eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد قرآن یهود رو استاد تحریف معرفی میکنه هرچی تو هرجایی مخالفشون باشه از تیر تحریف در امان نیست ✴️مِّنَ الَّذِينَ هَادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ 📜(انسان46) 🔹یکی از تحریف هاشون تحریف جریان آدم وحواست که شهید مینویسه خطرناک ترین تحریف یهود همین بوده صب کن تا برات بگم چه بلایی سر تورات آوردن @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌷ویژگیهای حکومت خدادرقرآن🌷 وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ 1⃣حقیقی هست نه اعتباری✅ وجود هر چیزی بدست خداست وَإِذَا قَضَىٰ أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَيَكُونُ ﻭﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ ﺻﺎﺩﺭ ﻛﻨﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ : « ﺑﺎﺵ » . ﭘﺲ ﺑﻲ ﺩﺭﻧﮓ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ .(بقره ١١٧) 2⃣دائمی است نه موقتی✅ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ ﻭ ﻣﺎ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم ﻣﻰ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﻢ [ ﺗﺎ ﻋﺒﺮﺕ ﮔﻴﺮﻧﺪ ].(آل عمران١٤٠) 3⃣در انحصار خدا و کسانی که خدا به آنها اجازه داده✅ وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ﻭ ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ.(آل عمران١٨٩) @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👺انواع عذاب‌های الهی 😳 محاکمه برای تربیت و تأدیب گنهکاران است،‌ 😮گاه عذاب دنیوی است و گاه اخروی، ✅ عذاب‌های قرآن را به طور کلی می‌توان در گروه جای داد: 🔱 عذاب ، عذاب ،عذاب و عذاب . 1⃣ 🥊اولین آنها عذاب ادنی است، 📖 قرآن مجید در این باره می‌فرماید: «وَ لَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الاَدْنی دُونَ الْعَذَابِ الاَکْبرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»؛(سجده/21) به آنان از عذاب نزدیک(عذاب این دنیا) پیش از عذاب بزرگ(آخرت) می‌چشانیم، شاید بازگردند! ✅ چرا (نزدیک‌تر) در برابر (بزرگ‌تر) قرار گرفته؟ در حالی که یا باید ادنی در مقابل ابعد(دورتر) و یا اصغر در مقابل اکبر قرار گیرد! 🥊 عذاب دارای دو وصف است : کوچک بودن و نزدیک بودن و به هنگام تهدید مناسب نیست که روی کوچک بودن آن تکیه شود، بلکه باید روی نزدیک بودنش تکیه کرد، 🥊 عذاب نیز دارای دو وصف است : دور بودن و بزرگ بودن و در مورد آن نیز مناسب این است که روی بزرگ بودن تکیه شود نه دور بودنش. ✅ تعبیر به در جمله «لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ» به خاطر این است که چشیدن عذاب‌‌های دهنده، علت تامه برای بیداری نیست، بلکه جزء علت است و نیاز به زمینه آماده دارد و بدون این شرط به نتیجه نمی‌رسد ✅ و کلمه لعل‌اشاره به این حقیقت است، ضمناً از این آیه یکی از فلسفه‌های مهم مصائب و بلاها و رنج‌ها که از سؤال انگیزترین مسائل در بحث توحید، خداشناسی و عدل پروردگار است، روشن می‌شود. ✅نه تنها در اینجا که در آیات دیگر نیز به این حقیقت‌اشاره شده است، 👈 از جمله در آیه 94 سوره اعراف می‌خوانیم: ما در هیچ شهر  و دیاری پیامبری نفرستادیم، مگر اینکه مردم آنجا را گرفتار مشکلات و زیان‌ها ساختیم تا بیدار شوند و به درگاه خدا روی آورند. 🥊این نوع بیشتر جنبه هشدار دارد و برای بیداری است، 🏍 مثلاً موتورسواری تصادف می‌کند، همین تصادف موجب می‌شود به خود آمده و به خدا نزدیک‌تر شود، از کارهای زشت گذشته توبه کند و یا از خواب غفلتی که نسبت به خدا و احکام دینی داشته رهایی یافته و بیدار شود. ادامه دارد ......... @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔆 🍃حلال‌ها بسيار است، ولى حرام‌ها اندك و محدود كه موارد آن در قرآن و روايات بيان شده است. 📖 یک نکته از صفحه ١۵۴ قرآن کریم @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 💜 فضایل ابراهیم علیه السلام> ◀️6 . 