eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🚫غیر محبوبان در قرآن🚫 ❌⭕️❌⭕️❌⭕️❌⭕️❌⭕️ 1⃣ کافرین ⛔️ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(آل عمران٣٢) 2⃣ ظالمین ⛔️ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ [ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﻳﻦ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻧﺪ ، ﻳﺎ ﺍﺯ ﺩﻳﻦ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺁﻥ ﻗﻨﺎﻋﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ ] ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(آل عمران٥٧) 3⃣ خائنین ⛔️ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ خَوَّانًا أَثِيمًا ﺧﺪﺍ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﻴﺎﻧﺖ ﭘﻴﺸﻪ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻛﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(نساء١٠٧) 4⃣ مسرفین ⛔️ وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(انعام١٤١) 5⃣ مستکبرین ⛔️ ﻗﻄﻌﺎً ﺍﻭ(خدا) ﻣﺴﺘﻜﺒﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(نحل٢٣) 6⃣ مفسدین ⛔️ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ ﻭﺧﺪﺍ ﻣﻔﺴﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ.(مائده ٦٤) 7⃣ متجاوزین ⛔️ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﺧﺪﺍ ﺗﺠﺎﻭﺯﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(بقره١٩٠) 8⃣ ناسپاسین ⛔️ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﻧﺎﺳﭙﺎﺱ ﺑﺰﻩ ﻛﺎﺭﻱ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(بقره٢٧٦) 9⃣ خنده کنندگان مغرور ⛔️ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْفَرِحِينَ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﺎﻥ [ ﻣﺘﻜﺒﺮ ﻭ ﻣﻐﺮﻭﺭ ] ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .(قصص٧٦) @Targomeh
🔹مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ 🔸آنچه از نيكى به تو رسد، از سوى خداست 🔸Whatever good befalls you is from Allah 📗سوره نساء، آیه 79 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ 🥷 ✅ابوسفیان در شان نزول 👈 ۳. آیات ۴ تا ۶ ص * و عجبوا ان جاءهم منذر منهم و قال الکافرون هذا سحر کذّاب * اجعل الالهه الها واحدا انّ هذا لشی عجاب * و انطلق الملا منهم ان امشوا و اصبروا علی ءآلهتکم ان هذا لشی ء یراد = در شدند از اینکه بیم دهنده از میان خودشان برخاست و گفتند : این جادوگری دروغگو است . ☠ آیا همه را یک خدا گردانیده است ؟ این چیزی بس است ! 👽 به راه افتادند [ و گفتند ] که بروید و بر پرستش خدایان خویش ورزید . این است چیزی که از شما خواسته شده است * . ☠روایت شده که دسته‌ای از قریش ، از جمله ابوسفیان ، نزد ابوطالب آمده ، درباره با او گفتگو و شکایت کردند . 👽 صلی الله علیه و آله به آنان فرمود : یک کلمه است که اگر بدان کنید [ = آن را بپذیرید ] بر عرب سیطره یافته ، عجم را به فرمان می‌آورید و آن این است که * لا اله الا الله * و خود را از هرچه جز او است ، عاری کنید . ☠ مشرکان دست بر هم زده ، گفتند : ای محمد ! آیا می‌خواهی را به خدای واحد بدل کنی ؟ این کار تو بس است ! سپس پراکنده شدند و این آیات درباره آنان نازل شد . 👽 ابن هشام از ابتدای را در شأن آنان می‌داند . ادامه دارد ...... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قُلْ هَلْ مِنْ شُرَكائِكُمْ مَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ قُلِ اللَّهُ يَهْدِي لِلْحَقِّ أَ فَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلَّا أَنْ يُهْدى‌ فَما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ «یونس آیه35» بگو: آيا از معبودهايى كه شما شريك خدا قرار داده‌ايد، كسى هست كه به سوى حقّ هدايت كند؟ بگو: (فقط) خداوند به حقّ هدايت مى‌كند. پس آيا كسى كه به سوى حقّ هدايت مى‌كند براى پيروى شايسته‌تر است، يا كسى كه خود هدايت نمى‌شود مگر آنكه هدايتش كنند؟ شما را چه مى‌شود؟ چگونه حكم مى‌كنيد؟! @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 قُلْ هَلْ مِنْ شُرَكائِكُمْ مَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ قُلِ اللَّهُ يَهْدِي لِلْحَقِّ أَ فَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلَّا أَنْ يُهْدى‌ فَما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ «یونس آیه35» بگو: آيا از معبودهايى كه شما شريك خدا قرار داده‌ايد، كسى هست كه به سوى حقّ هدايت كند؟ بگو: (فقط) خداوند به حقّ هدايت مى‌كند. پس آيا كسى كه به سوى حقّ هدايت مى‌كند براى پيروى شايسته‌تر است، يا كسى كه خود هدايت نمى‌شود مگر آنكه هدايتش كنند؟ شما را چه مى‌شود؟ چگونه حكم مى‌كنيد؟! نکته ها آيه‌ى قبل به مبدأ، معاد و خلقت هستى اشاره داشت و اين آيه به نبوّت، امامت و امر هدايت بشر اشاره مى‌كند. هدايت دو نوع است: يكى نشان دادن راه، ديگرى رساندن به مقصد و مقصود. نوع اوّل، كار انبياست، «جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا» «1» امّا هدايت به معناى دوّم، خاصّ خداوند است. «إِنَّكَ لا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي» «2» «يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ» و «يَهْدِي لِلْحَقِّ»، هر دو به يك معناست. «3» طبق روايات متواتر از شيعه و اهل سنّت، پيامبراكرم صلى الله عليه و آله فرمودند: «الحقّ مع علىٍّ و علىٌّ مع الحقّ»، همواره حقّ با على عليه السلام است و على عليه السلام با حقّ است. «4» پیام ها 1- ارشاد و هدايت، يكى از شئون خداوندى است. «قُلِ اللَّهُ يَهْدِي» (ملاك پرستش، توانايى براى هدايت كردن است) 2- هدايت صحيح، به علم گسترده و مصون از خطا، قدرت، محبّت و هدف نيازمند است. لذا جز خداوند و كسانى كه او به عنوان راهنما تعيين كرده، «1». انبياء، 73. «2». قصص، 56. «3». تفسير الميزان. «4». احقاق‌الحق، ج 5، ص 28 و 635. جلد 3 - صفحه 569 ديگران نمى‌توانند هادى باشند. بت‌ها و طاغوت‌ها چگونه مى‌توانند هادى باشند؟ «1» «قُلِ اللَّهُ يَهْدِي لِلْحَقِّ» 3- كسى شايسته‌ى پيروى است كه به حقّ راهنمايى مى‌كند. «أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ» 4- اصل نبوّت، امامت و اطاعت از رهبرىِ معصوم، يك اصل عقلى است. «فَما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ» «1». ذات نايافته از هستى بخش، كى تواند كه شود هستى بخش‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛هفت نفر اول را بشناسید...📛 🔹 در کتاب «ثواب الاعمال و عقاب الاعمال» درباره کیفر فرزند خطارکار حضرت (ع) و دو نفر از و دو تن از امت اسلام با توجه به روایات رسیده این چنین نقل می کند: -راوى می گوید از امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند: 🔹در روز هفت نفر از همه سخت‌تر است: فرزند آدم(ع) که برادرش را کشت، نمرود که با حضرت (ع) در مورد خداوند بحث و خدا را انکار کرد، دو نفر از بنى اسرائیل که قوم خود را و کردند، فرعون که گفت: من بالاترین خداى شما هستم و دو نفر از این امت که یکى از آن‌ها بدتر از دیگران است و در تابوتى شیشه‌اى در زیر در دریاهایى از آتش قرار دارد.  -راوى از امام باقر(ع) پرسید: اولین کسى که وارد جهنم می شود کیست؟! فرمودند: ابلیس و دو نفر دیگر که در سمت راست و چپ او هستند.  🔹اسحاق بن عمار صیرفى مى‌گوید: به امام کاظم(علیه السلام) عرض کردم: درباره آن دو نفر چیزى بگویید و من درباره آن دو مطالب زیادى از پدرتان شنیده‌ام، فرمودند: اى اسحاق! اولى همانند آن و دومى همانند است،عرض کردم: بیشتر بفرمایید.فرمودند: به خدا سوگند آن‌ها عده‌اى را مسیحى، یهودى و مجوسى کردند، خداوند کار آن‌ها را نبخشد.عرض کردم: بیشتر بفرمایید.