eitaa logo
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
178 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
577 ویدیو
87 فایل
شعبه مرکز بینش مطهر در شهرستان های استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، دماوند، واوان، اسلامشهر و ...) ارتباط با مدیریت کانال @sireh_shohada جهت ثبت نام در دوره ها و اطلاع از برنامه زمانی کلاسها ارتباط با @Seilsepour
مشاهده در ایتا
دانلود
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
بسم الله الرحمن الرحیم 📢📢📢📢 کلاس های بینش مطهر که فردا در شهرستان پیشوا برگزار خواهد شد: ✳️ دوره تر
🔔🔔🔔 با عنایت به درخواست اکثریت اندیشه جویان شرکت کننده در کلاس ساعت ۸:۳۰ دوره تربیت معلم و مربی در پایگاه بنی فاطمه درخصوص تغییر ساعت کلاس در هفته هایی که کلاس در ورامین تشکیل می شود، ساعت کلاس مذکور به صورت قطعی ساعت ۸:۳۰ روزهای جمعه قرار داده شد. البته همچنان کلاس به صورت یک هفته در میان در ورامین و پیشوا برگزار خواهد شد.
هدایت شده از ثاقب۱۱_ کادر شعب و انتقال تجربه و وضعیت شعبه
دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد نسبت به تامین بخشی از نیروی انسانی مدرس خود از طریق خدمات آموزشی (حق التدریس) با طی مراحل علمی اقدام نماید. برای این منظور از کلیه افراد واجد شرایط، تقاضا می شود نسبت به تکمیل فرم ذیل با ارائه مستندات مورد نیاز اقدام نمایند. ☢نکات بسیار مهم: 1- کلیه افرادی که مأمور آموزشی نیز می باشند، باید این فرم را تکمیل نمایند.(صرفا جهت تکمیل بانک اطلاعاتی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی) 2- تکمیل این فرم، هیچ گونه تعهدی برای فرد ایجاد نمی کند. 3- همکاران دارای مدرک دکترای تخصصی شاغل در آموزش و پرورش محدودیت سنی ندارند. 1- دارا بودن مدرک دکتری از دانشگاه های معتبر یا دانشجویان دکتری که آزمون جامع را گذرانده اند. 2- حداکثر سن، 43 سال 3- انجام پژوهش های مرتبط با آموزش (مقاله، کتاب، طرح پژوهشی) 4- دارا بودن سوابق آموزشی در دانشگاه و موسسات آموزش عالی رشته های مورد تقاضا علوم تربیتی (کلیه گرایشها)، علوم اجتماعی (کلیه گرایشها)، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، زبان و ادبیات انگلیسی، روانشناسی، مشاوره، تربیت بدنی، جغرافیا، الهیات و معارف اسلامی، هنر، فلسفه، منطق، تاریخ فرم ثبت نام http://te.cfu.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=2307
هدایت شده از ثاقب۱۱_ کادر شعب و انتقال تجربه و وضعیت شعبه
سلام به کسانی که مدرک دکترا یا دانشجوی دکترا بوده و آزمون جامع را سپری کرده اند در رشته های مرتبط گفته شده اطلاع رسانی شود تا در سامانه متمرکز ثبت نام اساتید حق التدریس دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند همچنین جهت اطلاع بیشتر به معاونت آموزشی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان خود مراجعه یا تماس حاصل نمایند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷🔹 فقدان در غرب مدرن @SyasatMotahar 🍀 برمبنای‌نظام‌فکری‌استادمطهری 🔸پیوست 🔸آزادی‌اجتماعی بدون‌آزادی‌معنوی‌ممکن‌نیست
