#عقل
#حیاء
#دین
عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ سَعْدِ بْنِ طَرِيفٍ عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ عَنْ عَلِيٍّ علیه السلام قَالَ:
هَبَطَ جَبْرَئِيلُ عَلَى آدَمَ علیه السلام
فَقَالَ يَا آدَمُ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أُخَيِّرَكَ وَاحِدَةً مِنْ ثَلَاثٍ فَاخْتَرْهَا وَ دَعِ اثْنَتَيْنِ
فَقَالَ لَهُ آدَمُ يَا جَبْرَئِيلُ وَ مَا الثَّلَاثُ ؟
فَقَالَ الْعَقْلُ وَ الْحَيَاءُ وَ الدِّينُ
فَقَالَ آدَمُ إِنِّي قَدِ اخْتَرْتُ الْعَقْلَ
فَقَالَ جَبْرَئِيلُ لِلْحَيَاءِ وَ الدِّينِ انْصَرِفَا وَ دَعَاهُ-
فَقَالا يَا جَبْرَئِيلُ "
إِنَّا أُمِرْنَا أَنْ نَكُونَ مَعَ الْعَقْلِ حَيْثُ كَانَ
قَالَ فَشَأْنَكُمَا وَ عَرَجَ
أصول الكافي / ترجمه مصطفوى ؛ ج1 ؛ ص11
باب عقل وجهل
اصبغ بن نباته از(امیرالمومنین) على عليه السلام روايت ميكند كه جبرئيل بر آدم نازل شد :
و گفت: اى آدم من مأمور شدهام كه ترا در انتخاب يكى از سه چيز مخير سازم پس يكى را برگزين و دوتا را واگذار.
آدم گفت چيست آن سه چيز؟
گفت: عقل و حياء و دين
آدم گفت عقل را برگزيدم،
جبرئيل بحياء و دين گفت شما بازگرديد و او را واگذاريد،
آن دو گفتند اى جبرئيل ما مأموريم هرجا كه عقل باشد با او باشيم.
گفت خود دانيد و بالا رفت.
از مجموع اين روايت چنين استفاده مىشود كه عقل باحياء و دين لازم و ملزومند و از يك ديگر جدا نشوند پس خداوند بهر كس عقل عنايت كند حياء و دين هم عنايت كرده است و كسي را كه باحياء و متدين يافتيم بايد او را عاقل هم بدانيم.
#حجاب
#ناموس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کتاب_شناسی
#امام_عصر صلوات الله علیه
#عباسیه حصرت ام البنین علیهاالسلام
#استاد_احمدی_اصفهانی
معرفی پنج کتاب از پنج مولف از متقدمین در باب #امام_عصر صلوات الله علیه
#زنده_سوزاندن
#مجرمین
#آتش
#سیرهٔ_ابوبکر
#خالد_بن_ولید
ابنِ حَجَرِ عَسقَلانی ، شیخالاسلام نزد اهل تسنن مینویسد:
عمل صحابه دلیل بر جایز بودن سوزاندن انسان است، همانطور که ابوبکر هم طغیانگران را در حضور صحابه با آتش سوزاند و خالد بن ولید هم عده ای از اهل رده را با آتش سوزاند. و اکثر علمای مدینه سوزاندن افراد و احشام را جایز دانسته اند. این قول را سفیان ثوری و اوزاعی نیز گفته اند.
يَدُلُّ عَلَى جَوَازِ التَّحْرِيقِ فِعْلُ الصَّحَابَةِ وَ قَدْ حَرَقَ أَبُوبَكْرٍ الْبُغَاةَ بِالنَّارِ بِحَضْرَةِ الصَّحَابَةِ وَ حَرَقَ خَالِدُ بْنُ الْوَلِيدِ بِالنَّارِ نَاسًا مِنْ أَهْلِ الرِّدَّةِ وَ أَكْثَرُ عُلَمَاءِ الْمَدِينَةِ يُجِيزُونَ تَحْرِيقَ الْحُصُونِ و المراكب على أَهلهَا قَالَه الثَّوْريّ وَ الْأَوْزَاعِی
فتح الباری _ شرح صحیح بخاری- تالیف ابن حجر عسقلانی. متوفی ۸۵۲ ھ. تحقیق شعیب الارنووط و عادل مرشد. ج۹ ص۲۷۵
لعنت خدا بر سقیفه و سقیفه دوستان تا ابد الدهر
#مردم
#زندگی
#مرگ
#گریه
#اشتیاق
قَالَ أمير المؤمنين علی صلوات الله علیه:
خَالِطُوا اَلنَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُم،ْ وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.
