eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹سبقت در كار نيك، ارزش است و موقعيّت پيشگامان در نهضت‌ها بايد حفظ شود. «السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ» 🌹تنها پيروى از نيكى‌ها وكمالات گذشتگان ارزش است، نه هر پيروى وتبعيّتى. «اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسانٍ» 🌹 اگر مؤمن، به قضاى الهى راضى باشد، خدا هم از او راضى است. «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» صفحه203 ➖➖➖ 🔸استاد قرائتی کانال 👇 @Targomeh
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
_قرآن ❓چرا خداوند یا زاغی را برای آموختن خاک سپاری مرده به انسان به سوی قابیل می فرستد؟🤔 📖سوره مائده آیه ۳۱ ¤آن گاه خدا کلاغی را برانگیخت که زمین را به چنگال حفر نماید تا به او بنماید چگونه بدن مرده برادر را زیر خاک پنهان کند. (قابیل) گفت: وای (بر من) آیا من از آن عاجزترم که مانند این کلاغ باشم تا جسد برادر را زیر خاک پنهان کنم؟ پس (برادر را به خاک سپرد و) از این کار سخت پشیمان گردید.¤ ⁉️آیا میدانید پژوهش های انجام شده روی پرندگان نشان می دهد که کلاغ فهميده ترين پرندگان است و ويژگيهائی دارد که آنرا از ديگر پرندگان جدا می کند، 🔺از مهمترين آنها يکی اينکه حجم مغز آن نسبت به بدنش نسبت به ساير پرندگان بزرگتر است، و ديگر اينکه مرده خود را بخاک می سپارد. ⁉️و آیا میدانید این موضوع به تازگی و درسالهای اخیر به اثبات رسیده است حال آن که در قرآن ۱۴۰۰ سال پیش به آن اشاره شده است واقعا عجیب نیست؟ 📚منبع :بیولوژی در قرآن (ج۷)/حمیده فیض آبادی /ص۱۳۹ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃣ شنیدی میگه آقا تو انجام بده گناهش پای من ✴️توقرآن میگه چنین چیزی نداریم وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ َ(انعام164) هیچ کسی بار دیگری رو بر نمیداره ╭─┅🍁🍂🍁🍂🍁🍂┅─╮ کانال 👇 @Targomeh
. ♨️اولین عمل مشکل ترین آن است پس از آن برایت: 🔸آسان می گردد .. 🔹گوارا می گردد.. 🔸با آن انس می گیری .. 🔹 از آن لذت می بری .. 🔸و قلبت سخت گشته و در پی کارهای حرام دیگری به جستجو می پردازد. بعضی از صالحین گفته اند: هنگامی که نفست، تو را به سوی گناهی فراخواند با او به بحث گفتگو بپرداز گفتگویی بر اساس آیه ی زیر؛ 🕋 قُلْ أَذَٰلِكَ خَيْرٌ أَمْ جَنَّةُ الْخُلْدِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ الفرقان/۱۵ "بگو: آيا اين بهتر است يا آن بهشت جاويدان كه به پرهيزگاران وعده داده شده است؟" 🔑در این زمان که جسارت انجام دادن گناهان زیاد گشته بسیار ضروریست که در این آیه تدبر نماییم. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) - 4 قضاوت سليمان، و جانشينى او از داوود عليه‏ السلام‏ حضرت داوود عليه‏ السلام [از پيامبران خدا بود و سالها در ميان قوم خود، به هدايت مردم پرداخت. در اواخر عمر] از طرف خدا به او وحى شد: از خاندان خود، وصى و جانشين براى خود تعيين كن. حضرت داوود عليه‏ السلام چندين فرزند (از همسران مختلف) داشت. يكى از پسرانش نوجوانى بود كه مادر او نزد حضرت داوود عليه‏ السلام به سر می برد، و داوود عليه‏ السلام مادر او را (كه يكى از همسرانش بود) دوست داشت. حضرت داوود عليه‏ السلام پس از دريافت وحى مذكور، نزد آن همسرش آمد و به او گفت: خداوند به من وحى كرده تا از