🌺 « إِذ قالَ لَهُ رَبُّهُ أَسلِم قالَ أَسلَمتُ لِرَبِّ العـلَمین » ( بقره / ۱۳۱ )، « و لـکِن کانَ حَنیفاً مُسلماً .» ( آل‌عمران / ۶۷ ) 🌸 اسلام و به یک معنا و آن انقیاد کامل در برابر حکم الهی در تکوین ( قضا و قدر ) و است و از همین رو ، مراتبی دارد که مرتبه نهایی آن از اختیار شخص بیرون و امری و اعطایی است . 🌺 در این آیه ، علیه السلام به اسلام فرمان یافته و آن را به اختیار پذیرفته است و به همین قرینه ، این به اوایل امر او مربوط بوده است . 🌸 ابراهیم علیه السلام پس از خروج از یا پس از استدلال بر توحید ، از طریق اقوال اجرام آسمانی ، در جریان احتجاج با پرستان ، مخاطب این فرمان قرار گرفته و جمله * قال اسلمت لربّ العالمین * عبارتی دیگر از سخن علیه السلام در آیه ۷۹ انعام است که : * انّی وجّهت وجهی للّذی فطر السّماوات و الارض حنیفا و ما انا من المشرکین * 🌺 بنابراین ، فرمان اسلام ، پیش از نبوت و به صورت بوده است ؛ به این معنا که خداوند ، شیوه استدلال بر توحید را از طریق نشانه‌های آن در برای او آشکار کرده و این ، مقصود از فراخوانی او به اسلام است یا آنکه این سخن ، بوده که خداوند در خلوت انس ابراهیم ، با او در میان گذاشته است . 🌸 بعضی ، ماجرا را پس از و منظور از این فرمان را اموری دیگر به جز اصل اسلام و و در جهت کمال ایمان دانسته‌اند . ادامه دارد ...... @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
20.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقابِ «انفال آیه25» و بترسيد (و حفظ كنيد خود را) از فتنه‌اى كه تنها دامنگير ستمگران شما نمى‌شود، (بلكه همه را فرا خواهد گرفت، چرا كه ديگران نيز در مقابل ستمگران سكوت كردند) و بدانيد كه خداوند سخت كيفر است. @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقابِ «انفال آیه25» و بترسيد (و حفظ كنيد خود را) از فتنه‌اى كه تنها دامنگير ستمگران شما نمى‌شود، (بلكه همه را فرا خواهد گرفت، چرا كه ديگران نيز در مقابل ستمگران سكوت كردند) و بدانيد كه خداوند سخت كيفر است. نکته ها «فتنه»، به معناى شرك، كفر، بلا و آزمايش، شكنجه و عذاب است و در اين آيه به معناى بلا و مصيبت‌هاى اجتماعى است. «1» در آيه‌ى قبل، دستور اطاعت از پيامبر صلى الله عليه و آله بود، اينجا پرهيز از فتنه. پس معلوم مى‌شود كه يكى از مصاديق فتنه، عدم اطاعت از پيامبر است و مفهوم اين آيه، با آيه‌ى‌ «وَ اعْتَصِمُوا «1». تفسير نمونه. جلد 3 - صفحه 297 بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» «1» يكسان است. «2» مصداق ديگر فتنه، فساد و فحشا مى‌باشد كه باعث فروپاشى يك نظام مى‌شود و آسيب آن عمومى و فراگير است. مثل فساد حكّام بنى‌اميّه كه چون ولايت پيشواى حقّ را كنار زدند، مسلمانان را قرن‌ها به ذلّت كشاندند. سكوت و ترك امر به معروف و نهى از منكر، باعث فتنه و فراگيرشدن عذاب است، چنانكه پيامبر فرمودند: «خداوند هرگز تمام مردم را به خاطر گناه بعضى از آنان مجازات نمى‌كند، مگر زمانى كه منكرات در ميان آنان آشكار گردد و ديگران در حالى كه توان انكار و برخورد با آن را داشته باشند، سكوت كنند كه اگر چنين شد، خداوند همه‌ى آنان (خاصّ و عام) را عذاب مى‌كند». «3» چنانكه حضرت على عليه السلام فرمودند: «اگر گناهى پنهانى انجام گيرد، خداوند عموم مردم را عذاب نمى‌كند، امّا اگر گروهى منكراتى را آشكارا انجام دهند و مردم آنان را سرزنش نكنند، هر دو گروه مستوجب عقوبت مى‌شوند». «4» معناى پرهيز از اعمالى كه باعث فتنه شده ودر همه تأثير مى‌گذارد، عزلت وكناره‌گيرى از مسائل نيست، بلكه هوشيارى و توجّه انسان را مى‌رساند. حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: «در فتنه‌ها مثل بچّه شترى باشيد كه نه از شما بار بكشند و نه شما را بدوشند و نه از شما بهره‌بردارى كنند. «كن فى الفتنة كابن الّبون، لاظهر فيركب و لاضرع فيحلب» «5» هنگام نزول اين آيه، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: «هركس پس از من در جانشينى على عليه السلام ظلم كند، «فكانّما جحد نبوّتى و نبوة الانبياء قبلى» گويا رسالت من و نبوّت پيامبران پيشين را انكار كرده است». «6» پیام