امیر المؤمنين علی صلوات الله علیه فرمودند:
با مردم، طوری معاشرت کنید که اگر مُردید، بر شما بگریند و اگر زنده بودید، مشتاق شما باشند.
نهج البلاغه، حکمت ۱۰
#شاهچراغ
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#زره
#آهن
#امیرالمومنین صلوات الله علیه
#داوود_نبی علی نبینا و آله و علیه السلام
وَ رَوَی جَمَاعَةٌ عَنْ خَالِدِ بْنِ الْوَلِیدِ أَنَّهُ قَالَ رَأَیْتُ عَلِیّاً یَسْرِدُ حَلَقَاتِ دِرْعِهِ بِیَدِهِ وَ یُصْلِحُهَا. فَقُلْتُ هَذَا کَانَ لِدَاوُدَ علیه السّلام. فَقَالَ یَا خَالِدُ بِنَا أَلَانَ الله الْحَدِیدَ لِدَاوُدَ فَکَیْفَ لَنَا.
عده ای از خالد بن ولید روایت کردهاند که گفت علیّ بن أبى طالب را دیدم که حلقههای زره خود را با دستش میبافت و تعمیر میکرد. گفتم این کار مخصوص داود علیهالسّـلام بود. فرمود ای خالد ، خدا به وسیله ما آهن را برای داود نرم کرد پس برای خود ما چگونه خواهد بود؟
بحارالأنوار ۴۱ / ۲۶۶ ، حدیث ۲۲ ، عن المناقب لابن شهرآشوب
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عصر پنجشنبه۳ آذر
#نجف_اشرف
صلوات الله علیک یا اباالحسن جان
ممنونتم سید بزرگوار
جان بقربانت ای امام عالمین که حتی مسیحی ها هم ، مفتخر به زیارت شما هستند.
#امام_عصر صلولت الله علیه
#زیارت
علّامه محمّد باقر مجلسی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛
الزِّیَارَةُ السَّابِعَةُ ، قَالَ السَّیِّدُ رَحِمَه الله هِیَ مَرْوِیَّةٌ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الثَّالِثِ صَلَوَاتُ الله عَلَیْهِ ؛
..... اللَّهُمَّ أَنْجِزْ لَهُمْ وَعْدَکَ ، وَ طَهِّرْ بِسَیْفِ قَائِمِهِمْ أَرْضَکَ ، وَ أَقِمْ بِهِ حُدُودَکَ الْمُعَطَّلَةَ وَ أَحْکَامَکَ الْمُهْمَلَةَ وَ الْمُبَدَّلَةَ ، وَ أَحْیِ بِهِ الْقُلُوبَ الْمَیْتَةَ ، وَ اجْمَعْ بِهِ الْأَهْوَاءَ الْمُتَفَرِّقَةَ ، وَ اجْلُ بِهِ صَدَاءَ الْجَوْرِ عَنْ طَرِیقَتِکَ حَتَّی یَظْهَرَ الْحَقُّ عَلَی یَدَیْهِ فِی أَحْسَنِ صُورَتِهِ ، وَ یَهْلِکَ الْبَاطِلُ وَ أَهْلُهُ بِنُورِ دَوْلَتِهِ ، وَ لَا یَسْتَخْفِیَ لِشَیْءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ.
..... بار خدایا ، وعدهای را که به أهل بیت دادهای تحقق بخش ، و زمین خود را با شمشیر قائم انان پاک گردان ، و به وسیله او حدود تعطیل شده و احکام فرو نهاده و تغییر یافتهات را بر پا دار ، و به برکت وجود او دلهای مرده را زنده ساز و خواستههای پراکنده را یک پارچه گردان و زنگار ستم را از راه خود بزدای تا اینکه حق با دست او در زیباترین چهرهاش اشکار شود و در پرتو نور دولت او باطل و باطل گرایان نابود شوند و چیزی از حق و حقیقت به واسطه ترس از هیچکس پوشیده نمانَد.
