eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
مراسم عجیبِ شب جادوگران در شهر پراک 👺🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند: ( 14 قسمتی ) گونه و نژادهای موجودات فرازمینی که از زمین بازدید کردند« شیاطین در لباس بیگانه های فضایی» 👹👽🛸🔺 قسمت (سیزدهم) 3️⃣1️⃣ ♦️ در طول قرنها و درون آثار هنری و نقاشی های مختلف،شیطان و دار و دسته و نوکرانش نیز به همین اشکال نمایش داده شده اند. اکثر این موجودات رنگشان سبز یا آبی هست یا اینکه شکلی حیوانی دارند که از مشخصه های جنیان است. 🔷 در سال ١٩٠٤ ميلادي آليستر كراولي(جادوگر) درون هرم بزرگ جيزه در مصر پس از چندين روز اجراي مناسك شيطاني با جني آبي رنگ (در آيه ٥٩ فصل اول كتاب شريعت به رنگ جن اشاره شده) به نام «آي واس» ديدار ميكند. 🔶 اين جن فراميني از سوي (هور-پار-كرات) خداي مصر باستان يا به طور مشخص «شيطان – ابليس» در سه روز متوالي بر آليستر كراولي تلقين (وحي!!) ميكند. ♦️ آلیستر کرولی تصویری از این موجود با سر بسیار بزرگ و بدن نحیف و کوچک با چانه نوک تیز که او با جزئیاتش در بیش از صد سال پیش کشیده شباهت عجیبی با "بیگانه های فضایی خاکستری"”Gray Aliens” دارد که این روزها درباره آنها زیاد بحث می شود و در فیلمهای هالیوودی زیاد آنها را می بینیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چه رازی در عدد 3 نهفته است ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در طول تاریخ عدد سه همواره مفهوم منحصر به فردی داشته است .. چرا ❓ 🔷 مهم نیست کدام تمدن را مد نظر میگیرید .. چه رازی در عدد سه نفهته است که در تمام ادیان معماری ها و حتی فرهنگ های مختلف دیده میشود. آیا ممکنه یک ارتباطی با فرازمینی ها داشته باشد ❓ 🔶 اهرام ثلاثه مصر نیز سه عدد هستند.... نیوگرنج ایرلند … دیوارهای این دهلیز ۵۰۰۰ ساله با خطوطی حلزونی سه گانه ای مزین شده است... یونان باستان .. براساس افسانه ها سرنوشت خدایان و انسان تحت کنترل موجوداتی مقتدر و موسوم به ” سه چهره ” است. 🔷 در ایالالت یونان در چین سه معبد بودایی ۱۱۰۰۰ ساله معروف به سه پاگودا یا سه بتکده در موقعیتی مثلثی وجود دارند که گفته شده از مردم در برابر بلایای طبیعی محافظت میکنه . 🔶 تمدنهای گوناگون جهان از دیر باز اعتقادات مشترکی دارند مبنی بر اینکه عدد سه به منزله چیزی مقدس مرموز و حتی مثلا الهیست. 🔷 همه ابنای بشر عدد سه را میشناسند . همه در یک دنیای فیزیکی زیست میکنیم که همه چیز با اعداد سر و کار دارد ما استفاده وسیع از عدد سه را در آیینهای اروپایی هم میبینیم. ♦️ احترام به عدد سه از هزاران سال پیش است و امروز میتوان آن را درهنر و ادبیات و اسطوه معماری و مذهب علم بازیافت، چرا ❓ چه چیزی این عدد را مهم شمرده است ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه....🔻🔻
چه رازی در عدد 3 نهفته است ⁉️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ در متون یهودی مسیحی نیز این عدد بارها به کار برده شده .. حتی داستان یونس در شکم نهنگ نیز به سه روز اشاره دارد در سفر افرینش در کتاب مقدس نیز آمده آبها و خشکیها بعد از سه روز از هم جدا شدند. 🔷 در کتاب مقدس مسیح پس از سه روز زنده شد و صعود پیدا کرد ..میبینیم مفهومی در این مساله نفهته است. 🔶 فلات جیزه مصر .. سه هرم بزرگ مصر درست خارج از قاهره در امتداد صحرا ردیف شده اند ، مردم باستان مجذوب هندسه بودند مثلث نیز یکی از اون اشکال مقدس و مهم بوده .. 🔷 آیا اهرام مصر نشونه ای از نوعی معبر به قلمروی دیگری خارج از این سیاره است ❓ 🔶 همه معادله ، فیثاغورث ریاضی دان یونانی را میشناسیم مجذور (آ) بعلاوه (ب) برابر با مجذور (س ) این معادله سه وجه مثلث قائمه است و برخی معتقدند این اصل در اهرم مصر بکار گرفته شده بود .. فیثاغورث ۲۵۰۰ سال پیش میزیست و نقل است با بزرگان مصری نیز درس خوانده است و حکمت را با خود به یونان برد. و نتیجه این کار تولد فلسفه یونان بود .. 🔷 در کارنک فرانسه هزاران سنگ ایستاده وجود دارد که بیش از ۶۰۰۰ سال قدمت دارند و بیشتر انها به شکل مثلث قائمه هستند و هزاران سال قبل از فیثاغورث درست شدند ..این مساله رو میشه در استون هنج و ایوبری دید ..باید از خود پرسید آیا مثلث فیثاغورثی یک هندسه مخصوص فرازمینی است ❓ 🔶 همان عدد سه معروف❓ او اولین نفری نبوده که چنین موضوع مهمی رو فهمیده … میدونیم فیثاغورث از مصریان باستان چیزهای زیادی اموخته و مصریان باستان نیز گفته اند این دانش خدایان است فیثاغورث کسی بود که این مساله رو برای اولین بار از مصر خارج کرد … آیا فرازمینی های باستانی که بعنوان خدایان شناخته میشدند این علوم را به بشر آموخته اند ❓ 🔻 آیا عدد سه یک کد هست❓ 🔷 در کتابخانه دانشگاه کمبریج انگلستان اوراق ایزاک نیوتون موجود است او یکی از تاثیر گذارترین دانشمندان قرن ۱۷ بود و نشان داد چه چیزی پایه و اساس فیزیک مدرن است. 