🌺ادعای دروغین (بازنشر) (ره) « ... و به جان خودم كه اگر تاريخ را از روزى كه نهضت اخير آنان آغاز شد، مورد مطالعه دقيق قرار مى دادند و رفتارى را كه با ساير امتهاى ضعيف و بينوا كردند مورد بررسى قرار مى دادند، بدون كمترين درنگى، حكم به آنان مى كردند و مى فهميدند كه: تمام كه مى كنند و خود را مردمى بشر دوست و خير خواه و فداكار بشر معرفى نموده و مى كنند كه در راه به بشريت از جان و مال خود مايه مى گذارند، تا به بشر داده، ستمديدگان را از ظلم و بردگان را از و اسيرى نجات بخشند، همه اش و نيرنگ است و جز ملل ضعيف هدفى ندارند، و تمام همشان اين است كه از هر راه كه بتوانند بر آنها كنند، يك روز از راه و مداخله نظامى، روز ديگر از راه ، روزى با نسبت به سرزمين آنان، روزى با دعوى ، روزى به عنوان ، روزى به عنوان آنان، روزى تحت عنوان و جلوگيرى از تجاوزات ديگران، روزى به عنوان طبقات محروم و بيچاره، روزى ... و روزى ... هيچ انسانى كه را از دست نداده، هرگز به خود كه چنين جوامعى را بخواند و يا آن را بپندارد، هر چند كه دين نداشته باشد و به حكم وحى و نبوت و بدانچه از نظر دين سعادت شمرده شده، آشنا نباشند. چگونه ممكن است طبيعت (كه همه افرادش، اعم از اروپايى و آفريقائيش يا آسيايى و امريكائيش و ... به طور مجهز به قوا و اعضايى يكسان مى باشند) رضايت دهد كه: يك طايفه بنام و تافته جدا بافته، بر سر ديگران ، و مايملك آنان را نموده، خونشان را و عرض و مالشان را به ببرند، و راه همه وجود و حيات آنان را براى اين طايفه هموار سازند، تا جايى كه حتى درك و و آنان را دست بيندازند، و بلائى بر سر آنان بياورند كه حتى انسانهاى نيز آن را نچشيده بودند. ما در همه اين مطالب، تاريخ زندگى اين امتها و آن با است كه ملتهاى ضعيف امروز از دست اين به اصطلاح مى بينند، و از همه جناياتشان شرم آورتر اين جنايات است كه با منطق و افسار گسيختگى، خود را ناميده، به عنوان ! به خورد ملل ضعيف مى دهند.» 🌺ترجمه ، ج4، ص۱۶۸،۱۶۹ 🍀 ♦️پیوست‌کتاب 🔸 :‌ 🔸«آزادی اجتماعی بدون ممکن نیست.» @SyasatMotahar
بنابراین: آنچه دیگران در غرب تصور می کنند چیزی جز تأمین و در نتیجه گسترش غرب نیست! اینها مصداق قرار نمی گیرد! مصادیقی مانند: پوشش، اختلاط زن و مرد، هرزگی، توریسم، و ... . چنانکه اساتید محترم نیز تبیین نمودند: زمانی که یک فعل در جهت: 1⃣ : مواردی که فعل یک طرف تأمین‌کننده منافع دیگری باشد، انجام آن، مصداق آزادی قرار نمی گیرد. به عنوان مثال: جواز مصرف مشروبات از سوی مالک کارخانه شراب که افزایش مصرف آن موجب سود بیشتر اوست یا: جواز بی بند و باری از سوی مالک مراکز فحشا که سود حاصله به نفع اوست. 2⃣ : مواردی که بین دو طرف، وحدت عقیده برقرار است، اجازه دادن انجام یک فعل، مصداق محسوب نمی شود. چون هر دو به درستی آن اعتقاد دارند و خلاف آن را نادرست می شمارند. 3⃣ : مواردی که بین دو طرف تساوی و توازن قدرت برقرار است و هیچ یک از طرفین امکان محدود کردن دیگری را ندارد، مجوز دادن به فعل دیگری از مصادیق شمرده نمی شود. مشاهد می کنیم که نظام حاکمیتی غرب و مکتب ، که زیربنای آن بنیان (یوتیلیتاریسم) و منفعت‌گرایی است، چنانچه نسبت به فعل و رفتاری به افراد جامعه داده است، یکی از موارد فوق است و اینها مصداق نیست. بله، البته ممکن است افرادی با دارا بودن های‌انسانی و توحیدی (خودعالی) در جامعه لیبرالیستی غرب حضور داشته باشند که در آن صورت به دلیل رهایی از آزادی افراد دیگری را محترم بشمارند. در این صورت، باز هم نظریه استاد مطهری اثبات می شود که: 🔶 بدون ممکن نیست! لکن آنچه روشن است، آزادی‌اجتماعی به افراد نمی‌دهد بلکه آنها را به بردگی کامل درونی (منفعت‌طلبی شخصی) و بیرونی (منافع سرمایه داری) در می آورد در جهت و بی حد و حصر لیبرال دموکراسی! 🍀 @SyasatMotahar ♦️اولین‌دوره 🔸برمبنای نظام‌فکری 🔸پیوست‌مقرری‌اول/کتاب‌
🍀 درنفی‌همه‌تعلقاتست بجزتعلق به که عین ذات انسانست. وجودانسان دراین تعلقست که معنامی‌گیردوبنابراین ، نه حق اوبرای ولنگاری ورهایی ازهمه تعهدات.