خاندانم، يكى از آن‏ها را براى خود وصى و جانشين قرار می دهم. همسر داوود: خوب است كه آن وصى، پسر من باشد. داوود: من نيز، قصدم همين بود، ولى در علم حتمى خدا گذشته كه وصى من سليمان (پسر ديگرم) است. از سوى خدا وحى ديگرى به داوود عليه‏ السلام شد كه قبل از رسيدن فرمان من شتاب نكن. از اين وحى، چندان نگذشت كه دو مرد كه با هم مرافعه و نزاع داشتند به حضور حضرت داوود عليه‏ السلام براى قضاوت آمدند. آن‏ها به داوود عليه‏ السلام گفتند: يكى از ما دامدار است، و ديگرى باغدار می باشد. خداوند به داوود عليه‏ السلام وحى كرد: پسران خود را نزد خود جمع كن، و به آن‏ها بگو هر كس در مورد نزاع اين دو نفر باغدار و دامدار، قضاوت صحيح كند او وصى تو بعد از تو است. حضرت داوود عليه‏ السلام پسران خود را نزد خود جمع كرد و ماجرا را به آن‏ها گفت، آن گاه باغدار و دامدار، جريان دعواى خود را چنين بيان كردند. باغدار: گوسفندهاى اين مردِ دامدار به ميان باغ من آمده‏ اند و به درختان من صدمه زده‏ اند. دامدار: من اطلاع نداشتم، آن‏ها حيوانند و خودشان به محل باغ او رفته‏ اند. در ميان پسران داوود عليه‏ السلام هيچكدام سخنى نگفت جز سليمان عليه‏ السلام كه به باغدار (صاحب باغ درخت انگور) فرمود: اى باغدار! گوسفندان اين مرد، چه وقت به باغ آمده‏ اند؟ باغدار: شبانه آمده‏ اند. سليمان: (خطاب به دامدار) اى صاحب گوسفندان! من حكم می كنم كه بچه‏ ها و پشم امسال گوسفندان تو، به باغدار تعلق دارد. (زيرا دامدار در شب، لازم است كه گوسفندان خود را حفظ و كنترل كند). داوود عليه‏ السلام به سليمان گفت: چرا حكم نكردى كه صاحب گوسفند، گوسفندان خود را به باغدار بدهد، با اين كه علماى بنى اسرائيل پس از قيمت‏ گذارى و سنجش دريافته‏ اند كه قيمت گوسفندهاى دامدار براى قيمت انگور (آن سال) باغ است. سليمان: قضاوت من از اين رو است كه درختهاى انگور از ريشه قطع و نابود نشده‏ اند، و تنها بار و ميوه آن‏ها خورده شده است و سال آينده بار می دهند. خداوند به داوود عليه‏ السلام وحى كرد قضاوت صحيح در اين حادثه، همان قضاوت سليمان عليه‏ السلام است. اى داوود! تو چيزى را خواستى و ما چيز ديگرى را [تو خواستى كه آن پسرت كه مادرش را دوست دارى جانشين تو گردد، ولى ما خواستيم سليمان عليه‏ السلام وصى تو شود]. حضرت داوود عليه‏ السلام نزد همسر مورد علاقه‏ اش آمد و گفت: ما چيزى را خواستيم و خدا چيز ديگر را خواست جز آن‏چه را كه خدا می خواهد واقع نمی شود. ما در برابر فرمان الهى تسليم و خشنود هستيم. آنگاه امام صادق عليه‏ السلام پس از بيان اين ماجرا فرمود: ماجراى امامان و اوصياء عليهم السلام نيز بر همين گونه است؛ آن‏ها حق ندارند از امر خدا تجاوز نمايند و مقام امامت را از صاحبش گرفته و به ديگرى بدهند. به اين ترتيب سليمان عليه‏ السلام در ميان فرزندان داوود عليه‏ السلام به عنوان وصى و جانشين آن حضرت شناخته شد. با توجه به اين كه قبل از اين ماجرا، اگر داوود عليه‏ السلام سليمان را انتخاب می كرد، بين فرزندانش نزاع می شد، ولى وحى خداوند به ترتيب فوق، هرگونه نزاع را از بين برد. کانال 👇 @Targomeh
