فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سکانس بازجویی از جوکر
با بازی درخشان هیث لجر فقید
*You, complete me
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ســـــــــ◇● ســـــٰایــه، هَستْ یــٰا
• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
ســـــــــ◇● ســـــٰایــه، هَستْ یــٰا نیٖــسْت؟!●◇ــــــٰایه
#بخش_سوم
از #آنچه_بیان_شد، نتایجی به دست میآید:
سایهها انگارههایی خیالی هستند که نبود نور، آنها را #حقیقی مینمایاند در حالی که اصل و ریشه و مأخذ سایهها، صاحبانشان هستند.
در عین حال این سایهها اوصاف و احکامی دارند از جمله خنکا، شکل و شمایل، کثرت و اختلافات و... که آنها نیز پوچ و پنداریاند. امّا همچنان که صاحبان سایه، اجازه دیده شدن به این سایهها دادهاند، احکام این سایهها را نیز وضع میکنند و #مصحّحِ حملِ صفات و لوازم سایه هستند.
در واقع کجی و معوّجی سایه، ازان اوست -در عینِ آنکه پوچ و باطل است چراکه صاحبش، یعنی سایه پوچ و باطل است- امّا به واسطه ساختمان برا او ثابت است. در آخر نیز باید گفت که قطعاً این احکام، بر صاحبان سایهها عارض نمیشوند.
تمام آنچه گفتیم، عیناً بر رابطۀ وجود و ماهیّت تطابق کامل دارد -البته که در مثال #مناقشه نیست 😑 . ماهیّات، سایههایی از ساختمانهای وجودند که #هالک_و_باطل هستند، و اگر احکامی هم دارند #اوّلاً احکامشان نیز پوچ و توخالی است و #ثانیاً همین احکام نیز به واسطه وجود است که بر آنها مترتّب میشود.
در واقع #فرع_اوّل و #فرع_دوّم، مکمّل یکدیگر هستند؛ یکی ریشه ماهیت را میخشکاند و میگوید در همۀ حملها و تمامی احکامی که بر ماهیّت بار میشود #پای_وجود_در_میان است و دیگری ثابت میکند که اگرچه این احکام به واسطه وجود بر ماهیّت عارض شدهاند، لکن هیچگاه به حریم مقدّس وجود تعدّی و تعرّض نمیکنند...
(ادامه دارد...)
#بخش_سوم
#اصالت_وجود
#اعتباریت_ماهیت
#فرع_اول
#فرع_دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای مامانهامون عمو پورنگ باشیم!
روز مادر مبارک ❤️
@sedkhareji ✔️
هدایت شده از غَلَیان|علی محمدی راد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوامون خرابه حاجی
هدایت شده از وحید یامین پور
کوشش، برای رسیدن به مقصود نیست، که برای نرسیدن است. برای نائل شدن به مقام عجز است. عجز از رسیدن به مقصود. در لحظهی عجز، مقصود چونان عطیهای الهی در برابر تو مینشیند.
پس آنکه برای رسیدن به مقصود دست و پا میزند تا آنگاه که به "خود" برای فراچنگ آوردنِ مقصود امید دارد، به آن نمیرسد. و در آن لحظهی طلایی که از پا در میآید، گوهر مقصود را در آغوش میکشد. ما چارهای نداریم جز آنکه بکوشیم تا آنگاه که بیچاره در میانهی راه بمانیم... ناگاه از غار حرای وجود به رسالت مبعوث میشویم...
گر چه وصالش نه به کوشش دهند
هر قدَر ای دل که توانی بکوش
#بشنو_از_نی
#ظهور
🆔️ @yaminpour
📢 رهبر انقلاب: جنایتکاران سنگدل بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد/ این جنایتکاران بدانند که از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود/ این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله
👈 حضرت آیتالله خامنهای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
📝 بسم الله الرّحمن الرّحیم
دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
🔹ملت ایران عزادار شد و خانوادههای زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارتزا که آنان را به این گمراهی کشاندهاند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.
🔹اینجانب در عزای خانوادههای مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از «نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 The Dawn…
🎹 #Sami_Yusuf
🔰 سِـپیٖـدھ٘ دَم٘ـ۔...
