eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.1هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : اعداد رمز آفرینش هستی 🔺 قسمت (هشتم) 8️⃣ این مستند (14 قسمتی ) به برسی راز اعداد درآفرینش جهان هستی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
« مادام بلاواتسکی » مادرمعنویت های نوین 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ 📝 نوشته : گری لاچمن ♦️ در واقع در اوایل
« مادام بلاواتسکی » مادرمعنویت های نوین 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 📝 نوشته : گری لاچمن ♦️ تا مدت ها صرفاً فمنیست ها به او علاقمند بودند امابطور کلی استفاده از عبارت " مشهور " هم در خصوص بلاواتسکی اشتباه است ؛ حتی اگر در جامعه باطنی " مشهور " به معنی دقیقاً شناخته شده باشد نه صرفاً ستوده یا ناستوده .هرکسی که سعی کرده در مورد بلاواتسکی به شکل جدی بنویسد با یک سوال مهم مواجه شده که بلاواتسکی که بود ؟ 🔷 پاسخ دادن به این سوال آسان نیست . دست کم بخاطر مشکلات قابل توجهی که خود بلاواتسکی سرراهش قرار می دهد . اینکه بگوئیم بلاواتسکی مجموعه ای ازتناقض ها است نه فقط کم لطفی به او و کتمان حقیقت است بلکه تکرار چیزی است که همه کسانی که در مورد بلاواتسکی نوشته اند روی آن تأکید کرده اند . 🔶 بلاواتسکی در مورد خود و زندگی اش بارها با چیرگی بسیار و مفصل صحبت کرده اما همانطورکه زندگی نامه نویسش پیترواشنگتن به آن اشاره می کند :" او به ندرت دقیقاً یک چیز را دوبار بیان می کرد " رودولف اشتاینر که بسیار وام دار بلاواتسکی است زیرکانه می گوید که او " عدم ثبات در سلوک بیرونی اش " را به نمایش می گذاشت . 🔷 ویژگی که اشتاینرآن را متأثر از روح روسی اش می داند برای یک محقق قاطع نسبتاً آسان خواهد بود که بسیاری از اختلافات روایی بلاواتسکی از .خودش را یک کاسه کرده و در بهترین حالت بگوید که او درک قابل انعطافی از باور به حقیقت داشته ؛ علیرغم اینکه شعار تئوسوفی این است که " هیچ دینی بالاتر از حقیقت نیست " . 🔶 یکی از محققین زندگی بلاواتسکی به نام پال جانسون به این نتیجه رسیده بود که او عمداً تلاش می کرده که غیر قابل اعتماد و مشکوک جلوه کرده و کارزندگینامه نویسش را غیرممکن سازد .برخی در مواجهه با این مشکل گیج و پریشان شده اند . 🔷مثلاً مورخ دین ، ماریا کارلسون که تحقیقاتش در مورد تئو سوفی در روسیه تکرار بسیاری از اسطوره ها و سوء تعبیرها درباره بلاواتسکی است به این نتیجه رسیده که هرگز درباره این زن برجسته یک زندگی نامه کامل ودقیق نوشته نخواهد شد . 🔶 جیمز سانتوچی ، مورخی که به بلاواتسکی و تئو سوفی علاقمند بود می نویسد :برای هر محقق منصفی زندگی و نوشته های بلاواتسکی یک معما باقی می ماند. 🔷 جانسون که جنجالی ترین پژوهشگر زندگی بلاواتسکی است اخیراً گفته که در مورد بلاواتسکی تلاش های محققان بخاطر پنهان سازیهای عمدی تاریخ ناکام می ماند . سیلویا کرانستون که گزارش مفصل و البته نه کاملاً جامعی از دیدگاههای طرفداران بلاواتسکی ارائه کرده چنین گفته که :" پس از خروج از روسیه مستند کردن زندگی گذشته او آسان نیست " . 🔶 مورخ اُکولتیسم و علوم اسراری نیکلاس گوردیک کلارک هم تأییدمی کند که تنها پس از حضوراو در نیویورک به سال 1873 در سن چهل و دو سالگی بود که می توان مستندات مناسبی از کاراو فراهم کرد و اینکه اشاره های بلاواتسکی به " استادانش " طی آنچه که پال کی جانسون "دوران نهان شده " می نامد ؛ تقریباً همه ارجاع به آن بخش از زندگی اش است که در هند گذشت. 🔷 حتی آی پی سینت نخستین زندگینامه نویس بلاواتسکی که روزنامه نگار و خود تئوسوفیست بود در تلاشش برای اعاده حیثیت از بلاواتسکی بخاطر اتهام شیادی که به او زده شده بود و تا پایان عمر هم رهایش نکرد ، با دیوارهای نفوذناپذیری مواجه شد . 