eitaa logo
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
32 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﴾﷽﴿✨ ✅ برنامه‌ روزانه کانال : ✅🌷شنبه، سه‌شنبه و پنج شنبه شرح 🦋خطبه ها ✅🌹یکشنبه‌، دوشنبه وچهار‌شنبه‌ شرح 🌴حکمتها ✅☫روزانه‌تفسیر قرآن‌‌☫ ✅🌷شرح متنی و صوتی نامه ها بطور کامل در کانال بارگذاری شده و شرح آخرین نامه جهت سهولت در دسترسی، در اینجا آورده شده و بقیه نامه ها به هم پیوست میباشد⬇️ لینک شرح نامه ۷۹ ( آخرین نامه): https://eitaa.com/Nahjolbalaghe2/24783 ✅🍃حکمتها، نامه ها و خطبه های نهج‌البلاغه ترجمه محمد دشتی به طور کامل قبلا در کانال بار گذاری شده و لینک‌های دسترسی به مطالب در کانال سنجاق شده اند @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
📝تفسیر سوره مبارکه حج آیات ۲۶ الی ۳۰ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی 👹 پایان عمر یک قو
📝تفسیر سوره مبارکه حج آیات ۲۶ الی ۳۰ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ↩️ و بعد از حمد و ستایش خدا در برابر نخستین نعمت بزرگ او، یعنى نجات از چنگال ظالمان، از درگاهش چنین تقاضا کن: بگو: پروردگارا! مرا در منزلگاهى پر برکت فرود آر، و تو بهترین فرود آورندگانى (وَ قُلْ رَبِّ أَنْزِلْنِی مُنْزَلاً مُبارَکاً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْمُنْزِلِینَ). واژه مُنْزِل ممکن است اسم مکان باشد، یعنى بعد از پایان گرفتن طوفان، کشتى ما را در سرزمینى فرود آور که داراى برکات فراوانى باشد و ما بتوانیم با آسودگى خاطر به زندگى خود ادامه دهیم. و نیز ممکن است مصدر میمى باشد، یعنى ما را به طرز شایسته اى فرود آر; چرا که بعد از پایان گرفتن طوفان به هنگام نشستن کشتى بر زمین، خطرات زیادى این سرنشینان را تهدید مى کرد، نبودن جاى مناسب براى زندگى، کمبود غذا، انواع بیمارى ها، نوح(علیه السلام) از خدا مى خواهد که او را به نحوى سالم و شایسته بر زمین فرود آورد. * * * و بالاخره آخرین آیه مورد بحث، اشاره به مجموع این داستان کرده مى گوید: در این ماجراى نوح و پیروزیش بر ستمکاران و مجازات این قوم سرکش به شدیدترین وجه، آیات و نشانه هائى براى صاحبان عقل و اندیشه است ! (إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیات). و ما به طور مسلّم همگان را آزمایش مى کنیم (وَ إِنْ کُنّا لَمُبْتَلِینَ). این جمله، ممکن است اشاره به این باشد که: ما قوم نوح(علیه السلام) را کراراً آزمودیم و هنگامى که از عهده آزمایش ها بر نیامدند هلاکشان کردیم. و نیز ممکن است اشاره به این باشد که: ما همه انسان ها را در هر عصر و زمان آزمایش مى کنیم و آنچه در آیات فوق گفته شد، مخصوص مردم عصر نوح(علیه السلام) نبود، بلکه در همه اعصار و قرون در اشکال مختلف، آزمایش ها صورت مى گیرد، و در این آزمایش ها آنها که خار راه تکامل بشرند، از سر راه برداشته مى شوند، تا بشریت به سیر تکاملى خود همچنان ادامه دهد. جالب این که: در آیات فوق، تنها به مسأله ساختن کشتى و سوار شدن نوح و یارانش بر آن اکتفا شده، و اما این که: سرانجام کار گنهکاران به کجا رسید پیرامون آن سخنى به میان نیامده; چرا که با وعده الهى اِنَّهُمْ مُغْرَقُونَ مسلّم مى شود چنین سرنوشتى دامان آنها را گرفته; چرا که وعده اش تخلف ناپذیر است. ذکر این معنى نیز لازم است که درباره قوم نوح(علیه السلام)، مبارزه آنها با این پیامبر بزرگ و سرنوشت دردناک آنان، ماجراى ساختن کشتى و جوشیدن آب از تنور، وقوع طوفان و غرق فرزند نوح، سخن بسیار است که ما قسمت زیادى از آن را در سوره هود ، جلد نهم، از صفحه ۶۸ تا صفحه ۱۲۵ مشروحاً آورده ایم و به خواست خدا بخش دیگرى هم در تفسیر سوره نوح خواهد آمد. ✔️ پایان @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
