eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
برسی اشکالات مطرح شده در باب نشانه ظهور 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ در باب نشانه ظهور گاهى اشکالاتى مطرح شده است که بد نیست در این جا به آنها اشاره کنیم. 1️⃣ دلسردى و یأس 🔶 با توجه به این که نشانه ها بر اساس پیش بینى معصومان(ع) در طول دوره غیبت واقع مى شوند مسلمانان چاره اى ندارند جز آن منتظر تحقق آنها بمانند و در برابر رخدادها تسلیم باشند. 🔷 روشن است که این سبب دلسردى و یأس آنان مى شود و در نتیجه از تعقیب اهداف بلند اسلامى و انجام وظایف و مسؤولیتهاى خویش دلسرد مى شوند[1]. 🔶 این اشکال درست نیست زیرا همان گونه که پیش از این اشاره کردیم نشانه هاى ظهور چه حتمى و چه غیر حتمى امورى نیستند که تغییر ناپذیر باشند و بدون هیچ تغییرى و به گونه خودکار در موقع مقرر واقع گردند. ♦️ بلکه آنها براساس پیش بینى معصومان(ع) در صورتى که اوضاع و احوال به همان روال که پیش بینى شد جلو رود واقع مى شوند و تنها بیانگر نزدیک تر شدن ظهورند نه چیز دیگر. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
برسی اشکالات مطرح شده در باب نشانه ظهور 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ در میان این همه نشانه اى که براى ظهور بیان شد تنها شمار اندکى از نشانه ها ناگزیرند . 🔷 بر اساس تفسیرى که از ناگزیر بدون آنها ارائه شد آنها نیز امورى جبرى و تغییر ناپذیر نیستند و ممکن است به اراده خداوند تغییر کنند و یا پیش و پس داشته شوند. 🔶 افزون بر این نشانه هاى حتمى ظهور نشانه هاى در آستانه ظهور واقع مى شوند. بنابراین پیش بینى و تبیین نشانه هاى ظهور نه تنها مایه دلسردى و سستى مؤمنان نمى گردد که چراغ امید را در دل آنان روشن نگه مى دارد و آنان را در به عهده گرفتن نقشهاى اساسى دلگرم مى کند. 2️⃣ آگاه شدن مخالفان 🔶 تشریح نشانه هاى ظهور به همان نسبت که براى مؤمنان و دوستان آن حضرت رهگشاست و موجب مى گردد که آنان با درک و بینش صحیح از زمان خویش را براى پیوستن به جبهه حق و کمک و یارى امام(ع) آماده سازند، 🔷 براى غیر مسلمانان و دشمنان حضرت مهدى(عج) نیز مى تواند هشدارى باشد تا بهنگام خود را براى مخالفت و موضع گیرى در برابر آن حضرت مهیا سازند و به تهیه ساز و برگ جنگى و اقدامات پیشگیرانه بپردازند، 🔶 بویژه آن که وقتى دسته اى از این نشانه ها در زمان واحدى و در نزدیکى ظهور واقع شود چه بسا اسباب آن شود که دشمنان از واقع امر مطلع شوند و به سرعت اقدامات لازم را براى رو در رویى با وى به عمل آورند و مشکلات جدى بر سر راه انقلاب امام(عج) به وجود آورند. ♦️بنابراین بیان نشانه هاى ظهور چه بسا به زیان قیام امام(ع) و یاران وى تمام شود! در پاسخ به این اشکال چند نکته را یادآور مى شویم: 🔷 الف : مخالفان از دو حال خارج نیستند: 1️⃣ گروهى اصلاً منکر وجود مهدى(عج) و مسأله ظهورند و به هیچ یک از این نشانه ها اعتقادى ندارند مانند کافران مشرکان و…. 2️⃣ گروهى ظهور مصلح کلى را در آخر الزمان قبول دارند و لى این که آن منجى حضرت مهدى(عج) باشد با ویژگیها و نشانه هایى که ما معتقدیم قبول ندارند. مانند مسیحیان و یهودیان و… 🔶 روشن است که هر دو گروه اصل ظهور حضرت مهدى(عج) و نشانه هایى را که ما براى نشان دادن نزدیکى ظهور معتقدیم قبول ندارند و همه را از اساس منکرند بنابراین معنى ندارد که آنها مترصد باشند که به محض تحقق نشانه ها آماده مخالفت و کارشکنى شوند. 🔷 ب : بر فرض که دشمنان حضرت مهدى(عج) نشانه هاى ظهور را هم بشناسند و بدانند باز هم نمى توانند جلوى حرکت او را بگیرند زیرا مسأله ظهور امرى اتوماتیکى نیست که تا آن نشانه ها آشکار شد بدون فاصله محقق شود و در نتیجه آنها بتوانند ابراز مخالفت و کارشکنى بکنند. 🔶 بلکه ظهور به اراده خداوند است هر گاه زمینه را مهیّا دید به آن حضرت اذن ظهور مى دهد. 