eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 امشب كه در بهشت وا مى گردد 🌸🍃 هر درد نگفتنى دوا مى گردد 🌸🍃 از يمن ولادت امام سجاد(ع) 🌸🍃 حاجات دل خسته روا مى گردد 🌸🍃 ولادت با سعادت امام سجاد(علیه السلام) مبارک باد 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 امشب دل اهل ولايت شاد است 🌸🍃 ميلاد سعيد اشرف ايجاد است 🌸🍃 آن قدر به درگاه خدا كرد سجود 🌸🍃 معروف از آن به سيد سجاداست 🌸🍃 میلاد سید الساجدین (علیه السلام) مبارک باد 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا محمّد علی طاهری بنیانگذارعرفان حلقه ادعای نبوّت دارد ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ محمد علی طاهری شبکه شعور کیهانی را به عنوان فرشته وحی جبرئیل معرفی می کند. با این بیان طاهری مدعی ارتباط با جبرئیل و گرفتن وحی می شود که این نوعی ادعای نبوت است. 🔷 محمد علی طاهری بنیانگذارعرفان حلقه با زبان بی زبانی و به صورت غیر مستقیم و نامحسوس ادعاهایی نظیر پیامبری دارد. 🔻 شاگردان طاهری وی را یک عارف دانسته و می گویند: ♦️ «حدود بیست سال سن داشت که در کمال حیرت، در کسری از ثانیه دریافت که با حجم وسیعی از اطلاعات روبروست و به طرزی غیرمعمول پاسخ پرسش های عمیق خود را می داند، بی آنکه کسی به او آموخته باشد و این آغاز دریافت های شهودی یا در اصطلاح، الهامات او بود.»(1) به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا محمّد علی طاهری بنیانگذارعرفان حلقه ادعای نبوّت دارد ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 طاهری هوشمندی حاکم بر جهان را محوری ترین و مهم ترین مفهوم در عرفان حلقه می داند. طاهری می گوید: 🔷 «اساس عرفان حلقه بر اتصال به حلقه های متعدد شبکه شعور کیهانی استوار است و همه مسیر سیر و سلوک آن، از طریق اتصال به این حلقه ها صورت می گیرد.»(2) 🔶 طاهری در کتاب عرفان کیهانی که اساس نامه و باورهای اعتقادی عرفان حلقه را در آن ذکر کرده به معرفی شبکه شعور کیهانی می پردازد و شبکه شعور را همان حضرت جبرئیل و روح القدس می شمارد. 🔷 طاهری می گوید: «هنگامی که انسان درخواستی داشته باشد، مستقیماً از خدا درخواست می کند(فاستقیموا الیه)، ولی جواب درخواست او از طریق شبکه شعور کیهانی (یدالله، روح القدس، جبرئیل و...) پاسخ داده خواهد شد.»(3) 🔶 طاهری اضافه می کند: «فیض حلقه وحدت از برکت نزدیکی و وحدت حداقل دو نفر ایجاد می شود و هر کجا حداقل دو نفر در حلقه جمع باشند، عضو سوم روح القدس (شبکه شعور کیهانی) و عضو چهارم آن خداوند است.»(4) 🔷 طاهری اساس عرفان حلقه را اتصال به شبکه شعور کیهانی می داند و مدعی است انسان آگاهی ها و معرفت هایی را از شبکه شعور دریافت می کند. همچنین شبکه شعور را فرشته وحی معرفی می کند. ♦️ اینجا سؤالی پیش می آید؛ فرق آگاهی و شهود و معرفتی که فرشته وحی(شبکه شعور کیهانی) به طاهری و اعضای عرفان حلقه می شود با وحی و الهامی که به پیامبران و اولیاء الهی می شود چیست❓ 🔷 همچنین طبق مبنای مذهب اشتراکی و بحث رو بنا و زیر بنا در آموزه های عرفان حلقه، نوع باور و اعتقادات، دین، متشرع بودن یا نبودن و...دخالتی در اتصال به شبکه شعور و استفاده از آن ندارد.