🍀 حقیقتی‌انسانی‌است 🔹هر انسان عاقلی آنرا می‌تواند دریابد 🍀 @SyasatMotahar
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ گرگها ‌برای آزادی ! 📔چوپان گله گوسفندان را به آغل برد و همه درهای آن را بست. چون گرگ‌های گرسنه سر رسیدند، درها را بسته یافتند و از رسیدن به گوسفندان ناامید شدند. برگشتند تا نقشه ای برای آزادی گوسفندان از آغل پیدا کنند.❌ سرانجام ها به این نتیجه رسیدند که راه چاره، برپایی تظاهراتی جلوی خانه است که در آن گوسفندان را فریاد بزنند.❌ گرگ‌ها تظاهرات طولانی را برپا کردند و به دور آغل چرخیدند. چون گوسفندان فریاد گرگ‌ها را شنیدند که از آزادی و شان دفاع می‌کنند، برانگیخته شدند و به آنها پیوستند. ❌ آنها شروع به انهدام دیوارها و درهای آغل با شاخهایشان کردند تا اینکه دیوارها شکسته شد و درها باز گردید و همگی شدند.❌ *گوسفندان به صحرا گریختند و گرگ‌ها پشت سرشان دویدند. چوپان صدا میزد و گاهی فریاد میکشید و گاهی عصایش را پرتاب می‌کرد تا بلکه جلویشان را بگیرد. اما هیچ فایده ای نه از فریاد و نه از عصا دستگیرش نشد.*❌ گرگ‌ها گوسفندان را در صحرایی بدون چوپان و نگهبان یافتند. آن شب، شبی تاریک برای گوسفندان آزاد و بود و شبی اشتها آور برای گرگ‌های به کمین نشسته.❌ روز بعد چون چوپان به صحرایی که گوسفندان در آن آزادی خود را بدست آورده بودند رسید، جز لاشه های پاره پاره و استخوان های به خون کشیده شده، چیزی نیافت.*❌ 🌹 این حکایت، حکایت آشنایی است.. حکایت است که به دعوت و دام و شیپور خود به خیابان میریزند! 👇 👇 👇 http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21
👆👆👆تصاویر کلاس بینش مطهر این هفته پنجشنبه ۱۱ مردادماه دوره تربیت معلم و‌مربی در مؤسسه اولوالألباب قرچک
بینش‌ مطهر شهرستان‌های‌تهران
بسم الله الرحمن الرحیم 🔔🔔🔔 با عنایت به درخواستی بعضی از اندیشه جویان برای خرید کتاب خواهشمند است، تع
به اطلاع کلیه درخواست کنندگان کتاب می رساند تا فردا ظهر روز شنبه ۱۳ مردادماه نام کتب و تصویر هزینه واریزی را برای ادمین کانال ارسال فرمایید تا کتابها سفارش داده شود.
