eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽🍃🌸 ✍ شنونده خوبی باشیم! بی‌حوصلگی نکنیم، آدم بااخلاق به حرف همه گروه‌ها و سن‌ها توجه میکنه، خیال نکنیم اگر بشینیم به حرف‌های بعضی از آدما گوش کنیم ارزشمون کم میشه... نخیر...❌ ✅ پیامبرِ ما به همه مردم اجازه‌ى میداد و به حرفشون توجه میکرد تا نگن حاضر به شنيدن حرف ما نيست، هرچند توسط عده‌ای به ساده‌لوحى متّهم میشد.😔 🔺اما در عوض، خداوند در برابر سخن دشمن كه به پيامبر «أُذُنٌ» مى‌گفتند، چهار براى حضرت بيان کرد:↶ 👈أُذُنُ خَيْرٍ لَكُمْ ( خوبی است) 👈يُؤْمِنُ بِاللَّهِ (به ایمان دارد) 👈يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ ( را باور میکند) 👈رَحْمَةٌ لِلَّذِينَ آمَنُوا ( است برای مومنان) 🕋 وَمِنْهُمُ الَّذِینَ یؤْذُونَ النَّبِی وَیقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ ۚ قُلْ أُذُنُ خَیرٍ‌ لَّکمْ یؤْمِنُ بِاللَّهِ وَیؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِینَ وَرَ‌حْمَةٌ لِّلَّذِینَ آمَنُوا مِنکمْ ۚ وَالَّذِینَ یؤْذُونَ رَ‌سُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ ✨و کسانی هستند که پیامبر را آزار می‌دهند و می‌گویند: «او زودباور است.» بگو: «گوش خوبی برای شماست، به خدا ایمان دارد و [سخن‌] مؤمنان را باور می‌کند، و برای کسانی از شما که ایمان آورده‌اند رحمتی است.» و کسانی که پیامبر خدا را آزار می‌رسانند، عذابی پر درد خواهند داشت. کانال 👇 @Targomeh
💎چرا نباید به متاعی که دست دیگران است چشم دوخت دوتا آیه است که 🌟«وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَىٰ مَا مَتَّعْنَا بِهِٓ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا»📚(طه/١٣١). 🌟«وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ»، خدای تعالی تأکید می‌کند، نهی مؤکد است. 🌟«وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ» نگاه نکن! 🌟خدای تعالی با تأکید و محکم به پیغمبرش می‌فرماید تا ما بشنویم. نگاه نکن 🌟«إِلَىٰ مَا مَتَّعْنَا بِهِٓ أَزْوَاجًا مِنْهُمْ» به آنچه از متاع دنیا و سر و وضع ظاهری به بعضی‌ها داده‌ایم که تو متعجب می‌شوی. چشم ندوز. 🌟«وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ» چشم ندوز، نگاه نکن. امر 🌟خدای تعالی است. نکن. تو چه می‌فهمی ما برای چه به او دادیم. تو که حکمت آن را نمی‌دانی. 💠استاد حاج آقا زعفری‌زاده کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ سبک زندگی قرآنی 🍂به طاغوت کافر شوید.🍂 🔶لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَيَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (/۲۵۶) ⚡️ترجمه : در پذيرش دين، اكراهى نيست. همانا راه رشد از گمراهى روشن شده است، پس هر كه به طاغوت كافر شود و به خداوند ايمان آورد، قطعاً به دستگيره محكمى دست يافته، كه گسستنى براى آن نيست. وخداوند شنواى دانا است. 💥تا طاغوت ها محو نشوند، توحيد جلوه نمى كند. اوّل كفر به طاغوت، بعد ايمان به خدا. ❌واین👆همان ریسمان محکم الهی است که باید به آن چنگ زد تا به سعادت رسید. ✅زیراتكيه به طاغوت ها و هر آنچه غير خدايى است، گسستنى و از بين رفتنى است. تنها رشته اى كه گسسته نمى گردد، ايمان به خداست. ❌البته ايمان به خدا و كفر به طاغوت، بايد واقعى باشد، نه منافقانه. زيرا خداوند مى داند ومى شنود. کانال 👇 @Targomeh
