eitaa logo
در محضر استاد بروجردي
1.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فیلم از طرف طباطبایی
☝گفته هاي مرحوم آيه الله شيخ مرتضي تهراني در مورد مقام معظم رهبري
🔻رهبرانقلاب: مطالبی را که در تمجید از خودم باشد، نمی‌خوانم روایتی از غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹یک بار من با مجله‌ای مصاحبه کرده بودم و در مورد شبهاتی که راجع به آقا بود پاسخ داده بودم. مجله را به حضرت آقا نشان دادم. 🔹بعد از دو سه هفته که مجددا ایشان را دیدم، از ایشان راجع به این که مصاحبه را خوانده‌اند یا نه، سوال کردم و ایشان فرمودند: مطالبی که درباره (در تمجید از) خودم باشد را نمی‌خوانم.
١٠ ""ورود به مسجد الحرام"" ورود به مسجدالحرام: از قهر خدا به مهرش ، از خوف نسبت به او به رجای عنایتش پناهنده شوید، از آتش فراق مولی به خنکای وصالش پناه ببرید. حاجی هنگام ورود به مسجدالحرام خدا را با عنوان ،یا جواد ویا کریم" مورد خطاب قرار میدهد. معشوق، جواد و بخشنده است و با جود خویش چندان آرامش و امنیتی به سوز درونی بنده هجران کشیده و درد فراق چشیده می بخشد که او با اطمینان خاطر وارد حرم میگردد. از کرامت کریم به دور است که مهمان به خانه اش دعوت کند و سپس با نگاه جلالی محاکمه اش نماید و به حسابهای کهنه و گناهان گذشته اش رسیدگی کند. صاحب خانه کریم ، نوایی در گوش حاجی زمزمه میکند که کعبه ، بیت عتیق بندگی و خانه قدیمی توست ، مآوای اصلی تو کنار من خداست "به حقیقت خویش خوش آمدی" مسجدالحرام جلوه همان بهشتی است که خداوند آنرا برای مومنین آماده کرده است و به او میگوید تو آزاد از هر تعلقی، به این جا دعوت شده ای تا در این فراخوان، خود گمشده ات را بیابی. یافتن همین من گمشده، وافد (وارد) را در ورود به مسجدالحرام به سجده شکر وا میدارد و این ساییدن پیشانی بر سنگهای خنک مسجد الحرام ، حکایت از رضایتی میکند که اومنتظرش بوده است. استاد بروجردی ادامه دارد كتاب جرعه ايي از بيكرانه هاي حج كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
٣٧ جلوه هاي ويژه "يا ذي الفضل والامتنان" اي خدايي كه به بندگان زياده مي دهي و پرداختهاي تو بر مبناي عدل نيست بلكه بر مبناي فضل است لذا به عمل اندك ما جزاي فوق العاده مي دهي در اين فراز بدليل كلمه "ذي " دارايي هاي خدا مطرح مي شود و خدا خزانه اش را به ما نشان مي دهد تا نگراني هاي ما مرتفع شود) در جمله قبل مي گوييم يا ذي الجود والاحسان يعني اي خدايي كه جود و احسانت فراوان است و علت اين احسان در اين فراز مشخص مي شود : چون صاحب فضل هستي ما در اذن دخول به حرم ائمه مي گوييم : به من اذن دخولي بده كه از همه بهتر و ارزشي تر باشد اگر من قابل چنين دريافتي نيستم تو فضل داري و قابل چنين پرداختي هستي كل دنيا از ابتدا تا انقضاي عالم از نظر خدا متاع قليل است و اگر همه را در اختيار ما قرار دهد مي گويد چيز مهمي نيست اما مي خواهد چه جزايي دهد كه عنوان فضل براي خودش مطرح مي كند. خدا مي فرمايد از من تقاضاي فضل كنيد نه عدل # ادامه دارد استاد بروجردي كلاس شرح اسماء الحسني ٩٨/٤/٢٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