🔷 ج : نکته مهم تر این که به موجب روایات ظهور حضرت مهدى(عج) در شرایطى صورت مى گیرد که به اراده خداوند حیله گرى و توطئه دشمنان آشکار و خنثى مى گردد و دشمنان آن حضرت از رویارویى با وى ناتوان مى شوند و هر کارى بکنند نمى توانند به هدفهاى شوم خویش دست یابند. از این روى اگر همه را به درستى بشناسند باز هم نمى توانند از نشانه ها سوء استفاده بکنند و… 🔶 د : خداوندى که ظهور حضرت مهدى(عج) را در آخرالزمان و در شرایطى که دنیا در آتش ظلم و تباهى مى سوزد مقرر داشته خود ضامن فراهم شدن شرایط و خنثى کردن توطئه دشمنان و محافظت ازآن حضرت است. 🔷 انقلاب حضرت مهدى(عج) انقلاب عادى نیست بلکه انقلابى است که به اراده خداوند تحقق مى یابد و خداوند بهترین پشتیبان و نگهدارنده آن است. 🔶 ه : از این نکته نیز نباید غافل بود که عقاید انحرافى و باطل و دید مادى مخالفان و دشمنان حضرت مهدى(عج) سبب مى شود که براى همه این مسائل توجیهات مادى داشته باشند و از واقعیتها و حقایق هیچ گاه آگاه نشوند: ♦️ (وجعلنا من بین ایدیهم سداً و من خلفهم سداً فأغشیناهم فهم لایبصرون[2].) 🔻پی نوشت: [1] (علامات الظهور والجزیرة الخضراء) 50 ـ 57. [2]. (سوره (یس) آیه 9/. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا خاک کره ماه قابلیت پرورش گیاه را دارد❓🍃🌓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراسم عجیبِ « آنتزار اگونا » در اسپانیا 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دحوالارض چه روزی است❓🕋🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« شاهد بازی ، همجنسگرایی » لکه ننگی از سیاهی و آلودگی بر دامان فرقه های صوفیه 🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« شاهد بازی ، همجنسگرایی » لکه ننگی از سیاهی و آلودگی بر دامان فرقه های صوفیه 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ 🔻انحرافات جنسی احمد غزالی، یکی ازسر سلسه های فرق صوفیه 🔹 شیخ الاسلام امام غزالی 🔹آن صفا بخش حالی و قالی 🔸 واله حسن خوب رویان بود 🔸در ره عاشقان دوست،جویان بود [۱] 🔷 خواجه احمد غزالی (متوفی 520 ه ق) بنابر مبنای صوفیان، اسرار، معارف و آموزه های طریقتی و باطنی تمام اقطاب که در سلسله های طریقتی فرقه وجود دارند، مورد قبول و پذیرش آنها بوده و اکنون نیز اقطاب حاضر میراث دار رسالت ها و تعالیم اقطاب گذشته اند. 🔶در این میان، همواره نام احمد غزالی و اعمال و گفتار های شوم او لکه ننگی از سیاهی و آلودگی بر دامان فرق صوفیه بوده است. 🔷 او از مشایخ بزرگ و متنفذ صوفیه در زمان سلاطین سلجوقی بوده که ویژگی مرید پروری او سبب شده است نام او در بسیاری از سلاسل و طریقه های صوفیه به چشم بخورد. وی استاد و مرشد صوفی شهیر عین القضات همدانی صاحب کتاب تمهیدات، می باشد. 🔻غزالی در تاریخ تصوف به سه شاخصه شناخته می شود: 1️⃣دفاع و تقدیس بیش از اندازه ابلیس 2️⃣ افراط در جمال پرستی و شاهد بازی ( همجنسگرایی ) 3️⃣ علاقه به سماع و طرب ♦️ غزالی با پشتوانه قدرت و حمایت سلجوقیان، در این مسیر از هر عمل و سخنی دریغ نکرده و اختلاط و عشق ورزی به امردان و نوجوانان تُرک را به اوج قباحت رسانده بود. 🔻 ابن جوزی در المنتظم می نویسد : 🔷 و شاع عن احمد الغزالی انه کان یقول بالشاهد و ینظر الی المردان و یجالسهم حتی حدثنی ابوالحسین بن یوسف انه کتب الیه شیئا فی حق مملوک له ترکی،فقرا الرقعه و هو علی المنبر ثم صاح باسمه،فقام الیه و صعد المنبر فقبّل بین عینیه و قال : هذا جواب الرقعه ! 🔶 احمد غزالی ترک بچه ای زیباروی داشت که اگر او پای منبرش حاضر نمی شد لب به سخنرانی و وعظ نمی گشود، اما روزی غزالی در مسجد جامع شهر بر منبر بود که یکی از غلامان محبوبش “بر سنت عشق” وارد شد، 🔷 غزالی سر به زیر داشت و همین که سر بالا برد و نگاهش بدو افتاد، شروع به خواندن ابیات عاشقانه ای چند نمود سپس عمامه از سر برگرفت و به سمت حاضرین در مجلس پرتاب کرد و از منبر پایین آمد و عده ای از بزرگان کمکش کردند تا به خانقاهی برود که نزدیک مسجد بود و مجلس وعظ بر هم خورد.