eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
617 دنبال‌کننده
382 عکس
391 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دست و پا زدن در بی‌معجزگی ! ⁉️ چرا اتباع معجزه را همانند سحر می‌دانند و معجزه را جزء راه‌های شناخت به شمار نمی‌آورند؟ آیا معجزه نداشتن باعث شده است که حقانیت معجزه را زیر سوال ببرند؟ ⁉️ اما این عده آیا فراموش کرده اند که احمد در ابتدای شروع دعوت خود، راه شناخت امام زمان عجل الله فرجه را داشتن معجزه بیان کرده است؟ ⁉️ اتباع این سخنان متناقض را چگونه توجیه می‌کنند؟ استاد ✅ همراه ما باشید ... .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/979 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، ۱۴ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث چهاردهم: العلامة المجلسی ــــ فی دعاء طویل ــــ قال: 👈 منْ أَصْلٍ قَدِيمٍ مِنْ مُؤَلَّفَاتِ قُدَمَائِنَا ... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ فِي خَلْقِكَ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ مِنْهَا طَوْلًا 👈 و تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِيهَا الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِين ‌‏… 🔅 ترجمه: علامه مجلسی دعائی طولانی را ذکر کرده و می‌گوید: 👈 از اصل و نسخه‌ای قدیمی از مولفات پیشینیان ما [آمده است] ... بارالها! برای ولیت در خلقت، سرپرست و حافظ و راهبر و ناصر باش تا این که او را در زمینت از روی رغبت ساکن کنی و او را از آن در مدتی طولانی بهره‌مند گردانی 👈 و او و ذریه او را در آن از ائمه وارثین قرار دهی 📕 بحارالانوار، ج86 ص333 ـــ 340 . 💥 نقد و بررسی ناظم العقیلی پس از نقل عبارات فوق می‌گوید: (و هذا الدعاء مشابه للذی سبقه، فی النص علی وراثة المهدیین من ذریة الامام المهدی(ع) و کونهم ائمه و خلفاء لله فی الارض) 🔅 ترجمه: و این دعا، مشابه دعای قبل است در دلالت داشتن بر 👈 وراثت مهدیین از ذریه امام زمان(ع) و این که آنان و خدا در زمین هستند. اینک با ذکر نکاتی، دلیل چهاردهم فرقه همبوشی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. 🔹 نکته اول: همانطور که تا کنون شاهد بودید در ، از مهدیین به عنوان فرزندان امام زمان (ع) که دارای مقام و هستند یاد نشده است و آنچه همبوشیان در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نموده‌اند می‌باشد. جهت اطلاع از حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید. 📌 لینک نقد حدیث اول: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 در دعای فوق هم از مهدیین به میان نیامده لذا ادعای ناظم العقیلی مبنی بر 👈 فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) و 👈 مقام امامت آنها با استناد به این دعا، سخنی گزاف می‌باشد. 📌📌 نهایت چیزی که ناظم العقیلی می‌تواند از این دعا استفاده کند از ذریه امام زمان (ع) می‌باشد که در نکات بعدی، مطالبی پیرامون این فراز (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِیها الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِينَ/ و او و ذریه او را در زمین ائمه وارثین قرار دهی) و معنای آن تقدیم عزیزان می‌گردد. ✅ همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی به حدیث 14 کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، اشکالات بعدی را بیان می‌نماییم. 🔹 نکته دوم: همبوشیان با تمسک به این دعا وجود فرزندانی را برای امام زمان (ع) در حال حاضر نتیجه می‌گیرند 👈 ولی حقیقت امر چیز دیگری است و آنچه از این دعا فهمیده می‌شود این است که حضرت مهدی (ع) در طول عمر شریف خویش دارای فرزند می‌باشند اما این که در حال حاضر فرزندان ایشان بوده یا در متولد می‌شوند، از متن دعا چیزی فهمیده نمی‌شود. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: همانطور که مشاهده نمودید، مرحوم علامه مجلسی این دعا را به معصومین بلکه فقط می‌گوید 👈 (مِنْ أَصْلٍ قَدِيمٍ مِنْ مُؤَلَّفَاتِ قُدَمَائِنَا/ از اصل و نسخه‌ای قدیمی از مولفات پیشینیان ما)، اما ناظم العقیلی عبارات این دعا را تحت عنوان 👈 (الحدیث الرابع عشر/ حدیث چهاردهم) آورده و از این طریق به مخاطب القاء می‌کند که این عبارات، حدیث بوده و از صادر شده است. 📌 مضافا این که مرحوم علامه مجلسی از نویسنده این اصل قدیمی به میان نمی‌آورد که این امر دلالت بر نامشخص بودن نویسنده آن در نزد ایشان دارد. 🔹 نکته چهارم: از این دعا ـــ با همین ترکیب ـــ در منابع حدیثی قبل از مرحوم علامه مجلسی وجود نداشته و اولین بار ایشان در بحارالانوار به آن اشاره می‌نماید. 🔹 نکته پنجم: ممکن است برخی از همبوشیان بگویند: (( مرحوم علامه مجلسی، نام کتاب خویش را (بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار) قرار داده است که از این نام گذاری متوجه می‌شویم هر آنچه در این کتاب وجود دارد 👈 سخنان معصومین (ع) می‌باشد)) 🖋 در پاسخ به این سخن عوام فریبانه می‌گوییم: 1️⃣ از نام کتاب مرحوم علامه مجلسی، ادعای همبوشیان ثابت نمی‌شود 👈 زیرا اگر محتوای کتاب علامه را سخنان معصومین (ع) تشکیل دهد، اطلاق نام (بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار) بر آن کتاب صحیح می‌باشد. 📌 حتی گاهی ممکن است که نام نوشتاری، از موضوع یکی از بخشهای آن اتخاذ شده باشد. مثلا در دومین و طولانی ترین سوره قرآن چون در چند آیه سخن از ماجرای گاو بنی اسرائیل به میان آمده است، این سوره به (سوره بقره) نام گذاری شده است. 2️⃣ با مراجعه به کتاب شریف بحارالانوار، خلاف ادعای همبوشیان ثابت می‌شود زیرا در این کتاب 👈 فراوان و نیز به چشم می‌خورد. 🔹 نکته ششم: اگر شخصی بر انتساب این دعا به معصومین (ع) اصرار بورزد، دو راه در پیش رو دارد: 🔻راه اول این که کلمه (الْأَئِمَّة) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِيهَا الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِينَ) را به معنای بگیرد که در این صورت مراد، پیشوایانِ مفترض الطاعه‌ای هستند که خلیفه خدا روی زمین بوده و دارای عصمت و علم الهی و ... می‌باشند (1). پس یعنی ما در این دعا از خدا می‌خواهیم تا ذریه امام زمان (ع) را جزو این پیشوایان قرار داده و آنان را وارث در زمین گرداند. 