🔶 بلا واتسکی به او گفته بود که :از هفده تا چهل سالگی در طول سفرهایم مراقب بودم که هر جا که می روم تمام ردپاهایم را پاک کنم . هرگز اجازه ندادم که کسی بداند که کجا هستم و چکار می کنم . او چندین سال بعد به مکاتبه کنندگانش نوشت که حتی برای بهترین دوستانم هم روایتی جزئی و ناقص هم از سفرهایم ننوشته ام و دنبال این نبودم که حس کنجکاوی کسی را و بخصوص دشمنانم را ارضاء کنم . 🔷 نگرش ساختارشکنانه بلاواتسکی به گذشته اش را می توان با احساسی که او دریکی از آخرین نوشته هایش بیان کرده متوجه شد . در ندای سکوت ، که ترجمه ای از برگزیده های کتاب احکام طلایی است و اثری است که در بودیسم تبتی باطنی نوشته شده و شبیه کتاب دزیان استخوان بندی اصلی کتابش " اصول اسرار " را شکل داده نوشته که : ♦️ اندیشیدن درباره گذشته ای که پشت سر گذاشته ای تو رابه زیرخواهد کشید و مجبوری صعود رااز نو آغاز کنی . تمام خاطرات تجربیات گذشته ات را بُکش و پشت سرت را نگاه نکن وگرنه شکست خورده و سرگردان می شوی . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« مادام بلاواتسکی » مادرمعنویت های نوین 🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ 📝 نوشته : گری لاچمن ♦️ ممکن است بگوئید که این فلسفه درستی برای هرکسی بوده که معتقد است گذشته ارزش فراموش کردن را دارد و منتقدان بلاواتسکی همگی معتقدند که او مطمئناً چنین کرده ؛ 🔷 اما این نوع رویکرد به گذشته را سایر استادان بحث برانگیز هم داشته اند .اینکه گورجیف ، یونانی ، ارمنی یا روسی بوده مشخص نیست و ملیت واقعی اش هنوز ناشناخته است . او با بلاواتسکی وجه اشتراک بسیاری داشت . او هم تلاش می کرد که گذشته اش راپنهان کرده وبه شکلی افسانه ای جلوه دهد . 🔶 در دوران ما هم کارلوس کاستاندا قبل از مطرح و محبوب شدن آثار و عقایدش در دهه 1970کوشیده که تمام ردپاهای زندگی قبل از محبوبیتش را از بین ببرد و تمام تلاش خود را کرد که تا زمان مرگش در 1998 ناشناخته باقی بماند . او به پیروان خود دستور داد که آنها هم چنین کنند که نتایج بحث برانگیزی به همراه داشت . 🔷 دور ماندن از کانون توجه و رد کردن گذشته ، کاری غیر عادی در مسیر عرفان نیست . فلوتین ، فیلسوف نوافلاطونی که بلاواتسکی با او بسیار همدل و نظر بود به این مشهور بود که از نقاشی کردن یا افشای هر گونه اطلاعاتی درمورد زندگی اش امتناع می کرد . 🔶 استدلال او این بود که این جنبه عمومی از خود بی اهمیت است و خود حقیقی ، روح غیر مادی است که برای رسیدن به امر مطلق تلاش می کند . ما می توانیم فداکاری فلوتین را تحسین کنیم ولی اکنون قرنهای بسیاری بین زمان او و زمان ما گذشته است تا از خود بپرسیم که آیا چیزی بوده که او نمی خواسته هم عصرانش بفهمند ؟ 🔷 اما معمولاً به طرفداران جدید نظریه پاک کردن ردپای گذشته همین حق را نمی دهیم چو ن آنها هم غیرعادی رفتار می کنند و به ما می گویند که آنها بطورهدفمند هرکسی را که بخواهد فعالیت آنها را ردیابی کند ناکام خواهند گذاشت و این حرف باعث پریشانی ما می شود . 🔶 اما مشکل فقط بلاواتسکی نیست . اگرزندگی بلاواتسکی تنها پس از ورود او به نیویورک در سال1873 بطور مستقل مورد تأیید است ؛ روایت های زندگی او پیش از این دوره توسط دیگران هم به همان اندازه شک برانگیز هستند . 🔷 خواهرش وراژلیهوفسکی که رابطه اش در بهترین حالت با بلاواتسکی متزلزل بود حرف هایی درباره سالهای اولیه زندگی او زده که مثل خود بلاواتسکی هر چند وقت یکبار ماجراها را تغییر داده . البته ورا نویسنده داستانهای کودکانه بود . 