eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💝 آیه 28 ⚜ بسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ 💠 وَ إِمَّا تُعْرِضَنَّ عَنْهُمُ ابْتِغَآءَ رَحْمَةٍ مِّن رَّبِّكَ تَرْجُوهَا فَقُل لَّهُمْ قَوْلًا مَّيْسُوراً 💠 و اگر به انتظار رحمتى از پروردگارت كه به آن امیدوارى، از آنان اعراض مى ‏كنى، پس با آنان نرم بگو. ✨ و در 1- پیامبران نیز گاهى دستشان براى به دیگران خالى است. 2- به رحمت الهى بود. 3- ما از خدا طلبكار نیستیم، آنچه هم بدهد از رحمت اوست. 4- و باید در كنار هم باشد وهیچكدام به تنهایى كافى . 5 - مؤمن در جستجوى امكانات براى رسیدگى به محرومان است. 6- امكانات مادّى را از رحمت الهى بدانیم. 7- امكانات مادّى در جهت و انسان است. 8 - ، عذر پذیرفته‏ اى براى ترك و نكردن است. 9- اگر نیاز مالى كسى را برطرف نكردیم، لااقل دل او را با شایسته به دست آوریم. 10- به فقرا ‏ اى بدهید كه بتوانید كنید و ‏ زا نباشد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
👀👁👀👁👀 👀هشت دوربین الهی بسیاری برای گرفتن عکس یا فیلم چند لحظه‌ای، خیلی حواسشان به خودشان جمع می‌شود. یا اگر در محیطی که دوربین مداربسته است قرار بگیرند، خیلی مواظب رفتار و حالات خود هستند. این برای ما یک امر طبیعی است. اساسا تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می‌باشد» به مراتب بیشتر از جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» است. اما چرا؟ آیا تا به حال با خود اندیشیده‌ایم که برای ۸ دوربینی که همیشه در حال ضبط تصاویر ما است خود را آماده کنیم. دوربین‌هایی که هر لحظه و هر ثانیه تمام سکنات و حتی خطورات ذهنی ما را کامل ثبت می‌کنند: 💥هشت دوربین که در قران از آن یادشده است. ♦️۱- خدا: أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى (سوره علق؛ آیه ۱۴) ♦️۲- پیامبر(ص): یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا (سوره احزاب آیه ۴۵) ♦️۳- امامان: وَقُلِ اعْمَلُواْ فَسَیَرَى اللّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُۆْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (سوره توبه آیه ۱۰۵) ♦️۴- ملائک مقرب: کِتَابٌ مَّرْقُومٌ * یَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ (سوره مطففین آیه ۲۱-۲۰) ♦️۵-شهداء: وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ (سوره بقره آیه ۱۵۴) ♦️۶-زمین: یَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا (سوره زلزلة آیه ۴) ♦️۷- زمان: وَالْیَوْمِ الْمَوْعُودِ * وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ (سوره بروج آیه ۳-۲) ♦️۸- اعضاء و جوارح: وَ قَالُوا لِجُلُودِهِمْ لِمَ شَهِدتُّمْ عَلَیْنَا قَالُوا أَنطَقَنَا اللَّهُ الَّذِی أَنطَقَ کُلَّ شَیْءٍ وَ هُوَ خَلَقَکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ (سوره فصلت آیه ۲۱) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
هدایت شده از آرشیو
تلاوت یک صفحه قران روزانه به همراه تقدیم به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/1808859220C947b72c6cd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚دائره المعارف قرآن کریم📚 🥷> آدم ربایى مصداق بارز ناامنى 🏃‍♂در آیه ۲۶ انفال دادن مسلمانان در مدینه، در برابر خطر آدم‌ربایى که پیش از در معرض آن بودند، قرار گرفته و در دو آیه دیگر ( عنکبوت/۶۷ و قصص/۵۷ ) در کنار مکّه به صورت حرم امن ، از این پدیده یاد شده که مردم اطراف مکه به آن مبتلا بودند ، 🦹‍♂در حالی که در اول ، به نظر می‌رسد در مقابل جایگاه امن داشتن ، می‌بایست از کلی ناامنی یاد می‌شد ؛ اما قرآن ، به جای آن ، در هر سه آیه ، مصداقی از ، یعنی آدم ربایی را ذکر کرده است . 