🔶 سه قانون حرکت … در کنار نوشته های فلسفی نیوتون .. ریاضی و نحوم … ترجمه ای رمزکشایی شده از یک سند باستانی وجود دارد که قرنهاست کیمیاگران را در حیرت فرو برده است … یک لوح زمرد .. 🔷 اعتقاد بر این است این لوح حکاکی شده بر روی کریستال سبز رنگ … یکی از چند لوحه ای است که نه تنها حاوی اطلاعات آزمایش کیمیاست بلکه همچنین حاوی اسرار جهان است !!! نیوتون به آن اشاره کرده و همچنین در شماری از متون باستانی دیگر نیز نوشته شده است. 🔶 همیشه در تاریخ چشم سوم به عنوان وسیله ای که به ما امکان سفر به ابعاد دیگری را میدهد یاد شده است .. این قصه و داستان ها از کجا نشات میگیردآیا انسان به یک باره این موضوع را خودش فهمیده ❓ آنهم انسان های باستان و هزاران سال پیش ❓ یا اینهم دست آمیز فرازمینی های باستانی یا خدایان باستانی بوده ؟ آنها که بودند و از کجا آمده بودند❓ 🔷 آیا غده صنوبری میتونه به ما بگه چرا ما با تمام موجودات این سیاره متفاوتیم ❓ هنر موسیقی ادبیات و … آیا اینها از دست یافته های بشر هستند که انها را خلق کرده اند ❓ 🔶 ایالت هنان مرکز چین در امتداد سواحل رودی “یی” تعداد ۱۳۵۲ غار باستانی وجود دارد به نام ” لانگمن گراتو ” معروف میباشد این غارها متعلق به ۴۹۳ میلادی هستند .و شامل حیرت انگیز ترین مجموعه های غارهای بودایی جهان هستند. 🔷 یکی از بزرگترین مجسمه ها میان ۱۰۰۰۰۰ مجسمه سنگی در این سایت مجسمه ” امیتابا بودا ” یا بدای نور لایتناهی است، در اطراف آن دو دستیار نیز دیده میشود که انها در مجموع اولیای مقدس باختر هستند. 🔶 بنا به دلیلی اسرار مقدس اغلب به صورت سه شخصیتی به چشم میخورند .. در مذهب بودایی ماهایانا سه نگهبان وجود دارد به نام امیتابا که همان بودای لایتناهی است و در کنار او گفتیم دو دستیار دیده میشود .. یکی به منزله آگاهیست و دیگری شفقت. 🔷 حیرت آوره در تمامی دنیاهای باستان خدایان و رهبران اغلب سه نفری حضور دارند .. آیا چیزی در مورد عدد سه هست که اطلاعات مبهمی از دوران باستان بما میدهد❓ ♦️ چرا رهبران و خدایان سرتاسر تمدنهای باستان در جهان در ساختار پراقتدار خود عدد سه را تصویر کشیدند در هر چیزی ❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه....🔻🔻
چه رازی در عدد 3 نهفته است ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ اصولا لوحه های زمردین به صورت عام یک افسانه تلقی میشود … احتمالا این لوحه های زمرد حاوی بنیادی ترین دانش باستانیست دانشی که از چگونگی تبدیل عناصر … اسرار طولانی تر شدن عمر و همچنین اسرار کیهانی .. برخی معتقدند هزاران سال پیش این لوحه های ارزشمند در اهرام مصر پیدا شدند. 🔷 آیا انچه که در لوح زمرد است کیمیا می باشد❓ کیمیا فقط تبدیل ماده اولیه به طلا نبوده بلکه در مورد اسرار علم جهان نیز بوده است .. 🔶 این لوحه زمرد حاوی عبارت بسیار جالبی میباشد : ” عدد سه راز بزرگی است ” که از عدد بزرگ یک میاید. 🔷 در این لوحه ها میگوید اگر دو عنصر را داشته باشیم میتونیم سومیش رو بسازیم. 🔶 آیا دانشمندانی چون نیوتون به دنبال راز دانش فرازمینی بودند ❓ 🔷 آیا ممکنه این دانش بعضا بر اساس قدرت نهفته در عدد ۳ باشد ❓ 🔶 شاید بتوان پاسخ را در مردی یافت که به عقیده خیلی ها نویسنده لوحه های زمرد است یعنی ” هرمس هرامسه “ 🔷 با شروع قرن ۴ پیش از میلاد … این اسم اسمی کلیمی مصری میباشد و همان هرمس یونانی است و با توث خدای مصر وابستگی دارد. 🔶 طبق افسانه ها هرمس و توث دو الهه ای هستند که رابط میان قلمرو انسانی و خدایان میباشند ، بر اساس حکایات مصری او موجود تناسخ یافته توث هست و که همان نسخه حکاکی شده مصری میباشد، اویعنی هرمس کسی است که دانش و آگاهی را بهمراه دارد، در مصر عقیده باستانی بر این بود که توث از آسمان فرود میاد و هدفش آموزش به روش علمی برای مردمان ان دوره بود. 🔷 آیا لوحه های زمرد دارای نوعی دانش فرازمینی از سوی خدایان مصری بودند که منشا فرازمینی داشتند❓ آیا رموزی از عدد سه در این لوحه ها دیده میشه ❓ 🔶 هنوز علم خیلی چیزها در مورد عملکرد مغز نمیداند صد میلیارد عصب در مغز موجود است و حدود صد هزار تریلیون ارتباط بین آنها برقراره اگر بتوان کد عصبی رو پیدا کنیم میتونیم جواب بسیاری از بیماری ها و روش درمان آنها را بررسی کنیم و این واقعا گام نهایی برای شناخت آناتومی انسان است. 🔷 چگونگی عملکرد مغز رازی است که هزاران سال بشر در گیر ان است .. بر اساس بسیاری از تمدنها و مذاهب باستانی عملکرد مغز همچون سایر اندام های دیگر نیست، بلکه با امری بسیار دقیق در ارتباط است امری که منشا فرازمینی دارد. 🔶 هر تابستان هزاران هندو سفری مقدس را در مسیر پر شیب میپیمایند تا شاهد فرم گرفتن یک استالاگمیت عمودی یخی باشند که سمبل ” لرد شیوا ” یکی از مقدس ترین خدایان هندو میباشد، بر اساس حکایات در همین غار بود که شیوا راز خلقت را برای همسرش ” پارواتی ” گشود … سه انرژی به اصطلاح الهی. 