eitaa logo
زوار العباس علیه السلام
180 دنبال‌کننده
451 عکس
239 ویدیو
6 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج و فرجنا بفرجه
مشاهده در ایتا
دانلود
اسعد الله ایامکم و لیالیکم
صدّیقه کبری سلام‌الله‌علیها روایت شده است که فرمودند: «همیشه در خدمت مادر و پای‌بند او باش، چرا که بهشت زیر پای مادران است (و همین خدمت و پایبندی تو به مادر، باعث عاقبت‌بخیری و بهشتی شدنت خواهد شد).» «عن فاطمة الزهراء علیهاالسلام: الزم رجلها فإن الجنة تحت أقدامها.» کتب شیعه: احقاق الحق (شوشتری)، ج۲۵، ص۵۳۳ کتب عامه: کنز العمّال (متقی‌هندی)، ج۱۶، ص۴۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◻️ جمادی الثانی 🌺 تفسیر آیه انا انزلناه في ليلة القدر در توصیف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔷 ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🔰کوتاه و قطره ای 🔰استاد امیدواری خراسانی 📱 کانال گفتارهای ماندگار @GoftarHayeMandegar
ایشان در قالب وارد مسجد شدند و در قرار گرفتند: ۱_حجاب ظاهری ایشان با استفاده از خمار و جلباب! لاثَتْ خِمَارَها عَلَی رَأْسِهَا وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبَابِهَا حضرت فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها خمار را به سر کردند و آن پوشش سراسری را هم طوری بر سر افکندند که محیط بر تمام بدن ایشان بود. [خمار: روسری ای که روی گردن و سینه را کاملا می پوشاند] [جلباب: نوعی پوشش سراسری بوده که روی لباس ها می پوشیده اند. شاید چیزی شبیه عبای امروز یا پیراهن بلند عربی باشد] ۲_حجاب پیکرهٔ ظاهری حضرت سلام‌الله‌علیها به وسیله جماعت زنان! وَ أَقْبَلَتْ فِی لُمَّةٍ مِنْ حَفَدَتِهَا وَ نِسَاءٍ مِنْ قَوْمِهَا [تَطَأُ ذُیولَهَا] حضرت فاطمةالزهرا سلام‌الله‌علیها در میان گروهی که به اصطلاح هم سن یا هماهنگ یا از یاران و اعوان و خویشاوندان ایشان بودند حرکت می کردند، [در حالیکه چادرشان به زمین کشیده می شد.] ۳_حجاب به واسطه پرده ای که میان زنان و مردان نصب شد. فَنِیطَتْ دُونَهَا مُلاَءَةٌ سپس میان حضرت سلام‌الله‌علیها و مردم پرده ای نصب شد بحارالأنوار ج۲۹، ص۲۳۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
إبن بابويه بإسناده، عن علي بن ميمون الصائغ، قال: قال أبو عبد الله عليه السلام: من قرأ سورة «ن و القلم» في فريضة أو نافلة آمنه الله عز و جل من أن يصيبه فقر أبدا، و أعاذه الله إذا مات من ضمة القبر. إبن بابویه با سند خود، از علی بن میمون صائغ نقل می‌کند: امام صادق علیه السلام می‌فرماید: هر کس سوره «ن وَ الْقَلَمِ» را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خداوند عزّ و جلّ او را همواره از فقر در أمان می‌دارد، و در هنگام مرگ او را از فشار قبر محفوظ می‌دارد. البرهان في تفسير القرآن ٫ جلد 5 ٫ صفحه 452 .
