#خطبه_فدکیه
#فاطمیه
#سقیفه
در آشکار کردن چهره ی پیروان سقیفه ، حضرت زهرا علیهاالسلام میفرمایند:
ای اباالحسن ، آیا گمان میکنی در مخالفت با غدیر ، این مرد (ابی بکر)تنهاست؟
سوگند به خدا، او پیشگام قومی است که هنوز نقابِ چهره شان فرو نیفتاده است و آنگاه که فرصت بدست آورند ، مخالفت خود را آشکار خواهند کرد.
سیره حلبی ج۳ ص۳۰۸
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#وجه_تسمیه
#فاطمیه
#بتول
سمّيت فاطمة (عليها السّلام) بالبتول، لانقطاعها إلى عبادة اللّه تعالى.
حضرت فاطمه صلوات الله علیها به اين جهت بتول ناميده شد كه از همه بريده و مشغول به عبادت خداوند متعال بود.
عوالم العلوم ج 11- قسم-1- فاطمه علیها السلام ، ص: 80
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#اللَّهُمَّ_الْعَنْ_صَنَمَیْ_قُرَیْشٍ_وَ_جِبْتَیْهَا_وَ_طَاغُوتَیها
#شمشیر_بخشیدن
#دشمن
#میدان_جنگ
#سائل
#کَرم
رُوِیَ: أَنَّ عَلِیّاً علیه السلام کَانَ یُحَارِبُ رَجُلًا مِنَ الْمُشْرِکِینَ فَقَالَ الْمُشْرِکُ یَا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ هَبْنِی سَیْفَکَ فَرَمَاهُ إِلَیْهِ فَقَالَ الْمُشْرِکُ عَجَباً یَا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ فِی مِثْلِ هَذَا الْوَقْتِ تَدْفَعُ إِلَیَّ سَیْفَکَ فَقَالَ یَا هَذَا إِنَّکَ مَدَدْتَ یَدَ الْمَسْأَلَهِ إِلَیَّ وَ لَیْسَ مِنَ الْکَرَمِ أَنْ یُرَدَّ السَّائِلُ فَرَمَی الْکَافِرُ نَفْسَهُ إِلَی الْأَرْضِ وَ قَالَ هَذِهِ سِیرَهُ أَهْلِ الدِّینِ فَقَبَّلَ قَدَمَهُ وَ أَسْلَمَ.
روايت شده: روزی حضرت أميرالمؤمنین عليه السلام با یکی از مشرکان میجنگيد.
در اثنای جنگ مشرک گفت: ای علی بن ابی طالب، شمشيرت را به من ببخش! در همان لحظه حضرت شمشیر را به سوی او افکند.
مرد مشرک با تعجب گفت: ای پسر ابوطالب! آيا در چنين موقعيّتی شمشيرت را به من می بخشی ؟!
حضرت فرمودند: تو از من در خواست کمک و بخشش نمودی، و رد کردن سائل از کرامت به دور است.
آن مرد مشرک خود را به زمين انداخت، و گفت: اين است اخلاق و روش اهل دین.
آنگاه قدم های امیرالمؤمنین عليه السلام را بوسید و اسلام آورد.
بحارالأنوار ٫ جلد 41 ٫ صفحه 69
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم
#محاق
#چهارشنبه
#آخر_ماه
#صدقه
#آیت_الکرسی
بزرگوارن
امروز چهارشنبه آخر ماه و محاق و نحس مستمر است و برای دفع نحوست ، قرائت ایت الکرسی و صدقه فراموش نشود.
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم
#مقصره
غالیان
#غلات
#بدتر
قالَ سیدنا الصَّادِقُ صلوات الله علیه:
يَا عَلْقَمَةُ مَا أَعْجَبَ أَقَاوِيلَ النَّاسِ فِي عَلِيٍّ (صلوات الله علیه) كَمْ بَيْنَ مَنْ يَقُولُ إِنَّهُ رَبٌّ مَعْبُودٌ وَ بَيْنَ مَنْ يَقُولُ إِنَّهُ عَبْدٌ عَاصٍ لِلْمَعْبُودِ وَ لَقَدْ كَانَ قَوْلُ مَنْ يَنْسُبُهُ إِلَى الْعِصْيَانِ أَهْوَنَ عَلَيْهِ مِنْ قَوْلِ مَنْ يَنْسُبُهُ إِلَى الرُّبُوبِيَّةِ.
