#شیطان
#جذب_جن
#بول #کسالت #نماز
محمد بن مسلم، از امام باقر يا امام صادق صلوات اللَّه عليهما، روایت کرده که فرمودند: هر بندهای از بندگان الهى را ملائکه هر شب يك مرتبه يا دو مرتبه بيدار مىكنند برای عبادت شب، اگر برخاست که خوب است، وگرنه شيطان مى آيد و در گوش او بول مىكند؛ آیا نمىبينيد صبحِ روزی که سحر برنخواسته باشيد، چقدر سنگین و کِسل و آشفته هستید؟
کتاب من لا یحضره الفقیه، ط_ نشر اسلامی، ج ١ ص ٤٧٨
#قم_مقدسه
#اهل_نجابت
عَنْ حَمّادِ النّابِ قالَ: کُنّا عِنْدَ اَبی عَبْدِ الّلهِ علیه السلام وَ نَحْنُ جَماعَةٌ اِذْ دَخَلَ عَلَیْهِ عِمْرانُ بْنُ عَبْدِ الّلهِ الْقُمِّیِّ فَسَأَلَهُ وَ َبَرَّهُ وَ بَشَّهُ فَلَمّا اَنْ قامَ قُلْتُ: لِاَبی عَبْدِ الّلهِ علیه السلام مَنْ هذا الَّذی بَرَرْتَ بِهِ هذا الْبِرَّ؟ فَقالَ: « مِنْ اَهْلِ الْبَیْتِ الْنُجَباءِ یَعْنی اَهْلَ «قُمّْ» ما اَرادَهُمْ جبّارٌ مِنَ الْجَبابِرَةِ اِلاّ قَصَمَهُ الّلهُ.
حماد ناب میگوید:«جماعتی نزد حضرت صادق علیه السلام بودیم که عمران بن عبدالله قمی بر حضرت وارد شد. حضرت با خوشروئی ومهربانی از او احوال پرسی نمود. وقتی او برخاست به حضرت عرض کردیم: این شخص کیست که اینقدر به او مهربانی کردی؟ فرمود: از اهل بیت نجباء یعنی اهل «قم» است اگر ظالمی از جباران قصد سوئی به آنان داشته باشد خداوند اورا شکست میدهد.
بحارالانوار جلد ۵۷ صحفه۲۱۱
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#گناه_کبیره
#یاس
#ناامیدی
#مکر
قال الامام الصادق صلوات الله علیه: إنَّ مِنْ أَکْبَرِ الْکَبَائِرِ عِنْدَ اللَّهِ الْیَأْسَ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ وَ الْقُنُوطَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ الْأَمْنَ مِنْ مَکْرِ اللَّهِ.
امام صادق صلوات الله علیه: از بزرگ ترین گناهان کبیره در نزد خدا مایوس شدن از یاری خدا و نا امیدی از رحمت خدا و آسوده خاطر بودن از مکر خداست.
الکافی جلد 2 صفحه 545
#مشکلات
#دوستان
#دشمنان
#خواص
#دعا
#مال
#آبرو
عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ یَحْیی، عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ، قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللّهِ علیه السلام: یَا حَسَنُ، إِذَا نَزَلَتْ بِکَ نَازِلَةٌ، فَلاَ تَشْکُهَا إِلی أَحَدٍ مِنْ أَهْلِ الْخِلاَفِ، وَلکِنِ اذْکُرْهَا لِبَعْضِ إِخْوَانِکَ ؛ فَإِنَّکَ لَنْ تُعْدَمَ خَصْلَةً مِنْ أَرْبَعِ خِصَالٍ إِمَّا کِفَایَةً بِمَالٍ وَإِمَّا مَعُونَةً بِجَاهٍ أَوْ دَعْوَةً فَتُسْتَجَابُ أَوْ مَشُورَةً بِرَأْیٍ
کافی ج ٢ص ۴١٢
امام صادق علیه السلام به حسن بن راشد فرمود :
ای حسن، وقتی مشکلی بر تو فرود آمد به احدی از اهل خلاف و مخالفین آن را شکایت مکن، ولی آن را برای یکی از برادرانت ذکر کن
زیرا (اگر چنین کنی) هرگز یکی از چهار خصلت را از دست نخواهی داد:
یا کفایت کردن با مال
یا کمک با وجهه و جایگاه
یا دعایی که مستجاب باشد
یا مشورت با نظر دادن
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#علت_خلقت
#مگس
#دوانیقی
#ستمگر
#ذلیل
روزى منصور در محضر مبارك امام صادق عليه السّلام بود مگسى بر او نشست،منصور آن را پراند،بار بر وى نشست و منصور براى بار دوّم آن را پراند،مگس براى مرتبه سوّم بر او نشست،
وى به امام عليه السّلام عرض كرد:براى چه خداوند متعال مگس را آفريده است؟
حضرت فرمودند:براى اين كه به واسطهاش ستمگران را خوار و ذليل كند.