[۲] 🔶 گویند که در اتاقی پر از گُل ، با امردی خلوت می کرد و گاه به گل می نگریست و گاه به امرد و نزد سلطان از او سعایت می کردند که: 🔷 شیخ احمد هفته ای در حمام می کند شب و روز، پایی بر کنار غلام و پایی بر کنار پسر رئیس، و مجمره آتش نهاده، کباب می کند، شفتالویی از این می ستاند و شفتالویی از آن، دگرچه مانده باشد… ؟[۳] 🔶 اما وقتی داستان خلوت کردن شیخ احمد غزالی با جوانان خوش سیما و امردان زیبا روی به شیخ الشیوخ پر هیبت و جاه بغداد رسید، درخواست ملاقات با شیخ احمد را کرد و وقتی وارد اتاق شد و حالت شیخ احمد با امردان را دید، ناگهان رنگ از چهره اش پرید. 🔷 اما شیخ احمد طاقت همین مقدار را نیز نداشت و چون تغیّر در چهره فقیه بغداد را دید گفت: گم شو احمق! و سپس او را از اتاق خود بیرون کرد.[۴] 🔶 این داستان نیز نشانگر نفوذ و قدرت شیخ احمد است که حتی فقهای عالی رتبه پایتخت هم نمی توانستند در مقابل فساد جنسی او، کوچکترین اعتراض بلکه خمی بر ابرو آورند. 🔷 مشهور است که احمد غزالی شاهد باز بوده و خدمتکاری امرد و ترک داشته که او را دوست می داشته است. وقتی ابوالحسین بن یوسف نامه ای در اعتراض به این اعمال به غزالی نوشت، او بر فراز منبر بود. 🔶 پس از خواندن نامه و اطلاع از مضمون آن، غلام ترکش را نزد خود خواند و او پله های منبر را یک به یک پیمود و نزدش رفت. خواجه احمد غزالی بین چشمان او را بوسید و گفت: این هم جواب نامه ! [۵] 🔷 فقها و علمای معاصر احمد غزالی، در عمل توانایی غضب و اعتراض به وی را نداشتند اما مطالبی را در نوشتجات و کتب خود برای آیندگان به یادگار گذاشتند همچون ابن جوزی که در کتاب خود می گوید: 🔶 من از کار این مرد در شگفت نیستم، و نه از دریدگی حیاء از صورتش، بلکه از چهارپایان حاضر در مجلس در حیرتم که چگونه سکوت نمودند و انکارش نکردند؟ ♦️ آری، شریعت در دل بسیاری از مردم سرد شده است.[۶] 🔻 پی نوشت: [۱] کلیات عراقی،ص۳۶۵ [۲] التدوین، ص ۴۸۹ [۳] عرفان جمالی در اندیشه غزالی،ص۲۹۴ [۴] تاریخ اربل،برگ۴، به نقل از مجموعه آثار فارسی احمد غزالی، مقدمه ص۴۵ [۵]مجموعه آثار احمد غزالی، انتشارات دانشگاه تهران، فصل جمال پرستی احمد غزالی [۶] تلبیس ابلیس، ص ۲۵۹ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻🔻
« شاهد بازی ، همجنسگرایی » لکه ننگی از سیاهی و آلودگی بر دامان فرقه های صوفیه 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ شمس تبریزی و شاهدبازی 🔷 شمس تبریزی در عشق فرزند مولوی بی قرار شده بود و روزی از جلال الدین بلخی(مولوی) درخواست خمر و پسرش را کرد و مولوی نیز آنها را برایش حاضر نمود[۷] 🔶 طبق نظر برخی از محققان، ناپدید شدن ناگهانی شمس تبریزی، به رابطه نامشروع او با فرزند مولوی باز می گردد و سلطان ولد(فرزند مولوی) بعد از گذراندن سنین نوجوانی، آتش کینه خود را با قتل و سربه نیست کردن او خاموش کرد. 🔻 شمس تبریزی برای توجیه اعمال خلاف شرع احمد غزالی می گوید: 🔷 او در جمال ظاهری، چیزهایی می دید که کسی را یاری دیدن آن نیست و ذره ای شهوت و هوای نفس در کارش نبود.[۸] ♦️ افراط در شاهد بازی، غزالی را به جایی رسانده بود که معتاد و مدهوش جمال امردان شده بود و برای دیدار زیبارویان و شاهدان، شهر ها را یکی پس از دیگری پشت سر می گذاشت به طوری که هنگام ورود او به شهرها مردم می دانستند که غزالی به عشق دیدار رخسار کدام شاهد پای به شهرشان گذاشته است. 🔻فخر الدین عراقی در این رابطه می گوید: 🔹 پسرى داشت شحنه تبریز 🔹حسن او دلفریب و شورانگیز 🔸 خبر حسن او بشیخ رسید 🔸صبر و آرام از دلش برمید 🔹 اسب عزم از زمین رى زین کرد 🔹میل دیدار آن نگارین کرد[۹] 🔶 نقل است خواجه احمد غزالی برای دیدن شاهدی بار سفر بسته و از بغداد راهی تبریز گشت! 🔷 وقتی خبر آمدنش به شهر رسید، مردم حدس زدند که او قطعا به جهت مشاهده و عشق بازی با فلان پسر شاهد آمده است لذا قبل از ورود او به شهر، به دروغ شایعه کردند که آن شاهد از دنیا رفته است، تا از این طریق پای این شیخ فاسد را از شهر خود قطع کنند.[۱۰] 🔶 همچنین آورده اند که غزالی برای دیدن روی صاحب جمالی، صد فرسخ راه پیاده می رفت و می گفت : 🔹 مگر هر پاره ی دل به دلداری دهم، ورنه 🔹بدین یکدل که من دارم، چه خواهم کرد با خوبان؟