گاهی اوقات فقط بحث خدا داشتن نیست بلکه بحث «من عرف نفسه» است یعنی وقتی بفهميم خدا وجود حقانی به ما عطا كرده است ، خليفه خدا بودن هم قابل فهم مي شود هو الذی جعل لکم خلائف فی الارض ما بايد گنجینه هایی که خدا در درون ما پنهان كرده کشف کنيم تا از ماسوي الله بي نياز شويم، این گنجینه ها آنقدر زیاد است که نیاز مندي ما به ساير مردم قطع مي شود. کل مشکلات و درگيري که با اطرافيان داریم بدليل توقع از ديگران و نيازمند بودن به آنان است، وقتی خود را محتاج به دیگران نبینیم با آنها درگیر نمی شویم. "نحوه بهره مندي از اعضاء و جوارح" « متّعنی بجوارحی» خدایا تا در دنيا هستم مرا از اعضاء و جوارحم بهره مند كن ! بتوانم از دست و پا و زبان و چشم استفاده بهينه داشته باشم و برای من سودآفرین باشند. معمولا وقتی انسان از چیزی بهره مفيد ببرد، به دنبالش نشاط و لذت هم خواهد آمد. ما نبايد اعضاء و جوارحمان را برای وقتهای خاص و زمانهاي مشخص بگذاریم بلكه بايد علي الدوام و در راه حق از آنان استفاده کنیم. "چشم و گوش ابدي" « و اجعل سمعی و بصری الوارثین» خدایا بعد از من چشم و گوشم زنده بماند. خدايا بعد از مرگ سمع و بصرم تعطيل و فاني نشود. چشم من همچنان جمال تو را ببیند و گوش من هم همچنان کلام تو را بشنود. زنده بمانند تا هر لحظه به تو لبیک بگویم، خدايا اگر من صداي تو و اوليائت را نشنوم که نمي توانم جواب بدهم، باید صدای داعی الله را بشنوم تا پاسخگو باشم، باید جمالی را ببینم تا عاشقانه از قبر بیرون بیایم. سمع و بصر من وارث من باشند یعنی اگر من عمری در حال یادگيري بودم بعد از مرگ هم به معرفت افزايي ادامه دهم، اگر یک عمری شنود داشتم و گوشم كلام حق را به قلب منتقل مي كرد، بعد از مرگ هم پیام ها را جدی تر دریافت کنم. "نحوه انتقام گيري از ظالم" «و انصرنی علی من ظلمنی ، و ارنی فیه ثاری و ماربی، و اقرّ بذلک عینی» خدایا هرکس به من ظلم کرده مرا علیه او کمک کن! خدایا انتقامي كه از او خواهي گرفت را به من نشان بده! خدايا با حاجت روا كردن من در مورد عقوبت ظالم، چشم مرا روشن كن! من ظلمنی آن کسی است که به حقيقت انسانی من ظلم کرده است، بطور مثال وقتی سرکردگان صهیونیست ها را بسوزانند و عقوبت كنند، دل ما شاد و همه مسلمانان خوشحال می شوند. جالب است که بعد از آنهمه لطافت از خدا می خواهیم چشم ما را با انتقام گیری از ظلمه، روشن کند. يعني همه ما متوجه باشيم كه در ادعيه و درخواستها يك سو نگري نباشد و هميشه رحماء بينهم را مدنظر قرار دهيم و اشداء علي الكفار هم فراموش نشود. معنای دیگر: وقتی نصرت خدا به میدان می آید ما مغلوب نیستیم و غلبه با مومنين است. خدایا ما مغلوب آن ظلمه اصلی نباشیم یعنی افکار و فرهنگ آنها بر ما غالب نباشد ، تو کمک کن که ما بر آنها مسلط باشیم. خدايا نصرتت را فرو فرست كه دشمنان مومنين ريشه كن شوند و به سختي از آنان انتقام گرفته شود. در عین اینکه ریشه کنی آن ها را می خواهیم. می خواهیم انتقام گرفته شود و اگر خداي نكرده روزي جسم ما مغلوب آنان شد، قلب و روح ما مغلوب نشود و بر ايمان ما خدشه وارد نگردد. الحمدلله ربّ العالمین  استاد بروجردي كلاس شرح دعاي عرفه ٩٥/٤/٢٨ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