🏃‍♂ این نشان می‌دهد که آدم ربایی ، شاخصه بارز ناامنی و هرج و مرج است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۴۶ وَ بَيْنَهُما حِجابٌ وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيماهُمْ وَ نادَوْا أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوها وَ هُمْ يَطْمَعُونَ «اعراف آبه 46» و ميان آن دو (بهشتيان و دوزخيان) حجابى است و بر اعراف، (بلندى ميان دوزخ و بهشت) مردانى هستند (از اولياى خدا) كه همه (اهل‌بهشت و جهنّم) را از سيمايشان مى‌شناسند و بهشتيان را كه هنوز به بهشت وارد نشده‌اند، ولى اميدوارند، ندا مى‌دهند كه سلام بر شما باد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🎗💠 نور (محسن قرائتی)⚡️ وَ بَيْنَهُما حِجابٌ وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيماهُمْ وَ نادَوْا أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوها وَ هُمْ يَطْمَعُونَ «اعراف آبه 46» و ميان آن دو (بهشتيان و دوزخيان) حجابى است و بر اعراف، (بلندى ميان دوزخ و بهشت) مردانى هستند (از اولياى خدا) كه همه (اهل‌بهشت و جهنّم) را از سيمايشان مى‌شناسند و بهشتيان را كه هنوز به بهشت وارد نشده‌اند، ولى اميدوارند، ندا مى‌دهند كه سلام بر شما باد. جلد 3 - صفحه 71 نکته ها مراد از «حجاب» در اين آيه، شايد همان ديوارى باشد كه در آيه‌ى 13 سوره‌ى حديد مى‌خوانيم كه ميان بهشتيان و دوزخيان ديوارى زده مى‌شود كه سمت بيرونى آن، عذاب و قسمت درونى‌اش رحمت است. «فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذابُ» «1» «اعراف» جمع «عرف»، به معناى مكان بلند است. در قرآن تنها در همين مورد از اعراف و اهل آن سخن به ميان آمده و اين سوره نيز به خاطر همين آيه اعراف نام گرفته است. در روايات وتفاسير، نظرات مختلفى درباره‌ى اهل اعراف به چشم مى‌خورد. برخى آنان را اولياى خدا دانسته‌اند كه بر بلنديى ميان بهشت و جهنّم قرار مى‌گيرند و از سيماى مردم، همه‌ى آنها را مى‌شناسند، بهشتيان را سلام و تبريك مى‌گويند و از سرنوشت دوزخيان نگرانند؛ امّا برخى آنان را افراد ضعيفى معرّفى مى‌كنند كه گناهان و عباداتى دارند و منتظر لطف خدايند (آنگونه كه از آيه‌ى 106 سوره‌ى توبه استفاده مى‌شود). شايد بتوان گفت كه صاحب و محور اصلى اعراف، اولياى خدايند و افراد ضعيف، در حاشيه قرار دارند. نيكوكاران به بهشت مى‌روند ومجرمان به دوزخ، افراد متوسّط وضعيف در اعراف گرفتار و منتظر سرنوشت مى‌مانند، ولى اولياى خدا كه بر اعراف قرار دارند، به كمك آنان برخاسته و شفاعت مى‌كنند. اين بيان از جمع نظريات مفسّران و روايات استفاده مى‌شود. در روايات مى‌خوانيم كه اصحاب اعراف شهدايى هستند كه نواقصى در پرونده آنان است، «2» يا افرادى هستند كه خوبى‌ها و بدى‌هاى آنان يكسان است، اگر خداوند آنان را به دوزخ ببرد به خاطر گناهانشان است و اگر به بهشت ببرد از رحمت اوست. «3» پیام ها 1- رفتار و خصلت‌هاى دنيوى، سيماى انسان را به گونه‌اى مى‌كند كه در قيامت‌ «1». تفسير الميزان. «2». تفسير درّالمنثور. «3». تفسير نورالثقلين؛ كافى، ج 2، ص 381. جلد 3 - صفحه 72 ديگران با نگاه او را مى‌شناسند. «يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيماهُمْ» البتّه شناسايى به اين شكل، در دنيا نيز ممكن است، چنانكه خداوند در باره‌ى منافقان به پيامبر صلى الله عليه و آله مى‌فرمايد: «وَ لَوْ نَشاءُ لَأَرَيْناكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِيماهُمْ وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ» «1» 2- براى ورود به بهشت، لطف و عنايت الهى لازم است. أَصْحابَ الْجَنَّةِ ... هُمْ يَطْمَعُونَ‌ «1». محمّد، 30. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِذْ تَسْتَغِيثُونَ رَبَّكُمْ فَاسْتَجَابَ لَكُمْ أَنِّي مُمِدُّكُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُرْدِفِينَ ﴿٩﴾ [یاد کنید] هنگامی را که [در حال مشاهده دشمنِ تا دندان مسلح با دعا و زاری] ازپروردگارتان یاری خواستید، و او درخواست شما را اجابت کرد که من مسلماً شما را با هزار فرشته که پی در پی نازل می شوند، یاری می دهم. (۹) 👌فرازی بسیار ناب و شنیدنی از استاد بیژنی کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔴 بندسوم اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَی مَا جَرَی بِهِ قَضَاؤُكَ فِی أَوْلِیَائِكَ الَّذِینَ اسْتَخْلَصْتَهُمْ لِنَفْسِكَ وَ دِینِكَ، إِذِ اخْتَرْتَ لَهُمْ جَزِیلَ مَا عِنْدَكَ مِنَ النَّعِیمِ الْمُقِیمِ، الَّذِی لَا زَوَالَ لَهُ وَ لَا اضْمِحْلَالَ؛ خدایا تو را ستایش می کنم درباره آنچه برای بندگان برگزیده ات مقدر کرده ای و نعمت های دائمی ویژه ای که به آنها داده ای. 🔵 گرچه خداوند برای همه مردم در طول تاریخ مقدرات حکیمانه و آزمایش های مختلفی را قرار داده؛ ولی این مقدّرات برای افراد ویژه با ظرفیت های بالا به طور ویژه خواهد بود. همانگونه که 🔴خداوند در قرآن می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفی آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِیمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَی الْعالَمِین». امام باقر عليه‌السلام درباره ی آیه «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفی...ذُرِّیَّهً...» فرمودند: «ما از آن برگزیدگان و باقیمانده ی آن عترت هستیم». ۰ 🌕برخلاف برخی که خیال می کنند تمام حوادث و مقدرات به گونه ای است که انسان از خود هیچ اراده ای ندارد (به اصطلاح جبری هستند) و برخلاف گروه دیگری که می پندارند انسان در پیدایش حوادث به طور صددرصد دارای اختیار است؛ ما براساس تفکر اسلامی راه میانه را در نظر می گیریم و آن این است که انسان هم اختیار دارد و مجبور نیست و هم دست خدا بر سر اوست و نمی تواند هر کاری را که اراده کرده، انجام دهد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی:🌺 🍂کم فروشی ممنوع🍂 🔶 وَيْلٌ لِّلْمُطَفِّفِينَ واى بر كم فروشان. 💥(وَيل) به معناى هلاك و عذاب است و بر اساس روايات، نام درّه اى در دوزخ يا درى از درهاى آن مى باشد. ⚡️كم فروشى هر صنفى متناسب با خودش مى باشد: معلم، كارگر، نويسنده، فروشنده، مهندس، دكتر و ديگر مشاغل، هر كدام در انجام وظيفه خود كوتاهى كنند، كم فروشند. 🍁براى جلوگيرى از مفاسد اقتصادى، بايد ياد معاد را در دل ها زنده كنيم: «الا يظنّ اولئك انّهم مبعوثون» براى كم فروشى و حق الناس بايد پاسخ گو باشيم. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌺✨🌺 ✅ فسادانگیزی یهود در قرآن ✅✅ وعده نابودی مستکبران یهود 💐✨ كتاب‌هاى آسمانى، از آينده نيز خبر داده‌اند. سوابق و فسادانگیزی آینده قوم يهود، در تورات هم ثبت شده است. ✅💐 ماجراى تارومار شدن مستكبران يهود به دست بندگان مؤمن خدا كه در دو آيه‌ى اخير بيان شده، براى اين است كه بگويد: استكبار وكفر، بى‌پاسخ نيست. ✅💐 چنانكه از ظاهر آيات فوق بر مى‌آيد، كه هنوز چنين فساد گسترده‌اى در زمين از طرف بنى‌اسرائيل وچنين قلع و قمع مهمى توسط مردان خدا انجام نشده است. ✅💐 پيشگويى‌هاى آسمانى، حتماً به وقوع مى‌پيوندد. ✅💐 از سنّت‌هاى الهى، نابودى مستكبران و طغيان‌گران است. 