اشعارى را كه خود، در منقبت اهل بيت رسول اللّه عليهم السلام سروده بودم، خواندم. چون مقدارى از آن اشعار را خواندم، حضرت بسيار گريست ؛ چندان كه حالت بيهوشى به حضرت دست داد و خادمى كه كنار حضرت بود، به من اشاره كرد: ساكت باش ؛ و من ديگر چيزى نخواندم تا آن كه حضرت به هوش آمد. بار ديگر فرمود: اشعارت را تكرار كن. و من نيز تكرار كردم، مجدّدا حضرت در اثر گريه بسيار، حالت اوّليّه را پيدا نمود و من ساكت شدم ؛ و تا سه مرتبه چنين گذشت، تا آن كه در مرحله چهارم اشعارم را تا آخر خواندم. و در پايان، حضرت سه مرتبه فرمود: اءحسنت، اءحسنت، اءحسنت. سپس امام رضا عليه السلام دستور فرمود كيسه اى كه در آن سه هزار درهم سكّه بود، به من داده شود و همچنين پارچه هاى گرانبهاى زيادى را نيز به من عطا نمود. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 17.MP3
6.46M
💠 سلسله جلسات 17 🔰 جلسه 7️⃣1️⃣ ✳️ تدریس کتاب ( جلسه هفدهم) 🎤 👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 یک سوال از‌‌ نظام آموزشی کشور که هیچ کس جوابش رو نداده تا حالا❗️ ⬅️ دانشگاهی که باید کارخانه تولید علم و کار و اشتغال باشه شده کارخانه تولید مدرک! بالاتر! شده کارخانه افسرده سازی و ضدانقلاب سازی❗️ استاد رحیم‌پور ▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان ششم ؛ درخواست عجیب اهالی یک روستا از فرمانده سپاه! 💢توانش در اردوی جهادی ده برابر می‌شد... 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
شهید بابایی13404_1 - <unknown>.mp3
11.77M
بیانات شنیدنی استاد عالی راجع به سبک زندگی شهید عباس بابایی 🆔️ @zandahlm1357
اختیار عبد در جلب مکروهات قوله علیه السلام: وَ بِقُدْرَتِکَ أَوْرَدْتَهُ عَلَیَّ. القدرة: عبارة عمّا قضاء اللّه و حکم به من الأمور. و القدر: ما صدر مقدور أعنی فعل القادر. فالقدرة التامة للعبد علی ما زعمه القدری باطل. و القول بعدم القدرة علی شی ء من الطرفین کما زعمه الأشاعرة، أیضاً باطل ؛ و الحقّ بینهما، و هو مقتضا حدیث: « لا جبر و لاتفویض بل أمر بین الأمرین » [۱] . ولی باید دانست که هر فعلی که از آنان صادر می‌شود و نسبت دارد، نسبتی به فاعل و خالق حقیقی، و نسبتی به قابل مجازی - اعنی خلق - [دارد]، و نسبت شی ء به فاعل بالوجوب است، یعنی أبداً از او صحت سلب ندارد، و نسبت آن به قابل بالامکان، یعنی صحّت سلب دارد ؛ چون نور شمس که در حین انبساطش در وجه ارض نسبت به فاعلش که قرص شمس باشد بالحقیقة ؛ و وجوب است یعنی ذاتی او است، و « الذاتی لایختلف و لایتخلّف » [۲] ؛ ولی نسبتش به قابل ارض بالمجاز و الامکان است ؛ لذا ورد فی الحدیث: « لایدخل الجنة قدری » [۳]، و هو الذی یقول: لایکون ما شاء اللّه و یکون ما شاء ابلیس. پس ما حصل فقره دعا آن که: این امر مکروهی که تحمّل ثقل او مرا عاجز نموده و به تعب انداخته به تقدیر ازلی و قضاء لایزالی خود بر حسب مقتضیات حکمت و رعایت مصلحت حال و مآل من وارد نموده[ای]، نه آن که امر جزافی گزافی [۱] اتفاقی باشد. ---------- [۱]: ۱ - الاحتجاج، ج ۲، ص ۴۱۴ ؛ متشابه القرآن، ج ۱، ص ۱۹۳. [۲]: ۲ - بسنجید: شرح المنظومة، ج ۲، ص ۱۲۶. [۳]: ۳ - بسنجید: الخصال، ج ۲، ص ۴۳۶ ؛ بحارالانوار، ج ۵، ص ۱۰: « لا یدخل الجنة مدمن خمر و لا سکیر... و لا قدری ». [۱]: ۴ - کذا: ظاهراً یکی از دو لفظ جزاف و گزاف زائد است. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
