eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💖🌹امام هادی علیه السلام به مردی از اهالی ری فرمودند : 🔹من زارَ عَبدالعَظیمِ الحَسَنی(ع) بِرِی کَمَن زارَ الحُسَین(علیه السلام) بِکَربَلا 🔸اگر قبر عبدالعظیم را در شهر ری زیارت کنید چنان است که گویی امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده اید 📗مستدرک الوسائل ج 3 ص 616 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 تبلیغ ضد علیهم‌السلام در پایگاه ✍️ دانشمند بزرگ ، در شرح حال ، قسمتی از تاریخ ننگین بنی امیه را نقل می کند: «... من در بودم. در این شهر هیچ اسمی از و و (علیهم السلام) نشنیدم! فقط اسم های ، و به گوشم می‌خورد. روزی از کنار خانه ای گذشتم. از صاحب خانه آب خواستم. او گفت: ای حسن! آبش بده. گفتم: آیا اسم فرزندت را حسن نامیدی؟ گفت: نام فرزندان من حسن و حسین و جعفر است. شامیان نام خلفای خداوند ( معاویه و یزید و ...) را بر فرزندانشان می گذارند. سپس فرزندان خود را لعن و ناسزا می گویند (و احترام اسامی یزید و معاویه و ... را نگه نمی دارند) من اسم خلفای الهی را بر آنها نگذاشتم تا هر گاه خواستم آنها را و گویم خلفای الهی را لعن و ناسزا نکرده باشم! ( در عوض اسم حسن و حسن و جعفر گذاشته تا به راحتی لعن و فحش دهد) گفتم: گمان کردم تو بهترین اهل شام هستی! اما اکنون تر از تو در نیست...» 📚 سیر اعلام النبلاء ج10 ص402 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 معاویه در نماز عیدین قدس الله سره می‌نویسد: در كتاب «الأم» از قول اين روايت را ثبت كرده كه «در نماز دو عيد ( و ) براى (صلی الله علیه و آله) و و و اذان گفته نشد ، تا آنکه این را معاویه در گذاشت. نیز در «فتح البارى» مى‌‏نويسد: «درباره اين كه چه كسى برای نخست اذان گفتن در نماز عيد را باب كرده اختلاف است. با سندی صحیح از نقل می‌کند که او بوده است. 📚 الغدير، ج۱۰، ص۲۳۲و۲۳۳ 🔰 @Adyanuniv🔰
مثالب_معاوية_بن_أبي_سفيان_بالأسانيد.pdf
19.26M
📚 بالأسانید الصحیحه ✍🏻 نویسنده: مالکی 👈🏼 به زبان 👈🏼 معتقد است، مسأله ، به طور مطلق صحیح نیست و شواهد تاریخی فراوانی در دست است که حاکی از عادل نبودن برخی از صحابه صلی‌الله‌علیه‌وآله است. بنابراین وی معتقد است ادله قرآنی مورد استدلال قائلان به عدالت همه صحابه، مفید عموم نبوده و کلیت ندارد، بلکه تنها شامل برخی از صحابه می شود. همچنین او در مورد بن ابی سفیان دیدگاه انتقادی داشته و اقدامات او را به ضرر اسلام می داند. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
بالأسانید الصحیحه ✍🏻 نویسنده: مالکی 👈🏼 به زبان 👈🏼 معتقد است، مسأله ، به طور مطلق صحیح نیست و شواهد تاریخی فراوانی در دست است که حاکی از عادل نبودن برخی از صحابه صلی‌الله‌علیه‌وآله است. بنابراین وی معتقد است ادله قرآنی مورد استدلال قائلان به عدالت همه صحابه، مفید عموم نبوده و کلیت ندارد، بلکه تنها شامل برخی از صحابه می شود. همچنین او در مورد بن ابی سفیان دیدگاه انتقادی داشته و اقدامات او را به ضرر اسلام می داند. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 و دفاع از و ستایش او !! ... از جمله عقاید سخیف است، آنان معتقدند جمیع اصحاب صلی‌الله‌علیه‌وآله بدون استثناء عادل هستند و خداوند از همه آنان راضی شده و اگر هم خطایی از یکی از آنان رخ داده از باب بوده!! مخالفین شیعه را بسیار مورد تکریم و تعظیم قرار داده‌اند و احادیثی برای او وضع کرده‌اند از جمله اینکه او کاتب وحی بوده و به او لقب یعنی دایی مومنان نیز داده‌اند!! ✍️ رحمةالله علیه می‌نویسد: ابن عربی وقتی که می‌خواهد عمل معاویه در نماز عید را درست جلوه دهد می‌گوید: «و این چنین است آنچه که کاتب!! پیامبر (ص) وخویشاوند او و دایی مؤمنان!! انجام داد، پس به گمان نیکو می‌رود (خدا از همه راضی باد) و راهی برای خرده‌گیری بر آنها نیست.» ❗️ 📚 ابن عربي سنّيّ متعصّب، ص۲۳۴ 📚 الـفتوحات المکية طبع الهيئه المصريه العامه، ج۷، ص۴۵۸ 🔰 @Adyanuniv🔰
پیام امام رضا(علیه السلام ) به عبدالعظیم حسنی (رحمة الله علیه) 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠رونق صوفیه از راه تقرب به سلاطین و حکام 🔸صوفیان برای رونق یافتن تصوف و دم و دستگاه خویش، از هر راهی برای گسترش آن استفاده می‌کردند. 🔹یکی از این راهها، تقرب صوفیان خصوصاً سران فرقه‌ی صوفیه به دستگاه سلطان وقت بود که نه تنها برابر حکام و سلاطین ستمگر و ظالم زمان خود خاموش بودند، بلکه ظلم و بی‌عدالتی آنان را توجیه کرده و حتی از آنان تمجید و تعریف هم می‌کردند. 🔻به‌عنوان نمونه وارد شده: «سلطان محمود غزنوی که در عرصه فرمانروایی کارنامه خوبی ندارد از مرکز حکومت خود (غزنین) برمی‌خیزد تا در خرقان به دیدار شیخ ابوالحسن خرقانی برود، که در این دیدار شیخ، سلطان را به حضور می‌پذیرد، او را تمجید کرده و جامه‌ای به ایشان اهدا می‌کند.»[1] 🔻همچنین هجویری که از مشایخ صوفی است، می‌نویسد: صوفی باید سلطان وقت را تمکین کند تا برکات آن بدو برسد.[2] 🔻در واقع تعریف و تمکین صوفیان از سلطان جائر، در راستای رونق پیداکردن خانقاه و مجالس آنان می‌باشد تا گزندی از طرف سلطان به آنان وارد نشود. پی‌نوشت ۱. تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 2، صص 128 و 131. ۲. کشف المحجوب، علی بن عثمان هجویری، انتشارات فرزان روز، تهران، ص 544. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط صوفیان 🔸یکی از واجباتی که هم در قرآن و هم در روایات، نسبت به آن تأکید فراوان شده، امر به معروف و نهی از منکر است که بر هر مسلمانی این فریضه الهی واجب است. 🔹اما فرقه‌ی صوفیه که ادعای مسلمانی و تشیع دارد نه‌تنها نسبت به این فریضه‌ی الهی سهل‌انگاری کرده، بلکه از طرف سران آنان، این أمر مهم نادیده گرفته شده است، به‌گونه‌ای که برای حفظ منافع خود، آن را از خود دور و حتی به طرفداران خود سفارش به ترک آن کرده‌اند. 🔰چنان‌چه از بایزید درباره‌ی امر به معروف و نهی از منکر پرسیدند؟ گفت: «در ولایتی باشید که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد که هر دو در ولایت حق است، در حضرت وحدت نه امر به معروف است و نه نهی از منکر.»[1] ♻️اگر منظور از این سخن بایزید ولایت و سرزمین ظاهری باشد، کسی حق انتخاب دینی غیر اسلام ندارد و اگر ولایت باطنی و معنوی باشد به جز خداوند متعال و اهلبیت معصومین(علیهم‌السلام) کسی بر ما حقی ندارد. پی‌نوشت 1.تذکرۀ الاولیا، عطار نیشابوری، انتشارات صفی علیشاه، تهران، 1375 ش، ج 1، ص 141. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠وجود خانقاه؛ مصداق تخریب مسجد 🔸خداوند متعال در قرآن هر گونه ایجاد مانع و رقیب در برابر مسجد را مورد نکوهش قرار داده و این کار را بزرگ‌ترین ظلم برشمرده است؛ «وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللَّهِ أَنْ یُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ وَ سَعى‏ فی‏ خَرابِها[بقره/114] و کیست ظالم‌تر از آن کس که نگذارد در مساجد خدا، نام وى برده شود و در ویرانى آنها بکوشد.» 