🍃یک آیه 🍃 🔸إِنَّهُ كَانَ لَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ وَلَا يَحُضُّ عَلَي طَعَامِ الْمِسْكِينِ (/٣٣و٣۴) ⚡️ترجمه : همانا او به خداى بزرگ ايمان نمى آورد. و بر طعام دادن به نيازمندان ترغيب نمى كرد. 🍁 انسانى كه به ثروت و قدرت خود تکیه کرده، و در قلبش نور معرفت خدا و در عملش خدمت به مردم نباشد، عاقبت بدی دارد. 🔴 توجه به نیازمندان، در كنار ايمان به خدا لازم است. 🍂بر فرض كه خود، توان كمك نداشته باشيم، بايد ديگران را براى كمك به گرسنگان تشويق كنيم. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ماده «» ۴۸ بار در قرآن کریم به کار رفته که به دو صورت است : الف: ( خشیت فعلی معطوف به انسان) مانند:  🕋«فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یسَارِعُونَ فِیهِمْ یقُولُونَ نَخْشَى أَن تُصِیبَنَا دَآئِرَةٌ» [مائده ۵۲]  🌠کسانی را که در دلهایشان بیماری است. می‌گویند: می‌ترسیم حادثه‌ای برای ما اتفاق بیفتد ب : (خشیت ارزشی معطوف به خدا) مانند: 🕋«إِلَّا تَذْکرَةً لِّمَن یخْشَى» [طه ۳]  🌠آن را فقط برای یادآوری کسانی که (خدا) می‌ترسند، نازل ساختیم) استفاده شده است. ✳️در برخی از آیات نیز از هر دو خشیت یاد شده است✳️ 🛑 تعداد این آیات به ۷ عدد می‌رسد، مانند آیه:  🕋« الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُواْ مِن دِینِکمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ» [مائده ۳]  (امروز کافران از (زوال) آیین شما، مأیوس شدند. بنابراین از آنها نترسید! و از (مخالفت) من بترسید»). کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸بچه ای که حافظ قرآن می باشد و عمرش از ۸ سال بیشتر نیست وبا خواندن قرآن و رسیدن به آیه ای در مورد مرگ وصفات خداوند گریه میکند.🌸 🌹نگاه خداوندبه بنده اش سن وسال نمی پرسد🌹 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ قالَ الْمَلِكُ ائْتُونِي بِهِ فَلَمَّا جاءَهُ الرَّسُولُ قالَ ارْجِعْ إِلى‌ رَبِّكَ فَسْئَلْهُ ما بالُ النِّسْوَةِ اللَّاتِي قَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ إِنَّ رَبِّي بِكَيْدِهِنَّ عَلِيمٌ «50یوسف» و پادشاه گفت: او را نزد من آوريد، پس چون فرستاده‌ى شاه نزد وى آمد (يوسف) گفت: نزد آقاى خود برگرد و از او بپرس كه ماجراى آن زنانى كه دستانشان را بريدند چه بود؟ همانا پرودگار من، به حيله آنان آگاه است. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃یک آیه 🍃 🔸 سوره ، آیه ١٢١ و ١٢٢: وَقُل لِّلَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ اعْمَلُواْ عَلَي مَكَانَتِكُمْ إِنَّا عَامِلُونَ وَانتَظِرُوا إِنَّا مُنتَظِرُونَ ⚡️ ترجمه : و به كسانى كه ايمان نمى آورند بگو: هر چه در توان داريد انجام دهيد، ما نيز انجام مى دهيم. و شما در انتظار باشيد، ما هم منتظريم. 💥 توضیح : در تبليغ بايد با هر كسى به تناسب عقل و فهم خود او سخن گفت، با افراد لجوج و عنود، با قهر و تهديد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-به کسانی که جنگ بر آنام تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست. 