[۱۱] 🔻 دیدگاه عین القضات همدانی و جامی درباره شاهدبازی 🔷 عین القضات همدانی که در سن سی سالگی به چوبه دار سپرده شد، هم معشوق و هم شاگرد احمد غزالی بود به طوری که احمد غزالی کتاب سوانح العشاق خود را در غلیان عشق عین القضات تالیف نموده است.[۱۲] ♦️ اما خود عین القضات عاشق جوانی زرگر بود.[۱۳] 🔻 وی در کتاب تمهیدات می نویسد: 🔷 جانم فدای کسی باد که پرستنده شاهد مجازی باشد که پرستنده شاهد حقیقی، خود نادر است.[۱۴] 🔻 عبد الرحمن جامی نیز در شرح حال اوحد الدین کرمانی و غزالی می گوید : 🔷 وی در شهود حقیقت ، توسل به مظاهر صوری کرده و جمال مطلق (خدا) را در صورت مقیدات (کودکان و زنان) مشاهده می نموده … ♦️ شیخ احمد غزالی و اوحد الدین کرمانی در آن صُوَر، مشاهده جمال مطلق حق سبحانه می کرده اند . [۱۵] 🔻 پی نوشت: [۷] نفحات الأنس، ص: ۵۳۸ [۸] مقالات شمس تبریزی ، ص ۳۲۶ [۹] لمعات(کلیات عراقى)، ص: ۳۵۶ [۱۰] مقالات شمس تبریزی،ص۳۲۶ [۱۱] محکی العاشقین،ص۸ [۱۲] مجالس العشاق، ص ۶۳ [۱۳] همان ص ۶۸ [۱۴] تمهیدات ، چاپ عفیف عسیران ، ص ۲۹۷ [۱۵] نفحات الانس ، ص۵۹۰ به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
بزرگترین درگیری ورزشی ثبت شده درتاریخ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مشاهده شیء نقره‌ای براق بر روی سطح مریخ 🌕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلون ها و افراد مشابهی که از سال 1938 بصورت ژنتیکی ساخته می شوند🔺 بخش (اول) 1️⃣ ♦️ به کلون ها حافظه فرد اصلی را وارد می کنند ،حالا اون فرد میتونه راه بره وحرف بزنه ولی باید بعضی اوقات دوباره تنظیم بشه چون روح نداره. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مفهوم « سنساره‏ » یا گردونه بازپیدایی درمکاتب فلسفی هند چیست ❓☯️☸️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ باور تناسخ در ادیان هندی، نفوذ عمیق و وسیعی داشته و دارد. 🔷 مفهوم سنساره‏ یا گردونه بازپیدایی، تولّدها و مرگ‌‏های پی‏‌درپی که برای همیشه ادامه خواهد داشت، در میان تمام ادیان و نظام‏‌های فلسفی هند مشترک است. 🔶 فقط در دین ‏‏ودایی است که به اعتقاد صاحب‌‏نظران، اندیشه «سنساره» وجود ندارد. به اعتقاد پژوهشگران تناسخ به عنوان یک اصل مسلّم در وداها نیامده است؛ حتی در سرودهای ودایی، به بدکاران وعده دوزخ و به نیکوکاران مژده شادی و سرور پایان‌‏ناپذیر داده شده است.[1] 🔷 کتاب معرفی مکتب‏‌های فلسفی هند، کارما و تناسخ را به همراه رنج، سه مفهوم کلیدی این فلسفه‏‌ها دانسته و معتقد است بدون فهم این سه نمی‌‏توان به درک فلسفه هند نائل آمد. ♦️ این سه کلیدواژه، گرانیگاه‌‏های فلسفه هند هستند و شناخت آن‏‌ها باعث پاسخ‌‏گویی به چرایی باورهای دیگر است. مترجم کتاب، این سه مفهوم را بنیاد و غایت فلسفه هند می‏‌داند. وی در توضیح این سه می‌‏نویسد: به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مفهوم « سنساره‏ » یا گردونه بازپیدایی درمکاتب فلسفی هند چیست❓☯️☸️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ «اندیشمندان هندی بر این باورند که زندگی سراسر رنج است. رنج واقعیت دارد، اما شادی موهوم است. 🔷 دست‌‏کم رنج بیماری، رنج پیری، رنج مرگ واقعیت دارند و همه انسان‌‏ها خواه‏‌ناخواه گرفتار آن‏ هستند؛ پس مسأله اصلی این مکتب‌‏های فلسفی هند، مسأله «رنج» و غایت تفکر فلسفی آن‏‌ها «رهایی از رنج» است. 🔶 توجه‏ داریم که برخلاف اندیشه کلاسیک یونانی (و به تبع آن فلسفه اسلامی) که غایت فلسفه را نیل به سعادت می‏‌داند، و نیز برخلاف هدف غایی دین‏‌داران که ورود به بهشت است، غایت فلسفه هندی، رهایی از رنج است. 🔷 اما چه چیزی موجب رنج می‌‏شود❓ پاسخ اندیشمندان هندی این است: «زندگی»؛ زیستن در این جهان موجب پدید آمدن رنج می‌‏شود؛ اما انسان در چرخه تولّد (مرگ) تولّد اسیر است و سرنوشت گریزناپذیر او دست‌‏وپا زدن در این مسیر پایان‏‌ناپذیرِ تولّدهای مکرّر است و این آمدن‌‏های پی‏‌در‏پی در جهان، رنج و باز هم رنج می‌‏آفریند. 