اللهم العن الجبت و الطاغوت. قالت فاطمه الزهرا علیهاالسلام لابی بکر : والله لا کلمتک ابدا والله لاهجرتک ابدا. حضرت زهرا علیهاالسلام به ابوبکر فرمودند: به خدا قسم دیگر هیچ گاه با تو سخن نخواهم گفت. به خدا قسم برای همیشه از تو دوری می جویم. شرح نهج‌البلاغه👈 ابن ابی الحدید سنی معتزلی 👈 ج ۱۶ ص ۲۱۴.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 گوشه ای از رفتار شناسی ابوبکر (خلیفه خودخوانده اول) ۱_دستور حمله به بیت حضرت فاطمه سلام الله علیها که منجر به شهادت ایشان شد. ۲_دستور به قتل حضرت محسن بن علی علیه السلام. ۳_دستور به ضرب و شتم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها. ۴_غصب خلافت و حق حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام. ۵_غصب فدک ۶_دروغ گو خواندن حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها. ۷_قبول نکردن شاهدان حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها. ۸_امضاء صحیفه ملعونه و تعهد برای نرسیدن خلافت به امیرالمؤمنین علیه السلام. ۹_شرکت در طرح ترور حضرت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) در راه بازگشت از تبوک. ۱۰_شرکت در سقیفه و عدم شرکت در غسل و کفن و دفن پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌). ۱۱_تخلف از جیش اسامه. ۱۲_فرار در جنگ اُحُد. ۱۳_فرار در جنگ خیبر. ۱۴_تعریف از قدرت پوشالی مشرکین در بدر و ترساندن مسلمین. ۱۵_تخلف از دستور پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) در عدم خروج از منزل در شب هجرت. ۱۶_انتخاب جانشین برای خود. ۱۷_قبول نکردن قرآن جمع آوری شده توسط امیرالمومنین علیه السلام. ۱۸_قصد کردن برای نبش قبر حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها. ۱۹_به غضب آوردن حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها. ۲۰_غصب لقب صدیق. ۲۱_غصب لقب امیرالمؤمنین. ۲۲_قتل مالک بن نویره توسط عمالش. ۲۳_شرکت در طرح مسموم کردن و قتل پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌). ۲۴_کنار زدن صحابه مؤمن و سپردن امور به افراد نالایق. ۲۵_کافر و بت پرست بودن قبل از اسلام ظاهری. ۲۶_سازماندهی برای کودتا بعد از شهادت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌) و......... 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 ‼️اميرالمؤمنين (صلوات الله عليه) فرمودند: فمساويه ومساوي صاحبه أكثر من أن تُحصی أُو تُعدّ رفتارهای زشت وعیب های عمر ورفیقش "ابوبکر" بیش از آنست که قابل شمارش باشد. 📚کتاب سلیم بن قیس هلالی (اسرار آل محمد) ص ۶۸۴ ارشادالقلوب ج۲ ص۴۰۰ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 اللهم العن الجبت والطاغوت
قَالَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : قال و یبطل حدود ما انزل الله فی کتابه علی نبیه محمد صلی الله علیه وآله و یقال رای فلان و یتخذ الآراء و القیاس و ینبذ الآثار فعند ذلک تشرب الخمور و تسمی بغیر اسمها و یضرب علیها بالعرطبه و الکوبه و القینات و المعارف و تتخذ آنیه الذهب و الفضه. حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : در آخر الزمان حدود و قوانین الهی که در کتابش بر پیامبراکرم صلی الله علیه وآله نازل کرده، از بین می رود. و گفته می شود : فلانی چنین گفته ! رأی فلانی چنین است. تابع آراء و عقاید دیگران می شوند و سنت پیامبراکرم صلی الله علیه وآله را ترک می کنند. در آن زمان مشروبات الکلی به نام های دیگر رایج می شود . در مجالس شرب، ساز و آواز ، نرد و شطرنج، و غناء و موسیقی معمول می گردد و ظرف های طلا و نقره رواج می یابد. يوم الخلاص ص۴۳۵