🔶 زمانی هم که با خواهرش اختلاف پیدا کرد وعلیه او شد ، اطلاعات آسیب زننده ای به وسوولودسولوویوف روسی داد که نویسنده داستانهای تاریخی تخیلی بود و خاطرات جنجال برانگیز و مشکوک و پر از تهمت و افترایی درباره دوران کوتاه آشنایی اش با بلاواتسکی در پاریس به سال 1884 نوشته بود . 🔷 بعدها ورا نقد کوبنده ای برسولوویوف و کتابش نوشت . دیگرراوی این دوران ابتدایی ، عمه بلاواتسکی نادیا فادیف است که به همان اندازه شک برانگیزاست و در کنار چندین روایت به همان اندازه مشکوک این به اصطلاح خاطره به یادآوردن عمه به چیزی کمک می کند که مورخ باطنی گرایی جوسلین گادوین از آن بعنوان "لشکر شاهدان غیرقابل اعتمادی که بدون آنها اصلاً تاریخ تئوسوفی وجود نخواهد داشت " . یاد می کند . 🔶 با اینحال خانواده و دوستان تنها منبع برای حل مشکل دشواری فهم ماجراهای آغازین بلاواتسکی نیستند . عملاً از همان سرآغاز فعالیت عمومی اش ، بلاواتسکی به شکل نادرستی مورد توجه مطبوعات واقع شد . هم از جانب روزنامه نگاران متخاصم و هم کسانی که مشتاق بودند تا داستانی سرهم بندی شده را چاشنی گزارشهای خود کنند . با شخصیت غیر عادی که بلاواتسکی داشت تقریباً هر چیزی که آنها درباره او می گفتند قابل قبول به نظرمی رسید . ♦️ مثلاروزنامه نگاری که برای روزنامه تجاری سینسیناتی مطلب می نوشت در سال 1889 با بلاواتسکی در لندن دیدار می کند و برای خوانندگانش می نویسد که " یکی می گوید که پانصد سال سن دارد " و " هر چند وقت یکبار که لازم شود جایی در شرق دور جلوی پیری اش را می گیرد " . و اینکه " با تمرکز ، در لحظه ای ، اسکناس نو و تا نخورده را از هیچ ظاهر می کند " و یک بعد از ظهر حضور در خانه و محضر بلاواتسکی در هالند پارک با ملاقات رسمی با پاپ و صعود به کوه بلا ن ( زیارت مکه مقایسه می شود). به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
کشف اسکلت کامل یک ریز دایناسور🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جزیره عجیبِ نفرین شده در ایتالیا 🏝🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : اعداد رمز آفرینش هستی 🔺 قسمت (نهم) 9️⃣ این مستند (14 قسمتی ) به برسی راز اعداد درآفرینش جهان هستی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
« مادام بلاواتسکی » مادرمعنویت های نوین 🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ 📝 نوشته : گری لاچمن ♦️ ممکن است بگوئید
« مادام بلاواتسکی » مادرمعنویت های نوین 🔻 قسمت (پنجم) 5️⃣ 📝 نوشته : گری لاچمن ♦️ در این زمان بدون شک بلاواتسکی از اصلاح این اغراق ها و دروغ ها خسته شده بود و در هرصورت در بسیاری از مواقع او به خودش زحمت پاسخگویی و اصلاح را نمی داد . ظاهراً او با این مثل موافق بود که تا زمانی که اسم شما را درست می نویسند چیزی بعنوان تبلیغات بد وجود ندارد . 🔷 با اینحال چنین گزارشهایی بخصوص آنهایی که تخیلی تر بودند منبعی برای روایت های ماندگار از زندگی و حرفه او شدند و بنیان افسانه بلاواتسکی را شکل دادند . زمانی کالین ویلسون درباره هموطن بلاواتسکی ، راسپوتین حرف جالبی زد : " القاء نادرست نویسی بیشرمانه توسط هر کسی که درباره اش می نوشت از ویژگی های عجیب اش بود " . 🔶 دقیقاً همین جمله را در مورد بلاواتسکی می توان به کاربرد . ممکن است اینطور فرض شود که روزنامه نگاران درپیگیری حقایق زمان زیادی را صرف نکرده اند اما محققان جدی وضعیتشان فرق می کند . ولی با وجود اینکه چندین دهه از تاریخ تئوسوفی سپری شده اما بازهم اوضاع به روال سابق است . 