🔶 همه مکتب‌‏های فلسفی هند، حتی جاینا و بودا که مرجعیت وداها را نمی‌‏پذیرند، اصل تناسخ را قبول دارند. 🔷 تناسخ در اساس ودایی است. در رک‏ودا آمده است که اگر انسان در اثر انجام کارهای شر و پلید به جهان بازگشت، پاره‌‏های روحش که در درختان، گیاهان، آسمان، خورشید و.... پراکنده شده است، دوباره به هم می‌‏پیوندند و به نزد او باز می‏‌گردند.»[2] 🔶 برخی فلسفه‏‌ها و ادیان هندی را باید به صورت جداگانه واکاوی کرد. بیان فلسفه‏‌ها به این دلیل اهمیت دارد که خواننده با ریشه باور به تناسخ، آشنا خواهد شد. بیان برخی از ادیان، فلسفه‌‏ها و نیز دین‏واره‌‏ها که باور به تناسخ را آشکارا شرح نداده‌‏اند، نیز ضروری است. 🔷 آن‌‏ها با مسکوت گذاشتن بحث معاد و یا تناسخ، باور فرجام‌‏شناسی خود را در هاله‌‏ای از ابهام قرار داده‏‌اند. از سوی دیگر با بیان برخی سخنان، ذهن خواننده و مخاطب را به سوی باور تناسخ رهنمون شده‏‌اند. 🔻فلسفه بودا: 🔷 نورآسیا (light of Asia) یا سیدهارتا (Siddhartha) یا گائوتامابودا (Gautama Buddha) بنیان‌‏گذار مکتب بودا است. او که با زندگی زاهدانه پس از دوران آسایش خود شهرت یافت، تعلیماتی شفاهی ارائه می‏‏‌داد. 🔶 این تعلیمات را حلقه اوّل شاگردانش ضبط و در قالب تریپیت آکا (Tripitaka) یا سه سبد، ارائه کردند که حاوی اصول و احکام آیین بودا است. 🔷 بودا مباحث متافیزیک خالی از فایده عملی را دوست نمی‏‌داشت و بر این باور بود که پرسش‏‌های اساسی حیات انسان، غیرمفید و پاسخ ناپذیرند. او بیش از هرچیز به مقوله رنج و رهایی از آن پرداخته است. 🔻 از نظر بودا زنجیره علت و معلول‏‌ها عامل رنج در جهان هستند: 1️⃣ رنج در زندگی، معلولِ 2️⃣ تولّد است که آن معلولِ 3️⃣ خواست و اراده انسان برای متولّد شدن است که آن معلولِ 4️⃣ وابستگی و درآمیختگی ذهن ما با اشیاء است که آن معلولِ 5️⃣ عطش و میل به اشیا است که آن معلولِ 6️⃣ تجربه حسی است که آن معلولِ 7️⃣ تماس حس با شیء است که آن معلولِ 8️⃣ شش اندام حسی شناخت است که آن معلولِ 9️⃣ ارگانیسم اولیه متشکل از ذهن و بدن است که آن معلولِ 🔟 شعور نخستین و بدوی است که آن معلولِ 11. تجربه ادراک‌‏ها و دریافت‌‏های ما در زندگی گذشته است که بالاخره آن نیز معلولِ 12. جهل ما درباره حقیقت است.[3] 🔶 این سلسله در اصطلاح بودیست‏‌ها با نام زنجیر دوازده حلقه‏‌ای رنج و درد مشهور است. این زنجیره، گردونه وجود را که تولّد و بازتولّد است می‌‏سازد. 🔷 می‏‌توان گفت تمام تلاش بودیست‏‌ها برای رسیدن به نیروانا که پایان‌‏بخش این زنجیره تولّد و بازتولّد است انجام می‌‏گیرد: «نیروانا یک تضمین است مبنی براین‌‏که چنان‏‌چه اسباب و شرایط تولّد نابود شود، تولّد دوباره‏‌ای در کار نخواهد بود.»[4] 🔻فلسفه چارواکا: 🔷 چارواکا واژه‏‌ای است که بیش‏تر به معنای ماتریالیست به کار می‌‏رود. واژه دیگری که به همین معنا وجود دارد لوکایاتی‏کا است. از نظر آنان حس، تنها منبع معرفت یا شناخت است؛ از همین روی استنتاج مسلّم و یقینی وجود ندارد. ♦️ ایشان بر این باورند که جهان از چهار عنصر آب، آتش، هوا و خاک ساخته شده است. همه هستی ترکیبی گوناگون از این چهار عنصرند. از نظر ایشان به‌‏جز بدن که دارای کیفیت شعور و آگاهی است، روح وجود ندارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مفهوم « سنساره‏ » یا گردونه بازپیدایی درمکاتب فلسفی هند چیست❓☯️☸️🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ با این جهان‌‏بینی و انسان‌‏شناسی که در مکتب «چارواکا» وجود دارد، نمی‏‌توان خدا را اثبات کرد و دیگر لزومی برای وجود خدا نیست؛ چه این‌‏که خدا با حواس ظاهری درک نمی‌‏شود. 🔷 آنان در پاسخ به منشأ عناصر چهارگانه و ترکیب آن‌‏ها می‌‏گویند: «هر یک از عناصر مادی در درون خود یک ماهیت یا طبیعت ثابت (svabhava) دارند. 🔶 بر اساس این طبیعت ثابت و نیز قوانین درونی‏ که بر ذات عناصر مادی حاکم است، آن‌‏ها با هم ترکیب می‏‌شوند و جهان‌‏را شکل می‏‌بخشند؛ بنابراین ضرورتی برای وجود خدا نیست.»