💐💫 إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ 💫💐 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 📖 ✴ابن عباس می گوید : 🗣 هنگامی که گروهی از مسیحیان در نجران خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله رسیدند ، عده ای از علمای یهود نیز در آنجا حضور یافتند ، بین اینان و نصاری در محضر پیامبر نزاع و مشاجره در گرفت 🔶️، رافع بن حرمله (یکی از یهودیان ) رو به مسیحیان کرد و گفت : دین شما اساسی ندارد و نبوت عیسی و کتاب او ، انجیل را انکار کرد . ✴یکی از مسیحیان نجران نیز عین آن جمله را در پاسخ آن یهود گفت و نبوت موسی و کتاب او ، تورات را انکار کرد . 🔶️ در این هنگام آیه نازل شد و هر دو دسته را بر گفتار نادرستشان ملامت نمود . 📙وَقَالَتِ الْيَهُودُ لَيْسَتِ النَّصَارَىٰ عَلَىٰ شَيْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَىٰ لَيْسَتِ الْيَهُودُ عَلَىٰ شَيْءٍ وَهُمْ يَتْلُونَ الْكِتَابَ ۗ كَذَٰلِكَ قَالَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ ۚ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ﴿١١٣﴾ ✴ویهودیان گفتند: نصرانی ها بر آیین و روش درستی نیستند و نصرانی ها گفتند: یهودیان بر آیین و روش درستی نیستند، در حالی که همه آنان کتاب [آسمانی] را می خوانند [که هر دو آیین در زمان مخصوص به خود درست و بر حق بوده] کسانی که نادانند [هم چون مشرکان] سخنی مانند سخن آنان [درباره آیین مسلمانان] گفتند؛ پس خدا روز قیامت در میان آنان درباره آنچه با هم اختلاف می کردند، داوری می کند. (۱۱۳) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢إِنَّ رَبِّي عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ حَفِيظٌ پروردگارم حافظ و نگهبان همه چیز هست 📕سوره هود / آیه۵۷ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
قرآن 🔷 واژه《اجر》 و 《جزاء》 هر دو به معنای پاداش هستند ولی : ◼️ واژه 《اجر》معمولا فقط در مورد پاداش و سزای اعمال خوب به کار میره 👈مثل آیه ۹ سوره مائده : وَعَدَالله الذین آمَنوا و عَمِلُوا الصالحاتِ لهم مغفره و اجر عظیم ○ ترجمه : خداوند به کسانی که ایمان اوردند و اعمال صالح انجام دادند وعده مغفرت و پاداشی بزرگ داده است ◼️ ولی واژه 《جزاء》 🔹هم در مورد پاداش و سزای اعمال خوب به کار میره 👈مثل آیه ۱۳۶ سوره آل عمران: اولئک جزاءوهم مغفره ○ ترجمه : آنان (متقین) پاداششان مغفرتی است از جانب پروردگارشان 🔹هم در مورد پاداش و سزای اعمال بد به کار میره 👈مثل آیه ۸۷ سوره آل عمران: اولئک جزاءوهم انّ علیهم لعنه الله ○ ترجمه : آنان ( افراد ظالم ) پاداششان لعنت خداست و ...... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃 🍃🌹 🌹🍃 فان کذبوک ........ ۱۸۴ آل عمران فان کذبوک ........ ۱۴۷ انعام و ان کذبوک ........ یونس ۴۱ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ میخواید خدا باهاتون مهربونی کنه؟ حجرات آیه ۱۰ با تـقوا باشید..! کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚دائره المعارف قرآن کریم📚 🥷> عوامل و زمینه های آدم ربایى > 👈1. 🏃‍♂باتوجّه به این‌که بر قبایل اطراف مکه و دولت‌هاى قاهر، چون فارس و روم و مشرکان تطبیق شده مى‌توان یکى از آدم‌ربایى را استضعاف ، کمى تعداد و امکانات دانست. * واذکروا اذ انتم قلیل مستضعفون فی الارض تخافون ان یتخطّفکم النّاس * ( انفال ۲۶ ) 👈2. 