📌 در صورت پذیرش این معنی، دعای فوق با احادیث فراوان در بحث امامان و خلفاء و اوصیاء 12گانه بعد از پیامبر (ع) # تعارض داشته که باید بر اساس راهکارهای موجود در باب تعارض پیش رفت. امام باقر (ع) اولین راهکار در احادیث متعارض را اینگونه بیان فرمودند: خُذْ بِمَا اشْتَهَرَ بَيْنَ‏ أَصْحَابِكَ‏ وَ دَعِ الشَّاذَّ النَّادِر. 🔅 ترجمه: آنچه که بین اصحابت است را اخذ کن و [حدیث] شاذ و نادر را رها کن. زراره می‌پرسد: [اگر] هر دو حدیث مشهور هستند و روایت شده‌اند [چه کنیم؟]، حضرتش [راهکار دوم را بیان کرده و] فرمودند: خُذْ بِقَوْلِ أَعْدَلِهِمَا عِنْدَكَ وَ أَوْثَقِهِمَا فِي نَفْسِك‏. 🔅 ترجمه: قول و آن دو در نزد خودت را اخذ کن. 📕 بحارالانوار، ج2ص245 . 📌 بر اساس این دو راهکار از امام باقر (ع)، نقل مرحوم علامه مجلسی قابل تمسک نمی‌باشد زیرا 👈 وجود امامان ـــ به معنای اصطلاحی ـــ از ذریه امام زمان (ع) هیچگونه بین اصحاب نداشته و این دعا می‌باشد. 🔻 راه دوم این که کلمه (الْأَئِمَّة) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِيهَا الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِينَ) را به معنای بگیرد ـــ یعنی پیشوایان ـــ که در این صورت از خدا می‌خواهیم تا ذریه امام زمان (ع) را جزو پیشوایان ـــ یعنی ائمه جماعات و حاکمان و مدیران ـــ و وارثین در زمین قرار دهد. ـــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) جهت آشنایی با مقام والای امامت ـــ همان مقامی که حضرت ابراهیم (ع) پس از امتحانات سخت به آن نائل گردید و بر طبق روایات، حضرت رسول (ص) و ائمه معصومین (ع) این مقام را از ایشان به ارث برده‌اند ـــ به حدیث شریف امام رضا (ع) در کتاب الکافی، ج1ص198 مراجعه فرمایید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 📣 توضیح این که: کلمه (امام) از نظر به معنای می‌باشد. در لسان العرب آمده است: الإِمامُ‏: كلُّ من‏ ائتَمَّ‏ به قومٌ كانوا على الصِّراطِ المستقيمِ أَو كانوا ضالِّين‏ ... الإِمامُ‏ الّذِي يُقْتَدى بِه. 🔅 ترجمه: امام، هر کسی را گویند که 👈 قومی به او کند، چه بر صراط مستقیم باشند و چه گمراه ... امام کسی است که به او می‌شود. 📕 لسان العرب، ماده (أمم) . 📌 پس با توجه به این معنای لغوی، اطلاق کلمه (امام) بر و و و و ... صحیح می‌باشد زیرا آنان کسانی هستند که افرادی به آنها می‌کنند. 👈 با پذیرش این معنا، دیگر تعارضی بین این دعا و روایات مربوط به تعداد امامان و اوصیاء بعد از پیامبر (ع) ایجاد نمی‌شود زیرا منظور از امام در این روایات به معنای می‌باشد. 🔴 اشکال و جواب: ممکن است برخی از همبوشیان بگویند: [ کلمه (الْأَئِمَّةَ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِيهَا الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِينَ) به معنای اصطلاحی است زیرا در این فراز برای شخص امام زمان (ع) هم دعا می‌شود و از خدا می‌خواهیم که ایشان را جزو ائمه وارثین قرار دهد و همانطور که می‌دانیم، امام زمان (ع) دارای مقام امامت هستند ] 🖋 در پاسخ به این اشکال می‌گوییم: اولا 👈 اگر کلمه (الْأَئِمَّة) در این فراز به معنای باشد، این دعا با احادیث دیگر داشته که در پیرامون آن گفتگو نمودیم. ثانیا 👈 این که در فراز فوق برای امام زمان (ع) هم دعا می‌شود نمی‌تواند دلیل بر این باشد که حتما کلمه (الْأَئِمَّة) به معنای اصطلاحی است زیرا اطلاق کلمه (الْأَئِمَّة) به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ بر حضرتش نیز صحیح می‌باشد. همانطور که عرض شد، کلمه (امام) در لغت به معنای کسی است که دیگران به او کرده و او آنان است. بنابراین در صورت پذیرش صدور عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِيهَا الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِينَ) از معصومین (ع) اطلاق لفظ امام بر فرماندهان و حاکمان و ائمه جماعات و مدیران از فرزندان امام زمان (ع) صحیح بوده و تعارضی با روایات دال بر امامان و اوصیاء 12گانه پیامبر (ع) ایجاد نمی‌کند و حضرتش نیز به عنوان و می‌باشند. 📌 در حقیقت، اطلاق لفظ امام به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوا ـــ به هر کسی که دارای است صحیح بوده اما هر کسی که امام به معنای است، دارای مقام امامت اصطلاحی نمی‌باشد. 🔴 خلاصه این که: اگر دعای فوق از معصومین (ع) صادر شده باشد، باز هم ناظم العقیلی نمی‌تواند ادعای خویش را در مورد امامت فرزندان امام زمان (ع) ـــ به معنای اصطلاحی ـــ ثابت نماید زیرا: 1️⃣ اگر کلمه (الْأَئِمَّة) به معنای باشد، باید وارد باب شده که در این صورت طبق کلام امام باقر (ع) نمی‌توان به این دعا تمسک جست. 2️⃣ و یا این که کلمه (الْأَئِمَّة) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِيهَا الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِينَ) به معنای بوده و مراد، دعا برای پیشوایی فرزندان امام زمان (ع) می‌باشد. (صفحه بعد) 📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته هفتم: جالب اینجاست که احمد اسماعیل همبوشی هم کلمه (الْأَئِمَّة) را به معنای ـــ یعنی پیشوایان ـــ می‌داند که بر این اساس، استدلال ناظم العقیلی به عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِیها الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِينَ) در جهت اثبات مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ برای فرزندان امام زمان (ع) می‌ماند. 🔴 توضیح مطلب: اگر بپذیریم که عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ فِیها الْأَئِمَّةَ الْوَارِثِينَ) از معصوم صادر شده است، یقینا این فراز اشاره به آیه (وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين‏) [سوره قصص، آیه 5] دارد. احمد اسماعیل در کتاب بیان الحق و السداد پس از ذکر آیه فوق چنین می‌گوید: (وهؤلاء الذين يريد الله أن يجعلهم أئمة هم آل محمد (ص) الأئمة والمهديون (ع) و كذلك الثلاث مائة و ثلاثة عشر أصحاب الإمام المهدي ع ...) 