📝 شرح و تفسیر خطبه ۱۰۶ بخش اول 📝 وصف دین اسلام ↩️ در ادامه این سخن، در چند توصیف دیگر مى افزاید:
📝 شرح و تفسیر خطبه ۱۰۶ بخش اول 📝 وصف دین اسلام ↩️ در واقع، امام(علیه السلام) در اینجا جاده اى را ترسیم کرده که تمام امتیازات یک جادّه خوب را دارد. جادّه آنچنان واضح است که پیدا کردن آن براى همه ممکن است. ورودى هاى متعدّدى دارد که آنها نیز در برابر دیدگان حق طلبان قرار گرفته. این جاده نیاز به نشانه هایى دارد که از دور نمایان باشد و مسیر را براى رهگذران کاملا آشکار کند. جادّه اسلام در واقع، چنین است. (در گذشته در مسیر راه ها، برج هایى مى ساختند و بالاى آن چراغى نصب مى کردند که از دور نمایان بود و از بیراهه رفتن جلوگیرى مى کرد و آن را «منار» مى نامیدند. یعنى: محلّ نور. ولى معناى وسیع این کلمه، شامل تمام نشانه هایى مى شود که رهروان را از انحراف باز مى دارد). اضافه بر اینها، جادّه در روز روشن و در شب، با چراغ هاى پر نور براى رهگذران آشکار است. این تعبیرات مى تواند کنایه از محکمات آیات قرآن و سنّت صریح و آشکار و معجزات و کرامات و دلیل عقل و نقل، که مسیر پویندگان راه اسلام را روشن مى سازد و نشانه هاى آشکار در جاى جاى این مسیر نصب مى کند، بوده باشد. سپس در ادامه این توصیفات، اسلام را به مسابقه اى تشبیه مى کند که تمام ارکانش در بالاترین مرتبه حسن و کمال است. مسابقه ها معمولا نیاز به ارکانى دارد: 1- میدان تمرین 2- محلّ پایان مسابقه 3- اسب هاى آماده و ورزیده 4- جایزه عالى 5- سوارکاران شریف و باارزش. مى فرماید: «میدان تمرین اسلام پاک و پاکیزه، نقطه پایانى مسابقه بلند و رفیع، اسب هاى این میدان اصیل و آماده، جایزه مسابقه دهندگان بسیار عالى، و سوارکاران آن مردمى شریفند!». (کَرَیمُ الْمِضْمارِ(10)، رَفِیعُ الْغَایَةِ، جَامِعُ الْحَلْبَةِ(11) مُتَنَافِسُ(12) السُّبْقَةِ(13)، شَرِیفُ الْفُرْسَانِ). سپس مى افزاید: «تصدیق و یقین، راه (رسیدن به اهداف) اسلام است و نشانه آن اعمال صالح، (و در واقع راه پیروزى در این مسابقه دو چیز است: ایمان و عمل صالح)». (التَّصْدِیقُ مِنْهَاجُهُ، وَ الصَّالِحَاتُ مَنَارُهُ). سپس در آخرین جمله هاى این بخش، آنچه به صورت کلّى آمده بود، به صورت جزیى مشخص مى کند و مى فرماید: «پایان این مسابقه مرگ است و دنیا میدان تمرین، و قیامت میدان مسابقه، و بهشت جایزه آن است». (وَ الْمَوْتُ غَایَتُهُ، وَ الدُّنْیَا مِضْمارُهُ، وَ الْقِیَامَةُ حَلْبَتُهُ، وَالْجَنَّةُ سُبْقَتُهُ). اگر در اینجا سخنى از سوارکاران مسابقه دهنده به میان نیامده، به خاطر روشن بودن آن است. زیرا، آنها جز مؤمنانى که داراى ایمان صالح هستند، نخواهند بود. این تشبیه زیبا با بیان روشن ترى - و با کمى تفاوت - در خطبه 28 گذشت، که مى فرمود: «أَلاَ وَ إِنَّ الْیَوْمَ الْمِضْمَارَ، وَ غَداً السِّبَاقَ، وَ السَّبَقَةُ الْجَنَّةُ وَ الْغَایَةُ النَّارُ; بدانید! امروز روز تمرین و آمادگى است و فردا روز مسابقه. جایزه برندگان بهشت و سرانجام (شوم) عقب ماندگان آتش دوزخ است». **** نکته ها: 1- جایگاه دنیا و آخرت در جهان بینى اسلامى دنیا براى دنیا پرستان و آنها که آخرت را علماً و یا عملا انکار مى کنند، تمام مطلوب و منتهاى مقصود است و به همین دلیل، تمام