١ بسم الله الرحمن الرحیم شما یقین داشته باشید همه ما قابلیت و ظرفيت و توانايي بسياري از درخواستها را از خداي سبحان داريم و به همين دليل به ما اجازه اعلام نيازمندي و دعا داده شده است . ما هیچوقت از خدا نمی خواهیم من را آسمان و گل و سنگ کند، زيرا ما انسانيم و ظرفيت سنگ شدن را نداريم . در دعا فقط اعلام نیاز می کنيم و مایل هستیم این قابلیت در ما به فعلیت دراید. نمی خواهیم چیز جدیدی در ما احداث بشود. در دعاتوان و پتانسيل نهفته ما تقويت مي شود به همین دلیل نمی گوییم این دعا مربوط به من و توان من نیست. ما فقط استعدادها را شناسايي و دست نیازمان را به سوی درگاه بی نیاز دراز می کنیم تا آن استعداد هایی که در ما قرار داده است به حول و قوّه خودش و با خواست ما به فعلیت دربیاید. "بحث خشيت و خوف سازنده" امام حسين عليه السلام در روز عزفه با اين دعا آغاز مي كنند: اللهم اجعلني اخشاك كاني اريك و اسعدني بتقويك خدایا مرا به گونه ای قرار بده که از تو خشيت داشته باشم گویا تو را می بینم و در محضر تو هستم . خشیّت ، ترسی عالمانه است که موجب ادب حضور می شود ، بنابراين ترسی نیست که بُعد ایجاد کند. خشيت، ترسی است که بنده در حضور خدای سبحان آداب را بکار می گیرد. خشيت از حق يعني خدایا مرا بگونه ايي قرار بده که بر مبناي شناخت و معرفت، از تو حساب ببرم و این حساب بردن موجب فعالیت صحیح و بيشتر من در حضور تو شود نه اینکه منجر به کم کاری و کسالت و بُعد گردد. گاهی اوقات مردم «یخشون الناس» هستند و از مردم حساب میبرند نه از خدا. خدایا مي خواهم عالمانه از تو حساب ببرم نه جاهلانه یعنی بدانم و بيابم كه سمیع ، رحیم، بصیر و ...هستي ! ترس جاهلانه مرا قفل مي كند و امكان معرفت افزايي و وصل و اطاعت را از من سلب مي نمايد . خدايا خشيت و شهود عالمانه تو، باعث ميشود از ريا و تظاهر، دوري و از بسياري از معاصي پرهيز و بگونه ايي عمل كنم كه گويا در مقابل تو هستم . "رمز سعادتمندي" «اسعدنی بتقواک» ما در زبان عامیانه می گوییم ان شاء الله خوشبخت شوی، حال در اين دعا خودم برای خوشبختی خودم دعا می کنم، خدایا مرا سعید کن و سعادت را نصیبم نما! چگونه؟ با اجرای صحیح اوامر و ترک مناسب نواهی یعنی اجرای اوامر بصورت افراط و تفریط و ترک نواهی هم برای نشان دادن به مردم نباشد. پس اگر تقوا داشته باشيم خوشبختيم، اتقواالله یعنی بخواهید خوشبخت بشوید و سعادت فقط با متقی بودن محقق مي شود در واقع خوشبختي هیچ رمز و كُد دیگری ندارد. بطور مثال اگر کسی زندگی مرفهی دارد اما گناه می کند نمی توانیم بگوییم خوشبخت است. نكته مهم ديگري كه بايد به آن اشاره كنيم اينست : ما باید از خدا بخواهیم توفيق رعايت تقوي و كسب سعادتمندي را به ما بدهد ، نمی توانیم بگوییم با این اعمالی که انجام می دهيم و با این اراده های مثبتي که داريم خوشبخت می شويم. ما برای خوشبخت شدن محتاج او هستيم، ممكن است سوال كنيد: اگر تقوا رمز خوشبختی است و تقوا انجام طاعت و ترک معصیت است ،چرا نبايد به اراده خود تكيه كنيم؟ پاسخ مي دهيم: برای انجام طاعت و ترک معصیت محتاج او هستيم، بايد از او طلب توفیق انجام طاعت و ترک معصیت داشته باشيم و او لوازم و ابزار آنرا فراهم کند. بعنوان مثال براي انجام طاعت به سلامتي جسمي و روحي نياز داريم و اين سلامتي فقط از ناحيه حق تأمين مي شود. ما براي سعادتمند شدن علاوه بر اینکه بايد از گناه پرهیز کنيم و علاوه بر اینکه بايد انجام طاعت داشته باشيم، باید از منیّت نيز پرهيز نماييم . اگر ما گرایشات درست و اعمال صحيح .....داشته باشيم اما خود را در انجام آن مستقل ببينيم متقي نيستيم ، خوشبخت کسی است که هم ترک معصیت کرده و هم انجام طاعت دارد و هم شعارش «بحول الله و قوته اقوم و اقعد» است . خدا حائل شده است که من معصیت انجام نمی دهم و خدا قوّت داده است که من طاعت انجام می دهم. "احساس بي نيازي به غير" «اللهم اجعل غنای فی نفسی » خدایا! بی نیازی مرا در درون خودم قرار بده یعنی باطناً احساس نیازی به غیر تو نکنم. وقتي خود را بی نیاز از افراد می بینید که هرچه احتياج دارید، حاضر باشد. این قسمت از دعا از دو دید قابل بررسي است: ١- وقتی خدا در خودم باشد و قرب خاصی به خدا احساس کنم، ديگر هیچ نوع نیازي به احدی نخواهم داشت و بقين دارم اگر صلاح بداند هرچه بخواهم برایم فراهم می کند . در روز عرفه این درخواست بسيار حياتي است زيرا فقر به سوي حق و عدم نياز به ديگران موجب عزتمندي ما مي شود . وقتی فکر کنيم همه چیز در اختیارما است، گويا با همه وجود«سخّر لکم ما فی السماوات و ما فی الارض» را ادراك مي كنيم.
١١ ""ادامه بحث ورود به مسجد الحرام"" حاجي هنگام ورود به مسجد الحرام خدا را با عنوان يا جواد و يا كريم مورد خطاب قرار ميدهد و اين ذكر را ميگويد. شايد همراهي اين دو نام به جهت آنست كه هيچ نگراني و اضطرابي در بدو ورود باقي نماند ، معشوق جواد و بخشنده است و با جود خويش چندان امنيت ، آرامش و طمانينه به مهمانش مي بخشد كه او در نهايت آرامش برخداي سبحان وارد شود. خداي كريم ،سوز دروني بنده هجران كشيده را مي بيند و درد فراقش را ميداند، اگر كرامت معشوق در ميان نبود كسي جرات ورود به مسجدالحرام را نمي يافت و امكان تقرب برايش ميسر نمي شد ، از كرامت كريم به دور است كه گذشته نازيباي بندگان را يادآوري كند. خداي كريم به اعلام نياز بندگان محتاج نيست ، بلكه پيش ازاعلام ، آنان را ماوا مي بخشد.خداوند كريم الصفح است . كريم كسي است كه خطايا را نه تنها يادآوري نمي كند بلكه ناديده مي گيرد. كريم كسي است كه آن به آن و لحظه به لحظه مي بخشد و دربخشيدنش محدوديتي نيست. خداي كريم كثيرالخير است . خداي كريم بندگان را درعين كرامت خلق كرد و امروز بنده به همان كرامت گذشته خداي خويش رجعت كرده است . مقام اصلي ما كوشه خرابات است/ خداش خير دهاد آن كه اين عمارت كرد/ ادامه دارد استاد بروجردي كتاب جرعه ايي از بيكرانه هاي حج كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