🔷 در مذهب هندو شیوا اغلب با یک چنگک تصویر شده است شاخه های این چنگک به منزله سه اقتدار بنیادین است خواستن و عمل کردن و دانش … او همچنین نوعی چشم سوم نیز دارد در میان پیشانی اش … اما چرا ❓ 🔶 در بسیاری از تمدنهای آسیایی نیز از چشم سوم سخن به میان آمده که مکانش بین دو چشم میباشد و اعتقاد بر اینه که این چشم سوم محل اقتدار ماوراطبیعه است. 🔷 در اصول فراماسونری مفهومی موجود است که میگوید دو وجه یا دو ستون تنها با یک ساختار سوم یا مرکزی میتوانند به تعادل برسند ..این چشم سوم اسرار آمیز معرفی شده است ..آ ممکنه این در مغز انسان یافت بشه ❓ 🔶 برخی معتقدند این مساله مربوط به غده صنوبری میباشد، که بزرگتر از یک دانه برنج هم نیست و فرمی به شکل یک میوه کاج دارد و بین دو نیمکره مغز واقع میباشد. 🔷 عملکرد غده صنوبری در اصل آزاد کردن هورمون ” ملاتونین ” میباشد که دوره های خواب را کنترل میکند و به دلیل حساسیتش به نور بعضی اوقات بهش میگن چشم سوم. 🔶 آیا ممکنه باستانیان از این موضوع اگاه بوده باشند ❓ ♦️ اگر اینطور باشد آیا از عملکرد ان آگاهی داشتند❓ ایا ممکنه این به اصطلاح چشم سوم همین غده صنوبری باشد که باستانیان از ان به عنوان آگاهی یاد میکردند❓ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند: ( 14 قسمتی ) گونه و نژادهای موجودات فرازمینی که از زمین بازدید کردند« شیاطین در لباس بیگانه های فضایی» 👹👽🛸🔺 قسمت (پایانی) 4️⃣1️⃣ ♦️ در طول قرنها و درون آثار هنری و نقاشی های مختلف،شیطان و دار و دسته و نوکرانش نیز به همین اشکال نمایش داده شده اند. اکثر این موجودات رنگشان سبز یا آبی هست یا اینکه شکلی حیوانی دارند که از مشخصه های جنیان است. 🔷 در سال ١٩٠٤ ميلادي آليستر كراولي(جادوگر) درون هرم بزرگ جيزه در مصر پس از چندين روز اجراي مناسك شيطاني با جني آبي رنگ (در آيه ٥٩ فصل اول كتاب شريعت به رنگ جن اشاره شده) به نام «آي واس» ديدار ميكند. 🔶 اين جن فراميني از سوي (هور-پار-كرات) خداي مصر باستان يا به طور مشخص «شيطان – ابليس» در سه روز متوالي بر آليستر كراولي تلقين (وحي!!) ميكند. ♦️ آلیستر کرولی تصویری از این موجود با سر بسیار بزرگ و بدن نحیف و کوچک با چانه نوک تیز که او با جزئیاتش در بیش از صد سال پیش کشیده شباهت عجیبی با "بیگانه های فضایی خاکستری"”Gray Aliens” دارد که این روزها درباره آنها زیاد بحث می شود و در فیلمهای هالیوودی زیاد آنها را می بینیم. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ رسم قربانی کردن انسان در مراسم آئینی در همه جای عالم نمونه دارد. اما در میان تمام اقوام بشری دیده نشده است. 🔷 قربانی کردن انسان به مرحله کاملا معینی از رشد انسان تعلق دارد که احتمالا بعضی اقوام انسان از آن عبور نکرده و از این رو با آن بیگانه مانده‌اند. 🔶 این رسم مختصِ مردمانی است که بت و مراسم آئینی مربوط به آن را داشته‌اند. 🔷 این رسم در میان انسان‌های اولیه کمتر دیده می‌شود(رسم آدم‌خواری که احتمالا در میان نئاندرتال‌ها مرسوم بوده) که کارشان شکارو گردآوری خوراک بود. آن‌ها به جان‌گرایی اعتقاد داشتند و طبیعت را صاحب روح می‌دانستند. 🔶 اینجا ما با نخستین بت‌ها سر و کار داریم، بت‌هایی که تشنه خون بودند. این‌ها شامل خدایان ادیان قدیمی، زئوس، دیونیسوس، کرونوس، خدای توفان، بعل، مولوخ و هم‌چنین بت‌های اسلاوها و مصریان می‌شود که در شکل‌های اولیه خود دیوهای آدمخوار بودند. 🔷 رسم قربانی کردن انسان بعدا کم کم جای خود را به قربانی کردن حیوانات داد. ♦️ با توجه به غیرانسانی بودن این مراسم، و اسناد و مدارک تاریخی موجود،در باره بعضی ازملل متمدن در این زمینه باید بیشتر به اسطوره‌ها و افسانه‌ها مراجعه کرد که حکایت از مراسم خونین قربانی کردن انسان به منظور راضی کردن خدایان می‌کنند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند⁉️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ در بعضی مراسم آئینی ادیان و اقوام مختلف نیز مواردی مشاهده می‌شود که برگرفته از مناسک قربانی کردن انسان به نظر می‌رسند. 🔻پلوتارک در زندگینامه تمیستوکل فرمانده جنگی یونانیان در جنگ با ایرانیان در ۴٨٠ قبل از میلاد، شرحی از قربانی کردن انسان می‌دهد. 🔷 او می‌نویسد هنگامی که در قربانگاه سرگرم مراسم دینی بوده، سه اسیر ایرانی را که ظاهرا از بستگان نزدیک خشایارشاه بوده‌اند، نزدش می‌آورند. 🔶 وقتی که چشم کاهن یونانیان به سه اسیر می‌افتد، یک باره تنور قربانگاه معبد شعله می‌کشد. کاهن این را علامت آن می‌گیرد که این سه طلبیده شده‌اند و باید قربانی دیونیزوس شوند. 🔷 او به تمیستوکلس می‌گوید که در صورت قربانی کردن این اسیران، یونانیان برنده جنگ می‌شوند. تمیستوکلس باور نمی‌کند. 🔶 اما سایر جنگجویان یونانی که از اوضاع ناگوار نبرد و موقعیت بد قوای خود آگاه بودند، یک صدا فریاد قربانی شدن اسیران را سر می‌دهند. آنها در پی خشنود کردن دیونیزوس بودند تا یار و یاور آنها در جنگ باشد . 