eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۲۳ملک قُلْ هُوَ الَّذِي أَنشَأَكُمْ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ قَلِيلًا مَّا تَشْكُرُونَ🌻 درباره آیه ۷بقره تفسیری گفته که بنده در تفاسیر دیگر ندیده ام المنار نوشته به این علت کلمه (سمع) یعنی (گوش) مفرد؛ وکلمه (ابصار) یعنی (چشم) جمع آمد چون اگر کسی برای ۲۰ نفر حرف بزند همه آدم هایی که آنجا هستند آن صدا را فقط به یک شکل وبه یک تونِ صدا می شنوند✅ اماهر کدام از مردم آن سخنران را از زوایای مختلف به چندین شکل می بینند به همین علت کلمه دیدن بشکل جمع آمد چون دیدنِ مردم خیلی پراز تصویر است✅ یعنی دیدن شان صدها نوع؛ دیدن است اما شنیدن شان فقط یک نوع؛ شنیدن است بهمین علت کلمه (سمع) بشکل مفرد و کلمه (ابصار) بشکل جمع آمد واین نشان میدهد چقدر کلمات قرآن دقیق اند🤯 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 عبادت و عبودیت در قرآن ✅ در بحث موضوعی قرآن، مروری خواهیم داشت بر برخی آیات در خصوص عبادت و بندگی. ذیل هر عنوان، آیات دیگری نیز وجود دارد که می‌توان با مراجعه به قرآن به این فهرست اضافه کرد تا بتوان به یک جمع‌بندی کامل‌تری دست یافت. ▫️عبادت مخصوص خداوند؛ و قضی ربک الا تعبدوا الا ایاه (اسراء/۲۳) ▫️عبادت، سرلوحه دعوت انبیاء؛ و الی عاد اخاهم هوداً یا قوم اعبدوا الله (اعراف/۶۵ و نیز ۷۳ و ۸۵) ▫️صراط مستقیم در پرتو عبادت خداوند؛ ان الله هو ربی و ربکم فاعبدوه هذا صراط مستقیم (زخرف/۶۴) ▫️علت ورود به جهنم؛ استکبار از عبادت؛ ان الذین یستکبرون عن عبادتی سیدخلون جهنم داخرین (غافر/۶۰) و عدم استکبار در ملائکه (انبیاء/۱۹) ▫️سرزنش از عبادت غیر خداوند؛ افتعبدون من دون الله ما لاینفعکم شیئا و لایضرکم (انبیاء/۶۶) ▫️عبادت، شرط امامت؛ و جعلناهم ائمة یهدون بامرنا ... و کانوا لنا عابدین (انبیاء/۷۳) ▫️معراج پیامبراکرم(ص) در پرتو عبادت؛ سبحان الذی اسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی (اسراء/۱) ▫️عبادت و عبودیت، از اهداف خلقت و آفرینش؛ و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون (ذاریات/۵۶) ▫️و ... 🔹از نشانه‌های بندگی خداوند: ▫️شکر؛ و اشکروا لله ان کنتم ایاه تعبدون (بقره/۱۷۲) ▫️سجده؛ واسجدوا لله الذی خلقهن ان کنتم ایاه تعبدون (فصلت/۳۷) ▫️صبر؛ فاعبده و اصطبر لعبادته (مریم/۶۵) ▫️تواضع؛ و عبادالرحمن الذین یمشون علی الارض هونا (فرقان/۶۳) ▫️و ... 🔸چرا باید خداوند را عبادت کنیم؟! ▫️چون فقط خداوند شایسته پرستش است؛ لا اله الا انا فاعبدون (انبیاء/۲۵) ▫️چون خداوند خالق انسان‌ها است؛ یا ایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم (بقره/۲۱) ▫️چون خداوند رازق انسانها است؛ فلیعبدوا رب هذا البیت الذی اطعمهم من جوع (قریش/۳) ▫️چون خداوند تأمین کننده امنیت برای انسان‌هاست؛ و ءامنهم من خوف (قریش/۴) ▫️و ... @Targomeh
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ وَ جَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَ أَوْحَيْنَآ إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَ إِقَامَ الصَّلَوٰةِ وَ إِيتَآءَ الزَّكَوٰةِ وَ كَانُواْ لَنَا عَابِدِينَ (انبیاء/۷۳) 🔹و آنان را پیشوایانى قرار دادیم كه به فرمان ما (مردم را) هدایت مى‌كردند و به آنان، انجام كارهاى نیک و برپایى نماز و پرداخت زكات را وحى كردیم و آنان فقط عبادت كنندگان ما بودند. 🔸مقام امامت که در این آیه بدان اشاره شده، مقام تحقّق بخشیدن به برنامه‌های الهی و هدایت تشریعی و تکوینی و رساندن مردم به سر منزل مقصود است. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم السلام بیان شده که در جهان دو گونه امام و پیشوا وجود دارند: امامان حق که به فرمان خدا، مردم را هدایت می‌کنند. در آیه ۲۴ سوره سجده نیز آمده است: و جعلنا منهم ائمة یهدون بامرنا ... و دیگر پیشوایان باطل و امامان آتش که مردم را به‌سوی دوزخ فرا می‌خوانند و فرمان و قانون خود را بر امر الهی مقدم می‌شمارند و طبق هوس‌های خود عمل می‌کنند. در آیه ۴۱ سوره قصص آمده است: و جعلناهم ائمة یدعون الی النار ... و در آیه ۱۲ سوره توبه ذکر شده است: فقاتلوا ائمة الکفر ... ❇️ از پيام‌های آیه ▫️امامت نیز همچون نبوت، باید با انتخاب خداوند باشد. «جعلناهم ائمة» ▫️پیامبران بزرگ علاوه بر مقام رسالت (رساندن پیام وحى)، امامت و رهبرى جامعه را نیز بر عهده داشته‌اند. «جعلناهم ائمة» ▫️اگر امامت با زور و قلدرى بدست آید، دعوت به دوزخ است «ائمّة یدعون الى النار»، امّا اگر خداوند آن را عنایت فرمود، مبارک و در مسیر حقّ خواهد بود. «جعلناهم ائمة یهدون بامرنا» ▫️هدایت كردن انبیا، نه از پیش خود و سلیقه شخصى است، «ما ینطق عن الهوى»(نجم/۳) بلكه با فرمان خداست. «یهدون بامرنا» ▫️توجّه به انجام كارهاى خیر، از الطاف ویژه الهى است. «اوحینا الیهم فعل الخیرات» ▫️نماز و زكات در میان كارهاى خیر، جایگاه ویژه‌اى دارند. «فعل الخیرات و اقام الصلاة و ایتاء الزكاة» ▫️نماز و زكات، دو ركن اساسى در همه ادیان بوده است. «اقام الصلاة و ایتاء الزكاة» ▫️بدون نماز و زكات، انسان به درجه بندگى خدا نمى‌رسد. «اقام الصلاة و ایتاء الزكاة و كانوا لنا عابدین» ▫️رهبران الهى، بندگان مخلص خدا هستند. «كانوا لنا عابدین» ▫️نعمت‌هاى الهى، ما را از بندگى خدا غافل نسازد. «و هبنا له... كانوا لنا عابدین» ▫️انبیا با اینكه به مقام رهبرى «جعلناهم ائمة» نائل آمدند، امّا با این وجود، باز بنده‌ى خدا هستند. «و كانوا لنا عابدین» ▫️دین از سیاست جدا نیست. «جعلناهم ائمّة یهدون بامرنا... كانوا لنا عابدین» ▫️رهبر باید به آنچه هدایت مى‌كند، عامل باشد. «ائمّة یهدون ... كانوا لنا عابدین» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ بعضی مساجد معماری ساده و بی‌پیرایه‌ای دارند فارغ از هر گونه گنبد و گلدسته. اما عطر معنویت و صفا در هر گوشه‌شان جاری است. سرّش در اخلاص و تقوای بانیانی نهفته که خشت‌خشت این مکان‌های مقدس را با نیتی پاک و دلی سرشار از ایمان روی هم چیده‌اند. نیت‌ها اثر وضعی دارند؛ نیک‌اندیش باشیم. 📖توبه؛ ۱۰۸ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ @Targomeh
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🍃✨✨ 🌺✨ 🌷متشابهات🌷 ⬅️ مَا يَأْتِيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنْ «رَبِّهِمْ» مُحْدَثٍ إِلَّا «اسْتَمَعُوهُ وَهُمْ يَلْعَبُونَ» 🔹آیه ۲ سوره انبیا ⬅️ «وَ» مَا يَأْتِيهِمْ مِنْ ذِكْرٍ مِنَ «الرَّحْمَٰنِ» مُحْدَثٍ إِلَّا «كَانُوا عَنْهُ مُعْرِضِينَ» 🔸آیه ۵ سوره شعراء 🌺✨       🍃✨✨     🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الإِسْلاَمِ دِيناً فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ (آل‌عمران/85) و هركس غير از اسلام به‌سراغ دينى ديگر برود، پس هرگز از او قبول نمى‌شود و او در قيامت از زيانكاران خواهد بود. @Targomeh
اشارۀ خداوند به بوتۀ کدو برای بیماری حضرت یونس (ع)!! « ... وَ هُوَسَقِیمٌ. وَ أَنْبَتْنَا عَلَیْهِ شَجَرَةً مِنْ یَقْطِینٍ. » « ... و در حالیکه بیمار بود بوته کدوئی بر او رویاندیم . »« صافات -146-145 » امروزه متخصصان پوست تأکید می کنند کدو در زمینه مراقبت از پوست توانایی زیادی دارد و... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 💢 🖼 اثاث 🗄 در برخی آیات با اشاره به اثاث ، مفاهیم حقیقی یا مجازی آن اراده شده است : از قبیل * 🪣 * در ماجرای بیرون آوردن یوسف از چاه به وسیله ( یوسف ۱۹ ) و نیز واژه‌های 🍨* * و * * به معنای جام و رحل ( باردان یا خورجین ) در داستان نهاده شدن جام در باردان یوسف ، ( یوسف ۷۰ و ۷۲ ) ، واژه‌های 🛌 ( پشتی ) و 🔪 ( چاقو ) در داستان خنثی سازی نیرنگ زنان سخن چین مصر بر ضد عزیز ( یوسف ۳۱ ) ، 🧺 ( پیمانه ) به صورت ابزاری برای ( یوسف ۶۰ ) ، ساختن 🗑 بزرگ غذا (جفان ) و ثابت ( قدور راستیات ) به وسیله جنیان برای ( سبا ۱۳ ) ، ( ترازو ) ( الرحمن ۹ ) و مفهوم مجازی آن در آیاتی مانند حدید ۲۵ و اعراف ۸ ، مفهوم مجازی💡 ( مصباح ) ، 🔦چراغدان ( مشکات ) و 💎حباب بلورین ( زجاجه ) در تشبیه هدایت الهی به 🔅نور ، ( نور ۳۵ ) 🛏 ( تخت‌ها ) ( واقعه ۱۵ ) ، 🪔 ( قدح‌ها ) ، ⚱ ( کوزه‌ها ) ، 🥣 ( جام ) ( واقعه ۱۸ ) و 🍶 ( جام‌های بلورین ) ( انسان ۱۵ ) در وصف مجالس شادکامی بهشتیان و بهشت ، 🛋 ( تخت ) در ماجرای افکنده شدن جسدی بر آن برای آزمایش ( ص ۳۴ ) ، 🪡 ( سوراخ سوزن ) در تشبیه ناممکن بودن ورود کنندگان به بهشت ، ( اعراف ۴۰ ) گرچه به جزئیاتی مانند شکل‌ها و کاربردهای گوناگون مصادیق اشاره نکرده است ، مفسران درباره برخی از آنها را مطرح کرده‌اند . ......... پایان @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نور (محسن قرائتی)💫 إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِكَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ كَبِيرٌ «هود آیه11» مگر كسانى كه (در سايه‌ى ايمان واقعى،) اهل صبر وعمل صالح هستند، (نه‌با رفتن نعمت مأيوس و نه با آمدن آن فخرفروشى نمى‌كنند.) براى آنان مغفرت وپاداشى بزرگ خواهد بود. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِكَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ كَبِيرٌ «هود آیه11» مگر كسانى كه (در سايه‌ى ايمان واقعى،) اهل صبر وعمل صالح هستند، (نه‌با رفتن نعمت مأيوس و نه با آمدن آن فخرفروشى نمى‌كنند.) براى آنان مغفرت وپاداشى بزرگ خواهد بود. نکته ها تمام مواردى كه قرآن از عمل صالح سخن به ميان آورده، در كنار ايمان است، «آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ»* جز در اين آيه كه مى‌فرمايد: «صَبَرُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» كه البتّه مراد از صابران در اين آيه نيز همان مؤمنان واقعى است، لكن چون در برابر افراد كم‌ظرفيّت مطرح شده است، به جاى‌ «آمَنُوا»* تعبير به‌ «صَبَرُوا» شده است. صبر، تنها در برابر تلخى‌ها نيست، بلكه در رفاه و شادى نيز بايد صبر كرد وگرنه سبب طغيان انسان خواهد شد. چنانكه بنى‌اسرائيل وقتى از تحت سلطه‌ى فرعون خارج شده و به‌ جلد 4 - صفحه 29 رفاه و آزادى رسيدند، «جَعَلَكُمْ مُلُوكاً» «1» طغيان كردند، به سراغ گوساله‌پرستى رفتند و در برابر نهى از منكر هارون، تا مرز پيامبر كشى پيش رفتند. «وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي» «2» پیام ها 1- صبر در برابر حوادثِ تلخ و شيرين زندگى، از بهترين مصاديق عمل صالح است. «صَبَرُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» 2- مؤمن، نه يأس دارد ونه كفران وتفاخر، بلكه نشكن ومقاوم است. «صَبَرُوا» 3- صبر و پايدارى وسيله‌ى آمرزش گناهان است. الَّذِينَ صَبَرُوا ... لَهُمْ مَغْفِرَةٌ 4- اگر بدانيم كه چه پاداشى در انتظار ماست، صبر براى ما شيرين مى‌شود. الَّذِينَ صَبَرُوا ... لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ كَبِيرٌ 5- دفع خطر، مهم‌تر از جلب منفعت است. اوّل‌ «مَغْفِرَةٌ»، آنگاه‌ «أَجْرٌ كَبِيرٌ» «1». مائده، 20. «2». اعراف، 150. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا خداوند به بعضی ستمگران وگناهکاران عمر طولانی می دهد جواب قرآن کریم: آنها که کافر شدند، (و راه طغیان در پیش گرفتند،) تصور نکنند اگر به آنان مهلت می‌دهیم ، به سودشان است! ما به آنان مهلت می‌دهیم (تا بیشتر زنده بمانند) فقط برای اینکه بر گناهان خود بیفزایند؛ و(آنگاه پس از مرگشان) برای آنها، عذاب خوارکننده‌ای (آماده شده) است! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖اهمیت خواندن قرآن در روز... ❌خواندن حتی یک آیه قرآن در روز باعث میشه شیطان نزدیک شما نشه... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وجوب حمایت ازمظلومان قرآن به مسلمانان فرمان می‌دهد که در صورت درخواست مظلوم به یاری او بشتابند. گاه ممکن است، شخصی از ترس ظالم، به یاری مظلوم نرود.درحالی که نسبت به ظالم گرایشی ندارد. اما چنین تفکری دراسلام مردود است و بر هر مسلمان لازم است به ندای استمدادمظلوم پاسخ دهد.به سخندیگر،مسلمان حقیقی نه‌تنها گرایش به ظلم و ظالم ندارد،بلکه به کمک مظلومان هم می‌شتابد. خداوند درآیات38و39سوره شوری، یکی از ویژگی‌های مسلمانان را ایستادگیدرکنار هم علیه ظلم می‌داند.آیه 75سوره نساء نیز به صراحت حمایت از مظلومان را تکلیفی الهی بر عهده مومنان بر می‌شمارد:«وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا؛چرا درراه خدا و به خاطر مردان و زنان وكودكان ناتوانى كه مى‌گويند:اى پروردگار ما،ما را از اين قريه ستمكاران بيرون آر و از جانب خود يار و مددكارى قرار ده، نمى‌جنگيد؟».درآیات13تا 15سوره ابراهیم و39و60سوره حج نیز خداوند، زدفاع وحمایت خود ازجبهه مظلومان دربرابر متجاوزان سخن می‌گوید تا نشان دهدکه یاری مظلومان و جهاد علیه ستمگران،به معنای قرارگرفتن در صف مومنان است.خداوند در آیه 42 سوره شوری، انتقام گرفتن ازظالمان را حق مشروع و مسلم ستمدیدگان برمی‌شمارد و یادآور می‌شود که اگر مظلوم درمقام انتقام گرفتن، اقدامی کرد نباید سرزنش شود،چرا که حق مقابله به مثل برای او محفوظ است @argomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📟 🎙یک نفس زیبا از یادگار استاد شحات بزرگ، استاد محمود شحات 📖آیات تلاوت‌شده: رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ ﴿۱۹۳﴾ رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَىٰ رُسُلِكَ وَلَا تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ (سوره مبارکه آل‌عـمران ، آیات ۱۹۳ و ۱۹۴) 🎶مقام : «» 🌺ببینید و بشنوید و لـذّت ببرید... 🌸 🍂🌸🍂 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۷۲اعراف وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا👺 ۱۸مجادله يَوْمَ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ جَمِيعًا فَ يَحْلِفُونَ لَهُ كَمَا يَحْلِفُونَ لَكُمْ وَ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ عَلَى شَيْءٍ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْكَاذِبُونَ👹 درآیه اول فرمود بشر خیلی خیلی ظالم است! یک نمونه از ظلم بشر در آیه دوم است که فرمود بعضی آدمها در روز قیامت که همه چیز آشکار و واضح است آنهم جلوی خدای متعال به خدای متعال قسم دروغ می خورند‼️ درجه خیره سری بشر را ببین!! @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀اگر برای کسی خیالات فاسده و تشویش روی دهد یا وهم و ترس بر او غالب شود، این آیات را با نیت خالص وتوجه به خدا و معنی آن بخواند آن خیالات فاسده و وهم و ترس از او زایل شود. 🔶ایات ۴۵ و ۴۶ سوره بنی اسرائیل (اسراء )  : ✨وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَن يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا 🔶آیه ۱۲۹ سوره توبه : ✨فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِيَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ   📚خواص آیات قرآن کریم ص ۱۰۳ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍در تفسیر آیه شریفه: «وَ کذلِک نُرِی إِبْراهِیمَ مَلَکوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ لِیکونَ مِنَ الْمُوقِنِینَ»[1]. «و این گونه ملکوت آسمان ها و زمین را به ابراهیم نمایاندیم و برای این که از زمره اهل یقین گردد». نوشته اند که: خدا وقتی چشم انداز ابراهیم را همه آسمان ها و زمین قرار داد، و همه حجاب ها را از دیده او برداشت، و زمین و آنچه در او بود را مشاهده کرد، مرد و زنی را در حال زنا دید، همان لحظه نفرین کرد، پس هر دو هلاک شدند، سپس دو نفر دیگر را در آن حال دید، باز نفرین کرد هر دو نابود شدند، چون دو نفر دیگر را در آن حال دید و خواست نفرین کند به او وحی شد: نفرین خود را از بندگان و کنیزان من بردار، یقیناً من آمرزنده و مهربان و بردبار و جبّارم، گناهان بندگانم به من زیان و ضرر نمی رساند، چنان که طاعتشان به من سود نمی دهد. من با بندگانم یکی از سه کار را انجام می دهم: یا توبه می کنند و من توبه آنان را می پذیرم و گناهانشان را می آمرزم و عیوبشان را می پوشانم. یا عذاب را از ایشان باز می دارم، چون می دانم از صلب ایشان فرزندانی مؤمن به وجود می آید، پس با پدران ناسپاسشان مدارا می کنم تا مؤمنان از صلب آنان به دنیا آیند، وقتی مؤمنان به دنیا آمدند در صورتی که پدرانشان توبه نکرده باشند عذاب را بر آنان مقرر می دارم. و اگر نه این بود و نه آن، آنچه از عذاب در آخرت برای آنان آماده کرده ام بزرگ تر است از آنچه تو برای آنان می خواهی. ای ابراهیم! مرا با بندگان خود واگذار که منم بردبار و دانا و حکیم و جبار، به دانایی خود زندگی آنان را تدبیر می کنم و قضا و قدرم را بر آنان جاری می سازم [2] [1] - انعام: 75. [2] - تفسیر برهان: ذیل آیه شریفه 75 انعام، حدیث @Targomeh