🔷 به همین نحو جان گری استاد بازنشسته اندیشه اروپایی مدرسه اقتصاد لندن که یکی از مهمترین متفکران اجتماعی و فلسفی عصر ما محسوب می شود در کتابش " هیئت جاودانگی : علم و کوشش عجیب برای فریب مرگ " . موفق شده که در یک پاراگراف کوتاه چندین اشتباه مسلم در مورد بلاواتسکی را تکرار کند و طوری حقایق را ارائه کند که صرفاً ریختن آب اطلاعات غلط به آسیاب روایت های ضد بلاواتسکی باشد . 🔶 جای تعجب دارد که چرا دانشگاهیانی که قرار است حافظ صحت علمی باشند چنین شایعه پراکنی کرده و شیوه های دست چندم را واقعیت بپندارند و چرا باید بلاواتسکی بخاطر شایعاتی درباره خودش از جانب آنها سرزنش شده و زخم زبان را تحمل کند ؟ 🔷 به ویژه اینکه بسیاری از این به اصطلاح حقایق قبلاً بعنوان اطلاعات نادرست افشا شده اند و گزارش های موثق تری برای خواننده در دسترس است . اما چرا آنها مورد توجه قرار نمی گیرند ؟ پاسخ واضح است :شایعه ها روایت های جعلی دلچسبی هستند و تصویر بلاواتسکی بعنوان یک استاد متقلب با آگاهی جمعی عجین شده و کسی نخواسته در این باره خود را نگران کند که شاید قضیه معکوس باشد . 🔶 البته به غیر از هوادارن بلاواتسکی که تلاشهایشان طبیعتاً برای آن کارشناسان محترم و محققان به اصطلاح منصفی که سعی دارند به دیدگاه متعادلی برسند مشکوک جلوه می کند . 🔷 ژاک باروزن مورخ تاریخ فرهنگ ، زمانی متذکر شده بود که بخشی از کار او ردیابی سابقه شهرت است . مثلاً نشان دادن اینکه چگونه شکسپیر ناپخته ، بی ادب و نادانِ اوایل قرن نوزدهم که طبق نظر وقایع نگار ساموئل پِیپس : " مضحک ترین و بی مزه ترین نمایشنامه ای که تا به حال دیده ام را نوشته " .) 🔶 منظورنمایشنامه رویای یک نیمه شب تابستان است .(و بعد ناگهان او تبدیل به نابغه ای شد که ما می شناسیم . چه چیزی باعث شد که او از یک شخصیت به شخصیت دیگری تبدیل شود ؟. 🔷 این قضیه نشان می دهد که چطور برخی شهرت ها پایه و اساسی ندارند . بحث ابهام نیست . موضوع شناخت نویسنده ، متفکر یا هنرمندی است که هیچکس درباره اش نمی داند و لازم است بهتر شناخته شود . این به معنی دیدنِ ورای افسانه پردازی ها و باورهای غلطی است که در پیرامون کسی که همه فکرمی کنند بخوبی می شناسند ایجاد شده . 🔶 اما در واقع همه آنها کاملاً اشتباه هستند . افسانه ها ، شنیده ها و شایعه های تکراری پیرامون نویسنده یا هنرمند مثل یک جور پوسته جمع می شوند تا آنجا که هویت اصلی به سختی یا اصلاً قابل رویت نیست . 🔷 بارزون می نویسد که : این تقدیرنوابغ است که دیدگاهی رایج و شباهت تصنعی گول زننده ای جدا از شخصیت واقعی در پیرامونشان شکل می گیرد که زندگینامه نویسی که می خواهد به آن خود واقعی برسد باید آنها را نابود کند . ♦️ انجام این کار ؛ یعنی بازسازی مجدد ذهنیت متعارف براساس شواهد و درست کردن منطق معیوب مقدمات زیادی می طلبد. با اینحال و حتی با وجود همه اینها هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که تصویرقدیمی و پر از خطا از بین برود و سیمای دقیق تری جایگزین شود . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
« مادام بلاواتسکی » مادرمعنویت های نوین 🔻 قسمت (پایانی) 6️⃣ 📝 نوشته : گری لاچمن ♦️ باروزن می نویسد که تحت فشار پذیرش همه اینها ، ذهنیت عادی تمایل به بدگمانی دارد و به اصطلاح خیلی زود به تنظیمات کارخانه بازمی گردد . 🔷 به همین دلیل است که علیرغم پژوهشها و مدارک قطعی ازیک زندگینامه ، باورهای متعارف غنی از شایعات همچنان پر قدرت به حیات خود ادامه می دهند . 🔶 باروزن می گوید که تعلیم دادن یک تحصیلکرده در این زمینه به شکل نا امید کننده ای دشوار است و وقتی مردم و بخصوص کارشناسان از قبل تصمیم خود را گرفته اند ، تغییر آن کار حضرت فیل است . ! اما نگرانی من این نیست که در ماجرای بلاواتسکی اشتباهات زیادی نمایان خواهند شد ؛ مثل چاله های جاده ای که خوب از آن نگهداری نشده . 