eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
احترام به درگذشتگان در فرهنگ هنگ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پرتوهای عجیبِ كیهانی 🎆🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشتی پرنده غول‌پیکر« هیولای کاسپین » 🔺 ♦️ یک کشتی پرنده غول‌پیکر که میراث اتحاد جمهوری شوروی سوسیالیستی است، از دریای خزر بیرون کشیده شد. 🔷 این جنگ‌افزار بسیار خاص که هیولای کاسپین نامیده می‌شود، قرار است به جاذبه گردشگری تبدیل شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا « فراگیر شدن جهان از ظلم و جور » از نشانه های حتمی ظهور است ⁉️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا « فراگیر شدن جهان از ظلم و جور » از نشانه های حتمی ظهور است ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ فراگیر شدن ظلم وجور از نشانه هاى معروف ظهور حضرت مهدى(عج) است. این نشانه در روایات بسیار به چشم مى خورد. 🔷 در بعضى به همین عنوان کلى مورد اشاره قرار گرفته چنانکه در روایت معروفى که با سندهاى گوناگون نقل شده آمده: 🔶 (یملأ الله به الأرض قسطاً وعدلاً بعد ما ملئت ظلماً وجوراً[1].) خداوند به وسیله ظهور مهدى(ع) زمین را پر از عدل و داد مى سازد پس از آن که از ظلم و ستم پر شده باشد. 🔷 یا از حضرت مهدى(عج) نقل شده: (علامة ظهورى کثرة الهرج والمرج والفتن…[2].) نشانه آشکار شدن من زیاد شدن هرج و مرج و فتنه ها و آشوبهاست. 🔶 گاهى نیز زیاد شدن گناهان و مفاسد اخلاقى و اجتماعى در میان مسلمانان به عنوان نشانه هاى نزدیک شدن ظهور پیش گویى شده است. 🔷 علامه مجلسى در باب نشانه هاى ظهور روایتى را از امام صادق(ع) آورده که در آن بیش از یکصد نوع گناه و انحراف اخلاقى اجتماعى اعتقادى و فرهنگى که در دوران غیبت دامن گیر جوامع اسلامى مى شود پیش گویى شده است[3] 🔶 از جمله: رشوه خوارى قماربازى شراب خوارى زیاد شدن زنا، لواط، قطع صلح رحم، سنگ دل شدن مردمان ،اهتمام مردم تنها به شهوت و شکم ،از میان رفتن شرم ،نپرداختن زکات و خمس ،کم فروشى ،بى اعتنایى به اوقات نماز ،آراستن مساجد به زیور آلات ،گزاردن حج به انگیزه هاى مادى و براى غیرخدا ،رعایت نکردن احترام بزرگترها ،پیروى از ثروتمندان صرف کردن سرمایه هاى عظیم در فساد و ابتذال و بى دینى چاپلوسى و تملق گویى و…. 🔷 زیاد شدن این فسادها و آلودگیها در میان مردم در واقع نوعى از فراگیر شدن ظلم و جور روى زمین است. 🔶 البته فساد و گناه کم وبیش در میان مردم بوده مهم فراگیر شدن آن است به گونه اى که بدیها برخوبیها ضدارزشها بر ارزشها غلبه مى یابد و لهیبِ آتش فساد و تباهى دامن همه را مى گیرد و جامعه انسانى در باتلاق فساد و انحطاط فرو مى رود. 🔷 افزون بر این گسترش حاکمیت استکبار در روى زمین و در استضعاف و محرومیت قرار گرفتن پیروان حق که براساس پیش گویى امامان(ع) در آستانه ظهور پیش خواهد آمد نمود دیگرى از بى عدالتى و زیاد شدن ظلم و جور است. 🔶 در زمان حاضر سلطه ستمگرانه و غارتگرانه استکبار جهانى و استثمار و غارت ثروتهاى ملتهاى محروم طلیعه اى از تحقق این نشانه و فراگیر شدن ظلم و جور است. ♦️ یادآورى: سخن از زیاد شدن ظلم و جور و گناه و کم شدن افراد صالح است نه این که همه مردم کافر شوند یا افراد صالح هیچ نباشند. 