📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش دوم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/450)
همانطور که در بخش قبل ذکر گردید، بداء وتغییر در علائم ظهور به دو گونه تصور میشود:
1⃣ بداء وتغییر در جزئیات علامت
2⃣ بداء وتغییر در اصل علامت
بداء در جزئیات اگر به نحوی باشد که موجب دگرگونی اساسی در علامت نگردد، قبحی نداشته وامکان وقوعش در علامت هست.
اما اگر #بداء در جزئیات علامت به نحوی باشد که موجب #دگرگونی علامت گردد وعلامت از علامتیت خود ساقط شود #نقض غرض حاصل شده ودیگر این علامت پیام ومفهومی برای مخاطب خود ندارد. این قسم تغییرات چون #نقض غرض محسوب میگردد واقع نمیشود زیرا نقض غرض از شخص حکیم، قبیح است.
واما ادامه مطلب:
2⃣ بداء وتغییر در اصل علامت
بر اساس روایات، همانطور که بداء وتغییر در جزئیات علامات ظهور با شرایطی ممکن است، بداء در #اصل_علامت هم با وجود شرایطی ممکن میباشد. یعنی چه بسا تعدادی از علائم ظهور اصلا اتفاق نیافتند ولی ظهور امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) محقق گردد.
⛔️ ممکن است کسی بگوید:
(بعضی علائم ظهور در روایات با واژه (محتوم) تاکید شدهاند و در این محتومات بدائی صورت نمیگیرد)
✅ در جواب گوییم:
بداء در تمامی علائم ظهور ــــ چه محتوم وچه غیر محتوم ــــ که وعده شمرده نمیشود ممکن بوده وقبیح نمیباشد.
🖋 توضیح مطلب اینکه:
در برخی روایات ذکر گردیده که تعدادی از علائم ظهور محتوم/حتمی هستند.
به عنوان نمونه روایت زیر:
☘ عنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ ع فَجَرَى ذِكْرُ الْقَائِمِ ع فَقُلْتُ لَهُ أَرْجُو أَنْ يَكُونَ عَاجِلًا وَ لَا يَكُونَ سُفْيَانِيٌّ فَقَالَ لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا بُدَّ مِنْهُ. بحارالانوار ج 52ص249
ترجمه:
عبدالملک بن اعین میگوید: نزد امام باقر (صلوات الله علیه) بودم و در مورد قائم سخن به میان آمد. گفتم: آرزو میکنم به همین زودی باشد وسفیانی نباشد. حضرت فرمودند: نه، به خدا قسم او [سفیانی] از امور محتومی است که چارهای از آن نیست.
📌 لازم به ذکر است که این امور محتوم به گونهای نیست که دست خدا در آنها بسته باشد ودیگر تغییری صورت نگیرد، بلکه با در نظر گرفتن قرائن و روایات دیگر میتوان گفت امور محتوم اموری است که از #حتمیت بیشتری برخوردار بوده اما در نهایت باز هم احتمال #بداء واعمال اراده وحاکمیت الهی در آن میرود.
لذا در روایات صراحتا صحبت از #اراده الهی در امور #محتوم به میان آمده وهمچنان گزینه #بداء وتغییر در مورد این امور مطرح گردیده است.
❇️ به روایات زیر دقت فرمایید:
☘ حدَّثَنَا أَبُو هَاشِمٍ دَاوُدُ بْنُ الْقَاسِمِ الْجَعْفَرِيُّ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا ع فَجَرَى ذِكْرُ السُّفْيَانِيِّ وَ مَا جَاءَ فِي الرِّوَايَةِ مِنْ أَنَّ أَمْرَهُ مِنَ الْمَحْتُومِ فَقُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُومِ قَالَ نَعَمْ قُلْنَا لَهُ فَنَخَافُ أَنْ يَبْدُوَ لِلَّهِ فِي الْقَائِمِ فَقَالَ إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ لا يُخْلِفُ الْمِيعادَ. غیبة نعمانی ص303
ترجمه:
ابوهاشم میگوید: در نزد امام جواد (صلوات الله علیه) بودیم که سخن از سفیانی به میان آمد واینکه در روایت آمده است که امر او از امور محتوم است. به امام جواد (صلوات الله علیه) عرض کردم: آیا برای خدا در امور محتوم بداء میباشد؟ حضرت فرمودند: بله، عرضه داشتیم: ما از بداء برای خدا در قائم میترسیم، حضرت فرمودند: همانا قائم از میعاد است و خدا [خُلف وعده نمیکند] و میعاد را خُلف نمیکند.
📌 از این حدیث فهمیده میشود که در امور محتومی که وعده داده شده، امکان بداء نیست زیرا #خلف_وعده قبیح بوده وفعل #قبیح از خدا سر نمیزند.
در قرآن میخوانیم:
🔸 لا يُخْلِفُ اللَّهُ الْميعاد [زمر/20]
🔸 إنَّ اللَّهَ لا يُخْلِفُ الْميعادَ [آلعمران/9]
🔸 إنَّكَ لا تُخْلِفُ الْميعادَ [آلعمران/194]
اما غالبا علائم ظهور ــــ چه محتوم وچه غیر محتوم ــــ جزو وعید واخبار بد تلقی می شود لذا امکان بداء در آنها ممکن بوده ودر صورت وقوع بداء وتغییر در اصل آنها، همگان از این عفو الهی خوشحال میشوند.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
ـ📄👆👆👆
☘ در روایت دیگری امام باقر (صلوات الله علیه) پیرامون تقدیرات در لیلة القدر میفرمایند:
فَمَا قُدِّرَ فِي تِلْكَ اللَّيْلَةِ وَ قُضِيَ فَهُوَ مِنَ الْمَحْتُومِ وَ لِلَّهِ فِيهِ الْمَشِيَّة . . . بحارالانوار ج 94ص19
ترجمه:
پس هرآنچه در آن شب تقدیر وقضاء گردد از [امور] محتوم است وبرای خدا در محتوم #مشیت [و بداء] است.
📌 این روایت هم شاهد بسیار خوب دیگری بر وقوع بداء در امور محتوم میباشد.
🔵 #جمع_بندی:
📌 بداء در تمامی علائم ظهور محتوم یا غیر محتوم که #وعده نبوده ــــ (خواه وعید باشد) یا (نه وعده باشد، نه وعید) ــــ ممکن است و قبیح نمیباشد.
📌 علائمی که در روایات از محتومات شمرده شده اند از #حتمیت وقوع بیشتری برخوردارند اما دست خدا بسته نبوده و امکان بداء در آنها نیز می رود.
📌 بداء در اموری که وعده الهی محسوب میشود #قبیح بوده وفعل قبیح از خدا سر نمیزند.
📌 آیاتی هم در قرآن دلالت بر این دارد که خدا خلف وعده نمیکند.
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش سوم:
محل خروج یمانی و بداء
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/473)
🖋 یادآوری:
در بخش اول عرض کردیم که بداء در علامات ظهور به دو صورت قابل تصور است:
1⃣ بداء وتغییر در جزئیات علامت
2⃣ بداء وتغییر در اصل علامت
و موضوع گفتگو را در مورد بداء وتغییر در جزئیات علامات ظهور ادامه دادیم وگفتیم:
بداء در جزئیات علامت اگر به نحوی باشد که موجب دگرگونی اساسی در علامت نگردد وعلامت را از علامتیت نیندازد، قبحی نداشته وامکان وقوعش در علامت هست.
☘ برای اطلاع از اصل بحث، لینک بخش اول در زیر تقدیم میگردد:
🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/450
در بخش دوم به موضوع بداء در اصل علامات ظهور پرداخته وگفتیم:
بداء در تمامی علائم ظهورِ محتوم یا غیر محتوم که #وعده نبوده ــــ (خواه وعید باشد) یا (نه وعده باشد، نه وعید) ــــ ممکن است و قبیح نمیباشد. اما بداء در اموری که وعده الهی محسوب میشود #قبیح بوده وفعل قبیح از خدا سر نمیزند.