25.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕋وَحُشِرَ لِسُلَيْمَانَ جُنُودُهُ مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ وَالطَّيْرِ فَهُمْ يُوزَعُونَ - 🔰نمل/۱۷ لشکریان سلیمان از جنّ و انس و پرنده، برای او گردآوری گشتند، و همه‌ی آنان به یکدیگر ملحق و در نزد هم نگاه داشته شدند. 📺 تلاوتی بی نظیر و زیبا، آيات ۱۷ تا ۴۴سوره مبارکه نمل با صدای ماهر المعیقلی همراه با تصاویری زیبا از داستان حضرت سلیمان علیه السلام کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜📜 🌼 👈 👌 🌳دیگر موضوع مورد در قصه ایوب رابطه شیطان با مصیبتهاى اوست. 🥀قرآن به صراحت ایوب به خدا از آسیب را گزارش مى‌کند: « اَنّى مَسَّنِىَ الشَّیطاـنُ بِنُصبٍ و عَذاب ». ( ص ۴۱ ) 🌳بر اساس گزارشهای تاریخی همه های ایوب به وسیله بود . 🥀خداوند را بر مال فرزندان و جسم ایوب مسلط ساخت تا و پایداری وی را به شیطان نشان دهد . 🌳گرچه برخی در تفسیر این آیه چنین سلطه و قدرتی را به شیطان از سوی خداوند دور از ندانسته اند ؛ 🥀اما نظری که بر پایه مبانی و روایات ائمه علیهم السلام بیشتر مورد توجه و تاکید مفسران و متکلمان شیعه قرارگرفته است مقصود از شیطان را وسوسه می داند ؛ یعنی شیطان ، هنگام و بیماری ایوب ، از یک سو او را به بی صبری و و از سوی دیگر مردم و اطرافیان را به ترک او فرا می خواند . 🌳 این بر خلاف دیدگاه نخست با قرآن که شیطان را سلطه یادشده بر انسان و تنها وسوسه گر می خواند است : * و ما کان علیکم من سلطان الّا ان دعوتکم و ااستجبتم لی فلا تلومونی ولوموا انفسکم ...... * ( ابراهیم ۲۲ ) 🥀 درباره ابتلای ایوب نیز گفته‌اند : ابلیس به شکرگزاری وی بر نعمتهای فراوانی بود که پروردگار به او کرده بود . 🌳ابلیس به خداوند عرض کرد که اگر را از ایوب بگیری دیگر نخواهد بود و خداوند مال و فرزندان و سلامتی را از او ستاند و با وجود این از شکرگزاری کاسته نشد و وی در همه مراحل آزمون الهی ، صبر کرد . 🥀 در روایتی امام صادق علیه السلام سبب وی را به گونه ای دیگر بیان کرده و آن اینکه خداوند ایوب را به بزرگ گرفتار کرد تا مردم از دیدن وضع او عبرت گیرند و هیچگاه ضعیف ، فقیر و مریض را نکنند و بدانند که ممکن است خداوند ضعیف را قوی ، را توانگر و بیمار را بهبودی ببخشد و نیز هرکس را بخواهد بیمار میکند ، گرچه باشد . 🌳در اینکه چگونه مقام ایوب علیه السلام باشکوه ای که از حال خویش کرده سازگار است ، مفسران به تفصیل به آن پرداخته و گفته اند : ایوب شکوه نکرد ، بلکه کرد . خدا هم خواسته او را اجابت کرد : * فاستجبنا له فکشفنا ما به من ضرّ * ( انبیا ۸۴) . 🥀 افزون بر آن ،‌ به خدا با صبر منافاتی ندارد ، همان گونه که حضرت علیه السلام در فراق یوسف علیه السلام گفت : * انّما اشکوا بثّی و حزنی الی الله = من غم و اندوهم را به خدا میگویم و شکایت نزد و میبرم * ( یوسف ۸۶ ) 🌳برخی نیز نه تنها آن را بلکه لازم دانسته و گفته اند : اگر کسی بر بلا کند و رفع آن را از خداوند نخواهد نوعی مقاومت در برابر الهی از خود نشان داده است . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه۱۸۲ فَمَنْ خافَ مِنْ مُوصٍ جَنَفاً أَوْ إِثْماً فَأَصْلَحَ بَيْنَهُمْ فَلا إِثْمَ عَلَيْهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ‌ پس كسى كه از انحراف وصيّت كننده (و تمايل بى‌جاى او به بعض ورثه) يا از گناه او (به اينكه به كار خلافى وصيّت كند،) بترسد و ميان آنها را اصلاح دهد، گناهى بر او نيست (و مشمول قانون مجازات تبديل وصيّت نمى‌شود،) همانا خداوند آمرزنده و مهربان است. کانال 👇 @Targomeh