(5) 🔶 یعنی یک مسیحی و بودایی یا بی دین، یکسان می توانند با شبکه شعور ارتباط بگیرند!! آیا بدون پایبندی به دین این ارتباط با حضرت جبرئیل شکل می گیرد❓ 🔷 طاهری در سال 1396با انکار سخنان و تألیفات قبلی خود مدعی می شود شعور کیهانی مترادف با روح القدس یا جبرئیل نمی باشد و بیان می کند که آثارش دستخوش تحریف و جعل شده است و متن کتاب تغییر کرده است. 🔶 طاهری در دفاعیه ای می گوید: «در هر کجا از تألیفات این جانب به جای شعور کیهانی از اسماء دیگری مانند روح القدس، جبرئیل استفاده شده، به طور قطع، تغییر در متون و اشکال بوده است و جعل محسوب می شود.»(6) 🔷 اینکه طاهری از ادعای جبرئیل بودن شبکه شعور کیهانی برگشته است، کار صحیح و امر مبارکی است و الّا باید تبعات این ادعا، یعنی ارتباط با فرشته وحی و ادعای پیامبری توسط خود و شاگردانش را، بپذیرد. 🔶 اما نکته دیگر این است که طاهری نگفت که ادعای من غلط بوده و کار اشتباهی کرده ام و نادم هستم؛ بلکه گفت از اول این ادعا را نداشتم؛ و می گوید کسانی نوشته های من را دستکاری کرده اند و جعل شده است. 🔷 این حرف طاهری غلط است چون کتاب های او سال ها قبل نوشته شده و توسط خودش چاپ و منتشر می شود؛ ولی هیچ وقت این مطالب را حذف نکرد یا بیانیه یا مطلبی درباره اینکه شبکه شعور، فرشته وحی نیست بیان نداشت بلکه تصریح کرد که جبرئیل و روح القدس همان شبکه شعور کیهانی است. 🔶 بنظر می رسد طاهری همچنین ادعاهایی داشته است ولی بعد از اینکه مورد هجمه و اشکال و برخورد قرار گرفته است از این مواضع کوتاه آمده است. ♦️ البته ممکن است در هر زمانی دوباره ادعای قبلی را تکرار کند و این دفاعیه را به لطایف الحیلی رد کند. 🔻 پی‌نوشت: (1). علی محمدی هوشیار، نقد و بررسی جریان های مدعی معنویت، نشر ذکری، قم، 1396، ص246. (2). محمد علی طاهری، انسان از منظری دیگر، نشر ندا-اشجع، تهران، چاپ1387، ص25. (3). محمد علی طاهری، عرفان کیهانی(حلقه)، نشراندیشه ماندگار، قم، چاپ ششم1388، ص 86 و 87. (4). همان، ص84. (5). همان، ص 73. (6.)محمد علی طاهری، دفاعیات و توضیحات، 1396، ص13. امین شمشیری، عرفان واره ی حلقه دوره تکمیلی، نشر اسماعیلیان، 1398،قم، ص143. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
زمان سنج های باستانی 🕰🕯🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معبد « لیپکشی » یکی از عجایب معماری جهان 🏛🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 خجسته ميلاد چهارمين اختر فروزان آسمان امامت 🌸🍃 چهارمين گل بوستان ولايت زين العابدين 🌸🍃 سيد الساجدين،امام عابدان و عاشقان 🌸🍃 حضرت علی ابن الحسين عليه السلام 🌸🍃 برشيعيان ودوستداران حضرتش مبارک باد 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چگونه بر « ترس های موهوم » غلبه کنیم ⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ «جن» چون به طور ذاتی یک موجود نامرئی است و به خاطر دیده نشدن ترسناک به نظر می‌آید. روایاتی از معصومین (علیهم‌السلام) برای در امان ماندن از ترس، وارد شده است که به یک نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم: 🔷 بنابر این روایت؛ شخصی به نام «اشجع سلمی» خدمت امام صادق (علیه‌السلام) می‌رساند و عرض می‌کند که من در بعضی اماکن ترسناک دچار ترس می‌شوم، به من چیزی را بیاموزید که سبب شود در امنیت باشم. حضرت فرمودند: 🔶 اگر از چیزی ترسیدی، دست راستت را روی سرت بگذار و با صوت بلند این آیه را بخوان «أَفَغَيْرَ دِينِ ﭐللَّهِ يَبْغُونَ وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِي ﭐلسَّمَاوَاتِ وَﭐلْأَرْضِ طَوْعاً وَکَرْهاً وَإِلَيْهِ يُرْجَعُون.[سوره آل‌عمران، آیه ۸۳] ♦️ اشجع می‌گوید به وادی رفتم که در آن جن بود و شنیدم که گوینده‌ای می‌گوید: بگیریدش پس این آیه را خواندم سپس گوینده‌ای گفت: چگونه بگیریمش درحالی که او با آیه‌ی طیبه‌ای خود را حفظ کرده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