26 "السلام علیک ایهاالعلم المنصوب" سلام بر تو ای پرچم برافراشته عدل خدا مولایم ! اگر چشم من بینای به احکام شریعت باشد تو را چون علمی برافراشته در شریعتم خواهم دید . مولایم ! اگر دنیا مرا به خود مشغول دارد از حرکت علمی که در دست توست غافل میشوم و چون رو به آسمان قلبم کنم تو را چون علمی برافراشته می بینم. تو سرم را به سوی آسمان قلبت بالا بدار تا زنجیر تعلقات دنیا مرا از آسمانی شدن باز ندارد و دیدار تو را از من دریغ نکند. مولایم! هرکجا علمی نصب شود گروهی برگِرد آن تجمع می کنند. کجاست آن علم المنصوب تا بر گِردش طواف کنم ؟ چه اندک اند کسانی که بر گرد شمع وجودی تو در طواف اند . چه اندک اند سربازانی که هوادار این پرچم اند. خداوند سبحان تو را علم برافراشته قرارداد تا گمراهان در قیامت، گم شدن در مسیر بندگی را حربه خویش نسازند. خدایا با بارانی از لطف، چشمان مرا از غبار دنیا پاک کن تا از نصب این پرچم بی خبر نمانم. استاد بروجردی ادامه دارد كتاب ال يس كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
با سلام ودرود بر همه منتظران يابن الحسن! از در خويش خدارا به بهشتم مفرست/ دولت صحبت آن مونس جان ما را بس/ استاد بروجردي پيام روز جمعه روز موعود كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
فایل صوتی از طرف طباطبایی
دعاي سمات☝
١٢ "ادامه بحث ورود به مسجدالحرام" خرم آن دل كه بود در حرم ديدارش / خنك آن ديده كه دارد شرف ديدارش/ كدام پناهگاه بهتراز حريم امن الهي ؟؟ ففروا الي الله پس بسوي خدا بگريزيد مفسرين در تفسير اين آيه گفته اند : -از نفسهايتان به خداوند سبحان پناه ببريد كه ايمن ترين مآوا ست . -و نيز گفته اند از ديدن خيرات و حسنات به خداوند پناهنده شويد كه توفيق انجام خيرات به اذن اوست . -و نيز گفته اند از غيرخدا به خدا پناهنده شويد زيرا همه چيز غير او فاني است . -از ارتكاب معاصي به طاعت پناهنده شويد كه خدا مالك يوم الدين و حسابگري دنيا و قيامت به دست اوست . -ازخدا به خدا پناه ببريد، ازقهر خدا به مهرش و از خوف نسبت به او، به رجاي عنايتش پناهنده شويد. اعوذبك منك -ازآتش فراق مولي به خنكاي وصالش پناه ببريد مگر نه آنكه در عالم خلق اگر كسي گرفتار آتش شود و به ديگري پناه برد پناهش ميدهد و آتش را بر او سرد ميكند حتي اگر پناه دهنده سابقا آسيبي ازجانب او ديده باشد اما زمان آتش سوزي زمان تسويه حسابهاي شخصي نيست بلكه فقط زمان كمك و فريادرسي است. حاجي در شوط هفتم به خدا عرضه ميدارد : هذا مقام العائذ بك من النار خدايا اين جايگاه كسي است كه از آتش فراق توبه تو پناه آورده است از رحمانيت مولاي رحيم به دور است كه بنده سوخته دل را در اين زمان و مكان به جهت نقصان و كم كاريهايش عذاب و عتاب كند . ادامه دارد استاد بروجردي كتاب جرعه ايي از بيكرانه هاي حج كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🌸اهمیت حضور جوانان مؤمن در فضای مجازی...