عَنِ اَلرَّبِيعِ صَاحِبِ اَلْمَنْصُورِ قَالَ:
قَالَ اَلْمَنْصُورُ يَوْماً لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَدْ وَقَعَ عَلَى اَلْمَنْصُورِ ذُبَابٌ فَذَبَّهُ عَنْهُ ثُمَّ وَقَعَ عَلَيْهِ فَذَبَّهُ عَنْهُ ثُمَّ وَقَعَ عَلَيْهِ فَذَبَّهُ عَنْهُ
فَقَالَ يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ لِأَيِّ شَيْءٍ خَلَقَ اَللَّهُ تَعَالَى اَلذُّبَابَ
قَالَ لِيُذِلَّ بِهِ اَلْجَبَّارِينَ .
علل الشرایع ج۲ ص۴۹۶
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_دوانیقی
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
#زنا_زاده
#عمر_خطاب لعنت الله علیه
#منصور_دوانیقی لعنت الله علیه
شیخ الفقها ابو الصلاح حلبی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه در کتاب تقریب المعارف (ص۲۴۸) روایت کرده است که هر گاه در مجلسی نام عمر و منصور دوانیقی میآمد، امام صادق علیه السلام میفرمودند: «ای زنازاده!!!» و آن حضرت به شخص دیگری زنازاده نمیگفتند.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#قلوب
#ادبار
#اقبال
و قال عليه السلام: إِنَّ لِلْقُلُوبِ شَهْوَةً وَ إِقْبَالًا وَ إِدْبَاراً، فَأْتُوهَا مِنْ قِبَلِ شَهْوَتِهَا وَ إِقْبَالِهَا، فَإِنَّ الْقَلْبَ إِذَا أُكْرِهَ عَمِي.
امیرالمومنین صلوات الله علیه: برای دلها، میل و روی آوردن و پشت کردن است، از راه میل و روی آوردن دلها به سوی دلها آیید، زیرا دل وقتی به کاری مجبور گردد، کور شود.
نهج البلاغه حکمت 193
#روضه_امام صادق علیه السلام
#شوال_المکرم
#اتش_زدن_خانه
#آتش_زدن_خیام
#زنان
#کودکان
زمانی که منصور دوانیقی دستور داد در منزل حضرت صادق علیه السلام را آتش بزنند، آن حضرت در منزل بودند و آتش را خاموش کردند و زنان و دختران وحشت زده از آتش سوزی را دلداری دادند:
«فلما کان الغد دخل علیه بعض شیعته یسالونه فوجدوه حزینا باکیا،
فقالوا: ممن هذا التاثر و البکاء؟
امن الجراة علیکم اهل البیت و لیس منهم باول مرة
فقال الامام علیه السلام : لا ولکن لما اخذت النار ما فی الدهلیز نظرت الی نسائی و بناتی یتراکضن فی صحن الدار من حجرة الی حجرة و من مکان الی مکان هذا و انا معهن فی الدار فتذکرت فرار عیال جدی الحسین علیه السلام یوم عاشوراء من خیمة الی خیمة و من خباء الی خباء و المنادی ینادی: احرقوا بیوت الظالمین »
فردای آن روز دسته ای از شیعیان خدمت آن حضرت رسیدند تا از حالش جویا شوند، دیدند آن حضرت اندوهناک و گریان است پرسیدند: این همه اندوه و گریه از چیست؟ آیا از گستاخی و بی حرمتی آنان نسبت به شما - اهل بیت - این همه ناراحتید و حال آن که این اولین بار نیست که چنین می کنند.