بحارالأنوار ۱۰۲ / ۱۸۲.
منظور از اباالحسن الثالث حضرت امام هادی صلوات الله علیه است.
#شاهچراغ
#ناموس
#حجاب_غیرت_شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
#ارادت_عایشه
#قتل_عثمان
#مروان
#کیسه #دریا
عَنْ جَعْفَرٍ، عَنْ أَبِیهِ عَلَیْهِمَا السَّلَامُ، قَالَ: لَمَّا حَصَرَ النَّاسُ عُثْمَانَ جَاءَ مَرْوَانُ بْنُ الْحَکَمِ إِلَی عَائِشَةَ وَ قَدْ تَجَهَّزَتْ لِلْحَجِّ-، فَقَالَ: یَا أُمَّ الْمُؤْمِنِینَ! إِنَّ عُثْمَانَ قَدْ حَصَرَهُ النَّاسُ فَلَوْ تَرَکْتِ الْحَجَّ وَ أَصْلَحْتِ أَمْرَهُ کَانَ النَّاسُ یَسْتَمِعُونَ مِنْکِ، فَقَالَتْ: قَدْ أَوْجَبْتُ الْحَجَّ وَ شَدَدْتُ غَرَائِرِی ، فَوَلَّی مَرْوَانُ وَ هُوَ یَقُولُ:
حَرَّقَ قَیْسٌ عَلَیَّ الْبِلَادَ***حَتَّی إِذَا اضْطَرَمَتْ أَجْذَمَا
فَسَمِعَتْهُ عَائِشَةُ، فَقَالَتْ: تَعَالَ، لَعَلَّکَ تَظُنُّ أَنِّی فِی شَکٍّ مِنْ صَاحِبِکَ، وَ اللَّهِ لَوَدِدْتُ أَنَّکَ وَ هُوَ فِی غِرَارَتَیْنِ مِنْ غَرَائِرِی مَخِیطٌ عَلَیْکُمَا تُغَطَّانِ فِی الْبَحْرِ حَتَّی تَمُوتَا.
از امام صادق از پدرش امام محمد باقر (صلوات الله علیهما) روایت شده است که فرمود: زمانی که عثمان در محاصره مردم بود مروان بن حکم پیش عایشه آمد و عایشه در آن هنگام آماده سفر حج بود. مروان به او گفت : ای ام المومنین مردم عثمان را محاصره کرده اند کاش شما در این اوضاع بحرانی سفر حج را ترک می گفتید و به جای آن به اصلاح کار عثمان بر می خاستید که مردم سخن شما را بهتر می پذیرند. عایشه پاسخ داد: من حج را بر خود واجب کرده ام و بار و بنه ام را بسته ام و تصمیمم را گرفته ام و مروان بعد از شنیدن این سخن بازگشت و این شعر را خواند: « قیس این سرزمین را بر من به آتش کشید تا اینکه همه شعله ور شد آن را رها کرد و رفت ».
و عایشه این سخن را شنید و گفت : بیا! آیا تو خیال می کنی من نسبت به این رفیق تو شکی دارم؟ به خدا سوگند بسیار دوست می داشتم که تو و عثمان درون یکی از این کیسه ها می بودید و سر آنها را می دوختم و در دریا می انداختم تا بمیرید.
بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 31 صفحه 479
روز غدیر=روز سَقَط شدن عثمان
#امام_عصر صلوات الله علیه
#طلبکار
#بدهکار
#حکومتداری
..... قَالَ الصَّادِقُ علیه السّلام أَوَّلُ مَا یَبْتَدِئُ الْمَهْدِیُّ علیه السلام أَنْ یُنَادِیَ فِی جَمِیعِ الْعَالَمِ أَلَا مَنْ لَهُ عِنْدَ أَحَدٍ مِنْ شِیعَتِنَا دَیْنٌ فَلْیَذْکُرْهُ حَتَّی یَرُدَّ الثُّومَةَ وَ الْخَرْدَلَةَ.
إمام صادق علیه السّلام ضمن حدیثی فرمودند ؛
اولین کاری که حضرت مهدی عجّل الله فَرَجَه انجام میدهد این است که سرتاسر جهان اعلام میکند ، هر کس طلبی از شیعیان ما دارد بیاید و طلب خود را بستاند و لو به قدر یک دانه سیر و یا یک خردل ( شیء اندک ) باشد.