فیلم از طرف طباطبایی
اللهم عجل لوليك الفرج☝
✍رهبر انقلاب: انقلاب اسلامی موجب سرعت بخشیدن در ظهور حضرت مهدی(عج) شده است. شما مردم ایران و شما مادران شهید داده و پدران داغدار و افرادی که در طول این مبارزه[انقلاب] زحمت کشیدید بدانید، موجب پیشرفت حرکت انسانیت به سوی سر منزل تاریخ و موجب تسریع در طهور ولی عصر صلوات الله علیه شدید. ۵۹/۴/۶ 💠
✍رهبرانقلاب: قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. در روایات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان می شوید، فشار داده می شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند. در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر می شود، این، آن امید بزرگ است. ٧٠/١١/٣٠
🔷 خوش‌رویی 🔅 یکی از اموری که در شایستگی اجتماعی ما بسیار نقش‌آفرین بوده و میزان توانمندی و جذابیت فرد را افزایش می‌دهد؛ خوش‌رویی و شادابی چهره است. 🔅 امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند:«وَ الْبَشَاشَةُ حِبَالَةُ الْمَوَدَّةِ»؛«خوشرويى دام دوستی است»(نهج البلاغه مرحوم فیض‌الاسلام، حکمت5) 🔅لازم به یادآوری است که این مسئله در برخورد با نامحرم قابل اجرا نیست چرا که در ارتباط با نامحرم، بایستی جذابیت طرفین حداقل میزان ممکن باشد؛ ضمن آن که خنده و شوخی با نامحرم اشکال شرعی دارد 🔅فرد خوش‌رو، با چهره باز انرژی مثبت را به اطرافیان خود انتقال می‌دهد و به همین دلیل ارتباط با او لذت بخش خواهد بود. 🔅فرد عبوس، شاکی و منفی‌نگر مملو از انرژی منفی بوده و در ارتباطات خود این انرژی را به اشتراک می‌گذارد به همین دلیل افراد از مصاحبت با او گریزان هستند. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2JGKVBm
🔶 رعایت آداب، شایستگی اجتماعی را به دنبال دارد 💠 امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند : «وَ الْآدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ»؛«آداب زیورهاى همیشه تازه هستند» (نهج البلاغه مرحوم فیض الاسلام، حکمت 4) 💠به کارگیری ظرافت‌ها و دقت‌نظرها فرد را آراسته کرده و موجب افزایش عزت اجتماعی او می‌شود. ظرافت‌ها و دقت‌نظرهای رفتاری و گفتاری در آموزه‌های دینی به عنوان «ادب» مطرح می‌شود. 💠 تقید به انجام هر چه بهتر و بیشتر آداب، شخصیت انسان را آراسته می‌کند. 💠در کلام امیرالمؤمنین ادب به عنوان «زینت نو» مطرح شده است. همان‌طور که استفاده از زینت و زیورآلات موجب جذبه و توجه اطرافیان می‌شود به کارگیری آداب نیز موجب شایستگی اجتماعی خواهد شد. 📚 برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی ⬅ برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/2xVtLJN
٣٨ جلوه هاي ويژه "ادامه شرح اسم يا ذي الفضل والامتنان" در مورد فضل توضيح داده شد فضل به معناي زياده و امتنان از ريشه منَّ به معناي قَطَعَ است . جزاي غير ممنون به معناي حزاي غير مقطوع است . يعني خداي سبحان آنقدر به بندگان مي دهد كه آنها را از ماسوي الله قطع مي كند و به خودش وابسته مي نمايد. بطور مثال بنده ٦٠ سال عبادت و اطاعت و خدمت دارد اما خداي سبحان بي نهايت اجر و پاداش مي دهد دارايي او بي نهايت است و مي خواهد خرج و جلوه گري كند. خالق سرمايه دارد و خرج مي كند، مخلوق هم ندارد و دست خالي خود را نشان مي دهد و البته خداي سبحان هم همين را از ما مي خواهد كه دست گدايي را فقط به سوي او دراز كنيم . بانك مي آيد كه اي طالب بيا/ جود محتاج گدايان چون گدا/ جود محتاج است و خواهد طالبي/ همچنانكه توبه خواهد تائبي/ خداوند هر روز با فضل و امتنانش امر جديدي در اختيار ما مي گذارد كل يوم هو في شأن مَنَّ از دو منظر قابل بررسي است : ١-خدا ما را به اندازه ايي تأمين مي كند كه چشم و دل سير مي شويم و هيچ كس نمي تواند ما را بخرد.