eitaa logo
آیت الله شیخ عباس اخوان
684 دنبال‌کننده
33 عکس
22 ویدیو
21 فایل
به توفیق الهی جلسات حضرت آیت الله شیخ عباس اخوان به مرور بارگزاری می‌گردد سعی بر این است که حتی‌المقدور موضوعات و منابع جلسات ذکر شده و اگر احیاناً منبع مورد نظر یافت نشد، منابع نزدیک‌تر به موضوع آورده شود تا محققین محترم بهره‌مند گردند یا علی مدد
مشاهده در ایتا
دانلود
1391-09-24__Sokhanrani Akhavan _16b.wma
5.18M
💠سخنرانی دهه اول ماه صفر 🏢هیئت محبان الزهراء عليها السلام 🗓سال ۹۱ 🔰حضرت استاد اخوان ✅تعداد جلسات : ۸ ❇️منبع : سایت هیئت محبان الزهراء هیئت_محبان_الزهراء وَ لَقَدْ كُنتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَيْتُمُوهُ وَ أَنتُمْ تَنظُرُونَ ( :١٤٣) اهمیت امر معاد در کریم دعاوی باطله در مورد عدم ترس از مرگ کَلَّا إِذَا بَلَغَتِ التَّرَاقِیَ (۲۶) وَقِیلَ مَنْ ۜ رَاقٍ (۲۷) وَظَنَّ أَنَّهُ الْفِرَاقُ (۲۸) وَالْتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِ (۲۹) إِلَی رَبِّکَ یَوْمَئِذٍ الْمَسَاقُ ( :۳۰) سخنان جناب غفاری رضی الله عنه بالای سر قبر پسرش ( ج۲۲ص۴۲۹) تمثیلی از در پیرامون تمنای مرگ جریانی از رحمه‌الله (۱۱۹۰- ۱۲۷۰ق) در دستوری به به نقل مرحوم حاج آقا رحیم جریان شخصی که با علم به دنبال تشرف خدمت علیه‌السلام افتاد پیگیری پدر آیت الله برای تشرف خدمت امام زمان علیه‌السلام شعله‌های : يُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِما لَمْ يَفْعَلُوا ( :۱۸۸) شغل غلط‌انداز جریان کتابی از مرحوم آیت‌الله در کتابفروشی مرحوم در کوچه حاج نایب نقلی از نمازگزاری در نماز جماعت مرحوم آیت‌الله روضه حضرت سلام الله علیها در مواجهه با رأس مطهر علیه‌السلام ۹۱٫۹٫۲۴ https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
وَ لَقَدْ كُنتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَيْتُمُوهُ وَ أَنتُمْ تَنظُرُونَ ( :١٤٣) دعاوی باطله در مورد عدم ترس از مرگ گذر زمان در نزد محاصره و دیگران با نسبیت حکمت به میت یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ (۳۴) وَأُمِّهِ وَأَبِیهِ (۳۵) وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِیهِ (۳۶) لِکُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ یَوْمَئِذٍ شَأْنٌ یُغْنِیهِ ( :۳۷) مواجهۀ انسان با خودش و مشغولیت به شأن خودش ذکر داستان‌هایی پیرامون مرگ فلسفه احکام شریعت برای آمادگی مرگ معنای إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ ( :۱۴) عن الصّادق عليه السّلام، انَّهُ قال: المِرصاد قَنظَرَهٌ عَلَى الصِراطِ، لا يَجوزها عبد بمُظلَمِة عَبد (تفسير ج۵ ص۵۷۳) جریان عالمی که میگفت: الهی عاملنا بعدلک! مشتقات حق الناس جریانی از مرحوم آیت‌الله اهتمام شارع مقدس به حق الناس حق الناس جریاناتی از سیرۀ کاسبان قدیم اَلْفِقْهَ ثُمَّ اَلْمَتْجَرَ ( ج۵ص۱۵۰) شأن روضه حضرت علیهالسلام مقصد من خواجه مولای من است توشه‌ی من نیز تقوای من‌ست در مناجاتم چو موسی با اله خلوت دل، طور سینای من‌ست نشأه‌ی ناسوتم اندر خور نبود عالم لاهوت، مأوای من‌ست غزل ۲۰ دیوان اشعار خواهرش بر سینه و بر سرزنان رفت تا گیرد برادر را عنان سیل اشکش بست بر شه، راه را دود آهش کرد حیران، شاه را در قفای شاه رفتی هر زمان بانگ مهلا مهلنش بر آسمان شه سراپا گرم شوق و مست ناز گوشه‌ی چشمی به آنسو کرد باز دید مشکین مویی از جنس زنان بر فلک دستی و دستی بر عنان زن مگو مرد آفرین روزگار زن مگو بنت الجلال اخت الوقار زن مگو خاک درش نقش جبین زن مگو، دست خدا در آستین ۹۱٫۹٫۲۵ https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
*فایل صوتی از اول و آخر ناقص است و شش دقیقه اول نسبتاً خراب است. وَ لَقَدْ كُنتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَيْتُمُوهُ وَ أَنتُمْ تَنظُرُونَ ( :١٤٣) عدم شناخت عالم حالات بیان شده توسط یکی از روانشناسان در کتاب خود رفع خیالات واهی با مرگ حالات انسان در وقت مرگ از خیالی صلحشان و جنگشان وز خیالی فخرشان و ننگشان ( دفتر اول) وَتَرَی الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ ( :۸۸) وَانشَقَّتِ السَّمَاءُ فَهِیَ یَوْمَئِذٍ وَاهِیَةٌ ( :۱۶) ای دل مباش یک دم خالی ز عشق و مستی وان گه برو که رستی از نیستی و هستی در آستان جانان از آسمان میندیش کز اوج سربلندی افتی به خاک پستی سیر انسان در ابتدا در عالم چَک مرگ! إِنَّ بَطْشَ رَبِّکَ لَشَدِیدٌ (۱۲) إِنَّهُ هُوَ یُبْدِئُ وَیُعِیدُ (۱۳) وَهُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ ( :۱۴) عدم مفارقت انسان از خویش در ممثل شدن سه امر هنگام مرگ: جریان مرگ مرحوم شیخ درخواست ملاقات آیت الله با مرحوم حاج آقا مرتضی طالقانی درخواست درس مرحوم از مرحوم حاج آقا مرتضی طالقانی و جریان آخرین روزهای حیات ایشان این خرقه که من دارم در رهن شراب اولی وین دفتر بی‌معنی غرق می ناب اولی چون عمر تبه کردم چندان که نگه کردم در کنج خراباتی افتاده خراب اولی چون مصلحت اندیشی دور است ز درویشی هم سینه پر از آتش هم دیده پرآب اولی خر طالقون رفته پالونش مونده... جریان مرگ حاج آقا و نقلی از مرحوم آیت‌الله در رابطه با استفاده اخلاقی از ایشان آنکه از مرگ نمی‌ترسد امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه است نه ما! وَاللّه ِ لاَبنُ أبيطالِبٍ آنَسُ بِالمَوتِ مِنَ الطِّفلِ بِثَدىِ اُمِّهِ ( خطبه۵) خُطَّ الْمَوْتُ عَلی وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلی جیدِ الْفَتاةِ ( ج۴۴ص۳۶۶) بیانی از مرحوم آیت‌الله از جریان فوت مرحوم آیت‌الله بروجردی جریان فوت مرحوم آیت‌الله و وصایت مرحوم آیت‌الله و نقل‌های ایشان در مورد ماترک مرحوم خوانساری و حالات روزهای پایانی عمر ایشان ۹۱٫۹٫۲۶ https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
*فایل صوتی از اول و آخر ناقص است. وَ لَقَدْ كُنتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَيْتُمُوهُ وَ أَنتُمْ تَنظُرُونَ ( :١٤٣) نقش و در انسان برای حیات پس از مرگ زندگی بر اساس و ملکات این دنیا است و اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ وَ يَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ ( :۱۵) و در انسان اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ( :۸۰) إرحَمْ تُرحَمْ ( للصدوق : ۲۷۸/۳۰۸) اعمال خوب و بد و ملکات حسنه و رذائل در مهربانی با أكرِموا أولادَكُم وَأَحسِنوا آدابَهُم يُغفَرلَكُم ( -ج۱۶- ص۴۵۶) نیاز عمل صالح در به ثمر رسیدن به پشتوانه در نفس نقلی از مرحوم آیت‌الله إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاءً وَ لَا شُكُورًا ( :۹) عملِ علامه در دوران تحت اسم الهی است خاطراتی از حاج علی آقا از شاگردان مرحوم آیت‌الله و ۹۱٫۹٫۲۷ https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
* کیفیت فایل صوتی پایین است. پس از مرگ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ (۲۶) بِمَا غَفَرَ لِي رَبِّي وَ جَعَلَنِي مِنَ الْمُكْرَمِينَ ( :۲۷) مجله با در این آیه مبارکه به عدم مفارقت مطلق اموات از دنیا جریان ملاقات حاج آقا (پسر آیت الله شیخ ) به‌عنوان امیر‌الحاج حجاج ایران با پادشاه و احتجاج به کریم و به آیه: قَالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلَىٰ أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدًا ( :۲۱) برای خاطره‌ات از ادعای برخی طلاب و افراد مبتدی اهمیت کتاب سنت آب پاشیدن بر قبر: «...قَالَ عَلِیٌّ علیه‌السلام: وَ السُّنَّةُ أَنْ یُرَشَّ عَلَی الْقَبْرِ الْمَاءُ.» ( ج۳ص۱۹۴) «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: السُّنَّةُ فِی رَشِّ الْمَاءِ عَلَی الْقَبْرِ أَنْ تَسْتَقْبِلَ الْقِبْلَةَ وَ تَبْدَأَ مِنْ عِنْدِ الرَّأْسِ إِلَی عِنْدِ الرِّجْلِ ثُمَّ تَدُورَ عَلَی الْقَبْرِ مِنَ الْجَانِبِ الْآخَرِ ثُمَّ یُرَشَّ عَلَی وَسَطِ الْقَبْرِ فَکَذَلِکَ السُّنَّةُ.» ( همان صص۱۹۵-۱۹۶) «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام فِی رَشِّ الْمَاءِ عَلَی الْقَبْرِ قَالَ: یَتَجَافَی عَنْهُ الْعَذَابُ مَا دَامَ النَّدَی فِی التُّرَابِ.» (همان ص۱۹۶) در عالم ظهور علیه‌السلام «قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام: إِذَا فَرَغْتَ مِنَ الْقَبْرِ فَانْضِحْهُ ثُمَّ ضَعْ یَدَکَ عِنْدَ رَأْسِهِ وَ تَغْمِزُ کَفَّکَ عَلَیْهِ بَعْدَ النَّضْحِ.» (همان ص۱۹۶) «عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه‌السلام فِی حَدِیثٍ قَالَ: قَالَ: فَإِذَا حُثِیَ عَلَیْهِ التُّرَابُ وَ سُوِّیَ قَبْرُهُ فَضَعْ کَفَّکَ عَلَی قَبْرِهِ عِنْدَ رَأْسِهِ وَ فَرِّجْ أَصَابِعَکَ وَ اغْمِزْ کَفَّکَ عَلَیْهِ بَعْدَ مَا یُنْضَحُ بِالْمَاءِ.» (همان ص۱۹۷) رفع «عَنِ الرِّضَا علیه‌السلام قَالَ: مَنْ أَتَی قَبْرَ أَخِیهِ ثُمَّ وَضَعَ یَدَهُ عَلَی الْقَبْرِ وَ قَرَأَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ سَبْعَ مَرَّاتٍ أَمِنَ یَوْمَ الْفَزَعِ الْأَکْبَرِ أَوْ یَوْمَ الْفَزَعِ.» (همان ص۲۲۶) ثواب (همان صص۱۴۱-۱۴۴) به زندگان به قدر ایشان «عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ (علیه السلام) قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الْمَیِّتِ یَزُورُ أَهْلَهُ قَالَ نَعَمْ فَقُلْتُ فِی کَمْ یَزُورُ قَالَ فِی الْجُمْعَةِ وَ فِی الشَّهْرِ وَ فِی السَّنَةِ عَلَی قَدْرِ مَنْزِلَتِهِ» ( ج۳ص۲۳۰) «عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ (علیه السلام) یَزُورُ الْمُؤْمِنُ أَهْلَهُ فَقَالَ نَعَمْ فَقُلْتُ فِی کَمْ قَالَ عَلَی قَدْرِ فَضَائِلِهِمْ مِنْهُمْ مَنْ یَزُورُ فِی کُلِّ یَوْمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَزُورُ فِی کُلِّ یَوْمَیْنِ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَزُورُ فِی کُلِّ ثَلَاثَةِ أَیَّامٍ قَالَ ثُمَّ رَأَیْتُ فِی مَجْرَی کَلَامِهِ أَنَّهُ یَقُولُ أَدْنَاهُمْ مَنْزِلَةً یَزُورُ کُلَّ جُمْعَةٍ» (همان ص۲۳۱) لزوم دلسوزی انسان برای خودش وصیت به اهدای انبار خرما پس از مرگ صعوبت نگهداری کار خیر وَ تَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَ هِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ ( :۸۸) إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ ( علیه‌السلام:۱۱۴) ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ ( :۱۰) جریان نذری برای حضرت سلام الله علیها از شخصی غیرمعتقد و بی‌توفیق بنابر نظر نامه ۳۱ وصیت به جناب است نه به علیه‌السلام نیاز به دستگیری از در مسیر سفر : «وَ إِذَا وَجَدْتَ مِنْ أَهْلِ الْفَاقَةِ مَنْ يَحْمِلُ لَكَ زَادَكَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ فَيُوَافِيكَ بِهِ غَداً حَيْثُ تَحْتَاجُ إِلَيْهِ فَاغْتَنِمْهُ وَ حَمِّلْهُ إِيَّاهُ وَ أَكْثِرْ مِنْ تَزْوِيدِهِ وَ أَنْتَ قَادِرٌ عَلَيْهِ فَلَعَلَّكَ تَطْلُبُهُ فَلَا تَجِدُه» ( نامه۳۱) شأن يَسْعَىٰ نُورُهُمْ بَيْنَ أَيْدِيهِمْ ( :۱۲) قَوْلٌ مَعْرُوفٌ وَمَغْفِرَةٌ خَيْرٌ مِنْ صَدَقَةٍ يَتْبَعُهَا أَذًى ( :۲۶۳) وَيُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِمَا لَمْ يَفْعَلُوا ( :۱۸۸) نقلی از مرحوم آیت‌الله از اواخر عمر مرحوم آیت‌الله و جریان قصد قیام بر ضد خدمات مرحوم آیت‌الله و مرحوم آیت‌الله بروجردی به فرمایش در مورد مرحوم آیت‌الله بروجردی گرفتاری‌های بدون پشتوانه روضه ای که به عشقت اسیر، خیل بنی آدمند! سوختگان غمت، با غم دل خرمند
آیت الله شیخ عباس اخوان
#تفسیر * کیفیت فایل صوتی پایین است. #موت #مرگ #تمنا پس از مرگ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ
هر که غمت را خرید، عشرت عالم فروخت با خبران غمت بی خبر از عالمند در شکن طرّه ات، بسته دل عالمی است و آن همه دلبستگان، عقده گشای همند یوسف مصر بقا، در همه عالم تویی در طلبت مرد و زن، آمده با درهمند ۹۱٫۹٫۲۹ https://eitaa.com/akavan110
آیت الله شیخ عباس اخوان
🏴 شب شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام وَ لَقَدْ كُنتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَيْتُمُوهُ وَ أَنتُمْ تَنظُرُونَ ( :١٤٣) مابین در و زندگی در فوارق بین حیات دنیوی و حیات اخروی و در دنیا و عدم اراده در آخرت و مثال به عالم وسیع اراده در آخرت مختص اهل است فَقَطَّعَ أَمْعَاءَهُمْ ( صلی‌الله علیه وآله:۱۵) ضرورت علم به مباحث و و برای پی بردن به مباحث عدم بحث معاد توسط تبیین تجسم عمل و تجسد فعل هر عملی در هر لحظه‌ای منشأ یک مخلوق است مشاهده خود و عمل خود در مخلوق غیر مناسب مثل بچه است أَفَعَيِينَا بِالْخَلْقِ الْأَوَّلِ ۚ بَلْ هُمْ فِي لَبْسٍ مِنْ خَلْقٍ جَدِيدٍ ( #ق :۱۵) كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا ( :۱۴) إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا ( :۳۶) مکاشفه‌ای از مرحوم «يا أبا ذر إذا كان العبد في أرض قي يعنى قفراء فتوضأ أو تيمم ثم أذن وأقام وصلى أمر الله الملائكة فصفوا خلفه صفا لايرى طرفاه يركعون لركوعه ويسجدون لسجوده ، ويؤمنون على دعائه ، يا أبا ذر من أقام ولم يؤذن لم يصل معه إلا ملكاه اللذان معه» ( ج۸۴ص۱۱۶) تأثیر عمل در عوالم در مباحث و و و نقلی از از صدایِ سخنِ عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبدِ دَوّار بِمانْد بوی گند دهان بر اثر «قال رسول الله صلی‌الله علیه وآله: المؤمن إذا كذب من غير عذر لعنه ألف ملك وخرج من قلبه نتن حتى يبلغ العرش ويلعنه حملة العرش» ( ج۷۲ص۲۶۳) ماندگاری اعمال و آزمایش‌های با نشدن من آزمودم جهان غمکده و غمسراست به غمسرایی چنین نه غیر مستی رواست هرآنچه آید به هست، نیستی‌اش انتهاست بنای هستی همه در ره سیل فناست ملک وجود مرا خرابی اندر قفاست چه بهتر از اینکه خود سازمش از می خراب وَ وَجَدُوا ما عَمِلُوا حاضِراً ( :۴۹) يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِنْ تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ فَتَكُنْ فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّهُ ( علیه‌السلام:۱۶) چیزی سخت‌تر از ندامت و اندوه در قیامت نیست مرحوم آیت‌الله : در قیامت سگی می‌شود که کلبیت او تمام محشر را می‌گیرد. جان من از شیر تو شد شیرگیر وز سگی نفس برستن گرفت غزل۵۰۸ حکمت خواب دیدن در ابتدای سلوک جایگاه مقام وَكَلْبُهُمْ بَاسِطٌ ذِرَاعَيْهِ بِالْوَصِيدِ لَوِ اطَّلَعْتَ عَلَيْهِمْ لَوَلَّيْتَ مِنْهُمْ فِرَارًا وَلَمُلِئْتَ مِنْهُمْ رُعْبًا ( :۱۸) بیان در مورد سگ درگاه علیهم‌السلام بودن يَا لَيْتَ بَيْنِي وَبَيْنَكَ بُعْدَ الْمَشْرِقَيْنِ ( :۳۸) بیانی از مرحوم آیت‌الله پیرامون عمل ( و انتقال نطفه با هر عمل) صورت مثالی برای هر عمل تعبیر خواب به غیر قابل تحمل و به علم گوارا و به سبحه که یکرشته و صد دانه بود رشته تار و گل پیمانه بود خانه معمور که شد بر فلک خشت و گلش از در میخانه بود دعوت زاهد شد اگر مستجاب از دم یک ناله مستانه بود عقل نخستین که نخستین قدم زد برهش یکدل دیوانه بود نغمه منصور که بردار زد ناله‌ای از استن حنانه بود و درد دوران بزم حقیقت که نگنجد به عرش یک‌دل آشفته و ویرانه بود نه صدف انباشته در یکدگر مخزن این گوهر یکدانه بود دور زدم گرد جهان سربسر در پی آن یار که در خانه بود خانه چو ویرانه شد آمد بدست گنج حقیقت که به کاشانه بود لیلی و مجنون به حقیقت منم هر چه شنیدی دگر افسانه بود ارض جوان روز أزل ساده بود بهر همه صورتی آماده بود روضه علیه‌السلام فمن بكاه لم تعم عينه يوم تعمى العيون،و من حزن عليه لم يحزن قلبه يوم تحزن القلوب،و من زاره في بقعته ثبتت قدمه على الصراط يوم تزل فيه الأقدام. ... تألیف شافعی ج۲ص۳۵-۳۶ «فمن بكاه لم تعم عينه يوم تعمى العيون» ج۲۸ص۳۹ از تاب رفت و طشت طلب کرد و ناله کرد و آن طشت را ز خون جگر باغ لاله کرد خونی که خورده در همه عمر از گلو بریخت خود را تهی زخون دل چند ساله کرد ۹۱٫۹٫۳۰ https://t.me/akavan110