🔷 نه اینکه بخواهم بخاطر ناتوانی در ارائه حقیقت نسبت به بلاواتسکی برای خواننده دنبال بهانه باشم . سایت های بلاواتسکی و تئوسوفی به این جستجوی حقیقت اختصاص داده شده اند و خواننده علاقمند می تواند نحوه دست یابی به آنها را دنبال کند . 🔶 کار من در اینجا این است که داستان بلاواتسکی را به بهترین نحوی که می توانم روایت کنم و نکات مقدماتی که ارائه شده یک جور اقرارکلی است که درروایت خودم از منابع مختلفی استفاده کرده ام که ممکن است درست یا نادرست باشند . 🔷 اگراین حرف ها بهانه هایی شل و ول برای تحقیقی ضعیف و ناتوانی در کشف بلاواتسکی به نظرمی رسد تنها دفاع من این است که من تنها کسی نیستم که دچار این مشکل شده ام . قبل از من خیلی ها به این نتیجه رسیده اند . 🔶 حقایق در مورد بلاواتسکی ممکن است به راستی مشکوک به نظربرسند اما بدون همین حقایق مشکوک عملاً هیچ چیز در چنته ما نخواهد بود .زمانی هنری میلر از خوانندگان آثار بلاواتسکی گفته بود که : ما باید زندگی را تا به انتها زندگی کنیم . 🔷 مطمئناً بلاواتسکی این کار را انجام داد و تلاش او بیش از این هم بود . بقول خودش او زنی بودکه در تمام دوران کاری اش دائم در ماموریت بود . 🔶 استادان مرموز شرقی او رابه غرب فرستاده بودند و او مامور شده بود که معنویت نوین را به تمدنی بیاورد که به شکل خطرناکی به کام ماتریالیسم کورومرگباری فرورفته بود . ♦️ اینکه آیا او موفق شد یا نه قابل بحث است اما من فکرمی کنم که درک پیام او و اینکه آیا امروزه برای ما راهکاری دارد یا نه ارزشمند است . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
مشاهده درخشش مرموز قرمز رنگ ، زیر آب های اقیانوس آرام 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
سیل بزرگ در متون سومری 🌊🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : اعداد رمز آفرینش هستی 🔺 قسمت (دهم) 🔟 این مستند (14 قسمتی ) به برسی راز اعداد درآفرینش جهان هستی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
وهم و خیال خروجی فرقه شمنیسم 👹🔺 📝 اینجا بخوانید 🔻🔻 کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
وهم و خیال خروجی فرقه شمنیسم 👹🔻 ♦️ با کمی دقت در عرفان شمنیسم به روشنی نشان می‌بینیم که معرفت مورد نظر آن‌ها چیزی بیش از وهم نیست و خیال نیست . 🔷 با کمی دقت در عرفان شمنیسم به روشنی نشان می‌بینیم که معرفت مورد نظر آن‌ها چیزی بیش از وهم نیست که انسان را به حالتی از روان‌پریشی و توهم‌زدگی می‌رساند. 🔶 به همین علت شمن‌ها و جادوگران سرخ‌پوست معمولا بیماران روانی‌اند که بسیاری دچار غش می‌شوند. 🔻 در باب اعمال و چگونگی سلوک عرفانی در این مرام نیز مشکلاتی وجود دارد که عبارتند‌از: 1️⃣ هدف این عرفان، حفظ و تداوم حیات و سپس پذیرش مرگ در اتحاد با نیروی جهانی است. 🔶 به‌راستی این هدف چه ارزشی در سیر معرفتی و ارتقای شناخت انسانی می‌تواند داشته باشد و کدام گوشه از عظمت انسان شکوفا می‌سازد؟ 2️⃣ استفاده از داروهای توهم‌زا (مانند مسکالیتو یا پیوتل) پس از تعلیم مقدمات لازم برای شکستن قالب معمولی جهان استفاده می‌شود. 🔶 اثر اولیه آن، «نیرو یا إلهه» توهم‌زاست و آثار ثانوی این تجربه، خستگی عمومی، تأثیر مالیخولیایی، رؤیاها و کابوس‌های آزاردهنده است. 🔷 این دارو برای این استفاده می‌شود که شخص با دیدن توهمات و صورت‌های وهمی، به چهرۀ عادی جهان تردید کرده، بتواند از آن بگذرد تا به نیروی جهانی متصل شود. 🔶 این نقص بزرگی است که این فرقه عرفانی دارد؛ زیرا در صورت وجود مرجع برتر از طبیعت و توجه به آن، دیگر نیازی به این توهمات نبود، بلکه باتوجه به شناخت آن حقیقت متعالی به راحتی حقیقت جهان شناخته می‌شد. 