ارزشها را در پاى آن قربانى مى کنند. تمام بدبختى هاى مردم جهان مولود این طرز فکر است که در عقیده و یا در عمل زندگى سراى دیگر حضور نداشته باشد. ولى در جهان بینى اسلامى، دنیا مرحله اى است گذرا و مقدّمه اى براى آخرت، که در روایات اسلامى با تشبیهات مختلفى آمده. گاه «مزرعه» گاه «پل» و گاه «تجارتخانه» شمرده اند، که شرح آن ذیل خطبه 28 گذشت. ✍ پی نوشت: 10. «مضمار» در اصل به معناى مکان يا زمان لاغر شدن است و از آنجا که اسب ها در موقع تمرين براى مسابقه لاغر و قوى مى شوند، اين واژه به زمان، يا مکان مسابقه اطلاق مى شود. 11. «حلبة» از مادّه «حَلب» (بر وزن قلب) در اصل به معناى جمع شدن است و از آنجا که به هنگام دوشيدن پستان حيوان، شيرها را در ظرفى جمع مى کنند، اين واژه به دوشيدن پستانِ حيوان هم، اطلاق شده است و سپس به اسب هايى که براى مسابقه گردآورى مى شوند، اطلاق شده است. 12. «متنافس» از مادّه «تنافس» به معناى تلاش دو انسان در برابر يکديگر براى به دست آوردن چيز نفيسى است. 13. «سُبقه» به معناى جايزه مسابقه است. ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ☀️ امام صادق عليه السلام: كسى كه زياد گرفتار دنيا شود هنگام جدا شدن از آن ، بيشترين افسوس را مى خورد 📚الکافی، ج۲، ص۳۲۰ @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت الاسلام کاشانی 🔆ما اصل تکلیفمان را فراموش کرده ایم 🔸 برگرفته از جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟" @Nahjolbalaghe2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
. 📝ترجمه کتاب الغدیر ✅ قسمت: پانصد و نود و هشت 🔷#واقعه‌غدیرخم #علامه‌امینی ↩️ ﺍﺑﻮ ﺳﻌﻴﺪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ
. 📝ترجمه کتاب الغدیر ✅ قسمت: پانصد و نود و نه 🔷 ↩️ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺳﻴﺪ ﺩﺭ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍ ﻭﻗﻮﻓﻲ ﺑﺮ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﺣﺘﺠﺎﺝ ﺳﻴﺪ ﺣﻤﻴﺮﻱ ﻭ ﻣﻀﺎﻣﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻌﺮ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻔﺘﮕﻮﻫﺎﺋﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﻴﺖ‌ﻫﺎﻱ ﺷﻴﻌﻪ ﻭ ﺳﻨﻲ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺑﺎﺷﺪ [ ﺻﻔﺤﻪ 138] ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﻪ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﺍﻣﻨﻪ ﻭ ﻋﻤﻖ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﻭﻱ ﺩﺭ ﻓﻬﻢ ﻣﻌﺎﻧﻲ ﻗﺮﺁﻥ ﻛﺮﻳﻢ ﻭ ﺩﺭﻙ ﺳﻨﺖ ﺷﺮﻳﻒ، ﭘﻲ ﻣﻲ‌ﺑﺮﺩ. ﻭ ﻣﻲ‌ﻓﻬﻤﺪ ﻛﻪ ﻛﻮﺷﺶ ﭘﻲ ﮔﻴﺮ ﺳﻴﺪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻭﻟﺎﺀ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﺼﻴﺮﺗﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﻲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﺘﻲ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﻣﺎﻳﻪ ﻣﻲ‌ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﺴﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺵ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻣﺤﺾ ﻭ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺳﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻧﺎ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﻭ ﻧﺎ ﻓﻬﻤﻲ ﺑﺮ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﺍﺵ ﻏﺎﻟﺐ ﺑﺎﺷﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﻱ ﺍﺯ ﻋﻠﻢ ﻭﻱ ﺻﻔﺤﻪ 258 ﺍﻳﻦ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺑﺎ ﻗﺎﺿﻲ ﺳﻮﺍﺭ: ﺩﺭ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺑﻪ ﺭﺟﻌﺖ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﻭﻱ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺣﺪﻳﺚ، ﻋﺎﺟﺰ ﻭ ﺳﺎﻛﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ 264 ﮔﺬﺷﺖ. ﻣﺮﺯﺑﺎﻧﻲ، ﺩﺭ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺍﻟﺴﻴﺪ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ: ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺳﻴﺪ، ﺩﺭ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻫﺸﺎﻡ، ﺑﻪ ﺣﺞ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻛﻤﻴﺖ ﺷﺎﻋﺮ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ، ﺑﺮ ﺍﻭ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﺗﻮﺋﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﻴﺎﺕ: ﻭ ﻟﺎ ﺍﻗﻮﻝ ﺍﺫﺍ ﻟﻢ ﻳﻌﻄﻴﺎ ﻓﺪﻛﺎ ﺑﻨﺖ ﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﻭ ﻟﺎ ﻣﻴﺮﺍﺛﻪ ﻛﻔﺮﺍ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﻌﻠﻢ ﻣﺎﺫﺍ ﻳﺎﺗﻴﺎﻥ ﺑﻪ ﻳﻮﻡ ﺍﻟﻘﻴﺎﻣﻪ ﻣﻦ ﻋﺬﺭ ﺍﺫﺍ ﺣﻀﺮﺍ " ﻣﻦ ﻧﻤﻲ ﮔﻮﻳﻢ، ﻋﻤﺮﻭ ﺍﺑﻮ ﺑﻜﺮﻱ ﻛﻪ ﻓﺪﻙ ﻭ ﻣﻴﺮﺍﺙ ﺩﺧﺘﺮ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﻱ ﻧﺪﺍﺩﻧﺪ، ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﺧﺪﺍﻱ ﺩﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺭﺳﺘﺎﺧﻴﺰ ﻛﻪ ﭘﻴﺸﮕﺎﻩ ﺧﺪﺍ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻲ‌ﺁﻳﻨﺪ، ﭼﻪ ﻋﺬﺭﻱ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺁﻭﺭﺩ. ﻛﻤﻴﺖ ﮔﻔﺖ: ﺁﺭﻱ ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻪ‌ﺍﻡ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻨﻲ ﺍﻣﻴﻪ ﺗﻘﻴﻪ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻡ ﻭ ﺩﺭ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻣﻦ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﺼﺮﻑ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﺳﻴﺪ ﮔﻔﺖ: ﺍﮔﺮ ﺩﻟﻴﻞ ﻧﻤﻲ ﺁﻭﺭﺩﻱ، ﺟﺎ ﺩﺍﺷﺖ ﻛﻪ ﺳﺎﻛﺖ ﺑﻤﺎﻧﻢ، ﺍﻣﺎ ﺑﺪﺍﻥ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﻖ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻱ، ﭼﻪ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺧﺪﺍ (ﺹ) ﻣﻲ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﭘﺎﺭﻩ ﺗﻦ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ، ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﺮﻳﺸﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﻣﺮﺍ ﭘﺮﻳﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﺮﺍﺳﺘﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺧﺸﻢ ﺯﻫﺮﺍ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﻣﻲ‌ﺁﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﻭﻱ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﭘﺲ ﺗﻮ ﺍﻱ ﻛﻤﻴﺖ ﺑﺎ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻛﻪ ﻓﺪﻙ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺯﻫﺮﺍ ﺑﺨﺸﻴﺪ ﻭ ﺍﻣﻴﺮ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﻭ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺣﺴﻴﻦ ﻭ ﺍﻡ [جلد چهارم ﺻﻔﺤﻪ 139] ﺍﻳﻤﻦ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﻱ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻓﺪﻙ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﺍﺩﻧﺪ، ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻱ. ﭼﻪ ﻋﻤﺮ ﻭ ﺍﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻫﺮﺍ ﭼﻨﻴﻦ ﺣﻜﻢ ﺩﺭﺳﺘﻲ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ. ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻜﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﻲ‌ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻳﺮﺛﻨﻲ ﻭ ﻳﺮﺙ ﻣﻦ ﺁﻝ ﻳﻌﻘﻮﺏ. ﻭ ﻧﻴﺰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻭ ﻭﺭﺙ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺩﺍﻭﺩ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﺒﺐ ﺑﻪ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺑﻮ ﺑﻜﺮ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺷﻬﺎﺩﺗﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺯﻥ (ﻋﺎﻳﺸﻪ) ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﭘﺪﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (ﺹ) ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ: ﻓﻠﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﮕﻤﺎﺭﻳﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﭘﺪﺭﺵ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻭ ﻋﻠﻲ ﻭ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺣﺴﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻣﺮﻱ ﭼﻮﻥ ﻓﺪﻙ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺎﻧﻮﺋﻲ ﭼﻮﻥ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺩﺭ ﺩﻋﻮﻳﺶ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺪﺭ ﺑﻴﻨﻪ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻭ ﺷﺎﻋﺮﻱ ﭼﻮﻥ ﺗﻮﻫﻢ ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﺷﻌﺮﻱ ﻣﻲ‌ﺳﺮﺍﻳﺪ؟ ↩️ ادامه دارد... @Nahjolbalaghe2
قرآن و نهج‌البلاغه 🌸🌸
🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین استاد امینی خواه: 🔴 به وقت شام 🎤 جلسه ششم 📝 محور سخنرانی ✔️ خروج حضرت
07_Be_Vaghte_Shaam_1403_05_21_Mashhad_Moghadas_Aminikhaah.ir.mp3
44.92M
🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین استاد امینی خواه: 🔴 به وقت شام 🎤 جلسه هفتم 📝 محور سخنرانی: ✔️ تکرار سنت‌های الهی و تاریخ در بیان آیات و روایات ✔️ غیبت امام زمان (علیه‌السلام)؛ اراده الهی بر تکرار تاریخ تمام غیبت‌های انبیاء (علیهم‌السلام) ✔️ خطبه جناب سلمان در ماجرای سقیفه؛ ای مردم سنت‌ بنی‌اسرائیل بر شما جاری شد ✔️ امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام)؛ شهیدِ حکومت شام ✔️ پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله): بنی‌امیه یهودیان امت من هستند ✔️ توجه یهودیان به کوروش‌کبیر و صهیونیست خواندن وی ✔️ حضرت یحیی (علیه‌السلام) و معرفی حضرت عیسی (علیه‌السلام) به عنوان منجی ✔️ شک بنی‌اسرائیل در مورد حضرت عیسی (علیه‌السلام) و انتظار عده‌ای از ایشان برای ظهور حضرت مسیح ✔️ معجزه حضرت عیسی (علیه‌السلام) در بیان قرآن کریم: سخن گفتن در گهواره و پیری (بعد از ۲۴۰۰ سال) ✔️ منجی‌های دروغین: سفیانی برای مسلمانان و دجال برای یهودیان ✔️ تحریف چهره حضرت عیسی (علیه‌السلام) توسط یهود؛ جنگ‌آوری و شمشیر کشیدن ایشان بر علیه یهود ✔️ فقال الحسن علیه السلام إن الذی یؤتى إلى سم یدس إلى فأقتل به ، ولکن لا یوم کیومک یا أبا عبد الله علیه السلام @Nahjolbalaghe2