🔷 دیونیزوس خدای شراب است، اما “گوشت خام‌خوار” هم از القاب اوست. یونانیان باستان در مراسم ستایش او بزی را قربانی می‌کردند، خونش را برای حاصلخیزی به زمین می‌پاشیدند و گوشتش را تکه تکه کرده و خام‌خام می‌خوردند. 🔶 این همه نشانه‌هایی است که بر رسم قربانی کردن انسان و احتمالا آدمخواری دلالت دارند. کشاورزان اشعاری در ستایش او می‌خواندند که به تراگو دیا (trago dia) معروف شد. 🔷 تراگو در یونانی به معنی بز و دیا به معنی شعر و در مجموع به معنی سرود بزی است. نام امروزی تراژدی از همین واژه گرفته شده‌است. رفته رفته این اشعار را همه ساله در جشنواره‌ای به افتخار دیونیزوس می‌خواندند و همین سنگ بنای تئاترهای اولیه شد. 🔶 چنان‌که دیدیم، پلوتارک به یک مورد قربانی انسان به مناسبت جنگ اشاره کرده، اما برخی نویسنگان دیگر عهد باستان به قربانی کردن انسان به مناسبت‌های دیگر هم اشاره کرده‌اند. 🔷 بنا به پاره‌ای از این نوشته‌ها، یونانیان به مناسبت جشن سالانه تارگلین که پیش از برداشت محصول بر پا می‌شد، دو انسان فقیر و مطرود و حتی‌الامکان یک زوج را بر می‌گزیدند و به مدت یک سال اطعام می‌کردند. 🔶 سپس در روز جشن آنها را می‌آراستند و با شاخه‌ای از درخت انجیر می‌زدند و درمیان غریو شادی و هلهله مردم به پیش می‌راندند. آنها را در همه جای شهر می‌گرداندند تا ناپاکی‌های همگان را جذب خود کنند. 🔷 آنگاه این دو را بیرون شهر به بالای صخره‌ای برده به پایین پرت می‌کردند. یا پیکرشان را می‌سوزاندند و خاکسترش را روی دریا می‌پاشیدند. یونانیان به این ترتیب باور داشتند که ناپاکی‌های اهالی را از بین برده و نابود کرده‌اند. 🔶 بین رسم بلاگردان یهودیان باستان واین رسم یونانیان مشابهت دیده می‌شود. 🔷 به نظر هِردِر، انسان در مراحل ابتدایی تکامل، درکی انتزاعی از گناه نداشته و آن را چون بیماری و بلا به طور مادی پیش خود مجسم می‌کرده است. به همین دلیل با بار کردن گناهان بر دوش قربانی و کشتن او به نابودی گناه بر می‌خاسته است. 🔶 درمیان اقوام دیگر نیز مراسم مشابهی انجام می‌شده که همگی در آستانه برداشت محصول برپا می‌شده‌اند. 🔷 این نکته وضع متزلزل زندگی مردم را می‌رساند که به شدت به منبع خوراکشان وابسته بوده‌اند و مدام وحشت داشته‌اند که در اثر حادثه‌ای محصول یک سال کار طاقت فرسایشان از بین برود و گرسنه بمانند. ♦️ قربانی کردن نوعی اقدام پیشگیرانه و در عین حال هدیه‌ای بوده به خدایان یا نیروهای ناشناخته تا از مردم خشنود باشند و بر آنها خشم نگیرند. چنین مراسمی در میان آزتک‌ها نیز دیده شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند⁉️🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ در جزیره ماسیلا (مستعمره سابق یونان و شهر مارسی امروزی) به هنگام شیوع بیماری همه‌گیر، همین مراسم را با کمی تغییر برگزار می‌کردند. بینوایی را طعام می‌دادند و رخت نو می‌پوشاندند و خوب می‌آراستند. 🔷 سپس او را در شهر می‌گرداندند تا مردم هر چه می‌خواهند فحش و نفرین نثارش کنند. بعد این سپر بلا را به بیرون شهر برده، از بالای صخره به پایین پرت می‌کردند. از فراز صخره‌هایی به ارتفاع سیصد متر در جزیره لویکاس در شمال یونان، قربانی را به دریا می‌انداختند. 🔶 او اگر زنده می‌ماند، باید شهر را فورآ ترک می‌کرد و به جای دور افتاده‌ای می‌رفت و گناهانی که بر دوش او نهاده بودند، با خود به دوردست‌ها می‌برد. 🔷 در رودوس قربانی را نثار کرونوس (پادشاه تیتان‌ها در اسطوره‌های یونان) می‌کردند. در جزیره قبرس انسان‌ها را برای زئوس قربانی می‌کردند. 🔶 دیومدس، یکی از دلیرترین جنگجویان جنگ تروا در اسطوره‌های یونانی، چهار مادیان آدم‌خوار در اختیار داشت، که همین نکته بر رسم قربانی انسان دلالت دارد. 🔷 در میان برخی اقوام نمونه‌های معتدل‌تری از قربانی کردن دیده می‌شود که طی مناسکی فقط خون قربانی را پای معبد می‌پاشیدند و قربانی صرفا به طور سمبلیک به قربانگاه اهدا می‌شد. 🔶 اسپارت‌ها در معبد آرتمیس پسر بچه‌ها را چنان با شلاق می‌زدند که خونشان به قربانگاه بپاشد. 🔷 از روم باستان هم اخباری از قربانی کردن انسان به جا مانده است. سال ٢٢۶ پیش از میلاد یک زوج از نژاد سلت را مانند یونانی‌ها در بازار گاوفروشان دفن کردند. با این کار می‌خواستند پیشگویی شوم تسخیر رم به دست سلت‌ها و یونانیان را بی‌اثر کنند. 🔶 دولت روم در سال ٩٧ قبل از میلاد قربانی کردن انسان را ممنوع کرد، اما این مانع از آن نشد که سزار در سال ۴۶ قبل از میلاد و در پی شورش سربازان، دو تن از آنها را قربانی مارس، خدای جنگ نکند. 🔷 صدها زندانی را نیز پنج سال بعد آگوستوس در محراب معبدی که به پاس رسیدن سزار به مقام خدایی بنا شده بود، قربانی کرد. 🔶 قیصر بی بند و باری به نام هلیوگابال که در سال ٢٢٠ میلادی حکومت می‌کرد، تعداد بی شماری کودک را فدیه خدای خورشید کرد و با استفاده از خونشان به پیشگویی پرداخت. در آیین میترا هم روایاتی از قربانی انسانی هست. 