بحارالأنوار ۵۳ / ۳۴
#شاهچراغ
#حجاب_غیرت_شیعه
#تفکر
#عبادت
#خرابه
حسن صيقل گويد: از امام صادق (عليه السّلام) دربارۀ آنچه كه مردم روايت مىكنند كه: «ساعتى تفكّر از قيام يك شب بهتر است» پرسيدم كه چگونه بايد تفكّر كند؟ فرمود: به ويرانه يا خانه گذر كند و بگويد: كجايند ساكنان تو؟ كجايند سازندگان تو؟ تو را چه شده چرا سخن نمىگويى؟
عَنِ اَلْحَسَنِ اَلصَّيْقَلِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَمَّا يَرْوِي اَلنَّاسُ "تَفَكُّرَ سَاعَةٍ خَيْرٌ مِنْ قِيَامِ لَيْلَةٍ"، قُلْتُ: كَيْفَ يَتَفَكَّرُ؟ قَالَ: يَمُرُّ بِالْخَرِبَةِ أَوْ بِالدَّارِ فَيَقُولُ: أَيْنَ سَاكِنُوكِ؟ أَيْنَ بَانُوكِ؟ مالُكِ لاَ تَتَكَلَّمِينَ؟
وسائل الشیعة؛ جلد ۱۵، صفحه ۱۹۵، ۱۹۶ .
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#ناتوان
#ناتوان تر
#رفیق
#دوست
أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اكْتِسَابِ الْإِخْوَانِ وَ أَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَيَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ.
امیرالمومنین صلوات الله علیه: عاجزترين مردم كسى است كه از به دست آوردن دوست عاجز بماند و از او عاجزتر كسى است كه دوستان دست آورده را از دست بدهد!
نهج البلاغه حکمت 12
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#دشمن
#خیرخواهی
#پیامبر_اکرم صلی الله علیه و آله و سلم :
«خيرخواهى از سوى دشمن، محال است».
«النَّصيحَةُ مِنَ العَدُوِّ مُحالٌ».
معدن الجواهر :ص ٤٩
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#صحبت
#نامحرم
#زن
وَ عَنْ عَلِيٍّ صلوات الله علیه: أَنَّهُ كَانَ نَهَى عَنْ مُحَادَثَةِ النِّسَاءِ
از امیرالمومنین علی صلوات الله علیه نقل شده که آن حضرت از گفتگو با زنان نهی فرمود.
مستدرك الوسائل جلد 14 صفحه 273
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#نیت
#کار_خیر
#خوردن
#آشامیدن
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: يَا أَبَا ذَرٍّ لِيَكُنْ لَكَ فِي كُلِّ شَيْءٍ نِيَّةٌ صَالِحَةٌ حَتَّى فِي النَّوْمِ وَ الْأَكْل
ای ابوذر باید که تو را در هر کاری که کنی نیت قربتی باشد (که جمیع کارها را از برای خدا کنی) حتی خواب کردن و چیزی خوردن را.
عین الحیات (مجلسی) صفحه 733
مكارم الاخلاق (طبرسی) صفحه 464
أعلام الدين (دیلمی) صفحه 195
#شاهچراغ
#حجاب_غیرت_شیعه
هدایت شده از اعتقادات اهل سقیفه
#شراب
#عمر_ابوبکر
#تحریم
#انس_بن_مالک
پس از تحریم شراب عده ای هنوز شرب خمر می کردند:
ابو طلحه زید بن سهل در منزل خود مجلس عیش و نوشی راه انداخت و ده تن را به آن مجلس دعوت کرد که همگی شراب نوشیدند و ابوبکر بن ابی قحافه اشعاری در مرثیه کفار مشرکین و کشته شدگان کفار در جنگ بدر سرود!