🔅 ترجمه: آنهایی که خدا می‌خواهد ائمه قرارشان دهد همان آل محمد (ص) هستند یعنی ائمه و مهدیون (ع) و همچنین 313 نفر اصحاب امام مهدی (ع) می‌باشند. 📕 بیان الحق و السداد، ج1ص13 و الجواب المنیر، ج1سوال35 . از سوی دیگر در روایات از مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ برای 313 یار امام زمان (ع) نشده است و احمد اسماعیل هم چنین مقامی را در کتب خویش برای آنان ذکر نکرده است. 📌 بنابراین می‌توان فهمید که احمداسماعیل، کلمه (الْأَئِمَّة) را در آیه به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ گرفته است لذا 313 یار امام زمان (ع) را از مصادیق آن ذکر می‌کند. 👈 بر این اساس، کلمه (الْأَئِمَّة) در دعای فوق به همان معنای بوده و از خدا می‌خواهیم تا فرزندان امام زمان (ع) را جزو و و و و ... قرار دهد. ⛔️ لازم به ذکر است که اگر همبوشیان کلمه (الْأَئِمَّة) در آیه را به معنای دانسته و بر آن اصرار ورزند ـــ با صرف نظر از تعارض این مطلب با روایات فراوان دیگر ـــ به ناچار باید قائل به مقام امامت برای 313 یار امام زمان (ع) هم بشوند و تعداد امامان در فرقه خویش را 👈 337 نفر اعلام کنند. 337 = 12 امام + 12 مهدی + 313 یار 📌 اما همانطور که بیان شد، در هیچ روایتی مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ به یاران امام زمان (ع) نسبت داده نشده است لذا ادعای همبوشیان مبنی بر انتساب این مقام به ایشان، و بدون دلیل می‌باشد لذا بهتر است کسانی که اندر خم اثبات امامت مهدیین مانده‌اند، سخن از امامت افراد دیگر به میان نیاورند. 🔵 جمع بندی ➖ در این دعا از به میان نیامده لذا ادعای مهدیین برای امام زمان (ع) و مقام آنان با استناد به این دعا، سخنی گزاف می‌باشد. ➖ نهایت چیزی که یک همبوشی می‌تواند از این دعا استفاده کند، از ذریه امام زمان (ع) می‌باشد. ➖ این دعا دلالت ندارد که امام زمان (ع) در حال حاضر دارای فرزند می‌باشند بلکه آنچه از این دعا فهمیده می‌شود این است که 👈 حضرت مهدی (ع) در طول عمر شریف خویش دارای فرزند می‌باشند. ➖ مرحوم علامه مجلسی این دعا را به معصومین (ع) نسبت نمی‌دهد. ➖ در نزد مرحوم علامه مجلسی نام منبع این دعا و نویسنده آن و در کتب علمای قبل از ایشان این دعا به چشم نمی‌خورد. ➖ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب چهل حدیث مهدیین ادعا نمود که: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. اما تمسک او به دعای منقول در بحارالانوار دردی را دوا نکرده و ادعاهای وی را ثابت نمی‌نماید. 🔴 نکته همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا و موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 . .
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث14.pdf
856.3K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته فیها الائمة الوارثین ...) 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
🌊 دریای جهل ⭕️ گوشه‌ای از جهل مبلغین و ادمینهای فرقه مدعی یمانی 👌 آری! چنین افراد بی‌سوادی معمولا در دام فرقه‌ها گرفتار می‌شوند ... .
🎊 سالروز افتتاح در فیس بوک یهودی، و رسوایی احمد اسماعیل همبوشی، بر همه شیعیان اثناعشری مبارک باد. ✅ برای یافتن پاسخ سوال فوق، کلیپهای زیر را ببینید: 1️⃣ ادعای معجزه ایمنی از هک 1 (تیر خلاص بر جسد بی جان فرقه همبوشی) 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/623 2️⃣ ادعای معجزه ایمنی از هک 2 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/633 3️⃣ ادعای معجزه ایمنی از هک 3 (پاسخی به جوابیه مبلغین همبوشی) 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/653 4️⃣ امام بدلی همبوشیان مکتب نجف (حکایتی از گافهای کاتب فیس بوک) 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/651 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته فیها الائمة الوارثین ...) ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 14 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته من الائمة الوارثین ...) 🖌 متن تلگرامی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1020 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1024 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1028 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/979 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1029 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، ۱۵ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث پانزدهم: ((قال المیرزا النوری فی النجم الثاقب ج2ص70 : الرابع: نقل في آخر كتاب (مزار) بحارالأنوار 👈 عن كتاب (مجموع الدعوات) لهارون بن موسى التلعكبري سلاماً و صلاة طويلة لرسول الله و واحد واحد من الائمة صلوات الله عليهم، و بعد ذكر سلام و صلاة على الحجة (ع) ذكر سلاماً و صلاةً على ولاة عهد الحجة (ع) وعلى الائمة من ولده و دعا لهم: 👈 السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ اللَّهُمَ‏ صَلِ‏ عَلَيْهِمْ‏ وَ بَلِّغْهُمْ آمَالَهُمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ وَ أَعِزَّ نَصْرَهُمْ وَ تَمِّمْ لَهُمْ مَا أَسْنَدْتَ مِنْ أَمْرِكَ وَ اجْعَلْنَا لَهُمْ أَعْوَاناً وَ عَلَى دِينِكَ أَنْصَاراً فَإِنَّهُمْ مَعَادِنُ كَلِمَاتِكَ وَ خَزَائِنُ عِلْمِكَ وَ أَرْكَانُ تَوْحِيدِكَ وَ دَعَائِمُ دِينِكَ وَ وُلَاةُ أَمْرِكَ وَ خُلَصَاؤُكَ مِنْ عِبَادِكَ وَ صَفْوَتُكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ أَوْلِيَاؤُكَ وَ سَلَائِلُ أَوْلِيَائِكَ وَ صَفْوَةُ أَوْلَادِ أَصْفِيَائِكَ وَ بَلِّغْهُمْ مِنَّا التَّحِيَّةَ وَ السَّلَامَ وَ ارْدُدْ عَلَيْنَا مِنْهُمُ السَّلَامَ وَ السَّلَامُ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ)) 📕 النجم الثاقب، ج2ص70 به نقل از بحارالانوار، ج99ص228 . 