🔷 در بسیاری نقش‌های سنگی، میترا را در حال قربانی کردن گاو نر می‌بینیم. بنا به اساطیر یکی از کارهای میترا کشتن گاو است که با پاشیدن خون گاو بر زمین برکت و سرسبزی می‌آفریند. 🔶 قربانی گاو، در آیین میترا (مهر) نماد آفرینش است و مرگ گاو، حیاتی نو می‌آفریند. از آبیاری زمین با خون او غلات و انگور پدید آمد. 🔷 به نظر برخی محققان ضیافت شام با نان و شرابی که نماد خون قربانی است، از جمله آیین‌های عبادی آیین میترا بوده که بعدها به مسیحیت راه یافت. 🔶 در روم قدیم پانزده ماه مه روز جشن کفاره بود. در حضور مقامات و مردم شهر ٢۴ عروسک حصیری به بزرگی انسان را که دستها و پاهایشان به هم بسته بود، به رودخانه پرت می‌کردند. ♦️ این خود گواه آن است که روزی انسان‌ها را به کفاره پلی که روی رودخانه ساخته و به عقیده خودشان از اقتدار آن کاسته بودند، قربانی خدای رودخانه می‌کردند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حرکت « رزونانس » چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اعداد نحس در فرهنگ ژاپنی ها 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند⁉️🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ در جزیره ماسیلا (مستعمره سابق
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند⁉️🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ جنگ گلادیاتورها نیز که محبوب مردم بود، شکل دیگری از قربانی انسان بود. 🔷 گواه آن که خون گلادیاتور کشته شده را درمان بیماری صرع قلمداد می‌کردند. بعدها همین رسم شامل خون کسی کردند که سرش در مجازات اعدام قطع می‌شد. 🔶 در کتاب عهد عتیق هم به کرات به قربانی انسان بر می‌خوریم. یک نمونه، روایت یفتاح، قاضی‌القضات بنی‌ اسرائیل و فرمانده نظامی قوم یهود است. 🔷 او در جنگ میان قوم بنی اسرائیل با طایفه بنی عمون، نذر کرد که در صورت پیروزی بر دشمن، اولین کسی را که از خانه به استقبال او آید، قربانی یهوه سازد و در آتش بسوزاند. 🔶 اما این نخستین کس کسی نیست جز یگانه دخترش، که با دف و رقص به پیشواز پدر می‌آید. یفتاح به خواسته دخترش دو ماه به او و دوستانش فرصت عزاداری می‌دهد و سرانجام بنا به عهد خود دخترش را فدای یهوه می‌کند. 🔷 یک مورد دیگر مربوط به پادشاهانی است که وقتی ملکشان در معرض تسخیر بود، پسر خود را فدای قوم خویش می‌کردند. وقتی پادشاه “موآب” در محاصره قوم بنی اسرائیل قرار گرفت پسر نوزادش را که قرار بود جانشین وی شود، قربانی کرد. 🔶 او قربانی را بالای برج پیش چشم محاصره کنند گان آورد و آنها که صلابت پدر در قربانی کردن فرزند را دیدند، از محاصره دست کشیدند. 🔷 دریک روایت دیگر، یهوه به تنبیه خونریزی توسط طالوت، بر مردم قحطی نازل می‌کند. ساکنان کنعان هفت تن از خانه طالوت را به عنوان کفاره حلق‌آویز می‌کنند. 🔶 هم‌چنین هیل در بازسازی شهر ویران شده اریحاو دو پسر بزرگ و کوچک خود را قربانی کرد تا نفرین شهر بی‌اثر شود. آحاز، یازدهمین پادشاه قوم یهود، پسران خود را به پای خدای بعل سوزاند. 🔷 قربانی کردن کودکان به پای خدایان چنان وسعتی داشته که برخی انبیاء قوم یهود، از جمله ازحیال، قوم خود را از بابت آنها ملامت کرده‌اند. 🔶 علت قربانی کردن کودکان نیز آن بوده که می‌خواسته‌اند زیباترین و عزیزترین‌های خود را وقف خدایان کنند تا آنها خشنود شوند. 🔷 این رسم در میان فنیقی‌ها و کارتاژها هم جاری بوده است. درپای مجسمه کرونوس گودالی بوده که بچه‌های قربانی را در آن می‌انداخته‌اند. کسانی هم که خودشان بچه نداشتند، بچه‌های فقرا را می‌خریدند تا قربانی کنند. 🔻 پلوتارک می‌نویسد، مادران این کودکان بی‌آنکه اشک بریزند گوشه‌ای کز می‌کردند. اگر گریه می‌کردند پولی بابت بچه‌ها به آنها داده نمی‌شد. 🔷 بچه‌های فروخته شده به هرحال سوزانده می‌شدند. بچه‌هایی که گریه می‌کردند، نوازش می‌شدند. برای آنکه جیغ و فریاد بچه‌ها پای تنور شنیده نشود، با صدای بلند ساز و دهل و طبل می‌زدند. 🔶 یک نکته مهم در مورد قربانی، این بود که داوطلبانه صورت گیرد یا جلوه کند. هرگونه نشانه مقاومت یا خودداری در قربانی از قداست نذر می‌کاست. 🔷 قربانی کردن انسان در زمان تیبروس، امپراتور روم در قرن ششم ممنوع شد اما مخفیانه همچنان صورت می‌گرفت. 🔶 از اهالی جزیره ساردنی در شرق ایتالیا، نقل می‌کنند که آنها به پای کرونوس نه تنها زندانیان، که والدین خودشان را هم بعد از هفتادسالگی قربانی می‌کردند. در میان ژرمن‌ها هم بنا به گزارش مورخان، از جمله تاسیتوس، انسان قربانی می‌کردند. 🔷 اسقفی اهل آپولینار در پایان قرن پنجم میلادی از دزدان دریایی اهل ساکسون روایت کرده که پس از غارت و به آتش کشیدن سواحل گالیا (یا سرزمین گل، منطقه وسیعی در غرب اروپا ) پیش از عزیمت به سمت خانه از هر ده اسیر، یکی را به قید قرعه قربانی خدایان می‌کردند. 