📌 پس فرق بین #محتوم و #غیر_محتوم چیست؟
در پاسخ عرض میکنیم:
علائمی که در روایات از #محتومات شمرده شدهاند از #حتمیت وقوع بیشتری برخوردارند واحتمال تغییر وبداء در آنها کمتر میباشد ولی در عین حال، دست خدا بسته نبوده و امکان بداء در آنها نیز می رود.
☘برای اطلاع از اصل بحث، لینک بخش دوم در زیر تقدیم میگردد:
🆔 https://telegram.me/PayehayePooshaly/473
✅ واما محل خروج یمانی و بداء
با توجه به روایات 👈 محل خروج یمانی از #یمن میباشد ــــ که در بخشهای بعدی به آن می پردازیم ــــ اما فرقه مدعی یمانی منکر یمن به عنوان محل خروج یمانی بوده و دو گونه جواب ارائه میدهند.
🔅 جواب اول:
عدهای از پیروان این فرقه میگویند 👈 در مکان خروج یمانی #بداء حاصل شده و او به جای یمن از بصره خروج میکند.
بررسی جواب اول:
همانطور که در بخش اول عرض کردیم، اگر بداء وتغییر در جزئیات علامت به گونهای باشد که علامت را از علامتیت بیندازد #نقض_غرض بوده وقبیح میباشد.
حال اگر در منطقه خروج یمانی بداء صورت گیرد ویمانی از #یمن نیاید بلکه از #بصره بیاید، ما چگونه او را تشخیص دهیم⁉️
😳 جالب اینجاست که یکی از مبلغین این فرقه میگفت: اینکه در روایات گفته شده خروج خراسانی وسفیانی ویمانی در یک سال و یک ماه و یک روز صورت میپذیرد، قابلیت بداء وتغییر داشته وممکن است در یک روز نباشد.
واقعا اگر یمانی جزو علائم ظهور از سوی اهل بیت (صلوات الله علیهم) اعلام شود اما در جزئیات اصلی این علامت اینگونه تغییرها صورت گیرد، چگونه میتوان پی به صحت ادعای مدعی یمانی برد⁉️
مگر نه این است که امامان نشانههای یمانی را در روایات ذکر کردهاند تا شیعیان بتوانند او را تشخیص دهند⁉️ حال اگر در نشانههای اصلی یمانی تغییر ایجاد شود، شیعیان چگونه او را تشخیص دهند❓
بنابراین بداء در #منطقه_خروج_یمانی 👈 نقض غرض بوده وقبیح میباشد.
برای توضیح بیشتر به #بخش_اول که لینک آن در بالا موجود است مراجعه فرمایید.
⛔️ اگر گفته شود که (بداء در نشانههای یمانی قبیح نبوده زیرا از طریق قانون معرفت حجت باز هم میتوان یمانی را تشخیص داد) گوییم:
علی فرض پذیرش اینگونه بداء وصرف نظر از قبح آن، احمداسماعیل همبوشی که ادعای یمانی بودن دارد، طبق قانون معرفت حجتی که خودش مطرح میکند مشخص میشود که مدّعی دروغین بوده واسیر هواهای نفسانی قرار گرفته است. برای توضیح بیشتر در مورد قانون معرفت حجت، به مباحث #وصیت و #سلاح و #پرچم و #معجزه و . . . در کانال زیر مراجعه نموده تا پی به رسواییها وشیادی این مدعی پوشالی ببرید:
🆔 @FehrestePayehayePooshali
البته ناگفته نماند که اساساً یمانی #نه_امام است و #نه_مهدی_اول (علی فرض پذیرش وجودش) و #نه_معصوم و #نه_حجت و نه . . . بلکه او #فرماندهای_نظامی بیش نیست، لذا اصلاً قانون معرفت حجت ارتباطی با یمانی ندارد.
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش چهارم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/508)
📣 محل خروج یمانی
همانطور که در بخش قبل ذکر گردید، فرقه مدعی یمانی منکر #یمن به عنوان محل خروج یمانی بوده و از این انکار خود به دو گونه دفاع میکنند.
برخی از مبلغین این فرقه دفاع خود را در قالب بحث بداء مطرح نموده که در بخش قبل آن را مورد بررسی قرار دادیم.
👈 دفاع دوم:
عدهای دیگر از مبلغین این فرقه در انکار خروج یمانی از یمن ودفاع از نظریه خود میگویند:
((هیچ حدیثی وجود ندارد که دلالت بر خروج یمانی از یمن داشته باشد وحدیث موجود در کتاب کمال الدین ج1ص327 عبارت (من الیمن) داخل پرانتز بوده و جزو حدیث نمیباشد))
✅ بررسی:
هر کس عبارت فوق را ببیند گمان میکند که: (فقط در #یک_حدیث به مکان خروج یمانی از یمن اشاره شده که البته در همان حدیث هم عبارت (من الیمن) داخل پرانتز میباشد).
آیا مبلغین این فرقه در ادعای خود صادق هستند و براستی حدیث دیگری مبنی بر خروج یمانی از یمن وجود ندارد⁉️
آیا واقعا اگر عبارتی داخل پرانتز باشد به معنای این است که آن عبارت جزو حدیث نمیباشد⁉️
عقل سلیم ــــ با توجه به دروغهای فراوان موجود در این فرقه پوشالی که بارها در همین کانال اثبات کرده ایم ــــ حکم میکند که ادعای آنان را قبول نکرده بلکه مورد دقت و بررسی قرار دهیم.
✅ سوال وبررسی اول:
آیا واقعا اگر عبارتی داخل پرانتز باشد به معنای این است که آن عبارت جزو حدیث نمیباشد؟
☘ پاسخ:
قرار گرفتن عباراتی از حدیث در داخل پرانتز #احتمالاتی را در ذهن ایجاد میکند و فقط دلالت بر نبود آن عبارات در اصل روایت ندارد بلکه #احتمال_اختلاف_نسخه هم میباشد یعنی اگر عبارتی در نسخهای باشد ودر نسخهای نباشد، گاها محققین هنگام چاپ کتاب آن عبارت اختلافی را بین پرانتز قرار میدهند ویا در پاورقی به آن اشاره میکنند.
مرحوم علی اکبر غفاری بر همین اساس عبارت (من الیمن) را داخل پرانتز قرار داده زیرا در بعضی نسخ این عبارت وجود داشته است.
مثلا نسخه خطی کتاب کمال الدین 👈 که مربوط به مکتبه کاشف الغطاء است مشتمل بر کلمه (من الیمن) میباشد. اهدی الرایات ص41
📌 لازم به ذکر است که در اختلاف نسخ، احتمال سقط و جاافتادگی بیشتر است نسبت به احتمال زیاده کردن، بنابراین احتمال جاافتادگی وسقط عبارت (من الیمن) در بعضی نسخ از قوّت بیشتری برخوردار است تا اینکه بخواهیم نسّاخ کتب را #متهم به زیاده نویسی کنیم.
💯 واما #نکتهای_بسیار_لطیف:
اگر بپذیریم (عبارات داخل پرانتز جزو اصل روایات نبوده و از اضافات نسّاخ میباشد) ما هیچ ضرری نکردهایم وفقط دستمان از این روایت خالی میگردد وباید به روایات دیگر خروج یمانی از یمن استناد کنیم ــــ که در آینده به آنها اشاره خواهیم کرد ــــ اما با پذیرش این قاعده، دست عزیزان پیرو فرقه مدعی یمانی از حدیث وصیت ــــ که اساس فرقه خود را بر همین یک حدیث استوار کردهاند ــــ خالی میگردد.