🔷 در همان زمان که همه جا را تباهى فرا گرفته و ابرهاى تیره گناه سایه افکنده افراد پاکباخته متعهد و صالحى که زمینه قیام آن حضرت را آماده مى سازند و در حمایت از آن منجى بزرگ به جهاد بر مى خیزند. 🔶 در روایات در حالى که از زیاد شدن ستم به عنوان نشانه ظهور یاد شده به این نکته نیز اشاره شده که جامعه منتظر مهدى باید در به پا داشتن ارزشها و مبارزه با ضد ارزشها تلاش جدّى بکند و منتظران به تهذیب نفس بپردازند و…. 🔻 شهید مرتضى مطهرى روایتى را از شیخ صدوق مى آورد مبنى بر این که: 🔷 منظور از فراگیر شدن ستم آن است که هر یک از شقى و سعید گروه حق و باطل به نهایت کار خود مى رسند. ستمکاران و بدکاران به نهایت درجه بدى و نابکارى مى رسند و لهیب آتش آنان همه را فرا مى گیرد. 🔶 در این هنگام که صالحان در مظلومیت و استضعاف به سر مى برند و همه راههاى چاره بر آنان بسته مى شود مهدى(ع) ظهور مى کند و دنیا را پر از عدل و داد مى کند[4]. 🔻زمینه سازان 🔷 انقلاب حضرت مهدى(ع) همچون دیگر انقلابها بدون مقدمه و زمینه سازى به وجود نمى آید بلکه در آستانه ظهور حرکتهایى پا مى گیرد و زمینه را براى ظهور آن حضرت فراهم مى آورد. 🔶 این سلسله قیامها و انقلابها که از سوى حق پویان صورت مى گیرد براساس آنچه در برخى روایات آمده زمینه را براى حرکت جهانى مهدى(عج) آماده مى کند. 🔷 پیشگویى تحقق این نشانه ها به تعبیرهاى گوناگونى در روایات آمده که به چند نمونه از آن اشاره مى کنیم: 🔶پیامبر اکرم(ص) مى فرماید: (یخرج ناس بالمشرق فیوطئون للمهدى سلطانه[5].) گروهى از ناحیه مشرق قد بر مى افرازند و زمینه حکومت مهدى(ع) را فراهم مى سازند. 🔷 در حدیثی دیگر پیامبر اکرم(ص) مى فرماید: (تجىء الرایات السود من قبل المشرق کانّ قلوبهم زبر الحدید فمن سمع بهم فلیأتهم فبایعهم ولوحبواً على الثلج[6].) ♦️ افرادى با بیرقهاى سیاه از ناحیه مشرق مى آیند که دلهاى آنان مانند قطعه هاى فولاد محکم است. پس هر کس قیام آنان را شنید براى بیعت به سوى آنان بشتابد هر چند لازم باشد با سینه بر روى برف برود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا « فراگیر شدن جهان از ظلم و جور » از نشانه های حتمی ظهور است ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ امام باقر(ع) مى فرماید: (کانّى بقوم قد خرجوا بالمشرق یطلبون الحق فلایعطونه ثم یطلبونه فلایعطونه فاذا رأوا ذلک وضعوا سیوفهم على عواتقهم فیعطون ماسألوا فلایقبلونه حتى یقوموا ولایدفعونها الاّ الى صاحبکم قتلاهم شهداء اَما انّى لو ادرکت ذلک لأبقیت نفسى لصاحب الأمر[7].) 🔷 گویى قومى را مى بینیم که از مشرق در طلب حق قیام کرده اند ولى بدانان نمى دهند و باز مطالبه مى کنند ولى بدانها نمى دهند پس چون چنین مى بینند شمشیرهاى خویش را بر دوش مى گیرند [آماده نبرد مى شوند] 🔶 پس در آن هنگام آنچه را مى خواهند به آنان مى دهند ولى نمى پذیرند تا این که پیروز مى شوند و آن را جز به حضرت صاحب الأمر(ع) تسلیم نمى کنند. کشتگان آنان شهیدند. اگر من آنان را درک کنم جانم را براى صاحب الأمر(عج) مى گذارم. 