eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
578 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
علم پویا.mp3
1.86M
🔊| اهمیت و لزوم تفکر در سلوک علمی 🎙آیت الله ‌جوادی‌ آملی 📌حضرت آیت الله جوادی ضمن اشاره به دأب حضرت امام و علامه طباطبایی، تاکید دارند که جزء لاینفک سیر علمی و تحصیلی، تفکر است. تفکر عامل اساسی تولید علم و حرکت در این مسیر است. حتما . 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️حجاب از خدا و معرفت به خدا 🔸قوله تعالى: « كَلاّٰ إِنَّهُمْ‌ عَنْ‌ رَبِّهِمْ‌ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ‌» ردع عن كسب الذنوب الحائلة بين القلب و إدراك الحق، 🔸و المراد بكونهم محجوبين عن ربهم يوم القيامة حرمانهم من كرامة القرب و المنزلة و لعله مراد من قال: إن المراد كونهم محجوبين عن رحمة ربهم. 🔸و أما ارتفاع الحجاب بمعنى سقوط‍‌ الأسباب المتوسطة بينه تعالى و بين خلقه و المعرفة التامة به تعالى فهو حاصل لكل أحد قال تعالى: «لِمَنِ‌ اَلْمُلْكُ‌ اَلْيَوْمَ‌ لِلّٰهِ‌ اَلْوٰاحِدِ اَلْقَهّٰارِ» و قال: «وَ يَعْلَمُونَ‌ أَنَّ‌ اَللّٰهَ‌ هُوَ اَلْحَقُّ‌ اَلْمُبِينُ‌» 📚المیزان ج۲۰ ص۲۳۴ @almorsalaat
11.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️فعل لازم و متعدی ▫️تعدیه فعل لازم به وسیله حرف جر (تعدیه عام و خاص) ▫️شیوه مجهول کردن فعل در تعدیه خاص و عام 🎙استاد محمدمهدی مقدسی @maarejj 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
اهمیت نوشتن در سیر علمی.mp3
7.33M
🔊| رشد و دارا شدن در مسیر علمی! 🎙استاد علی فرحانی 📌یکی از مسائلی که استاد در تمام تدریسات خود بسیار بر آن تاکید دارند رشد علمی و در این مسیر است. ایشان به همین مناسبت در صوت بالا طریق سلوک و رشد علمی را توضیح داده و ضمنا برخی مشکلات که در مسیر علمی پیش می آید را ذکر کرده و راه حل بسیاری از آنها را می دانند. حتما . 📚رسائل. استصحاب. سال 87 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️| اهل بیت (ع) در همان چیزی را می خواهند، که در لسان آمده است. 🔸شما ملاحظه كنيد، تعبيراتى كه در ادعيه ائمه ع واقع شده، با اين تعبيراتى كه در لسان واقع شده، و مبدأ اين شده است كه بعضى چون توجه به مقصد نداشته‌‏اند، تا حد تكفير هم رفته ‏اند، چه مغايرتى دارند.؟ 🔸در شعبانيه، كه به حسب روايت، مناجات همه‏ ائمه بوده، همه ائمه به حسب روايت آن را مى‏ خواندند و در روايات، من نديدم كه [يكى از] ادعيه، مال همه ائمه باشد- آمده است: إلهى هَبْ لى كَمالَ الْانْقِطاعِ إلَيْكَ وَ أَنِرْ أَبْصارَ قُلُوبِنا بِضياءِ نَظَرِها إِلَيْكَ حَتّى تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إلى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصيرَ أرْواحُنا مُعَلَّقَةً بعِزِّ قُدْسِكَ و دنبال آن اين است الهى‏ وَ اجْعَلْنى‏ مِمَّنْ نادَيْتَهُ فَاجابَكَ وَ لاحَظْتَهُ فَصَعِقَ لِجَلالِكَ [معناى‏] اينها چيست؟ به حسب نظر آقايان ائمه ما كه همه، اين را مى‏‌خواندند، مقصودشان چه بوده [است‏]؟ 🔸«هَبْ لى كَمالَ الْانْقِطاعِ إِلَيْكَ» يعنى چه؟ او «كمال الانقطاع» را از خدا مى‏‌خواهد، با اينكه بايد به سير خودش واقع بشود. اين باب، باب مرتبه سير خود انسان است و او سير خودش را از خدا مى‏‌خواهد، اينها به چه معناست؟ 🔸«ابصار القلوب» چيست كه با آن مى‏ خواهد نگاه كند به حق تعالى؟ اين قلب و اين بصر قلب چيست كه با نور اين بصر قلبى به حق تعالى نظر كند؟ [بعد مى‏فرمايد] همه اينها را به من بده كه غايت اين است: «حتّى تَخْرِقَ أَبْصارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ» وقتى حجب نور را قطع كرد: «تَصِلَ إِلى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ، وَ تَصيرَ أَرْواحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ» اين يعنى چه؟ يعنى آويزان بشوم به او؟ 🔸اين «صعق لجلال» كه قرآن هم براى موسى مى ‏گويد، غير آن فنايى است كه اينها مى‌‏گويند؟ مرتبه بر مرتبه بالا رفته تا آنجا كه «ابصار قلوب» خرق كند همه حجابها را و بعد به معدن عظمت واصل شود. «معدن العظمة» چيست؟ اين وصول چيست؟ غير آن وصولى است كه آنها مى‏گويند؟ آن وصول هم همين است: «فَتَصِلَ إلى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ». «معدن العظمة» غير حق تعالى چيز ديگر مى‌‏تواند باشد؟ معدن عظمت اوست كه همه عظمتها بايد از او گرفته بشود. معدنش آنجاست. «فَتَصِلَ» وصول پيدا بكند «إلى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصيرَ أَرواحُنا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ» حالا كه رسيد، ارواح معلق بشود «بِعِزِّ قُدْسِكَ». 📚امام خمینی (ره)، تفسیر سوره حمد، جلسه5 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
تفاوت قاعده یقین و استصحاب.mp3
13.85M
🔊| تفاوت قاعده یقین و استصحاب 🎙استاد علی فرحانی 🌀یکی از مباحث مهم در تصور صحیح استصحاب و استظهار استصحاب از ادله شرعیه، تفکیک بین آن و قاعده یقین است. استاد به همین مناسبت به توضیح تفاوت این دو می پردازد. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
✅فلسفه اسلامی، آن منطق عقلانی است که می تواند بی پایگی بسیاری از تفکرات شبه فلسفی را روشن کند. فلسفه اسلامی افتخار حوزه های علمیه است. (رهبر معظم انقلاب 80/03/16) 🌀 دوره جامع آموزش حکمت اسلامی (استاد علی فرحانی) 👇👇👇 eitaa.com/almorsalaat/5150 eitaa.com/almorsalaat/5150 @almorsalaat
🔷 ايماني که از بصيرت جدا باشد اسلام آن را ايمان واقعي نمي‌‌‌‌‌داند. 📖📚 ص۶۹ @almorsalaat
عظمت قاضی نور الله شوشتری و کتاب مجالس المومنین.mp3
1.73M
🔊| قاضی نور الله شهید! 🎙استاد علی فرحانی 🌀ماجرای زندگی قاضی نوری الله شوشتری، یکی از داستان های بسیار عجیب و در عین حال بسیار پندآموز در زندگی طلبگی است. حتما بشنوید! 📚تدریس رسائل. جلد اول. جلسه ۹۹ ⬇️لینک دانلود کتاب مجالس المومنین 👇👇👇 eitaa.com/palmorsalaat/161 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🌀#لقاءالله(۱۱)| #رویت خداوند متعال، پاداش سجده شکر 🔅إنّ العبد إذا صلّى و سجد #سجدة_الشّكر فتح الرّب
(۱۲)| از و تا همنشینی با خدا ▫️و در اخبار مثوبات نظر كن به حديث معراج كه در «وافى» از علماى اعلام او را روايت كرده، مى ‏فرمايد: يا أحمد! تا آنجا كه: ▫️قال: يا ربّ ما أوّل العبادة؟! ▪️قال: الصّمت و الصّوم. تعلم يا أحمد ما ميراث الصّوم؟! ▫️قال: لا، يا ربّ! ▪️قال: ميراث الصّوم قلّة الأكل و قلّة الكلام و العبادة. ▪️الثّانية الصّمت و الصّمت يورث الحكمة و يورث الحكمة المعرفة و يورث المعرفة اليقين. و إذا استيقن العبد لا يبالى كيف أصبح بعسر أم يسر. فهذا مقام الرّاضين! ▪️فمن عمل رضاى ألزمه ثلاث خصال: أعرّفه شكرا لا يخالطه الجهل، و ذكرا لايخالطه النّسيان، و محبّة لا يؤثر على محبّتى محبّة المخلوقين! ▪️فإذا أحبّنى أحببته و حبّبته إلى خلقى و أفتح عين قلبه إلى عظمتى و جلالى! فلا أخفى عليه علم خاصّة خلقى! فأناجيه فى ظلم اللّيل و ضوء النّهار حتّى ينقطع حديثه مع المخلوقين و مجالسته معهم و أسمعه كلامى و كلام ملائكتى و أعرّفه سرّى الّذى سترته من خلقى. ▪️- إلى أن قال:ثمّ أرفع الحجب بينى و بينه فأنعّمه بكلامى و ألذّذه بالنّظر إلىّ.