🔅 ترجمه: میرزای نوری در کتاب النجم الثاقب ج2ص70 می‌گوید: چهارم: در آخر كتاب مزار بحارالانوار 👈 از كتاب (مجموع الدعوات) هارون بن موسى تلعكبرى، سلام و صلوات طولانى براى رسول خدا (ص) و تک تک ائمه (ع) نقل شده و بعد از ذكر سلام و صلوات بر حضرت حجت (ع)، سلام و صلوات بر والیان عهد حجّت (ع) و بر امامان از فرزندان او را ذکر کرده و براى ايشان دعا نمود: 👈 سلام بر والیان عهد او و بر امامان از فرزندان او، خداوندا! درود فرست بر آنها و آنان را به آرزوهایشان برسان و بر عمر آنان بیفزای و پیروزیشان را گرامی دار و آنچه از امر خود به آنان محول کرده‌ای را کامل نما و ما را یاوران آنها و انصار بر دینت قرار ده، که آنها معادن کلمات تو و مخزن علمت و پایه‌های توحید تو و اساس دینت و والیان امر تو و خالصان از بندگانت و برگزیدگان از مخلوقات و اولیاء و نسل اولیاء تو و برگزیده فرزندان برگزیدگانت هستند، و تحیت و سلام را از ما به آنان برسان و پاسخ سلام آنها را به ما برسان، و سلام بر آنها و رحمت خدا و برکات او بر آنان باد. 💥 نقد و بررسی اینک با ذکر نکاتی، دلیل پانزدهم فرقه مدعی یمانی را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. 🔹 نکته اول: همانطور که تا کنون شاهد بودید در ، از مهدیین به عنوان فرزندان امام زمان (ع) که دارای مقام و هستند یاد نشده است و آنچه همبوشیان در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نموده‌اند می‌باشد. جهت اطلاع از حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید. 📌 لینک نقد حدیث اول: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 در دعای فوق هم از مهدیین به میان نیامده لذا ادعای ناظم العقیلی مبنی بر 👈 فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) و 👈 مقام امامت آنها با استناد به این دعا، سخنی گزاف می‌باشد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 نهایت چیزی که ناظم العقیلی می‌تواند از این دعا استفاده کند 👈 وجود امامان از فرزندان امام زمان (ع) می‌باشد که در نکات بعدی، مطالبی پیرامون عبارت (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ) و معنای آن تقدیم عزیزان می‌گردد. ✅ همین یک نکته برای ناظم العقیلی به حدیث 15 کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، اشکالات بعدی را بیان می‌نماییم. 🔹 نکته دوم: منبع این دعا، کتاب شریف بحارالانوار می‌باشد ولی مرحوم علامه مجلسی برای این دعا ذکر ننموده و آن را به معصومین (ع) نسبت نمی‌دهد، اما متاسفانه ناظم العقیلی نموده و این عبارات را تحت عنوان 👈 (الحدیث الخامس عشر/حدیث پانزدهم) ذکر کرده تا به مخاطبین القا نماید که این دعا، از معصومین (ع) صادر شده است. 🔹 نکته سوم: سوالی که ذهن را مشغول می‌کند این است که: 🤔 چرا ناظم العقیلی مستقیما به نقل مرحوم علامه مجلسی در بحارالانوار اشاره نمی‌کند بلکه نقل مرحوم میرزای نوری از بحارالانوار را ذکر کرده و روی آن مانور می‌دهد⁉️ 🖋 و اما پاسخ: مرحوم علامه مجلسی به منبع این دعا نمی‌کند ولی مرحوم میرزای نوری در کتاب النجم الثاقب اینگونه برداشت نموده که علامه مجلسی این دعا را از کتاب (مجموع الدعوات) نقل کرده است❗️ اما ناظم العقیلی به جهت این که می‌خواهد اعتباری برای این دعا درست کرده و وانمود نماید که منابع حدیثی به این دعا اشاره داشته و آن را به عنوان حدیث به مخاطبین خود عرضه نماید 👈 عامدانه 👉 نقل اشتباهی مرحوم میرزای نوری را ذکر کرده و مستقیما به نقل بحارالانوار اشاره نمی‌نماید. ✅ جالب اینجاست که اگر منبع نقل مرحوم علامه مجلسی کتاب (مجموع الدعوات) هم باشد، باز هم دردی دوا نشده و ادعای ناظم العقیلی ثابت نمی‌گردد 👈 زیرا این دعا به معصومین (ع) منسوب نبوده و حجیتی ندارد. 🔹 نکته چهارم: هیچ رد پایی از این دعا ـــ با همین ترکیب ـــ در منابع حدیثی موجود قبل از مرحوم علامه مجلسی وجود نداشته و اولین بار ایشان در بحارالانوار به آن اشاره می‌نماید. 🔹 نکته پنجم: ممکن است برخی از همبوشیان بگویند: ⛔️ مرحوم علامه مجلسی، نام کتاب خویش را (بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار) قرار داده است که از این نام گذاری متوجه می‌شویم هر آنچه در این کتاب وجود دارد، سخنان معصومین (ع) می‌باشد. 🖋 در پاسخ به این سخن عامیانه می‌گوییم: اولا: از نام کتاب مرحوم علامه مجلسی، ادعای همبوشیان ثابت نمی‌شود زیرا 👈👈 اگر اکثر محتوای کتاب علامه را سخنان معصومین (ع) تشکیل دهد، اطلاق نام (بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار) بر آن کتاب صحیح می‌باشد. ✅ حتی گاهی ممکن است که نام نوشتاری 👈 از موضوع یکی از بخشهای آن اتخاذ شده باشد. مثلا در دومین و طولانی‌ترین سوره قرآن، چون در چند آیه سخن از ماجرای گاو بنی اسرائیل به میان آمده است، این سوره به (سوره بقره) نام گذاری شده است. ثانیا: با مراجعه به کتاب شریف بحارالانوار، خلاف ادعای همبوشیان ثابت می‌شود زیرا در این کتاب 👈 فراوان حکایات تاریخی و سخنان غیر معصومین نیز به چشم می‌خورد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته ششم: این دعا در کتاب شریف بحارالانوار به صورت بخش بخش ذکر شده و برای هر بخش، عنوان و تیتری بیان شده است. به خلاصه‌ای از فرازهای این دعا و عناوین آن در زیر دقت کنید: (عنوان) ذكر السلام و الصلاة على النبي و أمير المؤمنين و الأئمة من ولده عليهم أفضل التحية و السلام فأول ذلك على رسول الله (ص)‏ السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ . . . (عنوان) السلام و الصلاة على أبي الأئمة عليه أفضل السلام و الرحمة السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَصِيَّ رَسُولِ اللَّه‏ . . . (عنوان) السلام و الصلاة على السيدة فاطمة الزهراء الرشيدة السَّلَامُ عَلَى سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ وَ بِنْتِ سَيِّدِ النَّبِيِّينَ وَ أُمِّ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِين‏ . . . (عنوان) السلام و الصلاة علی السبط الاکبر ابن امیرالمومنین علی المطهر السَّلَامُ عَلَى السِّبْطِ الثِّقَةِ الْمُرْتَضَى‏ . . . و همینطور برای تک تک امامان (ع) در هر بخشی سلام و صلوات فرستاده شده تا به فرازهای انتهایی دعا می‌رسیم: (عنوان) السلام و الصلاة علی الامام الخلف القائم بالحق ابن افضل السلف السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي عِبَادِه‏ . . . (عنوان) السلام و الصلاة علی ولاة عهد الحجة و علی الائمة من ولده و الدعاة لهم السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏ اللَّهُمَ‏ صَلِ‏ عَلَيْهِمْ‏ وَ بَلِّغْهُمْ آمَالَهُمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِم‏ . . . ✅ اگر اگر اگر بپذیریم که این دعا از معصومین (ع) صادر شده است با اندکی دقت، متوجه می‌شویم که 👈 قطعا و جزما عناوین و تیترهای آن از معصومین (ع) نمی‌باشد بلکه این تیترها 👈👈 یا از مرحوم علامه مجلسی بوده ـــ که این احتمال بعید به نظر می‌رسد ـــ و یا این تیترها مربوط به مولف همان منبع نامشخص می‌باشد که مرحوم علامه مجلسی این دعا را از آنجا نقل کرده است. 👌 بر این اساس، نمی‌توان حکم کرد که فراز آخرین این دعا مربوط به والیان عهد امام زمان (ع) و امامان از فرزندان ایشان می‌باشد زیرا همانطور که بیان شد 👈 عناوین بخشهای این دعا قطعا از ائمه (ع) صادر نشده و عنوان (السَّلَامُ وَ الصَّلَاةُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِ الْحُجَّةِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ وَ الدُّعَاةِ لَهُمْ‏) نیز کلام امامان (ع) نمی‌باشد. به عبارت دیگر: با توجه به این که عناوین و تیترهای این دعا از معصومین (ع) صادر نشده است، نمیتوان ضمیر (هـ) در عبارت (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏) را به امام زمان (ع) برگشت داد. 📌 مضافا این که در فراز مربوط به امام زمان (ع)، از والیان عهد ایشان و قائمین به امر بعد از ایشان یاد شده و سلام و درود بر آنان فرستاده شده است که این خود قرینه‌ای است بر عدم ارتباط فراز آخرین به والیان عهد امام زمان (ع). به فراز زیر دقت فرمایید: السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمَامُ الْمَهْدِيُّ . . . السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ وَ ابْنَ مَوْلَايَ وَ سَيِّدِي وَ ابْنَ سَادَتِي وَ عَلَى أُولِي عَهْدِكَ وَ الْقُوَّامِ بِالْأَمْرِ مِنْ بَعْدِكَ السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ أَجْمَعِينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه‏. 📌 لازم به ذکر است که در فراز فوق نکاتی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌نماییم: • مسلما در زمان ظهور حضرت (ع) و پس از ایشان، حاکمان و فرمانداران و مدیران و ... جهت انجام امور حضرت وجود داشته و منکر این مطلب نیستیم 👈 اما این که آنان دارای مقام امامت هستند، ادعایی بدون دلیل و گزاف می‌باشد. • چون امام زمان (ع) به عنوان آخرین امام مطرح هستند، در این فراز ضمن سلام و صلوات بر ایشان، بر دیگر امامان (ع) نیز سلام فرستاده شده است: السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمَامُ الْمَهْدِيُّ . . . السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ أَجْمَعِينَ • در این فراز به امامت والیان عهد و قائمین به امر نشده است بلکه فقط بر امامت امام مهدی (ع) و امامان قبلی تصریح شده است. به عبارت زیر مجددا دقت فرمایید: السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمَامُ الْمَهْدِيُّ . . . السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ وَ ابْنَ مَوْلَايَ وَ سَيِّدِي وَ ابْنَ سَادَتِي وَ عَلَى أُولِي عَهْدِكَ وَ الْقُوَّامِ بِالْأَمْرِ مِنْ بَعْدِكَ السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ أَجْمَعِينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته هفتم: اینک با توجه به نکته ششم، این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که: ضمیر (هـ) در عبارت (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏) به چه کسی برگشت می‌کند❓ 🖋 و اما پاسخ: در این دعا ابتدا بر رسول خدا (ص) و سپس بر امامان پس از ایشان درود و صلوات فرستاده شده است، بنابراین 👈 ضمیر (هـ) در آخرین فراز این دعا (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏) به رسول خدا (ص) برگشت می‌نماید و در این صورت بین این دعا و روایات فراوان دیگر در باب امامان 12گانه (ع) به وجود نمی‌آید. 🔹 نکته هشتم: اگر شخصی ـــ بدون توجه به نکات قبل ـــ بر انتساب این دعا به معصومین (ع) اصرار بورزد و مرجع ضمیر (هـ) در این فراز را (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏) امام زمان (ع) بداند، دو راه در پیش رو دارد: : این که کلمه (الْأَئِمَّة) در عبارت (وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏) را به معنای اصطلاحی بگیرد که در این صورت مراد 👈 پیشوایانِ مفترض الطاعه‌ای هستند که خلیفه خدا روی زمین بوده و دارای عصمت و علم الهی و ... می‌باشند (1). پس یعنی ما در این دعا بر امامان ـــ به معنای اصطلاحی ـــ از فرزندان امام زمان (ع) سلام می‌فرستیم. 📌 در صورت پذیرش این معنی، دعای فوق با احادیث فراوان در بحث امامان و خلفاء و اوصیاء 12گانه بعد از پیامبر (ص) داشته که باید بر اساس راهکارهای موجود در باب تعارض پیش رفت. امام باقر (ع) اولین راهکار در احادیث متعارض را اینگونه بیان فرمودند: 🔅 خذْ بِمَا اشْتَهَرَ بَيْنَ‏ أَصْحَابِكَ‏ وَ دَعِ الشَّاذَّ النَّادِر. ترجمه: آنچه که بین اصحابت مشهور است را اخذ کن و [حدیث] شاذ و نادر را رها کن. زراره می‌پرسد: [اگر] هر دو حدیث مشهور هستند و روایت شده‌اند [چه کنیم؟]، حضرتش [راهکار دوم را بیان کرده و] فرمودند: 🔅 خذْ بِقَوْلِ أَعْدَلِهِمَا عِنْدَكَ وَ أَوْثَقِهِمَا فِي نَفْسِك‏. ترجمه: قول عادل‌ترین و موثّق‌ترین آن دو در نزد خودت را اخذ کن. 📕 بحارالانوار، ج2ص245 . 