حضرت آقا امام صادق صلوات الله علیه:
ای علقمه! چه شگفت انگیز است گفتارهای متناقض مردم درباره علی (صلوات الله علیه) چقدر فاصله است میان گفتار کسی که میگوید علی (صلوات الله علیه) خدا و معبود است و گفتار کسی که میگوید او بنده نافرمان است و دستور معبود را تمرد میکند؟ و از این دو رقم نسبت ناروا، گفتار کسی که او را نافرمان و متمرد میداند، در نظر علی (صلوات الله علیه) آسان تر است از نسبت خدایی دادن به او.
الأمالي( للصدوق)، النص، ص: 104
إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج5، ص: 381
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج67، ص: 4
مقصره به کسانی گفته می شود که در شان اهل بیت صلوات الله علیهم و مقامات ایشان تقصیر و کوتاهی می ورزند و غلات کسانی هستند که خدایی و آنچه مختص خداوند است را به اهل بیت صلوات الله علیهم نسبت می دهند.
طبق این حدیث شریف ، گناه بی معرفتی ها نسبت به معصوم ، کوچکتر از غلو در حق ایشان است.
والعاقل یکفیه الاشاره
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#مومن
#خشوع
#اشیاء
#خزندگان
#پرندگان
#درندگان
عَنْ الامام أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ الصادق عَلَيْهِ السَّلامُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ:
إِنَّ اَلْمُؤْمِنَ يَخْشَعُ لَهُ كُلُّ شَيْءٍ.
ثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ السَّلامُ :
" إِذَا كَانَ مُخْلِصاً قَلْبَهُ لِلَّهِ أَخَافَ اَللَّهُ مِنْهُ كُلَّ شَيْءٍ حَتَّى هَوَامَّ اَلْأَرْضِ وَسِبَاعَهَا وَطَيْرَ اَلسَّمَاءِ."
صفوان جمّال گفت:از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه فرمود:
هر چيزى مطيع و فرمانبردار مؤمن است.
و در ادامه فرمود:
وقتى مؤمن قلبش را براى خدا خالص كند،خداوند نيز هر چيزى،حتّى خزندگان گزندۀ زمين و درندگان و پرندگان آسمان را از او مىترساند.
صفات الشيعة ج١ ص ٣٦
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#فاطمیه
#زیارتنامه
#حضرت_صدیقۀ_طاهره علیهاالسلام
مرحوم صدوق در زیارت نامه حضرت زهرا علیهاالسلام مینویسد:
وَ مَنْ وَصَلَكِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللهِ ص وَمَنْ قَطَعَكِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللهِ ص لِأَنَّكِ بَضْعَةٌ مِنْهُ وَرُوحُهُ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيْهِ كَمَا قَالَ عَلَيْهِ أَفْضَلُ سَلَامِ اللهِ وَصَلَوَاتِهِ أُشْهِدُ اللهَ وَرُسُلَهُ وَمَلَائِكَتَهُ أَنِّي رَاضٍ عَمَّنْ رَضِيتِ عَنْهُ سَاخِطٌ عَلَى مَنْ سَخِطْتِ عَلَيْهِ.
هر که به شما پیوست به رسولخدا صلیالله علیه و آله پیوسته است و هر که از شما برید از رسولخدا صلیالله علیه و آله جدا شد، چرا که تو پارۀ وجود او و روح بین دو پهلوی او هستی، همانطور که رسولخدا درود خدا بر او و خاندانش باد فرمود:
خدا و رسولان خدا و فرشتگانش را گواه میگیرم که من خشنودم از کسی که تو از او خشنودی و خشمگینم بر کسی که تو بر او خشمگینی.
من لایحضره الفقيه، جلد ۲، صفحه ۵۷۳
#اللهم_صلی_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم_و_العن_اعدائهم