🎹 #سامی_یوسف
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ســـــــــ◇● ســـــٰایــه، هَستْ یــٰا
• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
ســـــــــ◇● ســـــٰایــه، هَستْ یــٰا نیٖــسْت؟!●◇ــــــٰایه
#بخش_چهارم (پایانی)
[در واقع #فرع_اوّل و #فرع_دوّم، مکمّل یکدیگر هستند؛ یکی ریشه ماهیت را میخشکاند و میگوید در همۀ حملها و تمامی احکامی که بر ماهیّت بار میشود #پای_وجود_در_میان است و دیگری ثابت میکند که اگرچه این احکام به واسطه وجود بر ماهیّت عارض شدهاند، لکن هیچگاه به حریم مقدّس وجود تعدّی و تعرّض نمیکنند.]
در اینجاست که عبارات جناب #علّامه به درستی معنا میشود:
«أن كل ما يحمل على حيثية الماهية فإنما هو #بالوجود[۱]» نه "للوجود"، بلکه "بالوجود" چراکه ساختمانِ وجود، جلوی خورشید را گرفته که سایه تشکیل شود؛ حال که سایۀ ماهیّت ایجاد شده، اینکه پنج گز باشد یا ده گز، به اندازه وجود و زاویه تابش نور بستگی دارد.
«أن الوجود لا يتصف بشيء من أحكام الماهية[۲]» نه اینکه ماهیّت احکامی از برای خود داشته باشد #مستقلّاً؛ ماهیّت احکامی که دارد پوچ و باطلند مثل خودش و اثباتشان نیز به وساطت وجود است. لذا هرگز این احکام پوچ و باطل که عارض ماهیّت هستند، جرئت دست درازی به حریم شریف وجود را ندارند و بر آن عارض نمیشوند.
«تنقسم الضّروره إلی ضرورۀ ازلیّۀ و إلى ضرورة ذاتية و هي كون المحمول ضروريا للموضوع لذاته مع الوجود لا بالوجود[۳]» که یعنی این حکم برای ماهیّت ثابت است، چون این ماهیّت وجود دارد، وگرنه از آنجا که پوچ و باطل و هالک است، نمیتوانست متّصف به این وصف شود. البته باید گفت منظور از "#مع الوجود" در این بخش، همان "#بالوجود" در فرع اوّل است.
و دیگر عبارات نظیر:
« ... فلها ثبوت ما كيفما فرضت[۴]»
«الکثرۀ الماهویۀ موجودۀ فی الخارج بعرض الوجود و أنّ الوجود متّصف بها بعرض الماهیۀ لمکان أصالۀ الوجود و اعتباریۀ الماهیۀ[۵]»
«واقعیت هستی به خودی خود (بالذات و بنفسه) واقعیتدار یعنی عین واقعیت است و همه مهیات با آن واقعیتدار و بیآن (به خودی خود) پنداری و اعتباری میباشند، بلکه این مهیات تنها جلوهها و نمودهایی هستند که واقعیتهای خارجی، آنها را در ذهن و ادراک ما به وجود میآورند وگرنه در خارج از ادراک نمیتوانند از «وجود» جدا شده و به وجهی مستقل شوند[۶]»
«...و از سوى ديگر همه مهيات و احكام و آثار آنها، از آن وجود و واقعيت هستى است، زيرا مهيّت بهواسطه وجود همان مهيّت شده و حكم و اثر بهواسطه وجود، حكم و اثر شده وگرنه هيچ و باطل بوده است[۷]»
«حقایق گوناگون مهیّات و خواص و آثار خارجی آنها اگرچه حقیقتاً از آن وجود و در وجودند،...[۸]»
محمد برهان
به تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
1 . نهایه الحکمه، صفحه ۱۲
2 . همان ، صفحه ۱۳
3 . همان، صفحه ۴۶ و ۵۵
4. همان
5. همان، ص ۱۷
6 . اصولِ فلسفۀ رئالیسم، صفحه ۱۶۳
7 . همان، ۱۶۸
8 . همان
#بخش_چهارم (پایانی)
#اصالت_وجود
#اعتباریت_ماهیت
#فرع_اول
#فرع_دوم
اگر جهنّم رفتن واجبه، به خدا من به الکفایه موجوده...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
الأنعام:
وَعِندَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ (59)
#قرآن
#مقام_کُرد
#محمود_شحات_انور
اینکه ابلیس در آن روز به ما سجده نکرد/
کفر ورزید ولی جز به خدا سجده نکرد/
پدرم رانده شد از عرش و ملائک دیدند/
که در این فاصله انسان به چه ها سجده نکرد/
ای خدایی که وجود همه از توست، چرا/
آدمی پیش تو بی چون و چرا سجده نکرد؟/
پیش چشم همه آنقدر بهایش دادی /
که پرستید خودش را و تو را سجده نکرد/
عقل آسودهٔ ما گر چه دم از کفر نزد/
تا نبارید بر این خاک، بلا سجده نکرد...