🔅 توضیح نکته:
در انتهای حدیث موسوم به وصیت ــــ که اساس فرقه مدعی یمانی بر همین یک حدیث استوار بوده وما در بحث حدیث وصیت به طور تفصیلی این اساس را باطل نمودیم ــــ اینگونه آمده است:
(فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ مُحَمَّدٍ الْمُسْتَحْفَظِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ع فَذَلِكَ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً ثُمَّ يَكُونُ مِنْ بَعْدِهِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً (فَإِذَا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ) فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ لَهُ ثَلَاثَةُ أَسَامِيَ اسْمٌ كَاسْمِي وَ اسْمِ أَبِي وَ هُوَ عَبْدُ اللَّهِ وَ أَحْمَدُ وَ الِاسْمُ الثَّالِثُ الْمَهْدِيُّ هُوَ أَوَّلُ الْمُؤْمِنِينَ.)
حال اگر عبارت داخل پرانتز جزو حدیث نباشد ــــ که در بحارالانوار اینگونه است ــــ معنا اینگونه میشود که امام عسکری (ع) وصیت وخلافت را به امام مهدی(عج) میسپارد وبرای امام مهدی (عج) سه نام است واین سه نام هم در احادیث دیگر جزو نامهای امام زمان (عج) معرفی گردیده است.
ترجمه:
و چون وفات او ــــ یعنی امام عسکری ــــ برسد، آن را به فرزندش محمد كه مستحفظ از آل محمّد (ص) است تسليم كند، و ايشان دوازده امامند سپس بعد از آن دوازده مهدي ميباشند. خلافت را به فرزندش كه اوّلين مقرّبين است ميسپارد، و براي او سه نام است. يك نامش مانند نام من، و نام ديگرش نام پدر من است و آنها عبدالله و احمد، و نام سوّمين مهدي است و او اوّلين مؤمنان است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
براین اساس دیگر صحبت از امامت مهدیین کاملا باطل بوده ــــ که واقعا هم اینگونه است ــــ وبه تصریح امام صادق (صلوات الله علیه) هم در کتاب کمال الدین ج2ص358 👈 مهدیین امام نبوده بلکه قومی از شیعیان هستند که مردم را به موالات ومعرفت امامان دعوت میکنند.
✅ خلاصه اینکه:
اگر فرقه مدعی یمانی بپذیرد که عبارت (من الیمن) جزو حدیث مورد بحث باشد، ریشه ادعاهای احمد اسماعیل بصری خشک شده ومعلوم میگردد او مدعی دروغینی بیش نیست زیرا او محل خروجش را عراق ذکر کرده است، واگر هم قاعده آنان در مورد عبارات داخل پرانتز درست باشد واینگونه عبارات جزو احادیث نباشد، طبق همین قاعده بازهم اساس این فرقه مدعی منهدم شده ودیگر از حدیث وصیت، وصایت مهدیین ثابت نمیشود.
توضیح بیشتر در مورد حدیث وصیت در کانال فهرست زیر:
🆔 @FehrestePayehayePooshali
اما اینکه هر جا به ضررشان باشد بگویند (عبارت، داخل پرانتز بوده و جزو حدیث نیست) وهرجا به نفعشان باشد بگویند (جزو حدیث است) حکایت از خباثت باطنی وشیادی وعوام فریبی مبلغین این فرقه میکند.
ادامه دارد . . .
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش پنجم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/523)
📣 محل خروج یمانی
همانطور که در بخش قبل ذکر کردیم وجود عبارت (من الیمن) در داخل پرانتز، دلیل بر نبود این عبارت در اصل حدیث نمیباشد بلکه به علت اختلاف بین نسخ خطی کتاب کمال الدین میباشد.
مضافا اینکه در بحث مکان خروج یمانی از یمن، احادیث دیگری هم وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم نمود ان شاء الله. برای توضیح بیشتر به لینک بالا مراجعه فرمایید.
واما ادامه بحث . . .
عدهای دیگر از مبلغین این فرقه پوشالی برای توجیه خروج احمداسماعیل همبوشی از عراق، معنای کلمه #الیمانی را تغییر داده ومطالب مضحکی را بیان میکنند.
⛔️ مثلا میگویند:
(کلمه (یمانی) از 👈 یمن و برکت بوده و بر کسی اطلاق می شود که دارای صفت یُمن و برکت در افعالش میباشد. ویا ممکن است این کلمه برگشتش به 👈 یمین و سمت راست باشد که در این صورت مثلا به شخصی که وزیر سمت راست امام زمان (عج) باشد یمانی اطلاق میشود. ویا گاهی 👈 بر انسان کریم هم این لفظ اطلاق میشود)
✅ واما پاسخ به این توجیهات مضحک:
1⃣ وقتی در چندین روایت، اهل بیت (صلوات الله علیهم) فرمودهاند که #یمانی_ازیمن خروج میکند، دیگر بازی با معنای کلمه (الیمانی) سودی نخواهد داشت جز عوام فریبی برای پیروان جاهل این فرقه.
به عبارت دیگر، کلمه (یمانی) به هر معنایی که باشد، در نهایت خروجش از کشور #یمن بوده لذا بازی درآوردن سر معنای کلمه (یمانی) هیچ دردی را دوا نکرده بلکه بر رسوایی وشیادی وغرض ورزی هرچه بیشتر مبلغین این فرقه میافزاید.
2⃣ اگر بر حسب قیاس بخواهیم یاء نسبت را به کلمه (یُمن) اضافه نماییم هیچگاه (یَمانی) نمیشود بلکه 👈 یمنی میشود. واگر ادعا شود که کلمه (یمانی) منسوب به یُمن بوده و سماعی میباشد، در جواب گوییم که هیچ اهل لغتی این نسبت سماعی را گزارش ننموده است.
وهمچنین اگر بخواهیم به کلمه (یمین) یاء نسبت اضافه کنیم میشود بر حسب قیاس می شود #یمینی، نه (یمانی) وهیچ شاهدی هم بر سماعی بودن این مطلب در کتب لغت وجود ندارد.
وهمچنین هیچ مدرکی وجود ندارد بر اینکه به #انسان_کریم میگویند: انه یمانی.
3⃣ تمام احتمالات فوق در کلمه (یمانی) خلاف روایات میباشد زیرا در روایات فرمودهاند: (وخروج الیمانی من الیمن) بنابراین در لسان اهل بیت (صلوات الله علیهم) مراد از #یمانی شخصی است که منسوب به یمن میباشد ولاغیر.
⛔️ احمداسماعیل همبوشی برای تدارک رسوایی مضحک خروج از عراقش میگوید:
(مکه از تهامه بوده و تهامه از یمن میباشد لذا به محمد وآل محمد (ص) یمانی اطلاق میشود) بیانیه موجود درسایت به تاریخ 21 / 4/ 1426
وی با بیان عبارات فوق قصد دارد تا خود را جزو آل محمد (علیهم السلام) معرفی نموده واطلاق کلمه (یمانی) را ــــ به خاطر اینکه مثلا اجدادش مدتی در مکه زندگی می کرده اند ــــ بر خود صحیح جلوه دهد.
✅ واما پاسخ:
اولا: احمداسماعیل گاطع بصری همبوشی اصلا #سید نبوده تا بخواهد جزو آل محمد (صلوات الله علیهم) محسوب گردد. نه تنها او بلکه در کل قبیله او هیچ سیدی وجود ندارد.
ثانیا: اگر بپذیریم که #یمن_قدیم وسعت زیادی داشته و (مکه جزو تهامه وتهامه هم از یمن) باشد باز هم دردی دوا نمیشود زیرا در روایات فرمودهاند که: (وخروج الیمانی من الیمن) واین در حالی است که احمد اسماعیل مکان خروجش را #عراق معرفی مینماید.
البته از این جماعت عوام فریب بعید نیست که تا چندی دیگر، عراق را هم جزو یمن محسوب کرده وبیانیهای صادر کنند. 😂
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
ـ📄👆👆👆
ثالثا: ادعای اینکه (مکه جزو تهامه وتهامه از یمن) میباشد، ادعای بدون دلیل بوده بلکه بر خلافش هم دلیل داریم.