آن ده نفر عبارتند از :
ابوبکربن ابی قحافه٬
عمربن الخطاب٬
ابو عبیده جراح٬
ابی بن کعب٬
سهل بن بیضاء٬
ابو ایوب انصاری٬
ابو طلحه(صاحب خانه و دعوت کننده)٬
ابو دجانه سماک بن فرشه٬
ابوبکربن شغوب
و انس ابن مالک
انس بن مالک که در آن زمان ۱۸ ساله بود و ساقی مجلس! که بیهقی در صفحه ۲۹ جلد ۸ سنن خود از انس بن مالک نقل می کند که:
من در آن روز از همه کوچکتر بودم و ساقی مجلس!!!
ابن حجر در فتح الباری جلد دهم صفحه 30
#اشک
#مصائب
#فاطمیه
#محرم
#شیعه
#شریک
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:
"رَحِمَ اَللَّهُ شِيعَتَنَا شِيعَتُنَا وَ اَللَّهِ اَلْمُؤْمِنُونَ فَقَدْ وَ اَللَّهِ شَرِكُونَا فِي اَلْمُصِيبَةِ بِطُولِ اَلْحُزْنِ وَ اَلْحَسْرَةِ."
رحمت خداوند بر شیعیان ما که مؤمن واقعیاند، به خدا قسم آنان شریک مصیبت ما هستند، در طول حزن و اندوه فراوان و دائمی.
ثواب الاعمال، انتشارات شریف رضی، ص ۲۱۷
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#نائبه
#زینب_کبری علیهاالسلام
#سلیل علیهاالسلام
#نائب
أَحْمَدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى حَكِيمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا أُخْتِ أَبِي الْحَسَنِ الْعَسْكَرِيِّ (علیه السلام) فِي سَنَةِ اثْنَتَيْنِ وَ ثَمَانِينَ بِالْمَدِينَةِ فكَلَّمْتُهَا مِنْ وَرَاءِ الْحِجَابِ وَ سَأَلْتُهَا عَنْ دِينِهَا فَسَمَّتْ لِي مَنْ تَأْتَمُّ بِهِ ثُمَّ قَالَتْ فُلَانُ بْنُ الْحَسَنِ (علیه السلام) فَسَمَّتْهُ فَقُلْتُ لَهَا جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكِ مُعَايَنَةً أَوْ خَبَراً فَقَالَتْ خَبَراً عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ (علیه السلام) كَتَبَ بِهِ إِلَى أُمِّهِ فَقُلْتُ لَهَا فَأَيْنَ الْمَوْلُودُ فَقَالَتْ مَسْتُورٌ فَقُلْتُ فَإِلَى مَنْ تَفْزَعُ الشِّيعَةُ فَقَالَتْ إِلَى الْجَدَّةِ أُمِّ أَبِي مُحَمَّدٍ (علیه السلام) فَقُلْتُ لَهَا أَقْتَدِي بِمَنْ وَصِيَّتُهُ إِلَى الْمَرْأَةِ فَقَالَتْ اقْتِدَاءً بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) إِنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ (علیه السلام) أَوْصَى إِلَى أُخْتِهِ زَيْنَبَ بِنْتِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (سلام الله علیها) فِي الظَّاهِرِ وَ كَانَ مَا يَخْرُجُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ مِنْ عِلْمٍ يُنْسَبُ إِلَى زَيْنَبَ بِنْتِ عَلِيٍّ تَسَتُّراً عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ثُمَّ قَالَتْ إِنَّكُمْ قَوْمٌ أَصْحَابُ أَخْبَارٍ أَ مَا رَوَيْتُمْ أَنَّ التَّاسِعَ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ (علیه السلام) يُقْسَمُ مِيرَاثُهُ وَ هُوَ فِي الْحَيَاةِ.
🔸احمد بن ابراهيم گويد: در مدينه بر حضرت حكيمه دختر امام جواد و خواهر امام هادى (سلام الله علیها) در سال دويست و شصت و دو وارد شدم و از پشت پرده با او سخن گفتم و از دينش پرسيدم ؛ کسی که پیشوایی و امامت با اوست را برای من نام برد؛ سپس فرمود: فلان بن الحسن و نام او را برد.