#فاضل
سجده-فاضل نظری.mp3
1.88M
اینکه ابلیس در آن روز به ما سجده نکرد/
کفر ورزید ولی جز به خدا سجده نکرد/
پدرم رانده شد از عرش و ملائک دیدند/
که در این فاصله انسان به چه ها سجده نکرد/
ای خدایی که وجود همه از توست، چرا/
آدمی پیش تو بی چون و چرا سجده نکرد؟/
پیش چشم همه آنقدر بهایش دادی/
که پرستید خودش را و تو را سجده نکرد/
عقل آسودهٔ ما گر چه دم از کفر نزد/
تا نبارید بر این خاک، بلا سجده نکرد...
#فاضل
*با صدایی گیرا و لحنی دقیق 👌🏻
#مهدی_کرامتی
هدایت شده از نگاشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️اینو ببینید یه کم قند تو دلتون آب بشه!
@negashteh | نگاشته
هدایت شده از فریم
انتقام شهیدان کرمان قبل از شهادتشان گرفته شده بود
آیا تنتی در کار است؟
@fraame ☫رسانه فریم☫
01. قرآن، آقای خدابخشی.mp3
9.78M
05:26
08:30
09:16
﷽
الفجر:
فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ (15) وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ (16) كَلَّا بَل لَّا تُكْرِمُونَ الْيَتِيمَ (17) وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَىٰ طَعَامِ الْمِسْكِينِ (18) وَتَأْكُلُونَ التُّرَاثَ أَكْلًا لَّمًّا (19) وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا جَمًّا (20) كَلَّا إِذَا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا (21) وَجَاءَ رَبُّكَ وَالْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا (22) وَجِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنسَانُ وَأَنَّىٰ لَهُ الذِّكْرَىٰ (23) يَقُولُ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي (24) فَيَوْمَئِذٍ لَّا يُعَذِّبُ عَذَابَهُ أَحَدٌ (25) وَلَا يُوثِقُ وَثَاقَهُ أَحَدٌ (26) يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (27) ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً (28) فَادْخُلِي فِي عِبَادِي (29) وَادْخُلِي جَنَّتِي (30)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
الكوثر:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ (2) إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)
#قرآن
#محمدحسین_خدابخشی
روزگارم این است-سهراب سپهری.mp3
1.61M
روزگارم این است:
دلخوشم با غزلی، تکه نانی، آبی، جمله ی کوتاهی
یا به شعر نابی و اگر باز بپرسی گویم:
دلخوشم با نفسی حبه قندی، چایی، صحبت اهل دلی
فارغ از همهمه ی دنیایی
دلخوشی ها کم نیست،
دیده ها نابیناست!
#سهراب
#مهدی_کرامتی 👌🏻
هدایت شده از «نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
اغنية الحي هو الله ارطغرل.mp3
4.67M
🔰 أغنیة «نهضة الأمّة»
🎙 أداء: کورال فريق أمجاد للفن والتراث
📖 كلمات: #حامد_درويش
*أنشودة مستوحاة من موسیقی مسلسل «قیامة ارطغرل»
بازنشر نگارهی "عالم هیچکاک یا عالم مرتضی" از فردا 👇🏻👇🏻👇🏻
⚠️ بازم میگم، اگر #حوصله موصله ندارید، پیامارو نادیده بگیرید... ⚠️
هدایت شده از «نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
۰۰• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
(#مقدمه)
از فردا بخشهایی از نگارهٔ «عالمهیچکاک یا عالممرتضی؟!» را به اشتراک خواهیم گذاشت که راجع به یکی از مقالات #آوینی، یعنی «#عالمهیچکاک» بحث میکند.