📌 بر اساس این دو راهکار از امام باقر (ع)، نقل مرحوم علامه مجلسی قابل تمسک نمی‌باشد زیرا وجود امامان ـــ به معنای اصطلاحی ـــ از ذریه امام زمان (ع) بین اصحاب نداشته و این دعا می‌باشد. : این که کلمه (الْأَئِمَّة) در عبارت (وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏) را به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ بگیرد. 🖋 توضیح این که: کلمه (امام) از نظر لغوی به معنای پیشوا می‌باشد. در لسان العرب آمده است: الإِمامُ‏: كلُّ من‏ ائتَمَّ‏ به قومٌ كانوا على الصِّراطِ المستقيمِ أَو كانوا ضالِّين‏ ... الإِمامُ‏ الّذِي يُقْتَدى بِه. ترجمه: امام، هر کسی را گویند که قومی به او کند، چه بر صراط مستقیم باشند و چه گمراه ... امام کسی است که به او می‌شود. 📕 لسان العرب، ماده (أمم) . ✅ پس با توجه به این معنای لغوی، اطلاق کلمه (امام) بر 👈 پیش نماز و فرماندهان جنگی و حاکمان و مدیران حکومتی و ... صحیح می‌باشد زیرا آنان کسانی هستند که افرادی به آنها می‌کنند. با پذیرش این معنا، دیگر تعارضی بین این دعا و روایات مربوط به تعداد امامان و اوصیاء 12گانه بعد از پیامبر (ص) ایجاد نمی‌شود زیرا در این دعا 👈 معنای لغوی امام مد نظر می‌باشد. ⭕️ خلاصه این که: اگر دعای فوق از معصومین صادر شده باشد و مرجع ضمیر (هـ) در فراز (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏) امام زمان (ع) باشد، باز هم ناظم العقیلی نمی‌تواند ادعای خویش را در مورد امامت فرزندان امام زمان (ع) ـــ به معنای اصطلاحی ـــ ثابت نماید زیرا: 1️⃣ اگر کلمه (الْأَئِمَّة) به معنای اصطلاحی باشد، باید وارد باب تعارض شده که در این صورت طبق کلام امام باقر (ع) نمی‌توان به این دعا تمسک جست. 2️⃣ و یا این که کلمه (الْأَئِمَّة) به معنای لغوی بوده که در این صورت استدلال ناظم العقیلی در اثبات امامت اصطلاحی فرزندان امام زمان (ع) نقش بر آب می‌شود. ـــــــــــــــــــــــــــ پی‌نوشت: (1) جهت آشنایی با مقام والای امامت ـــ همان مقامی که حضرت ابراهیم (ع) پس از امتحانات سخت به آن نائل گردید و بر طبق روایات، حضرت رسول (ص) و ائمه معصومین (ع) این مقام را از ایشان به ارث برده‌اند ـــ به حدیث شریف امام رضا (ع) در کتاب الکافی، ج1ص198 مراجعه فرمایید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹نکته نهم: لازم به ذکر است در دعایی از امام رضا (ع) برای صاحب امر ـــ که در نقد حدیث دهم پیرامون آن سخن گفتیم ـــ فرازی وجود دارد که فراز آخرین دعای مورد بحث می‌باشد اما در آن به جای عبارت (الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ)، عبارت (الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعدِهِ ) وجود دارد. 📌 بنابراین می‌رود که عبارت (وُلْدِهِ) از سوی کاتب نسخه بوده و صحیح آن، کلمه (بَعدِهِ) باشد. به عبارات زیر از دعای امام رضا (ع) دقت فرمایید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ وَ بَلِّغْهُمْ آمَالَهُمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ وَ أَعِزَّ نَصْرَهُمْ وَ تَمِّمْ لَهُمْ مَا أَسْنَدْتَ إِلَيْهِمْ مِنْ أَمْرِكَ لَهُمْ وَ ثَبِّتْ دَعَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْنَا لَهُمْ أَعْوَاناً وَ عَلَى دِينِكَ أَنْصَاراً فَإِنَّهُمْ مَعَادِنُ كَلِمَاتِكَ وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ وَ أَرْكَانُ تَوْحِيدِكَ وَ دَعَائِمُ دِينِكَ وَ وُلَاةُ أَمْرِكَ وَ خَالِصَتُكَ مِنْ عِبَادِكَ وَ صَفْوَتُكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ أَوْلِيَاؤُكَ وَ سَلَائِلُ أَوْلِيَائِكَ وَ صَفْوَةُ أَوْلَادِ نَبِيِّكَ وَ السَّلَامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. اینک عبارات فوق را با فراز آخرین دعای مورد بحث مقایسه نمایید: السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ اللَّهُمَ‏ صَلِ‏ عَلَيْهِمْ‏ وَ بَلِّغْهُمْ آمَالَهُمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِمْ وَ أَعِزَّ نَصْرَهُمْ وَ تَمِّمْ لَهُمْ مَا أَسْنَدْتَ مِنْ أَمْرِكَ وَ اجْعَلْنَا لَهُمْ أَعْوَاناً وَ عَلَى دِينِكَ أَنْصَاراً فَإِنَّهُمْ مَعَادِنُ كَلِمَاتِكَ وَ خَزَائِنُ عِلْمِكَ وَ أَرْكَانُ تَوْحِيدِكَ وَ دَعَائِمُ دِينِكَ وَ وُلَاةُ أَمْرِكَ وَ خُلَصَاؤُكَ مِنْ عِبَادِكَ وَ صَفْوَتُكَ مِنْ خَلْقِكَ وَ أَوْلِيَاؤُكَ وَ سَلَائِلُ أَوْلِيَائِكَ وَ صَفْوَةُ أَوْلَادِ أَصْفِيَائِكَ وَ بَلِّغْهُمْ مِنَّا التَّحِيَّةَ وَ السَّلَامَ وَ ارْدُدْ عَلَيْنَا مِنْهُمُ السَّلَامَ وَ السَّلَامُ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. در صورت پذیرش این احتمال ـــ که بر اساس دعای امام رضا (ع)، عبارت (مِن بَعدِهِ) صحیح باشد ـــ دعای منقول در بحار هیچ ارتباطی به امامت فرزندان امام زمان (ع) ندارد زیرا: 💢الف: اگر ضمیر (هـ) در عبارت (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعدِهِ) را مربوط به پیامبر (ص) بدانیم، عدم ارتباط فراز فوق با ادعای ناظم العقیلی کاملا واضح می‌باشد. 💢ب: و اگر کسی ضمیر (هـ) در عبارت (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعدِهِ) را مربوط به امام زمان (ع) بداند، باز هم ادعای ناظم العقیلی ثابت نشده زیرا مراد از عبارت (وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعدِهِ)، امامان رجعت کننده بعد از امام زمان (ع) می‌باشد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 💥در روایات فراوانی بحث (ع) پس از امام زمان (ع) ذکر شده است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌شود. • عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ سُئِلَ عَنِ الرَّجْعَةِ، أَ حَقٌّ هِيَ؟ قَالَ نَعَمْ، فَقِيلَ لَهُ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ‏؟ قَالَ الْحُسَيْنُ‏ يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ (ع) . . . 🔅 ترجمه: از امام صادق (ع) در مورد سوال شد که آیا حق است؟ حضرتش فرمودند: بله، به ایشان گفتند: اولین کسی که خارج می‌شود کیست؟ حضرت فرمودند: حسین (ع) است که به دنبال قائم (ع) خارج می‌شود. 