🔰در تفسیر این آیه گفته شده: «جلوگیرى از ورود به مسجد و منع ذکر نام پروردگار و کوشش در تخریب آن، تنها به این نیست که با بیل و کلنگ، ساختمان آن را ویران سازند، بلکه هر عملى که نتیجه آن تخریب مساجد و از رونق افتادن آن باشد، مشمول همین حکم است.[۱] 🔻یکی از مکان‌هایی که به‌عنوان رقیبی برای مسجد قرار گرفته، خانقاه صوفیان محل اجتماع آنان می‌باشد که به‌دلیل بی‌توجّهی و شرکت نکردن در مسجد و تبلیغ سوء علیه مسجد و انجام آداب و اعمالی غیر از اعمال سفارش شده از طرف خداوند و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مصداق منع یا خراب کردن مسجد است. 🔻عبدالحسین زرین‌کوب در این‌باره گفته: «صوفیان برای آنکه در مقابل هجوم مخالفان تنها نمانند، جماعت‌های برادری و فرقه‌های خاص اخوت درست کردند و در برابر مسجد و مدرسه، که پناهگاه متشرعه و فقها بوده است، برای خویش زاویه و خانقاه ساختند و رفته‌رفته آدابی و ترتیبی برای خود به وجود آورده‌اند.»[ 2] 📚پی‌نوشت ۱. مکارم شیرازی، ناصر و همکاران، تفسیر نمونه، دارالکتب الاسلامیه، تهران، چاپ ۴۵، ۱۳۸۲. ۲. زرین‌کوب، عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۹۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
امام حسن عسكرى عليه السلام: لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُک مجادله مكن كه احترامت از بين مى رود تحف العقول، صفحه 486 یازده بار جهان گوشه‌ ی زندان کم نیست کنج زندان بلا گریه‌ ی باران کم نیست سامرائی شده ام، راه گدایی بلدم لقمه نانی بده از دست شما نان کم نیست قسمت کعبه نشد تا که طوافت بکند بر دل کعبه همین داغ فراوان کم نیست یازده بار به جای تو به مشهد رفتم بپذیرش به خدا حج فقیران کم نیست (شاعر: سید حمیدرضا برقعی) 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ در ، سهم نصف سهم 🔹سهم پسری که از پادشازن زاده می شد «بهر» خوانده می شد که واحد سنجش سهم الارث بود. بر این اساس سهم دختری که از پادشازن متولد می شد، نصف «بهر» بود. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 هیچ حدیث صحیحی در فضیلت نیست... (پایه گذار اعتقادی ): در خصوص فضیلت معاویه هیچ حدیث صحیحی وجود ندارد . 📚 منهاج السنه ج7 ص40 🔰 @Adyanuniv🔰
💠اشتراک صوفیان و مسیحیان در ترک شریعت 🔸شریعت‌گریزی در بین مسیحیان، اولین بار توسط شخصی به‌نام «پولس» صورت گرفت که احکام عملی را از مسیحیت برداشت و گفت که مسیحیت احتیاج به شریعت ندارد. 🔹 لذا به غلاطیان نامه نوشت: «هیچ‌کس از اعمال شریعت عادل شمرده نمی‌شود، بلکه به ایمان به عیسی مسیح؛ ما هم به مسیح عیسی ایمان آوردیم تا از ایمان به مسیح و نه از اعمال شریعت عادل شمرده شویم، زیرا که از اعمال شریعت هیچ بشری عادل شمرده نخواهد شد.» [1] 🔻متصوفه هم از همین مسئله کپی‌برداری کرده و قائل‌اند که شریعت تا مدتی موقت برای مکلف ثابت است و بعد از آنکه به حقیقت رسید دیگر احتیاجی به شریعت نیست. 🔻دکتر غنی محقق مشهور صوفی در کتاب خود به این مسئله اشاره کرده و گفته است: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.»