🔅 واما دلیل اول:
در حدیثی داریم که پیامبر خدا (صلوات الله علیه وآله) درباره مردان اهل یمنِ زمانِ خود فرمودند:
(رِجَالُ أَهْلِ الْيَمَنِ أَفْضَلُ، الْإِيمَانُ يَمَانِيٌ وَ الْحِكْمَةُ يَمَانِيَّةٌ 👈 و لَوْ لَا الْهِجْرَةُ لَكُنْتُ امْرَأً مِنْ أَهْلِ الْيَمَن) کافی ج 8ص70
ترجمه:
مردان اهل یمن افضل هستند، ایمان یمانی است وحکمت یمانی است واگر هجرت نبود [وبه مدینه هجرت نکرده بودم] هر آینه از اهل یمن بودم .
📌 با توجه به این حدیث کاملا مشخص میشود که مکه جزو تهامه وتهامه از یمن نمیباشد زیرا اگر باشد، پیامبر (صلوات الله علیه وآله) یمانی محسوب میشوند، چه هجرت بکنند وچه نکنند.
🔅 دلیل دوم:
چون این فرقه پوشالی ارادت بسیاری به #علماء_اهل_سنت وکتب آنها دارند وبرای اثبات حقانیت خود فراوان به کتب آنها استناد میکنند، شاهدی هم از جماعت سنی مذهب در ردّ ادعای آنان میآوریم.
#عینی_سنی_مذهب در شرح صحیح بخاری میگوید:
(قال المدائني: جزيرة العرب خمسة أقسام #تهامة و نجد و حجاز و عروض و #يمن) عمدة القاری ج4ص349
وی در این عبارت تصریح میکند که جزیرة العرب به پنج بخش تقسیم میشود و 👈 تهامه و یمن 👉 دو منطقه کاملا مجزّا از هم میباشند.
رابعا: به راستی اگر ادعای احمد اسماعیل همبوشی مبنی بر اینکه (مکه جزو تهامه وتهامه از یمن) میباشد صحیح است وبر همین اساس هم خود را یمانی میداند، پس چرا مبلغین این فرقه پوشالی صحبت از 👈 یمن و یمین و . . . را به میان میکشند؟
به عبارت دیگر آیا تاویلات بی اساس مبلغین این فرقه در معنای کلمه #یمانی بر خلاف ادعای احمد اسماعیل مبنی بر انتساب #یمانی_به_یمن نمیباشد؟
به عبارت دیگر، سرکرده این فرقه یعنی جناب احمد اسماعیل با بیان اینکه تهامه از یمن میباشد، #یمانی را منسوب به #یمن اعلام میکند اما مبلغین این فرقه پوشالی بر خلاف سرکرده خود سخن رانده وبحث 👈 یمن و یَمین و . . . را مطرح میکنند.
🔵 جمع_بندی:
📌 خلاصه اینکه #یمانی به هر معنایی که می خواهد باشد ــــ از یَمن یا یُمن یا یمین یا . . . ــــ اما بر طبق روایات محل خروجش از #یمن می باشد، نه از #عراق.
💥 آری عزیزان . . .
عوام فریبی وجهل سرکرده این فرقه پوشالی و پیروانش غوغا میکند.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
( بسم الله الرحمن الرحیم )
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
📣 علاوه بر ارسال سوال به #ربات پایه های پوشالی و دریافت پاسخ، می توانید پرسشهای خود را با #اساتید زیر در میان گذاشته وپاسخ دریافت نمایید.
ـ👇 👇 👇 👇تلگرام
1⃣ استاد حجازی 🌹
🆔 @seyedshia
2⃣ استاد شهبازیان 🌹
🆔 @tarid12
3⃣ استاد هوشیار 🌹
🆔 @Boroj313
4⃣ استاد عبدالصمد موسوی 🌹
🆔 @Sedyh
5⃣ استاد عباسی 🌹
🆔 @Almonqez
6⃣ استاد محبی 🌹
🆔 @Sadeghiyon314
7⃣ استاد مومنی 🌹
🆔 @mighat134
8⃣ استاد تبریزی 🌹
🆔 @Tabrizi92
9⃣ استاد اربابی 🌹
🆔 @Marbabee
🔟 ارسال سوال به ربات پایه های پوشالی ⚙
🆔 @PayehayePooshaly_bot
✅ موفق وپیروز باشید 🌹
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
(https://attach.fahares.com/O+2m3vCGx3ncVadiAua0MQ==) 📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش ششم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/528)
📣 محل خروج یمانی
☘ در بخش قبل به خوبی عوام فریبی وشیادی فرقه همبوشی ــــ مدعی یمانی ــــ را برای مخاطبین عزیز بیان کرده وگفتیم: #یمانی به هر معنایی که باشد، بر اساس روایات از #یمن_خروج خواهد نمود. لذا با وجود این روایات، بازی کردن با معنای کلمه #یمانی هیچ ثمرهای نداشته بلکه حکایت از جهل یا #خباثت_باطنی و #عوام_فریبی گوینده میکند.
جالبتر اینکه مبلغین این فرقه در بیان معنای کلمه #یمانی، بر خلاف کلام احمداسماعیل همبوشی سخن میگویند. برای توضیح بیشتر به بخش قبلی که 👈 لینک آن در بالا موجود است مراجعه فرمایید.
⛔️ بعضی دیگر از مبلغین مغرض این فرقهی پوشالی برای توجیه خروج احمداسماعیل همبوشی از #عراق وهمچنین توجیه روایات (#خروج_الیمانی_من_الیمن) پس از ذکر معانی مختلف برای کلمه #یمانی ــــ که در بخش قبل به آنها اشاره شد ــــ به عباراتی به عنوان روایت استناد میکنند که در زیر به آن اشاره مینماییم.
(عن الصادق (ع): للبصرة خمسة اسماء لا یعرفها الا نبی او وصی نبی، البصرة والبصیرة والمَدینة والمُدینة والیمن) طلایع الظهور فی شرح زیارة العاشور
#صوت این مبلغ در 👈 پیوست همین پیام موجود است.
🔅 این عبارات در سایت زمان ظهور اینگونه نقل شده است:
(وهمچنین امیرالمومنین (ع) فرمودند: برای بصره پنج نام است که جز نبی یا وصی نبی کسی نمیداند وآن اسمها عبارت اند از: بصره..بصیرا. ساحل.. مدینه .. یمن) منبع: طلایع الظهور علی عاشور
✅ بررسی:
همانطور که ملاحظه فرمودید #اختلافات زیادی بین این دو نقل وجود دارد حتی در اسم کتاب مورد نظر.
👈 جهت راحتی در تشخیص این اختلافات، #عکس 🖼 پست بعد را ملاحظه فرمایید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
1⃣ آیا براستی عبارت مذکور در بالا ــــ للبصرة خمسة اسماء . . . ــــ #روایت میباشد❓
📌 از کدامین امام میباشد؟ امیرالمومنین یا امام صادق (صلوات الله علیهما)❓
📌 آیا واقعا کتابی به نام (طلایع الظهور فی شرح زیارة العاشور) وجود دارد❓
📌 در #معنای نام کتاب هم ناهماهنگی به چشم میخورد.