🔷 ولی وقتی که خود را در جهان طبیعی محدود ببینیم، برای گریز از بت‌واره‌انگاری پدیده‌های طبیعی باید راهی از سنخ طبیعت یافت و در چرخ موهومی از طبیعت، به طبیعت گریخت. 3️⃣ تربیت توهم‌گرا مشکل دیگری است که پس از مصرف مسکالیتو و تجربه‌صورت‌های توهمی، مبتدی (تازه‌کار) در برابر این‌گونه صورت‌ها القاپذیر شده و با تلقین استاد (که البته او به دلیل برخورداری از توان جادوگری می‌تواند صورت‌های خیالی برای شاگرد ایجاد می‌کند) به بازی‌های پوچی سرگرم می‌شود که درس نهایی و نتیجه آن‌ها این است که این چهره معمولی جهان هم دست کمی از آن توهمات ندارد. 🔶 همچنین جدال اقتدار یعنی گذر از فضای وهمی که پس از مصرف (پیوتل) نقش می‌بندد، کاملا مشخص بوده و نتیجه آن، فرافکنی صورت‌ها و رؤیاهایی است که فرد از آن احساس قدرت می‌کند؛ برای مثال ایستادن بر فراز یک کوه بلند با صلابت. 4️⃣ آموختن باید به جسم باشد و با گفتن و شنیدن و واسطه‌گری ذهن، چیز مفیدی آموخته نمی‌شود و این در حالتی است که بصیرت در افق پایین باشد. «وقتی انسان می‌خواهد به دیگری چیزی بیاموزد، باید در فکر باشد که چگونه آن‌را به جسم او عرضه کند.»[1] 🔶 بصیرتی که آن‌ها از آن سخن می‌گویند، نوعی حس جسمانی است و حداکثر خاصیت آن، حفظ حیات و زندگی کردن در اتحاد با روح جهانی است. از شدت توهم، سیستم عصبی انسان چنان متأثر می‌شود که گویی تحریک عصبی_ حسی صورت می‌گیرد و این یعنی شناخت! 5️⃣ در عرفان طبیعت‌گرا که غایت آن پیوستن و ارتباط گرفتن از نیروهای طبیعت به منظور حفظ حیات است، جنایت، کشتار و شیطنت، بافضیلت، رحمت و مروت تفاوتی ندارد؛ چنان‌که دون‌خوان می‌گوید: 🔶 استادم خیلی‌ها را با نیروی خود کشته است؛[2] زیرا یک جنگ‌جو مانند یک دزد دریایی بی‌هیچ ملاحظه‌ای آن‌چه را که می‌خواهد می‌گیرد و از هرچه می‌خواهد استفاده می‌کند. 🔷 با این تفاوت که یک جنگ‌جو از این‌که خودش هم مورد استفاده و تصاحب قرار گیرد، هیچ نارحت نمی‌شود.[3] 🔻پی‌نوشت: [1]. حقیقتی دیگر، کاستاندا، کارلوس، نشر آگاه، تهران، 1371، ص 235. [2]. سفر به دیگر سو، کاستاندا، کارلوس، انتشارات فردوسی، تهران، 1364، ص 116. [3]. همان. برای اطلاع بیشتر: جریان شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، مظاهری سیف، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ص 386. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
کشتی گمشده ی « فلور د لا مار» به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار ⛵️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دو نظریه درباره ناهمواری های کره ماه 🌕🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : اعداد رمز آفرینش هستی 🔺 قسمت (یازدهم) 1️⃣1️⃣ این مستند (14 قسمتی ) به برسی راز اعداد درآفرینش جهان هستی می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مسجدالاقصی درکجا ساخته شد ❓🕌🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ برخی با استناد به پاره ای از گزارش ها بر این باورند که مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان جهان در اوشلیم و فلسطین کنونی نیست بلکه در مکانی به نام «پترا» است. 🔷 این افراد معتقدند که مسجدالاقصای کنونی از سوی عبدالملک مروان ساخته شد و قبل از آن در این مکان وجود نداشت. بنابر این مکانی که پیامبر به معراج رفت، مسجدالاقصایی است که در پترا است. 🔶 «پِترا» در زبان یونانی به معنی سنگ و صخره است و در عربی به شکل «اَلبَتْرِاء» نوشته می ‌شود. این منطقه در جنوب اردن امروزی واقع شده‌ است. 