📕 بحارالانوار، ج53ص103 . • عَن أَبی عَبْدِ اللَّهِ (ع): . . . أَوَّلُ‏ مَنْ يَنْفُضُ عَنْ رَأْسِهِ‏ التُّرَابَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) فِي خَمْسَةٍ وَ سَبْعِينَ أَلْفاً وَ هُوَ قَوْلُهُ‏ تَعَالَى‏ إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا . . . . 🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند اولین نفری که [رجعت نموده و] خاک از سرش پاک می‌کند حسین بن علی است، همراه هفتاد وپنج هزار نفر، و به آیه‌ای [در مورد رجعت] اشاره فرمودند (همانا ما رسولانمان وکسانی که ایمان آوردند را، در حیات دنیا یاری می‌کنیم). (1) 📕 بحارالانوار، ج53ص106 • عَن أَبی عَبْدِ اللَّهِ (ع): ‏... (ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ‏) [إسراء/6] خُرُوجُ الْحُسَيْنِ (ع) فِي سَبْعِينَ مِنْ أَصْحَابِهِ … و الْحُجَّةُ الْقَائِمُ بَيْنَ أَظْهُرِهِمْ فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَةُ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ أَنَّهُ‏ الْحُسَيْنُ‏ (ع) جَاءَ الْحُجَّةَ الْمَوْتُ فَيَكُونُ الَّذِي يُغَسِّلُهُ وَ يُكَفِّنُهُ وَ يُحَنِّطُهُ وَ يَلْحَدُهُ فِي حُفْرَتِهِ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ (ع) .... 🔅 ترجمه: امام صادق (ع) به آیه (ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ‏) اشاره کرده و فرمودند: خارج شدن حسین (ع) [از زمین] به همراه هفتاد نفر از یارانش ... در حالی که حجت قائم در میان آنها است، پس زمانی که معرفت در قلوب مومنین قرار گرفت که او حسین (ع) است، موت به سوی حجت می‌آید و کسی که غسل و کفن و حنوط می‌کند او را و سنگ لحد او را در قبر می‌گذارد حسین بن علی (ع) می‌باشد. 📕 الکافی، ج8ص206 . • عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) إِنَّ أَوَّلَ‏ مَنْ‏ يَكُرُّ فِي الرَّجْعَةِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) وَ يَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ أَرْبَعِينَ سَنَةً، حَتَّى يَسْقُطَ حَاجِبَاهُ عَلَى عَيْنَيْه‏. 🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند: همانا اولین کسی که برمی‌گردد در رجعت، حسین بن علی (ع) است و در زمین 40 سال می‌ماند تا این که موی ابروانش بر چشمانش می‌افتد. 📕 مختصر البصائر، ص91 . • عَنْ رِفَاعَةَ بْنِ مُوسَى قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ إِنَّ أَوَّلَ‏ مَنْ‏ يَكُرُّ إِلَى الدُّنْيَا الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) وَ أَصْحَابُهُ وَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ وَ أَصْحَابُهُ فَيَقْتُلُهُمْ حَذْوَ الْقُذَّةِ بِالْقُذَّةِ … 🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند که همانا اولین کسی که برمی‌گردد به دنیا، حسین بن علی (ع) و اصحابش است و یزید بن معاویه و اصحابش است، پس [حسین ع] می‌کشد آنها را همانگونه که کشتند. 📕 تفسیر عیاشی، ج2ص282 . • عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: قَالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) لِأَصْحَابِهِ قَبْلَ أَنْ يُقْتَلَ ... فَأَكُونُ أَوَّلَ‏ مَنْ‏ تَنْشَقُ‏ عَنْهُ الْأَرْضُ فَأَخْرُجُ خَرْجَةً يُوَافِقُ ذَلِكَ خَرْجَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (ع) وَ قِيَامَ قَائِمِنَا وَ حَيَاةَ رَسُولِ اللَّهِ (ص) ... 🔅 ترجمه: امام باقر (ع) فرمودند: حسین بن علی (ع) قبل از کشته شدن به اصحابش فرمود . . . من اولین کسی هستم که زمین از او شکافته شده پس خارج می‌شوم خارج شدنی که همراه است آن با خروج امیرالمومنین (ع) و قیام قائم ما و زندگانی رسول خدا (ص). 📕 الخرائج، ج2ص848 . ویا در ادعیه خطاب به امامان (ع) می‌گوییم: . . . مُقِرٌّ بِرَجْعَتِكُمْ‏ لَا أُنْكِرُ لِلَّهِ قُدْرَة . . . 🔅 ترجمه: به رجعت شما اقرار دارم و برای خدا قدرتی را انکار نمی‌کنم. 📕 بحارالانوار، ج53ص97 . . . . وَ أَنَ‏ رَجْعَتَكُمْ‏ حَقٌّ لَا رَيْبَ فِيهَا . . . 🔅 ترجمه: و همانا رجعت شما حق است، شکی در آن نیست. 📕 بحارالانوار، ج53ص117 . . . . أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُم‏ . . . 🔅 ترجمه: همانا من به شما و بازگشت شما ایمان دارم. 📕 بحارالانوار، ج53ص92 . ـــــــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) که این وعده الهی نصرت ـــ بر طبق احادیث ـــ در روزگار رجعت محقق می‌شود. رج تفسیر قمی، ج2ص258 . 📄(صفحه بعد)👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹نکته دهم: ناظم العقیلی پس از نقل این دعا ـــ در مقام طعنه به مخالفین فرقه مدعی یمانی که منکر امامت احمد هستند ـــ روایتی نقل می‌کند و می‌گوید: (( آیا از گفتار امام صادق (ع) پند نمی‌پذیرند که فرمود: سه گروه هستند که خداوند در روز قیامت با آنان سخن نمی‌گوید و آنان را پاک نمی‌سازد و برای آنان عذابی دردناک است: 1️⃣ کسی که مدعی امامتی از جانب خدا شود که برای او نیست. 2️⃣ کسی که امامی از جانب خدا را انکار کند. 3️⃣ کسی که برای این دو گروه نصیبی از اسلام بپندارد)) در حقیقت ناظم العقیلی، مخالفان خود را جزو دسته دوم محسوب کرده و از این طریق به آنان طعنه می‌زند. آری، وی با تمسک به روایت فوق مخالفان احمد بصری را 👈👈 از دایره اسلام خارج دانسته که این امر بر خلاف سخن برخی از مبلغین این فرقه پوشالی است که ـــ به دروغ و به جهت جذب عوام الناس ـــ مخالفین احمد را مسلمان می‌دانند. احمد بصری نیز در رساله خود، مخالفان مهدیین را👈👈 کافر و نجس اعلام کرده است. وی می‌گوید: ((فرد ناصبی که دشمن یکی از امامان یا مهدیین یا شیعیانشان ـــ از آن رو که شیعه آنها هستند ـــ باشد نیز همین حکم [نجاست] را دارد)) 📕 شرایع الاسلام (ترجمه)، ص91 . 