به او گفتم: خداوند مرا فدایت گرداند! آيا او را مشاهده كرده اى و يا آنكه خبر او را شنيده اى؟
فرمود: خبر او را از ابو محمّد (امام حسن عسکری علیه السلام) شنيده ام و آن را براى مادرش نوشته بود
به او گفتم: پس مولود كجاست؟
فرمود: پنهان است
گفتم: پس شيعه به چه كسى پناه برد؟ (مراجعه كند) فرمود: به جدّه او مادر ابو محمّد (حضرت سلیل سلام الله علیها)
به او گفتم: آيا به كسى اقتدا كنم كه به زنى وصيّت كرده است؟
فرمود: به حسين بن علىّ (علیه السلام) اقتداء كرده است زيرا حسين بن علی در ظاهر به خواهرش زينب بنت علی بن ابی طالب (سلام الله علیها) وصيّت كرد و دستورات علىّ بن الحسين (علیه السلام) به خاطر حفظ جانش به زينب دختر علی نسبت داده میشد.
سپس فرمود: همانا شما اهل اخباريد آيا براى شما روايت نشده است كه نهمين از فرزندان حسين (حضرت مهدی علیه السلام) ميراثش تقسیم می شود در حالی که او زنده است؟
كمال الدين و تمام النعمة/ج2/ص501
اثبات الوصية/ص271
بهجة النظر/ص149
حضرت سلیل سلام الله علیها، همسر امام هادی علیه السلام و مادر امام حسن عسکری علیه السلام و مادربزرگ حضرت مهدی علیه السلام می باشد
#زینب_کبری علیهاالسلام
#مازنی
#همسایه
#زیارت
یحیی المازنی میگوید ؛
من مدّت زیادی همسایه أمير المؤمنين علیه السّلام بودم و منزل ما نزدیک خانهای بود که حضرت زینب سلام الله عليها در آن ساکن بود. به خدا قسم در این مدّت نه من زینب را بیرون دیدم و نه صدایش را از داخل خانه شنیدم و هر وقت میخواست به زیارت قبر شریف جدّش رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ مشرّف شود ، شبانه از منزل خارج میشد در حالی که إمام حسن علیه السّلام در طرف راست او و إمام حسین علیه السّلام در طرف چپش و أمیر المؤمنین علیه السّلام در جلو او حرکت میکردند ، و هنگامیکه حضرت زینب به قبر شریف رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ نزدیک میشد أمیر المؤمنين علیه السّلام جلوتر میرفت و نور چراغی را که بالای سر پیامبر خدا صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ بود کمتر مینمود . إمام مجتبی علیه السّلام علّت این کار را از آن حضرت سؤال نمود ، حضرت در جواب فرمود میترسم کسی زیارت آمده باشد و نگاهش به خواهرت زینب بیفتد.
زينب الكبری ۱ / ۲۲
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#انذار_زینبی_به_یزید_زنازاده
#خُطبَةُ_زَينَبَ صلوات الله عليها في #مَجلِسِ_يَزيدَ لعنت الله علیه
قالت سیدتنا و مولاتنا زینب صلوات الله علیها: وَ تَهْتِفُ بِأَشْیَاخِکَ زَعَمْتَ أَنَّکَ تُنَادِیهِمْ فَلَتَرِدَنَّ وَشِیکاً مَوْرِدَهُمْ وَ لَتَوَدَّنَّ أَنَّکَ شَلَلْتَ وَ بَکِمْتَ وَ لَمْ یَکُنْ قُلْتَ مَا قُلْتَ وَ فَعَلْتَ مَا فَعَلْتَ
حضرت زینب صلوات الله علیها در مجلس یزید ملعون پس از جنایات آن زنازاده فرمود:
اکنون بزرگان و گذشتگان خود را صدا می زنی. طولی نمی کشد که تو نیز در جایگاه آنان وارد خواهی شد. در آن موقع حتما دوست خواهی داشت که کاش #شل و #لال بودی و آنچه را که گفته بودی نمی گفتی و این اعمالی را که انجام داده ای، انجام نمی دادی.
اللهوف على قتلى الطفوف صفحه 183
العوالم صفحه 434
وفيات الأئمة صفحه 457
أعيان الشيعة جلد 7 صفحه 139
ثمرات الأعواد جلد 2 صفحه 35
بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء جلد 45 صفحه 134
مقتل الحسين عليه السلام (مقرم) صفحه 358
زينب الكبرى عليها السلام من المهد الى اللحد صفحه 488
منتهی الآمال
#حجاب_غیرت_شیعه
#ناموس
#عقیله
#امامت
#ولایت