چگونه بر « ترس های موهوم » غلبه کنیم ⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ برخى از اين نوع ترس‏‌ها از نگرش غلط و غيرواقعى و باورهاى نادرست ناشى مى‌‏شود كه در طول زندگى براى شما شكل گرفته است. 🔷 شما تصويرى صحيح از ماهيت جن و چگونگى تأثير و ميزان آن در ذهن و انديشه خود نداريد و به عبارت ديگر در مجموعه شناخت‌‏هاى شما اطلاعات غلط وجود دارد و موجب ترس گرديده. 🔶 گاهى اوقات نيز ترس از جن و غيره اكتسابى و ياد گرفته شده است يعنى به خاطر تلقين ديگران و يا ترس و دل‌هره آن‌ها از تاريكى و غيره و مشاهده عكس‏‌العمل‌‏هاى آن‌ها در برابر تاريكى و نظاير آن به تدريج شما نيز از آن ترسيده‏‌ايد و ترس از آن در فكر و انديشه شما لانه كرده است. 🔷 گاهى نيز ممكن است چنين ترس‌‏هايى به خاطر حادثه و اتفاقى ناگوار و وحشتناكى است كه در گذشته دور يا نزديك در تاريكى و تحت تأثير اوهام و خيالات و گمان تأثير جن و روح، رخ داده است. 🔶 از آن زمان و حادثه ناگوار به بعد، به خاطر همراه بودن حادثه ناگوار با تاريكى و با ياد روح و جن و غيره، ترس شما تعميم يافته و از هر جاى تاريكى ترس و دل‌هره پيدا كرده‌‏ايد. 🔻 حال با توضيح مختصرى كه در اين باره ارائه شد براى مقابله با اين نوع ترس‌‏ها و حل مشكل به راه‏‌كارهاى زير توجه كنيد: 1️⃣ همه موجودات مخلوق خداوند و مقهور نيروى او می‌باشند و خداوند قدرت مطلق و بی‌انتها است. اگر انسان با اعتقاد در زندگى به خدا تكيه كند و به او پناه ببرد هيچ موجودى نمی‌تواند به او ضرر و يا آسيبى برساند؛ 2️⃣ به خود تلقين كنيد «من هيچ‏‌گونه هراسى از جن ندارم و آن‌ها نمى‌‏توانند در من تأثير بگذارند»؛ 3️⃣ صبح‌‏ها به تدريج زمان بيدار شدن خود را زودتر قرار دهيد و سعى كنيد روزى يكى دو دقيقه زودتر از شب‌‏هاى ديگر از خواب بيدار شويد و تاريكى را بيشتر لمس و احساس كنيد؛ 4️⃣ خواندن سوره‌های ناس و فلق و توحيد و كافرون براى دور ماندن از خطرات و وسوسه‌ها مفيد و نافع هستند و نيز خواندن آیه‌الکرسی در دفع گرفتارى و آسيب مؤثر است. 🔻 اينك از منظر روانشناسى توجه شما را به توضيحى در مورد ترس جلب می‌نماییم: 🔷 «ترس معقول» ترسى است كه در آن، احتمال وقوع يك خطر واقعى وجود داشته باشد. در اين ترس، هيچ گونه سرزنشى متوجه شخص نيست بلكه از اين جهت كه از يك امر خطرناك ترسيده و پرهيز نموده است مورد تأييد ديگران است. 🔶 براى مثال اگر كسى از ترس مواجهه با يك حيوان درنده خطرناك، از رفتن به بيابان و يا جنگل خوددارى كند، هيچ‌كس او را بابت اين ترس سرزنش نمى‏‌كند بلكه اگر او به اين ترس خود اعتنا نكند و خود را در موضع خطر قرار دهد، مورد سرزنش افراد عاقل قرار مى‏‌گيرد. 🔷 در مقابل، «ترس موهوم» قرار دارد يعنى، درواقع خطرى انسان را تهديد نمى‏‌كند ولى توهمات او به گونه‏‌اى است كه خود را مواجه با خطر مى‌‏بيند مانند شخصى كه از تاريكى مى‌‏ترسد و گمان مى‏‌كند خطرى او را تهديد مى‏‌كند در حالى كه مى‌‏داند در آن مكان تاريك، چيز خطرناكى وجود ندارد. 