🔷 این محل از سال ۷۰۰ پیش از میلاد ساکنانی داشته اما نبطی ‌ها از حدود سده ۴ پیش از میلاد در آن جایگیر شده و سپس آن را مرکز پادشاهی خود قرار دادند. ♦️ این شهر در دره ‌ای بین تپه ‌ها واقع شده‌ است و به خاطر مقبره ‌هایش که در صخره ‌ها تراشیده شده‌اند، معروف است. تقریباً تمام بناهایی که روزگاری در آن پابرجا بودند، اکنون ویرانه هستند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مسجدالاقصی درکجا ساخته شد ❓🕌🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ اما آیا این ادعا که مسجدالاقصی در پترا است، ادعایی درست است یا نه❓ 🔻برای پاسخ به این مطلب به نکاتی اشاره می شود: 1️⃣ نکته نخست: توجه به مقصود از واژه مسجد در قرآن 🔶 مقصود از واژه مسجد در قرآن، اصطلاحی نیست که در میان فقیهان رایج باشد. بلکه مقصود از آن محل های عبادت، نیایش و سجده گاه بندگان خداوند است. در حقیقت، در قرآن معنای لغوی و لفظی مسجد مقصود است که به معنای سجده‌ گاه و محل سجده است. 🔷 در داستان اصحاب کهف، قرآن می‌ فرماید: «لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدا؛ ما مسجدى در كنار (مدفن) آنها بنا می کنیم.»(کهف، 21) مراد از مسجد در این آیه با توجه به آیین مرسوم آن روز، کلیسا بوده ست. البته ممکن است کنیسه نیز بوده باشد ولی با توجه به قبل تر بودن آن از اسلام نمی‌ تواند به معنی مسجد مخصوص و مصطلح مسلمانان بوده باشد. 🔶 در روایات نیز مسجد به معنای محل نیایش به کار رفته است. پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) خود فرمود: «جُعِلَتْ لی‏ الْأَرْضُ‏ مَسْجِداً وَ طَهُوراً؛ زمین برای من مسجد و پاک قرار داده شده است.» 🔷 امام صادق(علیه‌السلام) هم در روایتی فرمودند: «أَنَ‏ فِی‏ التَّوْرَاةِ مَكْتُوباً أَنَّ بُيُوتِی فِی الْأَرْضِ الْمَسَاجِدُ فَطُوبَى لِعَبْدٍ تَطَهَّرَ فِی بَيْتِهِ ثُمَّ زَارَنِی فِی بَيْتِی؛ در تورات نوشته شده خانه های من در زمین مساجد است. پس خوشا به حال بنده ای که در خانه ی خود وضو بگیرد و سپس مرا در خانه ام زیارت کند.» ♦️ در حالی که قبل از پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به معابد اصطلاحاً مسجد نمی گفتند. 🔷 به همین خاطر از آنجا که در بیت المقدس قبلاً بسیاری از پیامبران الهی بنی اسرائیل به عبادت خدا مشغول بودند و خود پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هم در شب معراج در آن مکان نماز خواندند، لذا در آن زمان به آن مکان «مسجد» گفته شده است و حال آنکه در آن دوران این مکان، معبد یا کنیسه یهودیان بوده است. 🔶 بنابراین، مراد از مسجدالاقصی مکان مقدسی است که در سرزمین شام و شهر بیت المقدس واقع شده و بنابر شواهد تاریخی، نخستین ‌بار داوود نبی(علیه‌السلام) در محل آن اقدام به احداث معبدی نمود و سلیمان نبی(علیه‌السلام) آن را تکمیل کرد. 🔷 در آن زمان این شهر را «اورشلیم» ‌نامیدند. بعدها این مکان با نام‌ های دیگری چون «ایلیاء»(شهر خدا) و در زمان یهودیان «بیت همیقداش»(خانه مقدس) نیز شناخته می‌ شده است. 🔶 نام ایلیاء تا زمان ظهور اسلام بر شهر باقی ماند و به تدریج اسامی بیت المقدس، بیت القدس، قدس شریف و مدینه مقدس هم به کار گرفته شدند. 🔷 مسجد الاقصی در هر دوره متناسب و به تبعیت از نام شهر و خاستگاه خود تغییر نام داده و اسامی متفاوتی بر خود تجربه کرده است. معبد اورشلیم، معبد ایلیاء، بقعه ایلیاء از این جمله هستند. 🔶 ساختمانی که امروزه مسجد الاقصی نامیده می ‌شود، در دوره عبدالملک بن مروان در قرن نخست قمری در محدوده حرم قدس تأسیس شده و در دوره ‌های مختلف بازسازی و تعمیر شده است. 2️⃣ نکته دوم: قرینه خاص بر تعیین مکان مسجدالاقصی 🔶 قرآن کریم برای تعیین مسجد الاقصی قرینه آورده است: «سُبْحانَ الَّذِي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بارَكْنا حَوْلَه‏؛ پاك و منزه است خدايى كه بنده‏اش را در يك شب از مسجد الحرام به مسجد اقصى كه گرداگردش را پر بركت ساختيم برد.»