🔷 در این روایات به روشنى از برپایى قیامها و انقلابهایى در آستانه ظهور حضرت مهدى(عج) خبر داده شده است. افزون بر اینها روایات فراوان دیگرى نیز وجود دارد که صرف نظر از موارد اختلاف اندکى که در جزئیات آن هست در مجموع همه آنها بر این نکته اتفاق دارند که پیش از ظهور مهدى(عج) حکومتى به رهبرى یکى از صالحان که گمان مى رود از فرزندان پیامبر هم باشد در ناحیه مشرق تشکیل مى گردد و زمینه ظهور را مهیا مى سازد. ♦️ و این حکومت تا ظاهر شدن مهدى(عج) و تسلیم آن به حضرت ایشان ادامه مى یابد. 🔷 بر همین اساس برخى تشکیل دولت شیعى مذهب صفویه را که پس از قرنها استیلاى حاکمان مستبد و متعصب عامى مذهب روى کار آمد همان دولتى دانسته اند که در روایات از جمله زمینه سازان حکومت مهدى(ع) به شمار آمده است[8]. 🔶 در زمان ما نیز برخى با استناد به ویژگیهایى که در روایات آمده انقلاب اسلامى ایران را که در سال 1357هـ.ش. به رهبرى امام خمینى به پیروزى رسید همان دولتى دانسته اند که زمینه را براى ظهور و قیام مهدى(ع) آماده مى کند و ان شاء الله تا ظهور آن حضرت ادامه مى یابد[9]. 🔷 به باور اینان بسیارى از نشانه ها که در روایات آمده بر انقلاب اسلامى ایران تطبیق مى کند بویژه در برخى روایات به رهبرى قیام که سیدى از اولاد پیغمبر است و از قم قیام مى کند و یاران او بدون ترس و واهمه در برابر طاغوت پایدارند اشاره شده است که همگى آنها به انقلاب اسلامى صدق مى کند[10]. 🔶 البته این نخستین بارى نیست که علماى شیعه چنین احتمالى را مطرح ساخته اند. پیش از این نیز هرگاه حرکت و انقلابى از ناحیه شرق بویژه منطقه خراسان صورت مى گرفت این احتمال قوت مى گرفت. 🔷 ولى ناگفته نماند هیچ یک از آن حرکتها به اندازه انقلاب اسلامى زمینه ساز انقلاب مهدى(عج) نبوده اند. بلکه اصلاً مقایسه آنها با انقلاب اسلامى باطل است از این روى احتمال این که مراد از (دولت زمینه ساز) از جمله انقلاب اسلامى ایران باشد و تا ظهور حضرت مهدى(عج) تداوم یابد بسیار است. ♦️ بالآخره چه این احتمالها درست باشد و چه نباشد با توجه به روایات بسیارى که در این بخش رسیده در دوره غیبت و در آستانه ظهور مهدى(عج) دولتهایى به حمایت از حق روى کار مى آیند و انقلابهایى به حمایت از آن پا مى گیرند و زمینه را براى ظهور مهدى(عج) آماده مى سازند و این ازنشانه هاى ظهور است. 🔻پی نوشت: [1].(سنن ابى داود) ج107/4; (کنزالعمال) ج264/14. [2]. (بحارالأنوار) ج320/51. [3]. (همان مدرک) ج256/52 ـ 260. [4]. (قیام وانقلاب مهدى) 66/ انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین قم. [5]. (کنزالعمال) ج263/14. [6]. (بحارالأنوار) ج84/51. [7]. (همان مدرک)243/52. [8]. (همان مدرک). [9]. (مجموعه مقالات و گفتارها در پیرامون حضرت مهدى 207/; (دولة الموطئین للمهدى) مهدى الفتلاوى 82/ ـ 86. انتشارات الرسول المصطفى قم; (دراسات فى ولایة الفقیه ج239/1. [10]. در روایتى از امام کاظم(ع) مى خوانیم: (رجل من اهل قم یدعو الناس الى الحق یجتمع معه قوم کزبر الحدید لا تزّلهم الریاح العواصف ولایملّون من الحرب ولایجبنون وعلى الله یتوکلون والعاقبة للمتّقین). (بحارالأنوار) ج216/57. مردى از اهالى قم قیام مى کند و مردمان را به سوى حق دعوت مى کند. گروهى که همچون پاره هاى فولاد مقاوم هستند گرد