زبان خدا رحمت کند کسی که بین دو فک خود را کنترل کند و بین دو دستش را رهاکند (سخاوت داشته باشد). سخن یا گوینده به گوینده ننگرید، به گفته اش بنگرید. زبان زبان بنی آدم هر صبح بر جمیع اعضایش مشرِف می‌شود و می‌گوید: چگونه صبح کردید؟ همه گویند خوب اگر رهایمان کنید. و می‌گویند، خدا را! خدا را! اعضا همه زبان را سوگند می‌دهند و می‌گویند ما به وسیله تو ثواب می‌بینیم و عذاب می‌شویم. کثیر عزه در برخی کتاب‌های تاریخی دیدم، کثیر عزه رافضی بود و خلفاء بنی امیه این را می دانستند، و چون علاقمند به همنشینی وی بودند، رافضی بودنش را نادیده می‌گرفتند. کثیر روزی بر عبدالملک مروان وارد شد. عبدالملک به او گفت: تو را به جان علی بن ابی طالب سوگندت می‌دهم، آیا کسی عاشق تر از خود دیده ای؟ کثیر گفت: اگر مرا به حق خودت هم سوگند می‌دادی پاسخ می‌دادم. بلی وقتی بیابانگرد بودم، مردی را دیدم که دام گسترده است. گفتم: چه باعث شده اینجا بنشینی؟ گفت: گرسنگی، من و خانواده‌ام را هلاک کرده است. دامها گستردم تا شاید به اندازه امروز چیزی برای خانواده و خودم بدست آورم. گفتم: اجازه می‌دهی من هم همراه تو شوم و اگر صیدی بدست آوردیم، سهم مرا هم بدهی؟ گفت: آری، آهویی به دام افتاد، هر دو در پی آهو شدیم ولی وی به سرعت سوی آهو رفت و او را رهاکرد. گفتم: چرا چنین کردی؟ گفت: وقتی او را نگریستم رقتی در دلم ایجاد شد، چرا که بسیار به لیلی من شبیه بود و شعری در مدح لیلی خود سرود. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 با سلام خدمت شما ببخشید سوالی که داشتم اینه که دانلود برنامه های تلویزیونی که از تلویزیون پخش شده و توسط کاربر توی سایت آپارات گذاشته شده حلال هست یا نه؟ یه سوال دیگه هم داشتم درباره نیت نماز که قبل از اینکه ما نیت نماز را به زبون بیاریم لازمه که از دلمون بگذره که میخواهیم مثلاً نماز ظهر یا عصر رو بخونیم با همون نیت زبانی کافیه؟ پاسخ👇 سلام علیکم ۱ با توجه به اینکه فیلم های پخش شده صدا و سیما در سایت های خودشان نیز وجود دارد، اشکالی ندارد. ۲. نیت نماز همین که در دل انسان می داند چکار می خواهد انجام بدهد، کافی است و اصلا بر زبان جاری کردن لازم نیست.
سؤال👇 سلام چند روز پیش رفتم مسجد دو تا بچه تو مسجد بودند مثل این که همراه پدر بزرگشون آمده بودن قسمت خانما یکی شون گفت بابا من جیش کردم پدر بزرگ صداشون زد رفتندتوجه نکرد بعد نماز نگاه کردم یه کم خیس بود آیا چیزی گردن من هست بگم فرش نجس شده رهبر پاسخ👇 سلام علیکم اگر یقین دارید آن رطوبت برای ادرار بوده، باید گفته شود تا تطهیر کنند و اگر یقین نیست، چیزی برعهده شما نمی باشد.
سؤال👇 سلام میشه لطفا توضیح کوتاهی بدین مقابل افرادیکه خدا و ائمه رو قبول دارن تا حدودی ولی اعتقاد دارن قرآن بعد ۱۴۰۰ سال حتما تحریف شده ، چه پاسخی باید داد تا قانع شوند؟ ( حتی احادیث راجب این موضوع از ائمه رو قبول ندارن میگن اونا هم تحریف شده ، نبوده این احادیث و وارده دین کردن ) پاسخ👇 سلام علیکم ادله عقلی و نقلی برای این شبهه وجود دارد اما چرا ما دلیل بیاوریم؟ آنها که منکر هستند باید دلیل بیاورند. به ایشان بگویید دلیلتان بر تحریف قرآن و احادیث چیست؟ نمی شود که همین طوری حرف زد و کنار نشست.