[2] بنابراین با توجه به شریعت‌گریزی مسیحیان و صوفیان می‌توان گفت که این مسئله یکی از اشتراکات انحرافی بین این دو گروه بوده و حتی با توجه به سبقت مسیحیان در ترک شریعت، متصوفه نیز این عمل بدعت‌گونه را از آنان به ارث برده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.کاشانی، محمد، مسیحیت شناسی تحلیلی، انتشارات ذکری، قم، 1395، ص 506-508. 2.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 1، ص 186 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 احادیث جعلی در فضیلت ... (پایه گذار اعتقادی ) و دشمن متعصب شیعیان در کتاب منهاج السنه آورده است: تمام احادیثی که از صلی الله علیه و آله در فضیلت معاویه رسیده است ، همگی کذب است. 📚 منهاج السنه ج7 ص400 🔰 @Adyanuniv🔰
💠ادعای بی‌نیازی از امام زمان در صوفیه 🔸در بین صوفیان، عده‌ای از سران آنان نسبت به جایگاه امام معصوم، خصوصا حضرت ولیعصر(علیه‌السلام) خدشه وارد کرده و در زمان غیبت امام، وجود قطب در صوفیه را در حکم امام معصوم و حتی کافی از او دانسته‌اند. 🔹چنان‌چه صفی علیشاه در مقدمه دیوانش به این مطلب اشاره کرده و گفته: «مطلب دوم – درمعرفت قطب . صاحب این مقام باید درعلم و قدرت و وسایر اوصاف الهی سرآمد اهل عالم باشد به قسمی که در زمان غیبت امام، وجودش کافی از وجود امام باشد »[1] 🔻این عقیده فاسد و باطل صوفیه نسبت به حضرت ولیعصر(علیه‌السلام)، کاملا با اعتقادات شیعیان، که وجود امام معصوم را در هر زمان واجب دانسته، در تضاد بوده و حتی با ادعای تشیع این افراد، که خود را از شیعیان و محبین اهل‌بیت(علیهم‌السلام) می‌دانند، مخالفت دارد، که این عقیده‌ی بی‌نیازی از امام معصوم، نشان از ضلالت و عدم تشیع این فرقه انحرافی می‌دهد. 📚پی‌نوشت 1. صفی علیشاه ،میرزا حسن ، دیوان صفی علیشاه ،به کوشش منصورمشفق ،تهران ،انتشارات صفیعلیشاه ، 1379 هـ ش ، چاپ اول ، ص 26. ع 🔰 @adyanuniv 🔰
💠عقیده ابن‌عربی به ذبیح الله بودن اسحاق 🔸در قرآن، آیاتی درباره‌ی قضیه‌ی خواب دیدن حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) بر قربانی کردن فرزندش آمده، که بر اساس روایات گفته شده این فرزند، اسماعیل بوده نه اسحاق، در حالی که عده‌ای ازمفسران اهل سنت و بزرگان صوفیه از جمله ابن عربی، مدّعى شدند لقب «ذبیح اللّه‏» از آنِ اسحاق بوده و فِداى آسمانى براى اسحاق آمده است. 🔹چنان‌چه در فصوص الحکم آمده که: « تشبیه حکمت حقیه به کلمه اسحاقیه آن است که در رؤیای صالحه‌ی ابراهیم علیه السلام ، اسحاق محقق شد و به پدرش گفت: افعل ما تؤمر....»[1] 🔻این ادعای ابن عربى با ظواهر آیات و روایات ناسازگار است، چنان‌چه در حدیثی امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «اسماعیل پنج سال بزرگتر از اسحاق بود، و ذبیح‏ اسماعیل می‌باشد، خداوند در سوره صافات فرموده «فَبَشَّرْناهُ بِغُلامٍ حَلِیمٍ[صافات/101]‏ پس مژده دادیم ابراهیم را به پسرى بردبار) که مقصود اسماعیل است از هاجر و آن قوچ بزرگ در برابر رهائى اسماعیل قربانى شد ... پس هر کس که بپندارد، اسحاق بزرگتر است از اسماعیل و اینکه ذبیح اسحاق بوده، تکذیب نموده است آنچه را خداوند عزّوجلّ در قرآن راجع به آن دو فرموده است.»[2] این درحالی است که ابن عربی معتقد است، اسحاق همان فرزندی است که ابراهیم(علیه‌السلام) در خواب دید که باید او را قربانی کند که کاملا تضاد با قرآن و روایات است. 📚پی‌نوشت: ابن عربي، فصوص الحكم، تحقيق د.أبو العلا عفيفي، دار الكتاب العربي، بيروت،ص85. صدوق، محمد بن علی، معانی الاخبار، قم، جامعه مدرسین، ۱۳۷۹ق. ص379. 🔰 @adyanuniv 🔰