📚-39 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👁👁 به ابتدای این آیات دقت کنید 👇 🕋فَإِنْ كَذَّبُوك 💫َ فَقَدْ كُذِّبَ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِكَ جَاءُوا بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَالْكِتَابِ الْمُنِيرِ ۱۸۴آل عمران 🕋فَإِنْ كَذَّبُوك 💫َ فَقُلْ رَبُّكُمْ ذُو رَحْمَةٍ وَاسِعَةٍ وَلَا يُرَدُّ بَأْسُهُ عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِين ۱۴۷انعام 🌻🌻🌻 🕋وَإِنْ كَذَّبُوك 💫َ فَقُلْ لِي عَمَلِي وَلَكُمْ عَمَلُكُمْ ۖ أَنْتُمْ بَرِيئُونَ مِمَّا أَعْمَلُ وَأَنَا بَرِيءٌ مِمَّا تَعْمَلُون َ ۴۱یونس کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-و آنان که اطاعت خدا و رسول کنند البته با کسانی که خدا به آن‌ها لطف فرموده یعنی با پیغمبران و صدّیقان و شهیدان و نیکوکاران محشور خواهند شد، و اینان نیکو رفیقانی هستند. 📚 - 69 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗📗 ❤️ > 💜 ..... ادامه 🌈* * معادل دیگر است که بر خلاف حُسن موارد کاربرد وسیع دیگری به جز زیبایی مانند و خوبی ندارد . 💐این واژه با این ساختار فقط یکبار در حرکت در قرآن به کار رفته است : * و لکم فیها جمال حین تریحون و حین تسرحون * ( نحل ۶ ) ، 🌈اما ۶ بار در ساختار وصفی * * در وصف افعال اخلاقی صبر ، گذشت و صرف نظر کردن و گرفتن و رها کردن به کار رفته است : * فصبر جمیل * ( یوسف ۸۳ * ، * فاصبر صبرًا جمیلا * ( معارج ۵ ) ، * فاصفح الصفح الجمیل * (حجر ۸۵ ) ، * اهجرهم هجرًا جمیلا * ( مزمل ۱۰ ) ، * و سرّحوهنّ سراحًا جمیلا * ( احزاب ۴۹ نیز ۲۸) 💐* * ازریشه * زین * متضاد * شین * و به معنای ، آراستگی و همچنین به معنای نقش و کردن دانسته شده است . 🌈این ریشه در سریانی ،‌پالمیری و آرامی و اکدی نیز به معنای و بزک کردن آمده است . 💐 و مشتقات آن ۴۹ بار در وصف های طبیعی زمین ( کهف ۷ ) ، ( فصلت ۱۲ ) ، (نحل ۸) ، زنانه (نور ۶۰ ) ، (قصص ۷۹ )و های معنوی (حجرات ۷ )به کار رفته ، 🌈 و در موارد متعدد با تعبیر در خصوص جلوه دادن امر زشت و پلید آمده و این کار به نسبت داده شده است ‌( انعام ۴۳ ) این امر مهم ترین زینت با حسن و جمال است که همواره کاربرد داشته اند . 💐واژه * * نیز به معنای زودگذر در باره حیات دنیوی با بار منفی فقط بار در قرآن به کار رفته است : *و لا تمدنَّ عینیک الی ما متّعنا به از واجًا منهم زَهرَه الحیوه الدّنیا * ( طه ۱۳۱ ) 🌈 * * ( انعام ۱۱۲ ) در لغت به معنای است و تعبیر * زخرف القول * به سخن زیبایی که با دروغ آراسته شده و * اخذت الارض زخرفها * (یونس ۲۴) به زیبا شدن زمین با روییدن گلهای رنگارنگ در بستر آن معنا شده است . 💐* تبرّج * به معنای زیبایی و جلوه گری ، بیشتر درباره زنان درحال آشکار کردن زیباییهایشان برای مردان به کار رفته است . ( احزاب ۳۳ ) ادامه دارد ....‌ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۲۸ زنان طلاق داده شده، خودشان را تا سه پاكى در انتظار قرار دهند. (يكى پاكى كه طلاق در آن واقع شده و دو پاكى كامل ديگر وهمين كه حيض سوم را ديد، عده او تمام مى‌شود.) و اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان دارند، براى آنها روا نيست كه آنچه را خدا در رحم آنها آفريده است، كتمان كنند. و شوهرانشان اگر سر آشتى دارند، به بازآوردن آنها در اين مدّت، (از ديگران) سزاوارترند و همانند وظائفى كه زنان بر عهده دارند، به نفع آنان حقوقى شايسته است و مردان را بر زنان مرتبتى است. وخداوند توانا وحكيم است. کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٢٨) - 💠در آيۀ قبل سخن از طلاق بود و در اين آيه بخشى از احكام طلاق و آنچه مربوط به آن است بيان مى‌شود و در مجموع پنج حكم در آن بيان شده، نخست در بارۀ عدّه مى‌فرمايد: «زنان مطلّقه بايد به مدت سه بار پاك شدن را انتظار بكشند» (وَ الْمُطَلَّقاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنْفُسِهِنَّ ثَلاثَةَ قُرُوءٍ) . 