او جمع مى شوند. آنان را بادهاى سهمگین از پاى در نمى آورد و هیچ از جنگ خسته نمى شوند و نمى ترسند. بر خدا توکل کنید و عاقبت از آن متقین است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پادشاه خفته 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سنت عجیبِ « کرامپوسلاوف » در اتریش، آلمان و سوئیس 👹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشگویی عجیبِ « ادگار کیسی » 🔺 ♦️ مردی که در خواب از آینده می گفت. قسمت (اول) 1️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« موکوناندا لعل گوش » مدعی رؤیت خدا ☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ موکوناندا لعل گوش یا همان پارمهانسا یوگاناندا « مدعی رؤیت خدا » از افرادی است که داعیه معنویت جدید دارد. 🔷 وی نیز مانند دیگر مبدعین شبه‌‏آیین‌‏ها مدّعی درون‏‌گرایی است. 🔶 وی معتقد است می‏‌تواند با گسترش دانش عینی و تجربیات درونی به ورای محدودیت‌‏های دانش تجربی دست یابد. ♦️او نیز توصیفات چندگانه‌‏ای درباره خداوند دارد؛ از همین‌‌روی دچار تضاد و تناقض شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« موکوناندا لعل گوش » مدعی رؤیت خدا ☯️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ ادعای رؤیت خدا یکی از مراحلی است که خداباوری پارمهانسا یوگاناندا را دچار تضاد نموده است. 🔷 چون حالاتی که از ملاقات خود با خدا گزارش کرده به حالات بشر شبیه‌‏تر است تا حالاتی که خداوند را باید بدان توصیف کرد.[1] 🔶 چند خدایی، تثلیث و ثنویّت نیز بر باورهای یوگاناندا سایه افکنده است به‌‏گونه‌‏ای که او برهما، ویشنو، شیوا و کالی را در صف خدایان قرار می‏‌دهد.[2] 🔷 وی هنگامی که درباره دین سخن می‏‌گوید به‏‌گونه‌‏ای است که اعتقاد به خدای ترس و وحشت در وی مشهود است؛ گو این‏‌که باورهای تایلور و فریزر در مورد منشأ دین درست است.[3] 🔶 یوگاناندا نیز با عرفان‌‏های هندی ، باور او را به تناسخ آشکار می‌‏کند. 🔷 وی باور به تناسخ را جزو باورهای حتمی دانسته، حتی کلیسا را نیز از قائلین به تناسخ می‏‌داند. 🔶 او معتقد است که مفهوم تناسخ منحصر به فلسفه شرق نیست، بلکه حقیقتی بنیادی است که در بسیاری ازتمدن‌‏ها بوده است. 🔷 کلیسای مسیحیت نیز در آغاز، مسأله تناسخ را پذیرفت؛ اما پس از شورای دوم قسطنطنیه در سال 553 از باورهای آنان حذف شد.[4] 🔶 وی با بیان یادآوری‌‏های زندگی‏‌های پیشین، تناسخ را اصلی اثبات شده می‏‌پندارد: «خاطره‏‌های سال‏‌های نخستین زندگی‏‌ام را بدون نظم تاریخی به یاد می‌‏آورم. 🔷 هم‏چنین خاطره‌‏های روشنی دارم از یک زندگی دور که در آن، یوگی بودم میان برف‏‌های هیمالیا. یادآوری خاطره‏‌های گذشته‏‌ام مرا با آینده نیز پیوند می‌‏دهد.»[5] 🔶 چه بسیار یوگی‌‏هایی که به دلیل گذر غیرعادی از زندگی به مرگ، خود آگاهیِ لاینقطع خویش را حفظ کرده‏‌اند. 🔷 اگر انسان فقط جسم می‏‌بود، نبود او هویّتش را پایان می‏‌بخشید؛ اما همه حکیمان در طول هزاره‏‌ها ندا درداده‏‌اند که آدمی در اصل روح است و مجرّد و بی‌‏زمان.[6] ♦️ او درباره کارما نیز که به‏‌گونه‌‏ای علت تناسخ تلقی می‏‌شود، سخنان فراوانی دارد و بر این باور است که اعتقاد به او به عنوان استاد، کارماهای انسان‌‏ها را از بین برده، چرخه تناسخ را به پایان می‌‏رساند.