🔶 دلیل این هم آن بوده که سفر دریایی در آن دوران بسیار خطرناک بوده و دریانوردان همواره در ترس و تزلزل به سر می‌بردند که راه را گم نکنند و سالم به مقصد برسند. ♦️ نمونه سرگردانی اودیسه در افسانه‌ها بازتاب یک مورد از همین سرگردانی‌هاست. به همین دلیل اقوام دریانورد پیش از آغاز سفر، انسانی را به پای خدای دریاها قربانی می‌کردند تا دلش را به دست آورند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند⁉️🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ منشاء مراسم های رمزآلود و خرافی امروزی ، به منشا قربانی انسانی بر می‌گردند. 🔷 از جمله هنگام به آب انداختن قایق‌های جنگی در دریای جنوب که آنها را از روی ردیفی ازانسان‌ها می‌غلطاندند. هم‌چنین است مراسم تعمید خاصی که به هنگام نزدیک شدن کشتی‌های توریستی به خط استوا صورت می‌گیرد. 🔶 لاشه‌های انسانی که در باتلاق‌های شمال اروپا یافت شده، حکایت از قربانی شدن انسان‌ها طی قرن‌ها می‌کنند. سه نمونه از این بقایای انسانی هم اینک در موزه‌های دانمارک و آلمان نگهداری می‌شوند. 🔷 اینان دومرد و یک زن هستند که درست معلوم نیست مجرم بوده و اعدام شده‌اند یا قربانی خدای زمین شده‌اند. حلقه طناب دار هنوز بر گردن دو مرد دیده می‌شود. بر سینه زن هم سنگ بزرگی بسته بوده‌اند تا او را به زیر آب فرو کشد. 🔶 این زن روی چشم‌هایش هم چشم‌بند دارد و بنا بر آزمایشات مختلف، بین چهارده تا پانزده ساله به نظر می‌رسد. مردان نیز به ظاهر خدمه کلیسا بوده‌اند و مجسمه‌ای از نرتوس، خدای زمین را به یمن باروری در شهر می‌گرداندند. 🔷 دست زدن به مجسمه نرتوس تابو بوده و فرد خاطی باید کشته و جایی دور از ساحل به دریا انداخته می‌شد. چه بسا این دو مرد نیز به همین دلیل کشته شده باشند. 🔶 تاکنون صدها جسد که مربوط به زمان ژرمن‌هاهستند، در مرداب‌های شمال اروپا کشف شده‌اند. چون قربانی کردن انسان به دست جامعه تنها در مراسم آئینی بوده است. 🔷 قربانی کردن انسان در میان سایر اقوام هم روایت شده است. 🔶 اقوامی چون آلبانیایی‌ها، سلت‌ها، اسلاوها، گالیاها، بریتانیایی‌ها، سکاها (دسته‌ای از مردمان کوچ‌نشین ایرانی‌تبار که محل زندگی آنان از شمال به دشت‌های جنوب سیبری، از جنوب به دریای خزر و دریاچه آرال، از خاور به ترکستان چین و از باختر تا رود دانوب می‌رسید)، و تراکیان (مردمانی هندواروپایی که در روزگار باستان در مرکز، خاور و جنوب خاوری اروپا می‌زیستند). 🔷 ایرانیان قربانی را زنده به گور می‌کردند، عرب‌ها نیز پسربچه‌های شیرخواره را پنجشنبه‌ها قربانی می‌کردند. حتی در زمان پیش از اسلام نوزادان دختر زنده به گور می‌شدند. 🔶 هندیان و مصریان نیز که جزو اقوام متمدن محسوب می‌شدند، در قربانی کردن دست کمی از دیگران نداشتند. اما از همه مشهورتر قربانی کردن نزد مایاها و آزتک‌هاست. 🔷 به ویژه قوم جنگجوی آزتک یک سیستم قربانی برپا کرده بود و چون برای مراسم مختلف مدام به قربانی نیاز داشتند، جنگ راه می‌انداختند تا برای مراسم قربانی اسیر جمع کنند. 🔶 مراسم قربانی کردن معمولا با زمان کشت و برداشت محصول تطابق داشت. مثلا آزتک‌ها هنگام بذرپاشی فرد قربانی رابه چوبه‌ای می‌بستند و با رها کردن تیر از چله کمان او را می‌کشتند. آنها معتقد بودند خون قربانی، زمین را آبیاری و بارور می‌کند. 🔷 در یک مراسم دیگر قربانی را که معمولا اسیر جنگی بود، لخت می‌کردند. پنج کاهن دست و پای قربانی را نگه می‌داشتند و ششمی با کارد سینه‌اش را می‌شکافت. قلبش را در می‌آورد و خون چکان رو به خورشید می‌گرفت و سپس در طشتی می‌انداخت که بعد آتش زده می‌شد تا دودش به آسمان برود. 🔶 خود قربانی را نیز، به ویژه اگر جنگجوی شجاعی محسوب می‌شد، پوست می‌کندند و می‌خوردند. غالبا نه یک نفر، که چندین تن را یکجا قربانی می‌کردند. 🔷 مراسم اصلی آزتک‌ها اما در ماه آوریل برپا می‌شد. یک اسیر جنگی خوش‌سیما را که یک سال تمام خوب خورانده و پروار کرده بودند، رخت زیبا به تن می‌کردند و سه هفته قبل از اجرای مراسم، چهار دوشیزه در اختیارش می‌گذاشتند که هرکدام سمبل گل، بذر تازه، نمک، و آب بودند. 🔶 روز مراسم او را به معبدی در شهر مکزیکو می‌بردند تا قلبش را در آورند. روز بعد از این مراسم فرد قربانی سال بعد تعیین می‌شد. 🔷 در آستانه برداشت محصول، یعنی درست همان زمانی که جشن تارگلین یونانی‌ها برگزار می‌شد، دختر جوانی که نماد الهه ذرت رسیده بود، صبح تا شب می‌رقصید تا از پای می‌افتاد. ♦️ آنگاه کاهنان آزتک سرش را می‌بریدند. آزتک‌ها ظاهرا در ماه فوریه نیز بچه‌ها را فدای خدای باران می‌کردند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
بیگانگان فرازمینی در مالزی 👽🛸🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻
روش « مجازات کیسه » یکی از عجیب ترین روش های اعدام 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