آیا و به انسان واقعیت دارد و مورد تایید آیات و روایات است ؟ بر اساس روایات , جنیان شرور و شیاطین جنی , می توانند به انسان آسیب برسانند و مثلا به شکل حیواناتی چون مار یا سگ یا عقرب یا حشرات در آمده و به سراغ انسان بیایند : "رُوِيَ أَنَّ النَّبِيَّ صلی الله علیه و آله قَالَ: خَلَقَ اللَّهُ الْجِنَّ خَمْسَةَ أَصْنَافٍ صِنْفٌ كَالرِّيحِ فِي الْهَوَاءِ وَ صِنْفٌ حَيَّاتٌ وَ صِنْفٌ عَقَارِبُ وَ صِنْفٌ حَشَرَاتُ الْأَرْضِ وَ صِنْفٌ كَبَنِي آدَمَ عَلَيْهِمُ الْحِسَابُ وَ الْعِقَابُ. " _ " الْجِنُّ عَلَى ثَلَاثَةِ أَجْزَاءٍ فَجُزْءٌ مَعَ الْمَلَائِكَةِ وَ جُزْءٌ يَطِيرُونَ فِي الْهَوَاءِ وَ جُزْءٌ كِلَابٌ وَ حَيَّات‏ " بحار الأنوار ج‏60، ص267 الخصال، ج‏1، ص154 در روایاتی نیز از نبرد و جنگیدن امیرمؤمنان علیه السلام با جنیان شرور سخن به میان آمده که قصد ضربه زدن به مومنین را داشتند : " عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَحِمَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ قَالَ: لَمَّا خَرَجَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله إِلَى بَنِي الْمُصْطَلِقِ جَنَّبَ عَنِ الطَّرِيقِ فَأَدْرَكَهُ اللَّيْلُ فَنَزَلَ بِقُرْبِ وَادٍ وَعِرٍ فَلَمَّا كَانَ فِي آخِرِ اللَّيْلِ هَبَطَ عَلَيْهِ جَبْرَئِيلُ ع يُخْبِرُهُ أَنَّ طَائِفَةً مِنْ كُفَّارالْجِنِّ قَدِ اسْتَبْطَنُوا الْوَادِيَ يُرِيدُونَ كَيْدَهُ وَ إِيقَاعَ الشَّرِّ بِأَصْحَابِهِ عِنْدَ سُلُوكِهِمْ إِيَّاهُ فَدَعَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام فَقَالَ لَهُ اذْهَبْ إِلَى هَذَا الْوَادِي فَسَيَعْرِضُ لَكَ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ الْجِن‏ " _ " طلع امير المؤمنين (علیه السلام) منه و سيفه يقطر دما و معه غطرفة " الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج‏1، ص: 339 _ عيون المعجزات، ص: 45 : آیا جنیان می‌توانند به بدن انسان هم نفوذ کنند و روح و روان انسان را تحت تاثیر قرار دهند ؟ بر اساس روایات , این نوع اذیت جن نیز امکان دارد یعنی جنیان شرور هم می توانند مثلا به شکل حیواناتی در بیایند و به بدن انسان آسیب بزنند و هم وارد بدن انسان شده و روح و روان او را تحت تاثیر قرار دهد , در روایتی از نفوذ جن به بدن دختری سخن به میان آمده که با کرامت امام سجاد علیه السلام , جن از بدن فرد مذکور خارج شد : " ثُمَّ قَالَ يَا خَبِيثُ يَقُولُ لَكَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ اخْرُجْ مِنْ هَذِهِ الْجَارِيَةِ وَ لَا تَعْرِضْ لَهَا إِلَّا بِسَبِيلِ خَيْرٍ فَإِنَّكَ إِنْ عُدْتَ أَحْرَقْتُكَ بِنَارِ اللَّهِ الْمُوقَدَةِ الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ فَخَرَجَ مِنْهَا " مناقب آل أبي طالب عليهم السلام ج‏4، ص145 امیرمومنان علیه السلام نیز در مورد نفوذ شیطان و جنیان شرور به بدن انسان و تحت تاثیر قرار دادن افکار و روحیاتش خطاب به فردی فرمود : "«آيا تعادل فكرى خود را از دست‏ داده‌‏اى يا جن‏ زده‌‏اى يا بر اثر شدت بيمارى هذيان مى‌‏گويى؟»؛ (أمختبط أنت أم ذوجنّة، أم تهجر؟). نهج البلاغه خطبه 224 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلرَّحْمَة سَيِّدُ اَلْمُرْسَلِين رَسُولُ اَللهِ صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ : لو أنّ الدنيا كانَت تَعدِلُ عند اللّه ِ عزّ و جلّ جَناحَ بَعوضَةٍ ما سَقَى الكافِرَ و الفاجرَ مِنها شَربَةً مِن ماءٍ . حضرت آیت الله العظمی امامِ رحمت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند : اگر دنيا نزد خداوند عزّ و جلّ به اندازه پر پشه‌اى ارزش داشت، هرگز كافر و تبهكار را جرعه اى آب نمى‌نوشاند . الأمالي للطوسي 531/1162 .