ها 1- تخلّف از دين و دستورات الهى، مايه‌ى بروز فتنه و نزول عذاب الهى است. دَعاكُمْ لِما يُحْيِيكُمْ‌ ... وَ اتَّقُوا فِتْنَةً ... «1». آل‌عمران، 103. «2». تفسير الميزان. «3». تفسير نمونه. «4». تفسير اثنى‌عشرى. «5». نهج‌البلاغه، حكمت 1. «6». تفسير فرقان. جلد 3 - صفحه 298 2- نه خود عامل فتنه شويم، نه با فتنه‌گران هم‌صدا شويم و نه در برابرشان سكوت كنيم. «وَ اتَّقُوا فِتْنَةً» 3- افراد جامعه‌ى ايمانى علاوه بر كارهاى خود، نسبت به كارهاى ديگران نيز بايد تعهّد داشته باشند. چون گاهى آثار كارهاى خلاف، دامنگير ديگران هم مى‌شود، همچون كسى كه در كشتى، جايگاه خود را سوراخ كند. «وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً» 4- توجّه به شدّت و سختى عذاب الهى، زمينه‌ساز پرهيز از ظلم و گناه است. وَ اتَّقُوا فِتْنَةً ... أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقابِ‌ @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكَّى. وَ ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى (اعلی/۱۴-۱۵) 🔹به راستى رستگار شد آن كس كه خود را (از پلیدى‌ها) پاک گردانید. و نام پروردگارش را یاد كرد و نماز گزارد. 🔸تزكیه، آن است كه فكر از عقاید فاسد و نفس از اخلاق فاسد و اعضاء از رفتار فاسد، پاک شود و زكات؛ پاک كردن روح از حرص و بُخل و مال از حقوق محرومان است. در مكتب انبیا، رستگاران پاكان هستند: «قد افلح من تزكى» ولى در مكتب طاغوتیان، رستگاران زورمندانند. فرعون مى‌گفت: هر كس پیروز شود رستگار است: «قد افلح الیوم من استعلى»(طه/۶۵). در قرآن رستگارى قطعى، هم براى مؤمنان آمده: « قد افلح المؤمنون »(مؤمنون/۱) و هم براى كسانى كه خود را تزكیه كرده‌اند: «قد افلح من تزكّى»، پس مؤمن واقعى همان كسانى هستند كه خود را تزكیه كرده باشند. 🔸برخی مفسران بر آنند که مقصود از تزکیه در این آیه، دادن صدقه یا زکات فطره است که در روز عید فطر داده می‌شود. این مطلب از امامان معصوم علیهم السلام نیز روایت شده است. در این آیات به سه مرحله‌ی سیر انسان اشاره شده است: الف) زدودن عقاید فاسد و پاک‌سازی درون ب) حضور معرفت و صفات و اسمای الهی در دل ج) اشتغال به خدمت خدا به وسیله‌ی نماز 🔸آری؛ تا دل پاک نشود نور الهی در قلب نمی‌تابد و تا نور در دل نتابد، نماز به ثمر نمی‌نشیند؛ زیرا نمازی ارزشمند است که همراه با یاد و ذکر خدا باشد. آیینه شو، چهره‌ی پری‌طلعتان طلب نخست جاروب زن خانه را، سپس میهمان طلب ❇️ از پيام‌های آیات ▫️قرآن در پایان برخى آیات مى‌فرماید: امید است رستگار شوید. «لعلّكم تفلحون» زیرا كار خیر از افرادى كه تزكیه نكرده‌اند، با ریا و غرور و گناه و منّت‌گذارى محو مى‌شود. ولى درباره تزكیه‌شدگان مى‌فرماید: قطعاً رستگارند. «قد افلح من تزكى» ▫️تزكیه خود به خود حاصل نمى‌شود، باید به سراغ آن رفت. «تزکّی» ▫️تزكیه بدون نماز و عبادت نمى‌شود. «تزكّى، ذكر اسم ربّه فصلّى» @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
❤️ ۸۰قصص وَقَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَيْلَكُمْ ثَوَابُ اللَّهِ خَيْرٌ لِّمَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا وَلَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الصَّابِرُونَ🌼 بشیخ گفت چرا مومنان به مردمی که داشتند قارون رامی دیدند گفتند ایمان وعمل صالح بهتر از گنج قارون است؟🌴 شیخ گفت تا بما یاد دهد محال است کسی با ایمان وبا عمل صالح پولدار شود❌ باز گفت فلانی اهل نماز است اما شغلی دارد که مردم به او مراجعه میکنند پولدار است واین پول حق اوست زیرا برای اینکه اینجا برسد زحمت کشیده است✅ شیخ گفت اینکه زحمت کشیده را قبول دارم اما دارد پول زیاد از مردم می گیرد وسفره مردم را کوچک میکند🔥 واین عمل ناصالح است نه عمل صالح❌ آیه بالا ایمان وعمل صالح رادر مقابل گنج قارون آورد تا بما یاد داد محال است اغنیا با ایمان وبا عمل صالح قارون شده باشند❌ آنها سفره مردم را کوچک کرده اند تا قارون شده اند🔥 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