(اسراء، 1) ♦️ به قرينه جمله‏ «الَّذِي بارَكْنا حَوْلَهُ»، مراد از "مسجد الاقصى" بيت المقدس است؛ زیرا اطراف مسجد الاقصى هم از بركات دينى و هم از بركات دنيوى برخوردار بوده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مسجدالاقصی درکجا ساخته شد ❓🕌🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ مسجد الاقصى جايى است كه از یک سو اطراف آن داراى درختان، ميوه ‏ها، گياهان، امنيت و فراوانى نعمت است. از سویی دیگر آنجا مقر پيامبران فراوانی است که در آنجا به پرستش خداوند يكتا پرداخته‏ اند. 🔷 علت اينكه مسجد مذكور را «اقصى»(دور) گفته ‏اند، دورى مسافت آن تا مسجد الحرام است. 🔶 اين مسجد نسبت به محل زندگى رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و مخاطبينى كه با او بودند از مسجد الحرام خيلى دور است؛ زيرا محل زندگى ايشان شهر مكه است كه مسجد الحرام در همانجا است. 🔷 این ادعا که مسجدالاقصی نه در اوشلیم و فلسطین کنونی بلکه در مکانی به نام پتراست، با شواهد و مستندات تاریخی دوران صدر اسلام منطبق نیست؛ زیرا واقعه تعیین قبله و تغییر آن در صدر اسلام، شاهدی قوی بر وجود مسجدالاقصی در اورشلیم است. 🔶 براساس شواهد تاریخی، قبله اول مسلمانان بیت المقدس بوده است. از آنجا که این مکان از ابتدا قبله یهودیان بوده، تاریخ صدر اسلام وقایعی را در این زمینه ثبت کرده است که می توان از آنها ثابت کرد مسجدالاقصی در اورشلیم است. 🔻 دوران حضور مسلمانان در مکه: 🔷 در سال ‌های حضور پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در مکه، خانه کعبه محل نگهداری بت ‌های مشرکان بود و نماز خواندن به سوی آن، شبهه احترام به بت‌ها را برمی‌انگیخت. از این رو پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به طور موقت با فرمان خداوند به بیت المقدس روی گرداند و به این ترتیب، صفوف مسلمانان از مشرکان که به کعبه اهتمام می‌ ورزیدند، جدا گشت. 🔶 اعراب جاهلی قریش مکرر به مسلمانان اعتراض داشتند که «شما چرا می ‌گویید بر آیین ابراهیم هستید در حالی که قبله ‌اش را ترک گفته به قبله یهودیان چسبیده ‌اید». 🔻 هجرت مسلمانان به مدینه: 🔷 پس از هجرت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به مدینه، یهودیان از قبله‌ بودن بیت المقدس سوء استفاده کرده و آن را نشانه نقص اسلام و حقانیت خود معرفی می ‌کردند. آنان این مسأله را نشان وابستگی و تبعیت مسلمانان به یهود می ‌دانستند. 🔶 یهودیان مدینه مدعی بودند که مسلمانان با این‌که مخالف دین ما هستند، استقلال ندارند و از دین ما پیروی می ‌کنند و به سوی قبله ما نماز می ‏‌خوانند. آنان مدعی بودند عامل اصلی راهنمایی مسلمانان به سوی بیت المقدس بودند. 🔻 شکل گیری حکومت اسلامی در مدینه 🔷 با تشکیل حکومت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در مدینه، جامعه مسلمانان تا حدی استوار گشت و صفوف آنان از دیگران کاملاً مشخص شد. از این رو، دیگر قبله‌ بودن بیت المقدس ضرورت نداشت و پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) خواستار تغییر آن شد. همچنین با صدور حکم تغییر قبله، مسمانان از یهودیان که به سوی بیت المقدس متوجه بودند، مشخص می‌شدند. ♦️ مسأله تغییر قبله، واکنش‌ها و پیامدهایی در میان یهودیان حجاز داشته است. آنان از این رویداد سخت ناخرسند شدند و به تبلیغ بر ضد مسلمانان پرداختند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
هتلی که در آن با مهمانان مانند زندانی ها رفتار می کنند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2