🦹‍♂« أَوَ لَم یَرَوا أَنّا جَعَلنا حَرَما ءَامِنا وَ یُتَخَطَّفُ النَّاسُ مِن حَولِهِم .» ( عنکبوت ۶۷ ) 🏃‍♂از آدم‌ربایى به مردم اطراف مکّه براساس آیه ۲۶ انفال شاید بتوان استفاده کرد که جاهلیت ، زمینه ساز قتل ،‌ غارت ، ناامنی و آدم‌ربایی در آن روز بوده است . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۴۷و۴۸ وَ إِذا صُرِفَتْ أَبْصارُهُمْ تِلْقاءَ أَصْحابِ النَّارِ قالُوا رَبَّنا لا تَجْعَلْنا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ «اعراف آبه 47» و هرگاه چشمان آنان (اهل اعراف كه هنوز به بهشت نرفته‌اند) ناخواسته به سوى دوزخيان گردانده شود گويند: پروردگارا! ما را همراه ظالمان قرار مده. وَ نادى‌ أَصْحابُ الْأَعْرافِ رِجالًا يَعْرِفُونَهُمْ بِسِيماهُمْ قالُوا ما أَغْنى‌ عَنْكُمْ جَمْعُكُمْ وَ ما كُنْتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ «اعراف آیه 48» و اصحاب اعراف، (اولياى خدا كه ميان بهشت و جهنّم بر جايگاه بلندى مستقرّند) مردانى (از اهل دوزخ) را كه به سيمايشان مى‌شناسند، ندا مى‌دهند و مى‌گويند: جمعيّت و جمع‌آورى شما (از مال، مقام، همسر و فرزند) و آنچه همواره بدان تكبّر مى‌كرديد، به حال شما سودى نداشت. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)⚡️ وَ إِذا صُرِفَتْ أَبْصارُهُمْ تِلْقاءَ أَصْحابِ النَّارِ قالُوا رَبَّنا لا تَجْعَلْنا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ «اعراف آبه 47» و هرگاه چشمان آنان (اهل اعراف كه هنوز به بهشت نرفته‌اند) ناخواسته به سوى دوزخيان گردانده شود گويند: پروردگارا! ما را همراه ظالمان قرار مده. نکته ها اعرافيان به اهل بهشت نگاه مى‌كنند و آنان را مى‌شناسند و سلام مى‌كنند؛ امّا به اهل دوزخ نگاه نمى‌كنند، بلكه چشمشان ناخواسته به آنان مى‌افتد. «صُرِفَتْ أَبْصارُهُمْ» اصحاب اعراف، در دعايشان نمى‌گويند: «ما را اهل آتش قرار مده، بلكه مى‌گويند: ما را همنشين ظالمان مگردان. گويا مجالست با ستمگر، بدتر از آتش دوزخ است». «2» «2». تفسير روح‌المعانى. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)⚡️ وَ نادى‌ أَصْحابُ الْأَعْرافِ رِجالًا يَعْرِفُونَهُمْ بِسِيماهُمْ قالُوا ما أَغْنى‌ عَنْكُمْ جَمْعُكُمْ وَ ما كُنْتُمْ تَسْتَكْبِرُونَ «اعراف آیه 48» و اصحاب اعراف، (اولياى خدا كه ميان بهشت و جهنّم بر جايگاه بلندى مستقرّند) مردانى (از اهل دوزخ) را كه به سيمايشان مى‌شناسند، ندا مى‌دهند و مى‌گويند: جمعيّت و جمع‌آورى شما (از مال، مقام، همسر و فرزند) و آنچه همواره بدان تكبّر مى‌كرديد، به حال شما سودى نداشت. جلد 3 - صفحه 73 نکته ها سلمان فارسى مى‌گويد: «بيش از ده مرتبه از رسول خدا صلى الله عليه و آله شنيدم كه فرمود: «يا علىّ انّك و الاوصياء من بعدك اعراف بين الجنّة و النار»، «1» يا على! تو و امامان پس از تو، اصحاب اعراف ميان بهشت و جهنّم هستيد و هركس به شما معرفت داشت وارد بهشت مى‌شود و هركس منكر ولايت شما باشد، وارد جهنّم مى‌شود». «2» پیام ها 1- در قيامت علاوه بر عذاب الهى، سرزنش‌هايى هم از انسان‌ها نصيب دوزخيان مى‌شود. قالُوا ما أَغْنى‌ عَنْكُمْ‌ ... 2- مال، قدرت، دوستان و طرفداران، عامل نجات نيستند. «ما أَغْنى‌ عَنْكُمْ جَمْعُكُمْ» خود انسان نيز در قيامت به اين حقيقت اعتراف مى‌كند. «ما أَغْنى‌ عَنِّي مالِيَهْ» «3» «1». بحار، ج 8، ص 337. «2». تفسير اثنى‌عشرى. «3». حاقّه، 28. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊💐 خداوند همیشه کنارته، همین کافی نیست تا با قدرت و ایمان ادامه بدی؟ 📖 سوره نمل 🌹 آیات 92 و 93 🌷 قاری : استاد علی رجبی کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