امام علیه السلام فرمود: نه، بلکه اندوه و گریه من از این جهت است که وقتی آتش، آستانه خانه را فرا گرفت، زنان و دخترانم را دیدم که از این اطاق به آن اطاق و از این جا به آن جا پناه می بردند در حالی که من پیش آنان حضور داشتم و تنها نبودند. از این صحنه به یاد فرار خانواده جدم حسین علیه السلام در روز عاشورا افتادم که از خیمه ای به خیمه دیگر و از پناهگاهی به پناهگاه دیگر فرار می کردند و دشمن فریاد می زد: خیمه ستم کاران را به آتش بکشید!
مجمع مصائب اهل البیت، الخطیب الهندوبی، ج 1، ص 24
مأساة الحسين، ص 117.
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_دوانیقی
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_یزید
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_معاویه
#شوال_المکرم
#اعتقادات
#مقام_امام
#ملائکه
علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛
به أسانید معتبرة منقول است که حضرت صادق علیه السّلام فرمود ؛
در باب إمام سخن مگوئید که عقلهای شما به او نمیرسد. در وقتی که در شکم مادر است سخن مردم را میشنوَد ، و ختنه کرده متولّد میشود ، چون از رَحِم به زیر میآید و دست بر زمین میگذارد و صدا به شهادتین بلند میکند ، مَلَکی در میان دو دیده او مینویسد این آیه را که وَ تَمَّتْ کَلِمَةُ رَبِّکَ صِدْقاً وَ عَدْلًا لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ ، چون به مرتبه إمامت فایز میگردد ، حقّ تعالی برای او در هر شهری مَلَکی موکَّل میگرداند که أحوال آن شهر را بر او عرض نماید.
جلاء العیون / باب ۸ ، فصل ۱
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#قم_مقدسه
#زمین
#قیمت
#اسب
فی بَعْضِ رِوایاتِ الشّیعَةِ: اَنَّ «قُمْ»یَبْلُغُ مِنَ الْعِمارَةِ اِلیَ اَنْ یُشْتَری مَوْضِعُ فَرَسٍ بِاَلْفِ دِرْهَمٍ.
و دربعض روایات شیعه هست که «سازندگی و آبادانی در «قم» تا جائی میرسد که زمینی به اندازه خوابگاه یک اسب به هزار درهم فروخته میشود.
بحارالانوار جلد ۵۷ صفحه ۲۱۵.
سفینة البحار جلد۲ صفحه ۴۴۶.
#حجاب_نماد_غیرت
#شب_جمعه
#خواب_دیدن
#امیرالمومنین صلوات الله علیه
#دعا
#رویا
وَ مِنْ ذَلِکَ إِذَا أَرَدْتَ رُؤْیَا أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ فِی مَنَامِکَ: فَقُلْ عِنْدَ مَضْجَعِکَ-
(هرگاه خواستی در خواب امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه را ببینی هنگامی که به جایگاه خوابت رفتی اینگونه بگو)
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ یَا مَنْ لَهُ لُطْفٌ خَفِیٌّ وَ أَیَادِیهِ بَاسِطَهٌ لَا تَنْقَضِی أَسْأَلُکَ بِلُطْفِکَ الْخَفِیِّ الَّذِی مَا لَطُفْتَ بِهِ لِعَبْدٍ إِلَّا کُفِیَ أَنْ تُرِیَنِی مَوْلَایَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام فِی مَنَامِی.
بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار عليهم السلام جلد 73 صفحه 215
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#شوال_المکرم
#مومن_واقعی
#تقوی
#ورع
#تبعیت
#اطاعت
عَنِ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِی عَبْدِالله علیه السّلام قَالَ ؛
إِنَّا لَا نَعُدُّ الرَّجُلَ مُؤْمِناً حَتَّی یَکُونَ لِجَمِیعِ أَمْرِنَا مُتَّبِعاً مُرِیداً ، أَلَا وَ إِنَّ مِنِ اتِّبَاعِ أَمْرِنَا وَ إِرَادَتِهِ الْوَرَعَ فَتَزَیَّنُوا بِهِ یَرْحَمْکُمُ الله وَ کَبِّدُوا أَعْدَاءَنَا بِهِ یَنْعَشْکُمُ الله.
از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده که فرمود ؛
کسی را که از همۀ فرامینِ ما پیروی نکند و خواهانِ آنها نباشد مؤمن نمی شماریم ، و بدانید که وَرَع (پرهیز از گناهان) از جمله پیرویِ فرمانها و خواستن آنها است. پس خودتان را با آن بیارایید تا خدا شما را بیامرزد و به سبب آن بینی دشمنانمان را بخاک بمالید ، تا خداوند شما را رفعت ببخشد.
کافی ۲ / ۷۸ ، حدیث ۱۳
#مومنین ، #مومنات
لطفا چند باره حدیث رو مطالعه کنید در واژه واژه ی آن تامل و تدبر کنید ، معنای ان را با حوصله هجی کنید .
والله حدیثی بس عجیب و تکان دهنده است.
پر از نکات کلیدی اعتقادی ، اصولی ، زیربنائی است.
با ورع و پرهیزگاری و تقوا ما ، بینی دشمنان اهلبیت علیهم السلام به خاک کشیده میشود .
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#اللهم_عجل_لولیک_الغریب_الفرج
#اللهم_العن_ابابکر_عمر_عثمان_عایشه
#روز_جمعه
#سیدالایام
قَالَ أَبُو عَبْدِالله علیه السّلام ؛
إِنَّ الله اخْتَارَ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ شَیْئاً ، فَاخْتَارَ مِنَ الْأَیَّامِ یَوْمَ الْجُمُعَةِ.
إمام صادق علیه السّلام فرمود ؛
خداوند متعال از هر چیزی آنچه ارزشمند و گرانسنگ بوده برگزیده ، و از میان روزها روز جمعه را برگزید و اختیار نمود.
کافی ۳ / ۴۱۳ ، حدیث ۳
#حجاب_نماد_غیرت
#سیدالایام
#روز_جمعه
#عالم_ذر
#میثاق
#ولایت
عَنْ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السّلام قَالَ قَالَ لَهُ رَجُلٌ کَیْفَ سُمِّیَتِ الْجُمُعَةُ؟
قَالَ إِنَّ الله عَزَّ وَ جَلَّ جَمَعَ فِیهَا خَلْقَهُ لِوَلَایَةِ مُحَمَّدٍ وَ وَصِیِّهِ فِی الْمِیثَاقِ فَسَمَّاهُ یَوْمَ الْجُمُعَةِ لِجَمْعِهِ فِیهِ خَلْقَهُ.
از إمام باقر علیه السّلام سؤال شد چه شد که روز جمعه ، جمعه نامیده شد؟ حضرت در جواب فرمود ؛
زیرا در این روز خداوند تبارک و تعالی در عالم میثاق مخلوقاتش را بر ولایت پیامبر و آل طاهرینش جمع نمود ، پس خداوند این روز را جمعه نامید چون خلق را برای ولایت پیامبر و آل طاهرینش جمع نمود.
کافی ۳ / ۴۱۵ ، حدیث ۷
#الحمدلله_که_مولایم_امیرالمومنین_است.