عليه السلام: إنَّ خَيرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لأِبنائِهِم الأدَبُ لاَ المالُ بهترين ارثى كه پدران براى فرزندان باقى مى گذارند ، ادب است نه ثروت 📚 كافى جلد8 صفحه150 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 می‌گوید: با پدرم بر معاویه وارد شدیم، از ما پذیرایی کرد باهم غذا خوردیم سپس آوردند، معاویه شراب نوشید و به ما نیز تعارف کرد؛ پدرم گفت از وقتی صلی‌الله‌علیه‌وآله شراب را حرام کرده به آن لب نزده‌ام؛ اما معاویه گفت ولی لذتی بالاتر از نوشیدن شراب نیست ... 📚 مسند احمد بن حنبل ج38 ص25و26 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اعتراف یکی علمای مبنی بر اینکه معاویه امام اهل آتش است ! 👈🏼ترجمه : در جنگ بعضی از با علیه السلام و بعضی با معاویه بودند و جنگ میکردند ؛ وقتی یاران معاویه را کشتند، متوجه حدیث صلی‌الله‌علیه‌وآله شدند که فرمودند : را کسانی میکشند که آنها از دعوت کنندگان آتش هستند ! بلافاصله بعضی یارانِ معاویه به طرف لشکر امام علی علیه السلام رفتند؛ ... در اینجا با معاویه مشورت کرد و نقشه کشیدند و گفتند : عمار را علی کشت چون او را برای جنگ آورد! و اما جواب علیه السلام این بود که فرمودند : آیا صلی‌الله‌علیه‌وآله را کشتند؟!!! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ تساوی زن و مرد در 🔹 در زمان ساسانیان، زن می بایست روزی سه بار در حضور شوهر خود به احترام ایستاده و به او بگوید: 👈🏼 که تو را چه اندیشه است تا من اندیشم 👈🏼 و تو را چه می باید تا من گویم 👈🏼 و تو را چه می شاید تا من در آن کنم. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠اطاعت از معصوم در گفتار؛ اطاعت از قطب در عمل 🔸بنا بر فرمایش خداوند در قرآن، اطاعت از امام معصوم (ع) بر همه انسان‌ها واجب است، اما عده‌ای مانند صوفیان، اطاعت از امام را بهانه و دستاویزی برای اطاعت و ولایت خودشان قرار داده تا مردم، آنان را بسان امام معصوم اطاعت کرده و در تمام شئون زندگی، تسلیم محض و مطیع قطب باشند. ♦️نورعلی تابنده شیخ فرقه صوفیه گنابادیه در سخنانی، حضرت علی(علیه‌السلام) را پیرو و مقتدای دراویش نامیده و در این رابطه گفته: «اصول درویشی این است که بعد از اعتقاد به توحید و نبوت، نوبت به اولیاءالله می‌رسد که رأس الاولیاء، امیرالمؤمنین است. هرچه ولی می‌گوید همان است، درویش باید پیرو علی باشد. [سخنرانی نورعلی تابنده، 30/9/96] ♦️همین شخص در جای دیگر، درویشی را فقط در گفتار و رفتار خود دانسته و گفته: «درویشی یکی است وآن یکی فعلا از گفتار و رفتار من سرچشمه می گیرد.[ سخنرانی نورعلی تابنده، 7/10/96] ♻️این افراد به‌ظاهر دَم از اطاعت امام معصوم زده، اما در واقع با نیرنگ و حب مقام و قدرت، اطاعت از خود را به‌ مردم القاء می‌کنند. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ساختگی بودن قطب در صوفیه 🔸یکی از انحرافات فرقه‌ی صوفیه، قطب‌سازی و ادعای مقامات معنوی برای قطب است که او را تا جایگاه ائمه‌ی معصومین (ع) بالا برده و قائل به مقام ولایت، برای قطب هستند که عده‌ای از شیوخ صوفیه، قطب و جایگاه قطبیت را بی‌اساس و به ساختگی بودن و جاه‌طلب دانستن آن از طرف اقطاب صوفیه اعتراف کرده‌اند. 