🔶 اين ترس موهوم «جُبن» ناميده مى‌‏شود و چيز خوبى نيست و انسان بايد آن را از خود دور كند تا بتواند شجاعت لازم را در زندگى داشته باشد. 🔷 ترس غيرمعقول يا هراس، ريشه در بدآموزى‏‌ها دارد و اغلب اكتسابى است. بشر به علت نادانسته‏‌ها (جهل‏‌ها) و نيز به دليل نيافتن راه حل منطقى، از بسيارى عوامل ناشناخته زيستى، چون مرگ‌ومیر، ترس از حيوانات، ترس از آينده‏‌اى مبهم و... همواره هراسان بوده است. ♦️ البته شروع بسيارى از هراس‌‏ها تدريجى است و شناخت عوامل تسريع كننده آن مشكل است. 🔻 برخى از محققان ترس‌‏ها را به پنج نوع دسته‌‏بندى كرده‌‏اند: 1️⃣ ترس از تفرد، (مثل گريز از ازدحام يا تنها ماندن در خانه) 2️⃣ ترس از حيوانات 3️⃣ ترس از قطع عضو 4️⃣ ترس‌‏هاى اجتماعى (مثل ترس از زير نظر بودن ديگران هنگام كار) 5️⃣ ترس از طبيعت (مثل بلندى كوه) ♦️ طبيعى است كه براى غلبه بر هر يك از انواع ترس، راه كارهاى مختلفى ارائه شده است. علاوه بر اين، بايد ديد اين ترس در چه مرحله‏اى از مراحل رشد انسان شكل گرفته است و متناسب با آن مرحله (كودكى، نوجوانى يا جوانى و...)، راه‏هاى غلبه را پيگيرى كرد.[1] 🔻 پی‌نوشت: [1]. علی‌محمد راهی، جایگاه و نقش جن در نظام آفرینش، قم: نشر ادیان، ۱۳۹۴، ص ۱۲۹. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه « لبه میز» ننشینید درمجارستان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پیشگویی های عجیبِ « اری یومانی » مدعی مسافر زمان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه ای بنام « فنگ شوئی » چیست ❓☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ مردم برای دفع مفسده یا جذب خیرات گاهی مبتلا به خرافات می شوند، یکی از این خرافات آموزه فنگ شوئی است. 🔷 فنگ شوئی مدعی است با چینش درست دکوراسیون اطراف خود و رعایت قوانین فنگ شوئی می توانیم انرژی «چی» که انرژی حیات وخوشبختی است را به تعادل برسانیم. 🔶 باید دانست این ادعاها و قوانین، خرافه هستند که دلیلی بر وجود اصل انرژی چی یا قوانین مؤثر بر انرژی چی نداریم. 🔷 لازم بذکر است اختلافات زیادی بین مروجان فنگ شوئی وجود دارد. چون خرافه مبنای درستی ندارد و هر کس می تواند چیزی بر آن اضافه یا کم کند. ♦️ جهان بینی های مختلف انسان ها باعث رفتارهای متفاوت از جمله فنگ شوئی می شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
خرافه ای بنام « فنگ شوئی » چیست ❓☯️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ یکی از بحث های مهمی که در طول تاریخ وجود داشته است این می باشد که آیا اشیاء، جاندار هستند یا نه❓ 🔷 در مرحله اول، ما موجودات پیرامون خود را به جماد، نبات و حیوان تقسیم می کنیم. جمادات مثل سنگ و خاک حیات ندارند و رشد نمی کنند. نباتات مثل درختان حیات دارند، رشد و نمو می کنند. 🔶 حیوانات علاوه بر اینکه مثل نباتات حیات و رشد و نمو دارند، شعور نیز دارند؛ البته در حیوانات مختلف سطح شعور متفاوت است و بالاترین سطح شعورمندی از آن حیوان ناطق (انسان) است. 🔷 اما از گذشته دور افرادی به علل مختلف، به بعضی اشیاء انرژی یا حیاتی نسبت می دادند. مثلا ممکن بود ابرهای آسمان را جاندار بپندارند و آن را ستایش کنند تا باران برایشان ببارد. یا دریا را باشعور قلمداد می کردند و هنگام طوفان، قربانی به دریا می انداختند تا آن را خشنود کنند و طوفان را فرو بنشانند. 