#ذی_القعده
#حضرت_معصومه علیها السلام
#مقام
#قم
#حرم
آیت الله سید نصر الله مستنبط از کتاب «کشف اللئالی» نقل فرموده که:
روزی عده ای از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسشهایی داشتند که می خواستند از محضر امام کاظم(علیه السلام) بپرسند. امام درسفر بودند، پرسشهای خود را نوشته به دودمان امامت تقدیم نمودند، چون عزم سفر کردند برای پاسخ پرسشهای خود به منزل امام شرفیاب شدند، امام کاظم(علیه السلام) مراجعت نفرموده بود و آنهاامکان توقف نداشتند.
از این رو حضرت معصومه(سلام الله علیها) پاسخ آن پرسشهارا نوشتند و به آنها تسلیم نمودند، آنها با مسرت فراوان ازمدینه منوره خارج شدند، در بیرون مدینه با امام کاظم(علیه السلام) مصادف شدند و داستان خود را برای آن حضرت شرح دادند.
هنگامی که امام پرسشهای آنان و پاسخهای حضرت معصومه(سلام الله علیها) راملاحظه کردند، سه بار فرمودند:
«فداها ابوها»
«پدرش به قربانش باد.»
#اللهم_عجل_لولیک_الغریب_الفرج
https://eitaa.com/zovarolabbasaleihessalam
#حضرت_معصومه علیهاالسلام
#هشت_بهشت
#زیارت
#قم
#زائر
#بانوی_خارجی
#فرانسوی
احساس عجیب یک غیرمسلمان درباه حضرت معصومه(علیها السلام) سال ۱۹۲۵ میلادی
در بخشی از سفرنامه پرنس بی بسکو با نام هشت بهشت میخوانیم:
با خود میگویم: این شمایید فاطمه! این مسجد[حرم] شماست با این گنبد طلایی در مقابل پیشروی کاروانها، این شمایید همچون گل لالۀ طلایی، یا چون حبابی تابناک در میان آتش نیزار، بسان خورشیدی کوچک، ولی بسیار قابل رویت و بسیار نزدیک!
نمیتوانم این درخشندگی بیمانند را فراموش کنم ... ، من که نمیتوانم به شما نزدیک شوم.(1) در کمتر از پنجاه متری شما ایستادهام. آیا مجاز نیستم که احساس درونی خود را مانند دیگر زائران ابراز کنم؟ ... آیا من بیش از مؤمنین به شما که از مازندران و از خراسان و از سواحل ارومیه و تبریز و دریاچه هامون در سیستان و بلوچستان، فاصلهها را در مینوردند و به دیدار شما می آیند، راه نپیمودهام؟ آیا بیش از کسانی که در سایۀ شما زندگی آرام و امیدمندانهای دارند به شما عشق نمیورزم!»(2)
1. توجه شود ورود غیر مسلمان به حرم ممنوع بوده است.
2. نام کتاب «هشت بهشت» به زبان فرانسه، با قطع رقعی، در ۲۸۲صفحه، تألیف پرنس بی بسکو، ناشر برنارد گراسه، سال انتشار ۱۹۲۵م در پاریس، سپس ترجمۀ بخش سوم کتاب هشت بهشت را که عنوانش «معصومه قم » است و در واقع سفرنامۀ پرنس مزبور است به طور کامل می آورد.
آقای حسینی، عضو بنیاد قم پژوهی
#اللهم_عجل_لولیک_الغریب_الفرج
#حجاب_نماد_غیرت
البته این روزها ، شاهد هستیم که بانوان و حتی اقایون غیر مسلمان ، براحتی به کنار ضریح مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام میروند و حقیر هنوز نفهمیده ام ، علت این حرکت از طرف آستانه مقدسه به چه معناست و چرا حرمت این علیا مجللله حفظ نمیگردد.
ناگفته نماند در طی این نیم قرن اخیر ، اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن ایت و انگتر دین جدیدی به اسم اسلام به خلق الله در حال عرضه است که تلفیق موسیقی و اسامی مقدسه یکی از انهاست و...