🔹 کیوان قزوینی که مدت‌ها در خدمت اقطاب فرقه گنابادیه بوده و از طرف چندین قطب اجازه ارشاد داشت و بعدها از تصوف جدا شد، درباره‌ی قطب می‌نویسد: «از عمرم قسمت مهمی در شناخت اقطاب امروزه دنیا تلف شد. حالا می‌توانم فتوا دهم که امروز موضوع قطبّیت وجود خارجی ندارد، همه متصنّع و کیسه خود پرکن هستند.» [1] 🔻این شیخِ صوفی، که مدتی سرسپرده‌ی اقطاب فرقه‌ی گنابادی زمان خود بود، قطب و قطبیت در صوفیه را ساختگی و حتی «کلیه‌ی مشایخ سلسلۀ گنابادیه را تکذیب و همه‌ی آنان را دنیا خواه و جاه طلب می‌دانست.»[2] ♻️این تعریف و تمجید از قطب و در ادامه اعتراف به تصنعی دانستن آن از طرف کیوان قزوینی، نشان دهنده بی‌اساس بودن قطب و قطبیت است. 📚پی نوشت 1.کیوان قزوینی، عباس علی، راز گشا، به اهتمام محمود عباسی، ناشر محمود عباسی، 1376، ص133. 2.همان ص134. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠کفرگویی صوفیان با ادعای شطح 🔸یکی از انحرافات صوفیه که به دلیل کفرآمیز و باطل‌بودن آن، حتی در بین خودشان هم مخالفانی وجود دارد، مسئله‌ی شطح است که یحیی باخرزی یکی از مشایخ موافق شطح، «شطحیات را ناشی از غلبه‌ی حال و قوّت سُکر و افزونی وجد می‌داند»[1] 🔹در میان صوفیان معروفی که چنین شطحیاتی داشتند می‌توان از بایزید بسطامی و حلاج نام برد که بایزید در یکی از شطحیات، خود را منزه و بزرگتر از هر چیزی دانسته و گفته: «سبحانی ما اعظم شأنی» و یا حسین بن منصور حلاج، عقوبت و به هلاکت‌رساندن قوم عاد و ثمود را به خود نسبت داده و گفته: «انا مُهلک عاد و ثمود؛ من هلاک‌کننده قوم عاد و ثمودم»[2] 🔻از دلایل مهمی که صوفیان برای حاصل شدن شطح ذکر کرده‌اند حالت سُکر و مستی و از خود بی‌خود شدن است که گویند سالک با خالق یکی شده و به مرحله فنا رسیده است. بنا بر نظر خود صوفیان، سالک در این حالت چیزی متوجه نمی‌شود و حتی خودش هم نمی‌داند که چه چیزی را بر زبان جاری می‌کند. 📚پی‌نوشت‌ها: 1.باخرزی، ابو المفاخر یحیی، اوراد الاحباب و فـصوص الآداب، زیر نظر ایرج افشار،‌ انتشارات فرهنگ ایران زمین،1358، ص 59. 2.روزبهان بقلی شیرازی، شرح شطحیات، ترجمه‌ی محمد علی امیر معزّی، انتشارات طهوری، چاپ چهارم، 1382، ص330. 🔰 @adyanuniv 🔰
امام على عليه السلام: عِلمٌ لا يُصلِحُكَ ضَلالٌ علمى كه اصلاحت نكند، گمراهى است. 📚 غررالحكم حدیث6294 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 گردن را بزنید... ! از صلی‌الله‌علیه‌وآله نقل می‌کند: هنگامی که معاویه را بر منبر در حال خطبه خواندن دیدید، گردن او را بزنید ... 📚 جمل من انساب الاشراف ج5 ص137 🔰 @Adyanuniv🔰
54 - شيوه هاي هويت جويي القاعده و داعش.pdf
260.4K
📚 ✍🏻 نویسندگان: مهدی فتح آبادی و روح الله 👈🏼 به زبان 👈🏼گروههاي تروريستي مانند و با برقراري پيوندهاي پيچيده و انعطاف پذير، تفسيرهاي متعصبانه و بنيادگرا از اسلام سني و كاربرد در برابر مخالفان ايدئولوژي افراطي خود، به قدرت و نفوذ گسترده اي در خاورميانه و شمال آفريقا دست يافته اند. برخي از اين گروهها همچون القاعده سوداي جهاد جهاني دارند و برخي ديگر مانند داعش در سطح محدودتر منطقه اي و كشوري، در سايه هراس افكني و تندرويهاي مذهبي، در دوران جهاني شدن و بحران هويت، در پي هويت يابي براي خود هستند. در اين نوشتار به مقايسه شيوه هاي هويت جويي القاعده و داعش مي پردازد ... 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ برتری مرد بر زن در ایران باستان 🔹 در زمان ساسانیان فرمانبرداری زن از شوهر از جمله فرائض بود. 🔰 @Adyanuniv🔰