#عالمهیچکاک یکی از مقالات سینمایی مرتضیٰ آوینی است که به گفتهٔ #مسعود_فراستی، دربر دارندهٔ مهمترین دیدگاهها و آخرین نظرات آوینی راجع به ماهیت #هنر_هفتم است.
قرار بر این است که این نوشته ۱۸۰۰ کلمهای را در چند قسمت بههم پیوسته منتشر کنیم. مخاطبان کانال میتوانند بازخوردهای خود را از طریق لینک ناشناس زیر به اشتراک بگذارند:
https://harfeto.timefriend.net/17046102154737
امید است که این تلاش ناچیز، مقبول درگاه احدیّت افتاده و برای مخاطبان نیز مفید واقع شود.
جهت شادی روح این #شهید بزرگوار، صلواتی عنایت کنید 🤲🏻
م.بُرهـان
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#عالمهیچکاک
#مرتضی_آوینی
#هیچکاک
#سینما
هدایت شده از کانال گیزمیز 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سطح اعتماد مادربزرگ به نوه دیدنی بود🤣
🆔 @GizmizTel 💯
هدایت شده از «نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
۰۰• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
• عالم هِیٖچْکـٰاك یـــا عالم مُـرْتضیٰ؟! •
(#بخش_اول)
«یک روز به #مرتضی گفتم:
-"اینطور نمیشود که #روشنفکران هر کاری میخواهند انجام دهند و ما هم بیکار بنشینیم. ما فقط داریم نقد میکنیم و بساط آنها را به هم میریزیم امّا این کافی نیست؛ ما باید یک #الگوی_جایگزین مطرح کنیم. الگوی داخلیمان که #سینمای_جنگ است؛ باید یک الگوی دیگری را هم در زمینه سینمای خارجی مطرح کنیم."
پرسید:
-"نظر خودت چیست؟"
گفتم:
-"#روشنفکران و مسئولان که «#تارکوفسکی» را علم کردهاند؛ بیا مقابل او یک آدم حسابی علم کن."
گفت:
-"مثلاً کی؟"
گفتم:
-"#هیچکاک، مرتضی! #هیچکاک..."».
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
هر کس در آثار #آوینی کمی سرک کشیده باشد، احتمالاً به نام «#هیچکاک» برخورد کرده است. در نگاه اوّل، ارادت یک تئوریسن انقلابی به تکلیسنی هم چون #هیچکاک عجیب به نظر میرسد؛ هیچکاکی که در افواه عموم، به ساخت فیلمهایی با تِم سرگرم کننده معروف بوده است. امّا چه چیز باعث شده که #هیچکاک، اینقدر برای #مرتضی مهم باشد؟
به احتمال زیاد، اوّلین جرقّههای توجّه #آوینی به آثار #هیچکاک در مکالمه فوق زده شده؛ به گفته «#مسعود_فراستی» -که در دهه هفتاد جزو تیم نشریه #سوره بود و دوست و همکار مرتضی به حساب میآمد- احتیاج به "عَلَم کردن یک آدم حسابی در مقابل #تارکوفسکی" باعث شده تا #مرتضی کمکم نسبت به آثار #هیچکاک علاقهمند شود.
امّا آیا رجوع #آوینی به #هیچکاک، من باب اکل میته بوده است؟ به این معنا که او، چارهای نداشته جز اینکه رندانه حرفهای خود را درون دهان #هیچکاک گذاشته و مبانی و اعتقادات خود را از زبان او بیان نماید؛ یا اینکه واقعاً چیزِ خاصّی درون آثارِ این کارگردان بزرگ سینما وجود داشته که به واسطۀ ضرورت و ایجاب شرایط، به چشم #آوینی آمده است؟ انتخاب هر پاسخ، میتواند مسیر تحلیل آثاری همچون «#عالم_هیچکاک» و دیگر مخطوطات #آوینی راجع به #هیچکاک را تغییر دهد. قضاوت در اینباره به عهدۀ نزدیکان #مرتضی، اهل فنّ و #مخاطبان_حرفهای آثار اوست...
م.بُـــرهان
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
#ادامه_دارد...
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#عالمهیچکاک
#مرتضی_آوینی
#مسعود_فراستی
#آندره_تارکوفسکی
#سینما