طلایع الظهور یعنی مقدمات ظهور، اما ظاهرا محتوای کتاب در مورد مقدمات ظهور نبوده بلکه شرح زیارت عاشورا میباشد❗️❗️❗️
📌 چرا در هیچکدام از این دو نقل، شماره صفحه کتاب ذکر نشده است❓ آیا اتفاقی بوده یا اینکه عمدی در کار است❓
📌 آیا در کتاب موهوم (طلایع الظهور فی شرح زیارة العاشور) در پاورقی ذکر شده است که از کدامین منبع این حدیث را ذکر میکند❓ اگر ذکر شده است چرا اشارهای به نام آن منبع نمیکنید❓
📌 با صرف نظر از کتاب موهوم طلایع الظهور، آیا این حدیث در کتاب ومنبع دیگری هم ذکر شده است❓
📌 اگر واقعا چنین کتاب وحدیثی وجود دارد آیا معقول به نظر میرسد که این همه تفاوت در نقل آن وجود داشته باشد❓
📌 آیا اگر ما هم بر علیه فرقه همبوشی از روایاتی استفاده کنیم که شاید بیش از ده سال قدمت نداشته باشند، این روایات را از ما می پذیرند❓
📌 آیا این همه اشکال و ایراد برای اثبات ضعف این عبارات به عنوان حدیث کفایت نمیکند❓
📢 مخاطبین عزیز . . . اگر #اطلاعی_از_وجود این کتاب و روایت مربوطه بدست آوردند از طریق ربات کانال، ما را #مطلع ساخته تا چند خط فوق را اصلاح نماییم.
2⃣ جالبتر اینکه با این روایت بی سند ومدرک میخواهند معنای روایات معتبر (خروج الیمانی من الیمن) را تغییر داده وفرقه پوشالی خود را ثابت نمایند.
و به همین خاطر است که #علم_رجال را 👈 بدعت دانسته تا بتوانند به هر روایت بی سند و ضعیف و جعلی برای فریب عوام مردم استناد نمایند.
برای آگاهی از نظر اهل بیت (علیهم السلام) در مورد #علم_رجال به پایه اول در لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://telegram.me/FehrestePayehayePooshali
3⃣ در صورت پذیرش عبارت فوق به عنوان حدیث، باید بگوییم که کلمه #یمانی منسوب به #یمن تلقی شده لذا نیازی به بیان معانی دیگر برای کلمه یمانی ــــ از قبیل منسوب به یُمن و یمین و . . . ــــ نمیباشد.
📌 اما ظاهرا مبلغین فرقه همبوشی به علت #آگاهی از نبود چنین حدیثی در منابع، به بیان معانی مختلف مَندرآوردی برای کلمه یمانی پرداخته که این امر نشان از 👈 غرض ورزی و عوام فریبی آنان دارد.
4⃣ اگر واقعا این عبارات در کتاب موهوم طلایع الظهور حدیث باشد، چرا احمداسماعیل همبوشی بصری برای دفاع از خود به آن استناد نمیکند و با بیانی سست و مضحک، بحث تهامه و یمن را پیش میکشد؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
💥 تلنگر وتعقّل:
🔸 به راستی کسانی که اینگونه عبارات را به معصومین (علیهم السلام) نسبت داده و بوسیله آن عوام فریبی می کنند، افرادی با تقوا هستند⁉️ یا شیادانی غرض ورز و دین باز⁉️
🔸 آیا کسی که این شیادان دین باز را به نحو احسن تایید می کند، می تواند حجت خدا باشد⁉️
ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون 🔆 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . .
اگر #تعقل نکنی #پلیدی نثارت می گردد.
وَ يَجْعَلُ #الرجسَ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100]
☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش هفتم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/536)
📣 محل خروج یمانی
اینک وقت آن رسیده تا روایات مربوطه در زمینه #خروج_یمانی_از_یمن را از نظر گذرانده تا به راحتی به کذب ادعای احمداسماعیل بصری همبوشی پی برده و او را در زمره مدعیان دروغین جای دهیم.
در بخش چهارم به مناسبت بحث، اشارهای گذرا به حدیثی در این زمینه نمودیم و اشکالات وارده به آن حدیث را پاسخ گفتیم اما متن حدیث را خدمت شما سروران عزیز ارائه ننمودیم.
حال با ارائه متن آن حدیث وسپس احادیث دیگر، بحث را ادامه داده و از امام وحید و طرید وغریبمان حضرت حجت بن الحسن (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) مدد جسته تا در تبیین حقّ از باطل یاریگرمان باشند. به امید نیم نگاهی . . .
🔆 #روایت_اول:
(وَ إِنَّ مِنْ عَلَامَاتِ خُرُوجِهِ خُرُوجَ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ وَ خُرُوجَ الْيَمَانِيِ مِنَ الْيَمَنِ وَ صَيْحَةً مِنَ السَّمَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ وَ مُنَادٍ يُنَادِي مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيه) کمال الدین ج1ص328
ترجمه:
وهمانا از علامات خروجش، خروج سفیانی از شام وخروج یمانی از یمن وصیحهای از آسمان در ماه رمضان و ندا دهندهای از آسمان ندا میدهد به اسم او و اسم پدرش.
✅ بررسی و نکات:
1⃣ نسبت به عبارت (من الیمن) وشبهه مربوط به آن، سابقا به طور مفصل گفتگو کردیم که عزیزان می توانند به لینک زیر مراجعه فرمایند:
https://telegram.me/PayehayePooshaly/523
2⃣ فرقه مدعی یمانی براین باور است که یمانی، یک #ظهور دارد ویک #خروج دارد. درحقیقت با این بیان، خروج را به معنای قیام میپندارند.
بر این اساس معنای حدیث فوق اینگونه میشود:
(وهمانا از علامات خروج وقیامش، خروج و قیام سفیانی از شام، و خروج و قیام یمانی از یمن . . . )
3⃣ با پذیرش این معنا برای کلمه خروج، فهمیده میشود که 👈 امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) همانند یمانی خروجی دارد واین مطلب که (خلافت همانگونه که عروس را به داماد تحویل میدهند به دست امام زمان میرسد) صحیح نمیباشد.
مضافا اینکه اساساً عبارت (خلافت همانگونه که عروس . . . ) #حدیث نمیباشد 👈 اما متاسفانه مبلغین این فرقه پوشالی به عنوان حدیث، این عبارات را به مردم تحویل میدهند.
برای توضیح بیشتر در مورد عبارت (خلافت همانگونه که عروس . . . ) به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://telegram.me/PayehayePooshaly/44
4⃣ اما در کتب لغت، معنای کلمه #خروج به گونهای دیگر ذکر گردیده است.
در کتاب مفردات راغب میبینیم:
خرج خروجا: برز من مقرّه او حاله.
ترجمه:
از جایش یا حالش ظاهر شد [و بیرون آمد]
پس کلمه #خروج به معنای #ظهور و #بروز میباشد، خواه از جایگاهی باشد یا از حالتی باشد. بر این اساس معنای عبارت (خروج الیمانی من الیمن) میشود: ظهور و بروز یمانی از یمن.
بنابراین آغاز این ظهور و بروز هنگامی است که یمانی در یمن، کار خود را #علنی وآشکار نموده و از حالت #خفا یا #ناشناسی بیرون آمده ومشغول تجهیز لشکر میگردد.
ویا اینکه گفته شود این ظهور و بروز، با خارج شدن یمانی از یمن صورت میپذیرد وپس از این خروج، وی به تجهیر سپاه خود مشغول می گردد.
☘ بر این اساس معنای حدیث اینگونه میشود:
(وهمانا از علامات خروج و ظهورش، 👈خارج شدن و ظهور سفیانی از شام، 👈 و خارج شدن و ظهور یمانی از یمن . . . )
📌 نکته: اگر فعل (خَرَجَ) با کلمه (عَلی) همراه شود، معنای قیام و شورش به خود میگیرد که البته در حدیث فوق وهمچنین در #حدیث_بعدی اینگونه استعمال نگردیده است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
ـ📄👆👆👆
5⃣ در روایات هم گاهاً خروج و ظهور به جای هم استفاده شده است. به روایت زیر دقت فرمایید.