🔶 این جانبخشی به اشیاء، به خاطر جذب خیرات و دفع مضرات خیالی شکل می گرفت. جذب خیرات و دفع مضرات از علل ایجاد خرافه می باشد که در نبود عقل سلیم مردم مبتلا به آن می شوند. 🔷 در این بین بعضی منفعت طلبان و خرافه سازان نیز با ساختن قوانین پیچیده و موهوم سعی می کنند یک تخصص و فن در این موارد درست کنند تا به عنوان متخصص این فن، امرار معاش و کسب منفعت کنند. 🔶 این شکل خرافه سازی و کسب درآمد از آن، مختص زمان های گذشته نیست بلکه در حال حاضر و در قرن بیست و یک می بینیم خرافات جدیدی ایجاد می شود و با تبلیغات فراوان، این خرافات را بین مردم نشر می دهند و از قِبل آن کسب منفعت می کنند. 🔷 فنگ شوئی یکی از این خرافات است. این آموزه مدعی است فنگ شوئی یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیاء در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی انرژی مثبت «چی» داشته باشد. 🔻 مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد:‌‌ 1️⃣ پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی 2️⃣ استفاده از رنگ‌های مناسب 3️⃣ خطوط منحنی 4️⃣ در نظر گرفتن جهت‌های مناسب. 🔶 عناصر پنج گانه که خیلی مهم هستند عبارتند از: آب، فلز، خاک، آتش، چوب. 🔷 اگر انرژی چی متعادل باشد شانس خوب با شما همراه است و روابط عاطفی و کسب ثروت برایتان رقم می خورد. اگر انرژی چی نامتعادل باشد، در زندگ شما مشکلاتی ایجاد می شود. 🔶 به عنوان نمونه امروزه فنگ شوئی در دکوراسیون منزل هم ورود کرده و مدعی است اگر رنگ های خاصی در منزل باشد اثر متناسب با خود را دارد یا اگر میزی دارای گوشه باشد، این انرژی چی خوب جریان پیدا نمی کند. اما اگر میز شما گِرد باشد، انرژی چی خوب جریان پیدا می کند یا در آشپزخانه سینک ظرفشوئی که نماد آب است، نباید کنار اجاق گاز که نماد آتش است قرار بگیرد و... ♦️ این مطالب عموماً هیچ دلیل و مستندی ندارد و خرافه به شمار می رود که به علت تکرار و تلقین تبدیل به باور شده است. 🔷 همچنین برخلاف مدعیان فنگ شویی، در فلسفه چین باستان ذکری از این نوع فنگ شوئی رایج نیامده است؛ بلکه در چین باستان مدعی اند که انرژی چی با کردار و اعمال نیکو متعادل می شود. 🔶 اما فنگ شوئی به تعادل رساندن انرژی چی در فلسفه باستان چین را تحریف کرده است،رسیدن به شادی، آرامش، خوشبختی، کسب ثروت و سلامتی و... را به صورت مبالغه آمیزی با فنگ شوئی مرتبط کرده است. یعنی مدعی اند با فنگ شوئی انرژی چی را به تعادل می رسانیم. 🔷 مدعیان فنگ شوئی در قبال مشاوره، طراحی و چینش دکوراسیون منزل و... که متناسب با قوانین فنگ شوئی باشد، مبالغ زیادی از مردم می گیرند و کسب درآمد مدعیان فنگ شوئی از این خرافه باعث زنده نگه داشتن آن بین مردم می شود. 🔶 لازم به ذکر است اختلافات زیادی بین مروجان فنگ شوئی وجود دارد؛ مثلا شخصی مشاوره می دهد که رنگ زرد با فلان اتاق و دکوراسیون هماهنگ نیست و مشاور دیگر، نظر مخالف او را دارد چون خرافه مبنای درستی ندارد و هر کس می تواند چیزی بر آن اضافه یا کم کند. 🔷 وقتی ادعا می شود شما با تبعیت از قوانین فنگ شوئی می توانید انرژی چی را متعادل کنید و به کسب ثروت و موفقیت در روابط عاطفی و... دست پیدا کنید، این نشان می دهد که این قوانین باید ریشه در یک امر واقعی خارج از ذهن داشته باشند. ♦️ در حالی که خلاف این امر را می بینیم؛ یعنی مروجین فنگ شوئی قوانین متفاوت و گاهی متناقض به مردم ارایه می دهند. گویا این قوانین، مشخص و مدون و جامع نیست و اصلاً ملاک دقیقی برای تشخیص قوانین فنگ شوئی وجود ندارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عجیب ترین روش درمانی در « رومانی » 🐺🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