شیخ عبّاس قمّی رحمه الله در "تحفة الاحباب" می‌گوید: سالی که از حاجی نوری استفاده می‌کردیم، با ایشان به کوفه رفته بودیم و در آن‌جا صبح‌ها شیر گاو می‌خوردیم. حاجی نوری بـه مـن می‌فرمود: طبق فـتوای ، من و تو برادر رضاعی هستیم؛ چون بخاری طبق آنچه از وی مشهور است، خوردن شیر بز، شیر گاو، شیر خر و مانند این‌ها را موجب نشر حرمت می‌داند. (تحفة الأحباب، ص۱۱۸) طـبـق چنین فتوایی بایـد حـكم كـنیم که مثلاً در زمان قدیم کـه گاودارها به نجف می‌آمدند و عموم طلبه‌ها و غیرطلبه‌ها از شیر آن گاوها استفاده می‌کردند، همه اهل نجف خواهر و برادر همدیگر باشند و عقدشـان هـم باطل بوده است. در مورد چنین فتواهایی که به دلیل انقطاع از مبدأ وحی صادر می‌شده است، امام می‌فرماید: «فِي‏ مِثْلِ‏ هَذَا الْقَضَاءِ وَ شِبْهِهِ‏ تَحْبِسُ‏ السَّمَاءُ مَاءَهَا وَ تَمْنَعُ الْأَرْضُ بَرَكَتَهَا». (الكافي؛ ج‏۵؛ ص۲۹۱) عجیب اینجاست که بخاری، إرتضاع از لبن واحد را و لو يک مرتبه‌، موجب نشر حرمت می‌داند و حتّى قـيد إمتصاص (مکیدن) از پستان را هم ندارد، و لذا طبق فتوای امام اهل‌سنّت دو نفری که از شیر گاو، و لو مقداری با فنجان بنوشند، با هم برادر و خواهر رضاعی می‌شوند. جرعه‌ای از دریا، ج۴ ص۵۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ سریع ❌ 🔰فردی به حضرت امام هادی صلوات‌الله‌علیه عرض کرد: کسی که دوست دارد همان‌گونه که به خدای خود عرض حاجت می‌کند، به امامش نیز عرض حاجت کند، چگونه این کار را انجام دهد؟ حضرت فرمودند: 💠 إن كانَ لَكَ حاجَةٌ فَحَرِّك شَفَتَيكَ فَإنَّ الجَوابَ يَأتيكَ 💠 🌹 اگر حاجتی داشتی، لبانت را تکان بده، جواب به سوی تو می‌آید. 🌹 📚 بحارالأنوار، جلد ۵۰، صفحه ۱۵۵ https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
جناب «ابوهاشم» گوید: شتربانِ من، به من اصرار کرد تا سفارش او را به امام جواد عليه‌السّلام کنم تا که شاید امام علیه‌السلام او را به «غلامی» خود بپذیرد! ساربان، این را به من گفت و من وارد خانه امام جواد عليه‌السّلام شدم‌؛ آمدم تا تقاضای او را با امام علیه‌السلام مطرح کنم، ديدم که عدّه‏اى در خدمت آن حضرت نشسته‌اند و امكان صحبت‌كردن نيست! سفره در برابر امام علیه‌السلام پهن بود؛ حضرت رو به من نموده و فرمودند: غذا ميل كن! و قبل از اينكه من تقاضایی را مطرح كنم، به غلام خود فرمودند: یَا غُلَامُ! اُنْظُرِ الْجَمَّالَ الَّذِی أَتَانَا أَبُوهَاشِمٍ فَضُمَّهُ إِلَیْکَ. ای غلام! برو آن ساربانى را كه «ابوهاشم» با خود آورده، بياور و او را جزء همكاران خود قرار ده! الارشاد، ج۲ ص۲۹۴ .
سینه_میسوزد رسول خدا صلی الله علیه و اله فرمودند: بر اين مردم زمانى مى‌رسد كه در آن قلب مؤمن در سينه‌اش آب مى‌شود چنان‌كه سرب در آتش آب مى‌شود.كه او در دين مردم آفت و بدعت مى‌بيند و نمى‌تواند در آن تغييرى دهد. قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) : يَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ يَذُوبُ فِيهِ قَلْبُ اَلْمُؤْمِنِ فِي جَوْفِهِ كَمَا يَذُوبُ اَلْآنُكُ فِي اَلنَّارِ - يَعْنِي اَلرَّصَاصَ - وَ مَا ذَاكَ إِلاَّ لِمَا يَرَى مِنَ اَلْبَلاَءِ وَ اَلْأَحْدَاثِ فِي دِينِهِمْ لاَ يَسْتَطِيعُ لَهُ غَيْراً. الأمالي (للطوسی) ج۱ ص۵۱۸
علیه السلام از حضرت علیه‌السلام سؤال شد: «چرا به امام دوازدهم، قائم گفته می‌شود؟» حضرت فرمودند: «چون او بعد از آن‌ که یادش فراموش شود و اکثر معتقدان به امامتش از اعتقادشان دست بردارند و مرتد شوند، قیام خواهد کرد.» راوی پرسید: «چرا به ایشان منتَظَر می‌گویند؟» امام علیه‌السلام فرمودند: «زیرا برای او غیبتی است که روزهایش زیاد و دورانش طولانی می‌شود؛ پس اهل اخلاص، منتظرِ قیامش می‌مانند و اهل شک، انکارش می‌کنند و منکران‌، یادش را به تمسخر می‌گیرند و تعیین‌کنندگان وقتِ ظهورش، دروغ می‌گویند و شتاب‌کنندگان، هلاک می‌شوند و اهل تسلیم، نجات می‌یابند.» «لم سمي القائم؟ قال: لأنه يقوم بعد موت ذكره و ارتداد أكثر القائلين بإمامته، فقلت له: و لم سمي المنتظر قال: لأن له غيبة تكثر أيامها و يطول أمدها فينتظر خروجه المخلصون و ينكره المرتابون و يستهزئ بذكره الجاحدون و يكذب فيها الوقاتون و يهلک فيها المستعجلون و ينجو فيها المسلمون.» کمال الدین (شیخ‌صدوق)، ج۲، ص۳۷۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا