eitaa logo
العالم بزمانه
120 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ تجربه جالب یکی از مخاطبین محترم کانال از اثرات اذان گویی فرزندشان @haerishirazi
👓 برخی از عزیزانی که به را امضا کرده اند، از نزدیک می شناسیم! افرادی دغدغه مند، انقلابی و مطیع رهبر (نظیر استاد فلاح زاده و مختاری) 🔹 اینکه چگونه این عزیزان، همنوا با مرتضی جوادی، رسول جعفریان و سیدجواد ورعی می شوند و با هم نامه تشکر می نویسند، جای تعجب و بلکه جای تاسف دارد، امیدواریم طلاب دلسوز به این عزیزان خدوم مشفقانه تذکر دهند. 💬 رضا حسینی @HozeTwit
هدایت شده از شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۱۰ میلیون نفری که چشم و گوششان به دهان بقیه نیست! استاد شهریار پرهیزکار عقیده دارد منظور رهبر معظم انقلاب از تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، نه فقط حافظان کلام بلکه ۱۰ میلیون نفر آدمی است که بتوانند برنامه زندگی‌شان را از قرآن بگیرند، مطالبه‌ای که هنوز خیلی تا تحقق آن مانده است. مستند داستان زندگی استاد شهریار پرهیزکار است ، قاری برجسته ایرانی است، مردی که بسیاری از فعالان قرآنی در خارج از کشور، ایران را با نام او می‌شناسند 🆔 @ofogh_tv
👓 ⁉️ چطور دلت می‌آید؟ یکی از طلبه‌ها در دیداری از شهید صدر می‌پرسد: «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟!» و پاسخ می‌دهد: «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی که نسبت به مبانی اسلامی می‌شود را می‌بیند چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند؟!» 📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق، ج‏٢، ص٢٨٩ @HozeTwit
هدایت شده از روزنه
دو نوع مواجهه با برادران سیاهپوست در ایران و آمریکا اینجا مرجع تقلید شیعه دست یک طلبه عادی سیاه پوست را می بوسد اما در آمریکای وحشی، یک پلیس عادی پا بر گرده یک برادر سیاه پوست می گذارد بیچاره که از اصول متعالی اسلامی عبور کرده و به دنبال تحمیل ولایت و کدخدایی شیطان بزرگ می گردند. @rozaneebefarda
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️نجف قرنطینه شد 🔸استان نجف عراق امروز جمعه در راستای اقدامات به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به طور کامل بسته شد. ☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
هدایت شده از علی نژاد
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 پیگیر درد مردم 🔹 حضور حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه خوزستان و امام جمعه اهواز در جمع کارگران پروژه آبرسانی به منطقه @Manahejj
هدایت شده از فروشگاه رایحه سیب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴از این افتضاح تر؟؟؟!!!☝️ 😣از شرح فیلم معذوریم، خودتون ببینید. 💢شما انتخاب کنید؟ 😳استفاده از روغن بنفشه یا پیوند مدفوع؟ 🔶اگر روغن بنفشه ای که پیغمبر فرمود برتری آن بر سایر روغن ها مانند برتری من بر سایر مردم است را برای درمان به شکل شیاف تجویز کنی همه‌ی عالم به تو می‌خندند اما تزریق نجاست یک انسان به مقعد انسان دیگر را با پز علمی در صدا و سیما پخش می‌کنند و همه با یک ژست روشنفکرانه، عمیق به تلویزیون نگاه کرده و در دل خود آن را تحلیل علمی می‌کنند 🔸بیچارگی طب غربی 🍎مجموعه طبی رایحه سیب👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3195863041C1268d27068
هدایت شده از خبر فوری قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ روایتی از تخریب «جنت‌البقیع» توسط وهابیون همزمان با ٨ سوال ☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
هدایت شده از حدیث روزگار
هدایت شده از حدیث آرزومندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨انتشار برای اولین بار 🔴واکنش امام خمینی(س) به تعابیر تمجید آمیز آیت الله مشکینی در مورد ایشان ⭐️هر شب بخشی از سخنان امام خمینی(س) خطاب به اقشار مختلف مردم 🕌 @jamarannews
هدایت شده از پوریانی
‏عکس از ابوعلی
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌قم میزبان نشست تخصصی مروری بر اشکالات فقهی بورس- سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰ صبح -اداره کل تبلیغات اسلامی - سالن جلسات - طبقه سوم @olgou4
👓 یک استخاره عجیب!! وقتی ایشان، شرح و حاشیه "عروة الوثقی" را به اتمام می رسانند، راجع به اینکه اسم کتاب را چه بگذارند، در تردید بودند از این رو به قرآن مجید تفألی می زنند که این آیه اشکار می شود: ❗️ وَ مَنْ یسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى وَ إِلَى اللَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ(لقمان/22) 🔹 به محض دیدن آین آیه، ایشان ، نام کتاب خود را "مستمسک" می گذارند. چقدر آیه استخاره جالب و عجیب بوده است به طوری که نام مؤلف (=محسن) و نام کتابی که بر آن شرح نوشته (عروة الوثقی) و نام کتاب جدید(مستمسک) در آن بوده است. این آیه قرآنی در آغاز تمامی جلدهای کتاب مستمسک نوشته شده است. 🌐 تبیان @HozeTwit
هدایت شده از فقه و معارف
🔻آشنایی با زندگانی مرحوم آیت‌الله محجوب؛ 💠محجوب پرهیزگار 🔰آیت‌الله حاج شیخ ابوالقاسم محجوب جهرمی در سال ۱۳۰۵ در جهرم متولد شد و دروس اولیه حوزوی را در جهرم آغاز نمود و سپس در شیراز و قم از محضر بزرگان کسب فیض کرد. آیت‌الله محجوب جهرمی روز ۸ خرداد ۱۳۹۹ پس از یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیام تسلیتی بدین شرح صادر فرمودند: «درگذشت عالم پرهیزگار آیت‌الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم محجوب رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرّم و دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. از خداوند متعال علوّ درجات این عالم پارسا و پرهیزگار را مسألت مینمایم.» ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ 📌بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین شب‌زنده‌دار، گوشه‌هایی از زندگی مرحوم آیت‌الله محجوب را بررسی کرده است. 🔸حضرت آقا از زمانی که قم تحصیل می‌فرمودند با این جمعی که یکی‌شان هم مرحوم آقای محجوب بودند مرتبط بودند؛ یعنی پدر ما رحمت‌اللّه علیه، جناب آقای محجوب،‌ جناب آقای مؤمن شیرازی، مرحوم آقای آسیدحسن میردامادی، دایی محترم آقا، و مرحوم آقای آسید عبدالرسول شریعتمداری اینها جمعی بودند که در قم با هم دوست بودند و بحث و مباحثه داشتند و آقا با اینها آشنا بودند. چند بار هم حضرت ‌آقا از من سؤال فرمودند که آقای محجوب چطورند و احوال‌پرس ایشان بودند. 🔗مطالعه متن کامل گفتگو: http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=45792 💻 @khamenei_maaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از وحید جلیلی
🔰 چرا امام گفت جمهوری اسلامی؟! ✅ ، پس از زنداني شدن در 15 خرداد 42، حق داشتن در سلول را نداشت. بعد از مدتي كه به ايشان اجازه مطالعه می‌دهند، ايشان دو كتاب را پيغام می‌دهند كه برايشان بفرستند. يكي است و دومی كسروي، كه امام بعدها نيز از اين كتاب ذكري مي‌كند. ✅ امام با آسيب‌شناسی نهضت‌های ديني و نوع رهبري ديني قيام‌های قبلي؛ به اينجا رسید كه برای حفظ و استمرار پیروزی‌ها باید یک رابطه دو طرفه، مستمر و رسمی بین نظام دینی و حضور مردم تعریف شود. * ✅ در طي دو دهه گذشته، غلبه بحث‌های صرفاً فلسفی و نظری، در تبيين يا دفاع از حكومت دينی، باعث لاغر شدن رويكرد تاريخي در فهم و تبيين جمهوري اسلامي شده است. * ✅ در قرن نوزده میلادی در ، با نیروهایی مخلص، فداکار و متدین به رهبری وارد صحنه می‌شوند. بعضی گفتند او خودش را به عنوان زمينه‌ساز (عج) معرفی کرد و بعضی گفته‌اند كه خودش را مهدی موعود معرفی كرد. شعارها کاملاً دینی بود، در یک روز چند هزار را می‌کشند و حكومت ديني تأسيس مي‌كنند ولي بعد از گذشت چند سال، انگلیسی‌ها دوباره برمی‌گردند. ✅ در يك نهضت كاملاً دينی به رهبری شكل می‌گيرد و به تأسيس حكومت ديني به رهبري يك عالم دينی می‌انجامد اما فرجام خوشی پيدا نمی‌كند و از سازش با غربی‌ها سر در می‌آورد. ✅در ، کودتایی می‌شود که اسم آن را انقلاب گذاشتند. و بعد ، زمام امور را دست می‌گیرند. ناصر، علمدار مبارزه با می‌شود و بسيار هم محبوب است. ناصر می‌میرد و نفر بعدی است، درست 180 درجه برعکس ناصر. او کسی است که با اسرائیلی‌ها ائتلاف می‌کند، در حالي كه مردم همان مردم‌اند اما حق قانوني براي مشاركت ندارند! * ✅ امام اين را مد نظر داشت و در تأسيس صرفاً نگاه فلسفی و نظری نداشت و بي‌اعتنايی به تجربيات تاريخی امت اسلامي و غرق شدن در مباحث انتزاعی و نظری را افتخار نمی‌دانست. * ✅ از همان روزهای اول نهضت، امام تجربه عميقي نسبت به رفتارهای و پيدا كرد. امام می‌ديد بسياری نخبگانِ عالم و فاضلي كه بايد علي‌القاعده حرف و آرمان امام را بهتر از ديگران می‌فهميدند چگونه او را تنها گذاشتند و حتي به مقابله و مانع‌تراشی در راه نهضت او پرداختند و به قول ، آن جماعت نخبگاني همه "بلا استثناء!" او را تنها گذاشتند و در همان حال توده‌هايی كه شايد با نظر استخفاف به آن‌ها نگاه مي‌شد، مردانه تا پاي جان به ميدان آمدند و از كارگران فصلي آذربايجاني در تا در ميدان بار تهران خود را فداي امام كردند. امام؛ زخمِ خنجر نخبگان و طعم شيرين خلوص و وفاداري توده‌ها و جمهور مردم را در عمق جان خود داشت و جمهوريت را تثبيت كرد تا پاسخی درخور به وفاداري اثبات شده اين ملت كه آنها را بهتر از امت اسلامی در دوره پيامبر و اميرالمؤمنين می‌دانست داده باشد. ✅ ، در تثبیت خود، مدیون جمهوریت نظام است. در واقع خدمتی که جمهوریت و رویکرد حکیمانه امام در انتخاب دقیق یک چنین نظامی برای ساختار نظام اسلامی انجام داد، به تثبیت رهبری دینی در جامعه انجامیده است. امام با آن نگاه تاریخی‌اش به اینجا رسیده بود که اگر انقلاب‌ها بخواهند ادامه پیدا کنند، لازمه‌اش حضور واقعی مردم در صحنه و ارتباط تنگاتنگ و همیشگی آن‌ها با رهبری دینی در اداره نظام است. برنامه نداشتن براي حفظ منظم و قانوني در صحنه و واگذاري تمام مسئوليت و اختيارات حكومت به و اتكاي صرف به محبوبيت و مشروعيت دينی يا انقلابی او، فرجام‌های تلخی را برای بعضي از قيام‌های اسلامی معاصر رقم زده بود . ✅ بايد مشاركت واقعی مردم در انجام تكليف و و دخالت در سرنوشت جامعه اسلامي نهادينه و تثبيت می‌شد و تضمين‌های قانوني لازم را پيدا می‌كرد تا با بالا گرفتن رقابت‌هایِ خواص براي امتيازگيري از رهبری؛ ظرفيت‌های ديگري برای مقابله با زياده‌خواهی‌های خواص و انحرافات و ترفندهايشان در اختيار رهبری باشد، وگرنه نخبگان و خواصِ اهل حق در همين انقلاب هم نشان دادند كه براي منحرف كردن نظام و تغيير ماهيتش و تنها گذاشتن و زير فشار قرار دادن رهبری، استعداد و آمادگی بسيار شگرفی دارند. 🔻 برش‌هایی از جزوه 《مهجوریت جمهوریت نظام‌》 ‌ برای دانلود جزوه به لینک زیر مراجعه کنید:‌ http://jalili-vahid.ir/?p=798 🆔 @jalili_vahid
هدایت شده از بینش راهبردی
بر اساس تازه ترین آمار تعداد امریکایی های آفریقایی تبار زندانی پنج برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکا و تقریبا دو برابر بیشتر از آمریکایی های لاتین تبار (هیسپانیک) است. در سال ۲۰۱۸ در حالی که سیاهپوستان تنها حدود ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دادند اما یک سوم زندانیان این کشور سیاهپوست بودند. اما در همان سال با وجود آن که سفیدپوستان ۶۰ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دادند، ۳۰ درصد از زندانیان این کشور سفیدپوست بودند. این ارقام به این معنی است که از هر ۱۰۰ هزار آمریکایی افریقایی تبار بیش از هزار نفر در زندان به سر می برند اما در ازای هر ۱۰۰ هزار سفیدپوست این کشور تنها حدود ۲۰۰ نفر زندانی هستند.
👓 سرفصل های سخنرانی کم نظیر امروز: 1⃣ تحول در روحیه خمودگی ملت ایران ✅ امام ملت خمود را به ملتی پرشور و مطالبه‌گر تبدیل کرد. 2⃣ تحول در نگاه مردم به خود و جامعه خود ❌ نگاه حقارت‌پندارانه ملت به خود و ناتوانی در مقهور کردن اراده دیگران ✅ امام، حقارت را به احساس عزت و اعتماد به نفس تبدیل کرد. 3⃣ تحول در مطالبات اساسی مردم ❌ مطالبات سطحی مردم ✅ امام مطالبات مردم را به امور اساسی، انسانی و جهانی تبدیل کرد. 4⃣ تحول در نگاه به دین مردم، دین را حداکثر در احوال شخصی: نماز و روزه و ازدواج و طلاق می‌دیدند. امام، دین را نظام سازی، جامعه سازی و تمدن سازی تعریف کرد. 5⃣ تحول در نگاه به آینده در نگاه مردم، افق و آینده‌ای دیده نمی‌شد به دست امام، مردم دنبال اتحاد اسلامی و تمدن نوین اسلامی هستند. 6⃣ تحول در امور کاربردی (مسائل دینی) ✅ امام، فقه را وارد عرضه نظام‌سازی کردند. ولایت فقیه ۱۰۰۰ سال بین فقها وجود داشت؛ اما چون امیدی به تحقق آن نبود، به جزییات آن پرداخته نمی‌شد. ✅ مصلحت نظام، را امام در فقه مطرح کردند. تزاحم و اهم مهم را هم در مسائل کلان نظام، مطرح کردند. حوزه‌ها از این فرصت بزرگ باید استفاده کنند. امام، در عین نگاه نو به مسائل، روی تعبد محکم ایستادند. 7⃣ تحول در نگاه به نسل جوان ✅ امام به فکر و عمل جوانان اعتماد کردند: فرماندهان سپاه همه جوانانی بودند که کارهای بزرگ به ایشان سپرده شده بود. در مسائل قضایی و دیگر مسائل نیز اینچنین بود. جوان‌گرایی به معنای کنار گذاشتن صاحبان تجربه نیست. 8⃣ تحول در نگاه به ابرقدرت‌ها ❌ کسی فکر نمی‌کرد بتوان روی حرف آمریکا حرف زد. ✅ امام، کاری کرد که رؤسای جمهور آمریکا گفتند امام ما را تحقیر کرد. 〰〰〰〰 امام، امام تحول بود. باید از امام درس بگیریم. ما نیاز به تحول داریم. @HozeTwit
هدایت شده از KHAMENEI.IR
☝️ یادداشت روزانه رهبر انقلاب درباره دیدار با امام خمینی(ره) در روز ۱۴ فروردین ۱۳۶۵ 🔺️ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی سالروز ارتحال امام خمینی رحمه‌الله، متن یادداشت روزانه‌ی آیت‌الله خامنه‌ای و خاطره ایشان از عیادت امام رحمه‌الله در بیمارستان جماران در فروردین‌ماه ۱۳۶۵ را به همراه دستخط آن برای نخستین بار منتشر میکند.
❌ نتیجه انقلاب خمینی، پدیده آخوند کارمند نیست! 👈 از درک های تلخی که اخیرا بیشتر پیدا کرده ام تجلی پدیده بسیار منزجر کننده و تلخ است! یعنی آخوندی که باید وقف اسلام و مسلمین باشد ولی چنان کارمند بی تحرکی شده که برای تکان دادنش بولدوزر لازم است! 🤔 چه می شود که الحق از دل انقلاب کبیر که بر هم زننده چهارچوب ها و رویه های بود، بازگشت و چنین تلخی بیرون می تراود که البته همه ظهورات حوزویان چنین نیست!؟ 💠تامل در این سوال مهم برای کسانی که دغدغه عدم انقلاب را دارند مهم می باشد. من در حد فهم خودم به این سوال پاسخ خواهد داد. 1⃣ اول اینکه اصل تامل بر لزوم تولید ساختارها و رویه های جدید در بسیاری وجود ندارد و اگر دارد هم فکری لازم برای این معنا در نیست فلذا به تکرار گذشته یا اساسا حتی اینکه اصلا ساختارها و رویه ها تاثیری ندارند منجر می شود! 2⃣ دوم اینکه انقلاب لاجرم وارد جریانی از تصدی شد که برای ابعاد مختلف آن فکری نکرده بود. گرچه برخی نهادهای موازی مانند جهاد سازندگی از دل نیازهای آن جوشید ولی عمده بار انقلاب بر دوش همان اداراتی قرار گرفت که فکری جدیدی برای طراحی شان نشده بود و بعبارتی در آنها هنوز رخ نداده بود! 3⃣ سوم اینکه حتی رویه نیز در کار نبود تا از مولود دولت رانتیر نفتی بتدریج بکاهد به مساله واگذاری امور به روی بیاورد. شاید فضاهای اوایل انقلاب هم به حفظ این تمرکزگرایی دامن زده باشد ولی نتیجه همان روشی شد که در گذشته بود و حتی مساله که نهادی ذاتا مردمی بوده را به دل ادارات کشاند! 4⃣ چهارم اینکه مزه قدرت و امکان اعمال بی چون و چرای نظرات خود و مدیریت اموال گسترده عمومی برای خیلی ها شیرین آمد و بتدریج حتی شان تغییر کرد و در دهه هفتاد که تهدیدهای امنیتی - که منجر به محوریت امنیتی ها شده بود و متاسفانه باقی نیز ماند! - دفع شده و آماده تأملات عمیق تر بودیم دیگر حاضر به تغییر و اصلاح نبودند! طبعا ضعف های ذاتی حوزه و عدم آمادگی برای درک لایه و... نیز در این ماجرا بی تاثیر نبودند و ما بتدریج به طبیعی بودن این امور کردیم! 📍 @komeilialireza