( منَّ به معناي قطع كردن) ٢-گاهي خداي سبحان بر بندگان منت مي گذارد قران مي فرمايد : بابت نعمت هدايت شما و معرفي جلوه هايش كه انسان كامل است بر شما منت مي گذارد( منَّ به معناي منت گذاشتن) فاضل بودن خداي سبحان در مقام جزا نيست. او به عطاي نعمت، ابتدا كرد قبل از اينكه ما درخواستي و يا وجودي داشته باشيم . ما نبوديم و تقاضامان نبود خداي سبحان بالاصاله ذي الفضل والامتنان است اما در جلوه گري ، حضرات معصومين هم مظهر اين نام هستند. چنانچه در منظر اين بزرگواران هم عمل و جزا سنخيت ندارد و هر زيارت مختصر ما برابر صد سال اجر و پاداش است. سبحانك يا لا اله الا انت..... خدايا تو منزهي از اينكه زياده ندهي و فقط تو در عالم فاضل حقيقي هستي و ما را از ديگران قطع مي كني! غوث عالم حضرت وليعصر را صدا مي كنيم معرفتي نصيب ما بفرمايد تا در آتش جهالت نسبت به اين اسم نسوزيم و با فضل و امتنانش قابليت و ظرفيت ما افزون شود و از اين جهالت رهايي يابيم. استاد بروجردي كلاس شرح اسماء الهي ٩٨/٤/٢٤ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
فیلم از طرف طباطبایی
🚩🎥 رهبر انقلاب: گفتم دوران بزن و در رو تمام شده است ...
فیلم از طرف طباطبایی
🔸 امام خامنه‌ای: انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است. ۹۵/۹/۲۷
فیلم از طرف طباطبایی
🎥 با نوای: ☝ شریان‌ های حیاتی جهان در کف ماست تنگه هرمز و دریای عمان در کف ماست
١٣ ""ادامه بحث ورود به مسجدالحرام"" صاحب خانه كريم ذره ايي غربت و دل مشغولي را بر مهمان نمي پسندد با نسيمي از ملكوت چنان وجود او را شستشو مي دهد و ايمني مي بخشد كه گويا سالها با اين خانه آشنا است . نوايي در گوشش زمزمه ميكند: كعبه بيت العتيق بندگي و خانه قديمي توست مآواي اصلي تو كنار من خداست .به حقيقت خويش خوش آمدي ! در ورود به مسجدالحرام جلوه كرامت ،رحمت ، رافت حق بدون هيچ درنگي نمايان ميشود . شايد جلوه گري هاي بدون مقدمه ،دليل آنست كه صاحب خانه پيش از مهمان ، مشتاق آمدن او بوده ، قران ميفرمايد : وازلفت الجنه بهشت به پرهيزكاران نزديك مي شود . مسجدالحرام جلوه همان بهشتي است كه خداوند آنرا براي مومنين آماده كرده است و چون كسي وارد اين بهشت شود نوايي ازغيب، گوش جانش را نوازش مي دهد كه ديدار من به مقدمه و موخره نياز ندارد ، تو آزاد از هر تعلقي به اين جا دعوت شده ايي تا در اين فرا خوان خود گمشده ات را بيابي . يافتن همين من گمشده است كه وافد (وارد) را در ورود، به سجده شكر وا مي دارد و پيشاني بر سنگهاي خنك مسجدالحرام ميسايد . مولايم ! فقر، مرا به در خانه ات كشانده ، صدايت ميزنم و در خانه ات را ميكوبم تا دري گشوده شود و از سر لطف به اين فقير نگاهي كني و از بنده لئيمي چون من اعراض نكني كه مهمان توام ! روي خوبت آيتي از لطف بر ما كشف كرد/ زان زمان جز لطف و خوبي نيست در تفسير ما / العتيق استاد بروجردي ادامه دارد كتاب جرعه ايي از بيكرانه هاي حج كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد پيام رسان سروش پلاس sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK
🔶 📖 جهت مطالعه متن کامل غزل کلاس «حافظ شناسی» روز دوشنبه 31 تیر 98 ⬅می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید: http://bit.ly/30JDuPA