یکی از اعتقادات فاسد و باطل فرقه های صوفیه عدم خلود اهل آتش در جهنم است🔥🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یکی از اعتقادات فاسد و باطل فرقه‌ صوفیه، که بعضی از بزرگان این فرقه به آن قائل بوده، عدم خلود اهل آتش در جهنم است، که جهنمیان را برای همیشه معذب در آن نمی‌دانند 🔻 چنان‌که محی‌الدین ابن عربی به عدم خلود برای اهل آتش و متنعم شدن به عذاب جهنم اشاره کرده و گفته: 🔷 عاقبت اهل آتش نعیم است، زیرا صورت آتش بعد از پایان یافتن مدت عقاب برای کسی که در آتش بوده سرد و سلام خواهد گشت و عذاب جهنم برایشان شیرین و گوارا خواهد شد، چرا که عذاب از «عَذب» (گوارا و دلپذیر) مشتق شده و این نعیم دوزخیان است [1] 🔶 ابن عربی ادعا کرده كه پس از مدتی عذاب به معنی درد و رنج برای همه‌ مجرمین، ملحدین و كفّار منقطع شده و آنان در همان آتش جهنم در نعمت و خوشی به سر خواهند برد 🔷 اعتقاد ابن عربی و پیروان وی به ظهور و تحقق اسمای الهی از جمله رحمان و رحیم سبب انکارپذیری آنان نسبت به خلود جهنمیان در عذاب شده است 🔶 به نوشته ابن عربی در الفتوحات المکیة اهل آتش پس از اینکه به قدر اعمالشان عذاب چشیدند در جهنم مشمول فضل و رحمت حق می‌گردند به گونه‌ای که دیگر آتش را احساس نمی‌کنند ♦️ و لابّد لاهل النار من فضل الله و رحمته فی نفس النار بعد انقضاء مده موازنه ازمان العمل، فیفقدون الاحساس بالآلام فی نفس النار لانّهم لیسوا بخارجین من النار ابداً فلایموتون فیها و لایحیون فتتخدّر جوارحهم بازاله الروح الحساس منها [2] به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد..🔻🔻
یکی از اعتقادات فاسد و باطل فرقه های صوفیه عدم خلود اهل آتش در جهنم است🔥🔻 قسمت (پایانی)2️⃣ 🔻 ابن عربی می گوید:اهل آتش پس از آنکه تاوان کردارهای خود را به واسطه عذاب پرداختند رحمت و فضل الهی شامل آنها می‌شود و در همان آتش، احساس درد و رنج را از دست می‌دهند چون ابدا از آتش جهنم جدا نمی‌شوند پس در این آتش نه می‌میرند و نه زنده می‌شوند که این حالت نوعی تخدیر است که احساس را از بین می‌برد، نه عذاب را. 🔷 این قول ابن‌عربی مخالف اجماع تمام مسلمانان است و برای اینکه با این اجماع در ظاهر مخالفتی نکرده باشد به ظاهر به خلود در آتش دوزخ قائل شده و عذابشان را دائمی دانسته است 🔶 اما در حقیقت وی به عدم خلود عذاب برای جهنمیان تصریح می‌کند که جهنمیان پس از مدتی به آتش، عادت و الفت پیدا می‌کنند و در نتیجه آتش برایشان شیرین و گوارا می‌گردد 🔻 مرحوم داود الهامی در این مورد می‌نویسد: 🔷 این پندار ابن عربی با هیچ یك از آیات خلود و جاودانگی عذاب سازگار نیست، مخصوصاً در بعضی از آنها تصریح شده است كه هر زمان پوست‌های تن آنها از میان برود، خداوند آن را به پوست نوینی تبدیل می كند تا عذاب را بچشد و اصولاً تهدید به خلود در آتش تهدید به عذاب دائم است و اگر مبدّل به نعمت جاودانی گردد، تهدید آمیز نیست [3] 🔶 این نظر فقط مختص ابن عربی نیست، بلکه پیروان مکتب وی نیز به انس‌گرفتن اهل آتش با آتش دوزخ و لذت‌بردن از آن معتقدند. چنان‌که عبدالرزاق کاشی در شرح فصوص الحکم نوشته است که «پس از گذشت مدتی طولانی، اهل آتش با آتش انس و الفت می‌گیرند و نه تنها از آن معذب نمی‌شوند، بلکه لذت هم می‌برند.»