شخصی به امام سجاد (علیه السلام) عرضه می دارد: برای من خروج مهدی را توصیف کنید و من را به علائم خروجش آگاه نمایید. حضرتش در ضمن ذکر علائم فرمودند:
ثُمَّ يَخْرُجُ السُّفْيَانِيُّ الْمَلْعُونُ مِنَ الْوَادِي الْيَابِس وَ هُوَ مِنْ وُلْدِ عُتْبَةَ بْنِ أَبِي سُفْيَانَ فَإِذَا ظَهَرَ السُّفْيَانِيُّ اخْتَفَى الْمَهْدِيُّ ثُمَّ يَخْرُجُ بَعْدَ ذَلِكَ. غیبت شیخ طوسی ص444
ترجمه:
سپس سفیانی ملعون از وادی یابس وخشک #خارج میشود و او از فرزندان عتبة بن ابی سفیان است، پس زمانیکه #ظاهر شود سفیانی، مهدی مخفی است سپس خارج میشود بعد از آن [وآشکار می گردد].
👈 در این حدیث (ثُمَّ يَخْرُجُ السُّفْيَانِيُّ . . . فَإِذَا ظَهَرَ السُّفْيَانِيُّ) به وضوح خروج سفیانی، همان ظهورش ذکر شده است ودر هنگام ظهور سفیانی، حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) مخفی است وسپس از حالت خفاء، خارج وآشکار میگردند.
6⃣ ناگفته نماند که مراد از مهدی در روایت فوق، امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) میباشد، نه احمداسماعیل همبوشی. زیرا او ادعا دارد که (من یمانی هستم ومهدی اول) ومیدانیم که در روایات خروج سفیانی علامت خروج امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ذکر شده است، نه علامت خروج یمانی واساساً خروج یمانی در روز خروج سفیانی می باشد، نه بعد آن.
👈 و ایضاً مرحوم شیخ طوسی هم این روایت را در باب علامات قبل خروج امام زمان (علیه السلام) ذکر می کند.
مضافاً اینکه با توجه به ادعای فرقه مدعی یمانی مبنی بر 👈 سرّ مستودع بودن مساله مهدیین 😂 سوال راوی در مورد امام زمان علیه السلام می باشد زیرا در بین اصحاب ائمه هیچکس ملتفت به این سرّ مستودع و وجود مهدیین نبوده است که بخواهد در مورد او سوالی بپرسد.
🔵 خلاصه اینکه:
#خروج به هر معنایی که باشد، باید از یمن اتفاق بیفتد نه از عراق و در حقیقت #روایاتی که محل خروج یمانی را #یمن ذکر می کنند، بیانگر بطلان ادعای احمد اسماعیل همبوشی وشیادی او می باشد.
🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . .
بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق.
💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که نماز جمعه را در چهارشنبه خوانده اند❓❗️❗️❗️
اگر #تعقل نکنی #پلیدی نثارت می گردد.
وَ يَجْعَلُ #الرجسَ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100]
☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش هشتم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/558)
📣 محل خروج یمانی در روایات
همانطور که عرض شد قصد داریم تا روایات مربوط به محل خروج و ظهور یمانی را خدمت عزیزان تقدیم نماییم.
در بخش قبل اولین روایت مربوطه را از کتاب کمال الدین مرحوم صدوق بیان کردیم وحول آن نکاتی را عرضه داشتیم. گرچه همین یک روایت برای ردّ و اثبات انحراف احمداسماعیل همبوشی کفایت میکند اما در ادامه به روایات دیگری اشاره خواهیم نمود ان شاء الله.
🔆 #روایت_دوم:
در ضمن روایتی، جناب محمد بن مسلم به امام باقر (صلوات الله علیه) عرضه میدارد:
يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَتَى يَخْرُجُ قَائِمُكُمْ ؟
ترجمه: ای پسر رسول خدا، در چه زمانی #قائم شما 👈 خارج شده و ظهور میکند؟
حضرتش هم شروع به ذکر بعضی علائم ظهور نموده تا اینکه فرمودند:
(وَ خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ مِنَ الشَّامِ وَ الْيَمَانِيِ مِنَ الْيَمَنِ . . . فَعِنْدَ ذَلِكَ خُرُوجُ قَائِمِنَا فَإِذَا خَرَجَ أَسْنَدَ ظَهْرَهُ إِلَى الْكَعْبَة . . . ) کمال الدین ج1ص331
ترجمه: ظهور وخارج شدن سفیانی از شام و یمانی از یمن . . . پس در این هنگام است خارج وظاهر شدن قائم ما، پس زمانی که خارج شود پشتش را به کعبه تکیه دهد . . . )
✅ بررسی ونکات:
1⃣ همانطور که در بحش قبل ذکر گردید، خروج به معنای ظهور و بروز میباشد، خواه از جایگاهی باشد یا از حالتی باشد.
برای توضیح بیشتر، به بخش قبل که لینک آن در زیر ارائه میگردد مراجعه فرمایید:
https://telegram.me/PayehayePooshaly/558
2⃣ بین نُسَخ کتاب کمال الدین نسبت به این روایت #هیچگونه_اختلافی نبوده وهمه نسخ حاوی عبارت (من الیمن) است وبه همین دلیل است که 👈 احمداسماعیل همبوشی وپیروانش هیچگاه این روایت را ذکر نکرده بلکه فقط به روایتی که در صفحه 328 کتاب کمال الدین میباشد ــــ که در بخش قبل به آن روایت اشاره نمودیم ــــ اکتفا میکنند.
3⃣ این روایت به وضوح پرده از غرض ورزی و شیادی احمداسماعیل همبوشی ومبلغین او برداشته است زیرا وی #ظهورش از #بصره بوده، نه از #یمن.
حتی اگر کلمه #خروج در این روایت را به همان معنای مورد علاقه این فرقه پوشالی ــــ یعنی قیام ــــ حمل کنیم، باز هم موجب رسوایی آنان میگردد زیرا احمد همبوشی خروج خود را از #عراق اعلام نموده است، نه از #یمن.
در پی این رسوایی بزرگ که از این روایت متوجه فرقه پوشالی یمانی میشود، پیروان این فرقه به فکر فرو رفته تا با ایراد اشکالاتی به حدیث مزبور، آبروی سرکرده خود را خریده وحقانیت او را ثابت نمایند.
👈 آری عزیزان . . . همه احادیث ضد این #دعوت_نامبارک باید از سوی سردمدارانش، مورد اشکال و توجیه و تاویل قرار بگیرد تا بتوانند به اهداف شوم خود نائل آیند.
⛔️ بعضی از مبلغین این فرقه برای فرار از این رسوایی، حدیث را مورد خدشه قرار داده و میگویند:
(این روایت در حقیقت همان روایت ج1ص327 کتاب کمال الدین ــــ که در بخش قبل به عنوان روایت اول بیان نمودیم ــــ میباشد که در ص330 تکرار گردیده است.
سند هر دو روایت هم یکی بوده لذا هر دو روایت، یکی میباشد و روایات مجزّا نیستند. بنابراین وجود عبارت (من الیمن) در این روایت هم مورد تردید میباشد)
💯 واما پاسخ:
4⃣ هیچ انسان فهیمی از اتحاد در سند دو روایت ــــ با وجود اختلافات فراوان در متن دو روایت ــــ حکم به #وحدت این دو روایت نمیکند.
📌 بنابراین اتحاد و یکی بودن سند این دو روایت، نمیتواند دلیل بر وحدت این دو حدیث باشد بلکه #اختلاف متن و مضمون این دو روایت، بهترین شاهد ودلیل است بر #افتراق این دو روایت.
برای پی بردن به #اختلاف متن این دو روایت، پست بعدی را با دقت از نظر بگذرانید.
ـ📄👇👇👇
.
📌 #مقایسه دو روایت و #اثبات_بطلان ادعای یکی بودن دو روایت
✅ متن دو روایت فقط در قسمتهای قرمز شده یکسان است.
💥 ما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
همانطور که شاهد بودید موضوع روایت اول 👈 بحث #شباهتهای بین امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) با انبیاء گذشته میباشد که در انتهای حدیث به 👈 3 علامت از علامتهای خروج حضرتش اشاره میشود که با رنگ قرمز مشخص گردیده است.