فرمودند: سه نفر هستند که به آن‌ها نظر نمى‌افکند، آن‌ها را پاک نمی کند و عذاب دردناکى براى آنها مهیاست. عرض کردم:فدایت گردم، اینان کیستند؟ 🔹فرمودند: کسى که از غیر خدا ادعاى کند یا امام از طرف خدا را بدنام کند و یا گمان کند آن دو نفر بهره‌اى از اسلام داشته‌اند.عرض کردم: بیشتر بفرمایید.فرمودند: اى اسحاق! برایم فرقى ندارد که آیه محکمى از را محو کنم، پیامبرى حضرت محمد(صل الله علیه و آله وسلم) را انکار کنم، گمان کنم در خدایى نیست یا در امامت بر حضرت على(ع) پیشى بگیریم (یعنى این کارها با گناه انکار امامت امیرالمؤمنین(ع) و ادعاى امامت خودم برابر است).عرض کردم: فدایت شوم، بیشتر بفرمایید.فرمودند: ای اسحاق! همانا در دره‌اى به نام «سقر» است، از زمانى که خداوند آن را آفریده، نفس نکشیده است، اگر خداوند به اندازه سر سوزنى به او اجازه تنفس بدهد، بدون شک همه زمینیان را آتش مى‌زند و همانا از گرما، بدبویى، کثیفى و عذاب‌هایى که خداوند براى اهل این دره آماده کرده، گریزانند و همانا بدون شک در این دره کوهى است که همه کسانى که در این دره هستند از گرما، بدبویى، کثیفى و عذاب‌هایى که خداوند براى ساکنان این کوه کرده است، گریزان هستند و همانا بدون شک در این چاه افعى‌ای است که همه اهل این چاه از پلیدى، بدبویى، کثیفى و سم‌هایى که خداوند عزوجل در نیش آن براى اهلش مهیا کرده، گریزان هستند و همانا و بدون تردید در شکم این هفت صندوق است که پنج نفر از امت‌هاى گذشته و دو نفر از این امت در آن هستند.عرض کردم: فدایت شوم این پنج نفر و دو نفر کیستند؟فرمودند: آن پنج نفر عبارتنداز: که هابیل را کشت، که با حضرت ابراهیم(ع) درباره وجود خدا بحث کرد و منکر خدا شد و گفت: من زنده می کنم و می میرانم، که گفت: من بالاترین خداى شما هستم، که گروهى را یهودى کرد و که عده‌اى را مسیحى کرد و دو تن بیابانى از این امت. ‌‌ @Targomeh
🔥هفت طبقۀ و ساکنان آن🔥 🔴1)طبقۀ اول (دَرک) مخصوص منافقان است و اینان بدترین گروه از جهنمیان می‌باشند. 🍃اِنّ المنافقین فی الدَّرکِ الأَسفَلِ مِنَ النّار 📖 سوره نساء آیه145 🔴2)طبقۀ دوم (لَظا) نام دارد که جایگاه اشقیا می‌باشد. 🍃کلّا اِنّه لَظی 📖 سوره معارج آیه15 🔴3)طبقۀ سوم (حُطَمَه) است که تهمت زنندگان و عیب جویان و مال اندوزان را در خود جای داده است. 🍃کلّا لَیُنبَذَنَّ فی الحُطَمَه 📖 سوره همزه آیه4 🔴4)طبقۀ چهارم (سَقَر) نام دارد که جایگاه کافر و منکر و تارکین نماز و کسانی که از مساکین دستگیری نکردند است و عموم جهنمیان از این درمی‌گذرند. 🍃ما سَلَکَکُم فی سَقَر 📖 سوره مُدَّثِّر42 🔴5)طبقه پنجم (جَحیم) است که در ان تجاوزکاران سکونت داده می‌شوند. 🍃و وَقاهُم عذابَ الجَحیم 📖 سوره دخان آیه56 🔴6)طبقۀ ششم (سَعیر) نام دارد وجایگاه سرپیچی کنندگان از خداوند است. 🍃فَعتَرَفو بِذَنبِهِم فَسُحقاً لِأَصحابِ السَّعیر 📖 سوره آیه11 🔴7)طبقۀ هفتم (هاویة) است و نصیب کسی می‌شود که میزان اعمال خیر او کم باشد و باید 70 سال در جهنم توقف کند. 🍃و اَمّا مَن خَفَّت مَوازینُه. فَأُمُّه هاویة 📔سوره قارعه آیه 8و9 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبردرقرآن ✨خدا شكافنده دانه و هسته است. زنده را از مرده، و مرده را از زنده بيرون مى ‏آورد. چنين است خداى شما؛ پس چگونه [از حق‏] منحرف مى‏شويد؟ 📖سوره انعام آیه ۹۵ @Targomeh
وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ و در کارهای زشت و ستم‌های آشکار، همدست نباشید! سوره مائده / آیه۲ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۷۵حجر إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَاتٍ لِّلْمُتَوَسِّمِينَ بعضی مومنها متوسم اند از روی نشانه ها عمق موضوع را می فهمند🌻 یکی از علما گفت پدر من روز اول با بنی صدر بد بودو او را قبول نداشت گفتم پدر جان فدات بشم تو حتی سواد نداری چگونه می گویی این سیدِ رییس جمهورِ منتخبِ ملتْ آدم بدی است⁉️ اوگفت من دیدم وقتی امام حکم ریاست جمهوری بنیصدر راداد او حکم را با ۱ دست🤯 گرفت پاهای خودرا نیز جلوی امام روی هم انداخت من فهمیدم این بی ادبی شروع بی ادبی های بدتر است♨️ من آنروز این حرف مرحوم پدرم را درک نکردم اما بعدا دیدم👈 پدر خدابیامرز من راست میگفت بنی صدر بعدا دشمن خدا شدو ضربه های زیادی به مومنان وبه کشور زد🤕 @Targomeh