[7] 🔻 پی‌نوشت: [1]. نگرشی بر آرا و اندیشه‏‌های یوگاناندا، فعالی، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، 1388، ص 82-75. [2]. سرگذشت یک یوگی، یوگاناندا، پارمهانسا، ترجمه گیتی خوش‌دل، نشر پیکان، تهران، 1383، ص 31-33. [3]. نگرشی بر آرا و اندیشه‏‌های یوگاناندا، فعالی، تهران، سازمان ملی جوانان، معاونت مطالعات و تحقیقات، 1388، ص 91. [4]. انسان در جستجوی جاودانگی، یوگاناندا، پاراهامسا، ترجمه توران دخت تمدن(مالکی)، تهران، تعالیم حق، 1380، ص 548. [5]. همان، 17. [6]. سرگذشت یک یوگی، یوگاناندا، پارمهانسا، ترجمه گیتی خوش‌دل، نشر پیکان، تهران، 1383، ص 18. [7]. همان، 62. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به کتاب، فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، قم، نشر صهبای یقین، ص 99. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اگر کُره ماه نبود برای زمین چه اتفاقی می افتاد ⁉️🌓🌎🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فستیوال عجیبِ « ستسوبون » در ژاپن 👺🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا با بارگذاری مغز بر روی یک رایانه می توان جاودانه شد⁉️🧠💻🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشگویی عجیبِ « ادگار کیسی » 🔺 ♦️مردی که در خواب از آینده می گفت. قسمت (دوم) 2️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا خداوند انسان را گناه‌ کار آفریده است ❓ ✝️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یکی از اعتقادات مشترک بین برخی صوفیان و مسیحیان، باور به گناه نخستین از طرف حضرت آدم (علیه‌السلام) است . 🔷 آنها اعتقاد دارند این گناه، به اراده‌ی خداوند بوده و حضرت آدم (علیه‌السلام) مجبور به انجام آن بوده است. 🔶 صوفی معروف ابوالقاسم قشیری در تفسیر آیه «انّی جاعِلٌ فِی الأرض خلیفه» می‌نویسد: «و همانا خداوند آن هنگام که گفت جانشینی در زمین قرار خواهم داد، از سرانجام ورود آدم به بهشت خبر داد. 🔷 از جمله، اقدام او به انجام کاری که موجب خروج او از بهشت می‌شود، چون زمانی که خبر داده است انسان را جانشین خود در زمین گردانیده است، ماندنش در بهشت چگونه ممکن خواهد بود؟» [1] ♦️ طبق این تفسیر پیش از اینکه حضرت آدم (علیه‌السلام) با مرتکب شدن کاری، سبب خروجش از بهشت گردد، خداوند متعال انجام آن گناه را اراده کرده بود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا خداوند انسان را گناه‌ کار آفریده❓ ✝️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ از اعتقادات باطل و بی‌اساس بین برخی متصوفه، که در متون سران مشهور آنان یافت می‌شود، عدم حساسیت نسبت به گناه و ارتکاب گناه است. 🔷 به‌عبارتی متصوفه معتقدند که خداوند انسان را گناه‌کار آفریده و گناه‌کاربودن، جزیی از وجود آدمی است و ارتکاب گناه نخستین توسط آدم نیز، به اراده و تقدیر خداوند بوده است. 