27.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کشف شهرباستانی معرف به « جن » در ترکیه 🔺 ♦️ به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این شهر، زمانی کشف شد که یکی از ساکنان شهری در ترکیه دیوار منزل خود را که در یک غار ساخته شده بود، خراب کرد و ناگهان حیرت زده متوجه وجود اتاقی عجیب پشت دیوار شد که پیش از این، آن را ندیده بود. این اتاق، به اتاق هایی دیگر راه داشت و کشف آن، به کشف شهری زیرزمینی منجر شد. 🔷 دانشمندان باستان شناس، به مطالعه و بررسی این شهر مهم همت گماشتند، در آن زمان، آن ها قادر بودند تا 40 متری این شهر پایین بروند اما حدس و گمان ها بر این بود که این شهر، بسیار بیش از این مقدار، عمق داشته باشد و عمق آن می تواند حداقل 85 متر باشد. 🔶 در زمان حاضر، 20 سطح و طبقه از این شهر شناسایی شده است اما تنها امکان بازدید از 8 سطح و طبقۀ آن وجود دارد و بازدید از بقیه طبقه ها یا ممنوع است یا هنوز در دست اکتشاف و شناسایی باستان شناسان است. 🔷 ساختار داخلی این شهر، حیرت انگیز است. این شهر برای زندگی 10 هزار نفر ساخته شده و حاوی دالان هایی مخفی با سه روزنۀ اصلی است که با قرار دادن صخره در مقابل آن ها، می توان آن ها را بست. ♦️ این شهر، حاوی تونل هایی به طول 8 متر بود و به شهر دیگری در زیر زمین راه داشت. بسیاری از باستان شناسان، آن را شهری بسیار پیچیده می دانند که پیچیدگی های آن، با پیچیدگی های اهرام مصر برابری می کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند⁉️🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ منشاء مراسم های رمزآلود و خ
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند⁉️🔻 قسمت (ششم) 6️⃣ ♦️ مایاها به هنگام قحطی، کنیزان جوان را قربانی می‌کردند. 🔷 یکی از قربانگاه‌ها در چیچن ایتزا در کشور مکزیک است. چیچن ایتزا به معنای «در کنار دهانه چاه ایتزا» است که خود ایتزا احتمالا در زبان مایاها به معنی جادو یا جادویی بوده‌است. 🔶 [این معبد جزو میراث جهانی یونسکو به ‌شمار می‌رود و سال ۲۰۰۷ میلادی به‌ همراه ۶ اثر دیگر در یک رای‌گیری جهانی به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید معرفی شد.] 🔷 کاربرد این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاهابوده است. قربانی کردن انسان نیز در این معبد معمول بوده و بقایای انسان‌های قربانی شده نیز در معبد یافت شده‌اند. 🔶 اینجا گودال بزرگی به عمق پانزده متر پر از آب بوده و دیواره‌های گودال نیز شیب‌دار بوده که از آن نشود بالا آمد. قربانیان را در میان هلهله مردم به همراه انبوهی هدیه و زیورآلات و ادعیه و پیغام‌هایی برای خدای باران به درون آب می‌انداختند. 🔷 قربانیان که نمی‌توانستند از گودال بالا بیایند آنقدر دست و پا می‌زدند تا خفه می‌شدند. دریک کاوش بقایای پنجاه جسد به همراه زیورآلات از این گودال به دست آمد. 🔶 گفتنی است که از آبشار معروف نیاگارا نیز به همین منظور استفاده می‌شده و سالانه – آخرین بار احتمالا سال ١٧٨٠ – سه دختر جوان توسط سرخپوستان بومی دراین مکان به پایین پرت می‌شدند. 🔷 رد پای رسم قربانی کردن انسان را در اسطوره‌ها و افسانه‌های ملل مختلف نیز می‌یابیم. از جمله در سرگذشت دوشیزگان جوان یا دختران شاهزاده‌ای که طعمه اژدها یا جادوگران می‌شوند. 🔶 نمونه‌اش داستان معروف هنزل و گرتل به قلم برادران گریم، که مربوط به قربانی کردن کودکان به هنگام قحطی است. 🔷 هرچند که این افسانه به مرور زمان تغییراتی کرده و از جمله به جای مادر، نامادری وارد آن شده؛ با این حال محور اصلی داستان یعنی تهدید جادوگر به خوردن بچه‌ها اشاره روشنی به همین مطلب دارد. 🔶 هم‌چنین در قسمتی از همین داستان، غذا دادن به بچه‌ها در کلبه جادوگر برای آنکه پروار و خوردنی شوند، با نمونه‌هایی که قبلا از اطعام قربانی و آراستن وی، در میان اقوام گوناگون برشمردیم، هم‌سان است. 🔷 بازتاب چنین رسمی را امروز هم در این می‌بینیم که محکوم به اعدام می‌تواند روز پیش از مجازات، هر چه می‌خواهد سفارش بدهد. 🔶 داستان ایفی‌ژنی دختر آگاممنون که فرماندهی قوای یونان علیه تروا را به عهده داشت، نمونه بارز دیگری در همین زمینه است. آرتمیس که میانه‌اش با آگاممنون شکر آب شده، توفانی می‌فرستد تا مانع حرکت سپاه او شود. 🔷 آگاممنون نیز به توصیه اودیسه رضایت می‌دهد که دخترش را قربانی آرتمیس کند تا بدین‌وسیله او را آرام نماید. اما در آخرین لحظه آرتمیس دلش به رحم می‌آید و جای دختر یک گوزن ماده قربانی می‌شود. 🔶 یک نکته دیگر که از این قصه‌ها بر می‌آید این است که رسم قربانی کردن انسان چنان در میان مردم ریشه‌دار بوده که تنها یکی از خدایان یا الهه ها می‌توانستند جلوی اجرای آنرا بگیرد و آن را به قربانی حیوانی تغییر بدهد. 🔷 اگر روند تکامل قربانی کردن انسان را از ابتدا دنبال کنیم، پی می‌بریم که روند چندان پیچیده‌ای نبوده است. 🔶 این روند با تابو شروع شده که با منع و چشم پوشی و پرهیز از بعضی کارها یک جور فدیه و قربانی به قوای سرنوشت عرضه می‌کند. 🔷 این فدیه شکلی غیر فعال دارد اما در مرحله بعد فعال می‌شود، یعنی انسان دیگر کافی نمی‌داند که دست به کاری نزند، یا چیزی را نخورد یا کسی را نام نبرد، بلکه به طور فعال بهترین و عزیزترین دلبستگی‌هایش را فدا می‌کند، تا خدایان را با خود همراه سازد. 🔶 اینجا یک جور بده بستان انجام می‌شود. هرچه قربانی با ارزش‌تر باشد، انتظار رحم و شفقت هم بیشتراست. 🔷 به ویژه بچه‌ها به علت بی‌گناهی و پاکی‌شان، علی‌الخصوص نوزادان و یگانه فرزندان با ارزش‌ترین قربانی‌ها محسوب می‌شدند. مانند پادشاه مواب که نوزاد و جانشین خودش را قربانی کرد. 🔶 دوشیزگی نیز اهمیتی ویژه داشته، چون دوشیزه به طور بالقوه از قدرت جادویی زندگی‌بخش برخوردار است. مانند مورد دختر یفتاح، یا ایفی‌ژنی دختر آگاممنون. اما آیا تشنگی خدایان را می‌شد همیشه با این هدیه‌ها رفع کرد❓ ♦️ آیا قربانیان مهم‌تری وجود نداشتند❓خود پادشاه از همه با ارزش‌تربود؛ پادشاهی که به هنگام قحطی خودش را فدای مردم می‌کرد. او به این ترتیب بلاگردان همه می‌شد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
چرا در مراسم های آئینی انسان را قربانی می کردند ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 7️⃣ ♦️ اما معمول بودن قربانی انسانی، همیشه معمولی فرض نمی‌شد و حامل تناقضات و دوگانگی‌هایی بود. 🔷 ترس از بلا، از یک سو سبب تمایل به قربانی کردن فرزند برای راضی کردن خدایان برای دفع آن می‌شد. اما از طرف دیگر علاقه به فرزند دلبند هم وجود داشت. این تناقض باید به شکلی حل یا معتدل می‌شد. 🔶 این تناقضات در بیشتر زمینه‌ها رفته رفته به تغییر شکل قربانی می‌انجامید. 🔷 چنان که از قربانی پادشاه به قربانی فرزند پادشاه، یا از قربانی انسان به حیوان، یا از قربانی بچه به قربانی زندانی یا اسیر جنگی می‌انجامید. روند این تغییر شکل، از پیچیده و دشوار به ساده و قابل تحمل است. 🔶 گفتیم که بر روی رودخانه تیبر، آدمک‌های حصیری را به رودخانه پرت می‌کردند. در ناحیه هارتس آلمان نیز همه ساله لباس بچه را به روخانه می‌افکندند، که یاد آور قربانی کردن بچه هاست و جایگزین آن شده بود. 🔷 هم‌چنین سعی می‌شد که هدایای به نسبت کم ارزش را بیارایند تا جبران شود و باارزش جلوه کند. مانند آراستن و خوب پوشاندن اسیران یا کسانی که یک سال تمام اطعام می‌شدند تا هنگام برپایی مراسم قربانی شوند. 🔶 مصریان حیوان قربانی را مهری می‌زدند که روی آن انسانی درغل و زنجیر دیده می‌شد که زانو زده و شمشیری در گلویش فرو رفته بود. به این ترتیب می‌خواستند تداعی کنند که قربانی اوست. 🔷 مردم هنگام قربانی کردن زار می‌زدند و بر سر و سینه می‌کوبیدند. گویی که انسانی کشته می‌شود. رسم هنوز پابرجای شکستن یک شیشه شامپاین بر عرشه کشتی نیز یاد آور شراب و شام آخر است. 🔻 چنان‌که گفتیم در سه موقعیت خطیر و تعیین کننده به قربانی کردن انسان اقدام می‌شد: 🔷 به هنگام تنگ شدن حلقه محاصره در جنگ، هنگام قحطی و در آستانه برداشت محصول. ترس در تمام این سه موقعیت نقش اصلی دارد. 🔶 انسان‌ها این خطرات را ناشی از خشم خدایان می‌پنداشتند و در عین حال باور داشتند که خدایان بیهوده خشم نمی‌گیرند، حتما یک خطا یا گناه انسانی، گناه فردی از میان جمع به آن دامن زده است. 🔷 اینجاست که می‌بینیم چه رابطه‌ای بین ترس و احساس گناه وجود دارد. رها شدن از احساس گناه از طریق بلاگردان موقتا هم که شده ایجاد آرامش می‌کند. 🔶 در این فرآیند، قربانی کردن انسان اثر روانی اجتماعی دارد، اما در واقعیت مشکلی را حل نمی‌کند. تنها مفری است برای گریز از ترس و احساس گناهی که در جمع مردم تلنبار شده. 🔷 محرکات سرکوب شده یا واپس زده‌ای نیز که هر فرد نسبت به دیگران دارد و همه در ضمیر ناخودآگاه انباشته می‌شوند، از طریق یک اقدام یعنی قربانی کردن انسان توسط جمع، خودرا بروز می‌دهد. 🔶 بنا براین عجیب نیست که قربانی انسانی، هر چند به اشکال مختلف، نزد بسیاری از اقوام انسانی با درجات گوناگون پیشرفت فرهنگی دیده می‌شود. 🔷 علت این است که قربانی کردن انسان نه حاصل تکامل فرهنگی یا سیاسی، که پاسخ به یک نیاز روانی اجتماعی بود. 🔶 ر وح و روان نیز چیزی است که همه انسان‌ها از آن به طور یکسان برخوردارند، هر چند که بعضی آن را بسیار بیش از دیگران تکامل بخشیده‌اند. 🔷 بین انتقام و قربانی کردن انسان یک وجه مشترک وجود دارد، که همان احساس زجرآور گناه است. 🔶 در هردو مورد نیاز شدید به بلاگردان احساس می‌شود تا بتوان از طریق آن از تقصیر و گناه خود خلاص شد. تفاوت این دو در خصلت احساس گناه نهفته است. 🔷 در مورد انتقام، فشارها و افسردگی‌های ذهنی هر فرد نقش دارد، اما در مورد قربانی کردن انسان، ما با احساس گناه جمعی ناشی از ترس همگانی از یک چیز مشخص سروکار داریم. قربانی انسانی یک راه‌حل موقت برای رهایی از این ترس به دست می‌داد. 🔶 عذاب وجدانی که از قربانی کردن انسان حاصل می‌شود، کم کم در طول زمان به دوری جستن از آن انجامیده است. ♦️اما از طرفی نیاز روانی برای خلاص شدن از احساس تقصیر و گناه از طریق سپر بلا همچنان بر جای خود باقی مانده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2