- إلى أن قال: و لأجعلنّ ملك هذا العبد فوق ملك الملوك حتّى يتضعضع له كلّ ملك و يهابه كلّ سلطان جائر و جبّار عنيد و يتمسّح له كلّ سبع ضارّ، و لأشوّقنّ إليه الجنّة و ما فيها، و لأستغرقنّ عقله بمعرفتى، و لأقومنّ له مقام عقله، ثمّ لأهوّننّ عليه الموت و سكراته و حرارته و فزعه حتّى يساق إلى الجنّة شوقا. و إذا نزل به ملك‏ الموت يقول: مرحبا بك! فطوبى لك! طوبى لك! إنّ اللّه إليك لمشتاق! ▪️اعلم يا ولىّ اللّه! أنّ الأبواب الّتى كان يصعد منها عملك يبكى عليك! و أنّ محرابك و مصلّاك يبكيان عليك! فيقول: أنا راض برضوان اللّه و كرامته؛ و يخرج الرّوح من بدنه كما تخرج الشّعرة من العجين. و إنّ الملائكة تقومون عند رأسه، بيدى كلّ ملك كأس من ماء الكوثر و كأس من الخمر يسقون روحه حتّى يذهب سكرته و مرارته و يبشّرونه بالبشارة العظمى، و يقولون: طبت و طاب مثواك! إنّك تقدم على العزيز الكريم الحبيب القريب! فيطير الرّوح من أيدى الملائكة فيسرع إلى اللّه فى أسرع من طرفة عين؛ فلا يبقى حجاب و لا ستر بينها و بين اللّه تعالى. ▪️و اللّه تعالى إليها لمشتاق. فتجلس على عين عن يمين العرش. ثمّ يقال لها: أيّتها الرّوح! كيف تركت الدّنيا؟! فتقول: إلهى و سيّدى! و عزّتك و جلالك لا علم لى بالدّنيا! أنا منذ خلقتنى إلى هذه الغاية خائف منك! ▪️فيقول اللّه: صدقت! كنت بجسدك فى الدّنيا و بروحك معى! فأنت بعينى أعلم سرّك و علانيتك! سل أعطك و تمنّ علىّ فأكرمك! هذه جنّتى فتبحبح فيها، و هذا جوارى فاسكنه! 🔅فتقول الرّوح: إلهى عرّفتنى نفسك فاستغنيت بها عن جميع خلقك! و عزّتك و جلالك لو كان رضاك فى أن أقطّع إربا إربا أو أقتل سبعين قتلة بأشدّ ما يقتل به النّاس لكان رضاك أحبّ إلىّ. ▪️إلى أن قال: قال اللّه عزّ و جلّ: و عزّتى و جلالى لا أحجب بينى و بينك فى وقت من الأوقات حتّى تدخل علىّ أىّ وقت شئت و كذلك أفعل بأحبّائی 📚میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، لقاءالله 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
رابطه عالم با نفس انسان کامل.mp3
2.47M
🔊| رابطه عالم با نفس انسان کامل 🎙استاد علی فرحانی 🌀استاد در این صوت به مناسبت بحث از وحدت فعلیت در عالم و نفی تکثر فعلیت، نشان می دهند که به تعبیر عرفاء آن صورت و فعلیت واحد که هستی بخش و وحدت بخش عالم ماده است، نفس است، و نهایتا فلسفه هم همین را اثبات می کند. 📚تدریس بدایه الحکمه. سال 90 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
📣#مدرسه_مجازی_المرسلات برگزار می‌کند: ♨️دوره جامع آموزش حکمت اسلامی #طوبی 1️⃣#ترم_اول: آموزش #بدای
🔴باسلام 🔘قابل توجه است که دوره به‌گونه ای طراحی شده که همه مخاطبین ارجمند می‌توانند در آن شرکت کنند: ‌➖ ارجمند ➖ گرامی ➖ و بزرگوار ➖ و علاقه‌مندان به معارف اسلامی ✔️شرکت کنندگان در دوره، به حسب سطح معلومات و مطالعات به گروه‌های جداگانه تفکیک خواهند شد. ⬇️لینک 👇👇 soda96.ir/touba-hekmat/ soda96.ir/touba-hekmat/ @almorsalaat