[4] 🔷 داوود قیصری از دیگر شارحان فصوص الحکم ابن عربی نیز، گفته: «کسی که موصوف به رحمانیت و رحیمیت است، هیچ فردی را به عذاب ابدی دچار نمی‌کند و این مقدار عذاب هم که در شریعت از آن خبر داده‌اند برای رساندن آنان به کمالات مقدرشان است.»[5] 🔶 در آیات و روایات مختلف آمده است همانطور كه اهل بهشت، در بهشت و نعمت، مخلّد می باشند، كفار و مشركین نیز تا ابد در جهنم خواهند بود و طعم تلخ عذاب الهی را خواهند چشید. قرآن در مورد عذاب همیشگی كفار و مشركین می فرماید: 🔷 «و یَخْلُد فیه مُهاناً[فرقان/69] همیشه با خواری در آن خواهد ماند.» و نیز در این آیه: «خَالِدِینَ فِیهَا لاَ یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ [بقره/162] همواره در این لعن (و طرد و نفرین) می‌مانند؛ مجازاتشان تخفیف نمی‌یابد.» 🔶 کلمه خالد و مشتقات آن، حدود ۹۵ بار در قرآن مجید آمده که بیش از ۳۰ مورد آن در باب خلود دوزخیان است. با اینکه، معنی خلود جاودانگی در نعمت بهشت یا عذاب دوزخ است، لیکن ۹ بار همراه کلمه «ابداً» آمده که سبب رفع هر نوع شبهه در جاودانگی آنان است،این کلمه ۳ بار در باب عذاب ابدی دوزخیان و ۶ بار در باب نعمت ابدی بهشتیان است. 🔷 در آیاتی مانند آیه‌ی ۱۶۹ سوره نساء و آیه‌ی ۶۵ سوره احزاب و آیه‌ی ۲۳ سوره جن، که دربارهٔ کافران و ظالمان و عاصیان در برابر خدا و پیامبر اوست، بعد از «خالدین فیها» عبارت «ابداً» آمده است.[6] که معنای خلود دوزخیان و عذاب دائمی برای این افراد را می‌رساند. 🔶 از طرف دیگر در رأفت و مهربانی خداوند متعال هیچ شکی وجود ندارد و همان‌طور که در دعای جوشن کبیر آمده: «یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه[7] ای کسی که رحمتش بر غضبش سبقت گرفته است.» رحمت او بسیار وسیع است. ♦️ اما این‌طور نیست که نسبت به ظالمان و مستکبران غضبی نداشته باشد. که در غیر این صورت، خلقت دوزخ و عذاب جهنم لغو خواهد بود. لذا نباید برای این که مردم از رحمت و رأفت الهی ناامید نشوند آنها را نسبت به عذاب عادلانه الهی بی‌تفاوت کنیم. 🔻 پی‌نوشت‌: [1]. ابن عربی ، فصوص الحکم، و التعلیقات علیه بقلم ابوالعلاء عفیفی، تهران، نشر الزهرا، ۱۳۶۶ش، ج۱۷ ص۱۶۹. [2]. ابن عربی، الفتوحات المکیه، بیروت،‌ دار صادر، (بی تا) ج1 ص ۳۰۳و [3]. داود الهامی، داوریهای متضاد درباره ی محی الدین عربی ، قم، مکتب اسلام، 1379، ص 189. [4]. عبدالرزاق کاشی، شرح فصوص الحکم، چاپ مجید هادی زاده، تهران ۱۳۸۳ش، ص۱۲۳. [5].. داوود بن محمود قیصری، شرح فصوص الحکم، چاپ جلال الدین آشتیانی، تهران ۱۳۷۵ش، ص۷۲۶. [6]. محمد فؤاد عبدالباقی، المعجم المفهرس لالفاظ القرآن الکریم، قاهره ۱۳۶۴، چاپ افست تهران ۱۳۹۷ق، ذیل «خلد». [7]. شیخ عباس قمی، مفاتیح‌الجنان، مشهد، نشر آستان قدس رضوی، چاپ پنجم، 1391، فصل19، ص 122. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« گونکانجیما » جزیره ارواح در ژاپن 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2