العاقل یکفیه الاشاره
صلوات الله علیک یااباعبدالله العطشان
هفته ای که با شما شروع بشه ، سراسر خیر و برکته
ممنونتم زائر
دم شما گرم
#کاش_شبی_در_حرمت_گریه_کنم.
صلوات الله علیک یا مولای یااباالحسن الرضا
شب میلاد خواهرتون ، حضرت معصومه علیهاالسلام رو خدمت شما تبریک و تهنیت عرض میکنم.
ممنونتم زائر
#کاش_عتبه_بوس_حرمت_گردم.
#شُبه
#ازدواج
#کریمه
#ذی_القعده
دلیل عدم ازدواج حضرت معصومه علیها السلام
چرا حضرت معصومه(علیها السلام) #ازدواج نکردند؟ آیا صحت دارد که #وصیت پدرشان این بود که ازدواج نکنند؟
نکته اول در اسناد تاریخی
در تاريخ يعقوبي آمده است كه حضرت موسي بن جعفر(علیهما السلام) #وصيت كرده بود كه دخترانش #شوهر نكنند و براي همين هيچ يك از دختران آن حضرت شوهر نكردند.
تاریخ یعقوبی ج 2، ص 421
اين #نظريه را نمي توان به اين آساني پذيرفت.
چون در اصول كافي آمده است كه حضرت امام موسي بن جعفر (علیهما السلام) كار شوهر كردن و شوهر دادن دخترانش را به پسرش حضرت امام رضا ( علیه السلام) واگذار كرد و فرمود: اگر علي خواست آنان را شوهر مي دهد و اگر نخواست شوهر نمي دهد.
و جز پسرم علي هيچ كس حق ندارد دخترانم را شوهر بدهد . نه برادران ديگرشان، نه عموهايشان و نه سلطان وقت #هيچكدام حق ندارند در امر ازدواج #دخترانم دخالت كنند.
كافي ج اول ، ص 316، حديث 15
بر اساس اين #روايت، نمي توان گفت كه امام موسي بن جعفر(علیهما السلام) وصيت به عدم ازدواج كرده بلكه #وصيت كرده كه امر ازدواج دخترانش به امام رضا (علیه السلام) مربوط است و ديگران حق دخالت ندارند.
نکته دوم
از ديدگاه برخي، خفقان شديد هاروني باعث شد كه دختران امام موسي بن جعفر(علیهما السلام) نتوانند ازدواج كنند و در عصر هارون #خفقان و #استبداد و ستم به جايي رسيد كه كسي جرأت نداشت به خانه امام موسي بن جعفر (علیهما السلام)رفت و آمد كند . اگر كسي نتواند به خانه امام رفت و آمد داشته باشد، به طور يقين نمي تواند خيال دامادي آن حضرت را در سر
بپروراند.
اگر بخواهيم اين مسأله را بيشتر توضيح بدهيم بايد بگوييم كه #هارون (لعنت الله علیه) مي خواست كاري كند كه نسل امام موسي بن جعفر( علیهما السلام) كم گردد و يكي از راه هاي اين، جلوگيري از #ازدواج زنان و دختران اين خاندان است و بطور طبيعي اگر دختران و زنان شوهر نكنند، نسل آل علي(علیهم السلام) كم مي گردد و كمي اين نسل براي دستگاه خلافت بسيار #مطلوب بود و علت كشتار آن همه #سادات هم مي تواند همين باشد كه اين نسل بر افتد.
زندگانی کریمه اهل بیت (علیهم السلام)ص۱۵۰
این حقیر (فداء الحسین علیه السلام) عارضم ، علاوه بر دو مطلب فوق الذکر ، شاید جا داشته باشد این نکته را هم به دلایل عدم ازدواج حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اضافه نمود:
لعل جوانی که باید هم کفو بی بی (علیها السلام) در باب ازدواج بوده و شایستگی همسری کریمه اهلبیت( علیهم السلام) را دارا باشد در آن زمان وجود نداشته.
والله العالم
فداء الحسین علیه السلام
اول ذی القعده ۱۴۴۴