🔶 همچنین این فرقه در انجام گناه و ضروری بودن آن برای انسان تأکید دارد، چنان‌که میبدی در کشف الاسرار بر آمیختگی وجود انسان با گناه اشاره کرده و در این‌باره گفته: 🔷 «اگر گناه نمی‌کردید خداوند گروهی را می‌آفرید تا گناه کنند تا آن‌ها را بیامرزد.» [2] 🔶 این عقیده‌ انحرافی متصوفه نسبت به ضروری بودن انجام گناه و گناه نخستین حضرت آدم (علیه‌السلام)، ناشی از اعتقاد مسیحیان به این مسئله است. ♦️ بنا به باور مسیحیت، حضرت آدم و فرزندان او در نتیجه خوردن میوه‌ی ممنوعه، مستحق مجازات دوری از حق‌تعالی شدند. 🔷 و حضرت عیسی (علیه‌السلام) با مصلوب شدن خود، غرامت و تاوان آن گناه و تمامی گناهان فرزندان آدم را می‌پردازد. 🔻 آگوستین، بزرگترین شخصیت کلیسای قدیم کاتولیک معتقد است که: 🔷 «انسان به خودی خود فاسد و شریر است و سراسر عالم وجود بالطبع ضایع و تباه می‌باشد و انسان محکوم است به ذنب ازلی یا معصیت جبلی که از پدرش میراث برده است.» [3] 🔶 ژان کالوین از دانشمندان دوران تحول در مسیحیت می‌گوید: «ارتکاب گناه از سوی آدم و هبوط وی نقشه و تدبیر خدا بود.» [4] ♦️ این باور مسیحیان و صوفیان نسبت به گناه نخستین، در نزد اسلام کاملاً مردود است. 🔷 علامه طباطبایی عامل اصلی خروج حضرت آدم (علیه‌السلام) و حوا از بهشت را، تناول از آن درخت ممنوعه و آشکارشدن عورت آن‌ها می‌داند. 🔶 وی در این‌باره‌ می‌نویسد: «حضرت آدم (علیه‌السلام) از ابتدا برای زندگی و موت در زمین خلق شده بود و سکونت او و حوا در بهشت، فقط برای آزمایش و آشکارشدن عورات آن‌ها و در نتیجه به زمین فرستاده شدن آن‌ها بوده است... 🔷 علامه در ذیل آیه‌ی «قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا ...[بقره/38[ فرمودیم همگی از بهشت فرود آیید» می‌گوید که تشریع دین، بعد از هبوط آدم است و قبل از دین، معصیت معنا ندارد. 🔶 پس اصلاً معصیت و گناهی نبوده است تا آدم و فرزندانش گناه کنند، بلکه نهی از أکل شجره، یک خیرخواهی بوده است که اگر گوش نمی‌داد نتیجه‌اش را می‌برد.» [5] ♦️ این مطالب و عقاید صوفیان درباره گناه نخستین، که از عقاید مسیحیان اخذ شده، ثابت می‌کند که آنان نسبت به گناه و گناهکاران حساسیت چندانی نداشته و حتی به ارتکاب گناه نیز تشویق می‌کنند. 🔻 پی‌نوشت: [1] قشیری، ابوالقاسم، لطایف الاشارات، به‌تصحیح ابراهیم بسیونی، قاهره، مرکز تحقیق التراث(الهیئة المصریة العامة للکتاب)، چاپ دوم، ص80. [2]میبدی، ابوالفضل رشیدالدین، کشف الاسرار و عدةالابرار، به‌تصحیح علی اصغر حکمت، تهران، امیرکبیر، 1376، چاپ ششم، ج8، ص44. [3]ناس، جان، تاریخ جامع ادیان، تهران، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، 1370، چاپ چهاردهم، ص643. [4]حجاریان، سعید، از شاهد قدسی تا شاهد بازاری، تهران، طرح نو، 1380، ص23. [5]طباطبایی، سیدمحمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، قم، دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین، 1417ق، ج1، صص118-128. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا 99 درصد تاریخ ما گم شده است⁉️📚🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا با این تکنولوژی امکان دریافت پیام از آینده وجود دارد⁉️📡🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشگویی عجیبِ « ادگار کیسی » 🔺 ♦️مردی که در خواب از آینده می گفت. قسمت (سوم) 3️⃣ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