🍀 نگارش حقوق‌بشر شایسته 🔸اعلاميه حقوق بشر را بايد كسى صادر كند كه انسان را در درجه‌اى از يك ماشينى مى‌بيند، انگيزه‌ها و محرك‌هاى انسان را منحصر به امور و شخصى نمى‌داند، براى انسان قائل است. 🔸 🔸 🔸 اعلاميه حقوق بشر را بايد صادر كند كه به اصل «إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» [بقره:۳۰] ايمان دارد و در انسان نمونه‌اى از مظاهر سراغ دارد. 🔸 🔸 🔸كسى بايد دم از حقوق بشر بزند كه در انسان آهنگ تا سرمنزل: «يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّكَ كادِحٌ إِلى رَبِّكَ كَدْحاً فَمُلاقِيهِ» [انشقاق:۶] قائل است. 🔸 اعلاميه حقوق بشر شايسته آن سيستم‌هاى فلسفى است كه به حكم «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» [شمس: 7و8] در سرشت انسان قائلند. 🔸 اعلاميه حقوق بشر را بايد كسى صادر كند كه به سرشت بشر است و به حكم «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ» [تین:۴] آن را و مى‌داند. 🔸 آنچه شايسته طرز تفكر غربى در تفسير است، اعلاميه حقوق بشر نيست بلكه همان طرز رفتارى است كه غرب عملًا در باره انسان روا مى‌دارد؛ يعنى: 🔸كشتن همه عواطف انسانى، 🔸به بازى گرفتن مميّزات بشرى، 🔸تقدم سرمايه بر انسان، 🔸اولويت پول بر بشر، 🔸معبود بودن ماشين، 🔸خدايى ثروت، 🔸استثمار انسانها، 🔸قدرت بى‌نهايت سرمايه دارى، كه اگر احياناً يك نفر ميليونر ثروت خود را براى بعد از خودش به محبوبش منتقل كند آن سگ احترامى پيدا مى‌كند؛ 🔸انسانها در خدمت يك ثروتمند به عنوان پيشكار، منشى، دفتردار استخدام مى‌شوند و در مقابل او دست به سينه مى‌ايستند و تعظيم مى‌كنند. نظام‌حقوق‌زن‌دراسلام، ص ۱۳۹-۱۴۰ 🍀 @SyasatMotahar
جلسه4.ازادی مطلق نیست.mp3
27.15M
جلسه چهارم کتاب #آزادی_انسان #قرچک
هدایت شده از ثاقب۱۱_ کادر شعب و انتقال تجربه و وضعیت شعبه
✒️✒️روش بحث: کتاب آزادی انسان (مقرری اول) ✅جایگاه و اهمیت موضوع آزادی انسان آزادی چیست ؟همه خود را مدافع آزادی می دانند. صحنه داخلی: وقتی در کشورمان می خواست انقلاب شود، شعار مردم در انقلاب استقلال و آزادی بود . و کسانی که امروز می خواهند انقلاب را نابود کنند ،باز شعارشان آزادی هست . حتی در انتخابات ، احزاب مختلف شعار آزادی سر میدهند. این آزادی چیست که همه شعار آن را می دهند و با آن شعار به جان هم می افتند. صحنه ی بین الملل: همه ی کشورهای دنیا خود را مدافع و طرفدار آزادی می دانند . به طور مثال آمریکا به عراق حمله می کند و می گوید علت این حمله برای آزادی مردم عراق است . مردم عراق وقتی سربازان آمریکایی را می خواهند از کشورشان بیرون کنند، شعارشان آزادی کشور است. کشورهای مختلف انقلاب های خودشان را با شعار آزادی مطرح می کنند.
هدایت شده از ثاقب۱۱_ کادر شعب و انتقال تجربه و وضعیت شعبه
مراتب وجودی عالم:
هدایت شده از ثاقب۱۱_ کادر شعب و انتقال تجربه و وضعیت شعبه
نکات: ما با این تعریف می توانیم مطالب مختلف را تبیین کنیم. اگر می گوینددختر و پسر باید آزاد باشد، بلافاصله سوال می کنیم آزادی از چه چیزی ؟ آزادی به چه چیزی؟ اگر روابط نامشروع است، آزادی انسان نیست بلکه آزادی در جنبه های شهوات و آزادی حیوانی است. لذا در هر آزادی یک آزادی (از) وجود دارد و یک آزادی ب.