🟣 | وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ‎ 🔹ایمان، نیرویی است که ما را از تاریکی‌ها به اوج روشنایی می‌برد. حتی در سخت‌ترین لحظات، این وعدۀ خداوند را به یاد داشته باشیم: اگر ایمان دارید، بالاترین هستید. آل عمران: ۱۳۹ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹تَشَابَهَت قُلُوبُهُم دلها و افکارشان شبیه یکدیگر است 💌سوره مبارکه بقره آیه۱۱۸ 💎و اما مصداق آن در فارسی👇 🔸دل به دل راه داره🔸 @Targomeh
تو نماز میگیم اهدنا الصراط المستقیم ❓مگه تو صراط مستقیم چه خبره که همه دوسدارن برن ؟ 🔰قرآن میگه: إنّ رَبّی علی صراطٍ مُستَقیِم 👈خدا بر صراط مستقیم است 📜( هود،56 ) یعنی از خدا میخوای تو راهی قدم بزاری که خدا رو تو اون مسیر ملاقات میکنی ✍حالا تو هر نمازت وقتی این آیه رو میخونی یادت باشه قراره کجا بری وکیو ببینی @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ 🥷 ✅ابوسفیان در شان نزول 👈 ۴ . از ابن عباس نقل شده که و دیگر سران ،‌گرد هم آمده ، بر آن شدند تا با صلی الله علیه و آله درباره آنچه مدعی است ، گفتگو کنند که شاید او را بپذیرند ، از این رو او را فراخوانده ، ابتدا با سرزنش ، سپس با با او سخن گفتند و چون پافشاری پیامبر را دیدند ، گفتند : ای ! گر آنچه را می‌گوییم ، نمی‌پذیری ، پس بدان که زندگی هیچکس از مردم ، چون ما در و سختی نیست ؛ پس از خدایی که تو را به پیامبری برگزیده است بخواه تا این را که مکه در محاصره آنها قرار دارد ، هموار سازد و سرزمین ما را بگسترد . 👽 این خواسته را نیز رد کرد و ..... ؛ سپس گفتند : به راستی ما به تو نمی‌آوریم ، جز اینکه آنچه را گفته‌ایم ، انجام دهی . ☠ خداوند آیات ۹۰ تا ۹۳ را درباره آنان نازل کرد و به پیامبرش فرمان داد تا اینگونه بدانان گوید : * قل سبحان ربّی هل کنت الّا بشرا رسولا * . ادامه دارد ...... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن‌کریم وَ ما يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِما يَفْعَلُونَ «یونس آیه36» وبيشتر آنان جز از گمان (بى‌پايه) پيروى نمى‌كنند. قطعاً گمان به هيچ وجه (انسان را) از حقيقت بى‌نياز نمى‌كند، همانا خداوند به آنچه مردم انجام مى‌دهند، آگاه است. وَ ما كانَ هذَا الْقُرْآنُ أَنْ يُفْتَرى‌ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لكِنْ تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَ تَفْصِيلَ الْكِتابِ لا رَيْبَ فِيهِ مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ «یونس آیه37» و چنان نيست كه اين قرآن از سوى غير خدا و به دروغ ساخته شده باشد، بلكه تصديقى است براى كتب آسمانى پيشين وتوضيحى از آن كتاب است. شكّى در آن نيست كه از سوى پروردگار جهانيان است. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ ما يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِما يَفْعَلُونَ «یونس آیه36» وبيشتر آنان جز از گمان (بى‌پايه) پيروى نمى‌كنند. قطعاً گمان به هيچ وجه (انسان را) از حقيقت بى‌نياز نمى‌كند، همانا خداوند به آنچه مردم انجام مى‌دهند، آگاه است. نکته ها آنچه داراى ارزش واقعى است، «علم» است. گمان قوى و اطمينان نيز اگر مبناى صحيح داشته باشد، ارزش دارد همچون گمانى كه از ظاهر آيات و روايات، در شناخت حكم خدا (آن هم در مسائل فرعى) براى فقيه حاصل مى‌شود. امّا گمان در عقيده، اگر منشأ آن تقليد از نياكان و تعصّبات جاهلى باشد، بى‌ارزش است. پیام ها 1- هميشه اكثريّت، نشانه‌ى حقّانيّت نيست. «وَ ما يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا» 