انسان های « خون آشام‌ » زائیده خیال اسلاوها 👹🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ افسانه خون آشام‌ها ریشه در سال‌های بسیار دور دارد، ‌می‌گویند این داستان بر می‌گردد به قرن پانزدهم میلادی 🔷 سعدی – علیه الرحمه – در گلستان می‌فرماید: «بنیاد ظلم در جهان اول اندکی بوده است. هر که آمد بر او مزیدی کرده تا بدین غایت رسیده.» 🔶 داستان خون آشام‌ها هم مثل همین بنیاد ظلم می‌ماند. چیزی که مادرهای اسلاو، زمانی با آن بچه‌هایشان را می‌ترسانند، بعد از گذشتن از صافی قرن‌ها به موجودی ترسناک و وهم انگیز تبدیل شده است که کمتر نویسنده یا سینماگری می‌تواند از خیرش بگذرد. 🔷 لغت ومپایر (vampire) در اصل یک لغت صرب است، با تلفظ ویپیر. در زبان صرب‌ها، وم یعنی دندان و پیر یعنی نوشیدن ومپیر یا برگردان انگلیسی‌اش ومپایر یعنی کسی که با دندان می‌نوشد (واژه دمفیر،‌ Dhampir، که در سینما به عنوان بچه خون آشام به کار می‌رود هم یک لغت آلبانیایی است؛‌ دقیقا با همین ترکیب و همین معنی) 🔶 حالا «موجودی که با دندان می‌نوشد» چه جور موجودی بوده❓ جوابش برمی‌گردد به افسانه‌های اسلاو که به روایت دایره‌المعارف بریتانیکا،‌ به موجودی خونخوار گفته می‌شود. 🔷 همین تصور دیگری از این که این موجود، چه جور ماهیتی دارد❓ 🔶 انسان است یا موجودی دیگر❓ 🔷در همین جهان زندگی می‌کند یا از جهان دیگر می‌آید❓ 🔶آنها چه شکلی هستند❓ 🔷خون را می‌خورد برای چه منظوری❓... ♦️جواب سوالاتی از این دست را نمی‌دانیم. حتی مهم هم نیست که بدانیم. 🔷 چیزی که مهم است بدانیم، ظهور یک فرمانروای سنگدل در رومانی در قرن پانزدهم (ولاد سوم، معروف به «ولاد به میخ کشنده») 🔶 یک کنتس پولدار دیوانه در مجارستان در قرن شانزدهم (الیزابت بتوری) و دو قاتل زنجیره ای در صربستان در قرن هجدهم (پیتر پلگوویتزو پل آرنولد) بود. 🔷 اینها هر کدامشان در زمان خود به عنوان یک خونخوار یا همان ومپایر شهرتی به هم زدند و هر کدام به چهره امروزی خون آشام،‌ چیزی اضافه کردند. 🔶 مثلا ولاد سوم، چون بیماری پرفوریا (حساسیت به نور) داشت و کم از قصرش بیرون می‌آمد، افسانه نورترسی خون آشام‌ها را ساخت. 🔷 الیزابت بتوری که رعایاش را به قصرش می‌برد و آن‌ها را سلاخی می‌کرد،‌ اختلالات روانی را به افسانه خون آشام‌ها اضافه کرد. 🔶 در مورد آن دو قاتل زنجیره ای هم که در ابتدای قرن هجدهم در صربستان اعدام شدند، چون بعد از مرگشان قتل‌ها متوقف نشد، این عقیده خرافی شکل گرفت که آن‌ها از آن دنیا برگشته اند. 🔷 دهه‌های ۱۷۲۰ و ۱۷۳۰،‌ دهه‌هایی بود که در صربستان به «عصر ترس از خون آشام»معروف شده. 🔶 «لولو» حالا نمونه‌های عینی و بیرونی هم پیدا کرده بود. نمونه‌هایی که از نور می‌ترسیدند، اختلالات روانی داشتند و بعد از کشته شدن هم دوباره به این دنیا بر می‌گشتند و وقتی که بر می‌گشتند، چون دیگر جان نداشتند مجبور بودند برای جست وجوی ماده حیات، از خون دیگران تغذیه کنند. ♦️ اما هنوز چیزی کم بود. یک افسانه محلی،‌ هر چقدر هم که ترسناک باشد، برای جهانی شدن نیاز به دستان جادویی یک نویسنده دارد. شاعران آلمانی، اولین کسانی بودند که پیشقدم شدند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