اما در روایت دوم اشاره به 👈 امدادهای غیبی و ویژگیهای دوران ظهور و نماز حضرت عیسی پشت ایشان شده وبعد از آن به 16 علامت ظهور اشاره شده وسپس ذکری از 313 یار حضرت وحلقه ده هزار نفری ایشان به میان آمده است.
📌 آیا با این #اختلاف_95_درصدی در متن این دو حدیث، میتوان حکم به وحدت این دو روایت نمود؟ #مسلماً خیر.
لذا ادعای یکی بودن این دو روایت به علت یکی بودن #سند آنها 👈 با وجود #اختلاف 95 درصدی در متن دو روایت 👉 ادعایی سست ومغرضانه بوده که چیزی جز عوام فریبی در پی ندارد.
5⃣ مضافا اینکه اگر ادعای سست #یکی_بودن این دو روایت را بپذیریم، باید قائل شویم که در حدیث اول، عبارت (من الیمن) از بعضی نسخ کتاب کمال الدین افتاده است زیرا در اختلاف نسخه، احتمال افتادگی وسقط عبارت از قوّت بیشتری برخوردار است تا اینکه بخواهیم نسّاخ را #متهم به زیاده نویسی نمابیم.
واگر هم ادعای سست فوق را نپذیریم، وجود عبارت #منالیمن در روایت دوم، مهر بطلانی است بر فرقه پوشالی مدعی یمانی.
🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . .
بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق.
💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که نماز جمعه را در چهارشنبه خوانده اند❓❗️❗️❗️
اگر #تعقل نکنی #پلیدی نثارت می گردد.
وَ يَجْعَلُ #الرجسَ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100]
☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش نهم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/563)
📣 محل خروج یمانی در روایات
در بخش قبل، دومین روایت دالّ بر #مکان خروج یمانی را خدمت شما عزیزان مطرح نمودیم و به برخی از اشکالات بسیار سست پیروان فرقه احمداسماعیل همبوشی در ردّ روایت فوق، پاسخی منصفانه دادیم.
همانطور که بیان شد در روایت اولِ مذکورِ در کتاب کمال الدین ج1ص327 اختلاف نسخه وجود داشته وعبارت (من الیمن) داخل #پرانتز قرار دارد، اما در روایت دوم که در صفحه 330 کتاب است دیگر #هیچ_اختلاف_نسخهای وجود نداشته وبا همین یک روایت میتوان 👈 بطلان ادعای احمداسماعیل همبوشی را ــــ مبنی بر عدم خروج یمانی از #یمن ــــ ثابت کرد.
💥 در پی این #رسوایی_بزرگ مبلغین این فرقه پوشالی به دست وپا افتاده واشکالات سستی را به جهت ردّ حدیث مذکور ایراد نمودهاند که در مقام پاسخی منصفانه به آنها هستیم.
⛔️ یکی از مبلغین مغرض این فرقه ــــ ناظم العقیلی ــــ به این حدیث خدشه سندی وارد کرده ومیگوید:
(فی سند الروایة اکثر من مجهول)
ترجمه:
در سند روایت بیش از یک مجهول وجود دارد.
✅ بررسی:
1⃣ اولا باید عرض کنیم که این فرقه پوشالی، #علم_رجال را بدعت دانسته و به هر حدیثی در جهت اثبات اعتقاد خود اخذ مینمایند. یعنی در حقیقت 👈 چون میخواهند به هر حدیثی برای اثبات مذهب خود استناد کنند، قائل به بدعت بودن علم رجال گشتهاند.
📌 بنابراین اشکال سندی از سوی این فرقه نسبت به حدیث مورد گفتگو پذیرفته نبوده و بر همین اساس باید معتقد به خروج یمانی از #یمن باشند.
مضافا اینکه 👈 سند این روایت، دقیقا همان سند روایت اول ــــ مذکور در کتاب کمال الدین ج1ص327 ــــ میباشد ومبلغین این فرقه 👈 به روایت اول استناد میکنند، پس روایت دوم هم قابل استناد میباشد.
آیا پذیرفتن روایت اول و انکار روایت دوم ــــ با اینکه سند هر دو روایت #یکی میباشد ــــ کاری مغرضانه نیست؟
🙏 برای دیدن ومقایسه سند این روایات به عکس تهیه شده در لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://telegram.me/PayehayePooshaly/564
2⃣ ثانیا: روحیه این عزیزان در گفتن دروغ به پیروان #جاهل خود بسیار بالاست لذا به راحتی ادعا میکنند که (در سند روایت بیش از یک مجهول وجود دارد) ومریدان #ساده_لوح هم این ادعا را باور میکنند.
اینک به بررسی تک تک #راویان این حدیث پرداخته تا مدعی صادق از کاذب مشخص گردد.
1- محمد بن محمد بن عصام الکلینی:
وی از #مشایخ شیخ صدوق بوده ومرحوم شیخ صدوق در کتبش از او با عناوین 👈 (رضی الله عنه) یا (رحمه الله) 👉 یاد میکند واین امر از طرف شیخ صدوق دلیل بر وثاقت این شخص میباشد.
2- محمد بن یعقوب الکلینی:
ایشان مولف کتاب شریف #کافی بوده و مورد وثوق میباشد. معجم رجال ج18ص50
3- القاسم بن العلاء:
وی از #وکلای امام عسکری و امام زمان (صلوات الله علیهما) بوده و مورد وثوق میباشد. معجم رجال ج14ص32
4- اسماعیل بن علی القزوینی:
در وثاقت این شخص همین کفایت میکند که #وکیل دو امام ــــ یعنی قاسم بن العلاء ــــ از او روایت نقل میکند. آیا به نظر شما #وکیل امام عسکری و امام زمان (صلوات الله علیهما) از شخصی که #مورد_اعتماد نمیباشد نقل روایت میکند؟
5- علی بن اسماعیل:
با توجه به #طبقه وی، او علی بن اسماعیل بن شعیب المیثنی بوده که ثقه میباشد. معجم رجال ج12ص46 و رجال شیخ طوسی ص362
6- عاصم بن حمید الحناط:
وی مورد وثوق است. رجال نجاشی ج2ص158
7- محمد بن مسلم الثقفی:
مورد وثوق و از اجلاء اصحاب است. معجم رجال ج17ص257
پس به خوبی صحت سند این روایت ثابت گشته و غرض ورزی ناظم العقیلی بر همگان روشن گردید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
(https://attach.fahares.com/00/uxfUo6PMP08o7pJL3MA==) https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
⛔️ یکی از مبلغین جوانِ مغرض و جویای نام این فرقه (ع.ف)، در این حدیث خدشه میکند ومیگوید:
(این روایت فقط تو کمال الدین است . . . وغیر از کمال الدین . . . در هیچ منبع دیگر نیامده)
📣 #فایل_صوتی این مبلغ مغرض در پیوست همین صفحه موجود میباشد.
✅ بررسی:
همانطور که بارها عرض کردیم، 👈 #جهل 👉 پیروان این فرقه پوشالی موجب میشود که این مبلغین به راحتی #دروغ بگویند و همچنان بر 👈 #سواری 👉 گرفتن از #مریدان خود ادامه دهند.
وی ادعا نمود که این روایت در #هیچ منبعی جز کمال الدین نمیباشد. اینک برای بررسی صحّت وسقم گفتار ایشان، سیری در منابع حدیثی میکنیم. با ما همراه باشید . . .
📌 تعدادی از منابع که به حدیث مذکور اشاره نمودهاند از قرار زیر میباشند:
1- کمال الدین ج1ص330 (م381ق)
2- اعلام الوری ج2ص291 (م548ق)
3- کشف الغمة ج2ص535 (م692ق)
4- الوافی ج2ص465 (م1091ق)
5- اثبات الهداة ج5ص346 (م1104ق)
6- بحارالانوار ج 52ص191 (م1110ق)
7- ریاض الابرار ج3ص158 (م1112ق)
8- منهاج البراعة ج8ص353 (م1324ق)
9- سفینة البحار ج8ص650 (م1359ق)
10- الانوار البهیة ص374 (م1359ق)
11- معجم احادیث الامام المهدی ج3ص493 (معاصر)
و منابع دیگر . . .