[5] 🔷 با همین نگاه است که در نظر اینان بهشت و دوزخ، ساخته و پرداخته برخی انسان‌‏ها است که با اسطوره‏‌سازی از آن نفع می‌‏برند؛ به همین دلیل بهشت و دوزخ هدف خوبی برای زیستن نیست. 🔶 هدف دیگر زندگی انسان که بسیاری از فیلسوفان و ادیان بدان پرداخته‌‏اند، رهایی و آزادی است که پس از مرگ و رهایی روح از جسم حاصل می‏‌شود؛ اما چارواکاها که روح را نپذیرفته‌‏اند بدین هدف نیز پایبند نیستند.[6] 🔷 چارواکاها هدف زندگی بشر را به گونه‏‌ای دیگر تعریف کرده‌‏اند: «اگر رهایی و آزادی را رهایش روح از چفت و بست‏‌های وجود فیزیکی و مادی بدانیم، از آن‌‏جا که چیزی به نام روح وجود ندارد، این نظر پوچ و مزخرف است؛ اما اگر رهایی و آزادی به معنای نیل به مرتبت رهایی از همه رنج‌ها و پریشانی‌‏ها در این جهان باشد، باز هم آرمانی ناممکن است. 🔶 موجود بودن ما با این بدن، با لذت و الم همراه است... تنها کاری که می‏‌توانیم انجام دهیم، این است که درد و رنج را به حداقل برسانیم و از زندگی تا حدّ ممکن لذت ببریم.»[7] این تمام ‏چیزی است که چارواکاها درباره فرجام انسان بدان اعتقاد دارند. 🔷 از میان این نگاه‏‌های فلسفی به دنیا، خدا و روح، هیچ اعتقاد فرجامی برون نمی‌‏تراود تا نام معادباوری یا تناسخ‏‌باوری برآن نهاد. 🔻 فلسفه نانیا: 🔷 گوتاما (Gotama) بنیان‌‏گذار مکتب نانیا است. این مکتب با نام‏‌های دیگری از قبیل اکشاپادا (Aksapada)، نیایاویدیا (Nyayavidya) تارکاشاسترا (Tarkasatra) و آن‌ویک‏شی‏کی (Anviksiki) نیز خوانده می‌‏شود. 🔶 علاقه اصلی این مکتب به منطق است اما: «با وجود این، منطق، یعنی روش‏‌ها، شرایط و لوازم معرفت درست یا قوانین نقد منطقی، یگانه هدف غاییِ مکتبِ فلسفیِ نیایا نیست. 🔷 هدف غایی آن، مانند همه دیگر نظام‏‌های فلسفی هند، آزادی و نجات (به معنی توقف کامل درد و رنج) است.[8] برداشتی که نیایاها از نفس و انسان دارند با برداشت ماتریالیستی چارواکاها و معرفتیِ بودایی‏‌ها و ایده‏‌آلیستیِ اداوایی‏تا ودانتاها متفاوت است: 🔶 «دو مکتب نیایا و وی‏شه‌‏شیکا دیدگاهی رئالیستی درباره نفس دارند. هر دو مکتب، نفس را ذات منحصر به ‏فردی می‏‌دانند که همه شناخت‌‏ها، احساسات، تمایلات و رغبت‌‏ها به آن متعلق و در شمار صفات آن می‌‏باشد.»[9] 🔷 این مکتب برای شناخت نفس و اثبات آن نیز روش‏‌هایی را در پیش گرفته است. هدف غایی این مکتب نیز مانند اغلب مکتب‌‏های فلسفی هند، نیل به موکتی (موکته یا موکشه) یا رهایی و آزادی نفس فردی است: 🔶 «این به‌‏ویژه در مورد مکتب فلسفی نیایا صادق است که از همان ابتدا مراد و مقصودش را آشکار می‌‏سازد که همانا به‏‌دست دادن معرفت درباره واقعیت (یا واقعیت‌‏هایی) به منظور تحقّق بخشیدن به خیر اعلی (به اصطلاح لاتینی summum bonum) در زندگی است.[10] 🔷 این آزادی یا موکتی، تعلیق درد برای مدتی کوتاه یا بلند نیست، بلکه رهایی مطلق و همیشگی برای همه زمان‌‏ها است.[11] ♦️ در این مکتب نیز درد و رنج، محصول افعال و کردار ما در زندگی است که کارما نام دارد و تولّد دوباره نیز برای کارماسوزی است و موکشا نیز رهایی از این درد و رنج و بازتولّد است.[12] 🔻پی‌نوشت: [1]. شورجاودانگی، چایدستر، به نقل از تناسخ از دیدگاه عقل و وحی، یوسفی محمد تقی، قم، انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، 1388، ص 59. [2]. معرفی مکتب‌‏های فلسفی هند، چاترجی، ساتیش چاندرا،با همکاری موهان داتا، دریندا، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1384، ص 72-75. [3]. همان، ص 273. [4]. همان، ص 280. [5]. همان، ص 185-184. [6]. همان، ص 186. [7]. همان، ص 187. [8]. همان، ص 341. [9]. همان، ص 412. [10]. همان، ص 416. [11]. همان، ص 417. [12]. همان، ص 428-425. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مراسم عجیبِ سوزاندن ماهی ساردین در جزیره تنریف اسپانیا 🦈🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نحس ترین عدد در هنگ کنگ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلون ها و افراد مشابهی که از سال 1938 بصورت ژنتیکی ساخته می شوند🔺 بخش (پایانی) 2️⃣ ♦️ به کلون ها حافظه فرد اصلی را وارد می کنند ،حالا اون فرد میتونه راه بره وحرف بزنه ولی باید بعضی اوقات دوباره تنظیم بشه چون روح نداره. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ماشین ضد جاذبه ساخته شده است ⁉️🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا ماشین ضد جاذبه ساخته شده است ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ویکتور استپانوویچ گربنیکوف یک علاقه مند حشره شناس بود که حوزه مورد علاقه اش حشرات بودند. 🔷 اما یکبار او توانست کشفی غیر منتظره بکند که آن را کامل و صادقانه در کتاب دنیای من که در نووسیبیرسک به تعداد هزار جلد منتشر شد ارائه داد. این کشف شگفت انگیز در تابستان ۱۹۸۸ روی داد زمانیکه این دانشمند در زیر میکروسکوپ در حال مشاهده پوشش کیتینی سوسک ماه می بود. 🔶 او از الگوی درونی بالها شگفت زده شد. این ترکیبی بود مرتب انگار چاپ شده همانند لانه زنبور. فهم اینکه طبیعت برای چه چنین ساختار بیش از حد خوب رو ساخته است مشکل می بود اگر یک اتفاق نمی افتاد! 🔷 محقق بدون هیچگونه هدفی دقیقا همان سلولهای غیر عادی رو بر روی یک سطح قرار داد. در اینجا بود که یک اتفاق عجیب رخ داد: اون قطعه از انبر جدا شد چند ثانیه در هوا معلق ماند و سپس آرام بر روی میز افتاد. 🔶 کاملا مشخص بود که این سطوح بر هم اثر می گذارند. ویکتور استپانوویچ این آزمایش رو بارها تکرار کرد.هر بار یک سطح بر روی دیگری معلق می ماند. 🔷 سپس این دانشمند توسط سیم چندین بال رو بهم متصل کرد و یک چیزی شبیه بلوک کیتینی درست کرد. و در اینجا نه تنها جسم بسیار سبک بلکه بست کاغذ به راحتی بر روی بلوک در هوا معلق نگه می داشت و حتی این گیره کاغذ برای مدتی نامرئی شد انگار به بعد دیگری رفت. 🔶 گربنیکوف متوجه شد که اتفاقی با یک مسئله جدید برخورد کرده: او پدیده ضد گرانش رو کشف کرده بود.بعدا این دانشمند کشف خود رو «اثر ساختار حفره ای» نامید. 🔷 گربنیکوف بدقت ساختار بستر بال رو زیر میکروسکوپ بررسی کرد و سپس توانست مدل تجربی آن را بسازد. دو سال وقت صرف شد تا او بتواند از سه پایه نقاشی خود که در زیر آن سطحی قابل کنترل که با ساختار حفره ای پوشش داده شده یک مدل کوچک پرنده برای یک نفر بسازد. 🔶 اولین پرواز خود را گربنیکوف در شب ۱۷ به ۱۸ ماه ماچ در خیابان واسخنیل در شهرک سلخوزآکادمی در حومه نووسیبیرسک یعنی همانجایی که زندگی می کرد انجام داد. 🔷 اولین پرواز رو او چنین تعریف می کند: مستقیم از سطح خیابان بلند شدم و فکر می کردم که در ساعت دو شب همه خواب هستند و کسی من را نمی بیند. بالا رفتن خوب شروع شد اما بعد از چند ثانیه زمانیکه خانه ها با تک و توک چراغ های روشن در زیر پای من از من دور شدند . 🔶 من حدودا صد متر از زمین فاصله داشتم احساس بدی بهم دست داد احساسی همانند قبل از از هوش رفتن. می خواستم پائین بروم اما اینکار رو نکردم که بسیار اشتباه بود زیرا انگار نیرویی بسار قوی کنترل حرکت و سنگینی را از من گرفت و به طور اجتناب ناپذیری به طرف شهر کشاند. 🔷 او وارد منطقه ساختمانهای نه طبقه شد از زمینهای برفی و جاده نووسیبیرسک آکادمگورودوک گذشت و به شهر فرو رفته در خواب نزدیک شد. او به لوله های کارخانه جات که در حال دود کردن بودند نزدیک شد. 🔶 با سختی هرچه تمام تر موفق به پیکربندی دوباره اضطراری بلوک شدم – حرکت افقی شروع به کند شدن کرد. در تلاش چهارم توانستم او را خاموش کنم و بر روی منطقه زاتولینکو معلق بمانم. 🔷 با یک نفس راحت از اینکه این نیروی خشن از بین رفت من دوباره شروع به لغزش کردم ولی نه به طرف شهرک واسخنیل که به سمت راست و شهر تولماچوا که اگر یک وقت کسی مرا دیده بود بتوانم راه گم کنم. 🔶 در روز بعد اخبار تلویزیون و روزنامه ها برای این دانشمند بسیار مضطرب کننده بود. تیتر های (یوفو بر روی شهر زاتولینکو) یا (دوباره فرازمینیها؟) کاملا نشاندهنده این بودند که پرواز او مورد ردیابی قرار گرفته. 🔷 بعضی از مردم اینو به منزله پدیده بالنهای درخشنده و یا دیسک می پذیرفتند و بعضی دیگر تائید می کردند که یک یوفوی واقعی با پنجره ها و اشعه دیده اند. 