2- مخالفان انبيا، منطق ندارند. «إِلَّا ظَنًّا» 3- شرك پايه‌ى علمى ندارد. هَلْ مِنْ شُرَكائِكُمْ‌ ... وَ ما يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا 4- در عقايد و بينشها بايد سراغ علم رفت، نه گمان. «إِنَّ الظَّنَّ لا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ» تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 570 @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ ما كانَ هذَا الْقُرْآنُ أَنْ يُفْتَرى‌ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لكِنْ تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَ تَفْصِيلَ الْكِتابِ لا رَيْبَ فِيهِ مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ «یونس آیه37» و چنان نيست كه اين قرآن از سوى غير خدا و به دروغ ساخته شده باشد، بلكه تصديقى است براى كتب آسمانى پيشين وتوضيحى از آن كتاب است. شكّى در آن نيست كه از سوى پروردگار جهانيان است. پیام ها 1- جامعيّت قرآن و محتواى آن به گونه‌اى است كه افترا و انتساب آن به غيرخدا به آن نمى‌چسبد. «أَنْ يُفْتَرى‌» 2- كتاب‌هاى آسمانى مؤيّد يكديگرند. تفاوت در اجمال و تفصيلِ محتواى آنهاست. «تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ» 3- قرآن وسيله‌ى رشد و تربيت است. هذَا الْقُرْآنُ‌ ... مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
═══✙🍃✨🍃✨🍃✙═══ 🌀 آیه زیر را در ظرف چینی نوشته با شربت لیمو شسته بخورد تا هفت روز چنین کند بسیار باهوش خواهد شد . مجرب است ( آیه ۱۲ سوره یس ) ✨إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ✨ 📚خزینة الفوائد @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 ❓❓❓سوال:آیا در قرآن و احادیث مستقیماً به انتخاب مرجع تقلید در زمان غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) اشاره شده است ؟ حکم شخصی که مرجع تقلید را انتخاب نکند چیست؟ ✅✅✅جواب:دانشوران اسلامی برای وجوب رجوع جاهل به عالم و تقلید از مجتهد و فقیه جامع الشرایط به آیاتی استدلال کرده‏اند. از آن جمله آیات ذیل است: 1⃣«وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُوا کَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَـآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَ لِیُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ؛(توبه،۱۲۲) شایسته نیست مؤمنان همگی (به سوی میدان جهاد) کوچ کنند، چرا از هر گروهی از آنان، طایفه کوچ نمی‏کند (و طایفه‏ای در مدینه بماند) تا در دین(و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود، آن‏ها را بیم دهند؟ شاید (از مخالفت فرمان پروردگار) بترسند و خودداری کنند».(توبه،۱۲۲) 2⃣«فَسْـئلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ؛ اگر نمی‏دانید از آگاهان بپرسید.» (نحل،۴۳، انبیاء، ۷)۱ در مورد تقلید از فقیه جامع الشرایط، امام عسکری علیه‏السلام می‏فرماید: «فامّا من کان من الفقهاء صائنا لنفسه حافظا لدینه مخالفا علی هواه مطیعا لامر مولاه فللعوام ان یقلدوه؛ مردم باید از فقیهانی که خویشتن‏دار، نگهبان دین‏شان، مخالف هوای نفس‏شان و مطیع امر مولایشان هستند، تقلید کنند.»۲ بنابراین هر شخصی که مجتهد نیست، باید یک مجتهد اعلم و جامع الشرایط انتخاب نماید و از او تقلید نماید. اگر مکلفی تقلید نکند و اعمال او مطابق وظیفه واقعی او یا فتوای مجتهدی که می‏بایست از او تقلید می‏کرده نباشد، اعمال او باطل است.۳ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۱. ر.ک: تفسیر نمونه، آیت اللّه‏ مکارم شیرازی و دیگران، ج ۸، ص ۱۹۳ و ج ۱۱، ص ۳۴۴ و ج ۱۳، ص ۳۶۱، دارالکتب الاسلامیة. ۲. وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج ۲۷، ص ۱۳۱، مؤسسة آل‏البیت. ۳. ر.ک: توضیح المسائل مراجع، ج ۱، ص ۲۹، دفتر انتشارات اسلامی. 📚نرم افزار پرسمانهای قرآنی @Targomeh