و به همین راحتی #شیادی و #کذابی این مبلغ مغرض روشن میگردد.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
💥تلنگر و تعقّل:
📌 آیا به کسانی که برای رسیدن به منافع خود از دروغ گفتن واهمهای ندارند، میتوان اعتماد نمود⁉️
ان شاء الله در آیندهای نزدیک ــــ و پس از اتمام مبحث یمانی ــــ #سلسله_دروغهای این 👈 #مبلغ_کذّاب فرقه منحرف یمانی را مطرح نموده وپیرامون آن گفتگو خواهیم نمود.
🙌 فنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبين [آلعمران/61] 🙌
ناگفته نماند که بسیاری از مقالات کانال پایه های پوشالی، در حقیقت پاسخی به غرض ورزی های این مبلغین مغرض می باشد.
🌺 دوست عزیز در دام افتاده . . .
بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق.
💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که #نماز_جمعه را در #چهارشنبه خوانده اند❓❗️❗️❗️
آیا هنوز می خواهی از افراد #کذاب و #مغرض پیروی کنی❓❗️❗️❗️❗️
اگر #تعقل نکنی #پلیدی نثارت می گردد.
وَ يَجْعَلُ #الرجسَ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100]
☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
ادامه دارد . . .
📩
—ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
عزیزانی که #امکان_مطالعه مقالات کانال (پایه های پوشالی) برایشان #میسّر نمی باشد، می توانند از طریق #وبلاگ زیر مطالب کانال را دنبال نمایند.
🆔 http://payehayepooshaly.blogfa.com/
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 11
—ᐸ( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 #یمانی
بخش دهم:
(لینک بخش قبل: https://telegram.me/PayehayePooshaly/571)
📣 محل خروج یمانی در روایات
تا کنون به دو روایت در زمینه خروج #یمانی_از_یمن اشاره کردیم وبطلان ادعای (عدم خروج یمانی از یمن) را ثابت نمودیم.
لازم به ذکر است که برای اثبات خروج یمانی از یمن و بطلان ادعای احمداسماعیل همبوشی 👈 همان روایت دوم بخش هشتم👉 کفایت میکند و نیازی به ذکر روایات #دیگر نمیباشد اما جهت آشنایی مخاطبین عزیز با روایات مختلف مربوطه، به چند حدیث دیگر در این زمینه اشاره مینماییم.
واما ادامه روایات . . .
🔆 #روایت_سوم:
(قال علیٌ عَلَيْهِ السَّلَامُ: خَمْسَةٌ مِنْ عَلَامَاتِ الْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلَامُ 👈 الْيَمَانِيُّ مِنَ الْيَمَنِ 👉 و السُّفْيَانِيُّ، وَ الْمُنَادِي يُنَادِي بِالسَّمَاءِ، وَ خَسْفٌ بِالْبَيْدَاءِ، وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّة) عیون الحکم والمواعظ ص244 (قرن6)
ترجمه:
حضرت علی (صلوات الله علیه) فرمودند:
(پنج چیز از علامات قائم (علیه السلام) است. یمانی از #یمن وسفیانی و منادیای که از آسمان ندا میدهد و فرو رفتن در سرزمین بیداء و کشته شدن نفس زکیه)
✅ بررسی:
1⃣ همانگونه که واقف هستید #علم_رجال در نظر فرقه مدعی یمانی #بدعت بوده و آن را قبول ندارند لذا به هر حدیثی برای اثبات حقانیت خود استناد میکنند.
بارها وبارها دیده شده که احمد اسماعیل همبوشی وپیروانش به 👈 احادیث ضعیف 👈و شاذ ّ👈و متروک 👈و عامّی 👈و بی منبع و . . . استناد نمودهاند وبه صراحت بیان میکنند که علم رجال بدعت بوده وغیر قابل قبول است.
بر این اساس دیگر این فرقه نمیتواند به حدیث فوق اشکال #سندی و #رجالی وارد نموده وآن را از حجیت بیندازد بلکه باید بر همان مبنای باطل خود ــــ مبنی بر بدعت وباطل بودن علم رجال ــــ به حدیث فوق معتقد بوده وخروج یمانی را از #یمن بدانند.
2⃣ در نظر ما هم مضمون این حدیث شریف کاملا صحیح بوده و مورد اطمینان است زیرا مضمون فقرات آن در احادیثِ موردِ وثوقِ دیگر تایید شده است. مثلا روایت دومی که نقل نمودیم ــــ کمال الدین ج1ص330 ــــ یکی از مویدات این حدیث شریف میباشد.
📌 بنابراین ادعای اینکه (روایتی مبنی بر محل خروج یمانی از یمن وجود ندارد) کذب محض بوده وحکایت از غرض ورزی وعوام فریبی مبلغین این فرقه پوشالی دارد.
🔆 #روایت_چهارم:
امام صادق (صلوات الله علیه) در ضمن روایتی، از اصحاب فِتَن یاد کرده وفرمودند:
(يخرج عليهم . . . السفياني من الوادي اليابس من أودية الشام . . . وقد يكون خروجه 👈 وخروج اليماني من اليمن مع الرايات البيض في يوم واحد وشهر واحد وسنة واحدة . . .) اثبات الرجعة، فضل بن شاذان ص64
ترجمه:
. . . و سفیانی از وادی خشک از وادیهای شام بر آنها خروج میکند . . . و به تحقیق خروج او و خروج یمانی از #یمن با پرچمهای سفید، در یک روز و یک ماه و یک سال میباشد . . .
✅ بررسی:
3⃣ با مبنایی که فرقه مدعی یمانی در قبال علم رجال دارد و این علم را بدعت میشمارد، بحث #استدلال را بر #ما ساده نموده لذا 👈 بر علیه این فرقه پوشالی میتوان به هر حدیثی استناد نمود.
📌 بنابراین خدشه نمودن در حدیث فوق ــــ از جهت انتساب کتاب اثبات الرجعة به فضل بن شاذان ــــ با توجه به مبنای این فرقه پوشالی نسبت به علم رجال، کاملا غیر قابل قبول میباشد.
به عبارت دیگر وقتی کسی قائل باشد که علم رجال بدعت است و باطل، دیگر برایش فرقی ندارد که کتاب اثبات الرجعة از چه کسی است و راوی حدیث کیست.
لذا بارها و بارها شاهد بودیم که در این فرقه پوشالی 👈 به احادیث بی سند و مدرک استناد شده 👈 بلکه حتی به احادیث و کتب اهل سنت ویا کلام علماء آنها در جهت اثبات عقائد خود استناد میکنند.
😳 عجیبتر اینکه گاها دیده شده به احادیثی استناد میکنند که قدمت 30 ساله بیشتر ندارند❗️😳
4⃣ ناگفته نماند که در نظر ما فقرات مذکور از این حدیث در بالا صحیح بوده و مورد اطمینان است زیرا مضمون فقرات فوق موافق با روایت دوم منقول از کتاب کمال الدین ج1ص330 میباشد.
🙏 دوست عزیز در دام افتاده . . . 🌹
بر طبق روایات، یمانی از یمن می آید نه از بصره وعراق.
💥 آیا هنوز می خواهی پیرو کسانی باشی که #نماز_جمعه را در #چهارشنبه خوانده اند❓❗️❗️❗️
آیا هنوز می خواهی از افراد #کذاب و #مغرض پیروی کنی❓❗️❗️❗️❗️
اگر #تعقل نکنی #پلیدی نثارت می گردد.
وَ يَجْعَلُ #الرجسَ عَلَى الَّذينَ لايَعْقِلُونَ [یونس/100]
☘ برای بیداریت . . . دعاگویم 🙏
ادامه دارد . . .
https://t.me/PayehayePooshaly
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.