سؤال👇 سلام وقت بخیر ببخشید بردن کیفی داخلش سجاده و مهر و قران تو سرویش بهداشتی عمومی چیه چون اعتماد نیست که کیفم بیرون بگذاریم پول و گوشی داخلش هست بعضی مواقع نیاز به سرویس هست بعد وضو تلکیف چیه رهبر عزیز پاسخ👇 سلام علیکم چون قصد بی احترامی نیست؛ اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام ، خسته نباشید یه سوال داشتم خدمتتون . فامیل ما مشکلات جامعه رو هرچیزی حتی تعطیلی دوروز قبل رو به خاطر گرما ، مقصر دولت میدونن. تا میشینن یه جا ضد نظام و ولایت میگن .به هیچ عنوان قبول ندارن که حرفشون اشتباه هست . طوری رفتار کردن که حتی بچه خردسالشون هم همون طوری رفتار میکنه. با اینجور افراد چطور باید برخورد کرد ؟ آیا باید قطع ارتباط کرد ،چون فامیل نزدیک هستش. از طرفی با رفت و آمد هم میترسم بچه‌هام تحت تاثیر قرار بگیرند . حتی درمورد مسأله حجاب چون من خودم دختر دارم ،میترسم لطفاً راهنمایی کنید پاسخ👇 سلام علیکم سخنان اینگونه افراد برگرفته تز فضای مجازی و ماهواره هاست و معمولا هیچ دلیل منطقی بر گفته های خود ندارند، لذا شما می توانید با مقداری مطالعه با نرمی با آنان گفتگو کرده و آنها را قانع کنید. البته برخی به گفته قرآن"فی قلوبهم مرض" هستند و بحث با آنان فایده‌ای ندارد. اما درباره ارتباط اگر قرار است صحبت های ایشان بر شما یا خانواده شما اثر می گذارد ارتباط حضوری لازم نیست و برای صدق صله رحم ارتباط را کمتر کرده یا تلفنی احوالپرسی کنید که مصداق صله رحم بشود.
سؤال👇 سلام. یه سوال داشتم.خاک تربت کربلا درخانه دارم؛که هدیه شده؛آیا آداب یا دعای خاصی داره برای نگهداریش؟داخل شیشه است. پاسخ👇 آداب خاصی نیست، فقط هر دفعه که استفاده می شود سوره توحید و قدر خوانده شود و کنار بگذارند.
سؤال👇 سلام وقت بخیر اگر به لباسی موی گربه چسبیده باشه و همراه بقیه لباس ها تو ماشین لباسشویی شسته بشه حکمش چیه؟ من فراموش کرده بودم که روی یکی از لباس ها پر از موی گربه بوده همراه بقیه لباسها شستم و توی اتاق پهن کردم خشک شده، اگه روی فرش و... موی گربه ریخته باشه و نماز بخونیم چی؟ پاسخ👇 سلام علیکم اگر از بین رفته باشد و الان چیزی بر لباس ها نباشد، اشکالی ندارد. موی گربه بر لباس بودن، مبطل نماز است.
سؤال👇 سلام وقت بخیر اگه کسی هدیه بده یا خوردنی بده و ندونم طرف پولش حلاله یا حرام چه حکمی داره بنده خادم مسجدی هستم و زیاد با نفرات سرو کار دارم و هر کسی یه تبرکی یا هدیه ای بهمون میده این حکمش چیه ؟ مرجع تقلید حضرت آقا پاسخ👇 سلام علیکم تا یقین به حرمت ندارید، استفاده بلامانع است و اشکالی ندارد.
سؤال👇 باسلام و وقت بخیر میخواستم بپرسم حکم استفاده از فیلتر شکن برای واتساپ در حد کم و اخلاقی و برای اطلاع رسانی و ارتباط با اقوام چیه؟آیت الله العظمی مکارم شیرازی متشکرم از شما پاسخ👇 سلام علیکم این کار در صورتیکه مخالف قوانین و مقررات حکومت اسلامی باشد جایز نیست.