📌 اما در حقیقت این احمد بصری است که از اسلام_خارج_می‌باشد زیرا 👈 به ناحق ادعای امامت نموده و از اثبات این مقام برای خویش عاجز مانده است. ادله ناظم العقیلی هم در اثبات امامت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) سست بوده و قابل قبول نمی‌باشد. ✅ مضافا این که ـــ علی فرض اثبات امامت مهدیین ـــ اساساً احمد بصری نمی‌تواند فرزندی خویش برای امام زمان (ع) را ثابت نماید (1) لذا همانطور که گفته شد 👈 احمد بصری مدعی دروغین امامت محسوب شده و از دایره اسلام خارج می‌باشد. 🔴 جمع بندی: ـــ در این دعا از مهدیین به میان نیامده لذا ادعای فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنان با استناد به این دعا، می‌باشد. ـــ نهایت چیزی که ناظم العقیلی می‌تواند از این دعا استفاده کند، وجود امامان وارثین از ذریه امام زمان (ع) می‌باشد. ـــ مرحوم علامه مجلسی این دعا را به معصومین (ع) . ـــ مرحوم علامه مجلسی به این دعا و نویسنده آن نمی‌کند 👈 و در کتب علمای قبل از ایشان هم این دعا به چشم نمی‌خورد. ـــ اگر بپذیریم که این دعا از معصومین (ع) صادر شده باشد 👈 عناوین و تیترهای این دعا قطعا از معصوم (ع) نمی‌باشد. ـــ ضمیر (هـ) در این فراز (السَّلَامُ عَلَى وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ‏) مربوط به رسول خدا (ص) می‌باشد. ـــ در دعایی از امام رضا (ع) برای صاحب امر، فرازی وجود دارد که مشابه فراز آخرین دعای مورد بحث می‌باشد 👈 اما در آن به جای عبارت (الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ)، عبارت (الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعدِهِ ) وجود دارد. ـــ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب چهل حدیث مهدیین ادعا نمود که: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. اما تمسک او به دعای منقول در بحارالانوار دردی را دوا نکرده و ادعاهای وی را ثابت نمی‌نماید. 💥نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب 👈 دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 ـــــــــــــــــــــــــــــ پی‌نوشت: (1) لازم به ذکر است که همبوشیان در فضای مجازی، فرزندی احمد بصری برای امام زمان (ع) را درست کرده و آن را به تایید 5 نفر رسانده‌اند. جهت پاسخ به این عوام فریبی، عبارات "بازگشت ابوهریره درخت نقاشی" را در اینترنت سرچ نموده و کلیپ مربوطه را ببینید و یا به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://www.aparat.com/v/VjUrq https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
41.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مستند مظلوم نمایی 🤔 ماهیت واقعی فرقه مدعی یمانی چیست❓ ⛓علت زندان رفتن آنها چیست❓ ⛔️ چرا مبلغین فرقه یمانی، پیروانشان را از دیدن این کلیپ منع می‌کنند⁉️ ⁧با ما همراه باشید . . . .
. ✅ مذهب احمد❓در کلام 👮سرباز احمد 📄 پی دی اف 106 روایت در زمینه علم لغات: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/1906 🎞 کلیپ بسیار دیدنی در بحث علم امام و نقد فرقه همبوشی: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/1909 🆔 https://www.aparat.com/v/9ALeO 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
دعوت به مناظره و گفتگو جناب آقای دوست علی، شما را به مناظره و گفتگو پیرامون جریان انحرافی احمدالحسن، بر اساس ثقلین دعوت میکنم. در صورت آمادگی، پیام دهید تا در یکی از گروه های بی طرف، گفتگو انجام شود. علی محمدی هوشیار ۹۹/۷/۱۰ منتظرتان هستیم
🌺☘️🍂🍁☘️🍂🍁☘️🍂 ☘️🍂🍁☘️🍂🍁 🍂🍁☘️ 🍁 🥁 طبلهای توخالی 🥁 📌 حکایت فرار 🏃‍♂️ علی اکبر دوستعلی از مناظره 🆔 https://aparat.com/v/dLqYG .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎺🥁🎺🥁 🥁🎺 🎺 🥁 طبلهای توخالی و فرار 🏃‍♂️ دوستعلی 🎞 📌 آری، پیروان احمد بصری ـــ مدعی دروغین یمانی ـــ به جهت فریب عوام، فراوان کرکری می‌خوانند اما در میدان مناظره فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. 😂 کدخدای ده که مرغابی بود . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥁🎺🥁🎺🥁 🎺🥁🎺 🥁 😭 مظلوم نمایی دوستعلی 🎞 🥁🥁 حکایتی از فرار 🏃‍♂️ آقای دوستعلی، و اعتراضات و توجیهات و بهانه‌های فرقه مدعی یمانی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شهادت سردار سلیمانی وخوشحالی فرقه مدعی یمانی ✅ و چه زیبا رفتی سردار❗️هم به آرزویت رسیدی . . . و هم با خونت مدعیان دروغین را رسوا نمودی . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دو کلام حرف حساب 🧮 🤔 سرباز احمد یا سربار احمد ⏳ منتظر پاسخ لیدرهای فرقه مدعی یمانی هستیم. 👈 به نظر شما کدام گزینه را انتخاب می‌کنند❓ 🎞 کلیپ (مظلوم نمایی) ـــ مستندی که در بین پیروان فرقه مدعی یمانی اعلام شد ـــ در لینک زیر: 🆔 https://aparat.com/v/RrMkO .
تکذیب شجرنامه احمد در کلام سرباز احمد ❌ ✅ اعترافی ناخواسته از مبلغین فرقه مدعی یمانی 🤔 آیا می‌دانید کسانی که زیر شجرنامه را انگشت زده‌اند چه کسانی هستند❓ 📌 توضیح بیشتر پیرامون شجرنامه در لینک زیر: 🆔 https://aparat.com/v/VjUrq .
💥 دو نفر از اعضای فرقه مدعی یمانی در یکی از گروه‌های مخالف این فرقه ـــ گروه بسوی ظهور ـــ ادمین شده‌اند. 📣 به آنها گفته شده است که: (اگر و ندارید، مخالفین فرقه یمانی را در گروه‌های فرقه ادمین نمایید تا آزادانه علیه فرقه یمانی فعالیت کنند) 🖋 و اما پاسخ آنها را می‎‌توانید در تصویر فوق ببینید❗️ 🤔 به نظر شما آیا این درخواست غیر عادلانه است⁉️ ✅ آری، حاضرند که از ادمینی خارج شوند اما مخالفین خود را ادمین نکنند تا بتوانند همچنان عوام الناس را بفریبند و ... .
😳😳😳😳😳😳 ✅ مبلغین فرقه مدعی یمانی وقتی گُل 🌹 زیاد میکشن و روغن سرخ کردنی خوب گیر میارن، به این حال و روز می‌افتن و حسابی تَف میدن. 🤔 الآن اگه ازش بپرسیم (اینی که گفتی تو کدوم کتاب اومده؟) 😂 با شهامت تمام میگه: (کتاب کاشف الگاگول فی معرفة احمد الشنگول ج5 ص 13) 🤣 ضمنا کتابشم نسخه خطیه و هنوز چاپ نشده. .
41.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مستند مظلوم نمایی 🤔 ماهیت واقعی فرقه مدعی یمانی چیست❓ ⛓علت زندان رفتن آنها چیست❓ ⛔️ چرا مبلغین فرقه یمانی، پیروانشان را از دیدن این کلیپ منع می‌کنند⁉️ ⁧با ما همراه باشید . . . .