🔶 از آن زمان این مخترع دستگاه خود رو بهبود بخشید و گاه و بیگاه نسبتا به مسافتهای دور و تا چهارصد کیلیومتر به قلب طبیعت سفر می کرد تا بتواند بر روی حشرات تحقیق کند. به طور معمول پروازها در تابستان صورت می گرفت. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا ماشین ضد جاذبه ساخته شده است ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ گنادی مویسوویچ زادنپروفسکی در اینباره صحبت می کرد و بر روی مونیتور تصاویر گربنیکوف و دستگاه عجیب او و همینطور پرواز او را نشان می داد. 🔷 می توانیم اعتراف کنیم که حتی برای ما یوفولوگ ها که به خیلی چیزهای غیر معمول عادت داریم و در موقعیتهای غیر منتظره ای قرار می گیریم فهم واقعیت این کشف بسیار سخت بود. 🔻گربنیکوف پرواز های خود رو به این صورت توضیح می دهد: 🔷 یک روز گرم تابستان. دوردست ها در مه آبی و بنفش غرق می شوند. من در ارتفاع سیصد متر از سطح زمین در حال پرواز هستم به عنوان نقطه مرجع دریاچه دوردستی رو انتخاب می کنم – یک لکه روشن و کشیده در مه. بین زمینهای کشاورزی و روستاها راه ها پیچ خورده اند. آنها به سمت راه های شوسه کشیده می شوند که این شوسه ها هم خود به سمت جاده های آسفالته کشیده می شوند. 🔶 هم اکنون من در سایه ابر ها هستم.سرعت رو بیشتر می کنم.این کار برای من خیلی راحت است. و از سایه بیرون می آیم. جریانهای هوا مرا در هوا نگه نداشته اند – من بال ندارم –در پرواز من بر روی یک سطح مربعی شکل کمی بزرگتر از سطح روی میز بر روی پاهایم می ایستم با پایه و دو دسته (دستگیره) که من آنها را در دست دارم و با کمک آنها دستگاه رو کنترل می کنم. افسانه است؟ چه بگویم. 🔷 از پائین مرا نمی بینند: حتی در حالت پرواز با ارتفاع کم من بیشتر اوقات سایه نمی اندازم. ولی به هر حال همانطور که بعدا متوجه شدم مردم بعضی مواقع چیزهایی به جای این آسمان نورد می بینند: یا بالونهای درخشنده یا دیسک و یا ابری افقی با لبه های تیز که همانند ابر حرکت نمی کند. 🔶 بیشتر مردم چیزی نمی بینند و من از این راضی هستم. مهم تر از اون من فعلا نتونستم مشخص کنم که چه چیزی معین کننده پدیدار شدن و پنهان شدن است. 🔷 بنابراین اعتراف می کنم که سعی بسیار می کنم در این حالت از برخورد با مردم دوری کنم برای همین به شهرها و روستاهای دور دست پرواز می کنم و راه ها و جاده ها رو به سرعت طی می کنم بعد از اینکه متوجه بشوم در آنها کسی نیست. 🔶 افسوس که طبیعت خیلی زود در برابر من محدودیت های سختی رو قرار داد: اگر بنا بر مشاهده باشد که مشاهده می کنم ولی عکس گرفتن ممنوع. 🔷 تمام نگاتیوهای عکاسی که در دوربین بود و یا در جیب داشتم همگی سوختند (همانند برخورد نور با نگاتیو) در همین حال تقریبا همیشه هر دو دست مشغول هستند و فقط یک دست را برای دو سه ثانیه می توان آزاد کرد. 🔻 گنادی مویسوویچ زادنپروفسکی در ادامه میگید : 🔷 می خواهم از گربنیکوف همش نقل قول کنم ولی هر کسی که با کار با اینترنت آشنایی دارد به راحتی می تواند تمامی جزئیات و کامنتها رو همراه با دیدن عکسها در سایتهای مختلف مطالعه و مشاهده کند. 🔶 در ضمن سرعت متوسط پرواز این دستگاه تا ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت محاسبه شده است. همانند هواپیمای جت. با اینحال هیچگونه حالت ناخوش آیندی احساس نمی گردد! محشره! 🔷 به سرنوشت کشف گربنیکوف حسادت نخواهید کرد. در نووسیبیرسک فعالانه سازمانی در حال فعالیت است بنام کمیته مبارزه با علوم دروغی. 🔶 این کمیته این داشمند رو بدون قید و شرط در زمره شارلاتان ها قرار داد. بد تر از اون اینکه این دانشمند حقیقت شناس دارای تحصیلات متوسطه بود زیرا زمانی که او باید درس می خواند او در اردوگاه های استالینی بود زیرا پدرش دشمن ملت شناخته شده بود. ♦️در بهار ۲۰۰۱ این دانشمند به دلیل سکته فوت کرد. هم اکنون علاقه مندان زیادی در حال تلاش برای ساخت دستگاه ضد جاذبه گربنیکوف با کمک نوشته های بر جا مانده از او هستند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2