💠 «قُرُوءٍ» در آيۀ فوق به معنى ايام پاكى زن مى‌باشد، و از آنجا كه طلاق بايد در حال پاكى كه با شوهر خود آميزش جنسى نكرده باشد انجام گيرد اين پاكى يك مرتبه محسوب مى‌شود، و هنگامى كه بعد از آن دو بار عادت ببيند و پاك شود، به محض اين كه پاكى سوم به اتمام رسيد و لحظه‌اى عادت شد عدّه تمام شده و ازدواج او در همان حال جايز است. 💠دومين حكم، اين است كه «براى آنها حلال نيست كه آنچه را در رحم آنان آفريده شده كتمان كنند، اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان دارند» (وَ لا يَحِلُّ لَهُنَّ أَنْ يَكْتُمْنَ ما خَلَقَ اللّهُ فِي أَرْحامِهِنَّ إِنْ كُنَّ يُؤْمِنَّ بِاللّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ) . 💠قابل توجه اين كه مسألۀ آغاز و پايان ايام عدّه را كه معمولا خود زن مى‌فهمد، نه ديگرى بر عهدۀ او گذارده و گفتار او را سند قرار داده است. 💠سومين حكمى كه از آيه استفاده مى‌شود، اين است كه شوهر در عدّۀ طلاق رجعى، حق رجوع دارد، مى‌فرمايد: «همسران آنها براى رجوع به آنها (و از سر گرفتن زندگى زناشويى) در اين مدت عدّه (از ديگران) سزاوارترند هرگاه خواهان اصلاح باشند» (وَ بُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ فِي ذلِكَ إِنْ أَرادُوا إِصْلاحاً) . 💠در واقع در موقعى كه زن در عدّۀ طلاق رجعى است، شوهر مى‌تواند بدون هيچ گونه تشريفات، زندگى زناشويى را از سر گيرد، با هر سخن و يا عملى كه به قصد بازگشت باشد اين معنى حاصل مى‌شود. 💠 سپس به بيان چهارمين حكم پرداخته مى‌فرمايد: «و براى زنان همانند وظايفى كه بر دوش آنها است حقوق شايسته‌اى قرار داده شده و مردان بر آنها برترى دارند» (وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لِلرِّجالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ) . 💠 بنابراين همانطور كه براى مرد حقوقى بر عهدۀ زنان گذارده شده، همچنين زنان حقوقى بر مردان دارند كه آنها موظف به رعايت آنند. 💠با توجه به اختلاف دامنه دارى كه بين نيروهاى جسمى و روحى زن و مرد وجود دارد مديريت خانواده بر عهدۀ مرد و معاونت آن بر عهدۀ زن گذارده شده است و اين تفاوت مانع از آن نخواهد بود كه از نظر مقامات معنوى و دانش و تقوى گروهى از زنان از بسيارى از مردان پيشرفته‌تر باشند. 💠واژۀ «معروف» كه به معنى كار نيك و معقول و منطقى است، در اين آيات دوازده بار تكرار شده تا هشدارى به مردان و زنان باشد كه هرگز از حق خود سوء استفاده نكنند بلكه با احترام به حقوق متقابل يكديگر در تحكيم پيوند زناشويى و جلب رضاى الهى بكوشند. و بالاخره در پايان آيه مى‌خوانيم: «خداوند توانا و حكيم است» (وَ اللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ) . 💠 و اين اشاره‌اى است به اين كه حكمت و تدبير الهى، ايجاب مى‌كند كه هر كس در جامعه به وظايفى بپردازد كه قانون آفرينش براى او تعيين كرده است، و با ساختمان جسم و جان او هماهنگ است. 💠 حكمت خداوند ايجاب مى‌كند كه در برابر وظايفى كه بر عهدۀ زنان گذارده، حقوق مسلّمى قرار گيرد، تا تعادلى ميان وظيفه حق برقرار شود. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 206 کانال 👇 @Targomeh